Crash24 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν την τελική έγκριση τους αυτή την Τρίτη σε έναν νέο νόμο-ορόσημο που σηματοδοτεί τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από το 2035, με τη Γερμανία να καταφέρνει τελικά να «κερδίσει» μία εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα ή ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels). Η έγκριση από τους υπουργούς Ενέργειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημαίνει ότι η βασική πολιτική για την κλιματική αλλαγή της Ευρώπης όσον αφορά τα αυτοκίνητα μπορεί πλέον να τεθεί σε ισχύ μετά από εβδομάδες καθυστέρησης, η οποία προκλήθηκε από την αντίθεση της Γερμανίας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035 (καθώς ουσιαστικά ρυθμίζει τις εκπομπές των ρύπων στην εξάτμιση) και 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030 (σε σχέση με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων του 2021). Οι παραπάνω στόχοι σχεδιάστηκαν για ταχεία απαλλαγή από τον άνθρακα. Παρόλα αυτά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νόμιμη οδό για να συνεχιστούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν με e-fuels και μετά το 2035 στην Ευρώπη καθώς η Γερμανία ζήτησε τη συγκεκριμένη εξαίρεση. Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμενόταν να καταστήσει αδύνατη την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ήπειρο από το 2035 ωστόσο η εξαίρεση που ουσιαστικά πέτυχε η Γερμανία προσφέρει μία πιθανή σωτηρία στα παραδοσιακά οχήματα - αν και τα ηλεκτροκαύσιμα ή e-fuels δεν παράγονται ακόμη σε μεγάλη κλίμακα. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι η συμφωνία «θα ανοίξει σημαντικές επιλογές για τον πληθυσμό προς μια κλιματικά ουδέτερη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα». O Frans Timmermans, Επικεφαλής της Ευρωπαϊκής πολιτικής για το κλίμα δήλωσε: «Η κατεύθυνση στις μεταφορές και στις μετακινήσεις είναι σαφής: το 2035, τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων». Τα e-fuels θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα επειδή παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου, κάτι που όπως λένε οι υποστηρικτές τους, εξισορροπεί το CO2 που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα όταν το καύσιμο καίγεται σε έναν κινητήρα. Με πιο απλά λόγια, όταν τα e-fuels καίγονται απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα διοξείδιο του άνθρακα όμως η ποσότητα που απελευθερώνεται είναι μικρότερη ή ίση από αυτή που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή τους, με αποτέλεσμα να είναι στην χειρότερη περίπτωση περιβαλλοντικά ουδέτερα. Με αυτόν τον τρόπο, όπως άλλωστε ισχυρίστηκε και η Γερμανία, μειώνεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος χωρίς να είναι απαραίτητος ο αφανισμός των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επί του παρόντος πάντως, δεν αποτελούν οικονομικά βιώσιμη λύση, με την έννοια ότι η παραγωγή τους είναι αρκετά ακριβή. Το Φθινόπωρο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει τους τρόπους για να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα καταναλώνουν ηλεκτροκαύσιμα και μετά το 2035. Για παράδειγμα, θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που εμποδίζει την εκκίνηση τους όταν γεμίζουν με βενζίνη ή πετρέλαιο κίνησης. Η Πολωνία καταψήφισε την νομοθεσία ενώ οι Ιταλία, Βουλγαρία και Ρουμανία απείχαν από τη ψηφοφορία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Porsche και Ferrari είναι μεγάλοι υποστηρικτές των e-fuels, κάτι φυσιολογικό, αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι στόλοι των αυτοκινήτων τους, σε συντριπτικό ποσοστό βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, που αποτελούν ένα από τα βασικά «selling-points» τους. Καθώς επίσης κατασκευάζουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, βλέπουν τα e-fuels ως διέξοδο για να αποφύγουν τα αυτοκίνητα τους να επιβραδυνθούν από τις βαριές μπαταρίες. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Ford «ποντάρουν» στα ηλεκτρικά οχήματα για το μέλλον τους. Η καθυστερημένη παρέμβαση της Γερμανίας, καθώς οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Βουλή είχαν ήδη συμφωνήσει στη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 πέρυσι, εξόργισε ορισμένους διπλωμάτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πυροδότησε ανησυχίες ότι οι κυβερνήσεις ενδέχεται να προσπαθήσουν να εμποδίσουν άλλες προσεκτικά σχεδιασμένες και ήδη διαπραγματευμένες συμφωνίες που σχετίζονται με πολιτικές για το κλίμα. «Καταρχήν, δεν μας αρέσει αυτή η προσέγγιση. Πιστεύουμε ότι είναι άδικη» δήλωσε απογοητευμένη η Ισπανίδα υπουργός Ενέργειας Teresa Ribera για την καθυστερημένη ένσταση της Γερμανίας, προσθέτοντας ότι οι τρέχουσες εκτιμήσεις δείχνουν ότι τα συνθετικά καύσιμα είναι πολύ ακριβά για να χρησιμοποιηθούν σε ευρεία κλίμακα. Οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν επίσης την περασμένη Τρίτη να επεκτείνουν τον εθελοντικό στόχο περιορισμού της χρήσης φυσικού αερίου κατά 15% για 12 μήνες ώστε να διευκολύνουν τις προετοιμασίες για τον επόμενο χειμώνα καθώς παραμένουν τα προβλήματα εφοδιασμού με το Ρωσικό αέριο. Ορισμένοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης περίμεναν από τους υπουργούς Ενέργειας να διευθετούσαν τη διαφωνία που υπάρχει σχετικά με το αν η πυρηνική ενέργεια θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας - ένα ερώτημα που έχει διχάσει τις χώρες και απειλεί να καθυστερήσει την βασική Ευρωπαϊκή πολιτική για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι οι μεταφορές ευθύνονται για περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία φαίνεται πως έχει λάβει πολύ σοβαρά την ευθύνη της για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή κάνοντας πραγματικές τομές, σε αντίθεση με άλλα κράτη, υπερδυνάμεις, που κάνουν το ελάχιστο που μπορούν ή δεν κάνουν σχεδόν τίποτα για να συνεισφέρουν. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
andy_1_9_7_2 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Φυσικά... όπως κράτησε "ζωντανό" και τον λιγνίτη! 😁 21 1
nefos78 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Φυσικά και η Γερμανία μας " πουλάει " και " ρυθμίζει " ότι θέλει , χρόνια τώρα... μας χορεύει στο ταψί της. 20 1
Ntinaras Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Μόλις τώρα, nefos78 είπε Φυσικά και η Γερμανία μας " πουλάει " και " ρυθμίζει " ότι θέλει , χρόνια τώρα... μας χορεύει στο ταψί της. Τελεια, εισαι διατεθιμενος να μπουκοταρεις ολα της τα προιοντα? 5 6
Δημοφιλής ανάρτηση forgotten Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 το 2020 και 2021 που η κατανάλωση απολιθωμένων καυσίμων είχε μειωθεί σημαντικά, η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα συνέχισε να αυξάνεται με το ίδιο ρυθμό των προηγούμενων ετών. Εξάλλου, για να μηδενιστεί η παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, θα πρέπει ο ηλεκτρισμός που χρησιμοποιούν να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνικούς αντιδραστήρες. Θα προλάβει η Ευρώπη να αυξήσει την παραγωγή όσο χρειάζεται; Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν 15,000,000 αυτοκίνητα το χρόνο και τα ηλεκτρικά καταναλώνουν 20kWh ανά 100 χιλιόμετρα. O μέσος Ευρωπαίος οδηγεί 30km την ημέρα κι άρα θα χρειάζονται 3,750MW μόνο για τα αυτοκίνητα που θα αγοραστούν το 2035. Μετά, κάθε χρόνο άλλα 3,750MW για τα επόμενα 16-17 χρόνια μέχρι να αντικατασταθούν και τα 255,000,000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην EE. Δηλαδή συνολικά 65GW. Η Γαλλία που εξάγει ηλεκτρισμό έχει δυναμικότητα όλη κι όλη 139GW. Τέλος, να σημειώσω ότι η κατασκευή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης παράγει 6 τόνους διοξείδιο του άνθρακα, ενώ ενός ηλεκτρικού 16. 41 10 1 1
mistiri0 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Ναι η Γερμανία το έκανε...σίγουρα! Το 68% των δημοσίων οχημάτων στην Ευρώπη καίνε diesel και ένα 29% βενζίνη (το υπόλοιπο είναι μόλις 3% ηλεκτροκίνηση - υδρογόνο και ανήκει σε Μέσα μαζικής μεταφοράς). Αν θεωρούσαν ότι θα έπιαναν όλα τα κράτη μέλη να μετατρέψουν τα οχήματα τους και ειδικά του στρατού σε ηλεκτρικής ενέργειας είχαν μεγάλη πλάκα. Απλά η Γερμανία είπε την ομορφιά ότι θα υπάρχουν τα e-fuels που θα κοστίζουν 2.8 - 3 ευρώ το λίτρο για όσους δεν θέλουν ηλεκτροκίνηση. Με άλλα λόγια θα την πληρώσει πάλι ο απλός κοσμάκις ενώ οι κυβερνήσεις θα μπορούν να μην δώσουν ούτε ένα ευρώ για ότι τους αφορά. Εμείς πάλι με βάση τους φόρους στα καύσιμα (είμαστε η ακριβότερη χώρα στον κόσμο ως κόστος αναλογίας καυσίμου - φόρου κράτους) μάλλον θα έχουμε τιμή λίτρου τα 5 ευρώ. 7
NT1G Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 8 λεπτά πριν, forgotten είπε το 2020 και 2021 που η κατανάλωση απολιθωμένων καυσίμων είχε μειωθεί σημαντικά, η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα συνέχισε να αυξάνεται με το ίδιο ρυθμό των προηγούμενων ετών. Εξάλλου, για να μηδενιστεί η παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, θα πρέπει ο ηλεκτρισμός που χρησιμοποιούν να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνικούς αντιδραστήρες. Θα προλάβει η Ευρώπη να αυξήσει την παραγωγή όσο χρειάζεται; Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν 15,000,000 αυτοκίνητα το χρόνο και τα ηλεκτρικά καταναλώνουν 20kWh ανά 100 χιλιόμετρα. O μέσος ... Πιο κοντά στα 10 εκατομμύρια είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον χρόνο.
poulinos Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 τηλεργασια αν θελουν να μειωθει η μολυνση που οπως φαινεται ειχε δουλεψει.που σε 10 λεπτα εφτανες παντου αντι να εισαι κολλημενος στην κινηση 20 4
forgotten Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 5 λεπτά πριν, NT1G είπε Πιο κοντά στα 10 εκατομμύρια είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον χρόνο. παρολαυτα εστω και με 10 εκατομμυρια τον ετος και παλι δεν βγαινει η εξισωση....
nepomuk Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Εκτος απο το αυτοκινητακι μας (ΙΧΕ) ,οι κινητηρες εσωτερικης καυσης κινουν πληθος οχηματων και μηχανηματων , σκαφων και αεροσκαφων .Πλην Ευρωπης προοδευτικης , πληθυσμιακα τλχ στον πλανητη γη επικρατουν οι χωρες του λεγομενου τριτου κοσμου , του δευτερου αλλα και του τεταρτου . Μου ειναι αδυνατον να διανοηθω οτι απο το σωτηριον ετος2035 θα σταματησουν να παραγονται ΜΕΚ , να εξελλισονται κτλπ .
forgotten Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 2 λεπτά πριν, poulinos είπε τηλεργασια αν θελουν να μειωθει η μολυνση που οπως φαινεται ειχε δουλεψει.που σε 10 λεπτα εφτανες παντου αντι να εισαι κολλημενος στην κινηση αδυνατο να εφαρμοστει σε ολους τους τομεις. καταληγω στο οτι το ολο αυτο αποτελει ενα φιασκο της ε.ε χωρις κανενα αντικτυπο στο περιβαλλον μια και οι αλλοι παραγουν και εκκλυουν καυσαερια ασυστολως. 5 1
korakios Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Η μόνη ρεαλιστική εναλλακτική είναι το βιομεθάνιο , δεν έχω καταλάβει αν το θεωρούν e-fuel Βασικά αν θέλανε όντως να μειώσουν εκπομπές CO2 θα μπορούσαν να ξεκινήσουν με υβριδικά και αέρια καύσιμα πολύ πιο μπροστά , αλλά δεν έχουν σχέση με οικολογία τα όσα γίνονται 3
nefos78 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 22 λεπτά πριν, Ntinaras είπε Τελεια, εισαι διατεθιμενος να μπουκοταρεις ολα της τα προιοντα? Αυτό κατάλαβες? 3
agnostos13 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2023 29 minutes ago, mistiri0 said: Ναι η Γερμανία το έκανε...σίγουρα! Το 68% των δημοσίων οχημάτων στην Ευρώπη καίνε diesel και ένα 29% βενζίνη (το υπόλοιπο είναι μόλις 3% ηλεκτροκίνηση - υδρογόνο και ανήκει σε Μέσα μαζικής μεταφοράς). Αν θεωρούσαν ότι θα έπιαναν όλα τα κράτη μέλη να μετατρέψουν τα οχήματα τους και ειδικά του στρατού σε ηλεκτρικής ενέργειας είχαν μεγάλη πλάκα. Απλά η Γερμανία είπε την ομορφιά ότι θα υπάρχουν τα e-fuels που θα κοστίζουν 2.8 - 3 ευρώ το λίτρο για όσους δεν θέλουν ηλεκτροκίνηση. Με άλλα λόγια θα την πληρώσει πάλι ο απλός κοσμάκις ενώ οι κυβερνήσεις θα μπορούν να μην δώσουν ούτε ένα ευρώ για ότι τους αφορά. Εμείς πάλι με βάση τους φόρους στα καύσιμα (είμαστε η ακριβότερη χώρα στον κόσμο ως κόστος αναλογίας καυσίμου - φόρου κράτους) μάλλον θα έχουμε τιμή λίτρου τα 5 ευρώ. Ειδικά τα οχήματα του στρατού δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ μόνο ηλεκτρικά καθώς σε ένα πόλεμο το πρώτο που θα χτυπήσει ο εχθρός είναι το δίκτυο παροχής ενέργειας (βλέπε Ουκρανία). 9
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα