Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πολυ ευχαριστη και αξιολογη ταινια με main theme το αγαπημενο μας Tetris και πως διαδοθηκε στην παγκοσμια αγορα. Πολυ δυνατος ο Taron Egerton που ειναι και καλος ηθοποιος και συμπαθεστατος σε οτι ταινια τον εχουμε δει. Βασισμενη σε πραγματικα γεγονοτα με τον Alexey Pajitnov τον δημιουργο του Tetris το 1984 στη Σοβιετικη Ενωση και ενα τεραστιο μπερδεμα στα δικαωματα του παιχνιδιου. Γενικως μια αρτια και σοβαρη ταινια που τουλαχιστον στο πρωτο μισαωρο κοντα χτυπαει ευαισθητες χορδες στους gamers που μεγαλωσαν με αυτο απο εκει και περα ξεκιναει ενα ταξιδι στο που θα μεινουν τα δικαιωματα του παιχνιδιου στην ολη διαφθορα της USSR αλλα και της αγαπης καποιων για το πραγματικο νοημα των παιχνιδιων. Μου αρεσε η ολη χρωματικη παλετα της ταινιας ωστε να δενει με εκεινη τη δεκαετια και γενικα δεν σε αφηνει να παρεις ανασα μεχρι το τελος και ας ξερεις πανω κατω που θα καταληξει. Αξιζει σιγουρα 1 θεαση απο gamers αλλα και μη. Μην ξεχασετε τις 2 σκηνες που εχει μετα τους τιτλους τελους. 7.6/10

  • Like 3
  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

Καταπληκτικη ταινια απο καθε αποψη.

Σε μεταφερει σε ολη αυτη την εποχη, την πρωιμη εποχη των υπολογιστων, αλλα και των γεωπολιτικων ισορροπιων εκεινης της εποχης.

Απιστευτο βεβαια, πως ενα παιχνιδι, ναι, ενα παιχνιδι, μπορουσε να εμπλεξει τοσα πολλα, σε τοσες χωρες!

Βεβαια, δεν μιλαμε και για ενα τυχαιο παιχνιδι αλλα για το ...tetris.

Παντως ο Ρωσος που το δημιουργησε, μυαλο....respect.

  • Like 1
Δημοσ.

Εχω μια απορια. Εκεινη την εποχη, αν απλα 'αντεγραφαν' την ιδεα του tetris, θα υπηρχε νομικο κωλυμμα; Θα μπορουσε πχ η Ρωσια να τους κυνηγησει, για παραβιαση ευρασιτεχνιας; Ολα οσα διαδραματιζονται, ειναι τα 'σωστα' και αναμενομενα, δηλαδη, licences, royalties κλπ. Αλλα, εδω σε αλλα κι αλλα, και 'γραφουν' ο ενας τον αλλον, εκει θα κολουσαν; Κατι μου διαφευγει.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, mindreader είπε

Εχω μια απορια. Εκεινη την εποχη, αν απλα 'αντεγραφαν' την ιδεα του tetris, θα υπηρχε νομικο κωλυμμα; Θα μπορουσε πχ η Ρωσια να τους κυνηγησει, για παραβιαση ευρασιτεχνιας; Ολα οσα διαδραματιζονται, ειναι τα 'σωστα' και αναμενομενα, δηλαδη, licences, royalties κλπ. Αλλα, εδω σε αλλα κι αλλα, και 'γραφουν' ο ενας τον αλλον, εκει θα κολουσαν; Κατι μου διαφευγει.

Με λιγο ψαξιμο βρηκα το παρακατω

Spoiler

There are some layers to this.

First tackling the oft-misrepresented idea of whether copyright existed in the Soviet Union, yes it did. The Soviet Union had both internal and international agreements on copyright. In fact the international dealings had stronger protection because it fit into the more rigid system of Western countries. I don't have anywhere near the legal background to go into the specifics of this, but entities in the USSR could hold legally-enforceable copyrights which applied both within and without of the nation.

How likely was it that someone was going to pursue the copyright of a game like Tetris? Well, Elektronorgtechnica (ELORG) was established - in part - to enforce the mechanisms of trade. Now they themselves were noted infringers, distributing both cloned mainframes and personal computer hardware (though it should be noted a lot of that wasn't necessarily patented). It's unlikely that they would have been able to press an international court to regain royalties on a piece of software like Tetris, but they didn't really need to. What the Western companies needed was internal legal authority.

If you steal something from another country with no legal grounds, you don't have the ability to enforce your own claim to the software. Had Robert Stein of Andromeda taken Tetris with no legal agreement worked out between the rights holders, he would have no firm basis to claim a copyright on the software. If they had attempted to copyright it anyways, they would have been in willful violation of copyright law in the West and it may have come back to bite them.

Robert Stein did float the option of - rather than licensing the PC version of Tetris - to instead license a port for the Commodore 64 created by engineers of the Institute of Computer Science in Hungary. This would technically be a separate entity, legally speaking, though the known derivation could have still landed them in hot water later on. Instead Stein wanted to foster relationships with programmers within the USSR, to create a business relationship. Therefore, he sought out Tetris and pushed himself into the mess of the rights acquisition.

All of this later played a part in Atari Games' lost claim on the Tetris rights (which is not shown in the movie). Once Nintendo notified Atari Games of their legal claim to the console rights of Tetris, Atari immediately attempted to file for a copyright claim to their version of the game. This was a transparent attempt to try and sure up their legal standing, but it ultimately didn't hold. The chain of rights was broken and their copyright claim was defacto invalidated by the judge's summary judgement against Atari Games.

 

Kαι στα ελληνικα

Spoiler

Υπάρχουν κάποια επίπεδα σε αυτό.

Αρχικά, αντιμετωπίζοντας τη συχνά παραποιημένη ιδέα του κατά πόσον υπήρχαν πνευματικά δικαιώματα στη Σοβιετική Ένωση, ναι, υπήρχαν. Η Σοβιετική Ένωση είχε τόσο εσωτερικές όσο και διεθνείς συμφωνίες για τα πνευματικά δικαιώματα. Στην πραγματικότητα, οι διεθνείς συμφωνίες είχαν ισχυρότερη προστασία επειδή ταίριαζε στο πιο άκαμπτο σύστημα των δυτικών χωρών. Δεν έχω ούτε κατά διάνοια το νομικό υπόβαθρο για να υπεισέλθω στις λεπτομέρειες του θέματος, αλλά οι οντότητες στην ΕΣΣΔ μπορούσαν να κατέχουν νομικά εκτελεστά πνευματικά δικαιώματα που ίσχυαν τόσο εντός όσο και εκτός του έθνους.

Πόσο πιθανό ήταν να διεκδικήσει κάποιος τα πνευματικά δικαιώματα ενός παιχνιδιού όπως το Tetris; Λοιπόν, η Elektronorgtechnica (ELORG) ιδρύθηκε - εν μέρει - για να επιβάλει τους μηχανισμούς του εμπορίου. Τώρα οι ίδιοι ήταν σημειωμένοι παραβάτες, διανέμοντας τόσο κλωνοποιημένους κεντρικούς υπολογιστές όσο και υλικό προσωπικών υπολογιστών (αν και πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά από αυτά δεν ήταν απαραίτητα κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας). Είναι απίθανο να ήταν σε θέση να πιέσουν ένα διεθνές δικαστήριο για να ανακτήσουν τα δικαιώματα για ένα λογισμικό όπως το Tetris, αλλά δεν χρειαζόταν να το κάνουν. Αυτό που χρειάζονταν οι δυτικές εταιρείες ήταν εσωτερική νομική εξουσία.
Αν κλέψετε κάτι από άλλη χώρα χωρίς νομική βάση, δεν έχετε τη δυνατότητα να επιβάλλετε τη δική σας αξίωση για το λογισμικό. Αν ο Robert Stein της Andromeda είχε πάρει το Tetris χωρίς να έχει καταρτιστεί νομική συμφωνία μεταξύ των κατόχων των δικαιωμάτων, δεν θα είχε καμία σταθερή βάση για να διεκδικήσει πνευματικά δικαιώματα επί του λογισμικού. Αν είχε επιχειρήσει να το κατοχυρώσει με πνευματικά δικαιώματα ούτως ή άλλως, θα είχε παραβιάσει εσκεμμένα τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων στη Δύση και αυτό μπορεί να τους είχε γυρίσει μπούμερανγκ.

Ο Robert Stein πρότεινε την επιλογή - αντί να αδειοδοτήσει την έκδοση του Tetris για PC - να αδειοδοτήσει αντ' αυτού μια μεταφορά για τον Commodore 64 που δημιουργήθηκε από μηχανικούς του Ινστιτούτου Επιστήμης Υπολογιστών στην Ουγγαρία. Αυτό θα αποτελούσε τεχνικά μια ξεχωριστή οντότητα, νομικά μιλώντας, αν και η γνωστή παραγωγή θα μπορούσε να τους έχει βάλει σε μπελάδες αργότερα. Αντ' αυτού, ο Stein ήθελε να καλλιεργήσει σχέσεις με προγραμματιστές εντός της ΕΣΣΔ, για να δημιουργήσει μια επιχειρηματική σχέση. Ως εκ τούτου, αναζήτησε το Tetris και μπήκε στο χάος της απόκτησης των δικαιωμάτων.

Όλα αυτά έπαιξαν αργότερα ρόλο στη χαμένη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του Tetris από την Atari Games (η οποία δεν εμφανίζεται στην ταινία). Μόλις η Nintendo ενημέρωσε την Atari Games για τη νομική διεκδίκηση των δικαιωμάτων της για την κονσόλα του Tetris, η Atari προσπάθησε αμέσως να καταθέσει αίτηση για διεκδίκηση πνευματικών δικαιωμάτων για τη δική της έκδοση του παιχνιδιού. Αυτή ήταν μια διαφανής προσπάθεια να προσπαθήσουν να διασφαλίσουν τη νομική τους θέση, αλλά τελικά δεν ευσταθεί. Η αλυσίδα των δικαιωμάτων έσπασε και η αξίωσή τους για πνευματικά δικαιώματα ακυρώθηκε defacto με την συνοπτική απόφαση του δικαστή κατά της Atari Games.

 

Επεξ/σία από Arkin
  • Like 3
  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

10/10.
αυτο εδω μου αρεσε πιο πολυ απο το social network που ηταν σαν πλουσιοπαιδα κακομαθημενα που τσακωνονται.

ποσταρω κυριως για να το δειτε οσοι δεν το ξερετε.

αληθεια γιατι η Αtari δεν παιζει καθολου;

Επεξ/σία από Vault13
  • Like 2
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 10/11/2024 στις 1:47 ΜΜ, Vault13 είπε

10/10.
αυτο εδω μου αρεσε πιο πολυ απο το social network που ηταν σαν πλουσιοπαιδα κακομαθημενα που τσακωνονται.

ποσταρω κυριως για να το δειτε οσοι δεν το ξερετε.

αληθεια γιατι η Αtari δεν παιζει καθολου;

το social network εδωσε πολυ μεγαλη εμφαση  στο μη υπαρκτο προσωπο-πρωην του  Ζουκερμπεργκ...

Η διαμαχη με τα πλουσιοπαιδα ηταν τουλαχιστον πραγματικο γεγονος! 

Επεξ/σία από The_Judas

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...