Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
41 λεπτά πριν, geopro είπε

Αν και οι αλυσίδες είναι αποτελεσματικές, κυρίως στο πάγο, εντούτοις υπάρχουν αποτρεπτικοί λόγοι για την χρήση τους.

Ήθελα να ρωτήσω εκείνους που έχουν γνώση, εγώ δεν έχω εμπειρία σε χειμερινές συνθήκες, κατά πόσο η χρήση των χειμερινών ελαστικών που έχουν πάρει έγκριση για χρήση σε συνθήκες έντονου χιονιού και φέρουν ένα συγκεκριμένο εικονίδιο, (που ονομάζεται «Αλπικό σύμβολο» (Alpine symbol) ή 3PMSF (3 peaks mountain with snow flake – βουνό με 3 κορυφές και νιφάδα χιονιού) , μπορούν να κάνουν υπό προϋποθέσεις την δουλειά τους με μια σχετική αξιοπρέπεια.

Πριν από κανά χρόνο έβαλα τα Michelin crossclimate 2 σε golf V τα οποία διαθέτουν την προδιαγραφή 3PMSF

IMG-a72374856d00413b6891bffc11bdb1b8-V.jpg.ac99862aa50f3b06b19f7e5ff70df8bd.jpg

Σύμφωνα με τους κανονισμούς δεν είμαι υπόχρεος κατοχής χιονοαλυσίδων ή χιονοκουβέρτας αφού διαθέτω ελαστικά χειμερινής πιστοποίησης αλλά τί πραγματικά μπορώ να περιμένω στην πράξη;

Το σημαντικότερο είναι να είμαι εντάξει απέναντι στους άλλους και στον εαυτό μου.

Τα all weather σε μαλακό χιόνι και σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν ειναι μια χαρά. Αν πας τώρα να κατέβεις κανενα βουνό με πολύ χιόνι και θερμοκρασιες 10 κατω από το μηδέν,  θα έχεις πρόβλημα.  Τα χιονολαστιχα (winter) εχουν παραπάνω αυλακώσεις και γόμα με καλύτερη συμπεριφορά σε θερμοκρασίες αρκετά κάτω από το μηδέν,κάνοντας την οδηγηση στο χιόνι σαφώς ασφαλέστερη από τα all weather που φοράς. 

Είσαι εντάξει απέναντι στους άλλους εφόσον τειρεις τους περιορισμούς που εχουν τα all weather και σου ανέφερα παραπάνω.  Δεν μπορείς να τα έχεις όλα και στον πάγο κανενα λάστιχο, πλην αυτών που έχουν καρφιά δεν γινεται να κυκλοφορήσει χωρίς αλυσίδες,  ακομα και τα χιονολοστιχα .

  • Like 1
  • Απαντ. 204
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, atheatos είπε

Τα all weather σε μαλακό χιόνι και σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν ειναι μια χαρά. Αν πας τώρα να κατέβεις κανενα βουνό με πολύ χιόνι και θερμοκρασιες 10 κατω από το μηδέν,  θα έχεις πρόβλημα.  Τα χιονολαστιχα (winter) εχουν παραπάνω αυλακώσεις και γόμα με καλύτερη συμπεριφορά σε θερμοκρασίες αρκετά κάτω από το μηδέν,κάνοντας την οδηγηση στο χιόνι σαφώς ασφαλέστερη από τα all weather που φοράς. 

Είσαι εντάξει απέναντι στους άλλους εφόσον τειρεις τους περιορισμούς που εχουν τα all weather και σου ανέφερα παραπάνω.  Δεν μπορείς να τα έχεις όλα και στον πάγο κανενα λάστιχο, πλην αυτών που έχουν καρφιά δεν γινεται να κυκλοφορήσει χωρίς αλυσίδες,  ακομα και τα χιονολοστιχα .

Ναι, το αντιλαμβάνομαι ότι σε πάγο μόνο καρφιά και αλυσίδες θα κάνουν την σωστή δουλειά.

Όσον αφορά την επιλογή αγοράς των Michelin crossclimate 2 αυτό που βάρυνε περισσότερο εκτός από την προδιαγραφή με Αλπικό σύμβολο 3PMSF ήταν ότι αν και είναι all weather εντούτοις στα διάφορα τεστ "κοιτούσε" στα μάτια με αξιώσεις τα καθαρόαιμα χειμερινά.

Διαβάζοντας το ΦΕΚ αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι ότι ως κάτοχος ειδικών ελαστικών δεν υπάρχει υποχρέωση (νομικής φύσης τουλάχιστον) κατοχής χιονοαλυσίδων ή χιονοκουβέρτας. Σωστά ;

Spoiler

Υπουργική Απόφαση Δ30/Δ5α/73567/2022 - ΦΕΚ 1144. 

Σκοπός της απόφασης αυτής είναι η διασφάλιση της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας των αυτοκινήτων οχημάτων σε χιονισμένο ή παγωμένο οδικό δίκτυο.
 Για την επίτευξη του σκοπού αυτού επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών, η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, προδιαγραφών σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας και εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά. Για τις ανάγκες της παρούσας:
α. Ως «αντιολισθητικά» νοούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα.
β. Ως ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα) νοούνται τα ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης δηλαδή εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου όπως υφίσταται στο Προσάρτημα 1 του Παραρτήματος 7 του Κανονισμού 117 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ) και χαρακτηριστικό M+S.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι δεν είσαι υποχρεωμένος απέναντι στους άλλους,  αλλά καλό για σένα να έχεις τις αλυσίδες μαζί σου άσχετα αν δεν τις φορέσεις ποτέ.  Εγω με χιονολαστιχα έκανα κάποτε την βλακια να ανέβω βουνό με 30 πόντους χιόνι και να κολλήσω σε σημειο που ήταν δίπλα σε κοίτη ποταμού.  Ο πάγος ήταν τόσο παχύς που το αμαξι αν και 4x4 δεν πήγαινε πουθενά. Αν είχα φόρεσει τις αλυσίδες που πάντα έχω το χειμώνα στο πορτ μπαγκάζ δεν θα συνέβαινε αυτό. Και πίστεψε με,αν το αμαξι δεν μπορεί να μετακινηθεί ούτε ένα μέτρο,  το να βάλεις αλυσίδες μεσα στο χιόνι και στο κρύο είναι σχεδόν αδύνατο. 

Επεξ/σία από atheatos
  • Thanks 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, geopro είπε

Ναι, το αντιλαμβάνομαι ότι σε πάγο μόνο καρφιά και αλυσίδες θα κάνουν την σωστή δουλειά.

Όσον αφορά την επιλογή αγοράς των Michelin crossclimate 2 αυτό που βάρυνε περισσότερο εκτός από την προδιαγραφή με Αλπικό σύμβολο 3PMSF ήταν ότι αν και είναι all weather εντούτοις στα διάφορα τεστ "κοιτούσε" στα μάτια με αξιώσεις τα καθαρόαιμα χειμερινά.

Διαβάζοντας το ΦΕΚ αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι ότι ως κάτοχος ειδικών ελαστικών δεν υπάρχει υποχρέωση (νομικής φύσης τουλάχιστον) κατοχής χιονοαλυσίδων ή χιονοκουβέρτας. Σωστά ;

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Υπουργική Απόφαση Δ30/Δ5α/73567/2022 - ΦΕΚ 1144. 

Σκοπός της απόφασης αυτής είναι η διασφάλιση της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας των αυτοκινήτων οχημάτων σε χιονισμένο ή παγωμένο οδικό δίκτυο.
 Για την επίτευξη του σκοπού αυτού επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών, η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, προδιαγραφών σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας και εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά. Για τις ανάγκες της παρούσας:
α. Ως «αντιολισθητικά» νοούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα.
β. Ως ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα) νοούνται τα ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης δηλαδή εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου όπως υφίσταται στο Προσάρτημα 1 του Παραρτήματος 7 του Κανονισμού 117 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ) και χαρακτηριστικό M+S.

 

Τα πιο πολλά reviews είναι σε διαφορετικές συνθήκες, πχ το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες είναι  αρκετά υψηλότερες από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Δοκιμάζοντας αρκετά ελαστικά θεωρώ το goodyear vector 4 season ανώτερο του crossclimate σε συνθήκες χιονιού.  Βέβαια εμείς στην βόρεια Ελλάδα χρησιμοποιούμε καθαρά χειμερινό και πάντα έχουμε και αλυσίδες στο πορτ μπαγκαζ. Αν το χιόνι είναι φρέσκο το χιονολάστιχο είναι άψογο αρκεί το ύψος του χιονιού να μη φτάνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου.  Προσωπικά είμαι κατά του 4 season γιατί έχεις ένα μέτριο χειμερινό,  κι ενα μέτριο καλοκαιρινό. 

  • Like 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, geopro είπε

Αν και οι αλυσίδες είναι αποτελεσματικές, κυρίως στο πάγο, εντούτοις υπάρχουν αποτρεπτικοί λόγοι για την χρήση τους.

Ήθελα να ρωτήσω εκείνους που έχουν γνώση, εγώ δεν έχω εμπειρία σε χειμερινές συνθήκες, κατά πόσο η χρήση των χειμερινών ελαστικών που έχουν πάρει έγκριση για χρήση σε συνθήκες έντονου χιονιού και φέρουν ένα συγκεκριμένο εικονίδιο, (που ονομάζεται «Αλπικό σύμβολο» (Alpine symbol) ή 3PMSF (3 peaks mountain with snow flake – βουνό με 3 κορυφές και νιφάδα χιονιού) , μπορούν να κάνουν υπό προϋποθέσεις την δουλειά τους με μια σχετική αξιοπρέπεια.

Πριν από κανά χρόνο έβαλα τα Michelin crossclimate 2 σε golf V τα οποία διαθέτουν την προδιαγραφή 3PMSF

IMG-a72374856d00413b6891bffc11bdb1b8-V.jpg.ac99862aa50f3b06b19f7e5ff70df8bd.jpg

Σύμφωνα με τους κανονισμούς δεν είμαι υπόχρεος κατοχής χιονοαλυσίδων ή χιονοκουβέρτας αφού διαθέτω ελαστικά χειμερινής πιστοποίησης αλλά τί πραγματικά μπορώ να περιμένω στην πράξη;

Το σημαντικότερο είναι να είμαι εντάξει απέναντι στους άλλους και στον εαυτό μου.

Αν δεν είναι απολύτως απαραίτητο να μετακινηθείς κάτσε σπίτι.Εσύ μπορεί να είσαι σε όλα νόμιμος κλπ αλλά ο απέναντι θα είναι;Ο μπροστα ή ο πίσω σου;

Δημοσ.
4 ώρες πριν, achilles_g_ είπε

Τα πιο πολλά reviews είναι σε διαφορετικές συνθήκες, πχ το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες είναι  αρκετά υψηλότερες από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Δοκιμάζοντας αρκετά ελαστικά θεωρώ το goodyear vector 4 season ανώτερο του crossclimate σε συνθήκες χιονιού.  Βέβαια εμείς στην βόρεια Ελλάδα χρησιμοποιούμε καθαρά χειμερινό και πάντα έχουμε και αλυσίδες στο πορτ μπαγκαζ. Αν το χιόνι είναι φρέσκο το χιονολάστιχο είναι άψογο αρκεί το ύψος του χιονιού να μη φτάνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου.  Προσωπικά είμαι κατά του 4 season γιατί έχεις ένα μέτριο χειμερινό,  κι ενα μέτριο καλοκαιρινό. 

Σίγουρα δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Αλλά υπάρχουν συνθήκες που ειναι μικτές. Μπορεί να βάλεις την άνοιξη τα καλοκαιρινά και σε κάποια περιοχή να έχεις , ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες ,θερμοκρασίες  στο μηδέν, όπου εκεί βγαίνει άχρηστο το οποιοδήποτε καλοκαιρινό . Επίσης η χρηση καλοκαιρινού στα χιόνια με αλυσίδες την θεωρώ  καταστροφική για το καλοκαιρινό λάστιχο. Αν όχι εκείνη την στιγμή , αργότερα το λάστιχο θα παρουσιασει θέματα, έχοντας χάσει την ελαστικότητα που είχε . Εχω δει λάστιχο καλοκαιρινό , να αλλάζει χρώμα από μαύρο σε γκρι το καλοκαιρι , γιατί το χειμώνα είχε χρησιμοποιηθεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτω από 7 βαθμούς τα περισσότερα καλοκαιρινά δεν δουλεύουν σωστά . 
Το ίδιο αντίστοιχα γίνεται με τα χειμερινά που μερικοί τα χρησιμοποιούν για οικονομία και το καλοκαιρι και φεύγουν κομμάτια από το πέλμα λογω υπερθέρμανσης.

Τα περισσότερα all weather εινα M+S . Όπου το M σημαίνει mud. Υπάρχουν δρόμοι που στην πρώτη βροχή γίνονται βούρκοι. Εκεί τα καλοκαιρινά απλά επιπλέουν … ένα all weather σε λάσπη και γλίτσα έχει την συμπεριφορά χειμερινού  σε χιόνι. Θα σε κρατήσει στο δρόμο και θα σε ξελασπώσει στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Προσωπικα επειδή κυκλοφορώ σε περιοχές off road , έχω σταματήσει την χρήση καλοκαιρινών ελαστικών και είμαι με all weather και χειμερινά τον χειμώνα.

  • Like 2
Δημοσ.

Το έχω προσέξει ότι σε χαμηλές θερμοκρασίες τα καλοκαιρινά ελαστικά δεν λειτουργούν με επάρκεια.

Σήμερα τα ξημερώματα σε πολλές περιοχές στην Αττική η θερμοκρασία ήταν κάτω από 7 βαθμούς και οδηγώντας ένα Opel Corsa που φορούσε καλοκαιρινά falken με προβλημάτισε αρκετά.

Δημοσ.
17 ώρες πριν, atheatos είπε

Τα all weather σε μαλακό χιόνι και σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν ειναι μια χαρά. Αν πας τώρα να κατέβεις κανενα βουνό με πολύ χιόνι και θερμοκρασιες 10 κατω από το μηδέν,  θα έχεις πρόβλημα.  Τα χιονολαστιχα (winter) εχουν παραπάνω αυλακώσεις και γόμα με καλύτερη συμπεριφορά σε θερμοκρασίες αρκετά κάτω από το μηδέν,κάνοντας την οδηγηση στο χιόνι σαφώς ασφαλέστερη από τα all weather που φοράς. 

Είσαι εντάξει απέναντι στους άλλους εφόσον τειρεις τους περιορισμούς που εχουν τα all weather και σου ανέφερα παραπάνω.  Δεν μπορείς να τα έχεις όλα και στον πάγο κανενα λάστιχο, πλην αυτών που έχουν καρφιά δεν γινεται να κυκλοφορήσει χωρίς αλυσίδες,  ακομα και τα χιονολοστιχα .

Φανταζομαι κι εγω καλα θα ειμαι χωρις αλυσιδες. Θα τις παρω μαζι βεβαια, αλλα δε νομιζω να χρειαστουν.

2641ffa5-77e6-480e-90dc-2a0cfb2a9d3c.jpeg

a1190288-59e1-4e00-8c90-58bd95e05319.jpeg

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Φανταζομαι κι εγω καλα θα ειμαι χωρις αλυσιδες. Θα τις παρω μαζι βεβαια, αλλα δε νομιζω να χρειαστουν.

2641ffa5-77e6-480e-90dc-2a0cfb2a9d3c.jpeg

a1190288-59e1-4e00-8c90-58bd95e05319.jpeg

Όλα σωστά δείχνουν.

Yokohama.jpg.59706c04709cb6a9a9749b68ea65a98f.jpg

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Φανταζομαι κι εγω καλα θα ειμαι χωρις αλυσιδες. Θα τις παρω μαζι βεβαια, αλλα δε νομιζω να χρειαστουν.

2641ffa5-77e6-480e-90dc-2a0cfb2a9d3c.jpeg

a1190288-59e1-4e00-8c90-58bd95e05319.jpeg

Αν σκοπεύεις να μπεις σε χωματόδρομο με 30+ πόντους χιόνι οπως έκανα εγώ τότε,  καλύτερα να τις βάλεις πριν μπεις... γιατι απο κατω μπορεί να κρύβεται μια λίμνη  με παγο.Για κίνηση σε χιονισμένη άσφαλτο δεν έχεις κανένα θέμα , μόνο ίσως στην κατάβαση όπου θα χρειαστεί να φρενάρεις μιας και τα all weather εχουν σχεδιαστεί να προσφέρουν και καλύτερη κύλιση από τα χιονολαστιχα. 

Και κάτι ακόμα,  μιας είχα την ατυχία να νοικιάσω ένα mini suv με all weather και να πάω στα χιόνια.  Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια εχουν λειτουργία χιονιού.  Απλά χωρίς χιονολαστιχα την ξεχνάτε αυτήν την λειτουργία . Δεν δουλεύει σωστά χωρίς χιονολαστιχα.  Καλύτερα βαλτε το κιβωτιο στο manual και χρησιμοποιήστε την μικρότερη σχεση που έχει (πρωτη) σε χιονισμένη κατάβαση. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...