Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εδώ θα πατήσουν οι πάροχοι...

Αναφορά σε κείμενο

[...] ο πάροχος δύναται να αποσυνδέει ελαττωματικό τερματικό εξοπλισμό, ο οποίος αποδεδειγμένα δημιουργεί βλάβες στο δημόσιο δίκτυο, επηρεάζοντας άλλους χρήστες κατά τη λειτουργία του.

 

Δημοσ.

Δεν αναφέρεται σε VoIP αλλά να μπορούμε να συνδέσουμε τον δικό μας router στο ΟΝΤ. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα αν και πολλοί θεωρούν ότι είναι ένα και το αυτό.

  • Λύση
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

H Nova (όπως και οι πρώην Nova και Wind) ποτέ δεν έδιναν τον κωδικό της τηλεφωνίας και αυτή δεν δούλευε σε άλλη συσκευή εκτός της δικής τους. Και φυσικά εξακολουθεί να ισχύει το ίδιο.

Ούτε η Vodafone δίνει τον κωδικό αλλά τουλάχιστον σε αυτήν αν τον μάθουμε με κάποιον τρόπο μπορεί να δουλέψει σε δική μας συσκευή.

Η Cosmote είναι η μόνη που και δίνει τον κωδικό σε όποιον τον ζητήσει  και να την ρυθμίσουμε σε δική μας συσκευή αλλά μπορεί να δουλέψει και αυτόματα στα Fritz Router.

Επεξ/σία από jkoukos
  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, micos000 είπε

Η wind νομίζω ότι σου δίνει τον κωδικό για το voip. Η voda και ο ote δεν το δίνουν, τουλάχιστον όχι εύκολα.

Ακριβως το αντιθεο συμβαινει.

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, jkoukos είπε

Δεν αναφέρεται σε VoIP αλλά να μπορούμε να συνδέσουμε τον δικό μας router στο ΟΝΤ. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα αν και πολλοί θεωρούν ότι είναι ένα και το αυτό.

Η  VoIP υπηρεσία δεν καταγράφεται ως εξαίρεση, σε αντίθεση με τη ραδιοτηλεοπτική που όντως καταγράφεται, και σου λέει ότι μπορείς να αιτηθείς διακριτό mediabox.

Άπαξ και έχει οριστεί το ΣΤΔ και το VoIP τερματίζει εντός του δικού μου δικτύου, πώς θα μου αρνηθείς την παροχή της υπηρεσίας;

 

Επίσης, τροποποίηση γενικού κανονισμού, άρθρο 1.7.1 (δ)

 

Αναφορά σε κείμενο

δ) Η δημοσίευση περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα
στοιχεία που στο σύνολό τους, επιτρέπουν στον κατα-
σκευαστή, να κατασκευάσει τερματικός εξοπλισμό ο
οποίος είναι διαλειτουργικός με τις ανωτέρω υπηρεσίες
που παρέχονται στο δίκτυο του παρόχου. Εάν απαιτείται
κρυπτογράφηση τα ανωτέρω στοιχεία περιλαμβάνουν,
τη μέθοδο για την κρυπτογράφηση. Σε περιπτώσεις που
για τη σύνδεση στο δίκτυο και τη χρήση μιας υπηρεσίας
απαιτείται γνωστοποίηση και χρήση κωδικών πρόσβα-
σης ή άλλων απαραίτητων κωδικών παραμετροποίησης,
δημοσιεύεται και η σχετική διαδικασία που ακολουθείται.

Κοντός ψαλμός αλληλούια...θα μάθουμε τον Οκτώβρη πώς θα επιχειρήσουν να παίξουν οι πάροχοι.

Επεξ/σία από Orestis_G
Δημοσ.

Καταρχήν συμφωνώ με τον επίλογο. Σε λίγους μήνες (αν δεν πάρει παράταση) θα ξέρουμε ποια πολιτική θα ακολουθήσει ο καθένας από τους παρόχους. Για Cosmote ξέρουμε ότι ήδη το κάνει, οπότε ουσιαστικά περιμένουμε τους άλλους δύο.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν διάφορες επιλογές, που ήδη ακολουθούνται στο εξωτερικό. Αν πρόσεξες προηγουμένως αναφέρεται σε γνωστοποίηση διεπαφών και λογισμικό, που σημαίνει ότι οι συσκευές του εμπορίου να είναι συμβατές με το δίκτυο του παρόχου.

Για παράδειγμα αναφέρω μερικές πρακτικές παρόχων στην Ευρώπη για την τηλεφωνία (εκτός του να γνωστοποιείται ο κωδικός), όπου μπορεί να:

  • Γίνεται αυτόματα η σύνδεση της τηλεφωνίας μέσω TR-069. Ξέρεις πολλά Router με VoIP δυνατότητες του εμπορίου ή απλά ΑΤΑ που να το υποστηρίζουν σήμερα;
  • Γίνεται χρήση σκέτου ΑΤΑ του παρόχου κλειδωμένο και η σύνδεση στο διαδίκτυο από το δικό μας Router.
  • Γίνεται χρήση VoIP Router του παρόχου που είτε να παίζει με τις κατάλληλες ρυθμίσεις πίσω από το δικό μας είτε να είναι σε Bridge Mode ώστε η τηλεφωνία να δουλεύει στο δικό του και το διαδίκτυο από το δικό μας.
Επισκέπτης
Δημοσ.

Αυτό που γράφεις είναι πολύ πιθανό. Εντούτοις, η VoIP τηλεφωνία δεν συγκαταλέγεται στις εξαιρέσεις, και αυτές οι πρακτικές ουσιαστικά μετακομίζουν το ΣΤΔ (ναι, ξέρω, έχουμε μία τριετία που διαφωνούμε σε αυτό).

Όπως και να'χει έστειλα κι ένα mail στην υπάλληλο της ΕΕΤΤ που είχε ασχοληθεί με εμένα τον ενοχλητικό τότε (2020) και περιμένω την επίσημή τους θέση.

Δημοσ.

Δεν ορίζει πουθενά ότι πρέπει να δίνεται ο κωδικός, Αναφέρει "αν απαιτείται", θα γίνεται με την τάδε διαδικασία.

Για IPTV υπάρχει διακριτή αναφορά διότι η υπηρεσία παρέχεται και εκτός πακέτου σύνδεσης από τον πάροχο, ως ανεξάρτητη σε σύνδεση άλλου παρόχου ή και εκτός αυτού (π.χ. μέσω LTE ή WiFi).

Επισκέπτης
Δημοσ.

Δεν είπα ότι γράφει ότι πρέπει να δίνεται, γι'αυτό και έστειλα και mail στην ΕΕΤΤ. Το ζήτημα είναι ότι το VoIP δεν εξαιρείται (άρα το βλέπουν ως πακέτο), οπότε και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει με κάποιον τρόπο ο δικός σου εξοπλισμός (που βρίσκεται εντός του ΣΤΔ) να το υποστηρίξει. Σε αντίθετη περίπτωση ο πάροχος αποκτά "πάτημα" εντός του ΣΤΔ (αυτό που έγραψα ότι "μετακομίζει" το ΣΤΔ). Ακόμα και το TR-069 σημαίνει ότι δίνεις δικαιώματα διαχείρισης εντός του ΣΤΔ στον πάροχο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το πακέτο από που προέκυψε; Προφανώς έχεις ως ιδέα ότι κάποιος θα έχει πακέτο υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου.

Ο κανονισμός είναι γενικός διαφορετικά θα είχε ρητή αναφορά (όπως για την IPTV). Αφορά όλους τους παρόχους σταθερών υπηρεσιών (προφανώς ΙΡ) που μπορεί να δίνουν συνδυαστικές υπηρεσίες μία μόνον από τις δύο, για παράδειγμα Inalan ή η Cosmote που πελάτης θέλει μόνον τηλεφωνία (υπάρχουν περίπου 2,5 εκατομμύρια απλές τηλεφωνικές συνδέσεις στην χώρα).

 

Επεξ/σία από jkoukos
Επισκέπτης
Δημοσ.

OK, λάθος χαρακτηρισμός το "πακέτο", δεν εννούσα πακέτο υπηρεσιών, αλλά ότι δεν διαχωρίζεται ρητά από τις λοιπές υπηρεσίες δικτύου. Ο κανονισμός ορίζει ένα σημείο τερματισμού, εντός του οποίου η διαχείριση ανήκει στον πελάτη. Το ΣΤΔ λοιπόν είναι παθητικό (η κεντρική πρίζα/κουτί του τηλεφώνου), ή στην περίπτωση του FTTH το ONT, ή μάλλον μετά το πριζάκι Ethernet του ONT. Συμφωνούμε μέχρι εδώ;

Από εκεί και πέρα, το 1.7.1 της τροποποίησης του γενικού κανονισμού αδειών δεν διαχωρίζει μεταξύ "πρόσβασης στο διαδίκτυο" και "παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας". Η παράγραφος (δ) που ανέφερα πιο πάνω, ορίζει ότι δημοσιεύεται η σχετική διαδικασία που ακολουθείται σε περίπτωση που απαιτούνται οι κωδικοί, άρα οφείλει να υπάρχει σχετική διαδικασία.

Δημοσ.

Σωστά όλα.

Η διαφωνία δεν είναι αν πρέπει να υπάρχει διαδικασία για παροχή των credentials, αλλά αν απαιτεί ο κανονισμός να παρέχονται αυτά. Μα απλά λόγια δεν υποχρεώνει να δίδεται ο κωδικός της τηλεφωνίας. Απλά ορίζει αν ο πάροχος ακολουθήσει αυτή την πολιτική, οφείλει να έχει σχετική διαδικασία.

Και ας πάρουμε το παράδειγμα της Cosmote που όντως δίνει τα credentials σε όποιον τα ζητήσει. Ωστόσο δεν έχει θεσμοθετήσει σχετική επίσημη διαδικασία και γίνεται άλλοτε με απλή τηλεφωνική κλήση ή με email, ανάλογα σε ποιον υπάλληλο θα πέσεις.

Δημοσ.

να κανω μια ερωτηση

γιατι ο παροχος μας δινει τον προσωπικο μας κωδικο συνδεσης στο ιντερνετ και δεν ειναι υποχρεωμενος να δωσει και της τηλεφωνιας ? Δεν τα βλεπω ως 2 διαφορετικα και ανεξαρτητα γεγονοτα. Μια συνδεση ενας πελατης. Πληρωνει και ειναι δικαιωμα του να τα εχει.

στις περιπτωσεις τον πελατων που δεν εχουν τις απαιτουμενες τεχνικες γνωσεις, ναι, καλα κανει ο παροχος και διαθετει ενα βασικο και φθηνο εξοπλισμο με Remote Management TR-069. Για τους αλλους, λιγους ή πολλους, πιστευω πως ειναι ανηθικο. Νομιμο ναι, αλλα ανηθικο δε

προσωπικες αποψεις

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...