Προς το περιεχόμενο

BYD ηλεκτρικά οχήματα


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

32 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

οσο δεν υπαρχουν φορτιστες διασπαρτοι σε ασχετα σημεια δεν μπορει να παρει ηλεκτρικο αυτος που δεν εχει γκαραζ. δηλαδη οι μισοι σχεδον. εγω εχω στα 100μετρα αλλα αν για καποιο λογο ειναι πιασμένος ουτε που ξερω που ειναι ο επομενος. επισης αν δεν δουλευει? αν ειναι ακριβη η τιμη της συγκεκριμένης εταιριας? 

αντε πες ολα ειναι καλα αλλα ο φορτιστης ειναι στα 300 μετρα. αυτο θα κανεις καθε φορα που θες φορτιση? θα περπατας 2 φορες 3 μετρα για να το αφησεις εκει να φορτισει μια ωρα? δεν ειναι δουλεια αυτη. η θα φορτιζουν σε δεκα λεπτα απο 20-80 για να το κανεις οπως με την βενζινη η θα παρεις κατι αλλο. 

τις πληροφορίες με τους φορτιστές που είναι, αν είναι διαθέσιμοι κτλ το βλέπεις άμεσα στην οθόνη του αυτοκινήτου και φυσικά το βάζεις και στην πλοήγηση για αυτόν που σε ενδιαφέρει να πας. 

5 λεπτά πριν, apostolosapok είπε

Τα υβριδικά καίνε λίγο σε χαμηλές ταχύτητες ακριβώς όπως και τα ηλεκτρικά στον αυτοκινητόδρομο με υψηλή ταχύτητα έχουν ίδια κατανάλωση με τα υπόλοιπα.

που τα ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες με μποτιλιάρισμα δεν καίνε σχεδόν τίποτα. Μιλάμε στο δικό μου που είναι και βαρύ όχημα έχω δει κάτι καταναλώσεις 4-5kwh

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 895
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
39 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

και η τιμη βεβαιως. εδω κοντα μου ειδα ειναι προτεργια με 0.43 λεπτα. φουλ φορτιση δλδ βγαινει στις 60kwh 25ευρω η στον πιο γρηγορο 32ευρω. σημερινες τιμες που δεν πιστευω να πεσουν, μαλλον θα ανεβουν. ποσα χλμ κανει με 60kwh? 400? ενα υβριδικο κανει 400χλμ με λιγοτερα απο 20 λιτρα βενζινη που ειναι περιπου 35 ευρω. η οικονομια δλδ πηγε περιπατο. τελικα σου μένει μονο η ταλαιπωρια. μακαρι να ειχαμε ολοι γκαραζ αλλα που....

επισης σημαντικο και το κοστος του φορτιστη. 2000 πηγε σε φιλο. ε δεν τα λες και λιγα... Δεν ξερω αν πηρε πισω τα 500 γιατι νομιζω εχουν επιδοτηση. 

λιγότερο κιόλας από 20λίτρα; 

Εννοείται δεν αξίζει να φορτίζεις εκτός σπιτιού.
Ως κάτοχος ηλεκτρικού δεν θα σύστηνα σε κάποιον που δεν μένει σε σπίτι με γκαράζ να πάρει ηλεκτρικό.

Όποιος έχει είτε στο σπίτι είτε στο γραφείο κάποια παροχή που μπορεί να χρησιμοποιήσει και δεν πηγαίνει συνέχεια 500χλμ μακριά είναι no brainer τα ηλεκτρικά.

Επεξ/σία από dimitris_dimos
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, dimitris_dimos είπε

λιγότερο κιόλας από 20λίτρα; 

εγω με 20 το υπολογισα αλλα αμα παω σε κανα φορουμ με υβριδικα θα με βρισουν που εβαλα 5λ/100. ολοι πανε κυριες εκει και καταφερνουν κατι 4-4,2. δεν ξερω πως, μαλλον γινονται σκλαβοι του οικονομομετρου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

εγω με 20 το υπολογισα αλλα αμα παω σε κανα φορουμ με υβριδικα θα με βρισουν που εβαλα 5λ/100. ολοι πανε κυριες εκει και καταφερνουν κατι 4-4,2. δεν ξερω πως, μαλλον γινονται σκλαβοι του οικονομομετρου.

