Προς το περιεχόμενο

BYD ηλεκτρικά οχήματα


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα 11KW υπολογίζονται για 3 φάσεις x 230V x 16Α ασφάλεια (11.040W).

Αν στις προδιαγραφές αναφέρει ότι είναι 16Α ανά φάση τότε όντως η μέγιστη ισχύς είναι 16*230=3.680W. Μεγαλύτερο ρεύμα ίσως λιώσει τα καλώδια.

update

Βρήκα το datasheet και αναφέρει για το μοντέλο 11kW "Rated Current...16 A". Άρα φορτίζει έως 3.68KW.

Αν θες μεγαλύτερη ισχύ στο μονοφασικό θα πρέπει να πας στο μικρότερο μοντέλο στα 7.4kW.

Η μικρή διαφορά στην τιμή είναι αναμενόμενη. Η θερμότητα που παράγεται στον χαλκό είναι ανάλογη του τετραγώνου του ρεύματος (P=I²R). Για την ίδια θερμοκρασία καλωδίου κατά την φόρτιση, όταν διπλασιάζεται το ρεύμα θα πρέπει να είναι μειωμένη η αντίσταση και αυτό επιτυγχάνεται με αύξηση της διατομής του καλωδίου.

Συνεπώς στον μονοφασικό φορτιστή μειώνονται τα καλώδια από 5 (3 φάσεις, ουδέτερος, γείωση) σε 3 (φάση, ουδέτερος, γείωση) αλλά από την άλλη αυξάνεται η διατομή τους για να αντέξουν την αυξημένη ισχύ.

image.png.16b644a99eca602312517be1cb934179.png

Επεξ/σία από StavrosD
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

14 λεπτά πριν, StavrosD είπε

Τα 11KW υπολογίζονται για 3 φάσεις x 230V x 16Α ασφάλεια (11.040W).

Αν στις προδιαγραφές αναφέρει ότι είναι 16Α ανά φάση τότε όντως η μέγιστη ισχύς είναι 16*230=3.680W. Μεγαλύτερο ρεύμα ίσως λιώσει τα καλώδια.

update

Βρήκα το datasheet και αναφέρει για το μοντέλο 11kW "Rated Current...16 A". Άρα φορτίζει έως 3.68KW.

Αν θες μεγαλύτερη ισχύ στο μονοφασικό θα πρέπει να πας στο μικρότερο μοντέλο στα 7.4kW.

Η μικρή διαφορά στην τιμή είναι αναμενόμενη. Η θερμότητα που παράγεται στον χαλκό είναι ανάλογη του τετραγώνου του ρεύματος (P=I²R). Για την ίδια θερμοκρασία καλωδίου κατά την φόρτιση, όταν διπλασιάζεται το ρεύμα θα πρέπει να είναι μειωμένη η αντίσταση και αυτό επιτυγχάνεται με αύξηση της διατομής του καλωδίου.

Συνεπώς στον μονοφασικό φορτιστή μειώνονται τα καλώδια από 5 (3 φάσεις, ουδέτερος, γείωση) σε 3 (φάση, ουδέτερος, γείωση) αλλά από την άλλη αυξάνεται η διατομή τους για να αντέξουν την αυξημένη ισχύ.

image.png.16b644a99eca602312517be1cb934179.png

Αφορά τον φορτιστή της Tesla. Μηπως αναφέρει οτι μπορεί να δουλέψει σε μονοφασικό max 7.4 ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, StavrosD είπε

Τα 11KW υπολογίζονται για 3 φάσεις x 230V x 16Α ασφάλεια (11.040W).

Αν στις προδιαγραφές αναφέρει ότι είναι 16Α ανά φάση τότε όντως η μέγιστη ισχύς είναι 16*230=3.680W. Μεγαλύτερο ρεύμα ίσως λιώσει τα καλώδια.

update

Βρήκα το datasheet και αναφέρει για το μοντέλο 11kW "Rated Current...16 A". Άρα φορτίζει έως 3.68KW.

Αν θες μεγαλύτερη ισχύ στο μονοφασικό θα πρέπει να πας στο μικρότερο μοντέλο στα 7.4kW.

Η μικρή διαφορά στην τιμή είναι αναμενόμενη. Η θερμότητα που παράγεται στον χαλκό είναι ανάλογη του τετραγώνου του ρεύματος (P=I²R). Για την ίδια θερμοκρασία καλωδίου κατά την φόρτιση, όταν διπλασιάζεται το ρεύμα θα πρέπει να είναι μειωμένη η αντίσταση και αυτό επιτυγχάνεται με αύξηση της διατομής του καλωδίου.

Συνεπώς στον μονοφασικό φορτιστή μειώνονται τα καλώδια από 5 (3 φάσεις, ουδέτερος, γείωση) σε 3 (φάση, ουδέτερος, γείωση) αλλά από την άλλη αυξάνεται η διατομή τους για να αντέξουν την αυξημένη ισχύ.

image.png.16b644a99eca602312517be1cb934179.png

Αρα καλα θυμομουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Η διαφορα στη τιμη ειναι ανυπαρκτη μεταξυ 11kw και 22kw φορτιστων.

Επισης καπου πηρε το ματι μου πως αν βαλω να φορτισω αυτοκινητο σε 11kw και ειναι μονοφασικο η φορτιση δεν παει πχ 7Kw  αλλα 3.6

και εγώ 22kw έχω αν και δουλεύει πάντα στα 11kw. Αν ανοίγω ενεργοβόρες συσκευές μαζί την ώρα της φόρτισης τότε το χαμηλώνω μέσω του app που έχει για να το διαχειρίζομαι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, chek2fire είπε

και εγώ 22kw έχω αν και δουλεύει πάντα στα 11kw. Αν ανοίγω ενεργοβόρες συσκευές μαζί την ώρα της φόρτισης τότε το χαμηλώνω μέσω του app που έχει για να το διαχειρίζομαι. 

Εχεις EV που φορτιζει με 22kw?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Αφορά τον φορτιστή της Tesla. Μηπως αναφέρει οτι μπορεί να δουλέψει σε μονοφασικό max 7.4 ?

Αν ισχύει το datasheet, το συγκεκριμένο μοντέλο υποστηρίζει έως 48A single phase, δηλαδή 48 * 230=11KW σε μονοφασικό.

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/gen-3-wall-connector-installation-manual.pdf

Στην πράξη τώρα, το μονοφασικό στην Ελλάδα έχει ασφάλεια 35A οπότε η ασφάλεια θα πέσει αν πάει να φορτίσει με πάνω από 8,05KW.

Αν έχεις ενισχυμένο μονοφασικό η ασφάλεια θα είναι 50Α οπότε οριακά μπορείς να φορτίζεις με 11KW και σου μένουν και 2 * 230 = 460W (50-48=2Α)  για τον υπολογιστή ή για την τηλεόραση. Αν πας να ανοίξεις κλιματιστικό, κουζίνα, θερμοσίφωνα, πιστολάκι για τα μαλλιά, καφετιέρα ή οτιδήποτε άλλο θα πέσει ο γενικός.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Εχεις EV που φορτιζει με 22kw?

οχι αλλά ο φοριστής σηκώνει μέχρι 22kw αν και ο ηλεκτρολόγος μου είχε πει καλό είναι αν το αυτοκίνητο σου υποστηρίζει τέτοια φόρτιση να μην την βάζεις γιατί μετά δεν θα μπορεί να σηκώσει τίποτα άλλο το σπίτι. αντε μια κουζίνα το πολύ. 

Mιλάω πάντα για τριφασικό ρεύμα. 

Eγώ πάντως αν φορτίζω και το αυτοκίνητο και θέλω να βάλω κουζίνα το ρίχνω μέσω του app του στα 4kw μέχρι να κάνω τη δουλειά μου και μετά το ανεβάζω πάλι.

Yπάρχει και αυτόματος κατανεμητής που επικοινωνεί με τον φορτιστή και μπορεί να αυξομειώνει τη τάση φόρτισης ανάλογο με το φόρτο του οικιακού δικτύου και να μην χρειάζεται να το κάνεις μόνος σου.. Δεν το έχω αγοράσει αυτό.

Πάντως ακόμα και με την χαμηλή φόρτιση θα στο έχει γεμίσει αν το βάλεις όλο το βράδυ. 

Ο δικός μου φορτιστής είναι αυτός εδώ 

https://wallbox.com/en_us/wallbox-pulsar-plus

Ο ηλεκτρολόγος πήρε γραμμή από το ρολόι, έβαλε ένα πίνακα ασφάλειες και μετά από εκεί έδωσε ρεύμα στο charger.

Πάντως όπως και να έχει στο σπίτι ακόμα και με απλή πρίζα μπορείς να το φορτίζεις. Εγώ για κανά μήνα σε απλή πρίζα το φόρτιζα. Μέχρι το πρωί είχε φορτίσει. 

Επεξ/σία από chek2fire
  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υποθέτω ότι έχεις τριφασικό Νο 2, σωστά;

Η παροχή Νο 2 έχει ασφάλεια 35Α, άρα η μέγιστη ισχύς που μπορεί να δώσει πριν πέσει η ασφάλεια είναι 3 x 35A x 230V = 24,15KW οπότε αν φορτίζει το αυτοκίνητο με 22KW θα σου μείνουν μόνο 2KW για τις υπόλοιπες συσκευές. To μάτι της κουζίνας ίσως είναι 1.5KW, ίσως είναι 2.5KW οπότε δεν είναι σίγουρο.

Αν κάνεις όντως πολλά χιλιόμετρα και χρειάζεσαι όντως να φορτίζεις με 22KW μπορείς να ζητήσεις τριφασική παροχή Νο 3 η οποία έχει ασφάλεια 50A και μπορεί να δώσει έως 3 x 50A x 230V = 34.5KW.

Το κόστος της αναβάθμισης εξαρτάται κυρίως από την ευκολία ή δυσκολία που θα έχει ο ηλεκτρολόγος να περάσει τα καλώδια. Δεν είναι ανάγκη να αναβαθμίσεις τον πίνακα του σπιτιού, απλά θα προσθέσει ο ηλεκτρολόγος μια γραμμή για τον φορτιστή.

image.png.4b1b0fdec012176113b8b37793fa6782.png

 

Επεξ/σία από StavrosD
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λίγο clickbait το κάτωθι άρθρο στο electrek αλλά περιέχει μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία .

VVVVVVVVVVVVVVV

BYD electric SUV teardown shocks Japan: ‘How can it be produced at such a low cost?’

BYD-EV-Japan

Japan is wondering how Chinese EV makers, like BYD, build electric cars so cheaply. After tearing apart BYD’s Atto 3, an all-electric SUV, attendees at an EV seminar in Japan asked, “How can it be produced at such a low cost?”

The Atto 3 was BYD’s first EV to launch in Japan in January 2023. BYD’s electric SUV starts at around $30,000 (4.4 million yen).

Since then, BYD has added two of its best-selling EVs to its lineup in Japan, the Dolphin and Seal, starting at $24,500 (3.63 million yen) and $33,000 (5.28 million yen), respectively.

After launching the Seal, widely seen as BYD’s answer to the Tesla Model, in late June, BYD’s electric sedan was already the top-selling imported EV by August. Now, Japan is studying how BYD and other Chinese EV makers produce vehicles at such a low cost.

The Central Japan Economic and Trade Bureau held a seminar earlier this month (via Nikkei) to explore the trends in battery electric vehicles (BEVs).

Around 70 auto parts companies from Japan attended the event, where over 90,000 parts from 16 foreign electric vehicles were on display.

BYD-EV-Japan BYD Atto 3 (left) and Dolphin (right) EVs in Japan (Source: BYD)

BYD Atto 3 EV teardown shocks Japan

The Atto 3, NIO’s ET5, and Tesla’s Model Y were showcased, but BYD’s electric SUV stole the show. Attendees asked, “How can it be produced at such a low cost?”

Like many of its vehicles, BYD’s Atto 3 starts at under $20,000 (140,000 yuan) in China. Its cheapest EV, the Seagull, starts at under $10,000 (69,800 yuan) in its home market. BYD is able to offer vehicles at such a low cost because it makes most of its components in-house.

BYD-EV-Japan BYD Dolphin (left) and Atto 3 (right) at the 2024 Tokyo Spring Festival (Source BYD Japan)

Starting as a battery maker, BYD has an advantage over the competition. According to data from CnEVPost, BYD is the world’s second-largest EV battery maker. Through the first nine months of 2024, BYD held a 16.4% share of the global EV battery market, second to China’s CATL with 37.1%.

An EV battery can account for over a third of total vehicle costs, but BYD still makes nearly all vehicle components in-house.

An advantage over rivals

For example, except for the windows and tires, BYD builds all Dolphin components. In Japan, the Dolphin rivals Toyota’s top-selling Prius and the Nissan LEAF.

BYD also integrates parts, like its 8-in-1 E-Axle, which includes the motor, inverter, and reducer to reduce costs.

BYD-EV-Japan BYD Atto 3 (Yuan Plus) in Japan (Source: BYD)

Sho Kato, department head of Nissin Seiki, who attended the event, said, “I was surprised at the small number of parts used by BYD and Tesla. Kato added, “Our company also hopes to use the experience gained from our existing business to enter the EV field.”

The EV display center opened in March 2022 and has attracted over 450 companies so far. New models, including Hyundai’s IONIQ 6, will be added by the end of October.

BYD-EV-Japan BYD seal in Japan (Source: BYD)

Meanwhile, Japanese automakers like Toyota, have been some of the slowest to transition to all-electric vehicles.

Of the nearly 6.6 million vehicles Toyota sold through the first eight months of 2024, only 97,058 were all-electric, or less than 1.5%.

Toyota-EV-battery-plans Toyota EV battery roadmap (Source: Toyota)

Despite this, Toyota is promising that new tech, such as advanced new batteries and next-gen EV models, will accelerate the transition.

After dominating in China, BYD is eyeing overseas markets like Japan to drive growth. For the first time, BYD sold more vehicles than Nissan and Honda in the second quarter. Since then, BYD has continued building momentum, with its fourth consecutive record sales month in September.

 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτο το η μεγαλύτερη και η μεγαλύτερη το διαβάζω ξανα και ξανα και μόνο εκνευρισμό μου προκαλεί ας κάνει οτι θέλει ας γίνει σε βάθος 10 ετίας η νο1 στον γαλαξία αλλά εφόσον μιλάμε με νουμερα 2023 στην ευρώπη πούλησε 15.600 όταν το dacia spring πούλησε μονο του 61.200(το μονάστερο σε ασφάλεια dacia spring).

Τωρα αν στο 2024 έχει πουλήσει 1.000.000 στην ευρώπη οκ δεν έχω κάτι να πω μπράβο της καμάρι της.

Από τα 3εκ πωλήσεις τα 2,8 ήταν στην κινα και η πλειοψηφία από τις υπόλοιπες ήταν στην ταιλάνδη και βραζιλία.Και αυτά θα υποθέσω επειδή το dolphin κάνει 17χιλ στην κίνα ενω το model 3 32 χιλ σε δολλάρια

Οταν μεγαλώσει και έξω και να φλεξάρει αυτήν την στιγμή η φάση είναι awkward

 

Επεξ/σία από chrisxkar
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σωστός φίλε chrisxkar κάποιοι έχουν κάνει Θεούς (ποιους) τους Κινέζους που μέχρι χτες όλοι βρίζαμε για τις μαιμούδες και τις αντιγραφές τους και τα κατώτερα ποιοτικά προιόντα τους , εκτός κάποιων που κατασκευάζουν για παγκόσμιους κολοσσούς με προδιαγραφές που τους ζητάνε. Δεν ξέρω τι βρίσκουν στο παραπάνω BYD που εξωτερικά το 20χρονο δικό μου opel είναι πιο μουράτο.

Επεξ/σία από papoys1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, papoys1 είπε

Σωστός φίλε chrisxkar κάποιοι έχουν κάνει Θεούς (ποιους) τους Κινέζους που μέχρι χτες όλοι βρίζαμε για τις μαιμούδες και τις αντιγραφές τους και τα κατώτερα ποιοτικά προιόντα τους , εκτός κάποιων που κατασκευάζουν για παγκόσμιους κολοσσούς με προδιαγραφές που τους ζητάνε. Δεν ξέρω τι βρίσκουν στο παραπάνω BYD που εξωτερικά το 20χρονο δικό μου opel είναι πιο μουράτο.

αν το έβλεπες από κοντά θα το καταλάβαινες

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, papoys1 είπε

Σωστός φίλε chrisxkar κάποιοι έχουν κάνει Θεούς (ποιους) τους Κινέζους που μέχρι χτες όλοι βρίζαμε για τις μαιμούδες και τις αντιγραφές τους και τα κατώτερα ποιοτικά προιόντα τους , εκτός κάποιων που κατασκευάζουν για παγκόσμιους κολοσσούς με προδιαγραφές που τους ζητάνε. Δεν ξέρω τι βρίσκουν στο παραπάνω BYD που εξωτερικά το 20χρονο δικό μου opel είναι πιο μουράτο.

Επειδή είσαι παππούς γνωρίζεις ότι ακριβώς έτσι ξεκίνησαν οι γιαπωνέζοι.

Και που τους έχουν τώρα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...