vlzvl Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Καλημέρα, Είμαι σε φάση που αγοράζω ένα σπίτι και έχω κάνει προσύμφωνο κάπου ένα μήνα πριν, αρχές Μαρτίου, με διορία κάπου στα τέλη Μαίου να υπογραφεί το τελικό συμβόλαιο και να πάω σε τράπεζες τότε κλπ. Στο προσύμφωνο γράφει για έαν 20ήμερο "πριν" την παραπάνω διορία ώστε ο πωλητής να προσκομίσει όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, μαζί κ την ηλεκτρονική ταυτότητα που χρειάζεται. Με άλλα, λόγια, αρχές Μαϊου θα πρέπει να έχω πάρει τα χαρτιά ώστε στο 20ημερο που υπολείπεται να προχωρήσουν τα υπόλοιπα (μετεγραφές στο υποθηκοφυλάκιο, δάνειο κλπ.) Το πρόβλημα μου είναι ότι η ηλεκτρονική ταυτότητα αργεί χαρακτηριστικά. Θυμάμαι 1 η 2 εβδομάδες κάπου μέσα Φεβρουαρίου, να έχει αρχίσει η διαδικασία της ηλεκτρονικής ταυτότητας, ίσως και πιο πριν απο τον μηχανικό του ιδιοκτήτη. Μπορεί να μου πει κάποιος γιατί αργεί τόσο πολύ? Μιλάμε για τουλάχιστον 1.5 μήνα. Αξίζει τον κόπο να βάλω δικό μου μηχανικό για να επισπεύσω τα πράγματα? Αισθάνομαι ότι κάτι δεν πάει τόσο καλά με τόση καθυστέρηση. Το σπίτι έχει ελεγχθεί ήδη πριν το προσύμφωνο. Να ανησυχώ? Πιο πολυ με ανησυχεί ότι σε λιγότερο απο 25 μέρες θα πρέπει να έχω ηλεκτρονική ταυτότητα και μεταγραφή κλπ. όταν έχει καθυστερήσει 1.5 μήνα+. Ξέρω τι γίνεται αν δεν πάρω τα χαρτιά στην ώρα τους, αλλά πιο πολυ με ενδιαφέρει ο χαμένος χρόνος. Κάποιος που ξέρει να μου απαντήσει τα παραπάνω σε bold? Ευχαριστώ
primeragt Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Το ποιο πιθανο είναι να έχει κολλήσει κάποιο κωλοχαρτο σε καμία υπηρεσία και περιμένει ο μηχανικός να το πάρει για να τελειώσει την έκδοση. Αν είναι κάτι τέτοιο τότε δύσκολα θα επισπευθει καθώς εξαρτάτε κατά πόσο είναι θέμα φόρτου εργασίας η πετάγματος χαρταετού. Εκτός και αν πρόκειται για παλιό στο δήμο Αθηνών όπου εκεί έχουν θεμα με τα μικροφίλμ και έχουν μείνει πολύ πίσω γιατί για τουλάχιστον ένα τετράμηνο η υπηρεσία ήταν χωρίς υπάλληλο καθώς ο προηγούμενος είχε συνταξιοδοτηθεί. 1
Basilhs23___ Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Κάνε υπομονή διότι ο πωλητής δεν έχει κανέναν λόγο να καθυστερεί την διαδικασία της πώλησης. Είναι μια τεράστια γραφειοκρατικη διαδικασία. Αρκετά έγγραφα αναζητούνται ηλεκτρονικά πλέον, αλλά αυτό δεν εκμηδενιζει, απλά μειώνει τον χρόνο της καθυστέρησης. Μερικά πράγματα για τα οποία θα υπάρξουν κολλήματα από την μεριά των πωλητών, απλήρωτα δημοτικά τέλη και λιγότερα τετραγωνικα στον δήμο, θα πρέπει να πληρωθούν πρώτα και μετά να εκδόσει ο δήμος την βεβαίωση. Πιστοποιητικό περί μη οφειλών σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία. Μάλιστα δεν φαίνονται όλα από την προσωποποιημενη πληροφόρηση του taxisnet, πρέπει να μπεις και σε άλλη επιλογή της σελίδας για να βρεις οφειλές από πρόστιμα κλήσεις και χρωστούμενα σε άλλους φορείς. Αυθαιρεσίες στο ακίνητο και αλλαγές που αλλάζουν τα σχέδια, την διαρρύθμιση σε σχέση με τα αρχικά και δεν βγήκε ποτέ άδεια. Θα τα ανακαλύψει όλα ο μηχανικος και θα πρέπει να κάνει τακτοποιήσεις, νομιμοποιησεις, διεκπεραιωσεις, έκδοση αδειών ΕΕΜΚ και πρόστιμα από πολεοδομία