Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, chek2fire είπε

χθές πάντως τα BYD είχα ρεκόρ ταξινομήσεων στην Ελλάδα με 120 οχήματα 

https://www.evstats.gr/el/models

Σε λίγα χρόνια στην Ελλάδα οποίος έχει βενζίνα 2.5l  και άνω θα είναι πολύ Large..

Επεξ/σία από andreas-d
Δημοσ.

Χτες έκανε  OTA update το αυτοκίνητο (ATTO 3) στην έκδοση 1.7.1

Δεν παρατήρησα κάποια ιδιαίτερη διαφορά, νομίζω προσθέτει γλώσσες στο μενού (ολλανδικά, πορτογαλικά αν δεν κάνω λάθος). Θα το δω ξανά και θα επανέλθω 

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, doctorkostis είπε

Χτες έκανε  OTA update το αυτοκίνητο (ATTO 3) στην έκδοση 1.7.1

Δεν παρατήρησα κάποια ιδιαίτερη διαφορά, νομίζω προσθέτει γλώσσες στο μενού (ολλανδικά, πορτογαλικά αν δεν κάνω λάθος). Θα το δω ξανά και θα επανέλθω 

Λες και διαβάζω κάποιο θέμα για smartphone :lol:

  • Haha 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, dtk-386 είπε

Λες και διαβάζω κάποιο θέμα για smartphone :lol:

Πάω στοίχημα ότι τα ίδια έλεγες όταν είχες clamshell για τα smartphones.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, dtk-386 είπε

Λες και διαβάζω κάποιο θέμα για smartphone :lol:

Σωστά.. Αλλά και το ότι δεν πάς στον κάθε άσχετο στο συνεργείο΄οταν χρειαστεί κάτι απο την άλλη είναι μεγάλη υπόθεση..Τσουπ σου στέλνουν το ΟΤΑ και σου ρυθμίζουν τα πάντα...!!!!

Δημοσ.
14 ώρες πριν, P_M είπε

ναι για αυτό είναι ,

φτάσαμε στο άλλο άκρο

ήδη έχω δει σε διάφορα group συζητήσεων ότι τα tesla αφήνεις το τιμόνι και πάει μόνο του ενώ αυτό όχι.

μας πειράζει ο καφές στο αμάξι κατά τα άλλα 

ενώ η οδήγηση χωρίς χέρια στο τιμόνι είναι οκ

Αν θυμαμαι καλα, νομικα δεν επιτρεπεται το FSD στην Ελλαδα. Οποτε το ιδιο παρανομο ειναι με τον καφε.

10 ώρες πριν, doctorkostis είπε

Χτες έκανε  OTA update το αυτοκίνητο (ATTO 3) στην έκδοση 1.7.1

Δεν παρατήρησα κάποια ιδιαίτερη διαφορά, νομίζω προσθέτει γλώσσες στο μενού (ολλανδικά, πορτογαλικά αν δεν κάνω λάθος). Θα το δω ξανά και θα επανέλθω 

Για τσεκαρε αυτο αν ισχυει https://xdaforums.com/t/byd-version-1-7-update.4692388/

Δημοσ.

Χαλαρώστε όλοι αμέσως να θιχτειτε. Χιούμορ έκανα εξού και το εικονίδιο δίπλα στο σχόλιο μου.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

In other news...

Chinese EV maker BYD’s revenue beats Tesla for first time

Story by Reuters
2 minute read
Published 11:17 PM EDT, Wed October 30, 2024
 
New cars, among them new China-built electric vehicles of the company BYD, are seen parked in the port of Zeebrugge, Belgium, October 24, 2024.
New cars, among them new China-built electric vehicles of the company BYD, are seen parked in the port of Zeebrugge, Belgium, October 24, 2024.

Yves Herman/Reuters/File

Beijing (Reuters) — Chinese electric vehicle maker BYD posted an 11.5% rise in third-quarter net profit on Wednesday as it maintained strong sales momentum helped by government trade-in incentives.

Net profit rose to 11.6 billion yuan ($1.63 billion) in the July-September quarter, the company said in a stock exchange filing. For the first nine months, net profit was up 18.1% to 25.2 billion yuan.

With third-quarter revenue up 24% on year to 201.1 billion yuan ($28.24 billion), BYD’s quarterly revenue for the first time outpaced Tesla, whose revenue for the July-September quarter reached $25.2 billion.

Tesla still beat BYD in terms of EV sales globally during July to September.

BYD, whose cars accounted for more than one-third of the total sales of EVs and plug-in hybrids in China this year, smashed monthly sales record in September and its quarterly sales also scaled a fresh high in the third quarter.

The local champion and its peers such as Tesla have enjoyed a tailwind from expanded old-for-new stimulus measures favoring greener cars. Last month, China’s car sales snapped a five-month decline on the subsidy boost, industry data showed.

As of late October, 1.57 million applicants had registered to take advantage of a national subsidy of up to more than $2,800 apiece for trading in older cars for greener vehicles, official data showed.

Local governments in China have also been handing out up to 20,000 yuan as additional subsidies to EV buyers in schemes to expire at year-end.

BYD had led the growth with aggressive discounts on its best-selling models. Its best quarter was primarily driven by strong growth in plug-in hybrid sales, which jumped 75.6% on the year to 685,830 units in the third quarter, thanks to its latest generation of plug-in hybrid technologies that save more fuel costs for users.

By comparison, BYD’s sales growth of pure EVs (rather than hybrids) slowed to 2.7% to 443,426 units in the quarter and it has been losing share in the EV segment to other EV rivals in China, according to Reuters calculations.

BYD, which still sells more than 90% of its cars in China, set a higher annual sales target for this year, a Morgan Stanley report showed in September, and aimed to double exports to 450,000 vehicles this year, a downward revision to the annual overseas shipment goal of 500,000 set in March.

BYD, which has been leading a push into European markets despite facing additional tariffs, sold 94,477 cars overseas in the third quarter, up 32.6% from the year before.

 

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.
1 ώρα πριν, dtk-386 είπε

Χαλαρώστε όλοι αμέσως να θιχτειτε. Χιούμορ έκανα εξού και το εικονίδιο δίπλα στο σχόλιο μου.

Δεν θίχτηκα μωρέ και εσύ... Σιγά μην θιχτω για το κινητό μου αυτοκίνητο 🤪

7 λεπτά πριν, Dante80 είπε

In other news...

Chinese EV maker BYD’s revenue beats Tesla for first time

Story by Reuters
2 minute read
Published 11:17 PM EDT, Wed October 30, 2024
 
New cars, among them new China-built electric vehicles of the company BYD, are seen parked in the port of Zeebrugge, Belgium, October 24, 2024.
New cars, among them new China-built electric vehicles of the company BYD, are seen parked in the port of Zeebrugge, Belgium, October 24, 2024.

Yves Herman/Reuters/File

Beijing (Reuters) — Chinese electric vehicle maker BYD posted an 11.5% rise in third-quarter net profit on Wednesday as it maintained strong sales momentum helped by government trade-in incentives.

Net profit rose to 11.6 billion yuan ($1.63 billion) in the July-September quarter, the company said in a stock exchange filing. For the first nine months, net profit was up 18.1% to 25.2 billion yuan.

With third-quarter revenue up 24% on year to 201.1 billion yuan ($28.24 billion), BYD’s quarterly revenue for the first time outpaced Tesla, whose revenue for the July-September quarter reached $25.2 billion.

Tesla still beat BYD in terms of EV sales globally during July to September.

BYD, whose cars accounted for more than one-third of the total sales of EVs and plug-in hybrids in China this year, smashed monthly sales record in September and its quarterly sales also scaled a fresh high in the third quarter.

The local champion and its peers such as Tesla have enjoyed a tailwind from expanded old-for-new stimulus measures favoring greener cars. Last month, China’s car sales snapped a five-month decline on the subsidy boost, industry data showed.

As of late October, 1.57 million applicants had registered to take advantage of a national subsidy of up to more than $2,800 apiece for trading in older cars for greener vehicles, official data showed.

Local governments in China have also been handing out up to 20,000 yuan as additional subsidies to EV buyers in schemes to expire at year-end.

BYD had led the growth with aggressive discounts on its best-selling models. Its best quarter was primarily driven by strong growth in plug-in hybrid sales, which jumped 75.6% on the year to 685,830 units in the third quarter, thanks to its latest generation of plug-in hybrid technologies that save more fuel costs for users.

By comparison, BYD’s sales growth of pure EVs (rather than hybrids) slowed to 2.7% to 443,426 units in the quarter and it has been losing share in the EV segment to other EV rivals in China, according to Reuters calculations.

BYD, which still sells more than 90% of its cars in China, set a higher annual sales target for this year, a Morgan Stanley report showed in September, and aimed to double exports to 450,000 vehicles this year, a downward revision to the annual overseas shipment goal of 500,000 set in March.

BYD, which has been leading a push into European markets despite facing additional tariffs, sold 94,477 cars overseas in the third quarter, up 32.6% from the year before.

 

Το θεμα ειναι να προχωρησει στην Ευρωπη σιγα σιγα...

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Δεν θίχτηκα μωρέ και εσύ... Σιγά μην θιχτω για το κινητό μου αυτοκίνητο 🤪

Το θεμα ειναι να προχωρησει στην Ευρωπη σιγα σιγα...

Nαι, θα προχωρήσει ...καταπίνοντας την 😲

  • Like 1
Δημοσ.

καπου διαβασα οτι το seagull θα ερθει στα 20κ. αν και ειναι το μοναδικο που εχει νορμαλ σχεδιασμο μεσα-εξω, η τιμη του ειναι πολυ μακρια απο αυτα που ακουγαμε. με τετοιες τιμες δεν ξερω πως θα συνεχισει να πουλαει δυνατα. θα πουλαει μεν, αλλα οχι και τιποτα φοβερο.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, basilis_k6 είπε

καπου διαβασα οτι το seagull θα ερθει στα 20κ. αν και ειναι το μοναδικο που εχει νορμαλ σχεδιασμο μεσα-εξω, η τιμη του ειναι πολυ μακρια απο αυτα που ακουγαμε. με τετοιες τιμες δεν ξερω πως θα συνεχισει να πουλαει δυνατα. θα πουλαει μεν, αλλα οχι και τιποτα φοβερο.

Κοίτα. Οπως έχω πει και πιο πριν, το Dolphin θα ανέβει, και το Seagull θα έρθει στην τιμή του. Τώρα θα είναι 20.000 θα είναι 18.000 δεν ξέρω...
Αλλά σίγουρα και μετά τους δασμούς που επέβαλλαν οι φωστήρες της ΕΕ, δεν θα έχει τιμή κοντά στα 15.000. Δική μου εκτίμηση βέβαια είναι αυτή.

 

 

Και μία 3η θέση για το Seal.

https://www.automotive-circle.com/events/eurocarbody-2024/

  • Like 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Κοίτα. Οπως έχω πει και πιο πριν, το Dolphin θα ανέβει, και το Seagull θα έρθει στην τιμή του. Τώρα θα είναι 20.000 θα είναι 18.000 δεν ξέρω...
Αλλά σίγουρα και μετά τους δασμούς που επέβαλλαν οι φωστήρες της ΕΕ, δεν θα έχει τιμή κοντά στα 15.000. Δική μου εκτίμηση βέβαια είναι αυτή.

 

 

Και μία 3η θέση για το Seal.

https://www.automotive-circle.com/events/eurocarbody-2024/

το dolphin κανει 25κ, να ανεβει να παει που? καλα ασε την ελλαδα, ουτε εξω δεν θα πουλησει με 28-30χιλιαδες. 

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

το dolphin κανει 25κ, να ανεβει να παει που? καλα ασε την ελλαδα, ουτε εξω δεν θα πουλησει με 28-30χιλιαδες. 

Μακάρι να μείνει εκεί...Αλλά το μικρό δύσκολα θα πέσει κάτω απο τα 18.000....Ειπαμε...Μπαίνουν και οι δασμοί...

Το ιδανικό θα ήταν το μικρό να είναι στην τιμή των 14.000 με 15.000χιλ....Αλλά μου φαίνεται αδύνατο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...