Προς το περιεχόμενο

GPU Vram και οι επιπτώσεις στα Games.


Od1sseas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 10/5/2023 στις 6:20 ΜΜ, aki είπε

Όχι ακριβώς...

Το αρχικό Metro Exodus είχε 2 modes: Raster /ή/ RayTracing με 1 light bounce. Στηριζόταν και πάλι σε πολλαπλά manually τοποθετημένα light sources με αρκετό optimizations το RT, γιατί το καλό Raster λίγο απέχει από το 1 light bounce RT. Δεν είχε Reflections σε RT. 
Οι διαφορές είναι: το Raster φως είναι 1 σημείο στο χώρο (μια τελεία) ενώ το RT επιτρέπει να έχει σχήμα και όγκο (όπως όλες οι πηγές φωτός δηλαδή) επιτρέποντας penumbra (soft shadows) και ο ουρανός μπορεί να φωτίσει σφαιρικά και όχι απλά μια παράλληλη γωνία. 

Το Metro Exodus: enchanced edition, έχει μόνο Ray Tracing με σχεδόν ατελείωτα light bounces (υπάρχει όριο) και ο ομογενοποιημένος τρόπο φωτισμού καταργεί την ανάγκη για κρυφά, manually τοποθετημένα lights. Μόνο ότι φωτίζει ως πηγή παραμένει. Δεν έχει illuminated reflections, άρα SSR. 

Το CP77 ultra RT = Raster + Light Probes. Ακόμα χειρότερα διότι έχεις κενά ανάμεσα στα probes ή και light bleed (να  φωτίζει λάθος επιφάνεια). Το RT psycho είναι SSR μπούρδα το αφήνω.

Το CP overdrive είναι Ray Casting με 2 light bounces που περιλαμβάνονται και στα reflections που είναι αδιαφανή (opaque). Δεν έχει GI στα RT transparent Reflections.

Όλα καλά και παρόμοια, όχι ίδια αποτελέσματα, με υπέρ και κατά. 

Που βρήκες όλες αυτές τις πληροφορίες; Η CDPR δεν έχει δημοσιεύσει, απ' όσο ξέρω ,τις τεχνικές της. Πώς ξέρεις π.χ. ότι το Psycho RT είναι screen space; Αφορά το φως του ήλιου btw και όχι κάθε πηγή φωτός. Με βάση αυτό που γράφεις θα μπορούσε να υλοποιηθεί για κάθε πηγή φωτός. Επίσης, τα light probes είναι η εικαζόμενη τεχνική τους(βάσει Digital Foundry) για το global illumination που έχει το game by default(χωρίς RTX), αν δεν κάνω λάθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

10 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Που βρήκες όλες αυτές τις πληροφορίες; Η CDPR δεν έχει δημοσιεύσει, απ' όσο ξέρω ,τις τεχνικές της. Πώς ξέρεις π.χ. ότι το Psycho RT είναι screen space; Αφορά το φως του ήλιου btw και όχι κάθε πηγή φωτός. Με βάση αυτό που γράφεις θα μπορούσε να υλοποιηθεί για κάθε πηγή φωτός. Επίσης, τα light probes είναι η εικαζόμενη τεχνική τους(βάσει Digital Foundry) για το global illumination που έχει το game by default(χωρίς RTX), αν δεν κάνω λάθος.

Δεν έχω πληροφορίες ούτε είμαι authority.

Ήθελα να πω ότι, στα Reflections η ρύθμιση Psycho είναι SSR τεχνική.
Διάλογο έκανα αλλά δεν εκφράστηκα σωστά. Sorry, my bad.

Όσο για τα probes, έτσι επιτυγχάνεται ο inderect φωτισμός που το RT βελτιώνει.
Ξαναείδα το βίντεο και πράγματι είναι ατελές, αυτό διορθώνει το Overdrive εξάλλου.

In the Rasterize a light-probe is intersecting some bounce light which is obviously not.
Ray tracing helps clean up a lot of that Light Leaking, but it doesn't do it perfectly as the standard GI-System is not replaced with RT-On, rather it is just modified. (
Περιληπτικά)

Raster συν GI-probes έχουμε από το Crysis 2. Τότε τα light-bleeds τα διόρθωναν με ReProjection και η Crytek δημοσίευσε όλες τις τεχνικές στο white paper της CryEngine. Δε γνωρίζω τι κάνει η CDPR ακριβώς, έχεις δίκιο είναι λίγο φειδωλή.

 

12 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Με βάση αυτό που γράφεις θα μπορούσε να υλοποιηθεί για κάθε πηγή φωτός

Ναι, λέγεται SSGI και είναι εφαρμοσμένη τεχνική. Το Gears 4 το έχει σίγουρα, πχ.
Όλα τα παμπάλαια παιχνίδια στο YT, που ξαφνικά έγιναν RTX, είναι με SSGI mod.
Η Nvidia στο GF Experience έχει φίλτρο SSGI για ορισμένους τίτλους. Αλλά δε θα έλεγα ότι είναι RayTracing όπως το διαφημίζουν δεξιά και αριστερά. 

Το CP77 το skipαρα μέχρι να διορθώσουν τα bugs. Δεν είμαι εξοικειωμένος με το μενού και μάλλον γνωρίζεις κάτι παραπάνω εσύ. Θα το αγοράσω όταν βρω χρόνο ή/και αναβαθμίσω σε 4000 σειρά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 14/5/2023 στις 12:48 ΜΜ, aki είπε

Δεν έχω πληροφορίες ούτε είμαι authority.

Ήθελα να πω ότι, στα Reflections η ρύθμιση Psycho είναι SSR τεχνική.
Διάλογο έκανα αλλά δεν εκφράστηκα σωστά. Sorry, my bad.

Όσο για τα probes, έτσι επιτυγχάνεται ο inderect φωτισμός που το RT βελτιώνει.
Ξαναείδα το βίντεο και πράγματι είναι ατελές, αυτό διορθώνει το Overdrive εξάλλου.

In the Rasterize a light-probe is intersecting some bounce light which is obviously not.
Ray tracing helps clean up a lot of that Light Leaking, but it doesn't do it perfectly as the standard GI-System is not replaced with RT-On, rather it is just modified. (
Περιληπτικά)

Raster συν GI-probes έχουμε από το Crysis 2. Τότε τα light-bleeds τα διόρθωναν με ReProjection και η Crytek δημοσίευσε όλες τις τεχνικές στο white paper της CryEngine. Δε γνωρίζω τι κάνει η CDPR ακριβώς, έχεις δίκιο είναι λίγο φειδωλή.

 

Ναι, λέγεται SSGI και είναι εφαρμοσμένη τεχνική. Το Gears 4 το έχει σίγουρα, πχ.
Όλα τα παμπάλαια παιχνίδια στο YT, που ξαφνικά έγιναν RTX, είναι με SSGI mod.
Η Nvidia στο GF Experience έχει φίλτρο SSGI για ορισμένους τίτλους. Αλλά δε θα έλεγα ότι είναι RayTracing όπως το διαφημίζουν δεξιά και αριστερά. 

Το CP77 το skipαρα μέχρι να διορθώσουν τα bugs. Δεν είμαι εξοικειωμένος με το μενού και μάλλον γνωρίζεις κάτι παραπάνω εσύ. Θα το αγοράσω όταν βρω χρόνο ή/και αναβαθμίσω σε 4000 σειρά.

Τώρα κατάλαβα για τι μιλάς. Υπάρχει και το RT Psycho που είναι RTGI ενός bounce μέσω probes. Καμία σχέση με το SSR psycho(άλλο setting) για τα reflections ή το SSGI που φοριέται παντού με κάποιον shader.

Το RT overdrive αλλού είναι αποστομωτικό(ρεαλιστικότερη διάχυση φωτός και καλύτερες σκιάσεις) και αλλού τίγκα στα artifacts. Ενώ εκτοξεύει και τα CPU requirements(σε STP) σε ορισμένα σημεία, όπου παρεμπιπτόντως αφθονούν τα artifacts. Άρα και το CPU συμμετέχει πολύ στο όλο μοντέλο φωτισμού. Σε πιέζει να ανοίξεις το FG. Δυστυχώς όμως το τελευταίο δουλεύει καλά μόνο σε Gsync monitor. Με Vsync και frame cap σε απλό monitor τρως παραπανίσια θολούρα, lag και σπασίματα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, pirmen56 είπε

 Με Vsync και frame cap σε απλό monitor τρως παραπανίσια θολούρα, lag και σπασίματα.

Πουθενά δεν δουλεύει καλά το frame cap με FG on. Απαγορεύεται απλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Psycho_Warhead είπε

Πουθενά δεν δουλεύει καλά το frame cap με FG on. Απαγορεύεται απλά.

Με cap από control panel σταθερά είναι με άλλους limiters δεν δουλεύει. 

Δοκίμασα και Witcher 3 προχθές που λέγαμε. Στο χάρτη έχει cap 60fps? Δεν είχα stutters με FG αλλά σε μενού χάρτη δηλαδή capare 60fps? 

Επεξ/σία από Arkin
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Psycho_Warhead είπε

Πουθενά δεν δουλεύει καλά το frame cap με FG on. Απαγορεύεται απλά.

Κατ' αρχάς με vsync υπάρχει τεράστιο lag και σπασίματα. Απλά όταν βάλεις frame cap ένα καρέ πιο κάτω από το refresh rate της οθόνης(για λόγους που δεν ξέρω)+Vsync έχεις πλέον ομαλή κίνηση με lag παρόμοιο με αυτό του σκέτου vsync. Όμως η εικόνα πάσχει λίγο. Γι αυτό και το γύρισα σε 1224p με dlss 2 quality μέχρι να πάω σε Gsync οθόνη.

Εκτός αυτού το FG αρχίζει να χωλαίνει όταν πέσεις κάτω από τα ~80 καρέ. Που σημαίνει ότι για 1440p στο CP2077 με overdrive θες τουλάχιστον 4080 για αληθινά 40+ καρέ σχεδόν παντού. Αντίστοιχα 4090 για 4K.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Εκτός αυτού το FG αρχίζει να χωλαίνει όταν πέσεις κάτω από τα ~80 καρέ.

τι εννοείς χωλαίνει? εδώ προσπαθούν μερικοί να μας πείσουν ότι και με 30 fps να το βάλεις δουλεύει πένα... πάλι καλά γιατί άμα δεν είχαμε και κάρτες παίζει να τους πιστεύαμε

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

So υπερασπίζεστε τα 8gb , βγαίνει χτες η nvidia και λέει

Αναφορά σε κείμενο

On the gaming side, high resolutions also generally require an increase in VRAM. Occasionally, a game may launch with an optional extra large texture pack and allocate more VRAM. And there are a handful of games which run best at the "High" preset on the 4060 Ti (8 GB), and maxed-out "Ultra" settings on the 4060 Ti (16 GB).

 

8gb --> high settings 1080p

16gb --> ultra

Γιατί;;;; γιατί δεν είναι αρκετή ! Ti έγινε τελικά; μήπως είχατε άδικο ;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Havik είπε

So υπερασπίζεστε τα 8gb , βγαίνει χτες η nvidia και λέει

 

8gb --> high settings 1080p

16gb --> ultra

Γιατί;;;; γιατί δεν είναι αρκετή ! Ti έγινε τελικά; μήπως είχατε άδικο ;

1) Που βλέπεις το 1080ρ?

2) Τώρα με την 4060/8GB , 4060/16GB θα μας λυθούν όλες οι απορείες , που , πόσο χάνουμε και κάθε πότε το χάνουμε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

 

2) Τώρα με την 4060/8GB , 4060/16GB θα μας λυθούν όλες οι απορείες , που , πόσο χάνουμε και κάθε πότε το χάνουμε.

Ιδανικά θα ήτανε καλύτερη περίπτωση να δούμε διαφορές με τις ΧΧ70. Η 4060 είναι σχετικά αδύναμη για να δείξει διαφορές με την έξτρα μνήμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Age4Greeks είπε

Ιδανικά θα ήτανε καλύτερη περίπτωση να δούμε διαφορές με τις ΧΧ70. Η 4060 είναι σχετικά αδύναμη για να δείξει διαφορές με την έξτρα μνήμη.

Αν ισχύει τότε έχουν δίκιο όσοι έλεγαν ότι είναι υπερβολικά όσα ακούγονται περι ελλειπούς VRAM στην 4060 εχουν δίκιο και άδικο οι "γκρινιάρηδες" που λένε ότι τα καινούρια παιχνίδια θα "κόβουν"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Αν ισχύει τότε έχουν δίκιο όσοι έλεγαν ότι είναι υπερβολικά όσα ακούγονται περι ελλειπούς VRAM στην 4060 εχουν δίκιο και άδικο οι "γκρινιάρηδες" που λένε ότι τα καινούρια παιχνίδια θα "κόβουν"

Η διαφορά θα φανεί σε κάρτες που έχουν την "ιπποδύναμη". Η όλη συζήτηση αρχικά ξεκίνησε γιατί η 4070Τι δεν έχει 16GB και η 4080 20GB που θα επιθυμούσαν οι περισσότεροι. Να βλέπαμε εκεί το τι παραπάνω θα δίνανε + το πλεονέκτημα του ότι θα ήταν πιο future proof. Τώρα στο τσιπάκι της 4060 με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αν δούμε διαφορά της τάξης του 5-10%... ε σιγά το πράμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Age4Greeks είπε

Η διαφορά θα φανεί σε κάρτες που έχουν την "ιπποδύναμη". Η όλη συζήτηση αρχικά ξεκίνησε γιατί η 4070Τι δεν έχει 16GB και η 4080 20GB που θα επιθυμούσαν οι περισσότεροι. Να βλέπαμε εκεί το τι παραπάνω θα δίνανε + το πλεονέκτημα του ότι θα ήταν πιο future proof. Τώρα στο τσιπάκι της 4060 με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αν δούμε διαφορά της τάξης του 5-10%... ε σιγά το πράμα.

Κι όμως έχουν μεγάλη διαφορά. 

Η 4060ti 16gb θα είναι 1440p κάρτα. 

Η 4060ti 8gb θα είναι 1080p κάρτα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Havik είπε

So υπερασπίζεστε τα 8gb , βγαίνει χτες η nvidia και λέει

 

8gb --> high settings 1080p

16gb --> ultra

Γιατί;;;; γιατί δεν είναι αρκετή ! Ti έγινε τελικά; μήπως είχατε άδικο ;

Ποιοι υπερασπιζομαστε και ποιοι ειχαμε άδικο. Ονομαστικά για να ξέρουμε να σου απαντήσουμε 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, bonorov είπε

Κι όμως έχουν μεγάλη διαφορά. 

Η 4060ti 16gb θα είναι 1440p κάρτα. 

Η 4060ti 8gb θα είναι 1080p κάρτα. 

Προσωπικά αμφιβάλλω, τα προ 2021-22 παιγνίδια ναι, τα πιο καινούργια δε νομίζω. Θα το μάθουμε από τα benchmarks την επόμενη εβδομάδα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...