Ntinaras Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 6 λεπτά πριν, apostolosapok είπε Που ακριβώς γράφω ότι έχουμε καλά μέσα μεταφοράς εδώ στην Ελλάδα το ίδιο λέμε. Είμαστε μια χώρα με ΜΜΜ που καταρρέουν και δίνουμε επιδοτήσεις για πανάκριβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και καλά για να σώσουμε το περιβάλλον. Αφου δεν θελουμε να αλλαξει τιποτα, γιατι θα μας ξεβολεψει.
butters Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 15 λεπτά πριν, Ntinaras είπε Ειναι 2 τονοι, αλλα εχουν τοσο χαμηλα το κεντρο βαρους, που εχουν καλυτερο αποτελεσμα στο moose test. Αλλα ενταξει, ας μεινουμε στα σαξοραλα που ειναι παναλαφρα και ασφαλη. Βλέπω συνεχίζεις στο ίδιο ύφος. Ο όγκος αυτών των οχημάτων επίσης δε σε προβλημάτισε ως προς την αεροδυναμική κτλ. Είσαι και σίγουρος για τα moose test βλέπω, γιατί εγώ από το μυαλό μου τα έβγαλα αυτά. Spoiler Τα σαξόραλα που κοροϊδεύεις είναι αυτοκίνητα 25 ετών πίσω. Πολύ στοχευμένη σύγκριση. Και τα σαξόραλα και όλα τα αυτοκίνητα σε μηχανοκίνητο αθλητισμό στοχεύουν στο βάρος. Προφανώς στη F1 είναι χαζοί και έχουν βάρος 800kg στα μονοθέσια. Αλλά σιγά τη σχέση έχουν αυτά με τους δημόσιους δρόμους. Με 2 τόνους όχημα στο δρόμο δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα.
Ntinaras Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 1 λεπτό πριν, butters είπε Βλέπω συνεχίζεις στο ίδιο ύφος. Ο όγκος αυτών των οχημάτων επίσης δε σε προβλημάτισε ως προς την αεροδυναμική κτλ. Είσαι και σίγουρος για τα moose test βλέπω, γιατί εγώ από το μυαλό μου τα έβγαλα αυτά. Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου Τα σαξόραλα που κοροϊδεύεις είναι αυτοκίνητα 25 ετών πίσω. Πολύ στοχευμένη σύγκριση. Και τα σαξόραλα και όλα τα αυτοκίνητα σε μηχανοκίνητο αθλητισμό στοχεύουν στο βάρος. Προφανώς στη F1 είναι χαζοί και έχουν βάρος 800kg στα μονοθέσια. Αλλά σιγά τη σχέση έχουν αυτά με τους δημόσιους δρόμους. Με 2 τόνους όχημα στο δρόμο δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Η αεροδυναμικη σε τι σε ενοχλησε παλι? Ο ογκος και να ειναι μεγαλυτερος, που δεν ειναι, δεν μετραει τοσο οσο ο συντελεστης αεροδυναμικης αντιστασης, που συνηθως στα ηλεκτρικα ειναι πολυ χαμηλοτερος, γιατι δεν εχουν ψυγεια μπροστα, και η μασκα ειναι χωρις τρυπες. Τα σαξοραλα τα κοροιδευω γιατι αυτοι που επιμενουν να εχουν κολλημενα μυαλα και να μισουν καθε τι καινουριο, ειναι οι τυποι που το αυτοκινητο τους πρεπει οπωσδηποτε να κανει βρουμ βρουμ. Δεν θες να παρεις ηλεκτρικο? Μην παρεις, μεινε με ο,τι εχεις. Προβλημα σου. Τωρα τι σχεση εχουν τα αυτοκινητα της F1, που ειναι για ενα ατομο, και για πιστα, και κοστιζουν 8ψηφια ποσα... Αλλα γιατι δεν τα συγκρινεις με κατι της ιδιας κατηγοριας, οπως τα Formula E cars που ειναι σχεδον το ιδιο βαρος?
dtk-386 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 28 λεπτά πριν, Ntinaras είπε Tα σαξοραλα τα κοροιδευω γιατι αυτοι που επιμενουν να εχουν κολλημενα μυαλα και να μισουν καθε τι καινουριο, ειναι οι τυποι που το αυτοκινητο τους πρεπει οπωσδηποτε να κανει βρουμ βρουμ. Δεν θες να παρεις ηλεκτρικο? Μην παρεις, μεινε με ο,τι εχεις. Προβλημα σου. Yπάρχουν και αυτοί που αγοράζουν θερμικό ακόμα και σήμερα. Δεν είναι ή κρύο ή ζέστη. Το κήρυγμα που έλεγα προηγούμενα.
Black Demis Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 13 hours ago, Haldol said: Γνωστό. Αλλά αυτό ακριβώς προσπαθώ να εξηγήσω στον @Nakis93. Ότι οι ΑΠΕ δεν έχουν ανεβάσει το κόστος, όπως λανθασμένα πιστεύει. Ίσα-ίσα που την τρέχουσα στιγμή, όπως λες, ο πιο ακριβός τρόπος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι με ΦΑ. Μακάρι να 'χαμε κι άλλα φωτοβολταϊκά ή υδροηλεκτρικά. 65% είναι φα και όσο έχουμε μπλόκο τους Ρώσους (αυτό το ξέρουν μόνο τα αφεντικά μας στην US) και παραμένει το ρεύμα στο χρηματιστήριο τόσο θα έχουμε τρελές τημες στο ρεύμα
alexioannou Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Πεθαίνω στα γέλια όταν βλέπω στον δρομο ηλεκτρικά με τους ιδιοκτήτες τους. Έχουν δώσει 25-100.000€ για να κάνουν.......οικονομία...... Αθήνα Θεσσαλονίκη με Τέσλα 11 ώρες λόγο φόρτου σταθμών και χαμηλής ταχύτητας....... Και φυσικά σε πολλές εταιρίες στα 6 χρόνια θες αρκετά χιλιάρικα για αλλαγή μπαταρίας..... *Το ότι μπορεί να αρπάξουν φωτιά το άφησα τελευταίο.....
gliogas Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 3 ώρες πριν, liberostelios είπε MG, BYD, Aiways βλέπω κάθε μέρα στους ολλανδικούς δρόμους. Υπάρχουν κινέζικα στην Ευρώπη εδώ και χρόνια. ΕΕΕ ποιος ήρθε ποία είναι αυτά.... καλά έπιασες την ολλάνδια τώρα περίπτωση χώρας που οδηγάν όλοι ποδήλατα και όταν ψωνίζουν αφήνουν τα μωρά τους στο καλάθι του ποδηλάτου μέχρι να τελειώσουν τα ψώνια...αυτοί ειναι μια κατηγόρια μόνοι τους...η αγορά του αυτοκινήτου είναι πολύ διαφορετικό πράγμα από την αγορά τεχνολογικών προϊόντων όπου εκεί οι κινέζοι κάνουν δουλίτσα
korakios Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Black Demis είπε 65% είναι φα και όσο έχουμε μπλόκο τους Ρώσους (αυτό το ξέρουν μόνο τα αφεντικά μας στην US) και παραμένει το ρεύμα στο χρηματιστήριο τόσο θα έχουμε τρελές τημες στο ρεύμα παρεμπιπτόντως ποτέ δεν είχαμε μπλόκο στο ΦΑ απο Ρωσία , μόνο απο τον κακό αγωγό , αλλά πετρέλαια και LNG παίρναμε κανονικά Επεξ/σία 20 Μαρτίου 2023 από korakios 1
Basilhs23___ Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 9 ώρες πριν, petran79 είπε από ένα σχόλιο που είχα δει για παρόμοιο θέμα στο fb: Μια μπαταρία αυτοκινήτου για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ζυγίζει περίπου 500 κιλά, ο όγκος είναι το μέγεθος μιας βαλίτσας. Περιέχει 12 kg λίθιο, 30 kg νικέλιο, 20 kg μαγγάνιο, 15 kg κοβαλτίου, 100 kg χαλκού, 200 kg αλουμίνιο (η παραγωγή είναι εξαιρετικά ηλεκτρικά κλειστή), χάλυβα και πλαστικό. Υπάρχουν 6.831 κύτταρα λιθίου μέσα. Θα πρέπει να ανησυχείτε ότι όλα αυτά τα τοξικά συστατικά προέρχονται από εξόρυξη. Για να φτιάξετε μια μπαταρία αυτοκινήτου, πρέπει να επεξεργαστείτε 10 τόνους μεταλλεύματος για την παραγωγή λιθίου, 15 τόνους μεταλλεύματος για το κοβάλτιο, 2 τόνους μεταλλεύματος για το νικέλιο και 12 τόνους μεταλλεύματος για το χαλκό. Συνολικά, 200 τόνοι εδάφους ( μαζί με τα άγονα) εξορύσσονται για μία μπαταρία. Ασθένειες και παιδική εργασία βρίσκονται πίσω από το 68% του κοβαλτίου του κόσμου και ένα σημαντικό μέρος μιας μπαταρίας προέρχεται από το Κονγκό. Τα ορυχεία τους δεν έχουν έλεγχο της ρύπανσης και απασχολούν παιδιά που πεθαίνουν από αυτό το τοξικό υλικό. Πρέπει να μετρήσουμε όλα αυτά τα άρρωστα παιδιά ως μέρος των δαπανών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλιακά συστήματα είναι οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για να μετατρέψουν το πυριτικό άλας σε πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για τα πάνελ. Για να παραχθεί επαρκές καθαρό πυρίτιο, πρέπει να υποβληθεί σε επεξεργασία με υδροχλωρικό οξύ, θειικό οξύ, φθόριο, τριχλωροαιθάνιο και ακετόνη. Επιπλέον, χρειάζονται γάλλιο, αρσενίδιο, δισελενίδιο χαλκού-ίνδιο-γαλλίου και τελλουριούχο κάδμιο, τα οποία είναι επίσης ιδιαίτερα τοξικά. Η σκόνη σιλικόνης αποτελεί κίνδυνο για τους εργαζόμενους και τα πάνελ δεν μπορούν να ανακυκλωθούν. ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ Οι ανεμογεννήτριες είναι πανάκριβες (plusultra= τίποτα πέρα από αυτές) από άποψη κόστους και περιβαλλοντικής καταστροφής. Κάθε ανεμογεννήτρια ζυγίζει 1.688 τόνους (ισοδύναμο βάρους 23 σπιτιών) και περιέχει 1300 τόνους σκυρόδεμα, 295 τόνους χάλυβα, 48 τόνους σιδήρου, 24 τόνους υαλοπίνακας και τα δύσκολα εξορυσσόμενα σπάνια εδάφη Νεοδύμιο ( Nd), Πρασεοδύμιο ( Pr) και Δυσπρόσιο (Dy). Κάθε μία από τις τρεις λεπίδες ζυγίζει 8.165 κιλά και έχει διάρκεια ζωής από 15 έως 20 χρόνια, μετά από την οποία πρέπει να αντικατασταθούν. Δεν μπορούμε να ανακυκλώσουμε τις χρησιμοποιημένες λεπίδες του ρότορα. Ομολογουμένως, αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να έχουν τη θέση τους, αλλά πρέπει να κοιτάξετε πέρα από τον μύθο της ελευθερίας των εκπομπών. Το "Going Green" μπορεί να ακούγεται σαν ένα ουτοπικό ιδανικό, αλλά αν κοιτάξετε το κρυμμένο και ενσωματωμένο κόστος με ρεαλιστικό και αμερόληπτο τρόπο, θα διαπιστώσετε ότι το "Going Green" κάνει μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον της γης από ό,τι φαίνεται. Δεν είμαι αντίθετος στην εξόρυξη, ηλεκτρικά οχήματα, αιολική ή ηλιακή ενέργεια. Αλλά δείχνω την πραγματικότητα της κατάστασης. Με ένα πρόχειρο ψάξιμο διαβάζω για βάρος μπαταριών από 450 ως 900 κιλά. Όλα αυτά τα στοιχεία που έχει μέσα της η μπαταρία, θα πηγαίνουν για ανακύκλωση. Ειδικά το αλουμίνιο ότι πιο εύκολο στην επανάκτηση. Τώρα για τα υπόλοιπα που λες και του ανθρακικού αποτυπώματος, απαιτείται μελέτη για την εκτίμηση της ενσωματωμένης ενέργειας των μπαταριών.
butters Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 2 ώρες πριν, Ntinaras είπε Ο ηλιθιος οδηγος θα οδηγαει ετσι ο,τι και να εχει, αλλα στατιστικα ο ηλιθιος θα προτιμαει αυτοκινητακια που κανουν βρουμ βρουμ γιατι εχει αναγκη να τον κοιτανε. Αρα ηλεκτρικο δεν θα παρει ποτε, ασε που δεν θα εχει λεφτα να το παρει. Δεν εγραψα εγω για σκοτωστρες 2 τονων. Μπερδευεσαι. Τα ηλεκτρικα μπορει να ειναι ταχυτατα και με τρομερη επιταχυνση, αλλα ο κοσμος δεν τα παιρνει γι αυτο το λογο. Φυσικά και δεν ισχύει αυτό, ο ηλίθιος είναι ηλίθιος ανεξαρτήτως οικονομικού και κοινωνικού στάτους. Αυτός που είχε το γρήγορο ICE SUV και έκανε καφρίλες θα πάρει το γρήγορο EV SUV. Τα τρακαρίσματα με supercars κτλ μόλις βγήκανε από την αντιπροσωπεία είναι πολύ δημοφιλής συνήθεια των κατόχων τους, δεν νομίζω ότι έφταιγε ότι ήταν ICE. 2 ώρες πριν, Ntinaras είπε Η αεροδυναμικη σε τι σε ενοχλησε παλι? Ο ογκος και να ειναι μεγαλυτερος, που δεν ειναι, δεν μετραει τοσο οσο ο συντελεστης αεροδυναμικης αντιστασης, που συνηθως στα ηλεκτρικα ειναι πολυ χαμηλοτερος, γιατι δεν εχουν ψυγεια μπροστα, και η μασκα ειναι χωρις τρυπες. Τα σαξοραλα τα κοροιδευω γιατι αυτοι που επιμενουν να εχουν κολλημενα μυαλα και να μισουν καθε τι καινουριο, ειναι οι τυποι που το αυτοκινητο τους πρεπει οπωσδηποτε να κανει βρουμ βρουμ. Δεν θες να παρεις ηλεκτρικο? Μην παρεις, μεινε με ο,τι εχεις. Προβλημα σου. Τωρα τι σχεση εχουν τα αυτοκινητα της F1, που ειναι για ενα ατομο, και για πιστα, και κοστιζουν 8ψηφια ποσα... Αλλα γιατι δεν τα συγκρινεις με κατι της ιδιας κατηγοριας, οπως τα Formula E cars που ειναι σχεδον το ιδιο βαρος? Ο όγκος σαφώς και είναι μεγαλύτερος, γιατί έχουμε γυρίσει σε SUV και παράγωγα. Αναφέρθηκα στο "ελαφρύ" που το έγραφες ειρωνικά υπαινισσόμενος ότι είναι μη ασφαλές, ειδικά όταν μιλάμε για σύγκρουση, κάτι το οποίο συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο. Για τα moose test που παρέθεσα δεν είδα να γράφεις κάτι. Δεν έγραψα πουθενά εν τω μεταξύ ότι είμαι αρνητικός στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ούτε ότι θα μείνω για 50 χρόνια με το ίδιο αμάξι, άρα εν ολίγοις δεν έχω αυτό το πρόβλημα όπως αναφέρεις 😄 Είμαι αρνητικός στο ότι αυτή τη στιγμή, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υπερβολικό βάρος και επιταχύνσεις εντυπωσιασμού και αυτό είναι προβληματικό.
Basilhs23___ Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Ntinaras είπε Η αεροδυναμικη σε τι σε ενοχλησε παλι? Ο ογκος και να ειναι μεγαλυτερος, που δεν ειναι, δεν μετραει τοσο οσο ο συντελεστης αεροδυναμικης αντιστασης, που συνηθως στα ηλεκτρικα ειναι πολυ χαμηλοτερος, γιατι δεν εχουν ψυγεια μπροστα, και η μασκα ειναι χωρις τρυπες. Τα σαξοραλα τα κοροιδευω γιατι αυτοι που επιμενουν να εχουν κολλημενα μυαλα και να μισουν καθε τι καινουριο, ειναι οι τυποι που το αυτοκινητο τους πρεπει οπωσδηποτε να κανει βρουμ βρουμ. Δεν θες να παρεις ηλεκτρικο? Μην παρεις, μεινε με ο,τι εχεις. Προβλημα σου. Τωρα τι σχεση εχουν τα αυτοκινητα της F1, που ειναι για ενα ατομο, και για πιστα, και κοστιζουν 8ψηφια ποσα... Αλλα γιατι δεν τα συγκρινεις με κατι της ιδιας κατηγοριας, οπως τα Formula E cars που ειναι σχεδον το ιδιο βαρος? Συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης.... Τι μου θύμησες τώρα.... Μηχανική ρευστών. Επεξ/σία 20 Μαρτίου 2023 από Basilhs23___
teodoreh Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Προσέλαβε η VW τον Πανόπουλο να βγάζει roadmaps που ποτέ δεν θα τηρηθούν; Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. ΥΓ. Η VW ήδη έχει ένα χρέος κάπου 150-200 δισ. ευρώ. Πού θα τα βρει τα 180 για να επενδύσει; Μήπως τελικά σε κάποιες χώρες δεν ισχύουν οι νόμοι της ΕΕ περί κρατικών επιχορηγήσεων; 1
Basilhs23___ Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 1 ώρα πριν, alexioannou είπε Πεθαίνω στα γέλια όταν βλέπω στον δρομο ηλεκτρικά με τους ιδιοκτήτες τους. Έχουν δώσει 25-100.000€ για να κάνουν.......οικονομία...... Αθήνα Θεσσαλονίκη με Τέσλα 11 ώρες λόγο φόρτου σταθμών και χαμηλής ταχύτητας....... Και φυσικά σε πολλές εταιρίες στα 6 χρόνια θες αρκετά χιλιάρικα για αλλαγή μπαταρίας..... *Το ότι μπορεί να αρπάξουν φωτιά το άφησα τελευταίο..... Αυτός που θα πληρώσει 100k δεν τον νοιάζει τόσο η οικονομία. Άποψη μου φυσικά. Φωτιά παίρνει και το βενζινοκινητο όχημα. Οι μπαταρίες αυτές σίγουρα έχουν σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης της μπαταρίας, όπως και ασφαλιστικές διαταξεις, δεν είναι σαν οποιεσδήποτε άλλες μπαταρίες, μην συγκρίνουμε ντομάτες με ντοματακια. 1
dtk-386 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 3 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε Αυτός που θα πληρώσει 100k δεν τον νοιάζει τόσο η οικονομία. Άποψη μου φυσικά. Φωτιά παίρνει και το βενζινοκινητο όχημα. Οι μπαταρίες αυτές σίγουρα έχουν σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης της μπαταρίας, όπως και ασφαλιστικές διαταξεις, δεν είναι σαν οποιεσδήποτε άλλες μπαταρίες, μην συγκρίνουμε ντομάτες με ντοματακια. και έχει τέτοια μπόλικα με τα ασφαλή συστήματα που λες.
michael92 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2023 5 ώρες πριν, liberostelios είπε Η ενεργή διαχείριση της μπαταρίας είναι για να κρατάει την μπαταρία σε καλές θερμοκρασίες (να την ζεσταίνει τον χειμώνα και να την ψύχει το καλοκαίρι). Ο λόγος που δεν μπορείς να αγοράσεις τέτοια μπαταρία ως καταναλωτής είναι γιατί δεν έχεις τέτοιο σύστημα ψύξης, επομένως δεν μπορείς να διατηρήσεις την μπαταρία για τόσο καιρό. Παρεμπιπτόντως, ένα μεγάλο κακό που έχει κάνει στη φήμη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Nissan είναι ότι δεν έβαλε σύστημα ψύξης στα παλιά Leaf, με αποτέλεσμα η μπαταρία τους όντως να χάνει αυτονομίαι κοντά στα ποσοστά που αναφέρεις και έτσι κόλλησε η "ρετσινιά" ότι όλα τα ηλεκτρικά έχουν αυτό το πρόβλημα. Εν έτει 2023, δεν υπάρχει ηλεκτρικό χωρίς σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, οπότε αυτά τα νούμερα περί 30% degradation σε 10 χρόνια είναι απίθανα. Στην πράξη, από σωστά δομημένα συστήματα μπαταρίας (πχ. Tesla Model S κλπ) ξέρουμε ότι το degradation συνήθως σταθεροποιείται στο 10% στα 10 χρόνια. Σαν καταναλωτής δεν χρειάζομαι σύστημα ψύξης γιατί η διακύμανση της θερμοκρασίας στο ντουλάπι μου είναι μικρότερη από 5 βαθμούς όλο το χρόνο. Επίσης τα 10 χρόνια που αναφέρεις είναι αρκετά κοντά στην εγγύηση, το θέμα είναι τι γίνεται πιο μετά και πότε αρχίζει να πέφτει η απόδοση εκθετικά, κάτι που είναι αναπόφευκτο. Εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι αν ήταν όλα τόσο ρόδινα, οι εταιρείες θα έδιναν πολύ μεγαλύτερες εγγυήσεις απλά και μόνο για marketing. Τα 8 χρόνια που επέλεξαν δεν είναι τυχαία.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα