Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 hour ago, StavrosD said:

Σχετικά με τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:

1. Αν έχεις θέσει στάθμευσης και δυνατότητα να βάλεις φορτιστή τα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο οικονομικά από τα συμβατικά.

2. Αν θέλεις αυτοκίνητο με πολλούς ίππους τότε τα ηλεκτρικά είναι η πιο οικονομική επιλογή σε €/ίππο. Δεν νομίζω να υπάρχει συμβατικό αυτοκίνητο με μαμίσιους 500+ ίππους που να κοστίζει κάτω από 100Κ.

3. Δεν χρειάζονται ετήσιο σέρβις. Σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης το ετήσιο σέρβις ξεκινάει από 200€. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με το μέγεθος ενός ηλεκτρικού το ετήσιο σέρβις άνετα φτάνει τα 500€. Στα 10 χρόνια είναι εξοικονόμηση 2000~5000€.

4. Δεν χρειάζονται συχνά αλλαγή σε τακάκια και δισκόπλακες στα φρένα. Επειδή η επιβράδυνση γίνεται και με ανάκτηση ενέργειας τα φρένα καταπονούνται ελάχιστα. Κάποιος που δεν κάνει απότομα φρεναρίσματα ίσως να βγάλει και 10 χρόνια με τα μαμίσια τακάκια.

5. Δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας. Ένα συμβατικό αμάξι με τόσους ίππους έχει τέλη κυκλοφορίας εκατοντάδες ευρώ.  Πολλαπλασιάστε επί τα χρόνια κτήσης για να δείτε την εξοικονόμηση.

6. Δεν έχουν τεκμήριο. Επίσης πολλαπλασιάστε με τα εκτιμώμενα χρόνια χρήσης για να υπολογίσετε την εξοικονόμηση.

7. Αν έχεις και Φ/Β δεν θα έχεις κόστος καυσίμου. Αν το φορτίζεις βράδυ θα υπάρχει μόνο το κόστος του δικτύου, περίπου 0.01€/KWh.

ολα αυτά στην πλειοψηφία έχουν άτομα με $$ και λιγο τους καιει ποσο καταναλώνει ενα όχημα........ περισσότεροι ζουν στην πόλη και
1. δεν εχουν καν θεση σταθμεσης και παρκαρουν πανω οπου βρουν ακομη και στα πεζοδρομια
2. περρισοτεροι απο αυτους θελουν οχιμα με 95-120 ιππους για να βγαλουν ανετα το ταξιδακι με κλιματιστικο και να πηγαινουνε με 130 140 χιλομετρα ωρα, και οσοι θελουν υππους θελουν και βαρβάτη τελική

3. για τα κλασσσικα μικρα αυτοκινιτα (ibiza ,swift, κλπ) ετισιο service ειναι ελαχιστο σε σχεση με τα μεγαλυτερα αμαξια)
4. εδω στο δικο μου αλλαζω τακακια ανα 50 60 χιλιαδες και δισκους μια φορα στης 150 χιλιαδες (τα πρωτα κανουν 60 ευρω πισω μπρος σετ και η δισκοι 100 ευρω σετ)
5,  στα ιδια αμαξια που ανεφερα τελη εινα απο 0 εως 110 ευρω
6, οντος δεν εχουν αυτο μετραει για οσου εχουν καποα περιουσια (για οσους δεν εχουν πολλα πολλα αδιαφορο)
7. παλια μονο για ατομα εκτος πολη και ατομα με $$ ικανα να βαλουν φβ

συνεχιζει να ειναι αμαξια για λιγους.............. περρισοτεροι δεν διαθετουν τπτ απο αυτα και απλα θελουν ενα απλό αμάξι τοπ 20 χιλιαρικα να μπορει να παρκαρει οπου να ναι οπως να ναι να μπορει να εχει μεγαλη αυτονομία καθος δυνατότητα για φορτιση ειναι ελαχιστη και να μην ξερπερναει τα 20κ
 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Στην επαρχία είναι πολλοί που μένουν σε μονοκατοικία ή μεζονέτα. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι πάντα μένουν σε μονοκατοικία.

Βρήκα μια μελέτη του 2008. https://www.tovima.gr/2008/11/24/archive/se-diamerisma-i-se-monokatoikia/

Το 46% μένει σε μονοκατοικία, άρα έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και παροχή για φόρτιση.

Αν προσθέσουμε και όσους έχουν θέση δικιά τους θέση στάθμευσης στην πολυκατοικία, κλειστή ή ανοιχτή, τότε πάνω από το 50% των Ελλήνων μπορεί να βάλει δικό του φορτιστή.

Γνωρίζω άτομα που έχουν βάλει φωτοβολταϊκό και έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βάλανε ένα κεφάλαιο 10.000€ παραπάνω αλλά γλιτώνουν τα καύσιμα. Μηχανικός που ήθελε περίπου 500€/μήνα για καύσιμα τώρα θέλει λιγότερα από 10€, μόνο το δίκτυο διανομής πληρώνει. Γλιτώνει περίπου 6Κ/έτος.

Σε 2 χρόνια θα έχει κάνει απόσβεση το ΦΒ και τον φορτιστή, σε άλλα 6 και το αυτοκίνητο.

Επεξ/σία από StavrosD
  • Like 3
  • Haha 4
Δημοσ.
Spoiler
2 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Ακόμα και μτχ με αέριο όπως λέει ο @korakios μπορεί να σου βγεί σκάρτο και να πληρώνεις άλλα τόσα για να το συνεφέρεις, πέρα την ψυχολογική σου φθορά.

1500€ το χειρότερο σενάριο....κλάιν

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 26/5/2024 στις 8:55 ΜΜ, StavrosD είπε

Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Στην επαρχία είναι πολλοί που μένουν σε μονοκατοικία ή μεζονέτα. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι πάντα μένουν σε μονοκατοικία.

Βρήκα μια μελέτη του 2008. https://www.tovima.gr/2008/11/24/archive/se-diamerisma-i-se-monokatoikia/

Το 46% μένει σε μονοκατοικία, άρα έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και παροχή για φόρτιση.

Αν προσθέσουμε και όσους έχουν θέση δικιά τους θέση στάθμευσης στην πολυκατοικία, κλειστή ή ανοιχτή, τότε πάνω από το 50% των Ελλήνων μπορεί να βάλει δικό του φορτιστή.

Γνωρίζω άτομα που έχουν βάλει φωτοβολταϊκό και έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βάλανε ένα κεφάλαιο 10.000€ παραπάνω αλλά γλιτώνουν τα καύσιμα. Μηχανικός που ήθελε περίπου 500€/μήνα για καύσιμα τώρα θέλει λιγότερα από 10€, μόνο το δίκτυο διανομής πληρώνει. Γλιτώνει περίπου 6Κ/έτος.

Σε 2 χρόνια θα έχει κάνει απόσβεση το ΦΒ και τον φορτιστή, σε άλλα 6 και το αυτοκίνητο.

Ο μέσος αγρότης σε ένα random χωριό της Ελλάδας (γιατί στα χωριά είναι οι μονοκατοικίες που λες) κυκλοφορεί με Hilux ή Taro του 95 και τα βγάζει πέρα με το ζόρι. Δεν του περισσεύουν μάνα μου λεφτά για ηλεκτρικό. Κι όσοι βγάζουν κάτι παραπάνω ή είναι οικονομικά άνετοι θα πάρουν διπλοκάμπινο diesel γιατί αυτό τους βολεύει.

  • Like 1
Δημοσ.
On 26/05/2024 at 20:55, StavrosD said:

Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Στην επαρχία είναι πολλοί που μένουν σε μονοκατοικία ή μεζονέτα. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι πάντα μένουν σε μονοκατοικία.

Βρήκα μια μελέτη του 2008. https://www.tovima.gr/2008/11/24/archive/se-diamerisma-i-se-monokatoikia/

Το 46% μένει σε μονοκατοικία, άρα έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και παροχή για φόρτιση.

Αν προσθέσουμε και όσους έχουν θέση δικιά τους θέση στάθμευσης στην πολυκατοικία, κλειστή ή ανοιχτή, τότε πάνω από το 50% των Ελλήνων μπορεί να βάλει δικό του φορτιστή.

Γνωρίζω άτομα που έχουν βάλει φωτοβολταϊκό και έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βάλανε ένα κεφάλαιο 10.000€ παραπάνω αλλά γλιτώνουν τα καύσιμα. Μηχανικός που ήθελε περίπου 500€/μήνα για καύσιμα τώρα θέλει λιγότερα από 10€, μόνο το δίκτυο διανομής πληρώνει. Γλιτώνει περίπου 6Κ/έτος.

Σε 2 χρόνια θα έχει κάνει απόσβεση το ΦΒ και τον φορτιστή, σε άλλα 6 και το αυτοκίνητο.

αγρότης αγόρι μου θα παρεις μια diselara ταραστια αφου δεν τον περιορίζει κατι και τελος η θα κυκλοφορεί με κάποιων χαρο να κανει την δουλεια του....,, η και τα δυο ηλεκτρικα λιγοι θα ακουμπήσουν , τα ηλεκτρα δεδομενη στηγμη εχουν ενα πολυυυυυυυυυυυ συγεκριμενο target group ειναι για ατομα τα οποια ζουν κοντα στην μεγαλη πολη η μεσα ση μεγαλη πολη και εχουν δικο τους σπιτι με παρκινγ κλπ..... η αλλιώς κόσμος με χρημα που ετσι και αλλιος δεν τον νοιαζει που και πως θα φορτησει και τι θα κανει

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Black Demis είπε

 τα ηλεκτρα δεδομενη στηγμη εχουν ενα πολυυυυυυυυυυυ συγεκριμενο target group 

Έξω από tennis club στα Βριλήσσια κάνουν θραύση τα Tesla πάντως.:rolleyes:

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Black Demis είπε

 κόσμος με χρημα που ετσι και αλλιος δεν τον νοιαζει που και πως θα φορτησει και τι θα κανει

Ετσι καίνε  κάρβουνο  για να φορτισουν  το ηλεκτρικό  τους  , πουλώντας  μούρη  οικολογικής  νοοτροπίας. Σε ταξίδια  τους περνάει  μέχρι και παπί 125αρι 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, salvador_ είπε

Ετσι καίνε  κάρβουνο  για να φορτισουν  το ηλεκτρικό  τους  , πουλώντας  μούρη  οικολογικής  νοοτροπίας. Σε ταξίδια  τους περνάει  μέχρι και παπί 125αρι 

Το κλασσικό το στρογγυλοφανάρο!!! 

 

Στο θέμα μας τώρα γιατί καθένας γράφει τον πόνο του εδω, θα πρέπει να έρθει σε σωστή τιμή για να αντιμετωπίσει το R5 και τα άλλα μικρά που θα εμφανιστούν. 

 

Επεξ/σία από @pnea1973
Δημοσ.
8 ώρες πριν, salvador_ είπε

Ετσι καίνε  κάρβουνο  για να φορτισουν  το ηλεκτρικό  τους  , πουλώντας  μούρη  οικολογικής  νοοτροπίας. Σε ταξίδια  τους περνάει  μέχρι και παπί 125αρι 

Εχουν κλιβανους καρβουνου σπιτι τους για παραγωγη?

Δημοσ.
Στις 26/5/2024 στις 8:28 ΜΜ, Black Demis είπε

συνεχιζει να ειναι αμαξια για λιγους.............. περρισοτεροι δεν διαθετουν τπτ απο αυτα και απλα θελουν ενα απλό αμάξι τοπ 20 χιλιαρικα 

Αυτό ακριβώς.
Σε όσα απαντάς στον @StavrosD θεωρώ πως θα βρεθεί προοδευτικά λύση, το μεγάλο πρόβλημα είναι οι τιμές και οι μισθοί στην Ελλάδα. Ο Έλληνας το παντρεύεται το αυτοκίνητο και για αυτό έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη, θέλει να αλλάξει αυτοκίνητο αλλά, απλά, δεν μπορεί.
Ηλεκτροκίνηση ή μελλοντικά κίνηση με υδρογόνο είναι η λύση για πιο καθαρές πόλεις και αν συνυπολογίσουμε και τις αντλίες θερμότητες που σιγά-σιγά θα αυξάνονται (μακάρι γρήγορα να υπάρξουν προγράμματα εξοικονόμησης για όλους) η ατμόσφαιρα θα είναι πολύ καλύτερη. Αν δείτε τους σχετικούς χάρτες για τα μεγάλα αστικά κέντρα, θα τρομάξετε με το τι εισπνέουμε κάθε μέρα, δεν καταλαβαίνω τον συνεχή αρνητισμό. Δεκάδες χιλιάδες αποκτούν στην Ελλάδα κάθε χρόνο αναπνευστικά προβλήματα (και όχι μόνο) από τη μόλυνση του αέρα και εμείς αναρωτιόμαστε αν πρέπει να προχωρήσουμε σε μείωση ή εξαφάνιση των ρύπων.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ίσως να είναι αμάξι για λίγους αλλά όχι για όσο λίγους νομίζετε.

Για κάποιον που γράφει χιλιόμετρα και έχει δικό του σπίτι, είναι η πιο οικονομική λύση. Στην επαρχία η μετακίνηση με ΜΜΜ δεν έχει καμία σχέση με την Αθήνα οπότε το αυτοκίνητο είναι μονόδρομος στις περισσότερες περιπτώσεις.

Έστω ότι κάποιος πληρώνει 500€/μήνα για καύσιμο και κάποια στιγμή αποφασίσει να αλλάξει αυτοκίνητο.

Αν πάρει ένα καινούργιο συμβατικό αυτοκίνητο θα πληρώνει τις δόσεις και το καύσιμο. Έστω ότι θα καίει λιγότερο και θα καίει 400€/μήνα αντί για 500€/μήνα. Βάλε και την δόση 300€/μήνα θα πάει στα 700€/μήνα για τα πρώτα χρόνια μέχρι να το εξοφλήσει και μετά θα έχει μόνο το καύσιμο.

Αν πάρει ηλεκτρικό και Φ/Β θα πληρώνει 700~800€/μήνα και αφού πληρώσει τις δόσεις δεν θα έχει να πληρώνει ούτε το καύσιμο.

Όπως και να έχει, οι χαμένοι είμαστε όλοι που πληρώνουμε ρεύμα. Όσο περισσότερα ηλεκτρικά βγαίνουν στον δρόμο τόσο αυξάνεται η κατανάλωση ρεύματος οπότε αυξάνει και η τιμή της KWh λόγω του αλγορίθμου που εφαρμόζουν.

Επεξ/σία από StavrosD
  • Like 1
Δημοσ.
10 hours ago, salvador_ said:

Ετσι καίνε  κάρβουνο  για να φορτισουν  το ηλεκτρικό  τους  , πουλώντας  μούρη  οικολογικής  νοοτροπίας. Σε ταξίδια  τους περνάει  μέχρι και παπί 125αρι 

Στην Ελλάδα σηγουρα έξω πηρινικα και φόρο βολταϊκα δίνουν πόνο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Black Demis είπε

Στην Ελλάδα σηγουρα έξω πηρινικα και φόρο βολταϊκα δίνουν πόνο

Δεν ισχύει το παραπάνω. 
Εδώ η μέση παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ στην Ελλάδα το 2023. 
Καλό το αφήγημα αλλά δεν έχει δράκο …..

 

Αλλο milestone από το 2022

Και από τα διεθνή μέσα

 

 

Επεξ/σία από Jiakometi
Δημοσ.
2 ώρες πριν, StavrosD είπε

Ίσως να είναι αμάξι για λίγους αλλά όχι για όσο λίγους νομίζετε.

Για κάποιον που γράφει χιλιόμετρα και έχει δικό του σπίτι, είναι η πιο οικονομική λύση. Στην επαρχία η μετακίνηση με ΜΜΜ δεν έχει καμία σχέση με την Αθήνα οπότε το αυτοκίνητο είναι μονόδρομος στις περισσότερες περιπτώσεις.

Έστω ότι κάποιος πληρώνει 500€/μήνα για καύσιμο και κάποια στιγμή αποφασίσει να αλλάξει αυτοκίνητο.

Αν πάρει ένα καινούργιο συμβατικό αυτοκίνητο θα πληρώνει τις δόσεις και το καύσιμο. Έστω ότι θα καίει λιγότερο και θα καίει 400€/μήνα αντί για 500€/μήνα. Βάλε και την δόση 300€/μήνα θα πάει στα 700€/μήνα για τα πρώτα χρόνια μέχρι να το εξοφλήσει και μετά θα έχει μόνο το καύσιμο.

Αν πάρει ηλεκτρικό και Φ/Β θα πληρώνει 700~800€/μήνα και αφού πληρώσει τις δόσεις δεν θα έχει να πληρώνει ούτε το καύσιμο.

Όπως και να έχει, οι χαμένοι είμαστε όλοι που πληρώνουμε ρεύμα. Όσο περισσότερα ηλεκτρικά βγαίνουν στον δρόμο τόσο αυξάνεται η κατανάλωση ρεύματος οπότε αυξάνει και η τιμή της KWh λόγω του αλγορίθμου που εφαρμόζουν.

μην ξεχνάμε και τα service που στο ηλεκτρικό είναι σχεδόν μηδενικό. Γενικά το κόστος συντήρησης είναι αστείο σε σύγκριση με τα συμβατικά. 

Πιστεύω αν έρθει το Seagull της BYD θα γίνει μεγάλη πρόοδος στην mainstream ηλεκτροκίνηση. 

Αυτός ο ανταγωνισμός είναι και ο λόγος που στην ευρώπη κάνουν δεύτερες σκέψεις πλέον για την ηλεκτροκίνηση. Ενώ είχαν χρόνο να προετοιμαστούν για την νέα εποχή που έρχεται όχι μόνο μείναν πίσω από το μεγάλο ανταγωνιστή την Κίνα αλλά είναι εξαρτημένοι και από βασικά εξαρτήματα για τα δικά τους ηλεκτρικά όπως είναι οι μπαταρίες.

Και σε όλα αυτά ενώ εξετάζει η ευρωπαϊκή ένωση μεγάλους δασμούς απο την άλλη είναι σε τέλμα καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει τον αντίστοιχο αποκλεισμό των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων από την μεγάλη αγορά της Κίνας που ήταν ένα ακόμα οικονομικό πλήγμα στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...