Basilhs23___ Δημοσ. 14 Απριλίου 2023 Δημοσ. 14 Απριλίου 2023 3 ώρες πριν, killer76 είπε Θέλω να πω μια γενική και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ (και χωρίς να είμαι ειδικός) άποψη σχετικά με όλα αυτά που διάβασα στις σελίδες του νήματος και λιγο παραπέρα. Φυσικά μιλάω για απλό κόσμο όπως εμένα και εσένα και όχι εξαιρέσεις ή "ονόματα". Δεν μπορώ δηλαδή αυτά που θα γράψω να αφορούν και τον Dan Brown και τον Stephen King. α) Απο την παράγραφο αυτή που έγραψες, αν ήταν η περιγραφή δηλαδή πίσω από ένα βιβλίο, δεν θα με έκανε όχι να αγοράσω το βιβλίο αλλά ούτε και να το πάρω τσάμπα. Ούτε να μπω στην διαδικασία να το διαβάσω ακόμα και αν ήταν 2 σελίδες. Και αυτό γιατί αισθάνομαι οτι βομβαρδίστηκα με πολυ συμπυκνωμένη πληροφορία που υποσυνείδητα με άγχωσε. Κακοποιήσεις, ψυχιατρεία, θρησκείες, αθεισμός.... Μου φάνηκε σαν μια προσπάθεια του στυλ "ας τα βάλω όλα και με κάποιο θα ταυτιστεί ο αναγνώστης". β) Την ποίηση γενικά (προσωπική άποψη αλλά και των περισσοτέρων πιστεύω από αυτά που διαβάζω ή συζητάω σε forums ή δια ζώσης) την θεωρώ πολύ υπερτιμημένη. Δεν μιλάω για κάποιες εξαιρέσεις αλλά γενικά είναι κάτι που δεν μπορώ να του αποδώσω αξία. Αν βάλεις 4-5 ωραιοποιημένες λέξεις στην σειρά, θα υπάρξουν σίγουρα κάποιοι που θα λένε "πσσσ, τι έγραψε το άτομο". Πχ. κάτι που μου ήρθε τώρα "Ανεβαίνω την δύσκολη σκάλα της ζωής, αφουγκράζοντας την επίγευση των ονείρων. Προσπαθώντας να βρω μια λουλουδιασμένη ψυχή. Έναν απέραντο έγχρωμο κήπο που θα αγκαλιάσω σφικτά σε έναν δικό μου, ολοκληρωτικό παράδεισο". Το ίδιο συμβαίνει και στα έντεχνα κομμάτια, απλά εκεί λόγο της μουσικής, της ομοιοκαταληξίας και μιας καλής φωνής, είναι πιο εύπεπτα. γ) Τελικά θες για την πάρτι σου να εκδώσεις κάτι ή για να βγάλεις λεφτά? Ή και τα 2? Δυστυχώς ή ευτυχώς σήμερα δεν μετράει η ποιότητα αλλά τι τραβάει (βλέπε για παράδειγμα στην μουσική, την τραπ. Στην tv τα πρωινάδικα κλπ). Πχ. Αν σε ένα κανάλι στην τηλεόραση δείχνει το requiem for a dream του Aronofsky και στο άλλο Σεφερλή, τί πιστεύεις θα δει ο περισσότερος κόσμος? Οπότε αν σε ενδιαφέρει το χρήμα, ίσως πρέπει να γίνεις πιο εμπορικός. Το 80% των Ελληνικών βιβλίων πλέον ή για λαμογιές θα μιλάει ή για κομπίνες ή για γκομενικά και κέρατα. Δεν μιλάμε για στοχευμένα βιβλία, όπως του Παύλου που ήδη έχει ένα φανατικό κοινό (και εγώ μαζί), στο κανάλι του στο youtube. δ) Αν η προηγούμενη απάντησή σου είναι οτί θες να βγάλεις και λεφτά, και πιστεύεις πραγματικά το προϊόν σου, τότε θα πρέπει να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη. Κάνε μια καλή έκδοση σε χαρτί, φτιάξε και μια ψηφιακή έκδοση, φτιάξε ένα eshop που θα τα πουλάει, χώσε χρήμα σε διαφήμιση στα γνωστά social, πήγαινε σε μικρά βιβλιοπωλεία και κανόνισε σαν μικρο event να τους μιλήσεις / παρουσιάσεις το βιβλίο σου. Γενικά ΤΡΕΞΕ. ΤΡΕΞΕ ΠΟΛΥ. ΧΤΥΠΑ ΠΟΡΤΕΣ, ΠΑΡΕ ΤΗΛΕΦΩΝΑ. Αν θα περιμένεις ο εκδοτικός οίκος που πήρε 300/500/1000 ευρώ (και έχει βγάλει ήδη κέρδος) να τρέξει για σένα, σου έχω δυσάρεστα νέα. Άντε αν ήσουν όνομα, κάτι να γινόταν... ε) Ναι το έντυπο δεν έχει πεθάνει. Και εγώ είμαι απίστευτα εθισμένος με την τεχνολογία, αλλά αν είναι να διαβάσω κάτι μεγάλο, το προτιμώ σε χαρτί. Επειδή όμως δεν είναι όλοι έτσι, ίσως θα έπρεπε να κοιτάξεις και την ψηφιακή έκδοση παράλληλα. Και τα λεφτά που θα γλυτώσεις από τις εκτυπώσεις να τα δώσεις σε διαφήμιση. Ωραία η ρομαντικότικα του έντυπου αλλά άλλαξαν οι καιροί. Αυτά προς το παρόν από εμένα με 100% φιλική διάθεση....... Συμφωνώ σε όσα λες, μια παρατήρηση μόνο. Θεωρώ άστοχο το παράδειγμα της σύγκρισης του τομέα της συγγραφής και λογοτεχνίας με την μουσική. Άλλοι τομείς με άλλες ιδιαιτεροτητες. Στην μουσική, πρέπει από την μία να υπάρχει ο καλός τραγουδιστής, που τέτοιοι υπάρχουν άπειροι, πρέπει όμως να υπάρχει και ο μουσικοσυνθέτης. Είμαι οπαδός της αποψης πως η σύνθεση μουσικής και νέων ήχων, ότι είχε να δώσει το έχει δώσει στον προηγούμενο αιώνα, οι στίχοι αλλά και η μουσική δεν είναι μόνο θέμα ικανότητας, σπουδών και κατάρτισης του συνθέτη, αλλά και βιωμάτων εμπειριών. Μουσικοί τραγουδιστές και συνθέτες άλλων εποχών έφυγαν από την ζωή, και βλέπεις ότι δεν θα ξαναυπάρξουν ποτέ παρόμοιοι. Ο κόσμος ότι είχε να ακούσει το άκουσε, το έζησε, διασκέδασε με αυτό. Πλέον αυτό στο οποίο εξελίχτηκε και κατέληξε η μουσική βιομηχανία είναι η trap μουσική ως εξέλιξη της hiphop. Κάποιοι θα πουν κιόλας ότι δεν είναι καν μουσική αυτό το υποείδος, τείνω να συμφωνήσω μαζί τους. Η νεολαία σήμερα ακούει αυτή την μουσική, όσοι ενδιαφέρονται και ψάχνονται απέχουν και θεωρούνται τα παιδιά από άλλον πλανήτη. Μουσικές και τραγούδια εκτός trap, γράφονται και κυκλοφορούν στα μέσα. Δυστυχώς για μένα δεν θυμίζουν σε τίποτα με τα τραγούδια άλλων δεκαετιών που τα άκουγες και τα θυμόσουν σχεδόν για πάντα. Η επικράτηση του internet πλέον ως μέσον έχει οδηγήσει στην δημιουργία μόνο singles και το πολύ 2 κομμάτων ανά περίοδο που ακόμα και έντεχνο, pop, rock η καποιο γνωστο είδος να είναι, το ξεχνάς σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Στίχος και μουσική σαν μια επανάληψη από τα παλιά και προσπάθεια των συνθετών να μην φανούν πως αντέγραψαν κάποιο παλαιό κομμάτι, έμπνευση δεν υπάρχει πλέον. Όλα αυτά τα έγραψα για να δείξω ότι δεν είναι απαραίτητα θέμα το τι θέλει ο κόσμος, πως θα βγάλεις λεφτά και τι πουλάει. Τελείωσε η έμπνευση, άλλαξαν τα μέσα και ο τρόπος μετάδοσης - κυκλοφορίας της δημιουργίας, άλλαξε η οικονομική κατάσταση του μέσου Έλληνα, αλλάζει και το κοινό κατ' επέκταση. Ποιοτικα και ενδιαφέροντα βιβλία κατά την αποψη μου μπορούν να γραφτούν ακόμα, έχουμε καιρό εδώ. Δεν έχει εξαντληθεί τόσο πολύ η έμπνευση και τα σενάρια ώστε να χρειάζεται τις περισσότερες φορές να ανακυκλώσουμε η να αντιγράψουμε κάτι παλιό. Η συγγραφή δεν επιφέρει καθόλου καλά χρήματα, πενιχρά θα έλεγα. Γνωστοί και μεγάλοι συγγραφείς πέρασαν πολύ δύσκολα στην ζωή τους, κάποιοι πέθαναν και στην ψάθα. Στους εκδοτικούς ανέκαθεν υπήρχε δυσκολία να εγκριθούν νέες δημιουργίες, απλά σε κάποια περίοδο η κατάσταση ήταν ευκολότερη. Αυτά ειναι πράγματα που ήταν γνωστά ανέκαθεν δεν τα μαθαίνουμε σήμερα.
Επισκέπτης Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 Νομίζω μετά από σκέψη και κουβέντα με δύο φίλους, ο ένας ειδικά ασχολείται πάρα πολύ με βιβλία αγοράζει αρκετά, καταλήγω στο να βρώ ένα εκδοτικό και να πληρώσω ένα ποσό κοντά στα 1200-1300€ για να εκδώσω την 2η ποιητική μου, και θα κάνω και μία προσπάθεια να δώ πως θα γίνει να επανεκδώσω την 1η ποιητική, μόνο και μόνο για να δώ, όταν εκδοθούν και τα δύο βιβλία σε ένα ''καλό'' εκδοτικό, τι θα γίνει, πως θα πάνε από πλευράς πωλήσεων και τι κριτική θα πάρουν από sites που ασχολούνται με την ποίηση και γενικότερα. Ο Λεξίτυπον φέτος έχει εκδώσει 1 βιβλίο μόνο. Αυτό δείχνει ότι κάτι δεν πάει σωστά εκεί... Δείτε άλλους εκδοτικούς το πρώτο 3μηνο έχουν βγάλει από 10 έως 30 βιβλία. Κάτι λέει αυτό. Έχω επικοινωνήσει με ''Κάκτο'', ''Ίκαρο'' και ''Αλεξάνδρεια'' να δώ τι θα μου απαντήσουν, αναμονή λοιπόν... Στις 9/3/2023 στις 2:32 ΜΜ, tutuyo είπε τι ειναι το θεολογικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας? Αυτό εδώ το έχω ξαναποστάρει βέβαια
odys03 Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 Δεν κάθισα να διαβάσω όλο το νήμα, παρά μόνο την πρώτη σελίδα. Άποψη μου είναι οτι αν θέλεις να ασχοληθείς επαγγελματικά πρέπει να προωθήσεις τον εαυτό σου, μέσα από συλλόγους, μέσα από σελίδες στα social media, να φτιάξεις δικό σου blog, site, και πάλι είναι τελείως αμφίβολο αν θα πουλήσεις βιβλία, πριν καμιά 20αρια χρόνια το ποσοστό των Ελλήνων που αγόραζαν βιβλία ήταν 4% , δεν θέλω καν να ψάξω πόσο είναι σήμερα. Είναι σαν να προσπαθήσεις να πουλήσεις μπριζόλα σε μια χώρα που όλοι είναι vigan. Το γράφω σαν αστείο αλλά ειναι πολυ σοβαρό. Μη βάζεις ανέφικτους στόχους. Ελάχιστοι άνθρωποι ασχολούνται με αυτά και ακόμα πιο ελάχιστοι θα αγοράσουν βιβλίο.
Επισκέπτης Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 Δημοσ. 15 Απριλίου 2023 59 λεπτά πριν, odys03 είπε Δεν κάθισα να διαβάσω όλο το νήμα, παρά μόνο την πρώτη σελίδα. Άποψη μου είναι οτι αν θέλεις να ασχοληθείς επαγγελματικά πρέπει να προωθήσεις τον εαυτό σου, μέσα από συλλόγους, μέσα από σελίδες στα social media, να φτιάξεις δικό σου blog, site, και πάλι είναι τελείως αμφίβολο αν θα πουλήσεις βιβλία, πριν καμιά 20αρια χρόνια το ποσοστό των Ελλήνων που αγόραζαν βιβλία ήταν 4% , δεν θέλω καν να ψάξω πόσο είναι σήμερα. Είναι σαν να προσπαθήσεις να πουλήσεις μπριζόλα σε μια χώρα που όλοι είναι vigan. Το γράφω σαν αστείο αλλά ειναι πολυ σοβαρό. Μη βάζεις ανέφικτους στόχους. Ελάχιστοι άνθρωποι ασχολούνται με αυτά και ακόμα πιο ελάχιστοι θα αγοράσουν βιβλίο. Πάντως για να εκδώσει κανείς σε ''σοβαρό'' εκδοτικό, αν δεν είναι ήδη ''όνομα'' θέλει πολύ χρήμα, μίνιμουμ 1200-1300€ και ανεβαίνουμε και κανείς δεν εγγυάται πωλήσεις φυσικά. Απλά άλλο να πουλάς ένα βιβλίο με την επωνυμία ΨΥΧΟΓΙΟΣ και άλλο ΦΟΥΦΟΥΤΟΣ... στην 1η περίπτωση αυτοί που παίρνουν βιβλία από τον ΨΥΧΟΓΙΟ αν δούν και το δικό σου ίσως μερικοί τσιμπήσουν και το πάρουν, στην 2η περίπτωση πιο πιθανό είναι να αναστηθεί νεκρός[είναι και η μέρα σήμερα] παρά να πουλήσεις
Επισκέπτης Δημοσ. 22 Απριλίου 2023 Δημοσ. 22 Απριλίου 2023 (επεξεργασμένο) Έχει κάποιος κάποια άποψη για τον Εκδοτικό Οίκο του Μιχάλη Σιδέρη[όχι Ι.Σιδέρη]? Ευχαριστώ Επεξ/σία 22 Απριλίου 2023 από Milkofree
Επισκέπτης Δημοσ. 24 Απριλίου 2023 Δημοσ. 24 Απριλίου 2023 Τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη δεν τις ξέρει κανείς? Έχω μία οικονομική πρόταση, για 1000 αντίτυπα στα 2.200€... αξίζει σαν εκδοτικός? Σίγουρα δεν είναι Ψυχογιός, Πατάκη κτλ νομίζω αυτοί θα ζήταγαν 10 χιλιάρικα
Επισκέπτης Δημοσ. 25 Απριλίου 2023 Δημοσ. 25 Απριλίου 2023 14 ώρες πριν, Maurikycli είπε Νομίζω ειναι εξειδικευμένος ο Σιδέρης Ο Ι.Σιδέρης μάλλον είναι αυτός, που ιδρύθηκε το 1891... ο Μιχάλης Σιδέρης ξεκίνησε το 1977 και πρόκειται για συνωνυμία,. Είδα πάντως στο βιβλιονετ, ότι στις νέες εκδόσεις του 2023 ο Ι.Σιδέρης έχει βγάλει ελάχιστα βιβλία σε σχέση με τον Μιχάλη Σιδέρη που έχει βγάλει περισσότερα.
Επισκέπτης Δημοσ. 26 Απριλίου 2023 Δημοσ. 26 Απριλίου 2023 Έκανα μία νέα επαφή με τις Εκδόσεις Ψυχογιός, αλλά μου απάντησαν πως έχουν ήδη αξιολογήσει και απορρίψει το μυθιστόρημα μου και αν έχω γράψει κάτι νέο να τους το στείλω. Βασικά ένας φίλος με έβαλε στην διαδικασία να ξαναστείλω το ίδιο βιβλίο που έχω γράψει, λέει ''στείλε μήπως αυτή την φορά το δεχθούν''. Είμαι γενικά στο ψάξιμο, μίλησα εχθές με τον Έσοπτρον ο οποίος μου ζητάει 7.000 ευρώ, και μέσα στο ''πακέτο'' αναφέρει ραδιοφωνικά σπότ, διαφήμιση στο μετρό, συνέντευξη στην τηλεόραση κτλ, όλα αυτά βέβαια μου φαίνονται υπερβολές. Περιμένω απαντήση και από το iWrite που μου είπαν πως θα ξαναδιαβάσουν το βιβλίο, είναι οι ίδιοι που ενώ αρχικά είχαν απορρίψει την ποιητική μου συλλογή σε δεύτερο χρόνο μου έκαναν πρόταση γι αυτήν. Έχω και την πρόταση του κ Μιχάλη Σιδέρη απλά με προβληματίζει ότι δεν είναι ο ''γνωστός'' Ι.Σιδέρης, πραγματικά θα ήθελα αν ξέρει κάποιος τι εστί Μιχάλης Σιδέρης σαν εκδοτικός, έχει καθόλου ''δύναμη'' στην αγορά του βιβλίου? Για την ποίηση, έχω πρόταση από Αλεξάνδρεια και μ'αρέσει αυτό, περιμένω και Κάκτο και Ίκαρο, ο Κάκτος μιλήσαμε θα με πάρει τις επόμενες μέρες. Για να δούμε... Πάντως όλα αυτά θέλουν λεφτά, έχω πεί στον εαυτό μου ότι είμαι διατεθειμένος να δαπανήσω π χ 1500€ για την ποίηση και 2.500€ για το μυθιστόρημα και να δούμε μετά τι απήχηση θα έχουν στο κοινό. Κρατάω τον πήχη χαμηλά...
Επισκέπτης Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Σε επικοινωνία που είχαμε σήμερα με δύο συγγραφείς, ο ένας εξέδωσε στο Λεξίτυπον πριν κάποια χρόνια, πλήρωσε κάποια λεφτά, όταν έγινε εκκαθάριση των πωλήσεων[των όποιων πωλήσεων] ο Λεξίτυπον αντί για λεφτά έδωσε άκουσον άκουσον βιβλία στον συγγραφέα.. Άλλος συγγραφέας-ποιητής εξέδωσε 1ο βιβλίο στο Οστρια, πλήρωσε και δεν πήρε ποτέ τίποτα, οικτρές πωλήσεις και κακή ποιότητα βιβλίου... μετά εξέδωσε στον Γκοβόστη πάλι ποίηση, ελάχιστες πωλήσεις, τέλος εξέδωσε στον Γαβριηλίδη που του χρέωσε 5€/αντίτυπο αν δλδ εκτύπωσε 200 βιβλία έδωσε πχ 1000€, οι πωλήσεις επίσης ελάχιστες. Μάλιστα πήγε σε βιβλιοπωλείο του Ρεθύμνου κι όταν του είπε έχω βιβλία ποιησης να στα δώσω να τα βάλεις στην βιτρίνα του λέει δεν θέλω γιατι κανείς δεν διαβάζει/αγοράζει ποίηση.
Super Moderators Snoob Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Super Moderators Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Το έχουμε πει από την αρχή, η ποίηση είναι εξαιρετικά δύσκολη κατηγορία. Ούτως ή άλλως η αγορά είναι μικρή, στην ποίηση είναι ελάχιστη η κίνηση. Στο κομμάτι της λογοτεχνίας δεν υπάρχει δυσκολότερη κατηγορία. Όσοι εκδότες ασχολούνται με άγνωστους/νεοεμφανιζόμενους συγγραφείς (κι αυτό το έχουμε πει ήδη) θέλουν να βγάλουν το κόστος έκδοσης και κάτι για τους ίδιους. Όταν ο εκδότης λέει "πλήρωσε για να βγει το βιβλίο σου", ουσιαστικά τι λέει; "Δεν πιστεύω το βιβλίο καθόλου, οπότε τουλάχιστον να μη μπω μέσα και να βγάλω κάτι για τον κόπο μου". Αυτό είναι, πολύ απλά. Οι κατηγορίες που έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση είναι το παιδικό βιβλίο, το γυναικείο μυθιστόρημα και το αστυνομικό μυθιστόρημα. Οπότε, αν κάποιος θέλει να προσεγγίσει το κομμάτι της συγγραφής όχι απλά ως μεράκι, αλλά και κάτι που θα τον ενδιέφερε να έχει μια πορεία, αυτές είναι οι βολικότερες κατηγορίες, αλλά οι 2 από τις 3 (παιδικό και γυναικείο) χαρακτηρίζονται από απερίγραπτη υπερπροσφορά προτάσεων. Αναπόφευκτα, λοιπόν, οι μεγάλοι εκδότες απορρίπτουν πάρα πολλά, γιατί έχουν άπειρες προτάσεις. Δεν λέω ότι δεν απορρίπτονται και βιβλία που θα είχαν κάποια προοπτική. Όμως, μετά από κάποιες δεκαετίες σε αυτό το χώρο, οφείλω να είμαι ειλικρινής και να πω ότι, από προσωπική εμπειρία στην αξιολόγηση προτάσεων, το 99% αυτών που απορρίπτονται, δικαίως απορρίπτονται. Από εκεί και πέρα, αν κάποιος θέλει από μεράκι να δει τη δουλειά του να εκδίδεται, συγκεντρώνει προσφορές, τσεκάρει παραμέτρους (βάρος/ποιότητα χαρτιού/μορφή εκτύπωσης κτλ.) ώστε να βγει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, πληρώνει για μερικά αντίτυπα και τέλος. Όσοι φιλοδοξούν να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο κοινό, θεωρώ ότι πρέπει να αναζητήσουν πρόταση όπου δεν θα πληρώσουν το παραμικρό. Θα έχουν ελάχιστα ποσοστά σε επίπεδο δικαιωμάτων, αρχικά, αλλά αφενός δεν θα ξεπαραδιαστούν στην πορεία και αφετέρου θα χτίσουν ένα σύνολο δημοσιευμένων έργων που κάποιος, με οσοδήποτε σκληρούς όρους, τα πίστεψε και τα εξέδωσε. Γιατί έχει σημασία αυτό; Πέρα από το προφανές (ότι δεν αιμορραγείς οικονομικά όσο προσπαθείς να χτίσεις ένα συγγραφικό προφίλ) όταν έρθει η ώρα να δοκιμάσεις να προσεγγίσεις ένα μεγαλύτερο εκδότη, αλλιώς θα εκτιμηθεί το να έχεις έργα που δεν πλήρωσες για να εκδοθούν. Πολύ απλά γιατί, όπως προανέφερα, αν έχεις πληρώσει, αυτό (δικαίως ή αδίκως άλλη ιστορία, και εν πολλοίς αδιέξοδη) ερμηνεύεται ως απουσία εμπιστοσύνης στην αξία του βιβλίου. 1
Επισκέπτης Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 8 λεπτά πριν, Snoob είπε Το έχουμε πει από την αρχή, η ποίηση είναι εξαιρετικά δύσκολη κατηγορία. Ούτως ή άλλως η αγορά είναι μικρή, στην ποίηση είναι ελάχιστη η κίνηση. Στο κομμάτι της λογοτεχνίας δεν υπάρχει δυσκολότερη κατηγορία. Όσοι εκδότες ασχολούνται με άγνωστους/νεοεμφανιζόμενους συγγραφείς (κι αυτό το έχουμε πει ήδη) θέλουν να βγάλουν το κόστος έκδοσης και κάτι για τους ίδιους. Όταν ο εκδότης λέει "πλήρωσε για να βγει το βιβλίο σου", ουσιαστικά τι λέει; "Δεν πιστεύω το βιβλίο καθόλου, οπότε τουλάχιστον να μη μπω μέσα και να βγάλω κάτι για τον κόπο μου". Αυτό είναι, πολύ απλά. Οι κατηγορίες που έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση είναι το παιδικό βιβλίο, το γυναικείο μυθιστόρημα και το αστυνομικό μυθιστόρημα. Οπότε, αν κάποιος θέλει να προσεγγίσει το κομμάτι της συγγραφής όχι απλά ως μεράκι, αλλά και κάτι που θα τον ενδιέφερε να έχει μια πορεία, αυτές είναι οι βολικότερες κατηγορίες, αλλά οι 2 από τις 3 (παιδικό και γυναικείο) χαρακτηρίζονται από απερίγραπτη υπερπροσφορά προτάσεων. Αναπόφευκτα, λοιπόν, οι μεγάλοι εκδότες απορρίπτουν πάρα πολλά, γιατί έχουν άπειρες προτάσεις. Δεν λέω ότι δεν απορρίπτονται και βιβλία που θα είχαν κάποια προοπτική. Όμως, μετά από κάποιες δεκαετίες σε αυτό το χώρο, οφείλω να είμαι ειλικρινής και να πω ότι, από προσωπική εμπειρία στην αξιολόγηση προτάσεων, το 99% αυτών που απορρίπτονται, δικαίως απορρίπτονται. Από εκεί και πέρα, αν κάποιος θέλει από μεράκι να δει τη δουλειά του να εκδίδεται, συγκεντρώνει προσφορές, τσεκάρει παραμέτρους (βάρος/ποιότητα χαρτιού/μορφή εκτύπωσης κτλ.) ώστε να βγει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, πληρώνει για μερικά αντίτυπα και τέλος. Όσοι φιλοδοξούν να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο κοινό, θεωρώ ότι πρέπει να αναζητήσουν πρόταση όπου δεν θα πληρώσουν το παραμικρό. Θα έχουν ελάχιστα ποσοστά σε επίπεδο δικαιωμάτων, αρχικά, αλλά αφενός δεν θα ξεπαραδιαστούν στην πορεία και αφετέρου θα χτίσουν ένα σύνολο δημοσιευμένων έργων που κάποιος, με οσοδήποτε σκληρούς όρους, τα πίστεψε και τα εξέδωσε. Γιατί έχει σημασία αυτό; Πέρα από το προφανές (ότι δεν αιμορραγείς οικονομικά όσο προσπαθείς να χτίσεις ένα συγγραφικό προφίλ) όταν έρθει η ώρα να δοκιμάσεις να προσεγγίσεις ένα μεγαλύτερο εκδότη, αλλιώς θα εκτιμηθεί το να έχεις έργα που δεν πλήρωσες για να εκδοθούν. Πολύ απλά γιατί, όπως προανέφερα, αν έχεις πληρώσει, αυτό (δικαίως ή αδίκως άλλη ιστορία, και εν πολλοίς αδιέξοδη) ερμηνεύεται ως απουσία εμπιστοσύνης στην αξία του βιβλίου. Να ρωτήσω, κάτι πάνω σε αυτό? Πως ξέρει πχ ο Ψυχογιός αν όταν εκδώσω ένα βιβλίο πχ στον Πατάκη τον έχω πληρώσει ή όχι? Θα πάρει τον Πατάκη να τον ρωτήσει?
Super Moderators Snoob Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Super Moderators Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Οι μεγάλοι εκδότες δεν ασχολούνται με βιβλία που θα τους πληρώσεις για να τα εκδώσουν. Ο μεγάλος εκδότης θα πάρει το βιβλίο, θα το αξιολογήσει και ή θα το εγκρίνει ή θα το απορρίψει. Κι αν το εγκρίνει, θα φροντίσει να επικοινωνήσει αυτός, δεν θα περιμένει να περάσουν οι τρεις μήνες (που αναφέρει, λ.χ. ο Πατάκης) για να επικοινωνήσει ο συγγραφέας και να μάθει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης. Αν χρειαστεί να περάσουν μήνες για να επικοινωνήσει ο συγγραφέας και να ρωτήσει πώς τους φάνηκε, 99,9999999999999999999999999999999999% έχει απορριφτεί το βιβλίο. Αυτά, βέβαια, δεν είναι απόλυτα: υπάρχουν εκδοτικοί με ηχηρό όνομα αλλά σε πτωτική πορεία, που ενδεχομένως να έμπαιναν σε μια τέτοια συζήτηση, αλλά συνήθως εκεί θα ζητήσουν πολύ μεγάλα ποσά. Αν δει κάποιο πολύ μικρό, περιφερειακό εκδοτικό ή εκδοτικούς κατηγορίας vanity press, δεν χρειάζεται να ρωτήσει, ξέρει τι έχει συμβεί. Όχι πως δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος που ξεκίνησε από vanity press να εκδοθεί από εκδοτικό που θα αναλάβει όλα τα έξοδα, αλλά οπωσδήποτε το μονοπάτι είναι πιο δύσβατο, σε μια ήδη δύσκολη κατάσταση. 2
Titos301 Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 (επεξεργασμένο) στην αρχη πιστευα οτι θελατε να εκδοσετε τα εργα σας ετσι για να εκπληρωσετε μια επιθυμια σας αλλα στην πορεια συνειδητοποιω οτι τελικα θελετε να εκδοσετε κατι σοβαρα και να πουλησει οσο μπορει το εργο ετσι σαν να καταλαβα, απλα ηθελα να το καταθεσω στην τυποκρετα εχετε ρωτησει καθολου; Επεξ/σία 27 Απριλίου 2023 από Titos301 2
Επισκέπτης Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 Δημοσ. 27 Απριλίου 2023 2 λεπτά πριν, Titos301 είπε στην αρχη πιστευα οτι θελατε να εκδοσετε τα εργα σας ετσι για να εκπληρωσετε μια επιθυμια σας αλλα στην πορεια συνειδητοποιω οτι τελικα θελετε να εκδοσετε κατι σοβαρα και να πουλησει οσο μπορει το εργο ετσι σαν να καταλαβα, απλα ηθελα να το καταθεσω στην τυποκρετα εχετε ρωτησει καθολου; Όχι δεν έχω ρωτήσει στην Τυποκρέτα απλά νομίζω ο Καζανάκης έτσι πρέπει να λέγεται, δεν κάνει διακίνηση ή κάνω λάθος? Ξέρω ότι εκεί έχει τυπώσει βιβλία η Ι.Μ.Χρυσοπηγής Χανίων για τον Άγιο Πορφύριο, τώρα πως κάνουν διακίνηση δεν γνωρίζω. Έχω πάρει το βιβλίο, σπουδαία ποιότητα εκτύπωσης, πολύ καλή πραγματικά. Κοίταξτε ο στόχος είναι να εκδωθούν σε βάθος 5ετίας, 5-6 βιβλία σε ''καλούς'' εκδοτικούς, να πάνε σε όλη την Ελλάδα, να σταλθούν σε sites, blogs, περιοδικά, εφημερίδες, βραβεία κτλ μήπως και υπάρξει κάποια ''διάκριση'' και να πετύχουν όσο το δυνατόν καλύτερες πωλήσεις. Δεν λέω να βγάλω μυθιστόρημα να δώσει 10.000+ αντίτυπα, αλλά να δώσει όσο το δυνατόν περισσότερα πχ 800, 1000, 1500+ κτλ κτλ, όχι 2 ή 5 ή 10(όπως ο Λεξίτυπον, ο οποίος δεν νοιάζεται να πουλήσει). Εγώ εργάζομαι ως ραδιοφωνικός παραγωγός, διαφημιστής, αλλά τα τελευταία 2-3 χρόνια μου χει κολλήσει το μικρόβιο της συγγραφής, θέλω αν μπορώ και γίνεται κάτι να πετύχω, πως να το πώ, πεθαίνοντας κάτι να έχω αφήσει πίσω, έστω μικρό. Πως θα πληρώσω σε βάθος 5ετίας πχ 10-12 χιλιάρικα, δεν με πειράζει, αρκεί να υπάρξει ένα καλό αποτέλεσμα. 13 λεπτά πριν, Snoob είπε Οι μεγάλοι εκδότες δεν ασχολούνται με βιβλία που θα τους πληρώσεις για να τα εκδώσουν. Ο μεγάλος εκδότης θα πάρει το βιβλίο, θα το αξιολογήσει και ή θα το εγκρίνει ή θα το απορρίψει. Κι αν το εγκρίνει, θα φροντίσει να επικοινωνήσει αυτός, δεν θα περιμένει να περάσουν οι τρεις μήνες (που αναφέρει, λ.χ. ο Πατάκης) για να επικοινωνήσει ο συγγραφέας και να μάθει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης. Αν χρειαστεί να περάσουν μήνες για να επικοινωνήσει ο συγγραφέας και να ρωτήσει πώς τους φάνηκε, 99,9999999999999999999999999999999999% έχει απορριφτεί το βιβλίο. Αυτά, βέβαια, δεν είναι απόλυτα: υπάρχουν εκδοτικοί με ηχηρό όνομα αλλά σε πτωτική πορεία, που ενδεχομένως να έμπαιναν σε μια τέτοια συζήτηση, αλλά συνήθως εκεί θα ζητήσουν πολύ μεγάλα ποσά. Αν δει κάποιο πολύ μικρό, περιφερειακό εκδοτικό ή εκδοτικούς κατηγορίας vanity press, δεν χρειάζεται να ρωτήσει, ξέρει τι έχει συμβεί. Όχι πως δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος που ξεκίνησε από vanity press να εκδοθεί από εκδοτικό που θα αναλάβει όλα τα έξοδα, αλλά οπωσδήποτε το μονοπάτι είναι πιο δύσβατο, σε μια ήδη δύσκολη κατάσταση. Δηλαδή π χ ο Ψυχογιός αν του κάνει ένα μυθιστόρημα το εκδίδει δωρεάν? Και σε άσημο συγγραφέα? Δεν ζητάει π χ 10.000 ή 15.000€ για να το εκδώσει? Δεν είναι ρίσκο γι αυτόν το ότι ο συγγραφέας είναι άγνωστος? Κοίτα εγώ νομίζω ότι το δικό μου μυθιστόρημα λόγω του ότι ασχολείται με το μεταφυσικό και τον χριστιανισμό, γι αυτό το απέρριψαν όλοι οι ''μεγάλοι'' εκδότες, δεν ασχολούνται με τέτοια θεματολογία, θέλουν όπως είπες, ερωτικά, με σχέσεις κτλ, παιδικό βιβλίο και αστυνομικά. Σωστά το λές, απλά εμένα δεν είναι το στοιχείο μου, δλδ και δεύτερο μυθιστόρημα να γράψω πάλι με το μεταφυσικό θα ασχολείται με δαίμονες, αγίους, τέρατα, θηρία κτλ, και θρησκείες
Προτεινόμενες αναρτήσεις