Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δεν ξέρω αν είμαστε πολλοί που έχουμε το συγκεκριμένο αλλά μιας και είμαι ...νέος σε αυτή την κατηγορία gadget είπα να κάνω ένα topic έτσι για να υπάρχει! Δεν είχα προηγούμενη εμπειρία με drones και η αφορμή έγινε με ένα μικρό Tello που ήρθε στις γιορτές και άρχισα να πειραματίζομαι σιγά σιγά παρόλο που το συγκεκριμένο προσφέρεται για πολύ βασικά πράγματα (κυρίως παιχνίδι και practise) μιας και πρακτικά στηρίζεται μόνο στο wifi του κινητού και για πολύ μικρές αποστάσεις (20-30 μέτρα) και δεν έχει κανέναν αισθητήρα πάνω του (εκτός από το κάτω μέρος), ούτε και GPS. Αμέσως μου μπήκε το μικρόβιο οπότε αγόρασα και 2 έξτρα ακόμη μπαταριούλες και το σχετικό charging hub. Μέχρι που κατάλαβα πόσο δύσκολο είναι να το πετάς μέσα σε μια μεγάλη πόλη και πάνω σε μια ταράτσα, όπου ένα μικρό αεράκι το έστειλε παραδίπλα, έχασε το σήμα και ευτυχώς κρεμάστηκε από ένα καλώδιο κεραίας και το μάζεψα πριν σκάσει κάτω από τον 5ο... Οπότε και ήρθε η σειρά του Mini 3 Pro που έφτασε πριν λίγες ημέρες από το Πλαίσιο. Πήρα την έκδοση με το DJI RC, το remote με την ενσωματωμένη οθόνη ώστε να μην εξαρτώμαι από το κινητό και να μην έχω διακοπές εξαιτίας κλήσεων, μπαταρίας, κλπ και μαζί και το Fly more πακέτο (που το περιμένω γιατί ήταν σε έλλειψη) με τις 2 έξτρα μπαταρίες, το charging hub και το τσαντάκι μεταφοράς. Επίσης ενεργοποίησα και το έξτρα πακέτο προστασίας της DJI για έναν χρόνο που σου προσφέρει 2 αντικαταστάσεις συσκευής σε περίπτωση ατυχήματος (κόστος αντικατάστασης περίπου 75 ευρώ ανά συσκευή) ή μία σε περίπτωση που το drone χαθεί (κόστος αντικατάστασης κάτι πάνω από 200 ευρώ περίπου). Αν στη διάρκεια του πρώτου χρόνου δεν κάνεις καμία χρήση του πακέτου, αυτόματα επεκτείνεται και για δεύτερο χρόνο. Σαν ψείρας που είμαι δεν έχω βγει ακόμη για μεγάλες πτήσεις και δοκιμές και για την ώρα μελετάω κυρίως και που και που βγαίνω για μικρές δοκιμές στην ταράτσα σε πολύ μικρές αποστάσεις ώστε να παίζω με τις ρυθμίσεις κλπ. Δεν βοήθησε και ο καιρός αυτές τις μέρες οπότε λέω να περιμένω και το fly more πακέτο, ώστε να ...πάρω τα βουνά. Μέχρι τότε εκτός από τη μελέτη για όλα τα σχετικά θέματα (ασφάλεια, χειρισμός, λειτουργίες, τεχνικές φωτογραφίας και βίντεο), δήλωσα αρχικά τη συσκευή στην υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να αποκτήσω αριθμό μητρώου χειριστή και ιδιοκτήτη ώστε να είμαι τυπικά ΟΚ. Δεν χρειάζεται κάποια άλλη άδεια μιας και η συσκευή είναι οριακά κάτω από τα 250γρ (249 😛 ) και δεν περνάει στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Όταν δεν θα πήζω πολύ με τη δουλειά, λέω να πάρω και τη βασική πιστοποίηση χειριστή που κοστίζει περίπου 50 ευρώ, έτσι για να υπάρχει. Αγόρασα επίσης και ένα μικρό φορητό ανεμόμετρο χειρός (σας είπα πως είμαι υπερβολικός ε?) για να τσεκάρω με ακρίβεια την ταχύτητα του αέρα στα σημεία που θα το πετάω (αν και σε μεγαλύτερα ύψη που θα πάει, τα πράγματα προφανώς θα είναι διαφορετικά από το σημείο της απογείωσης) και μένει να πάρω και μια αναδιπλούμενη επιφάνεια απογείωσης/προσγείωσης για να μην ταλαιπωρείται σε δύσκολες επιφάνειες κλπ. Από την ελάχιστη εμπειρία που έχω μέχρι τώρα από το drone δηλώνω ενθουσιασμένος (αν και δεν ξεπέρασα τις φοβίες από τη χρήση του Tello), ειδικά με τη σταθερότητα που έχει για τόσο μικρή και ελαφριά συσκευή (πετάει με εντάσεις αέρα έως και 5 περίπου bf), με την ποιότητα της εικόνας και του βίντεο και την αυτονομία της μπαταρίας (πρακτικά κάπου στα 30 λεπτά). Έχει 3 αισθητήρες αποφυγής εμποδίων (μπροστά, πίσω, κάτω) που κάνουν καλή δουλειά και το φρενάρουν αμέσως (ή κάνει ελιγμούς ανάλογα με τη ρύθμιση που θα επιλέξεις) και γενικώς το remote σε ειδοποιεί συνεχώς (σε αγχωτικό βαθμό πολλές φορές...) για ό,τι περίεργο μπορεί να προκύψει κατά τη διάρκεια της πτήσης και πρέπει να το προσέξεις άμεσα. Με την εμβέλεια δεν έχω ασχοληθεί ακόμη πολύ μιας και είμαι στο στάδιο της εκπαίδευσης ακόμη αλλά δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει κάποιο θέμα μιας και αρχικά το έφτασα περίπου στα 400-500 μέτρα χωρίς να υπάρξει καμία απώλεια στις μπάρες του σήματος. Το remote τρέχει μια έκδοση Android πρακτικά (ναι, ξέρω, είναι ντροπή...) και φορτώνει αυτόματα το DJI fly app αλλά δεν σε αφήνει να εγκαταστήσεις εφαρμογές τρίτων κλπ. Παίρνει micro sd κάρτα για τις εγγραφές της οθόνης και την αποθήκευση offline χαρτών, έχει GPS, WiFi & Bluetooth. Η μπαταρία του κρατάει για περίπου 4 ώρες. Νεότερα και updates, θα υπάρξουν σταδιακά όσο προχωράω με τα της εκπαίδευσης! 😛 Έφτιαξα το topic κυρίως για να ανταλλάσσουμε απόψεις, ιδέες, εμπειρίες, τεχνικές, απορίες, κλπ! 2
thanasis00 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Με γεια το νέο drone! Σίγουρα θα περάσεις πολύ ωραίες στιγμές με το συγκεκριμένο! Αν και εγώ έχω το DJI Mini 2, είμαστε πολύ κοντά όσον αφορά το μέγεθος και το βάρος. Να πω ότι στην αρχή και εγώ αγχωνόμουν που θα το απογειώνω/προσγειώνω, αλλά πλέον το πετάω και το προσγειώνω κατ' ευθείαν στο χέρι μου, και βολεύει αφάνταστα μιας και δε παίζει καθόλου ρόλο που βρίσκεσαι και τι υπάρχει από κάτω σου για να το σηκώσεις/προσγειώσεις. Πολύ προσοχή αν μένεις σε πόλη, ειδικά σε χαμηλές πτήσεις, μη τυχόν και μπλέξεις με καλώδια. Επίσης αν έχεις LOS θα είσαι κομπλέ, αλλά τουλάχιστον την Αθήνα, με το που χαθεί το LOS πέφτει πάρα πολύ το signal quality, οπότε μπορεί να μπλέξεις λίγο για να συνδεθείς πάλι. Επίσης να σετάρεις στις επιθυμητές τιμές και το RTH, πχ να κάνει hover πάνω από σένα σε καλό ύψος, για να μη πετύχει κανά καλώδιο or sth. Επίσης, αν και το χεις δει φαντάζομαι, να πάρεις και από την ΥΠΑ άδεια και πτυχίο ΣμηΕΑ για να πετάς άνετα και εντός πόλεων. 1
Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 16 λεπτά πριν, thanasis00 είπε Με γεια το νέο drone! Σίγουρα θα περάσεις πολύ ωραίες στιγμές με το συγκεκριμένο! Αν και εγώ έχω το DJI Mini 2, είμαστε πολύ κοντά όσον αφορά το μέγεθος και το βάρος. Να πω ότι στην αρχή και εγώ αγχωνόμουν που θα το απογειώνω/προσγειώνω, αλλά πλέον το πετάω και το προσγειώνω κατ' ευθείαν στο χέρι μου, και βολεύει αφάνταστα μιας και δε παίζει καθόλου ρόλο που βρίσκεσαι και τι υπάρχει από κάτω σου για να το σηκώσεις/προσγειώσεις. Πολύ προσοχή αν μένεις σε πόλη, ειδικά σε χαμηλές πτήσεις, μη τυχόν και μπλέξεις με καλώδια. Επίσης αν έχεις LOS θα είσαι κομπλέ, αλλά τουλάχιστον την Αθήνα, με το που χαθεί το LOS πέφτει πάρα πολύ το signal quality, οπότε μπορεί να μπλέξεις λίγο για να συνδεθείς πάλι. Επίσης να σετάρεις στις επιθυμητές τιμές και το RTH, πχ να κάνει hover πάνω από σένα σε καλό ύψος, για να μη πετύχει κανά καλώδιο or sth. Επίσης, αν και το χεις δει φαντάζομαι, να πάρεις και από την ΥΠΑ άδεια και πτυχίο ΣμηΕΑ για να πετάς άνετα και εντός πόλεων. Προφανώς και στο κέντρο πόλης με μεγάλα κτίρια κλπ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την εμβέλεια, ειδικά αν βρίσκεσαι στο έδαφος και όχι σε κάποια ταράτσα κλπ. Ευτυχώς υπάρχει το αυτόματο RTH που γυρίζει πίσω το drone αν χαθεί το σήμα για περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα. Στις ρυθμίσεις για το auto RTH έχω βάλει να πηγαίνει πρώτα στα 65 μέτρα ύψος και μετά να επιστρέφει σε ευθεία γραμμή στο σημείο απογείωσης και μετά να κατεβαίνει. Πιστεύω πως τα 60+ μέτρα είναι ασφαλής επιλογή μιας και στο περίπου, τα 30 μέτρα αντιστοιχούν σε μια 9όροφη πολυκατοικία. Σε καμία περίπτωση δεν θα ρίσκαρα χαμηλές πτήσεις αν δεν υπάρχει μεγάλος ανοιχτός χώρος ώστε να βλέπω το drone και να μπορώ να έχω σε ευθεία γραμμή καλή επαφή του χειριστηρίου με το drone.
LongTom Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) Με γεια και καλές πτήσεις! Καταρχάς προτείνω να πετάς από αλάνες και ανοιχτούς χώρους μέχρι να μάθεις καλά, ιδίως σε χωριά ή σε περιοχές με λίγα σπίτια. Η μεγαλούπολη είναι η χειρότερη περιοχή γιατί έχει πάρα πολλά εμπόδια που δεν φαίνονται εύκολα από το έδαφος (ιδίως καλώδια), παρεμβολές που ίσως προκαλέσουν προβλήματα (κυρίως λόγω CE περιορισμών στο χειριστήριο) σε κάποιες κόρνερ περιπτώσεις και πολλούς περίεργους που ίσως δεν είναι τόσο φιλικοί (κάποιοι σωστά λόγω πολλών ανώμαλων με drone που ακούμε συχνά-πυκνά). edit: Για να γράφεις περισσότερες ώρες, ιδίως τώρα στην αρχή που δεν έχεις muscle memory, μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή/sim της DJI. Τζάμπα, αρκετά ρεαλιστικό και γενικά τιμιότατη εφαρμογή για να μάθεις να πετάς τα drone της. Έτσι κάνεις προπόνηση και από τον καναπέ! Το ανεμόμετρο δεν κάνει δουλειά, εφόσον το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το υψόμετρο. Κατέβασε εφαρμογή σαν την UAV forecast για να βλέπεις ανά 10μ τι άνεμος προβλέπεται και τι gusts. Πολλοί δυστυχώς το να πετάνε όσο μακρύτερα γίνεται το έχουν κάνει καραμέλα. Οι νόμοι όμως είναι ξεκάθαροι, πρέπει να είσαι σε απόσταση άμεσης οπτική επαφή (LOS) με το drone. Ειδάλλως είσαι παράνομος. Έτσι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία εάν πας 100μ παραπάνω. Άσε που είναι πολύ λογικότερο και ασφαλέστερο να βλέπεις τι έχει γύρω όταν το πετάς, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις όταν ξεπερνάει το LOS. Άλλη εφαρμογή που πρέπει να έχεις, είναι αυτή που σε ειδοποιεί για τους περιορισμούς πτήσης στην περιοχή σου/χώρα σου. Δεν ξέρω τι παίζει Ελλάδα, αλλά υπάρχουν για κάθε χώρα. Η DJI έχει εσωτερική λειτουργία για αυτό (δεν σε αφήνει να πετάξεις ή σε προειδοποιεί για μειωμένο ύψος πτήσης), αλλά δεν είναι επ' ουδενί τέλεια. Προσοχή στις παλέτες αποπροσγείωσης, γιατί αυτές με πανί (κυκλικές) είναι τελείως κουρέλι και εάν δεν τις στερεώσεις στο χώμα φεύγουν με το αεράκι ή το άνεμο που σηκώνει το drone. Προτείνω τις βαριές αναδιπλούμενες τετράγωνες. Εφόσον έχω τέτοια και δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα με κρύο/αέρα από προσγειώσεις/χιόνι και πάγο. Μπορείς να μην χρησιμοποιήσεις παλέτα και να το κάνεις με το χέρι, αλλά δεν είναι ιδεατό. Ιδίως η προσγείωση, εφόσον για να κλείσουν οι κινητήρες πρέπει να ενεργοποιήσεις ουσιαστικά την απενεργοποίηση drone έκτακτης ανάγκης/σύγκρουσης με το να το αναποδογυρίσεις απότομα. Κάτι που καταπονεί δίχως λόγο τους κινητήρες και τις έλικες. Τώρα με τα κρύα, πολύ προσοχή να είναι σωστά ζεστές οι μπαταρίες, να μην πετάς δίχως έλεγχο/πτήση του drone για 30s-1min σε hover κοντά σου (ζέσταμα και έλεγχος σωστής λειτουργίας), να βλέπεις πολύ προσεκτικά την συμπεριφορά του drone στον αέρα και όταν γυρίζει και να μην πετάς όταν έχει χιόνι/κρύα ομίχλη. Με τα τελευταία να είναι άμεση επιστροφή εφόσον η παγοποίηση γίνεται πολύ γρήγορα. Με την ομίχλη να είναι επικίνδυνη ακόμη και σε ζεστή μέρα, εφόσον ακόμη και εάν δεν έχεις παγοποίηση, έχεις βρέξιμο του drone. Καλύτερα να μην πετάς κάτω των -10 εάν γίνεται. καλύτερα να μην χρησιμοποιείς το drone αμέσως από τα ζεστά του αμαξιού/σπιτιού, αλλά να το αφήνεις λίγη ώρα να πάρει την θερμοκρασία (όχι τις μπαταρίες φυσικά). Τέλος προσοχή και στα χέρια σου, γιατί τα παγωμένα χέρια είναι πολύ πιο επιρρεπή σε λάθη. Επεξ/σία 9 Φεβρουαρίου 2023 από LongTom 1
Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 33 λεπτά πριν, LongTom είπε Με γεια και καλές πτήσεις! Καταρχάς προτείνω να πετάς από αλάνες και ανοιχτούς χώρους μέχρι να μάθεις καλά, ιδίως σε χωριά ή σε περιοχές με λίγα σπίτια. Η μεγαλούπολη είναι η χειρότερη περιοχή γιατί έχει πάρα πολλά εμπόδια που δεν φαίνονται εύκολα από το έδαφος (ιδίως καλώδια), παρεμβολές που ίσως προκαλέσουν προβλήματα (κυρίως λόγω CE περιορισμών στο χειριστήριο) σε κάποιες κόρνερ περιπτώσεις και πολλούς περίεργους που ίσως δεν είναι τόσο φιλικοί (κάποιοι σωστά λόγω πολλών ανώμαλων με drone που ακούμε συχνά-πυκνά). edit: Για να γράφεις περισσότερες ώρες, ιδίως τώρα στην αρχή που δεν έχεις muscle memory, μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή/sim της DJI. Τζάμπα, αρκετά ρεαλιστικό και γενικά τιμιότατη εφαρμογή για να μάθεις να πετάς τα drone της. Έτσι κάνεις προπόνηση και από τον καναπέ! Το ανεμόμετρο δεν κάνει δουλειά, εφόσον το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το υψόμετρο. Κατέβασε εφαρμογή σαν την UAV forecast για να βλέπεις ανά 10μ τι άνεμος προβλέπεται και τι gusts. Πολλοί δυστυχώς το να πετάνε όσο μακρύτερα γίνεται το έχουν κάνει καραμέλα. Οι νόμοι όμως είναι ξεκάθαροι, πρέπει να είσαι σε απόσταση άμεσης οπτική επαφή (LOS) με το drone. Ειδάλλως είσαι παράνομος. Έτσι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία εάν πας 100μ παραπάνω. Άσε που είναι πολύ λογικότερο και ασφαλέστερο να βλέπεις τι έχει γύρω όταν το πετάς, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις όταν ξεπερνάει το LOS. Άλλη εφαρμογή που πρέπει να έχεις, είναι αυτή που σε ειδοποιεί για τους περιορισμούς πτήσης στην περιοχή σου/χώρα σου. Δεν ξέρω τι παίζει Ελλάδα, αλλά υπάρχουν για κάθε χώρα. Η DJI έχει εσωτερική λειτουργία για αυτό (δεν σε αφήνει να πετάξεις ή σε προειδοποιεί για μειωμένο ύψος πτήσης), αλλά δεν είναι επ' ουδενί τέλεια. Προσοχή στις παλέτες αποπροσγείωσης, γιατί αυτές με πανί (κυκλικές) είναι τελείως κουρέλι και εάν δεν τις στερεώσεις στο χώμα φεύγουν με το αεράκι ή το άνεμο που σηκώνει το drone. Προτείνω τις βαριές αναδιπλούμενες τετράγωνες. Εφόσον έχω τέτοια και δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα με κρύο/αέρα από προσγειώσεις/χιόνι και πάγο. Μπορείς να μην χρησιμοποιήσεις παλέτα και να το κάνεις με το χέρι, αλλά δεν είναι ιδεατό. Ιδίως η προσγείωση, εφόσον για να κλείσουν οι κινητήρες πρέπει να ενεργοποιήσεις ουσιαστικά την απενεργοποίηση drone έκτακτης ανάγκης/σύγκρουσης με το να το αναποδογυρίσεις απότομα. Κάτι που καταπονεί δίχως λόγο τους κινητήρες και τις έλικες. Τώρα με τα κρύα, πολύ προσοχή να είναι σωστά ζεστές οι μπαταρίες, να μην πετάς δίχως έλεγχο/πτήση του drone για 30s-1min σε hover κοντά σου (ζέσταμα και έλεγχος σωστής λειτουργίας), να βλέπεις πολύ προσεκτικά την συμπεριφορά του drone στον αέρα και όταν γυρίζει και να μην πετάς όταν έχει χιόνι/κρύα ομίχλη. Με τα τελευταία να είναι άμεση επιστροφή εφόσον η παγοποίηση γίνεται πολύ γρήγορα. Με την ομίχλη να είναι επικίνδυνη ακόμη και σε ζεστή μέρα, εφόσον ακόμη και εάν δεν έχεις παγοποίηση, έχεις βρέξιμο του drone. Καλύτερα να μην πετάς κάτω των -10 εάν γίνεται. καλύτερα να μην χρησιμοποιείς το drone αμέσως από τα ζεστά του αμαξιού/σπιτιού, αλλά να το αφήνεις λίγη ώρα να πάρει την θερμοκρασία (όχι τις μπαταρίες φυσικά). Τέλος προσοχή και στα χέρια σου, γιατί τα παγωμένα χέρια είναι πολύ πιο επιρρεπή σε λάθη. Thnx για τα tips. Το App της DJI έχει κανονικά όλες τις fly zones με περιορισμούς κλπ στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα έχει σχεδόν τα πάντα! Ο κανόνας για τους ελέγχους πριν από κάθε πτήση και το hover για μερικά δευτερόλεπτα μπροστά μου, ήταν ο πρώτος που έμαθα και εφάρμοσα και είναι ο πιο σημαντικός. Έτσι θα δεις άμεσα αν κάτι δεν πάει καλά με το drone, τους έλικες (ειδικά αν τους έχεις αλλάξει πρόσφατα) κλπ. Το ανεμόμετρο το πήρα μόνο για να έχω μια βασική ένδειξη της ταχύτητας του αέρα στην επιφάνεια ώστε έχω μια πρώτη εκτίμηση. Αν ας πούμε έχω αρχική μέτρηση 4-5 μποφόρ, δεν θα είναι πολύ καλή ιδέα να το ανεβάσω ψηλά... Το όριο του mini 3 pro είναι κάπου στα 5bf (10m/sec) και σε προειδοποιεί και το ίδιο το app όταν ξεπεραστούν τα όρια αυτά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Από επιφάνειες προσγείωσης/απογείωσης θα πάρω αυτή: https://www.skroutz.gr/s/36010330/PGYTECH-Επιφάνεια-Προσγείωσης-50cm-για-DJI-Mini-3-Pro.html αν και δυστυχώς δεν χωράει ούτε διπλωμένη μέσα στο μικρό τσαντάκι της DJI. Εν τω μεταξύ έχουν βελτιώσει πλέον τόσο πολύ το θόρυβο κλπ που πρακτικά μετά από τα 10-15 μέτρα δεν το ακούς καν!
kostasbm Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 o Tom σου ειπε αρκετα το ανεμόμετρο είναι άχρηστο.....στα 20 μέτρα και πάνω ο αέρας είναι διαφορετικής έντασης.......είναι για μας που κάνουμε θαλάσσια σπορ με 5 μπφορ αν πετάξεις το ποιο πιθανό είναι να μη γυρίσει ανάλογα με τη διεύθυνση του αέρα....έχει γεμίσει ο κόλπος εδώ με drones.... πηγαινε σε πάρκα να πετάς όχι στη ταράτσα..... το να μην το ακούς δεν είναι πάντα πλεονέκτημα....είναι όπως το αυτοκίνητο που κάθε θόρυβος σε ξυπνάει αν δε πάει κάτι καλα μη περιμένεις η μπαταρία να πέσει πολύ χαμηλά ,δε ξέρω τι ρύθμιση έχεις βάλει σαν ελάχιστη....αν η επιστροφή είναι με κόντρα αέρα σημαίνει περισσότερη κατανάλωση και μπορεί να πέσει κάτω σα πατατα μμπορω να σου πω ότι οι περισσότεροι νομίζουν ότι δε παθαίνει τίποτα το drone επειδη εχει αυτοματισμους...πιστεψε με οτι στο Μπουρτζι(Ναυπλιο) στο βυθο ειναι πανω απο 50 dji drones..... προσοχή που πετάς όχι σε κόσμο και κάθε μέρα θα αποκτάς περισσότερη εμπιστοσύνη πρώτα στα χέρια σου και μετά στους αυτοματισμούς 1
thanasis00 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 56 λεπτά πριν, LongTom είπε Μπορείς να μην χρησιμοποιήσεις παλέτα και να το κάνεις με το χέρι, αλλά δεν είναι ιδεατό. Ιδίως η προσγείωση, εφόσον για να κλείσουν οι κινητήρες πρέπει να ενεργοποιήσεις ουσιαστικά την απενεργοποίηση drone έκτακτης ανάγκης/σύγκρουσης με το να το αναποδογυρίσεις απότομα. Κάτι που καταπονεί δίχως λόγο τους κινητήρες και τις έλικες. Δεν ισχύει αυτό, δε χρειάζεται να το γυρίσεις απότομα για να σταματήσουν οι έλικες. Όταν το προσγειώνεις στο χέρι σου, αφού το κατεβάζεις με το μοχλό κατεύθυνσης προς τα κάτω, μόλις ελέγξει το drone ότι βρίσκεται το χέρι σου από κάτω, κατεβαίνει αυτόματα και κλείνει μόνο του. Πανεύκολο και απλό, όπως φαίνεται και στο βίντεο: 2
LongTom Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 21 λεπτά πριν, billdanos είπε Thnx για τα tips. Το App της DJI έχει κανονικά όλες τις fly zones με περιορισμούς κλπ στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα έχει σχεδόν τα πάντα! Ο κανόνας για τους ελέγχους πριν από κάθε πτήση και το hover για μερικά δευτερόλεπτα μπροστά μου, ήταν ο πρώτος που έμαθα και εφάρμοσα και είναι ο πιο σημαντικός. Έτσι θα δεις άμεσα αν κάτι δεν πάει καλά με το drone, τους έλικες (ειδικά αν τους έχεις αλλάξει πρόσφατα) κλπ. Το ανεμόμετρο το πήρα μόνο για να έχω μια βασική ένδειξη της ταχύτητας του αέρα στην επιφάνεια ώστε έχω μια πρώτη εκτίμηση. Αν ας πούμε έχω αρχική μέτρηση 4-5 μποφόρ, δεν θα είναι πολύ καλή ιδέα να το ανεβάσω ψηλά... Το όριο του mini 3 pro είναι κάπου στα 5bf (10m/sec) και σε προειδοποιεί και το ίδιο το app όταν ξεπεραστούν τα όρια αυτά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Από επιφάνειες προσγείωσης/απογείωσης θα πάρω αυτή: https://www.skroutz.gr/s/36010330/PGYTECH-Επιφάνεια-Προσγείωσης-50cm-για-DJI-Mini-3-Pro.html αν και δυστυχώς δεν χωράει ούτε διπλωμένη μέσα στο μικρό τσαντάκι της DJI. Εν τω μεταξύ έχουν βελτιώσει πλέον τόσο πολύ το θόρυβο κλπ που πρακτικά μετά από τα 10-15 μέτρα δεν το ακούς καν! Ναι, το ξέρω, αλλά όπως έγραψα δεν πρέπει να βασίζεσαι πολύ σε ότι βγάζει η DJI. Δεν ενημερώνεται αρκετά γρήγορα και δεν έχει όλα τα NOTAM. Έχω ίδια επιφάνεια, σε άλλο χρώμα, άλλο όνομα και δίχως τις τρούπες στις άκρες. Όλες φυσικά βγαίνουν από το ίδιο εργοστάσιο με άλλο branding. Είναι καλή, αρκετά βαριά και διπλώνει σωστά. Κανένα πρόβλημα και με χιόνι/πάγο από κάτω. Επίσης σε υγρασία. Μέχρι τώρα σκυλί, αν και δεν είναι πολύ ελαφριά. Μην περιμένεις να βάλεις κάτι παραπάνω στις θήκες της DJI. Είναι τόσο όσο για το drone και τα συμπράγκαλα και πάλι θέλει tetris ώστε να χωρέσουν όλα. Προσωπικά έχω φωτογραφική τσάντα πλάτης για το drone που έχω και την canon R και τους φακούς. Πολύ απλούστερο και ευκολότερο για να κάνω την δουλειά μου. Το drone σου έχει διαφορική απόδοση ανάλογα με το ποσοστό της μπαταρίας, ύψος και την θερμοκρασία. ΜΗΝ πιστεύεις 100% τα θεωρητικά όρια και μην βασίζεσαι απόλυτα σε αυτά να γυρίσεις. Ακόμη και σε sport mode. Πέρα του πολύ απλού ότι με gust εύκολα έχεις +100% στιγμιαία αύξηση ή για κάποια δευτερόλεπτα της ενδεικτικής ταχύτητας. Κάτι που όταν γίνεται συχνά, ουσιαστικά έχεις πολύ μεγαλύτερο χρόνο επιστροφής. Επίσης προσοχή στο περιβάλλον. Κτήρια που τα χτυπάει ο ήλιος, γκρεμοί, όρια δάσους και γενικά πολλές επιφάνειες μπορεί να εμφανίσουν ισχυρά updrafts. Τα οποία είναι καλό να προβλέπεις και αποφεύγεις. Για αυτό πρότεινα στην αρχή αλάνες, δεν έχεις τόσα πολλά να σκεφτείς και μπορείς να συγκεντρωθείς στο να μάθεις τον χειρισμό.
Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 51 λεπτά πριν, kostasbm είπε o Tom σου ειπε αρκετα το ανεμόμετρο είναι άχρηστο.....στα 20 μέτρα και πάνω ο αέρας είναι διαφορετικής έντασης.......είναι για μας που κάνουμε θαλάσσια σπορ με 5 μπφορ αν πετάξεις το ποιο πιθανό είναι να μη γυρίσει ανάλογα με τη διεύθυνση του αέρα....έχει γεμίσει ο κόλπος εδώ με drones.... πηγαινε σε πάρκα να πετάς όχι στη ταράτσα..... το να μην το ακούς δεν είναι πάντα πλεονέκτημα....είναι όπως το αυτοκίνητο που κάθε θόρυβος σε ξυπνάει αν δε πάει κάτι καλα μη περιμένεις η μπαταρία να πέσει πολύ χαμηλά ,δε ξέρω τι ρύθμιση έχεις βάλει σαν ελάχιστη....αν η επιστροφή είναι με κόντρα αέρα σημαίνει περισσότερη κατανάλωση και μπορεί να πέσει κάτω σα πατατα μμπορω να σου πω ότι οι περισσότεροι νομίζουν ότι δε παθαίνει τίποτα το drone επειδη εχει αυτοματισμους...πιστεψε με οτι στο Μπουρτζι(Ναυπλιο) στο βυθο ειναι πανω απο 50 dji drones..... προσοχή που πετάς όχι σε κόσμο και κάθε μέρα θα αποκτάς περισσότερη εμπιστοσύνη πρώτα στα χέρια σου και μετά στους αυτοματισμούς Όπως είπα το ανεμόμετρο είναι απλά για να έχω ο ίδιος μια αίσθηση τρέχουσας ταχύτητας του αέρα. Αν έχω μέτρηση 5, στα 30-40-50 μέτρα μπορεί να είναι 7-8 κλπ κλπ. Το ίδιο το drone υπολογίζει κάθε φορά τους διαθέσιμους χρόνους αυτονομίας ανάλογα με το πόσο ζορίζονται τα μοτέρ και τη θέση στην οποία βρίσκεται. Σε κάθε περίπτωση είναι απλά κοινή λογική πως πρέπει ανά πάσα στιγμή να ελέγχεις τις παραμέτρους και να κρίνεις για τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις. Το να πατάς cancel στο RTH γιατί πιστεύεις πως θα τα καταφέρεις ενώ το drone είναι εκτός οπτικού πεδίου, είναι προφανώς μεγάλη χαζομάρα με τεράστιο ρίσκο. Το θόρυβο δεν τον ανέφερα σαν πλεονέκτημα μιας και ακόμη και από πάνω σου αν είναι στα 30 μέτρα, πρακτικά δεν το ακούς! Όλοι οι αυτοματισμοί είναι χρήσιμα εργαλεία αλλά χωρίς το μάτι μας δεν μπορούν να κάνουν και θαύματα. Έχω δει και γω χειριστές να το παίζουν super pro και να προσπαθούν να πάρουν πλάνα ενώ το drone πετάει 20cm πάνω από το νερό ή πλησιάζει ένα σημείο ενδιαφέροντος στο μισό μέτρο! Εκεί προφανώς και μια απότομη ριπή αέρα, μπορεί να σε κάνει να αποχαιρετήσεις το drone... 😛
gorge18 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Καλες προσγειώσεις!! Κατι που δεν αναφέρθηκε, θα πρότεινα και μια αδεια απο καποια σχολη Α1/Α3 γιατι απο μονη της η αδεια εκμεταλευομενου δεν λεει κατι. Συν οτι θα μαθεις καποια πραγματα. Ανάλογα την τρελα μετα πας και σε A2 και ξεκινάς και ειδικότητες. Τωρα οι τιμες ειναι τσαμπα, οταν τα εκανα εγω συνολο μου ειχε πιασει πανω απο 3κ και αν υπολογίσω ICAO και ιατρικα... αστα να πανε......
LongTom Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 1 ώρα πριν, thanasis00 είπε Δεν ισχύει αυτό, δε χρειάζεται να το γυρίσεις απότομα για να σταματήσουν οι έλικες. Όταν το προσγειώνεις στο χέρι σου, αφού το κατεβάζεις με το μοχλό κατεύθυνσης προς τα κάτω, μόλις ελέγξει το drone ότι βρίσκεται το χέρι σου από κάτω, κατεβαίνει αυτόματα και κλείνει μόνο του. Πανεύκολο και απλό, όπως φαίνεται και στο βίντεο: Tο ξέρω και αυτό, αλλά δυστυχώς δεν δουλεύει πάντα σωστά και με την πρώτη. Μια κίνηση του χεριού την λάθος στιγμή και πρέπει να ξαναπροσπαθήσεις ή χειρότερα ξεφεύγει στο πλάι. Τα δάκτυλα επίσης πρέπει να το πιάσουν ώστε να μην αναπηδήσει. Είναι αρκετά ρίσκο, ιδίως στην αρχή που μαθαίνεις και πρέπει ταυτόχρονα να έχεις και το χειριστήριο στο ένα χέρι και να το χειρίζεσαι. Το οποίο είναι και το κρίσιμο σημείο για να γίνει η στραβή. Επίσης στην απογείωση, είναι απαραίτητο να είναι οριζόντιο το χέρι, εφόσον δεν θέλεις να ξεφύγει αριστερά ή δεξιά. Γενικά δεν προτείνω τέτοια κόλπα. Πολλά τα ρίσκα για ένα ακριβό εργαλείο και η εναλλακτική είναι πολύ ευκολότερη-ασφαλέστερη. Στην χειρότερη, να το προσπαθήσει μόνο έπειτα από καιρό που ξέρει να το πετάει και να το προσγειώνει σωστά. Τέλος σε μεγαλύτερα drone γίνεται αρκετά επικίνδυνο λόγω κινητήρων (οι οποίοι άνετα σε ανοίγουν το χέρι, όπως έμαθα στις πρώτες μέρες που είχα το Air2S). 28 λεπτά πριν, billdanos είπε Όλοι οι αυτοματισμοί είναι χρήσιμα εργαλεία αλλά χωρίς το μάτι μας δεν μπορούν να κάνουν και θαύματα. Έχω δει και γω χειριστές να το παίζουν super pro και να προσπαθούν να πάρουν πλάνα ενώ το drone πετάει 20cm πάνω από το νερό ή πλησιάζει ένα σημείο ενδιαφέροντος στο μισό μέτρο! Εκεί προφανώς και μια απότομη ριπή αέρα, μπορεί να σε κάνει να αποχαιρετήσεις το drone... 😛 Αυτά δεν είναι το ίδιο. Πολύ μεγαλύτερο ρίσκο το πρώτο από εμπειρίας. Με την ίδια την DJI να προειδοποιεί ότι υπερ-πτήσεις πάνω από λίμνες/κανάλια/θάλασσες σε χαμηλό ύψος μπορεί να μπερδέψουν τους αισθητήρες απόστασης από το έδαφος. Προσωπικά είδα μερικές φορές το drone να χάνει ύψος - έως και ένα μέτρο - σε περιπτώσεις που πετούσα σχετικά χαμηλά πάνω από λίμνη (κάπου 3-5μ). Τώρα μόνο στα 10μ+, εκτός από πολύ ειδικές περιπτώσεις. Το δεύτερο παλεύεται σε κάποιες περιπτώσεις, όχι ιδεατό, αλλά μπορείς να περιορίσεις πολύ το ρίσκο εάν ξέρεις τι κάνεις. 1
kostasbm Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 1 ώρα πριν, billdanos είπε Όπως είπα το ανεμόμετρο είναι απλά για να έχω ο ίδιος μια αίσθηση τρέχουσας ταχύτητας του αέρα. Αν έχω μέτρηση 5, στα 30-40-50 μέτρα μπορεί να είναι 7-8 κλπ κλπ. Το ίδιο το drone υπολογίζει κάθε φορά τους διαθέσιμους χρόνους αυτονομίας ανάλογα με το πόσο ζορίζονται τα μοτέρ και τη θέση στην οποία βρίσκεται. Σε κάθε περίπτωση είναι απλά κοινή λογική πως πρέπει ανά πάσα στιγμή να ελέγχεις τις παραμέτρους και να κρίνεις για τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις. Το να πατάς cancel στο RTH γιατί πιστεύεις πως θα τα καταφέρεις ενώ το drone είναι εκτός οπτικού πεδίου, είναι προφανώς μεγάλη χαζομάρα με τεράστιο ρίσκο. Το θόρυβο δεν τον ανέφερα σαν πλεονέκτημα μιας και ακόμη και από πάνω σου αν είναι στα 30 μέτρα, πρακτικά δεν το ακούς! Όλοι οι αυτοματισμοί είναι χρήσιμα εργαλεία αλλά χωρίς το μάτι μας δεν μπορούν να κάνουν και θαύματα. Έχω δει και γω χειριστές να το παίζουν super pro και να προσπαθούν να πάρουν πλάνα ενώ το drone πετάει 20cm πάνω από το νερό ή πλησιάζει ένα σημείο ενδιαφέροντος στο μισό μέτρο! Εκεί προφανώς και μια απότομη ριπή αέρα, μπορεί να σε κάνει να αποχαιρετήσεις το drone... 😛 για να μην παρεξηγηθώ.....αυτά που ανέφερα είναι από προσωπική εμπειρία κάποιων ετών και με ηλεκτρονικά της dji ειμαι απο εποχης f450.......και ειναι απλα συμβουλευτικα -tips θα ελεγα για τον αέρα απλά να σου πω ότι βιντεοσκοπουμε σερφ windsurf συνηθως απο 4-5bft με ποιο βαρυτερο drone και εχω μια εμπειρια.... αν έχεις 2-3 μποφόρ στο έδαφος ανάλογα με τη τοποθεσία μπορεί να έχεις 2 στα 30-40 μέτρα η 5-6 αν είναι νότιος η βορεινος αντίστοιχα δεν υπάρχει στάνταρ γιαυτο είπα ότι το ανεμόπτερο είναι σχεδόν άχρηστο....αλλά με τις πτήσεις τις πολλές μπορείς να καταλάβεις με την αίσθηση αν είναι να πετάξεις η όχι.....πχ τα δένδρα είναι οδηγός φιλικά πάντα
Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2023 38 λεπτά πριν, kostasbm είπε για να μην παρεξηγηθώ.....αυτά που ανέφερα είναι από προσωπική εμπειρία κάποιων ετών και με ηλεκτρονικά της dji ειμαι απο εποχης f450.......και ειναι απλα συμβουλευτικα -tips θα ελεγα για τον αέρα απλά να σου πω ότι βιντεοσκοπουμε σερφ windsurf συνηθως απο 4-5bft με ποιο βαρυτερο drone και εχω μια εμπειρια.... αν έχεις 2-3 μποφόρ στο έδαφος ανάλογα με τη τοποθεσία μπορεί να έχεις 2 στα 30-40 μέτρα η 5-6 αν είναι νότιος η βορεινος αντίστοιχα δεν υπάρχει στάνταρ γιαυτο είπα ότι το ανεμόπτερο είναι σχεδόν άχρηστο....αλλά με τις πτήσεις τις πολλές μπορείς να καταλάβεις με την αίσθηση αν είναι να πετάξεις η όχι.....πχ τα δένδρα είναι οδηγός φιλικά πάντα Ναι μωρέ σιγά ποιος να παρεξηγηθεί! Ίσα ίσα που εγώ είμαι ο άσχετος για την ώρα! 😛 Γνωρίζω πως κάθε drone ανάλογα με το μέγεθος και το βάρος του έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και δεν μπορούν όλα να κάνουν τα πάντα! Στη δική μου περίπτωση που δηλώνω ερασιτέχνης και θέλω απλά να αρχίσω να τραβάω videos και φωτό από μέρη που μου αρέσουν κλπ, διάλεξα το mini pro κυρίως γιατί είναι μικρό και ελαφρύ και το βάζεις ακόμη και στη τσέπη του μπουφάν σου, ενώ ταυτόχρονα έχει μια καλή κάμερα. Θα μπορεί επίσης σχετικά εύκολα να με ακολουθεί σε διάφορα ταξίδια μιας και λόγω βάρους ανήκει στην πιο μικρή κατηγορία και δεν θα έχει πολλούς περιορισμούς σε σχέση με τους νόμους κλπ. Δεν είμαι από αυτούς που λένε "έλα μωρέ δε βαριέσαι" και στέλνουν το drone ...στου διαόλου τη μάνα! Προφανώς οι αντοχές του στο δυνατό αέρα είναι μικρότερες σε σχέση με άλλα μεγαλύτερα, αλλά σίγουρα δεν σκοπεύω να το βάλω να παρακολουθήσει surfers δίπλα στα κύματα (το πιο πιθανό αν δεν βυθιστεί, θα είναι να σκοτώσω τον ίδιο τον σέρφερ... 😛 ). Κάποια στιγμή όταν θα εξοικειωθώ περισσότερο θα ήθελα να δοκιμάσω και κάποιες νυχτερινές λήψεις σε ορισμένα σημεία αλλά αυτό απαιτεί ακόμη μεγαλύτερη προσοχή μιας και σε συνθήκες με λίγο φως, δεν μπορείς εύκολα να έχεις συνεχώς οπτική επαφή μαζί του ακόμη κι αν απλά το σηκώσεις κάθετα από πάνω σου. Παρατήρησα επίσης πως όταν τραβάς video, τα leds στους βραχίονες του drone σβήνουν εντελώς και αρχίζουν πάλι να αναβοσβήνουν όταν σταματήσεις την εγγραφή. Από όσα διάβασα στα forums της DJI, αυτό γίνεται για να μην επηρεάζεται το video από τα leds. :)
amorealex Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2023 @billdanos Έχεις βρει πουθενά το fly more kit ετοιμοπαράδοτο? Στα 199 ευρώ δεν το βρίσκω πουθενά και όπου το έχουν ετοιμοπαράδοτο έχει 220 και πάνω.
Super Moderators billdanos Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2023 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2023 19 λεπτά πριν, amorealex είπε @billdanos Έχεις βρει πουθενά το fly more kit ετοιμοπαράδοτο? Στα 199 ευρώ δεν το βρίσκω πουθενά και όπου το έχουν ετοιμοπαράδοτο έχει 220 και πάνω. Το πλήρωσα από την αρχή και ακόμη το περιμένω από το Πλαισιο. Ακόμη και η ίδια η DJI αναφέρει από Μάρτιο και μετά... Επίσης για online πιστοποίηση Α1-Α3 Open Sub Category μπορείτε να γραφτείτε εδώ: https://learningzone.eurocontrol.int/ilp/pages/description.jsf?menuId=1107#/users/@self/catalogues/8264768/courses/15839595/description και μετά από περίπου 2 ώρες με online μαθήματα, παρουσιάσεις και κάποια τεστ (εκτός από το τελικό), εκδίδεται αυτόματα και ΔΩΡΕΑΝ το πιστοποιητικό σας, που ισχύει για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει διάρκεια 5 χρόνια! Αν κάνετε λάθη κλπ στα τεστς, μπορείτε να τα επαναλάβετε όσες φορές θέλετε. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα