Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Στις 15/3/2023 στις 2:37 ΜΜ, GodzillaCover είπε

ξέρει κανένας εδώ σίγουρα πώς πρέπει να μπαίνεις/βγαίνεις στον κόμβο;

Αυτό που ρωτάς κυρίως θα το δεις απ' το 1:06 και μετά

 

  • Like 1
  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Nabuko είπε

Αυτό που ρωτάς κυρίως θα το δεις απ' το 1:06 και μετά

 

Ναι, περιγράφει ακριβώς το δεύτερο σχήμα που πόσταρα στην αρχή. Εγώ αυτό ακολουθώ. Η απορία μου είναι αν οι κόμβοι στην Ελλάδα αντιστοιχούν σε “roundabouts” ή σε “traffic circles”. 

Και από όσα βλέπω και εδώ πέρα και γενικά, ούτε στον ΚΟΚ λέει πουθενά ούτε κανένας ξέρει σίγουρα τι είναι σωστό. Απλώς κάνει ο καθένας ό,τι νομίζει με προσοχή και όπου βγει.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Εσυ που ησουν και ειχες το ποδι στο φρενο γιατι φοβοσουν? Πισω τους στην δεξια λωριδα?Κια που πηγαινες?

 

Να βγω δεξιά στην έξοδο. Και ήξερα ότι όλο και κάποιος από αυτούς που κινούνται τέρμα δεξιά δεν θα έστριβε αλλά θα συνέχιζε πάνω στον κόμβο. Άρα τους είχα πίσω δεξιά μου με μικρή ορατότητα. Άρα το πόδι έτοιμο για φρένο.

Εμπειρικά και μόνο, στον συγκεκριμένο κόμβο αν κινείσαι τέρμα δεξιά είναι κατά 99% για να στρίψεις, όχι να πας ευθεία. Η επόμενη λωρίδα είναι 50-50 και οι δύο αριστερές απλώς συνεχίζουν ευθεία.

Γενικά δεν το έκαναν επίτηδες αλλά από ανάγκη, αφού σε ώρες αιχμής αν μπεις στο δαχτυλίδι από οποιαδήποτε είσοδο είναι πολύ δύσκολο να αλλάξεις λωρίδα. Αναγκαστικά μένεις εκεί που βρίσκεσαι και ελπίζεις για το καλύτερο. Από τα πολλά που δεν μου έλειψαν όταν επιτέλους έφυγα από Αθήνα. 

Αυτό που προσπαθώ να πω με το παραπάνω παράδειγμα (που δεν έχει νόημα να το αναλύουμε περαιτέρω) είναι ότι σε κόμβους που γίνεται χαμός, στην πράξη δεν ισχύει ο ΚΟΚ αλλά συνθήκες... Καΐρου και Κωνσταντινούπολης (οποίος έχει πάει, ξέρει).

Επεξ/σία από nzeppos
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Nabuko είπε

Αυτό που ρωτάς κυρίως θα το δεις απ' το 1:06 και μετά

 

@GodzillaCover Στο 1:13 πως ξέρεις ότι το ροζ θα βγει από τον κόμβο και δεν θα συνεχίσει για να βγει στην 3η έξοδο;

προσωπικά πηγαίνω πάντα στην δεξιά λωρίδα πριν βγω από κόμβο. Και μπαίνω στην αριστερή αν δεν βγω στην πρώτη έξοδο.

 

Επίσης η λογική του ΚΟΚ (ο δεξιά έχει προτεραιότητα εκτός αν υπάρχει άλλη σήμανση), με βρίσκει αντίθετο στο κόμβο/κύκλο. Παντού στο εξωτερικό αυτός που είναι στον κόμβο έχει προτεραιότητα για τον απλούστατο λόγο ότι είναι κύκλος και αν υπάρχει αυξημένη κίνηση όλοι όσοι βρίσκονται μέσα θα πηγαίνουν με ρυθμούς χελώνας. Κατά την άποψη μου πρέπει να δίνεται (με σήμανση στην Ελλάδα) προτεραιότητα στον κύκλο. Βέβαια αυτό μεταφέρει την συμφόρηση εκτός του κύκλου αλλά είναι προτιμότερο.

Επίσης αν ισχύει η προτεραιότητα εντός κύκλου καθολικά, σε μέρη που δεν υπάρχει κίνηση, απλώς ελέγχεις 1 φορά την στιγμή που μπαίνεις στον κύκλο και μετά ξέρεις ότι έχεις προτεραιότητα και θα βγεις χωρίς να σταματήσεις/να ελέγξεις την πινακίδα του άλλου που μπαίνει(!). Αλλά αυτό δεν ισχύει εδώ κλασσικά...

Δημοσ.
5 ώρες πριν, GodzillaCover είπε

Ναι, περιγράφει ακριβώς το δεύτερο σχήμα που πόσταρα στην αρχή. Εγώ αυτό ακολουθώ. Η απορία μου είναι αν οι κόμβοι στην Ελλάδα αντιστοιχούν σε “roundabouts” ή σε “traffic circles”. 

Και από όσα βλέπω και εδώ πέρα και γενικά, ούτε στον ΚΟΚ λέει πουθενά ούτε κανένας ξέρει σίγουρα τι είναι σωστό. Απλώς κάνει ο καθένας ό,τι νομίζει με προσοχή και όπου βγει.

Ειδες το βιντεο απο το πρωτο μου ποστ;

Πολλοι κυκλικοι κομβοι δεν ειναι by the book και τελοιοι οπως φαινονται στα βιντεο, πρεπει να κοιτας την σημανση. Αυτο ισχυει σε πολλες χωρες. Οπως και το οτι υπαρχουν αουγκανοι οδηγοι, ισχυει σε πολλες χωρες. 
Δεν εχω καταλαβει ακομα τι δεν εχεις καταλαβει, αλλα οπως καθε πιστοποιηση ετσι και το διπλωμα οδηγησης δηλωνει οτι ξερεις τα βασικα. Μετα περιμενουμε απο τον καθενα να εχει τη δυνατοτητα να χρησιμοποιησει την κοινη λογικη και οχι να ειναι τσαμπουκαλης, να κατεβαζει παραθυρο και να φωναζει "ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΟΚ;;; ΤΙ ΛΕΕΙ ΟΟΟΟΟ ΚΟΟΟΟΟΚ;;;;". 

  • Like 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, Nabuko είπε

Αυτό που ρωτάς κυρίως θα το δεις απ' το 1:06 και μετά

 

Το δεύτερο σκέλος κάνει την υπόθεση ότι όλες οι έξοδοι συνεχίζουν να έχουν δύο λωρίδες. Όμως πχ στο δαχτυλίδι (Κηφισίας) υπάρχουν και οι μονές έξοδοι προς τις δυο παράπλευρες οδούς της Αττικής οδού. Επίσης έχει τέσσερις λωρίδες!  Είναι σαφώς πιο πολύπλοκο από το παραπάνω απλό βίντεο.

Εκεί αν κινείσαι από Κηφισιά προς Αθήνα και θέλεις να βγεις προς την πλευρά του παραδρόμου της εισόδου της Αττικής οδούς προς Μαρκόπουλο, τότε μάλλον ο καλύτερος δρόμος είναι να βρεθείς στην τρίτη από αριστερά (ή δεύτερη από δεξιά) λωρίδα κατά την είσοδο στο δαχτυλίδι και να αλλάξεις στην τέρμα δεξιά μετά την έξοδο προς Αθήνα για να μην εμποδίζεις όσους θέλουν να κινηθούν προς Αθήνα αλλά έκαναν λάθος, να μην καθυστερήσεις πίσω από αυτούς που βγαίνουν σωστά προς Αθήνα αλλά μπορεί να έχουν σταματήσει λόγω κίνησης και να μην κόψεις ή μπεις πίσω από αυτούς που θέλουν να μπουν στην Αττική οδό ορθώς ή έχοντας διαλέξει "λάθος" λωρίδα (δλδ τυπικώς σωστά με βάση τη σήμανση, αλλά ουσιαστικώς λάθος καθώς η τέρμα δεξιά οδηγεί στην έξοδο προς τον παράδρομο).

Αυτό δεν έχει κανόνα στον κοκ, από όσο γνωρίζω. Προκύπτει από την εμπειρία και την λογική του να βοηθάς τους άλλους οδηγούς και την ροή τη κυκλοφορίας.

Ο κανόνας είναι να σέβεσαι τη σήμανση, τα φανάρια, την εκ δεξιών προτεραιότητα και να συνειδητοποιείς πως το ότι έβγαλες φλας δεν υποχρεώνει τους άλλους να σε αφήσουν να αλλάξεις λωρίδα!

Δημοσ.
2 ώρες πριν, dbrillis είπε

Ειδες το βιντεο απο το πρωτο μου ποστ;

Πολλοι κυκλικοι κομβοι δεν ειναι by the book και τελοιοι οπως φαινονται στα βιντεο, πρεπει να κοιτας την σημανση. Αυτο ισχυει σε πολλες χωρες. Οπως και το οτι υπαρχουν αουγκανοι οδηγοι, ισχυει σε πολλες χωρες. 
Δεν εχω καταλαβει ακομα τι δεν εχεις καταλαβει, αλλα οπως καθε πιστοποιηση ετσι και το διπλωμα οδηγησης δηλωνει οτι ξερεις τα βασικα. Μετα περιμενουμε απο τον καθενα να εχει τη δυνατοτητα να χρησιμοποιησει την κοινη λογικη και οχι να ειναι τσαμπουκαλης, να κατεβαζει παραθυρο και να φωναζει "ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΟΚ;;; ΤΙ ΛΕΕΙ ΟΟΟΟΟ ΚΟΟΟΟΟΚ;;;;". 

Το βίντεό σου δείχνει ποιος έχει προτεραιότητα στον κόμβο (αυτός που μπαίνει αν δεν έχει στοπ ή ανάποδο τριγωνο). Το πρόβλημά μου δεν είναι αυτό, αλλά σε ποια λωρίδα πρέπει να μπαίνεις και από ποια πρέπει να βγαίνεις ανάλογα με την έξοδο που θα πάρεις.

 

Τέλος πάντων, βρήκα κάτι άλλους κόμβους με σήμανση εσωτερικά (που έχουν βελάκι ευθεία και αριστερά στην εσωτερική) και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι λογικά βγαίνεις κανονικά και από την εσωτερική ακόμα και όταν δεν υπάρχει σήμανση. Ακόμα και σε μόνη έξοδο (τώρα αν αυτό είναι ασφαλές, ας το κρίνει ο καθένας κατά περίπτωση). 
 

3 ώρες πριν, go2jimmys1 είπε

@GodzillaCover Στο 1:13 πως ξέρεις ότι το ροζ θα βγει από τον κόμβο και δεν θα συνεχίσει για να βγει στην 3η έξοδο;

Αν ο οδηγός του ροζ δεν κάνει μαλακια, μπορεί να βγει μόνο στην πρώτη ή στη δεύτερη έξοδο. Οπότε θεωρητικά και στα τυφλά να πάω, πρέπει να βγει μαζί μου.

Επειδη βέβαια δεν μπορώ να βασιστώ στον ροζ, κοιτάω προς τα πού κινείται. Μιας κι εγώ βγαίνω από την εσωτερική, βγαίνω κάνα δευτερόλεπτο πιο μετά από αυτόν. Οπότε αν τον δω να συνεχίζει στον κόμβο, θα κόψω να περάσει.

Επισκέπτης
Δημοσ.
Στις 15/3/2023 στις 2:37 ΜΜ, GodzillaCover είπε

Καλησπέρα στο φόρουμ,

Γνωρίζοντας ότι θα μου απαντήσουν και άτομα που δεν έχουν ιδέα, ξέρει κανένας εδώ σίγουρα πώς πρέπει να μπαίνεις/βγαίνεις στον κόμβο;

Και εξηγώ: παρακάτω υπάρχουν δυο σχήματα 

  Απόκρυψη περιεχομένων

FAA43FD7-2BDB-48FA-833C-434F65A34438.jpeg.07a64ee62ac44acbb666196f502fbc18.jpeg

Εγώ ακολουθώ το δεύτερο. Αν θέλω να πάρω την 1η έξοδο μπαίνω στην εξωτερική και βγαίνω στη δεξιά λωρίδα, τη 2η είτε στην εξωτερική και βγαίνω στη δεξιά λωρίδα είτε στην εσωτερική και βγαίνω στην αριστερή λωρίδα και την 3η και την 4η στην εσωτερική και βγαίνω στην αριστερή λωρίδα. Λωρίδες μέσα στον κόμβο προσπαθώ να μην αλλάζω ποτέ.

Υπάρχουν αρκετοί που ακολουθούν το πρώτο σχήμα. Πιάνουν τις ίδιες λωρίδες που πιάνω κι εγώ στην είσοδο αλλά, όταν θέλουν να βγουν, πάντα πάνε στην εξωτερική και βγαίνουν στη δεξιά λωρίδα.

Τελικά τι ισχύει; Έχω φάει (και ρίξει) κόρνες από/σε άτομα που κινούνταν στην εσωτερική, οπότε μπαίνω εγώ στην κενή εξωτερική (σύμφωνα με το δεύτερο σχήμα δεν τους ενοχλω) και αυτοί τελικά θέλουν να ακολουθήσουν το πρώτο σχήμα και είτε με κλείνουν είτε τους κλείνω (άθελά μου).

ΥΓ Αν έχει σημασία, υποθέστε ότι ο κόμβος έχει ανάποδο τριγωνο, οπότε προτεραιότητα έχουν αυτοί που είναι μέσα.

εδώ που ζω εγώ (Κερκυρα) 2 κόμβους έχει όλους κ όλους με διπλές λωρίδες. Τι έχει τι δεν έχει ευθεία τον περνάνε τον κόμβο. Όποτε στη Ελλάδα γενικά πήγαινε και τα μάτια 14 γιατί αν τους υποδείξεις τη μαλακια τους μπορεί να τις μασεις κιόλας. 

Δημοσ.

 Κατ' αρχήν ωραία τα βίντεο από άλλες χώρες αλλά στην Ελλάδα που οριζόντια σήμανση υπάρχει τον πρώτο μήνα που παραδίδεται το έργο και κάθετη μέχρι να ρίξει την πινακίδα ο αέρας, να την τρακάρει κάποιος ή να την χαλάσει ο ήλιος αυτά είναι καλά για γενική γνώση μόνο.

Όπως είπανε πολλοί παραπάνω στην είσοδο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά εκτός αν υπάρχει άλλη σήμανση.

Στην έξοδο ισχύει ότι και στις άλλες εξόδους. Δικαίωμα εξόδου έχει αυτός που είναι στην δεξιά λωρίδα εκτός αν υπάρχει οριζόντια σήμανση (γραμμές) αλλά αυτές ή δεν υπάρχουν ή έχουν σβηστεί.

Κατά την κίνηση στον κόμβο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά επίσης.

Δημοσ.

Αρχικά ξεκινάμε με τα βασικά ότι κατά κανόνα, προτεραιότητα στη "διασταύρωση" εισόδου-εξόδου έχει αυτός που μπαίνει/εισέρχεται στο κόμβο, εκτός αν υπάρχουν πινακίδες παραχώρησης προτεραιότητας σε αυτόν που κινείται στον κόμβο. Η απορία όμως είναι συγκεκριμένα και μόνο για την έξοδο. Αν ο κόμβος έχει μόνο μια λωρίδα, είναι απλά τα πράγματα, διαλέγεις την έξοδο σου και βγαίνεις. Αν έχει παραπάνω από μια λωρίδες, ισχύει ότι ακριβώς σε ένα οποιοδήποτε άλλο δρόμο με πάνω από δύο λωρίδες. Αν είσαι στην εξωτερική λωρίδα, απλά διαλέγεις την έξοδο σου και βγαίνεις. Αν είσαι στην εσωτερική λωρίδα και θες να φτάσεις στην έξοδο, πρέπει να αλλάξεις λωρίδα, με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως σε έναν κανονικό δρόμο με πάνω από δύο λωρίδες. Βγάζεις φλας δεξιά και περιμένεις και κινείσαι στην επόμενη λωρίδα. Αν υπάρχει κι άλλος στο κόμβο, στην λωρίδα που θες να πας, κινείσαι μόνο μετά από συνεννόηση. Δεν πάμε σαν αουγκανοι και όποιον πάρει ο χάρος, αν δεν έχει χώρο ή αν βλέπουμε ότι δεν μας κάνει τη χάρη ο διπλανός να μας αφήσει να πάμε στη λωρίδα του, περιμένουμε, κάνουμε κι άλλη γύρα αν χρειαστεί μέχρι να μπορούμε να αλλάξουμε με ασφάλεια λωρίδα. Δεν είναι πολύπλοκο. 

Δημοσ.

Σε απλά Ελληνικά. Σε κυκλικό κομβο:

1. Η προτεραιότητα ορίζεται από τις σημάνσεις. 

2. Αν δεν υπάρχει σήμανση, προτεραιότητα έχει αυτός που είναι δεξιά, αυτός δηλαδή που μπαίνει στον κόμβο. 

3. Ειδικές συνθήκες σε ένα κόμβο ορίζονται με σήμανση π.χ κάποια είσοδος να έχει στοπ ενώ κάποια άλλη όχι.

Επειδη έχω δει πολλές διαφορετικές  εκδοχές, στα 28 χρόνια που οδηγω, να πω πως για μένα το πιο σωστό είναι να έχουν στοπ οι εισερχόμενοι. Όπου έχουν προτεραιότητα οι εισερχόμενοι ΠΑΝΤΑ υπάρχει μποτιλιαρισμα. Αν δεν αδειάζει η πλατεία από αυτούς που είναι μέσα τότε πως θα μπουν οι άλλοι? 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως το ιδανικό που έχω πετύχει ήταν στην Λάρισα που έμενα 4 χρόνια, εκεί προτεραιότητα έχει ο μέσα , δηλαδή άπαξ και μπεις δεν σταματάς μέχρι να βγεις, ποτέ μου δεν είχα θέμα με αυτή την μέθοδο μέχρι που γύρισα αθήνα και έτυχε να πρέπει να περνάω καθημερινά από μπουρνάζι... Το τι γίνεται εκεί πέρα δεν μπορώ να το περιγράψω χαχαχ 

Επεξ/σία από NobodyRankXV
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό που συμβαίνει με τους κυκλικούς κόμβους στην Ελλάδα είναι πραγματικά τραγικό.

Προτεραιότητα αυτός που μπαίνει μέσα, Stop σήματα όπου θέλουν να μην ισχύει αυτό, ότι ναναι.

Αντί να μάθουν άπο χώρες που χρησιμοποιούν δεκαετίες τους κυκλικούς κόμβους, εδώ κάνουμε τα δικά μας.

Κανονικά προτεραιότητα έπρεπε να έχει αυτός που βρίσκεται εντός του κυκλικού κόμβου και τέλος.

Επίσης πινακίδα πριν τον κυκλικό όπου ορίζεται η διαδρομή κάθε λωρίδας.

Επεξ/σία από panther_512
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...