Προς το περιεχόμενο

PlayStation 5/Pro Topic v4


Praetorian
Μήνυμα προστέθηκε από Praetorian,

Παρακαλείστε θερμά να παραμένετε on-topic, να αποφεύγετε το VS με άλλες κονσόλες, με PC ή με smartphones, στον βαθμό του εφικτού, καθώς και να αποφεύγετε προκλητικούς χαρακτηρισμούς προς άλλα μέλη ή/και γενικεύσεις του στυλ "fanboys", "haters" κλπ. Οι συζητήσεις αυτές δεν οδηγούν πουθενά και συχνά δημιουργούν άσκοπες εντάσεις μεταξύ των μελών.

Σε κάθε περίπτωση, εάν συναντήσετε κάποιο προβληματικό/προσβλητικό μήνυμα, η ενδεδειγμένη οδός είναι να στέλνετε αναφορά για να το διαχειρίζονται οι αρμόδιοι συντονιστές.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ένα είναι το ΣΙΓΟΥΡΟ τώρα, στις επόμενες αναβαθμίσεις λογισμικού, θα γίνει  υποβάθμιση της απόδοσης/γραφικών του Ps5 για να φανεί καλύτερο το Pro, όπως και επίσης θα δοθεί εντολή στους developers να δώσουν έμφαση στα σημεία υπέρ του Pro μόνο για να σπρώξουν τον κόσμο προς τα εκεί.

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Εννοείται ότι οι developers δεν κάνουν optimize πλέον, ειδικά τώρα με τα upscaling, τα frame generation κλπ έχουν γίνει ακόμα πιο τεμπέληδες. Σου λέει αν έχει πρόβλημα κάποιος θα ανοίξει DLSS 3/FSR 3 και θα παίζει μια χαρά..Αυτό προϋποθέτει ότι έχεις PC με latest HW βέβαια γιατί οι κονσόλες δεν έχουν frame generation.

Και τώρα με το PS5 Pro η δικαιολογία τους θα είναι, αν θες το κάτι παραπάνω, κάνε brute-force με καλύτερο HW.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, Mitroglou7 είπε

Θα έλεγα ναι αν έβλεπα το παιχνίδι στην υποθετικά απαιτητική (καθώς πχ θυμάμαι περιπτώσεις να αναφέρεται ότι στη UE4 παίζουν καλύτερα απ'ότι στην UE3) Unreal Engine 5 που να έχει σημαντικά καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα από τα Horizon, το Spiderman, το CoD, το Wukong κτλ που ανέφερα σαν παράδειγμα.

Ποιο? Το Starfield? Το Redfall? Το Avowed? To Dragon's Dogma 2?

Ποιο από τα παραπάνω θεωρείται eye-candy που δικαιολογεί τα 30fps και ότι χρειαζόμαστε καλύτερο hardware για να πιάσουμε τα 60?

Σε αυτά που ανέφερες όντως δεν φαίνεται η τρομερή διαφορά, σε αλλά πάλι όμως όπως πχ το Alan Wake 2 που οπτικά είναι top, δεν μπορώ να πιάσω ούτε 40fps με την 2080.. θέλω τουλάχιστον 4070 ti super των 900€ για απόλαυση χωρίς περιορισμούς. Έχει επίσης και μερικά που πλέον έχουν Ray Tracing ακόμα και στις χαμηλότερες ρυθμίσεις τους όπως πχ το Howard's Legacy, το Avatar κτλ, στα οποία φυσικά και εκεί πιάνω πάτο στο αρχαίο εν έτη 2019 PC μου. Το Spiderman και γενικά τα παιχνίδια της insomniac είναι ειδική περίπτωση, πρέπει να διδάσκονται ως η επιτομή του optimization..

31 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε

Εννοείται ότι οι developers δεν κάνουν optimize πλέον, ειδικά τώρα με τα upscaling, τα frame generation κλπ έχουν γίνει ακόμα πιο τεμπέληδες. Σου λέει αν έχει πρόβλημα κάποιος θα ανοίξει DLSS 3/FSR 3 και θα παίζει μια χαρά..Αυτό προϋποθέτει ότι έχεις PC με latest HW βέβαια γιατί οι κονσόλες δεν έχουν frame generation.

Και τώρα με το PS5 Pro η δικαιολογία τους θα είναι, αν θες το κάτι παραπάνω, κάνε brute-force με καλύτερο HW.

Αδυνατώ να πιστέψω ότι οι σύγχρονες μηχανές γραφικών δεν παρέχουν τους developer's τα εργαλεία για ευκολότερο optimization. Πιο πολύ κατά επιλογή φαίνεται πως δεν γίνεται optimize παρά λόγω έξτρα κόπου, επιπλέον πόρων κλτ. Έχουν ευθύνη και οι χαρτογιακάδες που βιάζονται να κυκλοφορήσουν ανέτοιμους τίτλους για γρήγορο χρήμα βλέπε πχ CD Project Red με το Cyberpunk.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, music_lover είπε

Σε αυτά που ανέφερες όντως δεν φαίνεται η τρομερή διαφορά, σε αλλά πάλι όμως όπως πχ το Alan Wake 2 που οπτικά είναι top, δεν μπορώ να πιάσω ούτε 40fps με την 2080.. θέλω τουλάχιστον 4070 ti super των 900€ για απόλαυση χωρίς περιορισμούς. Έχει επίσης και μερικά που πλέον έχουν Ray Tracing ακόμα και στις χαμηλότερες ρυθμίσεις τους όπως πχ το Howard's Legacy, το Avatar κτλ, στα οποία φυσικά και εκεί πιάνω πάτο στο αρχαίο εν έτη 2019 PC μου. Το Spiderman και γενικά τα παιχνίδια της insomniac είναι ειδική περίπτωση, πρέπει να διδάσκονται ως η επιτομή του optimization..

Ναι αλλά το AW2 το Avatar και το Hogwartsέχει 60fps στο ps5 απ'ότι διαβάζω οπότε δε ξέρω τι μπορούμε να συζητήσουμε σε σχέση με τη κάρτα γραφικών σου.

Αυτό όμως που λες για την Insomniac είναι και το κλειδί. Αυτοί δηλαδή πώς μπορούνε? Και επειδή οι άλλοι ή κάποιοι από τους άλλους δε μπορούν θα αλλάζουμε τεχνολογία για να τους βολέψει?

Δηλαδή αν κάποιος έχει φτιάξει ένα κωλόδρομο με λακούβες αντί να τον διορθώσει θα πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να φτιάξουν αμάξια ειδικά για λακούβες και όλοι εμείς να αγοράσουμε καινούριο αυτοκίνητο?

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, Mitroglou7 είπε

Ναι αλλά το AW2 το Avatar και το Hogwartsέχει 60fps στο ps5 απ'ότι διαβάζω οπότε δε ξέρω τι μπορούμε να συζητήσουμε σε σχέση με τη κάρτα γραφικών σου.

Αυτό όμως που λες για την Insomniac είναι και το κλειδί. Αυτοί δηλαδή πώς μπορούνε? Και επειδή οι άλλοι ή κάποιοι από τους άλλους δε μπορούν θα αλλάζουμε τεχνολογία για να τους βολέψει?

Δηλαδή αν κάποιος έχει φτιάξει ένα κωλόδρομο με λακούβες αντί να τον διορθώσει θα πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να φτιάξουν αμάξια ειδικά για λακούβες και όλοι εμείς να αγοράσουμε καινούριο αυτοκίνητο?

Διαφωνείς δλδ ότι οι νέες μηχανές γραφικών είναι πιο απαιτητικές και αποδίδουν καλύτερο αποτέλεσμα? Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία περί αυτού. Προσωπικά μόνο για το optimization έχω αμφιβολίες.

Και εννοώ στο γιατί δεν το κάνουν στο βαθμό που μπορούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, music_lover είπε

Διαφωνείς δλδ ότι οι νέες μηχανές γραφικών είναι πιο απαιτητικές και αποδίδουν καλύτερο αποτέλεσμα? Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία περί αυτού. Προσωπικά μόνο για το optimization έχω αμφιβολίες.

Και εννοώ στο γιατί δεν το κάνουν στο βαθμό που μπορούν.

Για να κάνεις optimization χρειάζεσαι κλειστο hardware και software για να έχεις τον απόλυτο έλεγχο, όπως πχ κάνει η Apple με τα Μ SOCS και MacOS, iphone-ipad iOS κλπ. Όταν έχεις x86 και δεκάδες(?) setups, κοιτάζεις  πχ. το game να τρεξει σε i7 4790, gtx 1060 και σε HDD (βλέπε Assassins Creed Shadows), δηλαδή σε pc specs χαμηλότερα και από Series S (!!!), για να μην αποκλείσεις υποψήφιους πελάτες.

Φαντάσου τώρα να έφτιαχναν optimize engine, όπως π.χ. την εποχή του Cell, που να εκμεταλλευόταν τον nvme 4.0 του PS5. Θα μπορούσαν να βελτιώσουν το gameplay, δες τον Cerny τι έλεγε στην παρουσίαση του PS5 -για τις βελτιώσεις λόγω του nvme, αλλά δεν θα γινόταν port γιατί θα απέκλειαν αυτομάτως οποιοδήποτε σύστημα με χειρότερα specs (άρα και $$$).

Τώρα δεν το κάνουν (γιατί να χαλούν και εξτρά οικονομικούς και χρονικούς πόρους;). Βγάζουν φασόν για όλα τα μηχανήματα με αλλαγές κυρίως σε resolution και fps (πλέον σε rt κ.α.). Για αυτό πολλές φορές πρέπει να βλέπεις DF για να διακρίνεις τις διαφορές, με ζουμ 300%, σταθερές εικόνες κτλ. Βέβαια έχει και το θετικό (για τους μη έχοντες) ότι είτε έχεις δώσει 3κ για high end pc, είτε έχεις series S, την ίδια σαβούρα παίζεις😀 (με καλύτερο - χειρότερο περιτύλιγμα).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, music_lover είπε

Διαφωνείς δλδ ότι οι νέες μηχανές γραφικών είναι πιο απαιτητικές και αποδίδουν καλύτερο αποτέλεσμα? Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία περί αυτού. Προσωπικά μόνο για το optimization έχω αμφιβολίες.

Και εννοώ στο γιατί δεν το κάνουν στο βαθμό που μπορούν.

Δε διαφωνω στο οτι οταν τις pushαρεις για το καλυτερο εφικτο αποτελεσμα θα ειναι πιο απαιτητικες.

Το θεωρω πιθανο οτι για να πετυχουν παρομοιο αποτελεσμα με τις προηγουμενες μηχανες ισως να ειναι πιο optimised. Αν δηλαδη καποιος παρει ενα παιχνιδι που ηταν σε UE4 και το κανει απο την αρχη UE5 θεωρω οτι θα ειναι πιο ελαφρυ και θα τρεχει καλυτερα. Χωρις εξτρα πραγματα.

Συνεπως για να αποδεκτω τις περισσοτερες απαιτησεις θα πρεπει να δω και το αντιστοιχο αποτελεσμα. Και οχι αυτα τα γαμω-RT που μας εχουν ζαλισει τις μπαλες και ειναι για να πουλιουνται νεες καρτες.

Οχι να βλεπουμε δυο εικονες και να παιζουμε «βρες τις διαφορες» και ενω δε τις βλεπουμε να προσποιουμαστε οτι τις βλεπουμε. Μιλαμε για generation jump. Οταν λοιπον θα δω παιχνιδια που θα κανουν το Horizon να φαινεται last gen τοτε θα αποδεχτω και τα 30fps και οτι το PS5 ειναι παροχυμενο και χρειαζεται upgrade.

Δε γινεται το ιδιο software να απαιτει μεγαλυτερο hardware.

Ηδη την περναμε αυτη τη κοροιδια στα κινητα που πχ εγω που μονο chrome/viber/mail χρησιμοποιω καθε τοσο πρεπει να το αλλαζω λες και εγινε  το reddit πιο βαρυ.

Αντιστοιχα στις τηλεορασεις που αν δεν ειναι του 1000αρικου μετα απο δυο χρονια κολλαει λες και εγινε το netflix πιο βαρυ.

Αυτο θελουμε και στο gaming? Τα ιδια γραφικα με δυο μπλιμπλικια παραπανω να θελουν νεο hardware?

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Mitroglou7 είπε

Δε διαφωνω στο οτι οταν τις pushαρεις για το καλυτερο εφικτο αποτελεσμα θα ειναι πιο απαιτητικες.

Το θεωρω πιθανο οτι για να πετυχουν παρομοιο αποτελεσμα με τις προηγουμενες μηχανες ισως να ειναι πιο optimised. Αν δηλαδη καποιος παρει ενα παιχνιδι που ηταν σε UE4 και το κανει απο την αρχη UE5 θεωρω οτι θα ειναι πιο ελαφρυ και θα τρεχει καλυτερα. Χωρις εξτρα πραγματα.

Συνεπως για να αποδεκτω τις περισσοτερες απαιτησεις θα πρεπει να δω και το αντιστοιχο αποτελεσμα. Και οχι αυτα τα γαμω-RT που μας εχουν ζαλισει τις μπαλες και ειναι για να πουλιουνται νεες καρτες.

Οχι να βλεπουμε δυο εικονες και να παιζουμε «βρες τις διαφορες» και ενω δε τις βλεπουμε να προσποιουμαστε οτι τις βλεπουμε. Μιλαμε για generation jump. Οταν λοιπον θα δω παιχνιδια που θα κανουν το Horizon να φαινεται last gen τοτε θα αποδεχτω και τα 30fps και οτι το PS5 ειναι παροχυμενο και χρειαζεται upgrade.

Δε γινεται το ιδιο software να απαιτει μεγαλυτερο hardware.

Ηδη την περναμε αυτη τη κοροιδια στα κινητα που πχ εγω που μονο chrome/viber/mail χρησιμοποιω καθε τοσο πρεπει να το αλλαζω λες και εγινε  το reddit πιο βαρυ.

Αντιστοιχα στις τηλεορασεις που αν δεν ειναι του 1000αρικου μετα απο δυο χρονια κολλαει λες και εγινε το netflix πιο βαρυ.

Αυτο θελουμε και στο gaming? Τα ιδια γραφικα με δυο μπλιμπλικια παραπανω να θελουν νεο hardware?

 

Συμφωνώ μέχρι ένα σημείο. Τι κάνει με τα χρόνια ένα κινητό παρωχημένο και επιρρεπές στο lag? Εφαρμογές που γίνονται καλύτερες μεν με επιπλέον ρυθμίσεις και δυνατότητες αλλά ταυτόχρονα πιο καταναλωτικές όσον αφορά CPU, GPU, RAM και SSD. Όπως και οι αναβαθμίσεις του ίδιου του λειτουργικού. Περισσότερο σε Android, λιγότερο σε iOS. Παντού αυτό γίνεται ακόμα και σε Windows, Linux, MacOS κλτ. Ε στις κονσόλες παραμένει ίδιο μεν το λειτουργικό αλλά οι εφαρμογές τους πιο απαιτητικές με τον χρόνο. Για αυτό άλλωστε μια 2080 του 2019 δεν αποδίδει το ίδιο εν έτη 2024.. συμφωνώ όμως ότι φαίνεται πως υπάρχει μια απροθυμία από τους Dev's για optimization, ειδικά στα PC's. Αλλά και το hardware αυτό κάθε αυτό ανέβασε πολύ την τιμή του. Το 2019 με 750€ ευρώ έπαιρνες 2080 και τώρα η αντίστοιχη 4080 έχει 1200€..κάτι πρέπει να λέει αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, music_lover είπε

Τι κάνει με τα χρόνια ένα κινητό παρωχημένο και επιρρεπές στο lag? Εφαρμογές που γίνονται καλύτερες μεν με επιπλέον ρυθμίσεις και δυνατότητες αλλά ταυτόχρονα πιο καταναλωτικές όσον αφορά CPU, GPU, RAM και SSD. Όπως και οι αναβαθμίσεις του ίδιου του λειτουργικού. 

Εδώ είναι που διαφωνούμε. 

Αφενός δε θεωρώ τις εφαρμογές στα κινητά σήμερα καλύτερες απ' ότι πριν 3 ή και 5 χρόνια. Τις θεωρώ ακριβώς ίδιες με τις ίδιες λειτουργίες και πιθανότατα με καλύτερο security αν θέλουμε να βάλουμε κάτι θετικό για να έχουμε να λέμε. Ίδιο είναι το viber, ίδιο είναι το chrome, ίδιο είναι το mail κτλ κτλ. Η λογική θα έλεγε όσο περνάει ο καιρός να γίνονται optimised, να τρέχουν καλύτερα και να απαιτούν λιγότερους πόρους. Εν τέλη γίνεται το ανάποδο. Γράφουν κακό κώδικα ή δε ξέρω τι σκατά κάνουν και οι εφαρμογές τους σέρνονται.

Δε ξέρω πώς αυτό το πράγμα θεωρείται όχι απλά λογικό αλλά εξέλιξη. Μέσα σε μια 15ετία δηλαδή να χρειάζεσαι 3 τηλεοράσεις για να βλέπεις netflix στην ίδια ανάλυση, 6 κινητά και 3 υπολογιστές απλά για να βλέπεις το gmail σου, να παίρνεις τηλέφωνα και να χαζεύεις τα ίδια social. 

Δε ξέρω αν είναι θέμα spaghetti code τα παραπάνω ή αν ισχύει όντως κάποια θεωρία συνωμοσίας που κάνει τις συσκευές να σέρνονται μετά από Χ χρονικό διάστημα στις ίδιες εργασίες αλλά σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορώ να το δικαιολογήσω. 

Μπορεί να φαίνεται ότι ξεφύγαμε λίγο από το θέμα αλλά τα παραπάνω θεωρώ ότι ισχύουν σήμερα και στο gaming hardware.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραια ξεκιναει το "εμπαργκο" τωρα ριχτε και μια ανατιμηση στα disk drives αμα θες να το πληρωνεις extra και ακριβα :devil:

Επεξ/σία από Mhlogiatros
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@music_lover

Και για να πάω τη κουβέντα λίγο. Τι ακριβώς συζηταμέ όλοι αυτό το διάστημα? Για γραφικα, τεχνικό κομμάτι, specs και αναλύσεις.

Δηλαδή για να καταλάβω, το τεχνικό κομμάτι που ουσιαστικά αυτό θέλουμε να συζητήσουμε αλλά μόνο αυτό δε συζητάμε, έχει να κάνει με τα παραπάνω? Η για να το θέσω καλύτερα έχει να κάνει μόνο με τα παραπάνω? Μόνο με pixels έχει να κάνει?

Η ατμόσφαιρα? Το artwork? Η χρωματική παλέτα? Η μουσική που συνοδεύει αυτό που βλέπουμε? Τα animations? Το ΑΙ? Η ιστορία και ο κόσμος που δίνει νόημα σε αυτό που βλέπουμε? 

Παίζω τώρα που μιλάμε το Wukong που έχει γίνει ο κακός χαμός υποθέτω λόγω γραφικών και κάποιοι μάλιστα το θεωρούν GOTY. Δε θα επεκταθώ στο κομμάτι του gameplay αλλά θα πω ότι είναι αρκετά κατώτερο από το Stellar Blade. Η χρωματική παλέτα του είναι στα μάτια μου άθλια με μια γκρι απόχρωση με ξεπλυμένα χρώματα (σε LG C3). Σε επίπεδο ιστορίας πατάω skip στους διαλόγους και στα cutscenes. Κατ'επέκταση ο ήχος δε μου λέει κάτι. Και τα περισσότερα bosses μου φαίνονται ίδια με παρόμοια animations.

Το Ghost of tsusima το θεωρώ πιο όμορφο λόγω χρωματικής παλέτας. Το Elden Ring το θεωρώ πιο όμορφο λόγω ατμόσφαιρας. Το Last of Us/RDR 2 το θεωρώ πιο όμορφο επειδή με ενδιέφερε αυτό που έβλεπα. Το Botw το θεωρώ πιο όμορφο λόγω artwork. Πρόσεξε δεν εννοώ ότι απλά είναι καλύτερα παιχνίδια που προφανώς είναι. Τα θεωρώ και πιο όμορφα στο μάτι ανεξαρτήτως ανάλυσης fidelity και διαφόρων άλλων παπαριών.

Το ότι έχουμε τόσο εμείς όσο και οι εταιρίες μπει σε μια διαδικασία να φερόμαστε λες και είμαστε πωλητές της Nvidia (μιας που μόνο τα pixels μας ενδιαφέρουν) είναι άρρωστο από τη πλευρά μας και τεμπέλικο από τις εταιρίες που δε θέλουν να ασχοληθούν με όλα τα υπόλοιπα που προφανώς είναι πιο δύσκολα.

 

Και για να κλείσω. Θεωρώ ότι η εξέλιξη του hardware θα έπρεπε να λύνει υπαρκτά σημαντικά προβλήματα:

  • να μη μπορείς να κάνεις open world παιχνίδι και πλέον να μπορείς
  • να μη μπορείς να έχεις πολλούς NPCs και τώρα να μπορείς
  • να μη μπορείς να έχεις real time καιρό/καιρικά φαινόμενα και τώρα να μπορείς
  • μικρότερα ή καθόλου loading times
  • physics της προκοπής
  • ευκολότερο και γρηγορότερο development

Σορρυ κιόλας αλλά ποιος τις γ***ει της αναλύσεις. Ας είναι 1080p/1440p 60fps για πάντα. Αν το upgrade δε λύνει κάποιο θέμα σοβαρό σαν τα παραπάνω τι ακριβώς συζητάμε? 

 

  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...