Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα χθες ενώ οδηγούσα στην οδό Τσιμισκή με μηχανή, περνούσε απέναντι σε σημείο χωρίς διαβαση πεζών νεαρή κοπέλα με μεγάλα ακουστικά χωρίς να κοιτάζει καν. Επίσης πέραν ότι δεν ήταν στην διαβαση δεν ήταν και πράσινο στην διαβαση η οποία ήταν 10 μέτρα πιο πέρα δήλ οι υπόλοιποι πεζοί περίμεναν. Πλακωθηκα στα φρένα με κόρνες με αντιλήφθηκε τελευταία στιγμή, κόλλησε αυτή, έκανε από αντανακλαστικα κίνηση μπρος πίσω. Ευτυχώς έχω και ABS και την απέφυγα. Η ερώτηση μου είναι θεωρητική καθαρά , τι θα ισχύει αν την χτυπούσα? Ο πεζός δεν φταίει ποτέ? Επίσης τι θα συνέβαινε με ασφάλειες αν χτυπούσα και έκανα ζημιά στην μηχανή ή σε άλλο αυτοκίνητο κοντά. 

 

Πάντως στην Αγγλία αν περάσει κανείς άκυρος και όχι από διαβαση χωρίς υπερβολή τον αποκαλούν τσομπανο 

  • Απαντ. 120
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, rudigarcia222 είπε

Καλησπέρα χθες ενώ οδηγούσα στην οδό Τσιμισκή με μηχανή, περνούσε απέναντι σε σημείο χωρίς διαβαση πεζών νεαρή κοπέλα με μεγάλα ακουστικά χωρίς να κοιτάζει καν. Επίσης πέραν ότι δεν ήταν στην διαβαση δεν ήταν και πράσινο στην διαβαση η οποία ήταν 10 μέτρα πιο πέρα δήλ οι υπόλοιποι πεζοί περίμεναν. Πλακωθηκα στα φρένα με κόρνες με αντιλήφθηκε τελευταία στιγμή, κόλλησε αυτή, έκανε από αντανακλαστικα κίνηση μπρος πίσω. Ευτυχώς έχω και ABS και την απέφυγα. Η ερώτηση μου είναι θεωρητική καθαρά , τι θα ισχύει αν την χτυπούσα? Ο πεζός δεν φταίει ποτέ? Επίσης τι θα συνέβαινε με ασφάλειες αν χτυπούσα και έκανα ζημιά στην μηχανή ή σε άλλο αυτοκίνητο κοντά. 

 

Πάντως στην Αγγλία αν περάσει κανείς άκυρος και όχι από διαβαση χωρίς υπερβολή τον αποκαλούν τσομπανο 

Φυσικα και φταιει...... εαν είχες ατυχημα λογο τις προσπαθεια αποφυγης, μπορεις καλιστα να την κυνηγήσεις με αγωγη για αποζημιωση.

 

  • Like 7
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, rudigarcia222 είπε

τι θα ισχύει αν την χτυπούσα? Ο πεζός δεν φταίει ποτέ?

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ φταίει ο πεζός.

Αν εξαιτίας της συμπεριφοράς της προκαλούσε ατύχημα θα την πηγαίνατε δικαστικά και θα αναγκαζόταν να πληρώσει τις ζημιές.

Αν την σκότωνες θα πήγαινες κανονικά κατηγορούμενος αλλά στο τέλος θα είχες αθωωθεί αφού πρώτα πέρναγες όλη αυτή την ταλαιπωρία.

Ένα παράδειγμα εδώ. Υπάρχουν και άλλα παρόμοια περιστατικά

  • Like 3
Δημοσ.

Οι πεζοί μπορούν να βαδίσουν σε όποιο σημείο του οδοστρώματος θέλουν, αρκεί να μην παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν επιτρέπεται όμως να πηδάνε πάνω από κιγλιδώματα, αλυσίδες κλπ που έχουν τοποθετηθεί στο πεζοδρόμιο ή στη νησίδα από την μεριά του δρόμου, επειδή αυτό σημαίνει πως απαγορεύεται να διασχίσουν τον δρόμο από εκείνο το σημείο.

Αν δεν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις πεζών, δεν πρέπει να κατεβαίνουν σ` αυτό αν δεν βεβαιωθούν πρώτα ότι δεν θα παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων, στη συνέχεια δε πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα προς τον άξονά του.

Επομένως σε περίπτωση ατυχήματος/δυστυχήματος με πεζό, η τροχαία θα λάβει υπόψιν όλα τα παραπάνω, αλλά και αν ο οδηγός κινούταν με την σωστή ταχύτητα αλλά και αν έγινε προσπάθεια από μέρους του να αποφύγει το συμβάν.

https://www.glavopoulos.com/kok-039/

Γενικά, από δικαστικές υποθέσεις που έχω παρακολουθήσει, η εύνοια των δικαστών είναι υπέρ των πεζών, για τον απλό λόγο πως ο πεζός μπορεί να ισχυριστεί ό,τι γουστάρει, ενώ για την κίνηση του τροχοφόρου οχήματος πάντα υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία σχετιζόμενα με την κίνησή του επί της ασφάλτου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά υπόθεση που ένας διέσχισε πεζός την Αττική Οδό νωρίς τα χαράματα και ο οδηγός του οχήματος βρέθηκε υπαίτιος, ασχέτως του γεγονότος πως ο πεζός υπερπήδησε δύο κιγλιδώματα για να βρεθεί στη μέση του δρόμου. 

 

  • Like 3
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, rudigarcia222 είπε

Ο πεζός δεν φταίει ποτέ?

Έτσι πιστεύουν ορισμένοι (κυρίως όσοι δεν οδηγούν) - - για κάποιο μυστήριο λόγο. Στην πραγματικότητα, οι νόμοι ορίζουν κανονικότατα το πως θα φέρονται οι πεζοί στο δρόμο, από που θα περνάνε, πότε, κ.λπ. Και φυσικά εφόσον προξενήσουν ατύχημα, είναι εκείνοι υπεύθυνοι. 

Εννοείται ότι σε τέτοια περίπτωση θα έχεις αρκετό τρέξιμο, και κατά πάσα πιθανότατα να αντιμετωπίσεις και το παραδοσιακό "αα το σκότωσε το παλικάρι μου ο χάρος" (ακόμα και αν εκείνος πετάχτηκε στη μέση... αυτοκινητοδρόμου), αλλά συνήθως βρίσκεις το δίκιο σου (πόσο μάλλον αν υπάρχουν και 1-2 μάρτυρες).

  • Like 3
Δημοσ.

Χθές εθνική οδό Αθηνών Λαμίας στο ρεύμα προς Πειραιά, είδα πεζό που πέρασε απέναντι στην μέση στα κιγκλιδώματα την στιγμή που περνούσαν αυτοκίνητα.

Πέρασε μέχρι κάποιο σημείο, περίμενε να περάσει 1 αυτοκίνητο, συνέχισε, έκανε πάλι το ίδιο και πέρασε απέναντι.Ουσιαστικά βρέθηκε ανάμεσα στα αυτοκίνητα εν κίνηση.

Σαν κάτι ταινίες η cartoon.

Δηλαδή πρέπει να προσέχουμε τον καθένα που οδηγεί όπως του κατέβει, πρέπει να προσέχουμε και τους πεζούς που δεν κοιτούν καν πρίν περάσουν απέναντι τον οποιοδήποτε δρόμο, η κοιτούν σε λάθος κατεύθυνση, η κοιτούν το κινητό και έχουν βάλει αυτόματο πιλότο.

Φυσικά έχουμε και κάτι ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια χωρίς φώτα το βράδυ.

  • Like 4
Δημοσ.

Φταίει ο πεζός, γενικά μιλώντας, αλλά δύσκολα θα κερδίσεις δικαστική μάχη, πιστεύω.

Στο 99,99% των περιπτώσεων τα οχήματα εντός (καλά και εκτός) πόλεων ΔΕΝ τηρούν τα όρια ταχύτητας. Τα όρια ταχύτητας είναι τέτοια που -πρακτικά- ο πεζός πρέπει να πέσει να αυτοκτονήσει στις ρόδες σου για να μη προλάβεις να φρενάρεις.

Ο ts ας πούμε που "πλακώθηκε στα φρένα" δε θα χρειαζόταν να "πλακωθεί" στα φρένα αν πήγαινε με το όριο. Δεν το ισοπεδώνω, υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, σημεία και καταστάσεις με κακή ορατότητα κλπ κλπ, αλλά ας μη γελιόμαστε, τα όρια δεν τα τηρεί κανείς. Συνήθως, μάλιστα, όταν τα τηρεί ακούει και πουστριλίκια και κόρνες από πίσω.

Συμπερασματικά, αν δεν υπάρχει κιγκλίδωμα, δύσκολα θα κερδίσεις τον πεζό.

  • Like 14
  • Thanks 1
Δημοσ.

ενα ψιλοαντιστοιχο περιστατικο,εντος πολης, στριβω σε ανηφορικο στενακι μονοδρομο, με 2α (δλδ πανω απο 20-25 χλμ δεν ειχα) και εκεινη την στιγμη κατεβαινει αναποδα με φόρα ενα παιδακι σε skate

κοκκαλωνω αμεσα, παει και 1 μετρο μπροστα λογω ABS και αυτος κανει μανουβρα και περναει σφαιρα

Αν τον κεντραρα, ποιος θα εφταιγε?

Δημοσ.

Εντός πόλης, όπου τα όρια ταχύτητας είναι 50χλμ/ώρα, αν ο οδηγός θεωρητικά είναι εντός αυτών των ορίων, το δικαστήριο πιστευει οτι προλαβαινει να σταματήσει αν δει τον πεζό μπροστά του και ειδικά αν είναι στην μέση του δρόμου (π.χ. να εχει 1 λωρίδα ανα κατευθυνση).

Στην μόνη περίπτωση που ίσως δικαιωθεί ο οδηγός , είναι να 'πεταχτεί΄ ο πεζός απο την ακρή του πεζοδρομίου, όπου εκεί όντως δεν προλαβαινει να σταματήσει κανείς οδηγός.

Εχω ακούσει περίπτωση, όπου πεζός κατέβηκε απο το λεωφορείο και πήγε να περάσει στον απέναντι δρόμο, απο την μπροστινή πλευρά του λεωφορείου. Ο οδηγός που χτύπησε τον πεζό τότε, τιμωρήθηκε με κάποιους μήνες φυλάκισης, καθώς το δικαστήριο και βάση ΚΟΚ , υποστηρίζει οτι είναι ευθύνη του οδηγού να προσέχει και να έχει μειωμένη ταχύτητα κοντά σε ΜΜΜ & Σχολικά λεωφορεία. Οπότε πάλι εφταιγε και ο οδηγός.

Και στις 3 περπτώσεις , καταλογίζουν πάντως ποσοστό υπαιτιότητας και στον πεζό.

Δημοσ.

Έγινε παίδες ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Έχω μια εικόνα άρα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και με αρκετά έμμεσα ανθρώπινα κριτήρια. 

 

Τεχνικά πάντως όσο απάνθρωπο μακάβριο αν ακούγεται αν χτυπήσω πεζό, φταίει αυτός και τραυματιστεί αυτός σοβαρά ενώ εγώ ελαφρα έχω κάθε νομικό δικαίωμα να τον κυνηγήσω αφού έχει πλήρη υπαιτιοτητα. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να ρωτήσω, έστω αν είσαι απολύτως σωστός εντός ορίου ταχύτητας και φταίει ο πεζός και στην προσπάθεια αποφυγής  τρακάρεις σε κάποια μπάρα είτε εσύ είτε σε άλλον. Τι ζημιά ποιος την καλύπτει αφού δεν υπάρχουν ασφάλειες? 

 

Έχω δει κάτι πχ ανθρώπινα ζώα να περπατάνε απέναντι στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης. Επίσης σε ένα συγκεκριμένο σημείο στην μοναστήριου δυτικά που έχει γέφυρα να περνάνε πρεζόνια απέναντι χωρίς να έχουν παραμικρή επαφή με το περιβάλλον 

Επεξ/σία από costacurta
Δημοσ.
1 ώρα πριν, eMike είπε

Ο ts ας πούμε που "πλακώθηκε στα φρένα" δε θα χρειαζόταν να "πλακωθεί" στα φρένα αν πήγαινε με το όριο. Δεν το ισοπεδώνω, υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, σημεία και καταστάσεις με κακή ορατότητα κλπ κλπ, αλλά ας μη γελιόμαστε, τα όρια δεν τα τηρεί κανείς. Συνήθως, μάλιστα, όταν τα τηρεί ακούει και πουστριλίκια και κόρνες από πίσω.

Υπάρχουν και "χαζοί" που είναι τυπικοί στην οδήγησή τους που τηρούν όλα τα όρια, οπότε ναι είσαι ισοπεδωτικός. Και αν πεταχτεί πεζός μπροστά σου στα 10 μέτρα, και με 20 να πηγαίνεις πάλι θέλει απότομο φρενάρισμα.

17 λεπτά πριν, SilentVoice είπε

Εχω ακούσει περίπτωση, όπου πεζός κατέβηκε απο το λεωφορείο και πήγε να περάσει στον απέναντι δρόμο, απο την μπροστινή πλευρά του λεωφορείου. Ο οδηγός που χτύπησε τον πεζό τότε, τιμωρήθηκε με κάποιους μήνες φυλάκισης, καθώς το δικαστήριο και βάση ΚΟΚ , υποστηρίζει οτι είναι ευθύνη του οδηγού να προσέχει και να έχει μειωμένη ταχύτητα κοντά σε ΜΜΜ & Σχολικά λεωφορεία. Οπότε πάλι εφταιγε και ο οδηγός.

Έχουν περάσει πάνω από 22 χρόνια που έδωσα για το δίπλωμα, αλλά ακόμα θυμάμαι πως ήταν ερώτηση στις γραπτές εξετάσεις, "αν προσπερνάς σταματημένο λεωφορείο, τι περιμένεις να συμβεί;" Και η απάντηση φυσικά είναι να πεταχτεί πεζός μπροστά από το λεωφορείο. Οπότε οι "χαζοί" οδηγοί που αναφέρω παραπάνω, κόβουμε ταχύτητα ώστε να μπορούμε να αντιδράσουμε εγκαίρως.

  • Like 6
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, Narayan είπε

Υπάρχουν και "χαζοί" που είναι τυπικοί στην οδήγησή τους που τηρούν όλα τα όρια, οπότε ναι είσαι ισοπεδωτικός. Και αν πεταχτεί πεζός μπροστά σου στα 10 μέτρα, και με 20 να πηγαίνεις πάλι θέλει απότομο φρενάρισμα.

 

Διακρίνω μια δυσκολία στη βασική κατανοηση. Δε πειράζει. 
 

Προς γνώση σου, αφού έδωσες πριν 22 χρόνια για δίπλωμα, αν πηγαίνεις με 20χλμ/ω   χρειάζεσαι όχι περισσότερα από 3 μέτρα για να σταματήσεις το αυτοκίνητο, με απότομο φρενάρισμα (και με το χρόνο αντίδρασης μέσα). Όποτε στα 10 μέτρα απλά αφήνεις γκάζι και περνάει ο πεζός χωρίς καν να σταματήσεις. 
 

Το ότι κάποιοι μπαίνετε σε ένα αυτοκίνητο και μετακινείστε επι κάποιες δεκαετίες δε σημαίνει ότι γνωρίζετε και από οδήγηση. Μη μας πουλάτε εμπειρία, δεν αγοράζουμε. 

  • Confused 5
Επισκέπτης
Δημοσ.
2 ώρες πριν, rudigarcia222 είπε

Καλησπέρα χθες ενώ οδηγούσα στην οδό Τσιμισκή με μηχανή, περνούσε απέναντι σε σημείο χωρίς διαβαση πεζών νεαρή κοπέλα με μεγάλα ακουστικά χωρίς να κοιτάζει καν. Επίσης πέραν ότι δεν ήταν στην διαβαση δεν ήταν και πράσινο στην διαβαση η οποία ήταν 10 μέτρα πιο πέρα δήλ οι υπόλοιποι πεζοί περίμεναν. Πλακωθηκα στα φρένα με κόρνες με αντιλήφθηκε τελευταία στιγμή, κόλλησε αυτή, έκανε από αντανακλαστικα κίνηση μπρος πίσω. Ευτυχώς έχω και ABS και την απέφυγα. Η ερώτηση μου είναι θεωρητική καθαρά , τι θα ισχύει αν την χτυπούσα? Ο πεζός δεν φταίει ποτέ? Επίσης τι θα συνέβαινε με ασφάλειες αν χτυπούσα και έκανα ζημιά στην μηχανή ή σε άλλο αυτοκίνητο κοντά. 

 

Πάντως στην Αγγλία αν περάσει κανείς άκυρος και όχι από διαβαση χωρίς υπερβολή τον αποκαλούν τσομπανο 

Για να πλακώθηκες στα φρενα στην Τσιμισκή όπου βλέπεις από δεκάδες μέτρα πριν αν ένας πεζός πάει να περάσει,σίγουρα πήγαινες με πολλά παραπάνω από 50.Εχω δει πώς πάνε πολλές μηχανές στη Τσιμισκή,αλλα και αυτοκίνητα,

Απο εκεί και πέρα σαφώς και υπάρχουν περιπτώσεις όπου φταιει και ο πεζός ή μόνο ο πεζός. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. 

Γενικα σε πόλεις μέσα, ανά πάσα στιγμή μπορεί να πεταχτεί ένας αφηρημένος ή ένα παιδάκι, και αν πεταχτεί πίσω από κάνα αμάξι ο χρόνος αντίδρασης ειναι ελάχιστος. 

Αν γίνει το κακό, θα κρίνει το δικαστήριο το μερίδιο ευθύνης του καθενός. 

 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Narayan είπε

Υπάρχουν και "χαζοί" που είναι τυπικοί στην οδήγησή τους που τηρούν όλα τα όρια, οπότε ναι είσαι ισοπεδωτικός. Και αν πεταχτεί πεζός μπροστά σου στα 10 μέτρα, και με 20 να πηγαίνεις πάλι θέλει απότομο φρενάρισμα.

Έχουν περάσει πάνω από 22 χρόνια που έδωσα για το δίπλωμα, αλλά ακόμα θυμάμαι πως ήταν ερώτηση στις γραπτές εξετάσεις, "αν προσπερνάς σταματημένο λεωφορείο, τι περιμένεις να συμβεί;" Και η απάντηση φυσικά είναι να πεταχτεί πεζός μπροστά από το λεωφορείο. Οπότε οι "χαζοί" οδηγοί που αναφέρω παραπάνω, κόβουμε ταχύτητα ώστε να μπορούμε να αντιδράσουμε εγκαίρως.

Επισης σε παρα πολλους δρομους που εχει σταση λεωφορειου, ο δρομος εχει μια λωριδα ανα κατευθυνση και διπλη διαχωριστικη ενδιαμεσα, οποτε απαγορευεται να προσπερασεις.

  • Like 2

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...