Καλά ναι, μάλλον θα ειναι για συγκεκριμένες και περιορισμένες διαδρομές αυτές οι καταναλώσεις. Έχω δει διάφορα τρελά κατά καιρούς στα φόρουμς .

Το ίδιο ισχύει και στα φόρουμς των ηλεκτρικών.

Επεξ/σία από dimitris_dimos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως κάτι που έχει παρεξηγηθεί λίγο.

Η Κινέζικη αγορά αυτοκινήτου αυτή την στιγμή που μιλάμε είναι με διαφορά η μεγαλύτερη παγκοσμίως, όπως και η πιο σημαντική για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, εδώ και δεκαετίες η Κινέζικη βιομηχανία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως, αλλά οκ αυτό το ξέραμε.

Ο ανταγωνισμός είναι πλέον αβυσσαλέος, ειδικά σε ότι αφορά τα ονομαζόμενα εκεί NEV (new energy vehicles) δλδ τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Μιλάμε για εκατοντάδες εταιρίες να σφάζονται πετώντας στην αγορά νέα μοντέλα κατά ριπάς, με τέτοια εξέλιξη σε ποιότητα, τεχνολογία, επιδόσεις, εξοπλισμό και φινίρισμα που έχει στείλει στον κουβά το σύνολο σχεδόν των Ιαπωνικών, Ευρωπαϊκών, Αμερικάνικων και άλλων εταιριών που έως τώρα έπαιζαν μπάλα εκεί.

Case in point.

zIiZUD8.png

Οι εξελίξεις είναι πραγματικά ιλιγγιώδεις την τελευταία πενταετία, η μπάλα έχει πραγματικά χαθεί. Και το ποτάμι πίσω δεν γυρνά, δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που έρχεται. Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει.

Οκ, ο μέσος Έλληνας δεν έχει καμία ιδέα για όλα αυτά, δεν τα παρακολουθεί, δεν τον ενδιαφέρουν στην τελική. Είναι απολύτως λογικό, ειδικά στην στιγμή που οι Κινεζικές εταιρίες τώρα ξεκινούν να μπαίνουν σοβαρά στην αγορά, και μάλιστα χωρίς να έχουν ξεκινήσει τα εργοστάσια στην Ευρώπη ακόμα. Οι τιμές είναι ψηλά, τα σήματα στα καπό είναι άγνωστα και η άγνοια οδηγεί στον σνομπισμό ή την ειρωνεία.

Πραγματικά δεν έχουμε πάρει χαμπάρι οι περισσότεροι τι παίζεται.

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και οταν, επίσης οι παραδοσιακές εταιρείες ακούνε τους οικονομικούς τους αναλυτές τότε δυστυχώς θα ΄χανουν πωλήσεις.

Βλ Alfa Romeo που αυτή την στιγμή έχει 3 Suv σαν τα βασικά της μοντέλα.....!!!!!!!!!!!!!!!

Και απο τιμές υψηλότατες!!!!!!!!!!!

Όχι λοιπόν. Εγώ αποφάσισα να δώσω τα χρήματα στον κινέζο και όχι στον Ιταλό (όσο και fan του να είμαι) ο οποίος Ιταλός έκανε ένα αυτοκίνητο το οποίο στηρίζεται στο πάτωμα του Γάλλου, και απλά άλλαξε μερικά πράγματα!!!!!!

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα BYD είναι πολύ ωραία αυτοκίνητα με ένα σοβαρό μειονέκτημα. Κακή καμπύλη φόρτισης. Το Dolphin που είναι αντίστοιχο με το VW ID3, φορτίζει 10-80 σε 41 λεπτά, όταν το ID3 το παλαιότερο μοντέλο ήθελε 34 λεπτά και το νέο πλέον θέλει 24 λεπτά. Είναι μεγάλη η διαφορά, βέβαια είναι μεγάλη και η διαφορά στην τιμή, 26500 το ένα και 38500 το άλλο (τιμές χωρίς επιδότηση). Το θέμα είναι πως η Blade μπορεί να φορτίσει πολύ πιο γρήγορα όπως έχουμε δει στο Tesla Model Y. Στο Atto3 είναι στα 37 λεπτά η ίδια μπαταρία.

