sakks80 Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου 5 λεπτά πριν, Jiakometi είπε Δεν ισχύει αυτό, αλλά μπορείς να πιστεύεις ότι σε κάνει να νοιωθεις καλύτερα. https://electrek.co/2024/12/27/schneider-electric-semi-truck-fleet-hits-6-million-miles-driven/ https://electrek.co/2024/06/12/londonenergy-puts-volvo-fm-electric-semi-trucks-to-work-in-waste-management/ Το βλέπω και στα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν να τραβήξουν λιγότερα κιλά σε σχέση με ένα βενζίνης αντίστοιχης ιπποδύναμης. https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/giati_ta_ilektrika_aytokinita_den_exoun_tin_kalyteri_ikanotita_elksis_video-7735166/
Jiakometi Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου 3 λεπτά πριν, sakks80 είπε Το βλέπω και στα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν να τραβήξουν λιγότερα κιλά σε σχέση με ένα βενζίνης αντίστοιχης ιπποδύναμης. https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/giati_ta_ilektrika_aytokinita_den_exoun_tin_kalyteri_ikanotita_elksis_video-7735166/ Το post σου ήταν για φορτηγά. Απάντησα …… Και μάλιστα όχι σε θεωρητικό επίπεδο. Τα οχήματα «δουλεύουν» κανονικά. Τα επιβατικά είναι άλλο ζήτημα. Και εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα δύναμης ή ροπής αλλά αυξημένης κατανάλωσης. Προς το παρόν τουλάχιστον … 1
malakudi Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου 31 λεπτά πριν, sakks80 είπε Καλά περίμενε εσύ στην Ελλάδα να έχει εγκαταστάσεις να μπορούν να εξυπηρετούν για φόρτιση μόνο ηλεκτρικά.και περίμενε να έχουν γίνει και τα φορτηγά ηλεκτρικά μέχρι τότε,να έχουν μεγάλη αυτονομία μια ένας τεράστιος όγκος οχημάτων να μπορεί να εξυπηρετηθεί από φορτιστές οι οποίοι θα το φορτίζουν το πολύ σε 5 λεπτά Τα φορτηγά πρέπει να έχουν μεγάλη ροπή και μεγάλη ικανότητα έλξης. Αυτό το δίνει μόνο ένας diesel κινητήρας. Τα υβριδικά Κάιντα ηλεκτρικά έχουν μικρή δύναμη έλξης σε σχέση με πετρέλαιο και βενζίνη.Δεν πρόκειται ούτε στα επόμενα 60 χρόνια να έχουν καταργηθεί οι θερμικοι κινητήρες για πρακτικούς λόγους Ηλεκτρικά φορτηγά υπάρχουν ήδη και μπορούν να καλύψουν και μεγάλες αποστάσεις και στα επόμενα χρόνια θα χρειάζονται μικρότερη αναμονή όταν αναπτυχθεί το δίκτυο MW chargers για φορτηγά. Η απαγόρευση βέβαια της ΕΕ στα θερμικά δε ξέρω αν περιλαμβάνει και τα φορτηγά. Η Ελλάδα σαν μέλος της ΕΕ θα ακολουθήσει υποχρεωτικά ότι κάνει η ΕΕ. 15 χρόνια είναι πάρα πολλά. Και δε χρειάζεται να φορτίζουν σε 5 λεπτά. Δε θα πάθεις κάτι αν φορτίζεις μια φορά τη βδομάδα 15 λεπτά αντί για 5. Άλλωστε η φόρτιση στα ηλεκτρικά θα είναι νεκρός χρόνος - πχ θα φορτίζεις όταν πας για τα ψώνια στο super market. 1 1
Red_Bear Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου 22 λεπτά πριν, Jiakometi είπε Δεν ισχύει αυτό, αλλά μπορείς να πιστεύεις ότι σε κάνει να νοιωθεις καλύτερα. 😂😂 😂😂 😂😂 😂😂 1
ΓΙΩΡΓΟΣ-2 Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου Τεράστιο το κείμενο μου, όμως το θεωρώ σημαντικό για την συζήτηση που κάνετε. Θα ξεκινήσω διευκρινίζοντας ότι τα σχόλιά μου δεν έχουν σκοπό να προκαλέσουν διαμάχες. Παρόλο που ΔΕΝ είμαι αντίθετος στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν ορισμένα σημεία που αξίζει να αναφερθούν: 1. Περιορισμένη Αυτονομία Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά έχουν μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, ειδικά για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. 2. Χρόνος και Δυσκολία Φόρτισης Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να διαρκέσει από 30 λεπτά (σε ταχυφορτιστές) έως πολλές ώρες (σε οικιακούς φορτιστές). Επιπλέον, οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία φόρτισης. Για παράδειγμα: Σε θερμοκρασίες γύρω στους 0°C, ο χρόνος φόρτισης μπορεί να αυξηθεί κατά 10%-25%. Σε θερμοκρασίες κάτω από -10°C, η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει το 25%-50%. Αν και πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας, το οποίο μειώνει την καθυστέρηση, αυτό καταναλώνει ενέργεια, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο της κανονικής φόρτισης. 3. Μειωμένη Απόδοση σε Ακραίες Θερμοκρασίες Οι μπαταρίες χάνουν έως και 20% της απόδοσής τους σε χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από 0°C) και έως 15% σε υψηλές θερμοκρασίες (πάνω από 35°C). Αυτές οι συνθήκες είναι συχνές στη χώρα μας, επηρεάζοντας την αυτονομία και την απόδοση του οχήματος. Οι τιμές που αναφέρονται είναι οι μέσες τιμές και μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερες η μικρότερες, ανάλογα με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 4. Υποδομές Φόρτισης Η έλλειψη επαρκών σταθμών φόρτισης σε πολλές περιοχές δυσκολεύει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον, μπορεί να συναντήσετε προβλήματα όπως: Φτάσατε στον ταχυφορτιστή όμως δεν λειτουργεί, έχει συμβεί αρκετές φορές. Αναμονή στη σειρά λόγω άλλων οχημάτων. Αυτό το "άγχος φόρτισης" είναι ήδη εμφανές σε χώρες του εξωτερικού και ήδη επηρεάζει και τη χώρα μας. 5. Υψηλό Κόστος Αγοράς Η αρχική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι υψηλή, εκτός αν υπάρχει σημαντική επιδότηση. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα δίνεται επιδότηση 9.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τη γέννηση ενός παιδιού μόλις 2.400 ευρώ, παρά το σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα. Αν και αυτό δεν αφορά άμεσα το θέμα, αξίζει να αναφερθεί. 6. Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα Μπαταριών Η παραγωγή και η ανακύκλωση των μπαταριών απαιτεί εξόρυξη σπάνιων υλικών και καταναλώνει πολλή ενέργεια, κάτι που έχει σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος. 7. Περιορισμένη Διάρκεια Ζωής Μπαταρίας και Υψηλό Κόστος Αντικατάστασης Οι μπαταρίες έχουν διάρκεια ζωής 8-10 χρόνια, ενώ η αντικατάστασή τους μπορεί να κοστίσει από 6.000 έως 20.000 ευρώ. Παρόλο που υπάρχει η δυνατότητα επισκευής, το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το ίδιο. Επιπλέον, η ετήσια πτώση της χωρητικότητας κυμαίνεται από 1%-3%. 8. Κόστος Επισκευής Ηλεκτροκινητήρα και Άλλων Εξαρτημάτων Ο ηλεκτροκινητήρας, αν και πιο απλός από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπορεί να έχει υψηλό κόστος επισκευής (3.000-5.000 ευρώ). Επίσης, εξαρτήματα όπως οι μετατροπείς ισχύος ή τα συστήματα ψύξης μπαταριών μπορεί να κοστίζουν πάνω από 2.000 ευρώ. 9. Βάρος Οχήματος Οι μπαταρίες αυξάνουν το βάρος του οχήματος, επηρεάζοντας την οδική συμπεριφορά και την κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, σε ένα BYD Dolphin, οι μπαταρίες 60 KW, ζυγίζουν σχεδόν μισό τόνο. 10. Σωστά Όρια Φόρτισης και Εκφόρτισης Μπαταριών Οι μπαταρίες λιθίου λειτουργούν καλύτερα όταν διατηρούνται σε επίπεδα φόρτισης μεταξύ 20%-80%. Η συχνή φόρτιση πάνω από το 80% ή η εκφόρτιση κάτω από το 20% μειώνει γρήγορα τη διάρκεια ζωής τους. Επίσης, η συχνή χρήση ταχυφορτιστών προκαλεί μεγαλύτερη φθορά. Συμβουλές για Βέλτιστη Χρήση της Μπαταρίας Καθημερινή χρήση: Διατηρείτε τη φόρτιση μεταξύ 20%-80%. Μακρινά ταξίδια: Φορτίστε στο 100% μόνο όταν είναι απαραίτητο. Αποθήκευση: Αν δεν χρησιμοποιείτε το όχημα για μεγάλο διάστημα, αφήστε τη μπαταρία στο 50%. Ταχυφορτιστές: Χρησιμοποιήστε τους μόνο όταν είναι απαραίτητο. Δύσκολες συνθήκες. Σε συνθήκες πολύ κρύο, ανηφόρα, φορτίο, το ποσοστό της μπαταρίας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σωστά εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ωστόσο, για να διατηρήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να εξασφαλίσετε την καλύτερη απόδοσή της, ισχύουν τα εξής: Ιδανικό εύρος χρήσης: 20% έως 80% είναι το ιδανικό εύρος φόρτισης για καθημερινή χρήση, ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες. Σε ακραίες συνθήκες (πολύ κρύο, ανηφόρα, φορτίο): Λόγω της αυξημένης κατανάλωσης ενέργειας, μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μεγαλύτερο ποσοστό της μπαταρίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε να αφήσετε τη μπαταρία να πέσει έως το 10% και να τη φορτίσετε έως το 90%, αλλά αυτό ΔΕΝ πρέπει να γίνεται συστηματικά. Αν γνωρίζετε ότι θα χρειαστείτε περισσότερη αυτονομία, μπορείτε να φορτίσετε τη μπαταρία στο 100%, αλλά μόνο πριν από το ταξίδι και ΟΧΙ σε καθημερινή βάση. Προσαρμογή στις συνθήκες: Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η μπαταρία μπορεί να χάσει από 20% ως 40% της απόδοσής της. Αυτό σημαίνει ότι, αν το αυτοκίνητό σας έχει αυτονομία π.χ. 430 χλμ. σε ιδανικές συνθήκες, σε κρύο και με φορτίο μπορεί να πέσει στα 260-300 χλμ. ή και λιγότερο. Σε ανηφόρες ή με βαρύ φορτίο, η κατανάλωση αυξάνεται, οπότε πρέπει να υπολογίζετε ότι η αυτονομία θα μειωθεί περαιτέρω. Η χρήση θέρμανσης ή κλιματισμού σε πολύ κρύο καιρό μπορεί να μειώσει την αυτονομία κατά 10%-15%. Αν οδηγείτε σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες (π.χ. 120-130 χλμ./ώρα), η κατανάλωση αυξάνεται δραματικά, μειώνοντας την αυτονομία κατά 20%-30%. Το σωστό είναι να οδηγείτε με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χιλιόμετρα, αν μπορείτε να ταξιδέψετε και με μικρότερες ταχύτητές 85-90 χλμ ακόμη καλύτερα. Υπολογισμός με τις χειρότερες συνθήκες: Ας υποθέσουμε ότι συνδυάζονται οι παραπάνω παράγοντες: Μείωση λόγω χαμηλών θερμοκρασιών: -30% Μείωση λόγω ανηφόρας και φορτίου: -20% Μείωση λόγω θέρμανσης: -15% Μείωση λόγω υψηλής ταχύτητας: -20% Αν αθροίσουμε τις μειώσεις, έχουμε συνολική μείωση 85% της ιδανικής αυτονομίας. Ωστόσο, επειδή οι μειώσεις δεν είναι απόλυτα αθροιστικές, μπορούμε να υπολογίσουμε μια συνολική μείωση περίπου 50%-60%. Τελική αυτονομία: Αν η ιδανική αυτονομία είναι 430 χλμ., τότε σε ακραίες συνθήκες μπορεί να πέσει στα: 215-260 χλμ. (μείωση 50%-60%). Σε ακόμη πιο ακραίες περιπτώσεις (π.χ. πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ανηφόρες, φορτίο και θέρμανση ταυτόχρονα), η αυτονομία μπορεί να πέσει ακόμη και στα 200 χλμ. ή λιγότερο. Είμαι βέβαιος πως όλα τα παραπάνω προβλήματα θα λυθούν στο μέλλον και εύχομαι αυτό θα γίνει γρήγορα. Όμως τώρα, αυτές είναι αλήθειες που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής, για να κάνει σωστά την επιλογή του. Η άποψη μου, είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλά, αρκεί ο υποψήφιος αγοραστής να γνωρίζει τι πρέπει να περιμένει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο και πως πρέπει να το οδηγεί. 3
sakks80 Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου 1 ώρα πριν, malakudi είπε Ηλεκτρικά φορτηγά υπάρχουν ήδη και μπορούν να καλύψουν και μεγάλες αποστάσεις και στα επόμενα χρόνια θα χρειάζονται μικρότερη αναμονή όταν αναπτυχθεί το δίκτυο MW chargers για φορτηγά. Η απαγόρευση βέβαια της ΕΕ στα θερμικά δε ξέρω αν περιλαμβάνει και τα φορτηγά. Η Ελλάδα σαν μέλος της ΕΕ θα ακολουθήσει υποχρεωτικά ότι κάνει η ΕΕ. 15 χρόνια είναι πάρα πολλά. Και δε χρειάζεται να φορτίζουν σε 5 λεπτά. Δε θα πάθεις κάτι αν φορτίζεις μια φορά τη βδομάδα 15 λεπτά αντί για 5. Άλλωστε η φόρτιση στα ηλεκτρικά θα είναι νεκρός χρόνος - πχ θα φορτίζεις όταν πας για τα ψώνια στο super market. Ένας επαγγελματίας σταματάει γεμίζει και συνεχίζει την δουλειά του. Δεν μπορεί να κάθεται να περιμένει 30-40 λεπτά να φορτίσει. Επίσης στο αυτοκίνητο σε 2 λεπτά το πολύ έχεις γεμίσει και φεύγεις.δεν θα κάθεσαι να περιμένεις 1 ώρα. Και αν με φορτίο αντί για 400 χιλιόμετρα αυτονομία αν έχεις να τραβάς ένα τροχόσπιτο για παράδειγμα πέσει στα 150 καταστράφηκες. Σε βάζει σε ταλαιπωρία χωρίς λόγο. Όταν βγάλουν μπαταρίες με 1000 χιλιόμετρα αυτονομία και φορτίζουν από 0-100 σε δέκα λεπτά το συζητάμε 1
Red_Bear Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 15 λεπτά πριν, ΓΙΩΡΓΟΣ-2 είπε Τεράστιο το κείμενο μου, όμως το θεωρώ σημαντικό για την συζήτηση που κάνετε. Θα ξεκινήσω διευκρινίζοντας ότι τα σχόλιά μου δεν έχουν σκοπό να προκαλέσουν διαμάχες. Παρόλο που ΔΕΝ είμαι αντίθετος στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν ορισμένα σημεία που αξίζει να αναφερθούν: 1. Περιορισμένη Αυτονομία Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συχνά έχουν μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, ειδικά για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. 2. Χρόνος και Δυσκολία Φόρτισης Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να διαρκέσει από 30 λεπτά (σε ταχυφορτιστές) έως πολλές ώρες (σε οικιακούς φορτιστές). Επιπλέον, οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία φόρτισης. Για παράδειγμα: Σε θερμοκρασίες γύρω στους 0°C, ο χρόνος φόρτισης μπορεί να αυξηθεί κατά 10%-25%. Σε θερμοκρασίες κάτω από -10°C, η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει το 25%-50%. Αν και πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας, το οποίο μειώνει την καθυστέρηση, αυτό καταναλώνει ενέργεια, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο της κανονικής φόρτισης. 3. Μειωμένη Απόδοση σε Ακραίες Θερμοκρασίες Οι μπαταρίες χάνουν έως και 20% της απόδοσής τους σε χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από 0°C) και έως 15% σε υψηλές θερμοκρασίες (πάνω από 35°C). Αυτές οι συνθήκες είναι συχνές στη χώρα μας, επηρεάζοντας την αυτονομία και την απόδοση του οχήματος. Οι τιμές που αναφέρονται είναι οι μέσες τιμές και μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερες η μικρότερες, ανάλογα με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 4. Υποδομές Φόρτισης Η έλλειψη επαρκών σταθμών φόρτισης σε πολλές περιοχές δυσκολεύει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον, μπορεί να συναντήσετε προβλήματα όπως: Φτάσατε στον ταχυφορτιστή όμως δεν λειτουργεί, έχει συμβεί αρκετές φορές. Αναμονή στη σειρά λόγω άλλων οχημάτων. Αυτό το "άγχος φόρτισης" είναι ήδη εμφανές σε χώρες του εξωτερικού και ήδη επηρεάζει και τη χώρα μας. 5. Υψηλό Κόστος Αγοράς Η αρχική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι υψηλή, εκτός αν υπάρχει σημαντική επιδότηση. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα δίνεται επιδότηση 9.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τη γέννηση ενός παιδιού μόλις 2.400 ευρώ, παρά το σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα. Αν και αυτό δεν αφορά άμεσα το θέμα, αξίζει να αναφερθεί. 6. Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα Μπαταριών Η παραγωγή και η ανακύκλωση των μπαταριών απαιτεί εξόρυξη σπάνιων υλικών και καταναλώνει πολλή ενέργεια, κάτι που έχει σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος. 7. Περιορισμένη Διάρκεια Ζωής Μπαταρίας και Υψηλό Κόστος Αντικατάστασης Οι μπαταρίες έχουν διάρκεια ζωής 8-10 χρόνια, ενώ η αντικατάστασή τους μπορεί να κοστίσει από 6.000 έως 20.000 ευρώ. Παρόλο που υπάρχει η δυνατότητα επισκευής, το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το ίδιο. Επιπλέον, η ετήσια πτώση της χωρητικότητας κυμαίνεται από 1%-3%. 8. Κόστος Επισκευής Ηλεκτροκινητήρα και Άλλων Εξαρτημάτων Ο ηλεκτροκινητήρας, αν και πιο απλός από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπορεί να έχει υψηλό κόστος επισκευής (3.000-5.000 ευρώ). Επίσης, εξαρτήματα όπως οι μετατροπείς ισχύος ή τα συστήματα ψύξης μπαταριών μπορεί να κοστίζουν πάνω από 2.000 ευρώ. 9. Βάρος Οχήματος Οι μπαταρίες αυξάνουν το βάρος του οχήματος, επηρεάζοντας την οδική συμπεριφορά και την κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, σε ένα BYD Dolphin, οι μπαταρίες 60 KW, ζυγίζουν σχεδόν μισό τόνο. 10. Σωστά Όρια Φόρτισης και Εκφόρτισης Μπαταριών Οι μπαταρίες λιθίου λειτουργούν καλύτερα όταν διατηρούνται σε επίπεδα φόρτισης μεταξύ 20%-80%. Η συχνή φόρτιση πάνω από το 80% ή η εκφόρτιση κάτω από το 20% μειώνει γρήγορα τη διάρκεια ζωής τους. Επίσης, η συχνή χρήση ταχυφορτιστών προκαλεί μεγαλύτερη φθορά. Συμβουλές για Βέλτιστη Χρήση της Μπαταρίας Καθημερινή χρήση: Διατηρείτε τη φόρτιση μεταξύ 20%-80%. Μακρινά ταξίδια: Φορτίστε στο 100% μόνο όταν είναι απαραίτητο. Αποθήκευση: Αν δεν χρησιμοποιείτε το όχημα για μεγάλο διάστημα, αφήστε τη μπαταρία στο 50%. Ταχυφορτιστές: Χρησιμοποιήστε τους μόνο όταν είναι απαραίτητο. Δύσκολες συνθήκες. Σε συνθήκες πολύ κρύο, ανηφόρα, φορτίο, το ποσοστό της μπαταρίας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σωστά εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ωστόσο, για να διατηρήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να εξασφαλίσετε την καλύτερη απόδοσή της, ισχύουν τα εξής: Ιδανικό εύρος χρήσης: 20% έως 80% είναι το ιδανικό εύρος φόρτισης για καθημερινή χρήση, ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες. Σε ακραίες συνθήκες (πολύ κρύο, ανηφόρα, φορτίο): Λόγω της αυξημένης κατανάλωσης ενέργειας, μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μεγαλύτερο ποσοστό της μπαταρίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε να αφήσετε τη μπαταρία να πέσει έως το 10% και να τη φορτίσετε έως το 90%, αλλά αυτό ΔΕΝ πρέπει να γίνεται συστηματικά. Αν γνωρίζετε ότι θα χρειαστείτε περισσότερη αυτονομία, μπορείτε να φορτίσετε τη μπαταρία στο 100%, αλλά μόνο πριν από το ταξίδι και ΟΧΙ σε καθημερινή βάση. Προσαρμογή στις συνθήκες: Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η μπαταρία μπορεί να χάσει από 20% ως 40% της απόδοσής της. Αυτό σημαίνει ότι, αν το αυτοκίνητό σας έχει αυτονομία π.χ. 430 χλμ. σε ιδανικές συνθήκες, σε κρύο και με φορτίο μπορεί να πέσει στα 260-300 χλμ. ή και λιγότερο. Σε ανηφόρες ή με βαρύ φορτίο, η κατανάλωση αυξάνεται, οπότε πρέπει να υπολογίζετε ότι η αυτονομία θα μειωθεί περαιτέρω. Η χρήση θέρμανσης ή κλιματισμού σε πολύ κρύο καιρό μπορεί να μειώσει την αυτονομία κατά 10%-15%. Αν οδηγείτε σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες (π.χ. 120-130 χλμ./ώρα), η κατανάλωση αυξάνεται δραματικά, μειώνοντας την αυτονομία κατά 20%-30%. Το σωστό είναι να οδηγείτε με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χιλιόμετρα, αν μπορείτε να ταξιδέψετε και με μικρότερες ταχύτητές 85-90 χλμ ακόμη καλύτερα. Υπολογισμός με τις χειρότερες συνθήκες: Ας υποθέσουμε ότι συνδυάζονται οι παραπάνω παράγοντες: Μείωση λόγω χαμηλών θερμοκρασιών: -30% Μείωση λόγω ανηφόρας και φορτίου: -20% Μείωση λόγω θέρμανσης: -15% Μείωση λόγω υψηλής ταχύτητας: -20% Αν αθροίσουμε τις μειώσεις, έχουμε συνολική μείωση 85% της ιδανικής αυτονομίας. Ωστόσο, επειδή οι μειώσεις δεν είναι απόλυτα αθροιστικές, μπορούμε να υπολογίσουμε μια συνολική μείωση περίπου 50%-60%. Τελική αυτονομία: Αν η ιδανική αυτονομία είναι 430 χλμ., τότε σε ακραίες συνθήκες μπορεί να πέσει στα: 215-260 χλμ. (μείωση 50%-60%). Σε ακόμη πιο ακραίες περιπτώσεις (π.χ. πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ανηφόρες, φορτίο και θέρμανση ταυτόχρονα), η αυτονομία μπορεί να πέσει ακόμη και στα 200 χλμ. ή λιγότερο. Είμαι βέβαιος πως όλα τα παραπάνω προβλήματα θα λυθούν στο μέλλον και εύχομαι αυτό θα γίνει γρήγορα. Όμως τώρα, αυτές είναι αλήθειες που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής, για να κάνει σωστά την επιλογή του. Η άποψη μου, είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλά, αρκεί ο υποψήφιος αγοραστής να γνωρίζει τι πρέπει να περιμένει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο και πως πρέπει να το οδηγεί. Μάλλον μας θεωρεις ολους τελειως αδαείς για να μας παραθέτεις ενα σωρό γνωστά πράγματα. Ευχαριστούμε για τον κοπο σου πάντως. Eλπιζω να τα έκανες copy-paste, αλλιώς κρίμα τον χρόνο σου. Επεξ/σία 23 Μαρτίου από Red_Bear 6 1
Jiakometi Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, sakks80 είπε Ένας επαγγελματίας σταματάει γεμίζει και συνεχίζει την δουλειά του. Δεν μπορεί να κάθεται να περιμένει 30-40 λεπτά να φορτίσει. Δεν ξέρω από έχεις αυτές τις απόψεις - πληροφορίες πάντως αυτά που πραγματικά ισχύουν είναι τα εξής : - Μέγιστη ταχύτητα φορτηγών 90χλμ/ω (Ελλάδα. Ισχύει για συρμούς δηλ, νταλίκες και συρόμενα, και στο 90 % των αυτοτελών με τρεις άξονες). - Κάθε τέσσερις ώρες Υποχρεωτική στάση 45 λεπτών. Καταγράφεται στον ταχογράφο, υπολογίζεται στον χρόνο εβδομαδιαίας εργασίας και είναι το πρώτο που κοιτούν οι τροχονόμοι. Οι ταχογράφοι διατηρούνται εντός του οχήματος για 28 συνεχόμενες ημέρες και στην έδρα της επιχείρησης για έξη (6) μήνες. Μπορείς να φας πρόστιμο για παράβαση χρόνου εργασία 10 ημέρες πίσω. Με βάση τα παραπάνω ο μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων που μπορεί να καλύψει ένα φορτηγό πριν την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ στάση των 45 λεπτών είναι 405 χλμ. Πρακτικά λιγότερο γιατί είναι αδύνατον να κινείται από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό με 90 χλμ/ω ταχύτητα. Στην διάρκεια της υποχρεωτικής στάσης έχει 45 λεπτά να φορτίσει. Σε ταχυφορτιστή αυτό του δίνει αρκετή αυτονομία ακόμη. Για να μην αναφέρω την διανυκτέρευση σε υποχρεωτικά φυλασσόμενους χώρους που βέβαια έχουν και τις απαραίτητες υποδομές …… EDIT : Απολογούμαι για το off topic μια και και το νήμα είναι για τα BYD, αλλά δεν μπορώ τις ανακρίβειες και τις «θεωρίες» . Επεξ/σία 23 Μαρτίου από Jiakometi 6
ΓΙΩΡΓΟΣ-2 Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 15 λεπτά πριν, Red_Bear είπε Μάλλον μας θεωρεις ολους τελειως αδαείς για να μας παραθέτεις ενα σωρό γνωστά πράγματα. Ευχαριστούμε για τον κοπο σου πάντως. Eλπιζω να τα έκανες copy-paste, αλλιώς κρίμα τον χρόνο σου. Φίλε μου, σε καμία περίπτωση δεν έχω πρόθεση να θεωρήσω κανέναν αδαή, και αν κάτι από όσα έγραψα σε έθιξε, θέλω να σου ζητήσω ειλικρινά συγγνώμη. Δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Αν γνωρίζεις όλα όσα ανέφερα, τότε είναι προφανές πως είσαι πολύ καλά ενημερωμένος. Ωστόσο, όπως ίσως έχεις παρατηρήσει και εσύ, υπάρχουν συχνά διαφωνίες ανάμεσα στα μέλη. Ο λόγος που ανήρτησα το σχόλιο που φάνηκε να σε ενόχλησε ήταν αποκλειστικά και μόνο για να διασαφηνίσω όσο το δυνατόν περισσότερο την κατάσταση, ώστε να αποφευχθούν αχρείαστες και άδικες αντιπαραθέσεις. Ειλικρινά, δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί εισέπραξες κάτι τέτοιο σαν προσβολή. Σου ζητώ συγγνώμη αν ακούστηκα λάθος και ελπίζω να καταλαβαίνεις τις καλές προθέσεις μου. Επεξ/σία 23 Μαρτίου από ΓΙΩΡΓΟΣ-2
Red_Bear Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου Δεν ειπα για επίθεση και μάλιστα σε ευχαρίστησα για τον κόπο σου. Απλά ειπα οτι εγραψες σαν να ήμασταν πραγματικά αδαείς. Καμμια παρεξηγηση.
malakudi Δημοσ. 23 Μαρτίου Δημοσ. 23 Μαρτίου @ΓΙΩΡΓΟΣ-2 είσαι off topic. Ζήτα από ένα διαχειριστή να μεταφέρει το μήνυμά σου στο νήμα που υπάρχει συζήτηση περί ηλεκτροκίνησης. Βέβαια έχουν δοθεί απαντήσεις σε όλα αυτά που γράφεις πολλές φορές σε εκείνο το νήμα. Δεν έχει νόημα να απαντάμε ξανά και ξανά τα ίδια. Αλλά αν μεταφερθεί εκεί ευχαρίστως να σου τα απαντήσουμε για άλλη μια φορά. 4
Zakzam Δημοσ. 24 Μαρτίου Δημοσ. 24 Μαρτίου 15 ώρες πριν, @pnea1973 είπε Δεν νομίζω. Εγω γνωστούς με ακριβά αυτοκίνητα που "αναγκάζονται" να τα πάνε Αθήνα. Επίσης τόσα χρόνια φίλοι μου με bmw μοτοσυκλέτες κατεβαίνουν Αθήνα ή Πάτρα. Και εγώ δεν τα πάω σε όποιον μάστορα. Εχω καεί απο τα μαστόρια. Αντιπροσωπεία τα πήγαινα και ας πλήρωνα 100€ παραπάνω. Οχι εκεί είναι καλύτερα τα μαστόρια, απλά ακολουθούν συγκεκριμένες διαδικασίες γιατί έτσι πρέπει. Βέβαια ο καθένας κάνει οτι νομίζει. Αλλά και με τα θερμικά υπάρχει θέμα στα συνεργεία. Το βιώνουμε τόσα χρόνια με τα θερμικά των Ευρωπαίων. Βγήκε η Fiat και λέει οτι στο καινούργιο Panda βάζει vintage σιδερένιες ζάντες επειδή μοιάζει με το αρχικό μοντέλο!!!!!!! Και το πουλάει 5.000€ παραπάνω!!!!!!!! Για τα συνεργεία τα πράγματα είναι απλά. Θέλει τεχνίτη με άδεια, και φυσικά να έχει εκπαιδευτεί στην εταιρεία του, κάτι που το κάνουν ήδη (πχ Τoyota). Απλά δεν θα μπορεί να ανοίξει εύκολα χωρίς καμία εκπαίδευση κάποιος, ανεξάρτητο συνεργείο. Οσον αφορά τις μπαταρίες τι εννοείς; Οτι θα μας δίνουν αυτοκίνητα χωρίς μπαταρίες; Θα μας σηκώνουν τα αυτοκίνητα και θα μας κλέβουν τις μπαταρίες;;;; Φυσικά και θα σου κλέβουν το αμάξι κομπλέ όπως και τώρα, αλλά για την μπαταρία, απλά θα χρειαστεί χρόνος για να εξειδικεύουν σε αυτά 14 ώρες πριν, Red_Bear είπε Σε 5 χρόνια από τώρα δεν θα θες να θυμάσαι ότι έγραψες αυτό το post... E, λέει και κανα αστείο να περνά η ώρα. Σε πέντε χρόνια δεν θα έχει αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο εδώ πέρα, οι τιμές σίγουρα θα ανέβουν. 14 ώρες πριν, malakudi είπε Δεν υπάρχει κανείς που να κυκλοφορεί με άλογο. Ούτε καν άμαξες με άλογα. Το αν θα είσαι στα κυπαρίσσια εσύ είναι αδιάφορο, αυτοί που είναι παιδιά σήμερα σε 35 χρόνια θα οδηγάνε όλοι ηλεκτρικό. Ίσως και νωρίτερα. Και η ιππασία? ο ιππόδρομος? τι είναι αγόρι μου? Χόμπι των μπατιρηδων? Δεν νομίζω. Και που ξέρεις σε 35 χρόνια εάν υπάρχει ο κόσμος? Που ξέρεις ότι όλοι θα έχουν ηλεκτρικά? Το πιθανότερο είναι όλοι τους να έχουν το fleet sharing και να μην υπάρχει ιδιόκτητο ιχ, εκεί πάει το πράγμα.
Ntinaras Δημοσ. 24 Μαρτίου Δημοσ. 24 Μαρτίου Στις 23/3/2025 στις 12:14 ΠΜ, sakks80 είπε Θερμικά τα πας σε όποιον μάστορα θες. Παντού έχει. Στα ηλεκτρικά δεν έχουν γνώση οι μάστορες εκεί έξω Αν ειναι θερμικο του 2005 ναι το πας, αν ειναι θερμικο του 2020+, ουτε απ εξω δεν περναω απο τον κυρ μητσο με τα λαδωμενα χερια, και τις ατακες του στυλ : "βαλε 15w-50, και ασε το 10w-30 που λεει το βιβλιο, εδω ειναι ελλαδα και εχει ζεστη" 4 2
malakudi Δημοσ. 24 Μαρτίου Δημοσ. 24 Μαρτίου 7 ώρες πριν, Zakzam είπε Και η ιππασία? ο ιππόδρομος? τι είναι αγόρι μου? Χόμπι των μπατιρηδων? Δεν νομίζω. Και που ξέρεις σε 35 χρόνια εάν υπάρχει ο κόσμος? Που ξέρεις ότι όλοι θα έχουν ηλεκτρικά? Το πιθανότερο είναι όλοι τους να έχουν το fleet sharing και να μην υπάρχει ιδιόκτητο ιχ, εκεί πάει το πράγμα. Η ιππασία και ο ιππόδρομος είναι αγώνες, δεν είναι μετακίνηση. Αν εννοούσες πως θερμικά θα μείνουν να κάνουν αγώνες, ναι μπορεί και να μείνουν. Για μετακίνηση πάντως δε θα υπάρχουν. 21 ώρες πριν, basilis_k6 είπε ναι προφανως αλλα δεν το λες βρωμανε αυτο. μολις ζεσταθει ο καταλυτης σε εξωτερικο χωρο και κοντα να εισαι δεν μυριζεις κατι. δεν βαζουμε και τη μυτη μας στην εξατμιση. Πριν λίγο, πίσω από ταξί VW, σχετικα καινούριο, βρώμα καταραμένη.
QuantumWanderer Δημοσ. 25 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 25 Μαρτίου Πέτυχα έναν ιδιοκτήτη Dolphin και μιλούσαμε για θέματα αξιοπιστίας και μού ανέφερε ότι στο πρώτο 2μηνο άρχισε να ξεφλουδίζει το χρώμα σε ένα σημείο της οροφής. Του το αναγνώρισαν ως πρόβλημα, τον έστειλαν κάπου να το φτιάξουν (δεν γνωρίζω με ποιον τρόπο) και πάλι μού είπε δεν έχει λυθεί 100%. Έχουμε τυχόν ακούσει παρόμοια περιστατικά σε BYD;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα