Προς το περιεχόμενο

Χρόνια οδηγός αυτοκινήτου/αρχάριος οδηγός μηχανής


Nikos Chatzoglou

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είναι ένα αρκετά κλασσικό θέμα (νομίζω).
Λοιπόν, έχω δίπλωμα αυτοκινήτου δεκατρία χρόνια και οδηγώ κανονικά αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ μηχανάκι (ποτέ όμως). Για την ιστορία να πω ότι κάνω αρκετά ποδήλατο (απ' ότι ξέρω σχετίζεται με την ισορροπία που χρειάζεται το μηχανάκι).
Θα μου είναι ζόρικο πιστεύετε να μάθω να οδηγάω μηχανάκι; Είναι καλύτερα να πω σε κάποιον πρώτα να μου δείξει λίγο πριν πάω σε σχολή για δίπλωμα; 
Έχετε σχετικές εμπειρίες οι ίδιοι ή γνωρίζετε κάποιον που έμαθε μηχανάκι σε ηλικία γύρω στα 30;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν αναφέρεσαι στην επέκταση του διπλώματος οδήγησης με το νέο (προπέρσινο) νομοσχέδιο όπου μπορείς να οδηγείς μηχανάκι έως 125 κυβικά χωρίς δίπλωμα μηχανής, κανονικά πρέπει να κάνεις πέντε (5) υποχρεωτικά πρακτικά μαθήματα.

Από εκεί και πέρα, μπορείς να ξεκινήσεις με ένα παπί σιγά σιγά ώστε να εξοικειωθείς.

Εγώ αν και είχα οδηγήσει μικρός ελάχιστες φορές παπί, ουσιαστικά ξεκίνησα απ' το μηδέν πριν δύο χρόνια στα 36.

Κάνοντας βόλτες εξοικειώνεσαι γρήγορα, είναι και μια ηλικία που συνήθως δε σου βγαίνουν καφρίλες όπως όταν είσαι πιτσιρικάς και θες απλά να κάνεις τη δουλειά σου.

Από εκεί και πέρα, επειδή στο δρόμο προφανώς δεν είσαι μόνος σου, οπωσδήποτε εξοπλισμός (κράνος, μπουφάν κ.λπ.).

Για πόσα κυβικά σκέφτεσαι και για τι χρήση;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πας για μαθήματα, υποχρεωτικά, βάση του νόμου. Ναι μεν δε χρειάζεται εξετάσεις (για έως 125 κυβικά), αλλά μαθήματα κάνεις. Από 'κει κι έπειτα το γεγονός ότι είσαι γύρω στα 30 είναι θετικό, μιας και πιθανότατα δε θα κάνεις τις κλασικές καφρίλες στη μηχανή που κάνουν οι νεότεροι, και το ότι οδηγείς αμάξι χρόνια είναι και αυτό θετικό, μιας και γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις και τι όχι, όταν βρίσκεσαι γύρω από ή κοντά σε αμάξια (κάτι που όσοι οδηγούν μόνο μηχανή δε γνωρίζουν).

Η ισορροπία θεωρώ ότι είναι το πιο εύκολο κομμάτι, έτσι κι αλλιώς η μηχανή όταν κινείται δε «θέλει» να πέσει. Συνήθως από άλλους λόγους υπάρχουν οι πτώσεις :P

Επενδύεις και σε σοβαρό εξοπλισμό (όχι κράνος των 15€). Είναι πολύ συνηθισμένο να παίρνουν καλό εξοπλισμό μόνο οι αναβάτες μεγάλων μηχανών, και σε scooter ή παπιά να βλέπεις κράνη - τσόφλια (και αν) και οδήγηση με σορτσάκι. Αλλά δυστυχώς δε θέλει πάνω από 60-80 για ένα πολύ άσχημο ατύχημα. Κι αυτά τα πιάνεις και με Chally ξέρω'γω. Δεν είναι μόνο στα 200+ τα ατυχήματα.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Nikos Chatzoglou είπε

Είναι ένα αρκετά κλασσικό θέμα (νομίζω).
Λοιπόν, έχω δίπλωμα αυτοκινήτου δεκατρία χρόνια και οδηγώ κανονικά αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ μηχανάκι (ποτέ όμως). Για την ιστορία να πω ότι κάνω αρκετά ποδήλατο (απ' ότι ξέρω σχετίζεται με την ισορροπία που χρειάζεται το μηχανάκι).
Θα μου είναι ζόρικο πιστεύετε να μάθω να οδηγάω μηχανάκι; Είναι καλύτερα να πω σε κάποιον πρώτα να μου δείξει λίγο πριν πάω σε σχολή για δίπλωμα; 
Έχετε σχετικές εμπειρίες οι ίδιοι ή γνωρίζετε κάποιον που έμαθε μηχανάκι σε ηλικία γύρω στα 30;

