petaw-se-oneiro Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 2 ώρες πριν, mechpanos είπε Αυτά δεν τα λέω εγώ, είναι εμπειρίες που μου έχουν μεταφέρει 2 μηχανικοί της Shell, πριν την πάρει ο Βαρδινογιάννης (ήταν από τη μαμά Shell Ελλάδας). Οπότε ή ισχύουν ή μου έλεγαν μπαρούφες. Δεν είπαμε ότι θα στραγγίξει όλος ο κινητήρας από όλο το λάδι, αλλά ότι επιβαρύνεται παραπάνω χωρίς ουσιαστικό λόγο. Μάλιστα επειδή παίρναμε λάδια Shell για στόλο οχημάτων& μηχανημάτων, η Shell πρότεινε να καθιερώσουμε σύστημα να της στέλνουμε λάδια για ανάλυση και να μην αλλάζουμε καν σε προδιαγεγραμμένο χρόνο/χλμ, δεν το κάναμε γιατί ήταν λίγο βαβούρα σαν διαδικασία και απαιτούσε λίγο παραπάνω οργάνωση για να μην ξεφύγει κάποιο απαραίτητο service, ενώ τα χλμ και μια ημερομηνία μπορούν και το παρακολουθούν και οι τεχνικοί και οι οδηγοί. Δεν ισχύει 100%, το μόνο που μπορείς να πεις ότι "επιβαρυνεται" λίγο ο κινητήρας είναι μέχρι να γεμίσει το φίλτρο λαδιου με λάδι.
Ukforthemoment Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 3 λεπτά πριν, petaw-se-oneiro είπε Δεν ισχύει 100%, το μόνο που μπορείς να πεις ότι "επιβαρυνεται" λίγο ο κινητήρας είναι μέχρι να γεμίσει το φίλτρο λαδιου με λάδι. Για αυτό και πολλοί γεμίζουν το φίλτρο με λάδι πριν το τοποθετήσουν.
liakinen Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, Haldol είπε Αυτό... εγώ τότε ήμουν αρκετά μικρός, αλλά από τη μνήμη δε φεύγουν οι άπειρες φορές με ανοιχτό καπό στην άκρη του δρόμου, είτε με το δικό μας αμάξι, ή με αμάξια άλλων που παρατηρούσα όσο ταξιδεύαμε, το καθημερινό «τάμα» για να πάρει μπροστά, με προσοχή μη μπουκώσει, και ό,τι άλλο σκατολοΐδι μπορεί να φανταστεί κανείς στη συμπεριφορά και τη λειτουργία. Ενδεικτικά το τωρινό μου, που 'ναι 4,5 ετών με 88000 χλμ και πρέπει να 'χει καλωδίωση από την Αθήνα ως την Άρτα, ως τώρα δεν έχει εμφανίσει ούτε μία δυσλειτουργία. Δε μιλάω για κανονική ζημιά, ή να με αφήσει και πουθενά. Εννοώ απλά να με «αγχώσει». Ποτέ & πουθενά! Προηγούμενα αυτοκίνητα της οικογένειας, των δεκαετιών της «μέγιστης αξιοπιστίας» (και καλά) που λέει ο φίλος, στον ίδιο χρόνο ζωής τα'χε πάρει η οδική αρκετές φορές. Για πολλούς και αστείους λόγους. Το Fiat 127 δε, μιας και το είχε ο πατέρας μου, είχε αλλάξει μοτέρ ούτε λίγο - ούτε πολύ, συνολικά 3 (!) φορές. Δε ξέρω από που έχει εμφανιστεί η ιδέα ότι τα παλιά ήταν πιο αξιόπιστα (ίσως να'ναι ο κλασικός «φόβος του καινούριου») αλλά δε θα μπορούσε να 'ναι περισσότερο λάθος η συγκεκριμένη αντίληψη. Με τα αυτοκίνητα τότε δε ξέραμε αν θα φτάσουμε καλά - καλά, ή αν θα μας φορτώσει η Express Service να μας γυρίσει πίσω. Πλέον το μεγαλύτερο άγχος σε ταξίδι είναι αν θα βρω το επόμενο ΣΕΑ να πάρω καφέ, πριν τελειώσει αυτός που πίνω! Αυτά που γράφεις είναι εμπειρίες προσωπικές. Ας σου γράψω και εγώ τις δικές μου και ανάθεμα αν βγαίνει άκρη. Έχω είχα αρκετά αυτοκίνητα στην κατοχή μου και στην οικογένεια γενικότερα. Έχω πάθος και με τα παλιά 80s. Ascona C (δύο αυτοκίνητα), Audi 80 (αβγό), Carina e, Kadett e, Citroën Bx τα παλιά με χλμ εκατομμύρια. Η Ascona η μία 400.000 και το Audi 450000 να φανταστείς. Μία φορά δεν με άφησε στο δρόμο κανένα τους. Μάλιστα λόγω παλαιότητας δεν έχω καν οδική σε κάποια από αυτά (δεν μου το "επιτρέπει" η ασφαλιστική). Αν για παράδειγμα θεωρείς ότι το να βάλεις μπροστά με τσοκ το πρωί σε όσα έχουν χειροκίνητο και όχι αυτόματο καρμπυρατέρ (τσοκ) τότε πάω πάσο. Αν το καρμπυρατέρ είναι ρυθμισμένο σωστά και με ένα καθάρισμα την πενταετία τότε όλα λειτουργούν όπως πρέπει με βάση την τεχνολογία της τότε εποχής (με τους περιορισμούς της). Με έχει άφησει στο δρόμο όμως Rover 75 (2003) από αντλία νερού, Bmw e46 που έσβηνε μόνο του από τρόμπα και τέλος το χειρότερο που πέρασε από την οικογένεια και μας έβγαλε την ψυχή Opel Insignia που κάθε δύο μήνες ήμουν συνεργείο (πολλαπλασιαστές, αισθητήρες Abs, Ψυγείο λαδιού). Επειδή μιλάμε και για ποιότητα 80s μήπως έχετε κατά νου την Mercedes w124; Επεξ/σία 9 Μαΐου 2023 από liakinen
Haldol Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 34 λεπτά πριν, liakinen είπε Αυτά που γράφεις είναι εμπειρίες προσωπικές. Εγώ κρατάω όσα είπες περί των οχημάτων που πέρασαν από τα χέρια σου, αλλά θα μείνω σε αυτό εδώ. Από τη στιγμή που υπάρχουν αντικρουόμενα γεγονότα που να στηρίζουν και τις δύο απόψεις, σίγουρα δε μπορεί να ισχύει το «τα παλιά έτσι, τα καινούρια αλλιώς». Έτσι δεν είναι; Ό,τι κι αν είναι το «έτσι» και το «αλλιώς».
lary7 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Μόλις τώρα, Haldol είπε Εγώ κρατάω όσα είπες περί των οχημάτων που πέρασαν από τα χέρια σου, αλλά θα μείνω σε αυτό εδώ. Από τη στιγμή που υπάρχουν αντικρουόμενα γεγονότα που να στηρίζουν και τις δύο απόψεις, σίγουρα δε μπορεί να ισχύει το «τα παλιά έτσι, τα καινούρια αλλιώς». Έτσι δεν είναι; Ό,τι κι αν είναι το «έτσι» και το «αλλιώς». Αυτό που προσπάθησα να γράψω αλλα πιθανόν δεν το διάβασες σωστά είναι το εξής: Τα αυτοκίνητα του 80'ς είχαν τα εξαρτήματα που χρειάζονταν και μόνο. Είχαν κανονικά ελατήρια και όχι τσιγαροχαρτο για οικονομια, είχαν ατσάλινα χιτώνια και όχι αλουμινενιο μπλόκ χωρίς για μικρότερο βάρος, είχαν μια απλή καδένα και όχι μεταβλητό, δούλευαν σε νορμπαλ συμπίεση που επέτρεπε το καύσιμο της εποχής και όχι υπερπιεσμένα για να βγάλουν 120αλογα στο λίτρο, μεταλλικους σωλήνες και εξαρτήματα και όχι πλαστικά. Για χάρη των ρύπων και της εξοικονόμησης καυσίμου μπήκαν όλα αυτά και μοιραία οδήγησαν σε κάποιες αρνητικές επιπτώσεις. 2
liakinen Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) 12 λεπτά πριν, Haldol είπε Εγώ κρατάω όσα είπες περί των οχημάτων που πέρασαν από τα χέρια σου, αλλά θα μείνω σε αυτό εδώ. Από τη στιγμή που υπάρχουν αντικρουόμενα γεγονότα που να στηρίζουν και τις δύο απόψεις, σίγουρα δε μπορεί να ισχύει το «τα παλιά έτσι, τα καινούρια αλλιώς». Έτσι δεν είναι; Ό,τι κι αν είναι το «έτσι» και το «αλλιώς». Γενικά από αυτά που ακούς (άσε τις εμπειρίες) είναι ότι τα παλιά που σχεδόν δεν είχαν τίποτα το ηλεκτρονικό πάνω τους (ακόμα και μηχανικές αντλίες βενζίνης είχαν) "χαλούσαν" ευκολότερα - συχνότερα; Αναφέρομαι σε 80s αρχές 90s (και όχι μόνο στα αυτοκίνητα). Mercedes W124 έγραψα πριν. Ο ορισμός της ποιότητας κατασκευής. Κουβέντα φιλική κάνουμε περισσότερο με ενδιαφέρει να ακούω απόψεις 😊 @lary7 Ε και στα παλιά έπαιζαν με την συμπίεση αλλά περιορισμένα (15 - 20 άλογα). Επεξ/σία 9 Μαΐου 2023 από liakinen
sphinxgr Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) Εγω απο ΤΟΥΟΤΑ που έχω εμπειρία πάντως σε οχήματα 1986-1996, τίποτα δεν χάλασε ποτέ. Ακόμα ξεπερνάνε τα 500.000χμ και πηγαίνουν όπως την πρώτη μέρα και χωρίς αλλαγές λαδιών ή ιδιαίτερη προσοχή. Όσα αποσύρθηκαν, δεν αποσύρθηκαν για προβλήματα που έβγαζαν. Ειδικά τα αυτοκινητα που βγήκαν το 92-97 δεν πήγαν ΠΟΤΕ συνεργείο για πρόβλημα. Ακόμα κ σήμερα ειναι όπως την πρώτη ημέρα που κατασκευάστηκαν. Ο λόγος είναι πως η μόνη προτεραιότητα για αυτά εκείνα τα χρόνια, ήταν να κρατήσουν για πάντα. Πλέον η προτεραιότητα ειναι οι πεζοί, το περιβάλλον κλπ. Επεξ/σία 9 Μαΐου 2023 από sphinxgr 1
mechpanos Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Είναι σωστά τα τελευταία που αναγράφονται. Βέβαια βελτιώθηκε πολύ και η ποιότητα των κατεργασιών και επέτρεψε το να παράγονται καλύτεροι κινητήρες, με πιο σφικτές ανοχές που επιτρέπουν και μεγαλύτερη συμπίεση. Έγινε και εκτεταμμένη χρήση υπολογιστικής μηχανικής που επιτρέπει την αφαίρεση μάζας αν δεν χρειάζεται. Αλλά η φιλοσοφία πλέον άλλαξε, σε σχέση με το 80 και 90 τώρα πλέον το όχημα έχει γίνει καταναλωτικό αγαθό, αναλώσιμο σαν τους εκτυπωτές που τελειώνει το μελάνι και πετάς και τον εκτυπωτή μαζί. 1
liakinen Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 1 λεπτό πριν, mechpanos είπε καλύτεροι κινητήρες, με πιο σφικτές ανοχές που επιτρέπουν και μεγαλύτερη συμπίεση. Πες μου κινητήρα που φτάνει για πλάκα μισό εκατομμύριο όπως πχ της Opel & Audi (των 80s), Toyota & Nissan (80s μέσα 90s) και φυσικά Mercedes που τα πέρναγαν για πλάκα. Πάντα για βενζίνη μιλάω.
mechpanos Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 29 λεπτά πριν, liakinen είπε Πες μου κινητήρα που φτάνει για πλάκα μισό εκατομμύριο όπως πχ της Opel & Audi (των 80s), Toyota & Nissan (80s μέσα 90s) και φυσικά Mercedes που τα πέρναγαν για πλάκα. Πάντα για βενζίνη μιλάω. Εγώ δεν ξέρω κανένα... Είναι αυτό που ειπώθηκε παραπάνω, μπορεί να είναι καλύτερα σαν ποιότητα κατεργασίας αλλά έχει αυξηθεί και τόσο η πολυπλοκότητα, που όσο και να το προσέχεις όλο κάτι καδένα μαδένα, αισθητήρα "λ", αισθητήρα το ένα αισθητήρα το άλλο, βαλβίδα από δω εγκέφαλο από 'κει, θα βγάλει ένα σημερινό όχημα σε τόσα πολλά χιλιόμετρα. Και δεν τους νοιάζει κιόλας. Σου λέει άντε να το πάει μέχρι 200.000 το πολύ, μετά θα το αλλάξει. 1
liakinen Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 4 λεπτά πριν, mechpanos είπε Σου λέει άντε να το πάει μέχρι 200.000 το πολύ, μετά θα το αλλάξει. Εδώ έχω αμφιβολίες. Αν παλιά το παντρευόταν σε κάποιες χώρες το αμάξι με την κατάσταση που επικρατεί μάλλον θα βγαίνουν και στην σύνταξη με αυτό 😊 1
Haldol Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 Δημοσ. 9 Μαΐου 2023 2 ώρες πριν, liakinen είπε Γενικά από αυτά που ακούς (άσε τις εμπειρίες) είναι ότι τα παλιά που σχεδόν δεν είχαν τίποτα το ηλεκτρονικό πάνω τους (ακόμα και μηχανικές αντλίες βενζίνης είχαν) "χαλούσαν" ευκολότερα - συχνότερα; Αναφέρομαι σε 80s αρχές 90s (και όχι μόνο στα αυτοκίνητα). Mercedes W124 έγραψα πριν. Ο ορισμός της ποιότητας κατασκευής. Κουβέντα φιλική κάνουμε περισσότερο με ενδιαφέρει να ακούω απόψεις 😊 @lary7 Ε και στα παλιά έπαιζαν με την συμπίεση αλλά περιορισμένα (15 - 20 άλογα). Εκεί δημιουργείται μία ωραία αντίθεση... και εξηγώ: Έχω ακούσει πάμπολλες φορές την γνώριμη ατάκα ότι «δε τα φτιάχνουν όπως παλιά». Και είναι «κοινό μυστικό» ότι «τα παλιά ήταν πιο αξιόπιστα». Είναι όμως έτσι, ή πρόκειται για εξιδανίκευση του παρελθόντος, ή «ρομαντισμό», όπως κάνουν οι άνθρωποι σε πάρα πολλά πράγματα; Αν και υπάρχουν εξαιρέσεις (και σε νέα, και παλιά), όσες φορές έχω κάνει τον κόπο ν' ανοίξω την κουβέντα σε κάποιον για το τι αμάξι(α) είχες, που πήγαινες, τι ταξίδια έκανες, και ούτω καθεξής, πάντα γρήγορα κατέληγα ν' ακούω για υγρασίες σε ντιστριμπιτέρ και που δεν έπαιρνε μπρος ούτε με αίτηση, ή οτιδήποτε άλλο που πλέον το έχουμε «ξεχάσει» σαν πιθανότητα. Την W124 θα την έφηνα εύκολα εκτός, διότι δεν είναι συνηθισμένο αμάξι. Ήταν executive car με εντυπωσιακή για την εποχή τεχνολογία και κατασκευή. Δεν είναι το αμάξι που έπαιρνε ο καθένας. Το Fiat Regata που είχαμε εμείς (άλλο σαράβαλο αυτό! ) είναι αρκετά πιο τυπικό παράδειγμα του τι κυκλοφορούσε. 2 ώρες πριν, lary7 είπε Αυτό που προσπάθησα να γράψω αλλα πιθανόν δεν το διάβασες σωστά είναι το εξής: Τα αυτοκίνητα του 80'ς είχαν τα εξαρτήματα που χρειάζονταν και μόνο. Είχαν κανονικά ελατήρια και όχι τσιγαροχαρτο για οικονομια, είχαν ατσάλινα χιτώνια και όχι αλουμινενιο μπλόκ χωρίς για μικρότερο βάρος, είχαν μια απλή καδένα και όχι μεταβλητό, δούλευαν σε νορμπαλ συμπίεση που επέτρεπε το καύσιμο της εποχής και όχι υπερπιεσμένα για να βγάλουν 120αλογα στο λίτρο, μεταλλικους σωλήνες και εξαρτήματα και όχι πλαστικά. Για χάρη των ρύπων και της εξοικονόμησης καυσίμου μπήκαν όλα αυτά και μοιραία οδήγησαν σε κάποιες αρνητικές επιπτώσεις. Είναι γεγονός ότι τα θερμικά αυτοκίνητα όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται όλο και πιο περίπλοκα. Και εννοίται ότι αυτό (εξ' ορισμού) εισάγει και επιπλέον σημεία αστοχίας. Διαφωνώ όμως στο ότι λόγω αυτού, στην πράξη θα έχουμε και περισσότερες αστοχίες. Και ο λόγος είναι ότι η μηχανική από τότε μέχρι τώρα έχει προχωρήσει πάρα πολύ. «Πιο πολύ μέταλλο», ή «πιο σκληρό μέταλλο» δε σημαίνει (αναγκαστικά) πιο ανθεκτική κατασκευή. Ένα χωροδικτύωμα με μελετημένα τα σημεία που δέχεται το κομμάτι σημαντική καταπόνηση μπορεί να 'ναι 100 φορές πιο ανθεκτικό από το «μασίφ ατσάλι». Το κύριο σημείο που θα συμφωνήσω εύκολα, είναι στο ότι όόόλα αυτά, έχουν ανεβάσει πολύ το κόστος των αυτοκινήτων. Εάν με τις σημερινές δυνατότητες κατεργασίας, την τρομερή αυτοματοποίηση που πλέον έχουμε, αλλά κα τις μονάδες που πλέον παράγονται φτιάχναμε κατασκευές τύπου 80s, ένα τυπικό αμάξι χαμηλομεσσαίας κατηγορίας ίσως να μην ξεπερνούσε τις 10Κ.
toyo73 Δημοσ. 10 Μαΐου 2023 Δημοσ. 10 Μαΐου 2023 Για τα γιδια που αλλαζουν λαδια καθε φορα που εχουμε εκλογες.
manapa Δημοσ. 10 Μαΐου 2023 Δημοσ. 10 Μαΐου 2023 Οι Γερμανοί είναι λίγο πιο "ψειρες" με τα λάδια Μια ωραία σελίδα με χημικές αναλύσεις φρέσκων και χρησιμοποιημένων λαδιών και τι προσθετα περιέχει το καθένα https://oil-club.de/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα