Προς το περιεχόμενο

Δίκυκλο και ύψος αναβάτη, το αιώνιο ερώτημα


Kostasspil

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παιδιά. Ανοίγω το νήμα για να πει ο καθένας την γνώμη του πάνω στο θέμα της επιλογής μηχανής με βάση το ύψος της σέλας. Εσείς δίνετε σημασία σ' αυτό;

Είναι γεγονός πως ο "κανόνας" λέει πως επιλέγεις μηχανάκι που να πατάνε και τα 2 σου πόδια καλά κάτω, ειδικά αν είσαι αρχάριος καθότι ίσως νιώθεις μια ανασφάλεια. Απ' την άλλη, αν του πάρεις τον αέρα και εξοικειωθείς, μπορείς άνετα να οδηγήσεις. Προσωπικά όντας 1.62, στην συντριπτική πλειοψηφία που έχω οδηγήσει, πατούσα στις μύτες :P Εσας ποια είναι η άποψή σας; Λαμβάνετε υπόψιν τον παράγοντα ύψος στις αγορές σας;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά δεν βάζω και τα δυο πόδια κάτω , σχεδον ποτέ( γενικότερα αυτό το κάνεις όταν ξεκινάς να μαθαίνεις).Δεν υπάρχει περιορισμός μιας και με πατέντες μπορείς να το φέρεις στα κοντά στα μέτρα σου αλλά καλό είναι να μην κάνεις υπερβολές και να επιλέξεις κάποιο μοντέλο με πολύ υψηλη θεση ειδικά αμα η χρήση είναι για την πόλη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κανονας εδω ειναι κανόνας και δεν υπάρχουν παρεκκλήσεις, για την ασφάλεια σου πρέπει και τα δυο παπούτσια να εφάπτονται πλήρως του οδοστρώματος, ουτε στις μύτες, ουτε το ένα 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Ο κανονας εδω ειναι κανόνας και δεν υπάρχουν παρεκκλήσεις, για την ασφάλεια σου πρέπει και τα δυο παπούτσια να εφάπτονται πλήρως του οδοστρώματος, ουτε στις μύτες, ουτε το ένα 

 

Περισσότερο μύθος είναι παρά κανόνας μιας και δεν χρειάζεται να εχεις και δυο πόδια κάτω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, visualizer said:

Περισσότερο μύθος είναι παρά κανόνας μιας και δεν χρειάζεται να εχεις και δυο πόδια κάτω.

Αν πατάς στις μύτες δεν έχεις απόλυτα σωστή ισορροπία. Για κάποιον που είναι σχετικά φρέσκος στην οδήγηση, αυτό είναι επικίνδυνο. 

Προσωπικά πλέον δεν έχω θέμα, στις αρχές οδηγούσα σχετικά χαμηλά μηχανάκια. 

Παίζει ρόλο και το πλάτος της σέλας βέβαια,δεν είναι μόνο το ύψος. Το beverly πχ που θεωρείται χαμηλό, έχει πολύ μεγάλη σέλα. 

39 minutes ago, NickTG said:

Σε όσες μου αρέσουν μπορώ να πατήσω και τα 2 πόδια κάτω οπότε έχει λυθεί το πρόβλημα μόνο του. :P

 

Εσάς τους ψηλούς σας μισώ 🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, visualizer είπε

Προσωπικά δεν βάζω και τα δυο πόδια κάτω , σχεδον ποτέ( γενικότερα αυτό το κάνεις όταν ξεκινάς να μαθαίνεις)

Δηλαδή εσύ όταν φρενάρεις απότομα, έχεις βρει τρόπο να ξέρεις πως τα που θα πάρει κλίση η μηχανή όταν ακινητοποιηθεί, ούτως ώστε να βάλεις το σωστό πόδι κάτω ; 

Γενικά, όταν όλα πάνε καλά, δεν είναι απαραίτητο να έχεις ούτε το ύψος, ούτε τη δύναμη για να "κουμαντάρεις" μια μοτοσυκλέτα 

Όταν γίνει η στραβή / το απροσδόκητο, πρέπει να ικανοποιούνται κάποιες βασικές συνθήκες...

Επεξ/σία από AristidisZ
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, AristidisZ είπε

Δηλαδή εσύ όταν φρενάρεις απότομα, έχεις βρει τρόπο να ξέρεις πως τα που θα πάρει κλίση η μηχανή όταν ακινητοποιηθεί, ούτως ώστε να βάλεις το σωστό πόδι κάτω ; 

Γενικά, όταν όλα πάνε καλά, δεν είναι απαραίτητο να έχεις ούτε το ύψος, ούτε τη δύναμη για να "κουμαντάρεις" μια μοτοσυκλέτα 

Όταν γίνει η στραβή / το απροσδόκητο, πρέπει να ικανοποιούνται κάποιες βασικές συνθήκες...

Aυτο γινεται εντελως αυτοματοποιημενα οταν εχεις εμπειρια . Πριν σταματησεις μπορεις απλα να γύρεις προς τα αριστερά με το δεξι πόδι στο φρενο .Σε αποτομο φρεναρισμα δεν θα εχεις θεμα , εκει που μπορει να εχεις θεμα ειναι σε μεγαλες ανηφορες με εναλλαγη κλισης που τα πραγματα περιπλεκονται .

Γενικοτερα δεν θα αποθαρρυνα κανεναν , ειναι θεμα αντιληψης(δες το και ως ταλεντο) -εξασκησης-τεχνικης οχι δυναμης και υψους.

Mια συμβουλη που θα εδινα σε καποιον κοντο αναβατη ( εστω για αρχη) ειναι να εχει παντα πρωτη και οχι νεκρα ετσι σε περιπτωση λαθος υπολογισμου με λιγο γκαζακι να σωσει την κατασταση.

Επεξ/σία από visualizer
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, AristidisZ είπε

Δηλαδή εσύ όταν φρενάρεις απότομα, έχεις βρει τρόπο να ξέρεις πως τα που θα πάρει κλίση η μηχανή όταν ακινητοποιηθεί, ούτως ώστε να βάλεις το σωστό πόδι κάτω ; 

Η 30 ετών εμπειρία μου, έχει δείξει οτι ειδικά σε στραβή/απροσδόκητο συμβάν, είναι 100% σίγουρο οτι η μηχανή θα έχει κλίση, οπότε έτσι κι αλλιώς θα χρειαστείς το ένα πόδι κάτω.

Το οτι είναι πιο ασφαλές να μπορείς να πατάς καλά τα πόδια σου κάτω, έχει να κάνει μόνο με δυο θέματα:

Ολο το πέλμα κάτω = μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής. Δηλαδή πιο σταθερό πάτημα. Αν είσαι στις μύτες, είναι πολύ πιθανό να σου γλυστρήσει το πόδι (ειδικά στους δρόμους γυαλί που έχουμε σε πληθώρα).

Αν δεν πατάς και με τα δυο πόδια κάτω, τότε αναγκαστικά δίνεις κλίση στην μηχανή, ώστε να μειώσεις το ύψος και να πατήσεις με το ένα πόδι. Συνεπώς, αντί να ισορροπεί μόνη της, αρχίζει και στηρίζεται το βάρος της στο ένα πόδι. Άρα ανάλογα την κλίση και το βάρος, αυξάνεται και ο κίνδυνος της πτώσης, μιας και η πίεση που θα ασκηθεί μεγαλώνει αντιστοίχως. Κάτι που σε συδυασμό με μια αναπάντεχη απότομη ακινητοποίηση της μηχανής, θα είναι αρκετά περισσότερη.

Δεν το συζητάω κάν, αν δεν έχεις όρθια την μηχανή, και ανέβει συνεπιβάτης πατώντας πάνω στο μαρσπιέ με όλο του το βάρος....

Συνεπώς, βρίσκουμε κάτι στο οποίο να πατάμε ικανοποιητικά, ή να έχει ρυθμιζόμενη σέλα ώστε να την φέρουμε στα μέτρα μας.

Επεξ/σία από Sorath
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, visualizer είπε

Aυτο γινεται εντελως αυτοματοποιημενα οταν εχεις εμπειρια . Πριν σταματησεις μπορεις απλα να γύρεις προς τα αριστερά με το δεξι πόδι στο φρενο .Σε αποτομο φρεναρισμα δεν θα εχεις θεμα , εκει που μπορει να εχεις θεμα ειναι σε μεγαλες ανηφορες με εναλλαγη κλισης που τα πραγματα περιπλεκονται .

Αυτό που περιγράφεις είναι κίνηση προδιαγεγραμμένη, όπου συμφωνώ ότι μπορείς να την αντιμετωπίσεις 

Διαφωνώ μαζί σου για το απότομο φρενάρισμα, εκεί όπως πολύ σωστά έγραψε ο @Sorath, η μηχανή σίγουρα θα πάρει κλίση προς τη μία πλευρά, εκεί λοιπόν όταν σταματήσεις, το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να βάλεις κάτω το πόδι από την πλευρά που γέρνει το μηχανάκι

Όμως, η αμέσως επόμενη αντανακλαστική κίνηση, είναι να θελήσεις να ισορροπήσεις την κατάσταση, οπότε μετά θα πας να βάλεις και το "έξω" πόδι κάτω για να σταθείς όρθιος

Ε, εκεί αν το πόδι βρει αέρα, δε θέλει και πολύ για να χάσεις την ισορροπία σου, με φυσικό επακόλουθο να σε πάρει το μηχανάκι από κάτω...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Αυτό που περιγράφεις είναι κίνηση προδιαγεγραμμένη, όπου συμφωνώ ότι μπορείς να την αντιμετωπίσεις 

Διαφωνώ μαζί σου για το απότομο φρενάρισμα, εκεί όπως πολύ σωστά έγραψε ο @Sorath, η μηχανή σίγουρα θα πάρει κλίση προς τη μία πλευρά, εκεί λοιπόν όταν σταματήσεις, το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να βάλεις κάτω το πόδι από την πλευρά που γέρνει το μηχανάκι

Όμως, η αμέσως επόμενη αντανακλαστική κίνηση, είναι να θελήσεις να ισορροπήσεις την κατάσταση, οπότε μετά θα πας να βάλεις και το "έξω" πόδι κάτω για να σταθείς όρθιος

Ε, εκεί αν το πόδι βρει αέρα, δε θέλει και πολύ για να χάσεις την ισορροπία σου, με φυσικό επακόλουθο να σε πάρει το μηχανάκι από κάτω...

Ναι δικιο εχεις .Προσωπικα ειμαι 1.75 και σε ολες τις μηχανες δεν πατουσαν και τα δυο ποδια καλα κατω , θα μπορουσα να τις χαμηλωσω αλλα δεν το σκεφτηκα καν γιατι δεν ειχα προβλημα ...προφανως αν ημουν στις μυτες θα ηταν διαφορετικη η κατασταση. Αυτο που δεν καταλαβαινω και διαφωνω ειναι που λετε οτι πρεπει να πατανε και τα δυο ποδια καλα . Ουσιαστικα θελεις να ισορροπήσεις την μηχανη οχι να σηκωσεις ολο το βαρος που και ολο το ποδι να παταει ειναι απιθανο εκτος αν εισαι "γοριλας".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οταν μαθεις να οδηγας δεν σε ενδιαφερει να πατας κατω. εχω πεσει στατικα μονο 4-5 φορες γιατι και κοντος ειμαι και ψηλες/βαριες μοτο εχω. εν κινηση δεν θα πεσεις ποτε, ουτε με 10χλμ. 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, visualizer είπε

Ναι δικιο εχεις .Προσωπικα ειμαι 1.75 και σε ολες τις μηχανες δεν πατουσαν και τα δυο ποδια καλα κατω , θα μπορουσα να τις χαμηλωσω αλλα δεν το σκεφτηκα καν γιατι δεν ειχα προβλημα ...προφανως αν ημουν στις μυτες θα ηταν διαφορετικη η κατασταση. Αυτο που δεν καταλαβαινω και διαφωνω ειναι που λετε οτι πρεπει να πατανε και τα δυο ποδια καλα . Ουσιαστικα θελεις να ισορροπήσεις την μηχανη οχι να σηκωσεις ολο το βαρος που και ολο το ποδι να παταει ειναι απιθανο εκτος αν εισαι "γοριλας".

άλλο στις μύτες, άλλο το ένα καλά κάτω και το άλλο "σχεδόν" κάτω, άλλο το ένα στην μύτη και το άλλο στον αέρα :)

στο 1.75 όντως με τα περισσότερα μηχανάκια που κυκλοφορούν είσαι σχεδόν ΟΚ, πράγματι

μη μπερδεύεσαι, όταν η μηχανή έχει γύρει, το βάρος που πρέπει να "σηκώσεις" δεν είναι το βάρος όλης της μοτοσυκλέτας, είναι η δύναμη (aka βάρος) που πρέπει να ασκήσεις για να επαναφέρεις την μηχανή στην κάθετη θέση 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, AristidisZ said:

άλλο στις μύτες, άλλο το ένα καλά κάτω και το άλλο "σχεδόν" κάτω

ball-of-foot-location-diagram_grande.jpg.b75a7c1b57761d1b7d3e2b6b52cffe89.jpg

Ας πούμε ότι πατάς και με τα 2 μέχρι εκεί. Όχι εντελώς στις μύτες, οκ τότε δεν έχει νόημα, είσαι πρακτικά στον αέρα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...