κτλ κτλ. Φαντάσου πως μερικοί μηχανικοί παίζει να παραιτηθούν για να γλιτώσουν από την ευθύνη. Άμα δεν υπαρχει καθόλου φάκελος του ακινήτου στην πολεοδομία τότε ο μηχανικος δημιουργεί φάκελο ή αν είναι ελλιπής κάνει ανασύσταση. Για αυτό όσοι έχουν ακίνητο που στο κοντινό μέλλον σκέφτονται να το πουλήσουν ας κοιτάξουν να βγάλουν από τώρα ηλ. ταυτότητα για να μην τρέχουν τελευταία στιγμή. Η διαδικασία αυτη έχει κόστος για τον ιδιοκτήτη και το αφήνουν όλοι μόνο αν είναι να βρεθεί αγοραστής για το ακίνητο. Κανονικά αυτά είναι πράγματα που έπρεπε να τα κάνει το κράτος μόνο του με δημόσιους υπαλλήλους και όχι να φορτωνει ευθύνες στους μηχανικούς και κόστος στους ιδιοκτήτες. 3 1
vlzvl Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 Μέλος Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 19 ώρες πριν, primeragt είπε Το ποιο πιθανο είναι να έχει κολλήσει κάποιο κωλοχαρτο σε καμία υπηρεσία και περιμένει ο μηχανικός να το πάρει για να τελειώσει την έκδοση. Αν είναι κάτι τέτοιο τότε δύσκολα θα επισπευθει καθώς εξαρτάτε κατά πόσο είναι θέμα φόρτου εργασίας η πετάγματος χαρταετού. Εκτός και αν πρόκειται για παλιό στο δήμο Αθηνών όπου εκεί έχουν θεμα με τα μικροφίλμ και έχουν μείνει πολύ πίσω γιατί για τουλάχιστον ένα τετράμηνο η υπηρεσία ήταν χωρίς υπάλληλο καθώς ο προηγούμενος είχε συνταξιοδοτηθεί. Η πλάκα είναι ότι αμέσως αφού τα έγραψα αυτά, πήρα τηλέφωνο τον μηχανικό του και ανακάλυψα ότι υπήρχε ήδη επικοινωνία με την συμβολαιογράφο μου Ωστόσο, είμαι εξαιρετικά αλλεργικός στο στυλ "την επόμενη βδομάδα" πλέον κλπ. και με πιάνουν τα νεύρα μου αρκετά γρήγορα σε κάτι τέτοια. Καταλαβάινω ότι είναι κ μεγάλη ευθύνη του ιδιοκτήτη που μάλλον δεν ασχολήθηκε ποτέ με ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλλον το άρχισε με το που έβαλε την αγγελία πώλησης. Τι να πω, ελπίζω η υπηρεσία να'χει υπάλληλο τσίρκο Ελλαδάρα. 18 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε Κάνε υπομονή διότι ο πωλητής δεν έχει κανέναν λόγο να καθυστερεί την διαδικασία της πώλησης. Είναι μια τεράστια γραφειοκρατικη διαδικασία. Αρκετά έγγραφα αναζητούνται ηλεκτρονικά πλέον, αλλά αυτό δεν εκμηδενιζει, απλά μειώνει τον χρόνο της καθυστέρησης. Μερικά πράγματα για τα οποία θα υπάρξουν κολλήματα από την μεριά των πωλητών, απλήρωτα δημοτικά τέλη και λιγότερα τετραγωνικα στον δήμο, θα πρέπει να πληρωθούν πρώτα και μετά να εκδόσει ο δήμος την βεβαίωση. Πιστοποιητικό περί μη οφειλών σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία. Μάλιστα δεν φαίνονται όλα από την προσωποποιημενη πληροφόρηση του taxisnet, πρέπει να μπεις και σε άλλη επιλογή της σελίδας για να βρεις οφειλές από πρόστιμα κλήσεις και χρωστούμενα σε άλλους φορείς. Αυθαιρεσίες στο ακίνητο και αλλαγές που αλλάζουν τα σχέδια, την διαρρύθμιση σε σχέση με τα αρχικά και δεν βγήκε ποτέ άδεια. Θα τα ανακαλύψει όλα ο μηχανικος και θα πρέπει να κάνει τακτοποιήσεις, νομιμοποιησεις, διεκπεραιωσεις, έκδοση αδειών ΕΕΜΚ και πρόστιμα από πολεοδομία κτλ κτλ. Φαντάσου πως μερικοί μηχανικοί παίζει να παραιτηθούν για να γλιτώσουν από την ευθύνη. Άμα δεν υπαρχει καθόλου φάκελος του ακινήτου στην πολεοδομία τότε ο μηχανικος δημιουργεί φάκελο ή αν είναι ελλιπής κάνει ανασύσταση. Για αυτό όσοι έχουν ακίνητο που στο κοντινό μέλλον σκέφτονται να το πουλήσουν ας κοιτάξουν να βγάλουν από τώρα ηλ. ταυτότητα για να μην τρέχουν τελευταία στιγμή. Η διαδικασία αυτη έχει κόστος για τον ιδιοκτήτη και το αφήνουν όλοι μόνο αν είναι να βρεθεί αγοραστής για το ακίνητο. Κανονικά αυτά είναι πράγματα που έπρεπε να τα κάνει το κράτος μόνο του με δημόσιους υπαλλήλους και όχι να φορτωνει ευθύνες στους μηχανικούς και κόστος στους ιδιοκτήτες. Εντάξει, είναι αλήθεια ότι ως πρωτάρης στα σπίτια μου είμαι περισσότερο καχύποπτος απ'ότι χρειάζεται ίσως.. Βασικά είναι 100% σίγουρος ότι δεν υπήρχε ποτέ φάκελος ηλεκτρονικής ταυτότητας, και είναι κ παλιό του 60+ το σπίτι, οπότε θα πέφτει σε ασθένειες του κράτους και θα χειροτερεύει το πράγμα. Αυτό που δεν καταλαβάινω ότι αρκετούς από αυτούς τους ελέγχους θεωρητικά τους έκανε και ο Δικηγόρος πριν στην ώρα του και είχα την εντύπωση ότι ο μηχανικός απλά μετράει πράγματα, χώρους χιλιοστά και τέτοια σε φυσικό επίπεδο που δεν κάνει η δικηγόρος. Θεωρούσα δλδ ότι θα πάρει χρόνο αλλά όχι σε σημείο να βγαίνουμε και εκτός της διορίας του προσύμφωνου, απλά είμαι πολύ τυπικός καθώς δεν μου αρέσει να βρίσκομαι σε τέτοιες ανοιχτές δουλειές για καιρό Συμφωνώ ότι το κράτος θα'πρεπε να έχει άμεση γνώση όλων των σπιτιών χωρίς ηλεκτρονική ταυτότητα και να υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να κινηθούν πιο νωρίς και να μη γίνεται αυτό εν μέσω αγοραπωλησιών και μηχανικών δικών τους και τραπεζών που περιμένουν, συμφωνώ 100%. Ευχαριστώ πολύ και τους 2 ❤️ 1
primeragt Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 Ναι δεν γίνονται έτσι τα πράγματα δυστυχώς. Ηλεκτρονική ταυτότητα πριν την φάση των συμβολαίων δεν πρόκειται να έχει κανείς έτοιμη για δύο πολύ βασικούς λόγους. 1. Μέσα στη ταυτότητα υπάρχει το περί μη αυθαιρεσιών και αυτό έχει ισχύ 2 μήνες. Μετά θέλει ξανά παράβολα και μέτρηση κλπ. 2. Πολοι συμβολαιογράφοι κάνουν παράπονα και απαιτούν αλλαγές στο πώς γράφουν οι μηχανικοί τις ηλεκτρονικές ταυτότητες οπότε σχεδόν όλοι μπαίνουν στη διαδικασία να τη συντάξουν στον τρόπο που επιθυμεί ο εκάστοτε συμβολαιογράφος. Έτσι δημιουργείται επιπλέον καθυστέρηση. 2
Basilhs23___ Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 1 ώρα πριν, vlzvl είπε Η πλάκα είναι ότι αμέσως αφού τα έγραψα αυτά, πήρα τηλέφωνο τον μηχανικό του και ανακάλυψα ότι υπήρχε ήδη επικοινωνία με την συμβολαιογράφο μου Ωστόσο, είμαι εξαιρετικά αλλεργικός στο στυλ "την επόμενη βδομάδα" πλέον κλπ. και με πιάνουν τα νεύρα μου αρκετά γρήγορα σε κάτι τέτοια. Καταλαβάινω ότι είναι κ μεγάλη ευθύνη του ιδιοκτήτη που μάλλον δεν ασχολήθηκε ποτέ με ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλλον το άρχισε με το που έβαλε την αγγελία πώλησης. Τι να πω, ελπίζω η υπηρεσία να'χει υπάλληλο τσίρκο Ελλαδάρα. Εντάξει, είναι αλήθεια ότι ως πρωτάρης στα σπίτια μου είμαι περισσότερο καχύποπτος απ'ότι χρειάζεται ίσως.. Βασικά είναι 100% σίγουρος ότι δεν υπήρχε ποτέ φάκελος ηλεκτρονικής ταυτότητας, και είναι κ παλιό του 60+ το σπίτι, οπότε θα πέφτει σε ασθένειες του κράτους και θα χειροτερεύει το πράγμα. Αυτό που δεν καταλαβάινω ότι αρκετούς από αυτούς τους ελέγχους θεωρητικά τους έκανε και ο Δικηγόρος πριν στην ώρα του και είχα την εντύπωση ότι ο μηχανικός απλά μετράει πράγματα, χώρους χιλιοστά και τέτοια σε φυσικό επίπεδο που δεν κάνει η δικηγόρος. Θεωρούσα δλδ ότι θα πάρει χρόνο αλλά όχι σε σημείο να βγαίνουμε και εκτός της διορίας του προσύμφωνου, απλά είμαι πολύ τυπικός καθώς δεν μου αρέσει να βρίσκομαι σε τέτοιες ανοιχτές δουλειές για καιρό Συμφωνώ ότι το κράτος θα'πρεπε να έχει άμεση γνώση όλων των σπιτιών χωρίς ηλεκτρονική ταυτότητα και να υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να κινηθούν πιο νωρίς και να μη γίνεται αυτό εν μέσω αγοραπωλησιών και μηχανικών δικών τους και τραπεζών που περιμένουν, συμφωνώ 100%. Ευχαριστώ πολύ και τους 2 ❤️ Ο δικηγόρος δεν κάνει δουλειά μηχανικού. Ο δικηγόρος χρησιμεύει για να εξετάσει από νομικής άποψης το ακίνητο, πχ αν το βαραίνει υποθήκη. Ο μηχανικος με το πολεοδομικο / κατασκευαστικο κομμάτι. Μπαίνει μετράει και ξεψαχνίζει το ακίνητο. Όλοι θα ασχοληθούν με αυτά την τελευταία στιγμή γιατί έχουν κόστος και δεν θέλει κανένας να πληρώνει αν πρώτα δεν έχει βρεθεί αγοραστής. Ο ιδιοκτήτης και ειδικά ο νόμιμος δεν θα έπρεπε να υποχρεωνεται για τίποτα, το κράτος έπρεπε να είχε βρει τον τρόπο να βάλει μια τάξη με τα ακίνητα και το μπάχαλο που επικρατεί, αλλά επειδή αυτό δεν μπορεί να το κάνει δημιουργει ένα σωρό ηλεκτρονικά μητρώα και μεταφερει κόστος, έργο και ευθύνες στους μηχανικούς και τους ιδιοκτητες. Θα εκπλαγείς άμα μάθεις πόσα μητρώα υπάρχουν με δεδομένα για τα ακίνητα και ακόμα άκρη δεν βγαίνει, διαφορετικά στοιχεία μεταξύ του ενός και του άλλου. Τώρα επιχειρούν να τα διασυνδεσουν όλα ηλεκτρονικά με την ηλ. ταυτότητα. Στο μεταξύ ακόμα και 2040 να έχουμε φτάσει δεν θα έχουν καταγραφεί με ηλεκτρονική ταυτότητα όλα τα ακίνητα. Μόνο το κτηματολόγιο να είναι ολοκληρωμένο. 1 ώρα πριν, primeragt είπε Ναι δεν γίνονται έτσι τα πράγματα δυστυχώς. Ηλεκτρονική ταυτότητα πριν την φάση των συμβολαίων δεν πρόκειται να έχει κανείς έτοιμη για δύο πολύ βασικούς λόγους. 1. Μέσα στη ταυτότητα υπάρχει το περί μη αυθαιρεσιών και αυτό έχει ισχύ 2 μήνες. Μετά θέλει ξανά παράβολα και μέτρηση κλπ. 2. Πολοι συμβολαιογράφοι κάνουν παράπονα και απαιτούν αλλαγές στο πώς γράφουν οι μηχανικοί τις ηλεκτρονικές ταυτότητες οπότε σχεδόν όλοι μπαίνουν στη διαδικασία να τη συντάξουν στον τρόπο που επιθυμεί ο εκάστοτε συμβολαιογράφος. Έτσι δημιουργείται επιπλέον καθυστέρηση. Αυτό δεν το γνώριζα. Δηλαδή και ηλ ταυτότητα να βγάλει κάποιος ιδιοκτήτης από τώρα για να την έχει έτοιμη άμα θέλει να πουλήσει μελλοντικά το ακίνητο του, πάλι θα πρέπει να μπει στο σύστημα και να αλλάξει τα σχέδια που έχει εισάγει; Σε ποια χώρα ζούμε ρε φίλε..... 2
Maurikycli Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 Δημοσ. 5 Απριλίου 2023 ^Αν δεν έχει μπει στον πειρασμό να πειράξει κάτι στο κτήριο δεν θα χρειαστεί να αλλάξει κάτι στα σχέδια. Θα βγάλει ο μηχανικός τη βεβαίωση για μεταβίβαση και όλα καλά 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα