Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
41 λεπτά πριν, korakios είπε

ο πίνακας αναφέρεται στην εξωτερική θερμοκρασία , καμία σχέση με τη θερμοκρασία λειτουργίας

Αυτο ειπα και εγω.

  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Στα χαρακτηριστικά του λαδιού εκτός από την πυκνότητα (viscosity 5w30 κλπ) υπάρχει και ένας αριθμός που λέγεται tbn. Αυτός είναι ένας ενδεικτικός αριθμός ο οποίος αναπαριστά την αντοχή του λαδιού στην οξείδωση λόγω επαφής με οξυγόνο αλλά και την διαδικασία της καύσης. Ο κατασκευαστής στην προδιαγραφή που δίνει (πχ στο δικό μου Ford 20000 χιλιόμετρα η 12 μήνες) είναι ώστε να είναι καλυμμένο το μοτέρ από άποψη φθοράς αλλά και εσωτερικής οξείδωσης λόγω οξυγόνου, καυσεων και υγρασίας. Το λάδι με τον χρόνο τείνει να χάνει τις λιπαντικες του ιδιότητες. Το λάδι δεν αλλάζει κάθε φορά που υπάρχει πρόβλημα. Όσο το λάδι εκτείνεται σε οξυγόνο και καύση - θερμοκρασία, τα μακρομορια χάνουν τη δομή τους άρα και τις ιδιότητες τους. Πάμε πάντα με το τι λέει ο κατασκευαστής, οχι μόνο στην πυκνότητα, αλλά κυρίως στον τύπο λαδιού, με αλλαγές όπως τις έχει ορίσει. Δε θα δημιουργηθεί  ποτέ πρόβλημα, είτε στα κουζινέτα του στροφάλου που είναι το καίριο, είτε στα έμβολα

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, lary7 είπε

Υπάρχει μια διαφοροποίηση όμως, η μηχανή του 127 ή του Datsun ακολουθούσε όλες τις επιταγές της τέχνης της μηχανολογίας ώστε να έχει την μέγιστη αξιοπιστία. Αντίθετα οι μηχανές σήμερα έχουν φορτωθεί με τεχνολογία αντιρυπαντική και εξοικονόμησης καυσίμου, τα fail points αυξήθηκαν και η αξιοπιστία πήγε περίπατο. Έβρισκες το 1980 μοτέρ με 60-80.000χλμ που καίνε λίτρα λάδι γιατί βούλωσαν τα χαμηλής τάσης ελατήρια; Σήμερα το λάδι λιπαίνει εκτός απο τα κλασικα, τον μεταβλητο με καδενα, την αντλία υψηλής,  τουρμίνες, κομπρέσορες ενώ παράλληλα οι αναθυμιάσεις του κυκλοφορούν μέσα στο μοτέρ, το οποίο μοτέρ έχει φάει τρελή δίαιτα σε βάρος. Το να φτάσεις ένα τέτοιο μοτέρ στα 500.000 με αλλαγές ανά 30.000 είναι ακατόρθωτο, κάπου θα σε βρει το κακό.

αστειευεσαι ? για πλακα το εγραψες αυτο? Το 1980 ενα αμαξι με 100.000χλμ πλησιαζε στην πρέσα. Ειχαν διαλυσει ολα.
Σημερα τα 100.000χλμ ειναι καινουργιο! Τι ακριβως συγκρινεις? αξιοπιστια το 1980 και σημερα ?
Ειναι απειρες φορες πιο αξιοπιστα τα σημερινα αυτοκινητα απο τα αυτοκινητα πριν 40 χρονια. Μονο χοντρες λαμαρινες ειχαν, που και αυτες σκουριαζαν. Ακομα και σε αυτο ομως, σημερα ειναι σαν χαρτι, αλλα δεν σκουριάζουν ποτέ.

Κινητηρες εκαιγαν λαδια απο την πρωτη μερα, βαλβιδες, δυναμο, μιζες, ημιαξονια, ψαλιδια, μπαρακια, καρμπυρατερ, πλατινες, μπουκωματα, ξεμπουκωματα, ηλεκτρικα προβληματα παρολο που η ηλεκτρικη εγκατασταση ηταν μηδαμινη. Μια ζωη απώλειες ψαχναμε.

Επεξ/σία από andreaspA
  • Like 1
Δημοσ.

To 80's είχαμε BMW E34, δεν βγάζαν σοβαρά θεματα μετα απο 200-300Κ χλμ, είχαμε Τoyota Corola -Nissan Sunny -Honda Civic που δεν έβγαζαν θέματα, Golf 2 που επίσης είχαν αθάνατα μοτέρ, μην πας μονο στο 127 που ειναι του 70'ς .Μιλάω μονο για μηχανή και όχι περιφερειακά, το Starlet της σχολής που έμαθα οδήγηση είχε 240.000χλμ και η μηχανή δουλευε ρολόι, το Yaris του κουμπάρου μου άλλαξε μηχανή στα 130.000χλμ. με τα service όλα στην Toyota και στην ώρα τους.
Όλα μα όλα τα σοβαρά κανάλια μηχανικών αναφέρονται σε αυτά τα θέματα των συγχρόνων κινητήρων και προτείνουν πάντα τακτικότερες αλλαγές λαδιών σαν λύση, δεν είναι τυχαίο.

Δημοσ.
8 ώρες πριν, achilles_g_ είπε

Και κάθε 5.000 χλμ να αλλάζεις λάδια, καλό (στον κινητήρα) θα κάνεις κακό δεν θα κάνεις

Μύθος κι αυτό. Ειδικά με την πρακτική κάποιων να αφήνουν την τάπα του καρτερ ανοιχτή να τραβήξει για ώρα και η τελευταία σταγόνα, όταν βάλεις το φρέσκο λάδι μέχρι να πάει εκεί που πρέπει, υπάρχει μια φθορά γιατί για κάποιες εκατοντάδες (τουλάχιστον) στροφές ο κινητήρας δουλεύει πρακτικά χωρίς λάδι. Οπότε όσο πιο συχνά κάνεις αχρείαστες αλλαγές, τόσο το χειρότερο.

  • Like 1
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, lary7 είπε

Tτο Yaris του κουμπάρου μου άλλαξε μηχανή στα 130.000χλμ. με τα service όλα στην Toyota και στην ώρα τους.

Ποιο yaris είναι , το δικό μου (2004) έχει 227k.

Δημοσ.
27 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Μύθος κι αυτό. Ειδικά με την πρακτική κάποιων να αφήνουν την τάπα του καρτερ ανοιχτή να τραβήξει για ώρα και η τελευταία σταγόνα, όταν βάλεις το φρέσκο λάδι μέχρι να πάει εκεί που πρέπει, υπάρχει μια φθορά γιατί για κάποιες εκατοντάδες (τουλάχιστον) στροφές ο κινητήρας δουλεύει πρακτικά χωρίς λάδι. Οπότε όσο πιο συχνά κάνεις αχρείαστες αλλαγές, τόσο το χειρότερο.

ΟΥΤΕ ΚΑΝ. Δεν φεύγει το λάδι ποτέ απο τον κινητήρα εκεί που χρειάζεται. Αν αφήσεις έξι μήνες τον κινητήρα χωρίς την ταπα και μετά τον γυρίσεις και τον λύσεις θα βγάλει μισό λίτρο λαδι για πλακα. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, κάθε φορά που σβήνεις το αυτοκίνητο και το ξαναβάζεις μπροστά θα έχει φθορά γιατί μέχρι να πιάσει στροφές και να τραβήξει η αντλία λαδιού ζητώ που καήκαμε. 

2 λεπτά πριν, Dark_Nightfall είπε

Ποιο yaris είναι , το δικό μου (2004) έχει 227k.

Θα μετρήσουμε τα χλμ;; 450.000χμ σε saxo 1.4, απο τις 300.000 κ ύστερα με αέριο. Ακόμα γράφει χιλιόμετρα ο επόμενος ιδιοκτήτης. 

  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Dark_Nightfall είπε

Ποιο yaris είναι , το δικό μου (2004) έχει 227k.

Όλα τα Yaris 1.4 απο το 2007-2011 νομίζω, είναι γνώστό το θέμα, υπαίτιος κλασικά τα low tension rings.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, lary7 είπε

Όλα τα Yaris 1.4 απο το 2007-2011 νομίζω, είναι γνώστό το θέμα, υπαίτιος κλασικά τα low tension rings.

Εννοείς τον 1,33 1NR-FE ok.

  • Like 1
Δημοσ.

Ολοι οι κατασκευαστες προτεινουν ετησια αλλαγη λαδιων ακομη και σε περιπτωση που δεν κανει πολλα χλμ.

Δεν ειναι ελληνικο φαινομενο οι κανονες που αναγραφονται στο εγχειριδιο.

  • Like 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, lary7 είπε

Όλα τα Yaris 1.4 απο το 2007-2011 νομίζω, είναι γνώστό το θέμα, υπαίτιος κλασικά τα low tension rings.

 

8 ώρες πριν, Dark_Nightfall είπε

Εννοείς τον 1,33 1NR-FE ok.

Ναι μεν, αλλά σας έχω βρει δοκιμασμένη λύση μετά από κυριολεκτικά χρόνιες δοκιμές που έκανα!!!

Xado

  • Like 2
Δημοσ.
10 ώρες πριν, petaw-se-oneiro είπε

ΟΥΤΕ ΚΑΝ. Δεν φεύγει το λάδι ποτέ απο τον κινητήρα εκεί που χρειάζεται. Αν αφήσεις έξι μήνες τον κινητήρα χωρίς την ταπα και μετά τον γυρίσεις και τον λύσεις θα βγάλει μισό λίτρο λαδι για πλακα. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, κάθε φορά που σβήνεις το αυτοκίνητο και το ξαναβάζεις μπροστά θα έχει φθορά γιατί μέχρι να πιάσει στροφές και να τραβήξει η αντλία λαδιού ζητώ που καήκαμε. 

Αυτά δεν τα λέω εγώ, είναι εμπειρίες που μου έχουν μεταφέρει 2 μηχανικοί της Shell, πριν την πάρει ο Βαρδινογιάννης (ήταν από τη μαμά Shell Ελλάδας). Οπότε ή ισχύουν ή μου έλεγαν μπαρούφες. Δεν είπαμε ότι θα στραγγίξει όλος ο κινητήρας από όλο το λάδι, αλλά ότι επιβαρύνεται παραπάνω χωρίς ουσιαστικό λόγο. Μάλιστα επειδή παίρναμε λάδια Shell για στόλο οχημάτων& μηχανημάτων, η Shell πρότεινε να καθιερώσουμε σύστημα να της στέλνουμε λάδια για ανάλυση και να μην αλλάζουμε καν σε προδιαγεγραμμένο χρόνο/χλμ, δεν το κάναμε γιατί ήταν λίγο βαβούρα σαν διαδικασία και απαιτούσε λίγο παραπάνω οργάνωση για να μην ξεφύγει κάποιο απαραίτητο service,  ενώ τα χλμ και μια ημερομηνία μπορούν και το παρακολουθούν και οι τεχνικοί και οι οδηγοί.
 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, sphinxgr είπε

 

Ναι μεν, αλλά σας έχω βρει δοκιμασμένη λύση μετά από κυριολεκτικά χρόνιες δοκιμές που έκανα!!!

Xado

Ήταν αργά, είχε φτάσει να λαδώνει το μπουζί, λογικά είχε φάει και κυλίνδρους. Βρέθηκε καινούργιο μοτέρ+εργασία 2800 και έγινε καινούργιο, πλέων 0w-20 ανα 5-6000 χλμ μπας και το νέο μοτέρ βγάλει 150.000 και μετά πάει πρέσα.

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, lary7 είπε

Ήταν αργά, είχε φτάσει να λαδώνει το μπουζί, λογικά είχε φάει και κυλίνδρους. Βρέθηκε καινούργιο μοτέρ+εργασία 2800 και έγινε καινούργιο, πλέων 0w-20 ανα 5-6000 χλμ μπας και το νέο μοτέρ βγάλει 150.000 και μετά πάει πρέσα.

Μια δοκιμή πάντως άξιζε. 

Αν το πατάς το καινούργιο, δεν θα πάθει τίποτα. Πάτημα κ συχνές αλλαγες θέλει μονο. 

Δημοσ.
12 ώρες πριν, andreaspA είπε

Κινητηρες εκαιγαν λαδια απο την πρωτη μερα, βαλβιδες, δυναμο, μιζες, ημιαξονια, ψαλιδια, μπαρακια, καρμπυρατερ, πλατινες, μπουκωματα, ξεμπουκωματα, ηλεκτρικα προβληματα παρολο που η ηλεκτρικη εγκατασταση ηταν μηδαμινη. Μια ζωη απώλειες ψαχναμε.

Αυτό... εγώ τότε ήμουν αρκετά μικρός, αλλά από τη μνήμη δε φεύγουν οι άπειρες φορές με ανοιχτό καπό στην άκρη του δρόμου, είτε με το δικό μας αμάξι, ή με αμάξια άλλων που παρατηρούσα όσο ταξιδεύαμε, το καθημερινό «τάμα» για να πάρει μπροστά, με προσοχή μη μπουκώσει, και ό,τι άλλο σκατολοΐδι μπορεί να φανταστεί κανείς στη συμπεριφορά και τη λειτουργία.

Ενδεικτικά το τωρινό μου, που 'ναι 4,5 ετών με 88000 χλμ και πρέπει να 'χει καλωδίωση από την Αθήνα ως την Άρτα, ως τώρα δεν έχει εμφανίσει ούτε μία δυσλειτουργία. Δε μιλάω για κανονική ζημιά, ή να με αφήσει και πουθενά. Εννοώ απλά να με «αγχώσει». Ποτέ & πουθενά!

Προηγούμενα αυτοκίνητα της οικογένειας, των δεκαετιών της «μέγιστης αξιοπιστίας» (και καλά) που λέει ο φίλος, στον ίδιο χρόνο ζωής τα'χε πάρει η οδική αρκετές φορές. Για πολλούς και αστείους λόγους. Το Fiat 127 δε, μιας και το είχε ο πατέρας μου, είχε αλλάξει μοτέρ ούτε λίγο - ούτε πολύ, συνολικά 3 (!) φορές. Δε ξέρω από που έχει εμφανιστεί η ιδέα ότι τα παλιά ήταν πιο αξιόπιστα (ίσως να'ναι ο κλασικός «φόβος του καινούριου») αλλά δε θα μπορούσε να 'ναι περισσότερο λάθος η συγκεκριμένη αντίληψη. Με τα αυτοκίνητα τότε δε ξέραμε αν θα φτάσουμε καλά - καλά, ή αν θα μας φορτώσει η Express Service να μας γυρίσει πίσω. Πλέον το μεγαλύτερο άγχος σε ταξίδι είναι αν θα βρω το επόμενο ΣΕΑ να πάρω καφέ, πριν τελειώσει αυτός που πίνω! 

:P

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...