Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, N3M3SiS είπε

Θα στο κάνω πιο απλό, μήπως σε βοηθήσω. Ο πεζός οφείλει να κοιτάξει το δρόμο πριν περάσει. Ναι. Δεν το κάνει. Περνάει. Έρχεται αμάξι και τον χτυπάει. Δεν πετάχτηκε απο κάποιο τυφλό σημείο. Απλά διέσχισε το δρόμο χωρίς να κοιτάξει. Και το διερχόμενο τον πήρε παραμάζωμα. Ας πούμε πως φταίει βάσει ΚΟΚ ο πεζός. Οχι. 

Δεν φταίει, γιατι και ο οδηγός του οχήματος κινείται σε δρόμο που κυκλοφορούν γενικά πεζοί και όφειλε να έχει την προσοχή του αυξημένη και να είχε προσαρμόσει την ταχύτητα του σε τέτοιο βασθμό που να προλάβει να φρενάρει αν πεταχτεί κάποιος και τα λοιπά και τα λοιπα. 

Τρικυμία.

  • Like 3
  • Απαντ. 120
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Έχω μια απορία.  Ο οδηγός για να κυκλοφορήσει νόμιμα ένα όχημα πρέπει να έχει δίπλωμα.  Το δίπλωμα πιστοποιεί ότι γνωρίζει το ΚΟΚ. Ο πεζός από την άλλη δεν έχει δίπλωμα κυκλοφορίας.  Ελάχιστα και όχι πάντα διδάσκονται στα σχόλια.  Άρα πως μπορεί να φταίει κάποιος και να κατηγορηθεί ότι παραβιάζει κανόνες που δεν έχει πιστοποιηθεί?

Δημοσ.
1 ώρα πριν, tasoe είπε

Μάλιστα. Θα μου την πεις κιόλας που καταλαβαίνω ότι κάτι είναι βλακεία. Αντί να κάτσεις να σκεφτείς την ανουσιότητα ενός τέτοιου στατιστικού. Ούτε πόλη/πόλεις αναφέρεις για να συγκρίνουμε, ούτε πυκνότητα πληθυσμού, ούτε μορφωτικό επίπεδο, ούτε τίποτα. Αλλά οκ, δεν είναι ανάγκη να μπορώ να το καταλάβω εγώ. Ας συνεχίσω στην άγνοιά μου.

Αν ζεις στην Αθήνα τον Αύγουστο να είσαι πιο προσεκτικός από ότι συνήθως όταν διασχίζεις δρόμους.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, eMike είπε

 

Άλλο ένας google calculator expert. Κουράσατε λίγο, μη το πάρεις προσωπικά.

Ξαναλέω. Στο διάστημα που έχουμε αυτή τη συζήτηση, έχω φύγει από το σπίτι, έχω πάει να πάρω τα παιδιά μου και έχω γυρίσει. Δοκίμασα το σενάριο, ναι σε ετοιμότητα, όπως σωστά παρατηρείς. Κάντο κι εσύ όπως το έκανα και εγώ, και βάλε και 30χλμ (που είναι το όριο) όχι 20 αν θες και βάλε και 1'' καθυστέρηση. Και πίστεψέ με θα καταλάβεις πόσο αστεία είναι η συζήτηση που κάνουμε.

Ένα μέσο SUV σχεδόν 2 τόνων σταματάει από τα 100Km/h σε 38 έως 45 μέτρα με άμεση αντίδραση. Από τα 100km/h!! 

Και προσπαθείτε να πείσετε παραθέτοντας links από calculators ότι ένα όχημα που κινείται με 20-30χμλ/ω χρειάζεται κανα γήπεδο ποδοσφαίρου.. Κάπου έλεος

Μια ολόκληρη συζήτηση γιατί αρνούμαστε να αποδεχτούμε ότι όλοι μας οδηγούμε στους δρόμους χωρίς καμία αίσθηση και έννοια των ορίων ταχύτητας. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη μάστιγα, όχι το αν φρενάρουν τα οχήματα.

 

Και; Για ποιο πράγμα προσπαθείς να με πείσεις; Ότι δεν ισχύει η φυσική και μπορείς να φρενάρεις σε 3 μέτρα από τα 20 km/h και με 1 δευτερόλεπτο χρόνο αντιδράσεως; Αν είναι αυτό, μην μπεις καν στον κόπο να απαντήσεις.

Το γήπεδο ποδοσφαίρου με τα 5 μέτρα απέχουν πολύ. 5 μέτρα είναι περίπου ένα VW Arteon. Σου φαίνεται παράλογο να διανύσεις αυτήν την απόσταση όταν πηγαίνεις με 20 km/h και καθυστερείς και μισό δευτερόλεπτο να φρενάρεις;

ΥΓ Όσο για τον χαρακτηρισμό Google calculator expert, μια χαρά έχει χρειαστεί να πλακωθώ στα φρένα με χαμηλή ταχύτητα και έχω σταματήσει λίγα εκατοστά από τον προφυλακτήρα του μπροστινού. Και μάλιστα μου είχε κάνει τότε μεγάλη εντύπωση και σκεφτόμουν «γιατί έκανα τόσο πολύ να σταματήσω;».

Επεξ/σία από GodzillaCover
  • Like 1
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, GodzillaCover είπε

Και; Για ποιο πράγμα προσπαθείς να με πείσεις; Ότι δεν ισχύει η φυσική και μπορείς να φρενάρεις σε 3 μέτρα από τα 20 km/h και με 1 δευτερόλεπτο χρόνο αντιδράσεως; Αν είναι αυτό, μην μπεις καν στον κόπο να απαντήσεις.

Το γήπεδο ποδοσφαίρου με τα 5 μέτρα απέχουν πολύ. 5 μέτρα είναι περίπου ένα VW Arteon. Σου φαίνεται παράλογο να διανύσεις αυτήν την απόσταση όταν πηγαίνεις με 20 km/h και καθυστερείς και μισό δευτερόλεπτο να φρενάρεις;

ΥΓ Όσο για τον χαρακτηρισμό Google calculator expert, μια χαρά έχει χρειαστεί να πλακωθώ στα φρένα με χαμηλή ταχύτητα και έχω σταματήσει λίγα εκατοστά από τον προφυλακτήρα του μπροστινού. Και μάλιστα μου είχε κάνει τότε μεγάλη εντύπωση και σκεφτόμουν «γιατί έκανα τόσο πολύ να σταματήσω;».

Για το πρώτο bold, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για τίποτα. 

Για το δεύτερο, ναι.

 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, SabotazNic είπε

Πανω σε αυτο μια απορια. Εστω οτι φρεναρω/κανω ελιγμο και κανω ζημια σε αλλο οχημα, και ο πεζος (που φταιει) εξαφανιζεται. Εκει τι παιζει με τις ασφαλειες? Λογικα πληρωνω αυτον που τρακαρα, αλλα μπορω μεσω αυτου σαν μαρτυρα να αποζημιωθω και εγω?

Δεν γνωρίζω. Θυμάμαι περιστατικό στην Πάτρα όπου ο πεζός με την συμπεριφορά του προκάλεσε τροχαίο ατύχημα μεταξύ 2 οχημάτων και το δικαστήριο τον καταδίκασε και του επέβαλλε να πληρώσει και τις ζημιές. 

Από κει και πέρα 2 ακόμα παραδείγματα από τα πολλά που μπορείτε να βρείτε

Τροχαίο ατύχημα (αυτοκινητικό ατύχημα) - Αποκλειστική υπαιτιότητα θανόντος πεζού (Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, αριθμός απόφασης 8752/2013).

Απαλλαγή οδηγού και ασφαλιστικής εταιρίας σε τροχαίο με τραυματισμό πεζού λόγω δικής του υπαιτιότητας

 

και για το τέλος Άρθρα και απόψεις του κυρίου Αθανασίου Γ. Κρητικού, Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου

Ατυχήματα σε διαβάσεις πεζών ή πλησίον αυτών με θύματα πεζούς Κατανομή υπαιτιότητας & Νομολογιακές εφαρμογές

 

  • Like 1
Δημοσ.
14 ώρες πριν, eMike είπε

 

Άλλο ένας google calculator expert. Κουράσατε λίγο, μη το πάρεις προσωπικά.

Ξαναλέω. Στο διάστημα που έχουμε αυτή τη συζήτηση, έχω φύγει από το σπίτι, έχω πάει να πάρω τα παιδιά μου και έχω γυρίσει. Δοκίμασα το σενάριο, ναι σε ετοιμότητα, όπως σωστά παρατηρείς. Κάντο κι εσύ όπως το έκανα και εγώ, και βάλε και 30χλμ (που είναι το όριο) όχι 20 αν θες και βάλε και 1'' καθυστέρηση. Και πίστεψέ με θα καταλάβεις πόσο αστεία είναι η συζήτηση που κάνουμε.

Ένα μέσο SUV σχεδόν 2 τόνων σταματάει από τα 100Km/h σε 38 έως 45 μέτρα με άμεση αντίδραση. Από τα 100km/h!! 

Και προσπαθείτε να πείσετε παραθέτοντας links από calculators ότι ένα όχημα που κινείται με 20-30χμλ/ω χρειάζεται κανα γήπεδο ποδοσφαίρου.. Κάπου έλεος

Μια ολόκληρη συζήτηση γιατί αρνούμαστε να αποδεχτούμε ότι όλοι μας οδηγούμε στους δρόμους χωρίς καμία αίσθηση και έννοια των ορίων ταχύτητας. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη μάστιγα, όχι το αν φρενάρουν τα οχήματα.

 

Ξέρεις πόσα μέτρα διανύει ένα αυτοκίνητο που κινείται με 20 km/hr σε ένα δευτερόλεπτο ; 

5.5 μέτρα 

με 30 km/hr, 8.3 μέτρα 

άρα αν πηγαίνεις με 30 και σου πεταχτεί κάτι στα 10 μέτρα (παίρνοντας τον χρόνο αντίδρασης που εσύ βάζεις στην εξίσωση), το έχεις πάρει παραμάζωμα για πλάκα 

Εκτός αν πιστεύεις ότι ένα όχημα 1500 κιλών μπορεί να ακινητοποιηθεί σε ενάμιση μέτρο 

 

 

  • Like 3
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Εκτός αν πιστεύεις ότι ένα όχημα 1500 κιλών μπορεί να ακινητοποιηθεί σε ενάμιση μέτρο 

Πιστεύω ότι είμαι πολύ ξεκάθαρος σε όσα έχω πει. Δε χρειάζεται περισσότερη ανάλυση.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, eMike είπε

Πιστεύω ότι είμαι πολύ ξεκάθαρος σε όσα έχω πει. Δε χρειάζεται περισσότερη ανάλυση.

Βρε εντάξει, εσύ στο μυαλό σου τα έχεις ξεκάθαρα, απλά οι νόμοι της φυσικής διαφωνούν λίγο μαζί σου...

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Nabuko είπε

Δεν γνωρίζω. Θυμάμαι περιστατικό στην Πάτρα όπου ο πεζός με την συμπεριφορά του προκάλεσε τροχαίο ατύχημα μεταξύ 2 οχημάτων και το δικαστήριο τον καταδίκασε και του επέβαλλε να πληρώσει και τις ζημιές. 

Από κει και πέρα 2 ακόμα παραδείγματα από τα πολλά που μπορείτε να βρείτε

Τροχαίο ατύχημα (αυτοκινητικό ατύχημα) - Αποκλειστική υπαιτιότητα θανόντος πεζού (Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, αριθμός απόφασης 8752/2013).

Απαλλαγή οδηγού και ασφαλιστικής εταιρίας σε τροχαίο με τραυματισμό πεζού λόγω δικής του υπαιτιότητας

 

και για το τέλος Άρθρα και απόψεις του κυρίου Αθανασίου Γ. Κρητικού, Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου

Ατυχήματα σε διαβάσεις πεζών ή πλησίον αυτών με θύματα πεζούς Κατανομή υπαιτιότητας & Νομολογιακές εφαρμογές

 

Το πρώτο αφόρα κίνηση πεζού στην Εγνατία και συγκρουση με φορτηγο που δεν μπορουσε να κάνει ελίγμο, λόγω πιθανής ανατροπής του. Το δεύτερο δεν αναφέρει καθόλου συνθήκες. Αναφέρει όμως ενα ποσοστό 10% επι όλων των τροχαίων με πεζούς που χρεώνεται ενας βαθμός συνυπαιτιότητας στον πεζό. 

Το τρίτο, αν το διαβάσουμε, κάνει αρκετά ξεκάθαρο γιατι ακόμα και αν ο πεζός έχει παραβιάσει τον Κ.Ο.Κ., σπανια θα του αποδοθεί πλήρης ή μεγαλύτερη ευθύνη, με περιστατικά όπου έχει αποζημιωθεί ακόμα και αν περνάει με κόκκινο σε διάβαση. 

Ελπίζω να καταλαβαίνουμε τι εννοούμε λοιπόν, όταν λέμε οτί παρόλο που προφανώς για τους πεζούς υπάρχουν προβλέψεις για την κίνηση τους στο οδόστρωμα, συνήθως ο οδήγος έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη και σπάνια θα δικαιωθεί. 

Επεξ/σία από N3M3SiS
Δημοσ.
17 ώρες πριν, toyo73 είπε

Σε πολλες Ευρωπαικες  και Αμερικανικες πολεις, σε αρκετα σημεια, υπαρχει αυστηρο οριο 30χαω.Εαν φενεται αστεια η διαφορα μεσα απο το αυτοκινητο, ειναι η διαφορα αναμεσα στην ζωη και τον θανατο.

1) Με 30χαω αντιδρας και φρεναρεις

2)Εαν χτυπησεις καποιον αφρεναριστος με 30χαω, εχει συντριπτικα περισσοτερες πιθανοτητες να ζησει σε σχεση με τα 50, ποσο μαλλον εαν ειναι παιδι που πεταγεται  αναμεσα απο αυτοκινητα.

και εδω το ιδιο θα γινει , λιαν συντομως. 30χλμ το οριο σε κατοικημενες περιοχές.

 

Δημοσ.

Εγώ να πω απλά ότι έχει καταντήσει τεράστια μάστιγα αυτό το πράγμα.

Έχει τύχει να σκάσω πάνω σε πιτσιρίκια που πετάχτηκαν στον δρόμο, ευτυχώς έκανα ελιγμό με την μηχανή στο τσακ και έσκασα πάνω τους μόνο με τον καθρέφτη χωρίς να πάθει κανείς τίποτα (πέρα από τα πιτσιρίκια που έφαγαν ένα χέρι ξύλο από τον Πατέρα τους επειδή περάσανε έτσι τον δρόμο).

Αλλά και καθημερινά βλέπω να πετάγεται κόσμος από παντού και πάντα σε σημείο που το έχω πάρει σχεδόν από τρόμο.

Ώρες ώρες σκέφτομαι, μήπως να εφαρμόσουμε και εδώ το πρόστιμο jaywalking; Στην τελική ο Έλληνας δε βάζει μυαλό διαφορετικά, μόνο αν τον χτυπήσεις στη τσέπη του.

 

 

 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, AristidisZ είπε

Ξέρεις πόσα μέτρα διανύει ένα αυτοκίνητο που κινείται με 20 km/hr σε ένα δευτερόλεπτο ; 

5.5 μέτρα 

με 30 km/hr, 8.3 μέτρα 

άρα αν πηγαίνεις με 30 και σου πεταχτεί κάτι στα 10 μέτρα (παίρνοντας τον χρόνο αντίδρασης που εσύ βάζεις στην εξίσωση), το έχεις πάρει παραμάζωμα για πλάκα 

Εκτός αν πιστεύεις ότι ένα όχημα 1500 κιλών μπορεί να ακινητοποιηθεί σε ενάμιση μέτρο 

 

 

Προσπαθείς κι εσύ να βγάλεις άκρη με τον Νεύτωνα του insomnia…

Δημοσ.
17 ώρες πριν, di maria kun είπε

Παιδιά με όλον τον σεβασμό αυτό για τα 50km/h δεν υπάρχει σε κανένα επιστημονικό η όχι σενάριο στην χώρα ΜΑΣ πόσο μάλλον Θεσσαλονίκη ή Αθήνα. Αν το τηρούσαν θα έβγαινε υπουργική απόφαση την επόμενη μέρα να αλλάξει να αυξηθεί σε 70πλας την επόμενη. Δεν νοείται να δούλευει κανείς έτσι είμαστε που είμαστε θα μπλόκαρε όλη η χώρα. Και σε συγκεκριμένες περιοχές όπως οι αναφερόμενη στη Θεσσαλονίκη θα είναι περιπολικό από πίσω και θα σου κορνάρει/μπιλενικοσει να βιαστείς πόσο μάλλον ο μέσος Έλληνας 

Δλδ πως λειτουργούν όλες οι χώρες του κόσμου με τα 50 και εμείς δεν μπορούμε; τι διαφορετικό σου προσφέρει το πάνω από το 50 σε αστική περιοχή που υπάρχουν εκτός από πεζούς και stop; πως θα σε δει κάποιος που θα σταματήσει σε stop όταν πας πατημενος σε αστική περιοχή; τα 50 σε αστική περιοχή, ειδικά ανάμεσα στα σπίτια είναι μεγάλη ταχύτητα. Ακόμη και να θες να πας παραπάνω, δεν είναι ασφαλές. Δεν μιλάμε για λεωφόρο. Έχεις οδηγήσει ποτέ σε χώρα του εξωτερικού; 

Δημοσ.
33 λεπτά πριν, james01gr είπε

Δλδ πως λειτουργούν όλες οι χώρες του κόσμου με τα 50 και εμείς δεν μπορούμε; τι διαφορετικό σου προσφέρει το πάνω από το 50 σε αστική περιοχή που υπάρχουν εκτός από πεζούς και stop; πως θα σε δει κάποιος που θα σταματήσει σε stop όταν πας πατημενος σε αστική περιοχή; τα 50 σε αστική περιοχή, ειδικά ανάμεσα στα σπίτια είναι μεγάλη ταχύτητα. Ακόμη και να θες να πας παραπάνω, δεν είναι ασφαλές. Δεν μιλάμε για λεωφόρο. Έχεις οδηγήσει ποτέ σε χώρα του εξωτερικού; 

Στη Ζυρίχη (Ελβετία) εκτός του ότι έχει παντού διαβάσεις πεζών αντίθετα με την Αθήνα, βλέπεις άλλη παιδεία γενικότερα στον δρόμο από τους οδηγούς. Βλέπεις lamborghini και κάτι απίστευτα σπορ αμάξια να πηγαίνουν με 30χλμ και να σταματάνε ακόμα και σε σημεία χωρίς διάβαση για να περάσει ο πεζός. Εκεί βέβαια είναι πολύ αυστηρός ο νόμος ακόμα κι αν πας με 1χλμ παραπάνω από το όριο. Έχει κάμερες σε πάρα πολλά σημεία και καταγράφουν παντού τα όρια ταχύτητας, επίσης δεν υπάρχει το παρκάρω όπου βρω και είσαι υποχρεωμένος να έχεις πάρκινγκ αλλιώς δεν έχεις αμάξι. Βέβαια έχει και ποδηλατόδρομους κλπ., γενικά άλλο επίπεδο. 

Κάτι αντίστοιχο και στη Νορβηγία. Απ'όσο έχω ακούσει, στην Αμερική (συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια) οι πεζοί "παρακαλάνε" να είναι αφηρημένος ο οδηγός και να κάνει το λάθος έστω και να τους ακουμπήσει. Θα τον πληρώνει μια ζωή ακόμα και αν δεν έπαθε τίποτα. Βέβαια οι δρόμοι αστικού ιστού στην Καλιφόρνια είναι σαν τον αυτοκινητόδρομο μας.

Στην Ελλάδα ο κάθε πιτσιρικάς με μηχανάκι της πλάκας τρέχει χωρίς κράνος που και σκύλος ή γάτα να του πεταχτεί μπορεί να τον σκοτώσει.

  • Like 2
  • Thanks 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...