δεν ειναι ζορικο για τους λογους που γραψαν. Αν με ταχυτητες εχεις θεμα καλυτερα προτεινω σκουτερακι (αυτοματο) οποτε ειναι ακομα πιο ευκολο. Για αρχη ξεκινα με βιντεακια. Εγω πηγα και ενοικιασα ενα και εμαθα αλλα μπορεις και απο φιλο. Μετα πας σχολη για τα μαθηματα...

οπως γραφτηκε το μεγαλυτερο ατου δε θεωρω οτι δε θα κανεις καγκουριες επειδη εισαι μεγαλος, αλλα που θα ξερεις πως σκεφτονται οι οδηγοι ιχ στο δρομο (ως κατοχος διπλωματος). Τωρα που ερχεται καλοκαιρακι αστους αλλους να πιζουν στη κινηση με τα ιχ

 

Επεξ/σία από vamvakoolas
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Nikos Chatzoglou είπε

Είναι ένα αρκετά κλασσικό θέμα (νομίζω).
Λοιπόν, έχω δίπλωμα αυτοκινήτου δεκατρία χρόνια και οδηγώ κανονικά αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ μηχανάκι (ποτέ όμως). Για την ιστορία να πω ότι κάνω αρκετά ποδήλατο (απ' ότι ξέρω σχετίζεται με την ισορροπία που χρειάζεται το μηχανάκι).
Θα μου είναι ζόρικο πιστεύετε να μάθω να οδηγάω μηχανάκι; Είναι καλύτερα να πω σε κάποιον πρώτα να μου δείξει λίγο πριν πάω σε σχολή για δίπλωμα; 
Έχετε σχετικές εμπειρίες οι ίδιοι ή γνωρίζετε κάποιον που έμαθε μηχανάκι σε ηλικία γύρω στα 30;

Εγώ έκανα το ανάποδο,  μετά απο 25 χρόνια οδήγησης μηχανής πήγα και δίπλωμα σε αμάξι 😋  στην αρχή μου ήταν αρκετά περίεργο το αμάξι, με τον καιρό συνηθίζεις, το ίδιο θα κάνεις εσυ με την μηχανή, απο την στιγμή ξέρεις και ποδήλατο δεν νομίζω να έχεις θέμα.

Τα βασικά τα ξέρεις, οδήγηση στους δρόμους κλπ

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 hours ago, Nikos Chatzoglou said:

Θα μου είναι ζόρικο πιστεύετε να μάθω να οδηγάω μηχανάκι; Είναι καλύτερα να πω σε κάποιον πρώτα να μου δείξει λίγο πριν πάω σε σχολή για δίπλωμα; 
Έχετε σχετικές εμπειρίες οι ίδιοι ή γνωρίζετε κάποιον που έμαθε μηχανάκι σε ηλικία γύρω στα 30;

Γιατί να πας σε κάποιον να σου δείξει? 

Αυτό δεν είναι που κάνει η σχολή? 

Κατά τα άλλα μιας και πήρα δίπλωμα στα 30, το να μάθεις το χειρισμό δεν είναι τίποτα. Προσωπικά οδήγησα για 10 λεπτά ένα παπάκι και μετά ήμουν μόνιμα με μια Honda CB600 χωρίς κανένα πρόβλημα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως δεν είναι δύσκολο το να μάθεις να χειρίζεσαι ένα μηχανάκι, ένα αυτοκίνητο, ένα φορτηγό κ.λπ..

Το δύσκολο είναι να προσαρμοστείς και να συνυπάρξεις με τους άλλους στο δρόμο.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, phanispal είπε

Αν αναφέρεσαι στην επέκταση του διπλώματος οδήγησης με το νέο (προπέρσινο) νομοσχέδιο όπου μπορείς να οδηγείς μηχανάκι έως 125 κυβικά χωρίς δίπλωμα μηχανής, κανονικά πρέπει να κάνεις πέντε (5) υποχρεωτικά πρακτικά μαθήματα.

Από εκεί και πέρα, μπορείς να ξεκινήσεις με ένα παπί σιγά σιγά ώστε να εξοικειωθείς.

Εγώ αν και είχα οδηγήσει μικρός ελάχιστες φορές παπί, ουσιαστικά ξεκίνησα απ' το μηδέν πριν δύο χρόνια στα 36.

Κάνοντας βόλτες εξοικειώνεσαι γρήγορα, είναι και μια ηλικία που συνήθως δε σου βγαίνουν καφρίλες όπως όταν είσαι πιτσιρικάς και θες απλά να κάνεις τη δουλειά σου.

Από εκεί και πέρα, επειδή στο δρόμο προφανώς δεν είσαι μόνος σου, οπωσδήποτε εξοπλισμός (κράνος, μπουφάν κ.λπ.).

Για πόσα κυβικά σκέφτεσαι και για τι χρήση;

Δεν το ήξερα αυτό για τα 5 μαθήματα και την "αναβάθμιση" του διπλώματος. Τώρα το κοίταξα και όντως ισχύει. Βασικά δεν το χρειάζομαι για καθημερινή χρήση. Βλέπω όμως ότι βολεύει πολύ σε διακοπές πχ να νοικιάσεις μηχανάκι (αντί για αμάξι)· είναι πολύ πιο φθηνό και γλιτώνεις και όχι τη μανούρα του να ψάχνεις θέση για πάρκινγκ.

12 ώρες πριν, Haldol είπε

Θα πας για μαθήματα, υποχρεωτικά, βάση του νόμου. Ναι μεν δε χρειάζεται εξετάσεις (για έως 125 κυβικά), αλλά μαθήματα κάνεις. Από 'κει κι έπειτα το γεγονός ότι είσαι γύρω στα 30 είναι θετικό, μιας και πιθανότατα δε θα κάνεις τις κλασικές καφρίλες στη μηχανή που κάνουν οι νεότεροι, και το ότι οδηγείς αμάξι χρόνια είναι και αυτό θετικό, μιας και γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις και τι όχι, όταν βρίσκεσαι γύρω από ή κοντά σε αμάξια (κάτι που όσοι οδηγούν μόνο μηχανή δε γνωρίζουν).

Η ισορροπία θεωρώ ότι είναι το πιο εύκολο κομμάτι, έτσι κι αλλιώς η μηχανή όταν κινείται δε «θέλει» να πέσει. Συνήθως από άλλους λόγους υπάρχουν οι πτώσεις :P

Επενδύεις και σε σοβαρό εξοπλισμό (όχι κράνος των 15€). Είναι πολύ συνηθισμένο να παίρνουν καλό εξοπλισμό μόνο οι αναβάτες μεγάλων μηχανών, και σε scooter ή παπιά να βλέπεις κράνη - τσόφλια (και αν) και οδήγηση με σορτσάκι. Αλλά δυστυχώς δε θέλει πάνω από 60-80 για ένα πολύ άσχημο ατύχημα. Κι αυτά τα πιάνεις και με Chally ξέρω'γω. Δεν είναι μόνο στα 200+ τα ατυχήματα.

Τώρα το είδα αυτό για την "αναβάθμιση" του διπλώματος με 5 μαθήματα, φαίνεται πολύ χρήσιμο. Συμφωνώ για την αγορά καλού εξοπλισμού. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη συζητάμε αν θα πρέπει να φοράμε κράνος ή όχι σε μικρές αποστάσεις κλπ. Πάντα πρέπει να πάθουμε για να μάθουμε.

12 ώρες πριν, vamvakoolas είπε

δεν ειναι ζορικο για τους λογους που γραψαν. Αν με ταχυτητες εχεις θεμα καλυτερα προτεινω σκουτερακι (αυτοματο) οποτε ειναι ακομα πιο ευκολο. Για αρχη ξεκινα με βιντεακια. Εγω πηγα και ενοικιασα ενα και εμαθα αλλα μπορεις και απο φιλο. Μετα πας σχολη για τα μαθηματα...

οπως γραφτηκε το μεγαλυτερο ατου δε θεωρω οτι δε θα κανεις καγκουριες επειδη εισαι μεγαλος, αλλα που θα ξερεις πως σκεφτονται οι οδηγοι ιχ στο δρομο (ως κατοχος διπλωματος). Τωρα που ερχεται καλοκαιρακι αστους αλλους να πιζουν στη κινηση με τα ιχ

 

Γενικά δε συμπαθώ τα αυτόματα ούτε στ' αμάξια ούτε στα μηχανάκια, προτιμώ τις ταχύτητες. Έδωσες καλή ιδέα, θα νοικιάσω ένα scooter 125cc και θα ζητήσω από κάποιον να μου δείξει λίγο.

11 ώρες πριν, NikosKallithea είπε

Αναλογα τι εννοεις μηχανακι;

Για αρχή σκέφτομαι να κάνω τα 5 μαθήματα για να μπορώ να κάνω αναβάθμιση το δίπλωμα, να περιλαμβάνει και το 125αρι. Αν όλα πάνε καλά μάλλον θα πάω και για τη μεγαλύτερη κατηγορία. Θα ρωτήσω και σε μία ή δύο σχολές οδηγών να δω τι θα μου προτείνουν.

7 ώρες πριν, NickTG είπε

Γιατί να πας σε κάποιον να σου δείξει? 

Αυτό δεν είναι που κάνει η σχολή? 

Κατά τα άλλα μιας και πήρα δίπλωμα στα 30, το να μάθεις το χειρισμό δεν είναι τίποτα. Προσωπικά οδήγησα για 10 λεπτά ένα παπάκι και μετά ήμουν μόνιμα με μια Honda CB600 χωρίς κανένα πρόβλημα. 

Λέω απλά να μου δείξει κάποιος λίγο για να πάρω μια πρώτη γεύση.
Είσαι ωραίος από 10 λεπτά παπάκι πήγες στην 600αρα. Μου έδωσες αισιοδοξία σοβαρά τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στη σχολή οδηγών που λογικά θα πας για την ανανέωση του διπλώματος, θα συνεννοηθείς και για τα μαθήματα.

Και αν έχεις κάποιο φίλο/γνωστό/συγγενή μπορεί επίσης να σου δείξει κάποια βασικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, phanispal είπε

Όντως δεν είναι δύσκολο το να μάθεις να χειρίζεσαι ένα μηχανάκι, ένα αυτοκίνητο, ένα φορτηγό κ.λπ..

Το δύσκολο είναι να προσαρμοστείς και να συνυπάρξεις με τους άλλους στο δρόμο.

Θέλε πολλή υπομονή και την ικανότητα του "να μην ασχολείσαι" ειδικά όταν έχεις να κάνεις με Έλληνες οδηγούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, Nikos Chatzoglou είπε

Για αρχή σκέφτομαι να κάνω τα 5 μαθήματα για να μπορώ να κάνω αναβάθμιση το δίπλωμα, να περιλαμβάνει και το 125αρι. Αν όλα πάνε καλά μάλλον θα πάω και για τη μεγαλύτερη κατηγορία. 

Εισαι 30 χρονων νεος οδηγος, δεν ειναι για σενα ουτε τα 125 ουτε τα 1000, δες 250-500 κυβικά, στο λεω για να μην πετας και τα λεφτά σου σε κακές αγορές 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν είσαι Αθήνα θα προτείνω μια επίσκεψη στο riding school του Χουντρα, εκτός από τα σεμινάρια κάνει κ ιδιαίτερα μαθήματα με πολύ λογικό κόστος(όταν είχα ρωτήσει ήταν 30ευρω η ώρα πριν από δυο χρόνια) τα οποία θα σου λύσουν πολλές απορίες και ανασφάλειες καθώς οδηγείς σε ασφαλές περιβάλλον, με δίκη τους μηχανή, εξοπλισμό κλπ.
Αν όχι τότε βίντεο του αλλά και από άλλους αντίστοιχους του χώρου θα βοηθήσουν αρκετά. 

Οπωσδήποτε εξοπλισμό, αν το μπατζετ δεν είναι αρκετό, μπουφαν, παπούτσια/μπότες, παντελόνι, γάντια, βρισκεις και μεταχειρισμένα σε πολύ καλή κατάσταση. Κράνος καινούργιο οπωσδήποτε.

Αν τώρα συζητάς για χρήση μονο σε διακοπές, ελληνικά νησιά με άσφαλτο γυαλί και τουρίστες με γουρούνες, εγώ θα ήμουν πολύ σκεπτικός. Χωρίς να σε αποθαρρύνω αλλά είναι η δυσκολότερη συνθήκη οδήγησης μηχανής.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 hours ago, Nikos Chatzoglou said:

Έχετε σχετικές εμπειρίες οι ίδιοι ή γνωρίζετε κάποιον που έμαθε μηχανάκι σε ηλικία γύρω στα 30;

Εγώ δεν είχα ποτέ σχέση με μηχανάκι και έβγαλα απεριόριστο στα 27 περίπου, (έμαθα στην σχολή με honda cbf 500), πήρα 250άρι ninja για μερικά χρόνια, και μετά MT-07. Κάποτε το χρησιμοποιούσα πολύ τώρα μόνο τα καλοκαίρια γιατί δουλεύω κοντά στο σπίτι και τα hobbys μου είναι κοντά σχετικά. Μην το φοβάσαι δεν είναι τίποτα, όλα μαθαίνονται. Το μόνο που θα σου πω είναι να μην πάρεις δίπλωμα αν δεν έχεις σκοπό να πάρεις μηχανάκι άμεσα. Εγώ το πήρα 2 χρόνια μετά και είχα ξεχάσει σχεδόν τα πάντα. Τα ξαναέμαθα μετά μόνος στον δρόμο και δεν ήταν και ότι καλύτερο :P

Έχω πάει με αυτές τις μηχανές Κρήτη, Σέριφο, Εύβοια, Νάξο, (σίγουρα και σε άλλα μέρη που δεν θυμάμαι τώρα), και έχω οδηγήσει και στην Ταιλανδη με International δίπλωμα (και χωρίς μπορείς αλλά τρως πρόστιμο όταν σε πιάσουν). Αξίζει να το έχεις το δίπλωμα δηλαδή έστω και για διακοπές στο εξωτερικό :)

Σε αυτά τα 10-11 χρόνια έχω πέσει μια φορά με το MT-07 που το οδηγούσα σε χιόνια - πάγο (δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις καν), και άλλη μια έπεσε πάνω μου μηχανή ομάδας ζήτα που πέρασε κόκκινο. Πήρε μερικά χρόνια αλλά αποζημιώθηκα. Πάντα εξοπλισμός όσο μπορείς γιατί τυχαίνουν εκεί που δεν τα περιμένεις. Το riding school θα ήθελα και εγώ να το κάνω σίγουρα κάτι θα μάθεις.

Επεξ/σία από Luciddream
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, Luciddream είπε

Εγώ δεν είχα ποτέ σχέση με μηχανάκι και έβγαλα απεριόριστο στα 27 περίπου, (έμαθα στην σχολή με honda cbf 500), πήρα 250άρι ninja για μερικά χρόνια, και μετά MT-07. Κάποτε το χρησιμοποιούσα πολύ τώρα μόνο τα καλοκαίρια γιατί δουλεύω κοντά στο σπίτι και τα hobbys μου είναι κοντά σχετικά. Μην το φοβάσαι δεν είναι τίποτα, όλα μαθαίνονται. Το μόνο που θα σου πω είναι να μην πάρεις δίπλωμα αν δεν έχεις σκοπό να πάρεις μηχανάκι άμεσα. Εγώ το πήρα 2 χρόνια μετά και είχα ξεχάσει σχεδόν τα πάντα. Τα ξαναέμαθα μετά μόνος στον δρόμο και δεν ήταν και ότι καλύτερο :P

Έχω πάει με αυτές τις μηχανές Κρήτη, Σέριφο, Εύβοια, Νάξο, (σίγουρα και σε άλλα μέρη που δεν θυμάμαι τώρα), και έχω οδηγήσει και στην Ταιλανδη με International δίπλωμα (και χωρίς μπορείς αλλά τρως πρόστιμο όταν σε πιάσουν). Αξίζει να το έχεις το δίπλωμα δηλαδή έστω και για διακοπές στο εξωτερικό :)

Σε αυτά τα 10-11 χρόνια έχω πέσει μια φορά με το MT-07 που το οδηγούσα σε χιόνια - πάγο (δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις καν), και άλλη μια έπεσε πάνω μου μηχανή ομάδας ζήτα που πέρασε κόκκινο. Πήρε μερικά χρόνια αλλά αποζημιώθηκα. Πάντα εξοπλισμός όσο μπορείς γιατί τυχαίνουν εκεί που δεν τα περιμένεις. Το riding school θα ήθελα και εγώ να το κάνω σίγουρα κάτι θα μάθεις.

Ευχαριστώ για το σχόλιο. Θεωρητικά συμφωνώ μ' αυτό που λες για το δίπλωμα όταν έχεις σκοπό να πάρεις μηχανάκι αλλά πρακτικά είναι ειδική η περίπτωσή μου λόγω χρόνου. Δεν ξερω αν θα ξαναπαρουσιαστεί ευκαιρία να κάνω δίπλωμα.
Αυτό βλέπω κι εγώ ότι για καλοκαίρια είναι πολύ βολικό.
Από εξοπλισμό χρησιμοποιείς και στολή με κόκκαλα; (τώρα τα κοιτούσα στο best price)
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...