Σε ότι αφορά τον κλιματισμό, στα κινέζικα πρέπει να βάζετε πιο χαμηλά τη θερμοκρασία (ή πιο ψηλά το χειμώνα), έχει αναφερθεί πολλές φορές σε αυτό ο Bjorn Nyland στα review του. Ισχύει σε όλα τα κινέζικα (πχ και στα MG), μάλλον έχει να κάνει με διαφορετική φιλοσοφία που έχουν εκεί στο θέμα της θερμοκρασίας.

Αν δε κάνεις ταξίδια και δε σε ενδιαφέρει η καμπύλη φόρτισης, τότε ναι είναι η καλύτερη επιλογή σε αυτά τα χρήματα.

Τώρα, σε αυτούς που λένε ότι δεν έχω ιδιωτική θέση στάθμευσης άρα δε σκέφτομαι καν ηλεκτρικό, θα πρέπει κυρίως να σκεφτούν πόσα km κάνουν τη μέρα, τη βδομάδα, το μήνα, αν είναι μέσα στην πόλη ή εκτός πόλης τα km που κάνουν κτλ. Πχ κάποιος που κάνει μόνο 30 km τη μέρα στη πόλη, με ένα Dolphin θα θέλει μια πλήρη φόρτιση περίπου κάθε δεκαπέντε μέρες, ή μια φόρτιση περίπου 50% κάθε βδομάδα. Σε AC φορτιστή 11KW θα θέλει περίπου 3 ώρες κάθε βδομάδα. Αν το σκεφτείς σα χαμένο χρόνο ναι είναι πολύ. Αν όμως πηγαίνεις πχ σε κάποιο mall 1 φορά τη βδομάδα και κάθεσαι 2-3 ώρες, να η φόρτισή σου. Αν πηγαίνεις για ψώνια 2 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα, να πάλι η φόρτισή σου. Το κόστος σου θα είναι 24 ευρώ κάθε δύο εβδομάδες (με 0,40 την KWh), περίπου διπλάσιο απ' ότι θα ήταν αν φόρτιζες σπίτι. 24 ευρώ για 450km είναι αντίστοιχο με κατανάλωση κάτω από 3,5 lt/100km σε diesel και κάτω από 3 lt/100km σε βενζίνη - χωρίς να υπολογίζουμε τις νοθείες στα βενζινάδικα που εύκολα αλλοιώνουν την κατανάλωση 10-15%.

Οπότε και οικονομία μπορείς να κάνεις, μικρότερη απ' ότι θα έκανες αν φόρτιζες σπίτι, και θα απολαμβάνεις ανώτερου επιπέδου οδήγηση, αθόρυβη, χωρίς κραδασμούς, ακαριαία ροπή που σημαίνει μεγαλύτερη ασφάλεια κτλ κτλ κτλ

Αν κάνεις πολλά km σε εθνική, τότε το ηλεκτρικό δε θα είναι οικονομικότερο σίγουρα. Δε θα είναι και το πιο γρήγορο επίσης, αφού όσο πιο γρήγορα πας, τόσο πιο συχνά θα πρέπει να σταματήσεις για φόρτιση. Σε αυτή τη περίπτωση ελάχιστα ηλεκτρικά κάνουν για τέτοια χρήση (Tesla Model 3 LR, VW ID7 κτλ) και δεν είναι οικονομικά σίγουρα.

Κάτοχος ID3 από Φεβρουάριο 2023, 43000 km σε 1,5 χρόνο

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα της αυτονομίας είναι σοβαρό και δεν αφορά μόνο όσους κάνουν διαδρομές Θεσσαλονίκη-Αθήνα...

...εγώ μεγάλωσα κάνοντας εκδρομές στα ορεινά της Ηπείρου και της Κρήτης, όπου το ενδιαφέρον, η περιέργεια (βλ λιγούρα), κάποιος φίλος/γνωστός/συγγενής/μια τυχαία παρέα μπορεί να σε οδηγεί από το ένα χωριό στο άλλο, χωρίς σαφές πρόγραμμα...

Η διαθεσιμότητα βενζίνης άμεση και να κοντεύεις να ξεμείνεις κάποια ταβέρνα/κάποιος περαστικός ή γείτονας κ κάθε πρόθυμος μπορεί να σε "φιλέψει" ένα μπιτόνι και στο πιο απομακρυσμένο χωριό κ να είσαι έτοιμος προς αναχώρηση σε δυο λεπτά...

...δλδ δεν είναι μόνο η απόσταση, αλλά και η γεωγραφία-τοπίο/δημογραφία, η απόσταση από αστικά κέντρα, η ίδια η έλλειψη επενδύσεων και γενικά οικονομικης δραστηριότητας που δεν είναι φιλική προς εγκατάσταση κ διαθεσιμότητα φορτιστών κοκ...

...σαφώς αυτό δεν θα είναι το 90% της χρήσης, αλλά το να χρειάζεσαι και δύο αυτοκίνητα (παρόλο που εκεί θα καταλήξουν πολλοί γα ευελιξία) δεν είναι πάντα εφικτή/δυνατή λύση...

Τα ηλεκτρικά φτιάχτηκαν με γνώμονα τα μεγάλα αστικά κέντρα, όχι ένα πολυποίκιλο οδικό/γεωγραφικό τοπίο όπως στην Ελλάδα, που μεγάλο μέρος έχει και διατηρεί συχνή επαφή με το "χωριό".

...η απόρριψη των "κινέζικων" θα φθίνει, αλλά οι πρακτικές ανάγκες δεν θα αλλαξουν γρήγορα (εκτός αν το Αδωνις κ ΣΙΑ αποφασίσει για όλους μας ότι δεν χρειαζόμαστε δάση, κοινούς-δημόσιους χώρους κτλ αλλά μόνο ξενοδοχεία κ ανεμογεννήτριες, άντε κ καμιά συνεργαζόμενη μονή κ μόνιμες ξένες βάσεις)

...η τεχνολογία πάλι μπορεί να αλλάξει επαρκώς γρήγορα κ καθώς οι μπαταρίες γίνονται πιο συμπαγείς σε μέγεθος κ αυξάνεται η απόδοση, θα γίνουν πιο ελκυστικά τα ηλεκτρικά...εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά...

...προσωπικά μέχρι τα 500χιλιόμετρα να γίνουν η ελάχιστη προσδοκώμενη αυτονομία (αντίστοιχα με μια απαιτητική διαδρομή με υψηλή κατανάλωση καυσίμου), δεν θα το σκεφτώ καν...εκτός αν η οικονομική κατάσταση αλλάξει τόσο πολύ που θα αγόραζα απλώς από περιέργεια.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχει μπιτόνι βενζίνης αλλά έχει και πρίζα!!! 

Επίσης αν η βενζινη έχει και λίγο νεράκι πάει... Ενώ το ρεύμα είναι ρεύμα.. Σε 16Α το βράδυ έχεις 24 kwh, οι οποίες είναι αρκετές για 100 Χιλ εθνικής οδού. Επαρχιακό δρόμο σχεδόν 150...

Αλλα είπαμε ο καθένας θα επιλέξει αυτό που τον βολεύει... Δεν υπάρχει καλύτερο χειρότερο... Υπάρχει τι μου αρέσει, τι βολεύει τι μπορώ να αποκτήσω και τι μπορώ να συντηρήσω.... 

Επεξ/σία από @pnea1973
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, definitio είπε

...σαφώς αυτό δεν θα είναι το 90% της χρήσης, αλλά το να χρειάζεσαι και δύο αυτοκίνητα (παρόλο που εκεί θα καταλήξουν πολλοί γα ευελιξία) δεν είναι πάντα εφικτή/δυνατή λύση...

.......

...προσωπικά μέχρι τα 500χιλιόμετρα να γίνουν η ελάχιστη προσδοκώμενη αυτονομία (αντίστοιχα με μια απαιτητική διαδρομή με υψηλή κατανάλωση καυσίμου), δεν θα το σκεφτώ καν...εκτός αν η οικονομική κατάσταση αλλάξει τόσο πολύ που θα αγόραζα απλώς από περιέργεια.

Το σενάριο χρήσης που περιγράφετε δεν είναι 10%, είναι κάτω από 1%.

Τα ηλεκτρικά σε τέτοιες διαδρομές επαρχιακών δρόμων καλύπτουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση από το WLTP τους, λόγω χαμηλών ταχυτήτων και regen σε κατηφόρες - φρεναρίσματα. Πχ το Tesla Model 3 Highland το RWD με την 60αρα μπαταρία (όχι το long range) έχει 367km με 120km/h σε εθνική, 499 km με 90km/h στην εθνική και 560km με 70km/h σε επαρχιακούς δρόμους (το επονομαζόμενο και sunday driving του Bjorn Nyland). Θεωρώ απίθανο σε τέτοιες "εκδρομές" να κάνετε πάνω από 250-300km. Και αν ξεμείνετε για διανυκτέρευση σε κάποια ερημιά, ρεύμα από σούκο θα έχει.

  

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Dante80 είπε

Πάντως κάτι που έχει παρεξηγηθεί λίγο.

Η Κινέζικη αγορά αυτοκινήτου αυτή την στιγμή που μιλάμε είναι με διαφορά η μεγαλύτερη παγκοσμίως, όπως και η πιο σημαντική για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, εδώ και δεκαετίες η Κινέζικη βιομηχανία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως, αλλά οκ αυτό το ξέραμε.

Ο ανταγωνισμός είναι πλέον αβυσσαλέος, ειδικά σε ότι αφορά τα ονομαζόμενα εκεί NEV (new energy vehicles) δλδ τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Μιλάμε για εκατοντάδες εταιρίες να σφάζονται πετώντας στην αγορά νέα μοντέλα κατά ριπάς, με τέτοια εξέλιξη σε ποιότητα, τεχνολογία, επιδόσεις, εξοπλισμό και φινίρισμα που έχει στείλει στον κουβά το σύνολο σχεδόν των Ιαπωνικών, Ευρωπαϊκών, Αμερικάνικων και άλλων εταιριών που έως τώρα έπαιζαν μπάλα εκεί.

Case in point.

zIiZUD8.png

Οι εξελίξεις είναι πραγματικά ιλιγγιώδεις την τελευταία πενταετία, η μπάλα έχει πραγματικά χαθεί. Και το ποτάμι πίσω δεν γυρνά, δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που έρχεται. Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει.

Οκ, ο μέσος Έλληνας δεν έχει καμία ιδέα για όλα αυτά, δεν τα παρακολουθεί, δεν τον ενδιαφέρουν στην τελική. Είναι απολύτως λογικό, ειδικά στην στιγμή που οι Κινεζικές εταιρίες τώρα ξεκινούν να μπαίνουν σοβαρά στην αγορά, και μάλιστα χωρίς να έχουν ξεκινήσει τα εργοστάσια στην Ευρώπη ακόμα. Οι τιμές είναι ψηλά, τα σήματα στα καπό είναι άγνωστα και η άγνοια οδηγεί στον σνομπισμό ή την ειρωνεία.

Πραγματικά δεν έχουμε πάρει χαμπάρι οι περισσότεροι τι παίζεται.

Την ίδια ώρα η VW ανακοινώνει κλείσιμο εργοστασίων για πρώτη φορά στη ιστορία της. 

Εκεί στην Ευρώπη έχουν κάψει φλάτζα κανονικά. Με αύξηση του κόστους ενέργειας μετα το σπάσιμο με τους Ρωσους τι περίμεναν να συμβεί?

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 minutes ago, malakudi said:

Το σενάριο χρήσης που περιγράφετε δεν είναι 10%, είναι κάτω από 1%.

Τα ηλεκτρικά σε τέτοιες διαδρομές επαρχιακών δρόμων καλύπτουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση από το WLTP τους, λόγω χαμηλών ταχυτήτων και regen σε κατηφόρες - φρεναρίσματα. Πχ το Tesla Model 3 Highland το RWD με την 60αρα μπαταρία (όχι το long range) έχει 367km με 120km/h σε εθνική, 499 km με 90km/h στην εθνική και 560km με 70km/h σε επαρχιακούς δρόμους (το επονομαζόμενο και sunday driving του Bjorn Nyland). Θεωρώ απίθανο σε τέτοιες "εκδρομές" να κάνετε πάνω από 250-300km. Και αν ξεμείνετε για διανυκτέρευση σε κάποια ερημιά, ρεύμα από σούκο θα έχει.

  

Εξαρτάται πού μένεις, τί δουλειά κάνεις, κοινωνικές συναναστροφές κτλ...

Δεν συγκρίνεται το γέμισμα σε 2-3 λεπτά με φόρτιση από σούκο...εκτός κι αν στην διαδρομή προστεθεί κ υποχρεωτική διανυκτέρευση.

Αλλο οι χαλαρες κυριακάτικες βόλτες στον κάμπο, άλλο ορεινοί επαρχιακοί δρόμοι

Επίσης, αν θες αυτοκίνητο που καλύπτει κι αυτές τις ανάγκες, είτε είναι το 1-5-10-15-20% δεν παίρνεις ηλεκτρικό...εκτός κι αν σε παίρνει να έχεις ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήση.
...και μόνο η σκοτουρα για την οργάνωση κάθε διαδρομής παραπάει...

Οταν τα 450+ χλμ γίνουν το κάτω όριο αυτονομίας και οι υποδομές πολλαπλασιαστούν από τη πόλη μέχρι τα απομακρυσμένα χωριά και ο χρόνος φόρτισης ελαχιστοποιηθεί, ώστε οι υποδομές να μπορούν να εξυπηρετήσουν κάθε χρήστη (όπως τώρα βενζινάδικα ανταγωνίζονται για πελάτες) τότε θα μιλάμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως τον κανόνα.

Είναι κι άλλα θέματα όπως αυτό που είχε προκύψει ΗΠΑ, πχ ποιός έχει δικαίωμα να πραγματοποιήσει τεχνικές εργασίες στο αυτοκίνητο (για Τεσλα έχω ακούσει τρελές ιστορίες κ καθυστερήσεις), που δεν έχω παρακολουθήσει πώς έχει εξελιχθεί, και άλλα μελήματα με τα ηλεκτρικά.

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, malakudi είπε

Τώρα, σε αυτούς που λένε ότι δεν έχω ιδιωτική θέση στάθμευσης άρα δε σκέφτομαι καν ηλεκτρικό, θα πρέπει κυρίως να σκεφτούν πόσα km κάνουν τη μέρα, τη βδομάδα, το μήνα, αν είναι μέσα στην πόλη ή εκτός πόλης τα km που κάνουν κτλ. Πχ κάποιος που κάνει μόνο 30 km τη μέρα στη πόλη, με ένα Dolphin θα θέλει μια πλήρη φόρτιση περίπου κάθε δεκαπέντε μέρες, ή μια φόρτιση περίπου 50% κάθε βδομάδα. Σε AC φορτιστή 11KW θα θέλει περίπου 3 ώρες κάθε βδομάδα. Αν το σκεφτείς σα χαμένο χρόνο ναι είναι πολύ. Αν όμως πηγαίνεις πχ σε κάποιο mall 1 φορά τη βδομάδα και κάθεσαι 2-3 ώρες, να η φόρτισή σου. Αν πηγαίνεις για ψώνια 2 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα, να πάλι η φόρτισή σου. Το κόστος σου θα είναι 24 ευρώ κάθε δύο εβδομάδες (με 0,40 την KWh), περίπου διπλάσιο απ' ότι θα ήταν αν φόρτιζες σπίτι. 24 ευρώ για 450km είναι αντίστοιχο με κατανάλωση κάτω από 3,5 lt/100km σε diesel και κάτω από 3 lt/100km σε βενζίνη - χωρίς να υπολογίζουμε τις νοθείες στα βενζινάδικα που εύκολα αλλοιώνουν την κατανάλωση 10-15%.

δες το και αναποδα ομως. το εξτρα κοστος αγορας οταν κανεις λιγα χλμ δεν θα αποσβεστει ποτε. με δεδομενη την μεγαλυτερη απομειωση αξιας του ηλεκτρικου, γιαυτον που κανει 5-6κ χλμ το χρονο το ηλεκτρικο ειναι τελειως ασυμφορο μεχρι και σημερα ΜΕ επιδοτηση. αμαξια βενζινης δεκαετιας πουλιουνται εως και στο 70% της αρχικης τιμης. ενα ηλεκτρικο δυσκολα θα πιασει το 50%.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

δες το και αναποδα ομως. το εξτρα κοστος αγορας οταν κανεις λιγα χλμ δεν θα αποσβεστει ποτε. με δεδομενη την μεγαλυτερη απομειωση αξιας του ηλεκτρικου, γιαυτον που κανει 5-6κ χλμ το χρονο το ηλεκτρικο ειναι τελειως ασυμφορο μεχρι και σημερα ΜΕ επιδοτηση. αμαξια βενζινης δεκαετιας πουλιουνται εως και στο 70% της αρχικης τιμης. ενα ηλεκτρικο δυσκολα θα πιασει το 50%.

Ποιο έξτρα κόστος; Στα 26500 που έχει το Dolphin (τιμή χωρίς επιδότηση) ποιο θερμικό αυτοκίνητο είναι καλύτερο και φθηνότερο; Το πιο φθηνό Golf έχει 24000 και δεν έχει τίποτα από εξοπλισμό, αν το φέρεις στο επίπεδο του Dolphin κάνει πάνω από 30000.

Αμάξια δεκαετίας πωλούνται στο 70% της αρχικής τιμής τους γιατί αυξήθηκαν πολύ οι τιμές. Κι εγώ πήρα για τη γυναίκα μου το 2018 ένα Πεζό 208 στα 15000, τώρα έχει το αντίστοιχο σημερινό μοντέλο 24000, οπότε εύκολα το πουλάω 11-12000. Αυτό δε σημαίνει πως δεν έχασε αξία, ούτε τα μισά δε παίρνω από την αξία καινούριου σήμερα, παίρνω το 70-80% απ' όσα έδωσα τότε. Αν πάρεις σήμερα θερμικό, σε 10 χρόνια τι αξία θα έχει πιστεύεις; Όταν δηλαδή θα πλησιάζουμε στο 2035 και δε θα επιτρέπεται να πωλούνται θερμικά; Πιθανότατα θα απαγορεύεται και να το μεταβιβάσεις, μόνο να το αποσύρεις θα μπορείς.

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή κατάγομαι από ορεινό χωρίο της Κρήτης, και έχοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το σενάριο να μείνεις από βενζίνη είναι πολύ πιο πιθανό!

Αρχικά γιατί η πρόβλεψη εμβέλειας στα θερμικά είναι τις περισσότερες φορές εκτός και ουδεμία σχέση έχει με τα ηλεκτρικά που σου υπολογίζουν με τεχνητή νοημοσύνη και τρομερή ακρίβεια πόση μπαταρία θα έχεις φτάνοντας στον προορισμό σου.

Δεύτερον: βενζινάδικα υπάρχουν ΕΛΑΧΙΣΤΑ. 3 φορές έχω πάει να μείνω γιατί το βενζινάδικο στον εθνικό ήταν κλειστό και το επόμενο ήταν δεκάδες χιλιόμετρα παραπέρα. Και αν στο βουνό που απέχουν τα χωριά 10χλμ το ένα από το άλλο, βρεις κάποιον με μπιτόνι βενζίνης (ακόμα και μέσα στο χωριό), παίξε τζόκερ. Πιο εύκολα να ζητήσω να φορτίσω 2-3 ώρες από σούκο σε ένα καφενείο, να με βγάλει έως το σπίτι ή τον επόμενο σταθμό.

Επίσης οι αποστάσεις στην Κρήτη και σε τέτοιες περιοχές είναι όλες αστείες. 26χλμ είναι από τον Αγ. Νικόλαο στο χωρίο μου. Ούτε 7% μπαταρία στην ανηφόρα. Για να έχω ξεμείνει με 7% σημαίνει το έχω αμελήσει πολλές φορές να φορτίσω.

Εκεί που θα συμφωνήσω είναι αν μένεις σε κάποια ακριτική περιοχή (της Αμερικής για παράδειγμα) που οι αποστάσεις είναι 80χλμ για το σούπερ μαρκετ και 150χλμ για την πλησιέστερη κωμόπολη. Εκεί πρέπει συνέχεια να το έχεις στο νου σου.

Για μένα βέβαια καθοριστικό ρόλο παίζει το να φορτίζεις σπίτι. Εκεί είναι η μεγάλη άνεση. Δηλαδή πλέον βλέπω τον χρόνο που χάνουν τα θερμικά στα βενζινάδικα και απορώ πώς το έκανα παλιά αυτό. Για αέρα ήθελα να σταματήσω προχτές και μου κακοφάνηκε (και πήγαινα και 2 εβδομάδες πρώτα με warning για λίγο χαμηλότερη πίεση).

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...