Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
14 ώρες πριν, angelob7 είπε

Για γέλια και για κλάματα. Ότι και να κάνουν, δεν αγοράζουμε ηλεκτρικά μπρίκια. 

θα κυκλοφορείς με ταξακια και μμμ καθώς θα ανέβουν κατακόρυφα φόροι και επιβαρύνσεις στα συμβατικά σε βαθμό απλά δεν θα μπορουν να τα έχουν περα απο μερικούς ελαχιστους

  • Like 1
  • Απαντ. 151
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
15 ώρες πριν, LLLEFTERIS είπε

Α καταλαβα το 2035 θα σταματησει ο κοσμος να αγοραζει καινουρια αυτοκινητα.

Στην πράξη, πολύ πιο πριν.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, nikosjc είπε

Εμπρός... πίσω! Γκρινιάζουμε ότι είμαστε 100 χρόνια πίσω στην Ελλάδα, αλλά τα μυαλά μας είναι ακόμα στον μεσαίωνα και μόνοι μας μας κρατάμε σε αυτή την κατάσταση, με όλες τις προεκτάσεις φυσικά σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο!

Τα σχόλια που διαβάζω κάθε φορά που ανακοινώνεται κάτι για την ηλεκτροκίνηση (αλλά και σε κάθε τι καινούριο/καινοτόμο, διαφορετικό από τα συνηθισμένα και έξω από τα νερά μας) είναι από αστεία έως επικίνδυνα! Όχι μόνο εδώ, παντού όπου υπάρχουν αντίστοιχα θέματα. Αγράμματοι, αμόρφωτοι, χωρίς ιδέα για το τι λένε, χωρίς να έχουν όχι δοκιμάσει, ούτε καν διαβάσει 5-10 αναφορές και μελέτες από ανθρώπους που ασχολούνται, έρχονται και γράφουν το μακρύ τους και το κοντό τους! Και τους διαβάζουν και άλλοι με αντίστοιχο νοητικό επίπεδο και πάνε και τα αναπαράγουν και αλλού θεωρώντας το δεδομένο! Αφού το διάβασαν από τον... "paidaro45" στο τάδε forum θα ισχύει φυσικά! Σαν ιός που μεταδίδεται ραγδαία η ανθρώπινη βλακεία και χωρίς ελπίδα για αντίδοτο δυστυχώς... Λυπάμαι πολύ...

Το ιδιο ισχυει και απο την αντιθετη μερια ομως. Αμορφωτοι και ασχετοι που αγκαλιαζουν καθε τι νεο ως θεσφατο. Περιμενεις τωρα εσυ μεσα σε fora που μπαινει ο καθενας κανενας και γραφει την αποψη του να διαβασεις εμπεριστατομενες επιστημονικες αποψεις; Δεν μιλαμε για κανενα επιστημονικο forum με συνδρομη, για το insomnia μιλαμε. Συζητησεις επιπεδου καφενειου γινονται, χωρις να το υποτιμω γιατι συμμετεχω και εγω.

  • Like 4
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, vastegial_74 είπε

Το ιδιο ισχυει και απο την αντιθετη μερια ομως. Αμορφωτοι και ασχετοι που αγκαλιαζουν καθε τι νεο ως θεσφατο. Περιμενεις τωρα εσυ μεσα σε fora που μπαινει ο καθενας κανενας και γραφει την αποψη του να διαβασεις εμπεριστατομενες επιστημονικες αποψεις; Δεν μιλαμε για κανενα επιστημονικο forum με συνδρομη, για το insomnia μιλαμε. Συζητησεις επιπεδου καφενειου γινονται, χωρις να το υποτιμω γιατι συμμετεχω και εγω.

Θα συμφωνήσω σε μεγάλο βαθμό και προφανώς δεν περιμένω εμπεριστατομένες επιστημονικές απόψεις! Ούτε εγώ είμαι επιστήμονας, αλλά φροντίζω να εκφέρω γνώμη μόνο όταν κάτι το γνωρίζω, το έχω δοκιμάσει, το έχω ψάξει καλά. Αν δεν ξέρεις κάτι καλύτερα να μη μιλάς, να ακούς και να μαθαίνεις! Το να γίνεσαι πολέμιος σε κάτι που δεν έχεις καν δοκιμάσει και φυσικά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ξέρεις καν σε τι κατάσταση θα είναι σε... 12 χρόνια, είναι από αστείο έως επικίνδυνο αφού παρασέρνεις και άλλους στην ημιμάθεια διαμορφώνοντας εντελώς λάθος απόψεις...

  • Like 4
Δημοσ.

Δεν είναι θέμα του πόση ηλεκτρική ενέργεια θα βρούμε αλλά πόσο λίθιο και σπάνιους λίθους από τους οποίους αποτελούνται οι αποθήκες ενέργειας των EV θα βρούμε. Με την παρούσα τεχνολόγια θεωρώ αδύνατο να έχουμε έστω και 50% κάλυψη του πληθυσμού με EV.  Νομίζω ότι η ΤΟΥΟΤΑ με τη μετατροπή των ICE να καίνε υδρογόνο θα αποτελέσει αντίβαρο σε όλο αυτό που έρχεται μέχρι να ειναι έτοιμη η βιομηχανία να δώσει μαζική παραγωγή είτε Solid State μπαταριών είτε κάτι άλλο. Μέχρι να συμβεί αυτό το Model 3 μόνο από την αύξηση της τιμής του λιθίου θα φτάσει να πωλείται σε τιμές που δε θα βγαίνει απόσβεση.

Σε κάθε περίπτωση δεν πιστεύω ότι το μέλλον είναι 100% ηλεκτροκίνητο.

Δημοσ.

η ηλεκτροκινηση δεν ειναι κατι καινοτομο, ηλεκτροκινητα αυτοκινητα παιζει να υπαρχουν και 100 χρονια τωρα, η γκρινια πιο πολυ κολλαει στο "δεν εχουμε μαντηλι να κλαψουμε τα ηλεκτρικα μας μαραναν" και δυστηχως εχουν δικιο. 

  • Like 1
Δημοσ.

Εδω δεν καταφεραν να παρουν μια αποφαση για την αλλαγη της θερινης-χειμερινης ωρας, μετα το δημοψηφισμα που εθεσαν στους ευρωπαιους πολιτες...
Αλλα οταν ειναι για την τσεπη των λιγων και κοιτανε πως θα φανε αμεσως αποφασισουν για "το καλο μου" που ελεγε και ο μηλιωκας.
Τα ιδια και με το εμπαργκο στη ρωσια και αγοραζουμε ρωσικο αεριο μεσω τουρκιας
τα ιδια και με τα εμβολια...πανε χωματερη
ιδια κεντρα αποφασεων και με τον ευρωπαικο DNS χαχα
Παντως η αληθεια ειναι πρωτα κανεις υποδομες για να δεχθεις ολο αυτον τον ογκο καταναλωσης ρευματος (φαντασου σεναριο να γυρναμε σπιτι και περα απο τα κινητα, laptop και οτι αλλο ηλεκτρονικο πινει ηδη ρευμα να πρεπει να φορτισεις και κατι εκατομμυρια αυτοκινητα). Μπαταριες αποσυρση και λοιπα και μετα θετεις τελεσιγραφα

  • Thanks 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, HAS1972 είπε

Ναι ΑΛΛΑ πρέπει να χαλάσεις 55.000 για να κάνεις κάτι που μπορείς να το κάνεις με το 1/3 ή και λιγότερο των χρημάτων. Οπότε κάνω την δουλειά μου αλλά με τι κόστος? 

Έχεις δίκιο. Αυτό που ήθελα να θίξω είναι ότι η τεχνολογία υπάρχει. Το ότι προς το παρόν υπάρχει (κυρίως) σε πιο ακριβά και πολυτελή αμάξια, είναι μια άλλη συζητήση. Όπως βλέπουμε, με την είσοδο των Κινέζων στο παιχνίδι, οι τιμές έχουν αρχίσει να πέφτουν σημαντικά και λογικά σε λίγα χρόνια (προσωπικά, πιστεύω σε λιγότερο από 5) θα υπάρχει εξίσωση τιμών με τα συμβατικά.

Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο αμάξι κάνει 53k (ή 45k στην Ελλάδα με την επιδότηση) και σε αυτήν την τιμή δεν ξέρω αν μπορείς να βρεις κάτι άλλο με τέτοιο συνδυασμό ανέσεων, επιδόσεων και εξοπλισμού. Υπάρχει και το απλό μοντέλο με 300-400 χλμ αυτονομία στα 37k (με επιδότηση στην Ελλάδα) που βασικά είναι πιο φθηνό από αντίστοιχες λύσεις (όπως, πχ, το Honda Civic).

2 ώρες πριν, laxanoulis είπε

Εγώ σου έστειλα 2 λινκς από πανεπιστήμια που λένε και επαληθεύουν τα 100κ kms. Το ότι, προφανώς κιόλας, δεν ισχύει το λες απλά επειδή δεν σου αρέσει σαν νούμερο. Κανένα επιχείρημα εκτός από το βίντεο που έστειλες. Ένα βίντεο από το YouTube, 4 ετών, το οποίο μιλάει για μια χώρα στην άλλη άκρη του κόσμου με πολύ καλύτερες υποδομές από την Ελλάδα. Τα νούμερα μεταφράζονται πολύ διαφορετικά στην Ελλάδα απ'ότι στην Αμερική. Η απόκλιση των 20κ με 60κ kms, που απλά πέταξες, ξέρεις πόσο μεγάλη είναι? Μάλλον όχι.

Σε παροτρύνω, όπως είδα εγώ το βίντεο σου, που απλά πήρε κάποια στοιχεία από διάφορα sites και τα έβαλε σε ένα βίντεο, να δεις και τα κομμάτια των podcasts που σου έστειλα εγώ για να δεις πως πραγματικά είναι να έχεις στην κατοχή σου EVs. Γιατί αυτοί που το κάνουν αυτό το podcast οδηγούν πολλά αυτοκίνητα και κάποια από αυτά είναι EVs. 

Το πρώτο link δεν είναι από πανεπιστήμιο, αλλά από έναν συγκεκριμένο καθηγητή. Δεν είναι δημοσιευμένη έρευνα (υπό την έννοια ότι δεν έχει περάσει reviews από άλλους ακαδημαϊκούς και δεν έχει δημοσιευθεί κάπου) αλλά περισσότερο μία προσωπική εκτίμηση.

Το δεύτερο link είναι από πανεπιστήμιο και δεν επαληθεύει καθόλου αυτό που λες. Τουναντίον ξεκινάι λέγοντας ότι "Yes: although electric cars' batteries make them more carbon-intensive to manufacture than gas cars, they more than make up for it by driving much cleaner under nearly any conditions." και καταλήγει ότι ακόμα και ένα ηλεκτρικό με μόνο 90k μίλια (~144k χλμ) είναι 15% καλύτερο από ένα υβριδικό και κατά πολύ καλύτερο από ένα συμβατικό.

Έχω ήδη στην κατοχή μου EV (αν και μόνο για 10 μέρες 😁) και έχω γνωστούς που έχουν EV εδώ και 1,5+ χρόνο. Σημειωτέον ότι μένω στην Ολλανδία όπου, προφανώς, είναι πολύ πιο εύκολο το να κυκλοφορείς με ηλεκτρικό (αν και στη συντριπτική πλειοψηφία του, ένα όχημα φορτίζει στο σπίτι οπότε δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά το που βρίσκεσαι). Θα ακούσω τα podcasts που πόσταρες, αλλά επειδή όταν αποφάσισα να αγοράσω EV έψαχνα μανιωδώς για απόψεις κατά των EV (προκειμένου να είμαι σίγουρος ότι δεν κάνω λάθος) θεωρώ δύσκολο να ακούσω κάτι που δεν ξέρω ήδη.

Η απόκληση 20k με 60k χλμ είναι 40k χλμ. 😅 Προφανώς είναι μεγάλη γιατί είναι άλλο να οδηγείς στην Νορβηγία που ρυπαίνει ~30g CO2/kWh, από ότι στην Πολωνία που εκρίνει 780g CO2/kWh (οι τιμές προκύπτουν από τον ετήσιο μέσο όρο εδώ). Επίσης, είναι άλλο να πάρεις αμάξι με LFP μπαταρία 50kWh και άλλο να πάρεις με NCM/NCA 80kWh.

  • Like 1
Δημοσ.
16 ώρες πριν, liberostelios είπε

Έχουμε κάποιο link σε αυτές τις "έρευνες";

Το παραδέχονται οι ίδιοι, δεν είναι συνωμοσιολογία. Μακροπρόθεσμα συμφέρει λένε, αλλά δεν έχουμε υπολογίσει το πόσες φορές θα έχει αλλάξει η μπαταρία άνω των 125.000χλμ και πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον η όποια ανακύκλωση των μπαταριών γίνεται. 
https://www.carscoops.com/2021/11/volvo-says-manufacturing-an-electric-car-generates-70-percent-more-emissions-than-its-petrol-equivalent/

Δημοσ.

Δεν θα λειτουργησει αυτο το σχεδιο.... Τουλαχιστον οχι με αμιγως ηλεκτρικα οχηματα. Υπαρχουν παρα πολλα θεματα τα οποια, αυτοι που ψηφισαν τον νομο ουτε καν τα εχουν καταλαβει και ειναι και λογικο, αφου δεν εχουν τις γνωσεις. Κατα τη γνωμη μου απλα ψηφιστηκε για λογους marketing.

Δημοσ.

Όσο και αν θέλουν να το περάσουν αυτό δεν νομίζω ότι θα πετύχει ποτέ για πολλούς λόγους που είναι δύσκολο να αναλύσω. Σίγουρα οι αραβικές χώρες πάντως δεν θα είναι και πολύ χαρούμενες με τέτοια εξέλιξη μέσα στην επόμενη δεκαετία. Και όχι δεν τελειώνει το πετρέλαιο. 😁

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, liberostelios είπε

Έχεις δίκιο. Αυτό που ήθελα να θίξω είναι ότι η τεχνολογία υπάρχει. Το ότι προς το παρόν υπάρχει (κυρίως) σε πιο ακριβά και πολυτελή αμάξια, είναι μια άλλη συζητήση. Όπως βλέπουμε, με την είσοδο των Κινέζων στο παιχνίδι, οι τιμές έχουν αρχίσει να πέφτουν σημαντικά και λογικά σε λίγα χρόνια (προσωπικά, πιστεύω σε λιγότερο από 5) θα υπάρχει εξίσωση τιμών με τα συμβατικά.

Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο αμάξι κάνει 53k (ή 45k στην Ελλάδα με την επιδότηση) και σε αυτήν την τιμή δεν ξέρω αν μπορείς να βρεις κάτι άλλο με τέτοιο συνδυασμό ανέσεων, επιδόσεων και εξοπλισμού. Υπάρχει και το απλό μοντέλο με 300-400 χλμ αυτονομία στα 37k (με επιδότηση στην Ελλάδα) που βασικά είναι πιο φθηνό από αντίστοιχες λύσεις (όπως, πχ, το Honda Civic).

Το πρώτο link δεν είναι από πανεπιστήμιο, αλλά από έναν συγκεκριμένο καθηγητή. Δεν είναι δημοσιευμένη έρευνα (υπό την έννοια ότι δεν έχει περάσει reviews από άλλους ακαδημαϊκούς και δεν έχει δημοσιευθεί κάπου) αλλά περισσότερο μία προσωπική εκτίμηση.

Το δεύτερο link είναι από πανεπιστήμιο και δεν επαληθεύει καθόλου αυτό που λες. Τουναντίον ξεκινάι λέγοντας ότι "Yes: although electric cars' batteries make them more carbon-intensive to manufacture than gas cars, they more than make up for it by driving much cleaner under nearly any conditions." και καταλήγει ότι ακόμα και ένα ηλεκτρικό με μόνο 90k μίλια (~144k χλμ) είναι 15% καλύτερο από ένα υβριδικό και κατά πολύ καλύτερο από ένα συμβατικό.

Έχω ήδη στην κατοχή μου EV (αν και μόνο για 10 μέρες 😁) και έχω γνωστούς που έχουν EV εδώ και 1,5+ χρόνο. Σημειωτέον ότι μένω στην Ολλανδία όπου, προφανώς, είναι πολύ πιο εύκολο το να κυκλοφορείς με ηλεκτρικό (αν και στη συντριπτική πλειοψηφία του, ένα όχημα φορτίζει στο σπίτι οπότε δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά το που βρίσκεσαι). Θα ακούσω τα podcasts που πόσταρες, αλλά επειδή όταν αποφάσισα να αγοράσω EV έψαχνα μανιωδώς για απόψεις κατά των EV (προκειμένου να είμαι σίγουρος ότι δεν κάνω λάθος) θεωρώ δύσκολο να ακούσω κάτι που δεν ξέρω ήδη.

Η απόκληση 20k με 60k χλμ είναι 40k χλμ. 😅 Προφανώς είναι μεγάλη γιατί είναι άλλο να οδηγείς στην Νορβηγία που ρυπαίνει ~30g CO2/kWh, από ότι στην Πολωνία που εκρίνει 780g CO2/kWh (οι τιμές προκύπτουν από τον ετήσιο μέσο όρο εδώ). Επίσης, είναι άλλο να πάρεις αμάξι με LFP μπαταρία 50kWh και άλλο να πάρεις με NCM/NCA 80kWh.

Ε ρε μάστορα τι μιλάμε από εχθές για το τίποτα? Άλλο Ολλανδία, άλλο Πολωνία και άλλο Ελλάδα. Πες το εξαρχής να τελειώνουμε. Εγώ μιλάω καθαρά για Ελλάδα. Για εξωτερικό, όπως προανέφερα, είναι εντελώς διαφορετική η φάση. Όπως και έχει η κατάσταση, καλοτάξιδο το νέο όχημα. Ελπίζω να έκανες την σωστή επιλογή. Εγώ προσωπικά, πάντως, ούτε σε 20 χρόνια δεν θα επέλεγα ηλεκτρικό. Και ο λόγος είναι ξεκάθαρα οι υποδομές που υπάρχουν και θα υπάρχουν, πάρα για τους ρύπους. Απ'ότι φαίνεται, όπως λένε στα podcast, στην Αγγλία η κατάσταση σε ένα έτος όχι απλά δεν άλλαξε προς το καλύτερο, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις έγινε και χειρότερη στις υποδομές. Δεν θα ήθελα να κάνω μισή ώρα να φορτίζω το αυτοκίνητό μου. Όταν θα μπορώ σε 5 λεπτά να σταματάω σε charging station και να ξεκινάω φουλ, τότε το κουβεντιάζω και πάλι.

Υγ. Αλήθεια τι EV επέλεξες?

Επεξ/σία από laxanoulis
Δημοσ.
18 hours ago, Titos301 said:

απορω ποιος ..... εισαγει αυτα τα νομοσχεδια

οταν κανεις δεν νοιαζεται για την ηγεσια της ΕΕσσδ λογικο εινια να αναλαμβανουν διαφορες μκο και λοιπες ακτιβιστικες οργανωσεις

οταν σε κυβερνουν γκρετες θουμπεργκ τι ακριβως περιμενεις να ψηφιστει?

εχει καμια σκοτουρα ο καθε μκο ακτιβηστης για το χρηματιστηριο? για την ανταγωνιστικοτητα? εχει κατσει ποτε πεζοδρομιο? εχει βγαλει 5 δεκαρες στη ζωη του?

τουλαχιστον οι αμερικανοι ειχαν το μυαλο να ψηφισουν εναν τραμπ που εφερε μερικες επενδυσεις πισω στη χωρα του

 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Tasikas είπε

Όσο και αν θέλουν να το περάσουν αυτό δεν νομίζω ότι θα πετύχει ποτέ για πολλούς λόγους που είναι δύσκολο να αναλύσω. Σίγουρα οι αραβικές χώρες πάντως δεν θα είναι και πολύ χαρούμενες με τέτοια εξέλιξη μέσα στην επόμενη δεκαετία. Και όχι δεν τελειώνει το πετρέλαιο. 😁

Εδώ δεν είναι χαρούμενα τα μέλη του Insomnia που φαίνεται λες και έχουν όλοι συνεργεία και βενζινάδικα. Δε καταλαβαίνω γιατί τέτοια άρνηση; Όλοι γράφουν αλλαγή μπαταρίας στα 100Μm κτλ. τι να πω; θα δείξει το μέλλον.. πάντως εγώ αν ήμουν παραδοσιακός κατασκευαστής θερμικών με ιστορία, δε θα το γύριζα σε μια risky τεχνολογία για να ρισκάρω την υπάρξη μου στα επόμενα 7 χρόνια που θα αλλάζουν μπαταρίες ή θα τα πέταγαν όπως λένε αρκετοί και εδώ. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...