Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έχοντας ο ίδιος διδακτορικό και έχοντας επαφή με αρκετού υποψήφιους διδάκτορες, αρχίζω να συνειδητοποιώ πόσο τραγικές συνθήκες μπορεί να βιώνουν ορισμένοι υποψήφιοι διδάκτορες, που φοβάμαι δεν είναι η μειοψηφία.

Αρχικά να πω για όσους δεν έχουν επαφή με το θέμα, για να κάνεις διδακτορικό απαιτείται (σχεδόν παντού) να έχεις και πτυχίο και μεταπτυχιακό. Το διδακτορικό έχει ελάχιστη διάρκεια 3 χρόνια και μέγιστη τα 6. Αυτό το εύρος από τη μια αντικατροπτίζει ότι η έρευνα είναι απρόβλεπτη από την φύση της αλλά και την αβεβαιότητα που έχει ο υπ. διδάκτορας για το πότε θα τελειώσει. Και πότε θα τελειώσει; Όταν με βάση τον οδηγό σπουδών έχει τα τυπικά προσόντα (πχ 2 δημοσιεύσεις με πρώτο όνομα) και αποφασίσει ο καθηγητής ότι "τέλειωσες". Γιατί μια έρευνα ποτέ δεν τελειώνει. Πάντα υπάρχουν και άλλα να μελετήσεις. Οπότε χρειάζεσαι τον επιβλέποντα να πει "στοπ".

Παράλληλα υπάρχει το κομμάτι της χρηματοδότησης. Υπάρχουν πολλά τσίτατα που κυκλοφορούν. Η έρευνα θέλει αφοσίωση, θυσίες στον ελεύθερο χρόνο κτλ. Για χρηματοδότηση όμως; Περιμένεις πότε θα φιλοτιμηθεί το ΙΚΥ και το ΕΛΙΔΕΚ (και κάποια ακόμα αλλά μικρότερα) να βγάλουν υποτροφίες. Πρέπει να είσαι ήδη υποψήφιος διδάκτορας (άρα απλήρωτος για Χ διάστημα) και να περιμένεις για Υ διάστημα (περίπου ένα χρόνο) για να δεις αν σε πήραν. Εννοείται χωρίς ένσημα. Υπάρχει και η περίπτωση να είσαι σε κάποιο πρόγραμμα που έχει ο καθηγητή (400-800 ευρώ κατά βάση) που μπορεί να έχεις ή να μην έχεις ασφάλιση (και που παίζεται κάθε πότε θα πληρώνεσαι). Εννοείται ότι όλες οι υποτροφίες έχουν ρήτρες ότι αν δεν πάει κάτι καλά μπορούν να στην διακόψουν ή να σου ζητήσουν τα χρήματα πίσω. Μια υποτροφία που είδα πρόσφατα ήθελε και εγγυητή.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι πολλές φορές ο υπ. διδάκτορας αντιμετωπίζεται από το πανεπιστήμιο ως φοιτητής, από τον καθηγητή ως εργαζόμενος που ενώ δεν τον πληρώνει από την τσέπη του τον αντιμετωπίζει σαν να το έκανε. Το ωράριο αυθαίρετο, ενδεχομένως παράλογο. Σε πολλές περιπτώσεις μιλάμε για 10 και 12 ώρες καθημερινή εργασία. Ψυχολογική πίεση στο φουλ, εκθέσεις πρόοδου και αγώνας για δημοσίευση. Και πολλές φορές απλήρωτο. Αυτό που νιώθω πως λείπει είναι κάποιος φορέας να μπορεί να απευθυνθεί ο υπ. διδάκτορας όταν τα πράγματα εκτροχιαστούν (κακή συμπεριφορά, το διδακτορικό δεν λέει να τελειώσει, ψυχολογική πίεση, χρηματοδότηση). Θεωρώ τον υπ. διδάκτορα έρμαιο του καθηγητή. Η κοινωνία από την άλλη σε μεγάλο μέρος της τους αντιμετωπίζει ως τεμπέληδες που θέλουν να συνεχίσουν να είναι φοιτητές για να μην δουλέψουν θεωρώντας πως εργασία είναι κάτι χειρονακτικό και λησμονώντας πως στα δύσκολα στα αποτέλεσματα ερευνών βασίζονται. Είμαι της άποψης ότι βρίσκουν (οι καθηγητές) και τα κάνουν και πως η υποτέλεια (απότοκος του φόβου και της ανάγκης να τελείωσει το διδακτορικό) των υπ. διδακτορικών είναι η μεγάλη πλήγή. Αλλά κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό.

  • Like 2
  • Απαντ. 42
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το διδακτορικο γενικα δεν ειναι πολυ καλη ιδεα. Το διδακτορικο στην Ελλαδα ειναι αλμα στο κενο. Ελλειψη χρηματοδοτησης, εκμεταλλευση, κακες συμπεριφορες, εκβιασμοι και αλλα πολλα. Στην Ελλαδα μιας και δεν υπαρχει χρηματοδοτηση οι ποστντοκ ειναι ελαχιστοι. Και επειδη δεν εχουν και καμια εξαρτηση την κανουν ευκολα. Τι μενει? Οι διδακτορικοι φοιτητες που ειναι πιο ευκολα εκμεταλλευσιμοι. Αν φανε το τυρακι στη φακα ο καθηγητης τους εχει στο χερι. Γιατι πολυ απλα μεχρι να καταλαβει ο ατυχος νεος τι παιζει εχει περασει ο καιρος και του ειναι πολυ δυσκολο να τα παρατησει, οποτε μονο του μενει να συνεχισει. Ποσες και ποσες εξελιξεις καθηγηταραδων στο ελληνικο ΑΕΙ δεν εχουν γινει με την ακραια εκμεταλλευση διδακτορικων που ειτε παιρνουν εναν πολυ χαμηλο μισθο ειτε τιποτα.

  • Like 3
Δημοσ.

Τοσο χαλια ειναι η κατασταση;

Εγω με οσους διδακτορικους εχω μιλησει, δεν ειναι και τοσο απελπισμενοι. Ισως βεβαια εχουν αποδεχτει τις δυσκολιες της καταστασης και κανουν τουμπεκι μεχρι να το τελειωσουν.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, yanis13 είπε

Εγω με οσους διδακτορικους εχω μιλησει, δεν ειναι και τοσο απελπισμενοι. Ισως βεβαια εχουν αποδεχτει τις δυσκολιες της καταστασης και κανουν τουμπεκι μεχρι να το τελειωσουν.

Ισως να πεσαν στην εξαιρεση η απλα εχουν φαει το παραμυθι οτι ετσι ειναι το διδακτορικο και τι να κανουμε...Πολλοι καθηγητες ειναι εξαιρετικοι στο παραμυθιασμα.

Ξερω πολλους που το παρατησαν στη μεση. Οι πιο πολλοι σφιξανε τα δοντια και το τελειωσαν.

Γενικα το διδακτορικο και η ερευνα εχει δυσκολιες απο μονο του.

Επεξ/σία από OxiGiannisGiannakis
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Ισως να πεσαν στην εξαιρεση η απλα εχουν φαει το παραμυθι οτι ετσι ειναι το διδακτορικο και τι να κανουμε...Πολλοι καθηγητες ειναι εξαιρετικοι στο παραμυθιασμα.

Ξερω πολλους που το παρατησαν στη μεση. Οι πιο πολλοι σφιξανε τα δοντια και το τελειωσαν.

Γενικα το διδακτορικο και η ερευνα εχει δυσκολιες απο μονο του.

Εσυ στο εξωτερικο κατα τη διαρκεια του PhD συναντησες εκ διαμετρου αντιθετες καταστασεις απ τις ελληνικες, απ' οτι καταλαβαινω

Δημοσ.
3 ώρες πριν, yanis13 είπε

Εσυ στο εξωτερικο κατα τη διαρκεια του PhD συναντησες εκ διαμετρου αντιθετες καταστασεις απ τις ελληνικες, απ' οτι καταλαβαινω

Ελλαδα εκανα διδακτορικο αλλα περασα και απο αρκετα πανεπιστημια του εξωτερικου. Με τιποτα διδακτορικο στην Ελλαδα, οι πιο πολλοι εχουν πικρες εμπειριες.

  • Thanks 1
Δημοσ.

Ούτε στον οικονομικό κλάδο είναι καλύτερα τα πράγματα...βρίσκομαι ακόμα στο προπτυχιακό μου η αλήθεια είναι αλλά το αγαπάω το διάβασμα και σκεφτόμουν την προοπτική του διδακτορικού στην Ελλάδα. Σε τέτοιους τομείς δεν θα υπάρχουν καλύτερες χρηματοδοτήσεις (όχι ότι μειώνω τους άλλους τομείς ) αλλά έχω ακούσει ότι στον κλάδο της οικονομίας είναι καλύτερα τα πράγματα 

Δημοσ.

Η χρηματοδοτηση των διδακτορικων ειναι σχεδον αποκλειστικα απο το κρατος. Αντε και κατι λιγα απο ιδιωτες οπως το ιδρυμα Νιαρχου. Το κρατος λοιπον βγαζει μια προκυρηξη και λεει πχ δινω 5 εκατομμυρια για να χρηματοδοτησω 100 διδακτορικα. Απο την υποβολη των προτασεων μεχρι να βγουν τα αποτελεσματα μπορει να παρει 1 η και 2 χρονια. Καλα κρασια λοιπον για καποιον που ειναι ηδη 2ο ετος. Η επομενη προκυρηξη μπορει να βγει σε ενα η δυο χρονια. Παει πεταξε το πουλακι δηλαδη. Κοντολογις η χρηματοδοτηση ειναι χαμηλη, αποσπασματικη και για καποιο σατανικο λογο παει σχεδον παντα σε συγκεκριμενα εργαστηρια και καθηγητες.

  • Like 2
Δημοσ.
15 ώρες πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Το διδακτορικο γενικα δεν ειναι πολυ καλη ιδεα. Το διδακτορικο στην Ελλαδα ειναι αλμα στο κενο.

Αυτό ακριβώς. Εαν θέλεις διδακτορικό (και μπορείς) , φεύγεις εξωτερικό.
Επίσης, τα πράγματα έξω είναι λίγο διαφορετικά απότι στην Ελλάδα, όσο αφορά τα διδακτορικά . 

1ον: Έξω, εαν θέλεις να κάνεις διδακτορικό, άπλα πηγαίνεις και κάνεις διδακτορικό. Εντάξει πρέπει να έχεις κάποια βασικά προσόντα, αλλά  δεν είναι όπως εδώ που πρέπει να περάσεις από face control, απο 10 καθηγητές. 

2ον: Έξω (για Αγγλία και ΗΠΑ το ξέρω σίγουρα, δεν ξέρω τι γίνεται αλλού) εαν πας για διδακτορικό, εννοείται ότι θα ακολουθήσεις ακαδημαϊκή καριέρα. Οπότε Εάν πας πχ στα 27-28 σου, να πιάσεις πρώτη δουλεία σε μεγάλη εταιρεία, μην περιμένεις μεγάλο μισθό.

Εδώ βέβαια είναι ακόμα χειρότερα, γιατί για να ακολουθήσεις ακαδημαϊκή καριέρα, δεν φτάνει μόνο να είσαι καλός στο αντικείμενο σου, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα politics (που εντάξει, παντού γίνεται αυτό, αλλά στον ακαδημαϊκό τομέα 1000 περισσότερο) . 

Και το χειρότερο απ όλα , είναι, πως ακόμα και διδάκτωρ να γίνεις, τα λεφτά που θα παίρνεις , θα είναι αστεία, σε σχέση με το διάβασμα που έχεις ρίξει....

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πού πάτε και πέφτετε δεν μπορώ να καταλάβω.
Έκανα ένα phd πριν χρόνια (ΑΠΘ) και τελειώνω τώρα άλλο ένα (ΕΚΠΑ), και δεν αντιμετώπισα απολύτως κανένα πρόβλημα από όλα αυτά που αναφέρετε.
Π.χ., είχα ελεύθερο ωράριο. Πήγαινα όποτε ήθελα και καθόμουν όσο ήθελα χωρίς κανείς να μου λέει τίποτε.
Δεν με αγγάρεψαν ποτέ και για τίποτε (παρά μόνον για κάτι επιτηρήσεις όπου ήθελα να πάω). Δεν θα το επέτρεπα άλλωστε.
Είχα χρηματοδότηση και στις δυο περιπτώσεις, όχι μεγάλη αλλά φυσιολογικό ποσό, και με πλήρωναν πάντα στην ώρα μου.
Οι σχέση με τους επιβλέποντες ήταν καλή. Κάποια προβλήματα υπήρξαν στην πρώτη περίπτωση αλλά όχι εκμετάλλευση ή υποτίμηση. 
Ξεκίνησα πολύ εύκολα. Π.χ., στη δεύτερη περίπτωση ούτε "face control" είχα, ούτε τίποτε άλλο, μια συνέντευξη μου πήραν και σχεδόν όλα τα γραφειοκρατικά τα έκανε ο επιβλέπων κι η γραμματεία. Ο επιβλέπων με ήθελε - τέλος, τα υπόλοιπα ήταν τυπικά.


Ο λόγος που ταιλαιπωρούνται οι υποψήφιοι είναι επειδή δεν κάνουν σωστές επιλογές.
Είναι πρωταρχικής σημασίας να επιλέξεις πού/με ποιόν θα πας, και με τι θα ασχοληθείς, 
και να έχεις μια εικόνα που δεν αφήνει περιθώρια να σε αμφισβητήσουν ή να σε υποτιμήσουν.

Δεν θα έκανα ποτέ phd στο εξωτερικό, δεν θα είχα να κερδίσω τίποτε γνωστικά ή από πλευράς συνθηκών, 
παρά μόνον τη βιτρίνα των σπουδών στο εξωτερικό,
καθώς στην ελλάδα μπορούσα να ελέγξω πολύ καλύτερα τις καταστάσεις.
Μόνον ως ερευνητής θα πήγαινα - και ίσως το κάνω στο μέλλον.

Και παρεμπιπτόντως, το ίδιο καλό κλίμα είχα και στα msc που έκανα.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Που πάτε και πέφτετε δεν μπορώ να καταλάβω.
Έκανα ένα phd πριν χρόνια (ΑΠΘ) και τελειώνω τώρα άλλο ένα (ΕΚΠΑ), και δεν αντιμετώπισα κανένα, απολύτως κανένα πρόβλημα από όλα αυτά που αναφέρετε.
Π.χ., είχα ελεύθερο ωράριο. Πήγαινα όποτε ήθελα και καθόμουν όσο ήθελα χωρίς κανείς να μου λέει τίποτε.
Δεν με αγγάρεψαν ποτέ και για τίποτε (παρά μόνον για κάτι επιτηρήσεις όπου ήθελα να πάω). Δεν θα το επέτρεπα άλλωστε.
Είχα χρηματοδότηση και στις δυο περιπτώσεις, όχι μεγάλη αλλά φυσιολογικό ποσό, και με πλήρωναν πάντα στην ώρα μου.
Οι σχέση με τους επιβλέποντες ήταν καλή. Κάποια προβλήματα υπήρξαν στην πρώτη περίπτωση αλλά όχι εκμετάλλευση ή υποτίμηση. 
Ξεκίνησα πολύ εύκολα. Π.χ., στη δεύτερη περίπτωση ούτε "face control" είχα, ούτε τίποτε άλλο, μια συνέντευξη μου πήραν και σχεδόν όλα τα γραφειοκρατικά τα έκανε ο επιβλέπων κι η γραμματεία. Ο επιβλέπων με ήθελε - τέλος, τα υπόλοιπα ήταν τυπικά.


Ο λόγος που ταιλαιπωρούνται οι υποψήφιοι είναι επειδή δεν κάνουν σωστές επιλογές.
Είναι πρωταρχικής σημασίας να επιλέξεις πού/με ποιόν θα πας, και με τι θα ασχοληθείς, 
και να έχεις μια εικόνα που δεν αφήνει περιθώρια να σε αμφισβητήσουν ή να σε υποτιμήσουν.

Δεν θα έκανα ποτέ phd στο εξωτερικό, δεν θα είχα να κερδίσω τίποτε γνωστικά ή από πλευράς συνθηκών, παρά μόνον τη βιτρίνα των σπουδών στο εξωτερικό,
καθώς στην ελλάδα μπορούσα να ελέγξω πολύ καλύτερα τις καταστάσεις.
Μόνον ως ερευνητής θα πήγαινα - και ίσως το κάνω στο μέλλον.

Και παρεμπιπτόντως, το ίδιο καλό κλίμα είχα και στα msc που έκανα.

-

Πραγματικα, κι εγω απορω με αυτα που διαβαζω..εχω μιλησει με πολλους φιλους, υποψηφιους διδακτορες ή κατοχους διδακτορικου, κανεις δεν ηρθε αντιμετωπος με τετοιες καταστασεις..θεωρω οτι απλα καποιοι κανουν λαθος επιλογη επιβλεποντα, χωρις πρωτα να εχουν ψαξει 5 πραγματα. 

Εγω θα ξεκινησω απο Οκτωβρη τη διαδικασια του διδακτορικου (μαζι με 2ο μαστερ) και πραγματικα θεωρω εχω βρει τον καλυτερο καθηγητη. Τρεχει ακαταπαυστα για να εξασφαλισει χρηματοδοτικα κ ερευνητικα προγραμματα (ειναι νεος), φοβερος ανθρωπος, πολυ χαλαρος κ φιλικος (καθολου ακαδημαϊκο "τουπε"). Ο ιδιος ηθελε να συνεργαστουμε ακαδημαϊκα και ηδη εχουμε συνεργασια σε διάφορα μικροτερα προτζεκτς, ενω δε σπουδαζω καν επισημα στο τμημα του.

Εαν πηγαινουμε "τυφλα" στον πρωτο καθηγητη που θα βρουμε, μονο κ μονο για να πουμε οτι κανουμε διδακτορικο, λογικο να πεσουμε σε λουμπες και σε ασχημες συνθηκες..δεν πας γυμνος στ αγγουρια για διδακτορικο..μιλαμε για μια δεσμευση 4-5 χρονων στη ζωη μας.

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Δεν θα έκανα ποτέ phd στο εξωτερικό, δεν θα είχα να κερδίσω τίποτε γνωστικά ή από πλευράς συνθηκών, παρά μόνον τη βιτρίνα των σπουδών στο εξωτερικό,
καθώς στην ελλάδα μπορούσα να ελέγξω πολύ καλύτερα τις καταστάσεις

Αν θυμαμαι καλα εκανες διδακτορικο σε μαθηματικα? Γιατι αν εκανες διδακτορικο που ηθελες εργαστηριο, οπως ειναι τα πιο πολλα διδακτορικα, θα εβλεπες οτι σε εξοπλισμο και υποδομες ειμαστε πολυ πολυ πισω. Δε λεω καν να συγκρινεις το ελληνικο ΑΕΙ με τα κορυφαια, συνεκρινε το με τα Αγγλικα που ειναι θεση 40-50, οι διαφορες σε εξοπλισμο και χρηματοδοτηση ειναι χαωδεις.

1 ώρα πριν, filip123go είπε

2ον: Έξω (για Αγγλία και ΗΠΑ το ξέρω σίγουρα, δεν ξέρω τι γίνεται αλλού) εαν πας για διδακτορικό, εννοείται ότι θα ακολουθήσεις ακαδημαϊκή καριέρα. Οπότε Εάν πας πχ στα 27-28 σου, να πιάσεις πρώτη δουλεία σε μεγάλη εταιρεία, μην περιμένεις μεγάλο μισθό.

Στο πληρωνουν το διδακτορικο απλα ειναι μια μικρη αυξηση σε σχεση με τον graduate. Πχ για Αγγλια ο graduate θα παρει 25-30K στην πρωτη δουλεια, αν εχεις διδακτορικο θα πας 35K σαν πρωτη δουλεια βιομηχανια. Μην νομιζεις, ειναι αρκετα ευελικτο το συστημα, πας ευκολα απο βιομηχανια πισω στο πανεπιστημιο και το αναποδο. Και πανω απο μια φορα αν θελεις.

1 ώρα πριν, Dark_panel είπε

Εγω θα ξεκινησω απο Οκτωβρη τη διαδικασια του διδακτορικου (μαζι με 2ο μαστερ) και πραγματικα θεωρω εχω βρει τον καλυτερο καθηγητη. Τρεχει ακαταπαυστα για να εξασφαλισει χρηματοδοτικα κ ερευνητικα προγραμματα (ειναι νεος), φοβερος ανθρωπος, πολυ χαλαρος κ φιλικος (καθολου ακαδημαϊκο "τουπε"). Ο ιδιος ηθελε να συνεργαστουμε ακαδημαϊκα και ηδη εχουμε συνεργασια σε διάφορα μικροτερα προτζεκτς, ενω δε σπουδαζω καν επισημα στο τμημα του.

Καλα εσυ θα ξεκινησεις οποτε κρατα μια πισινη. Εχω πολλα χρονια στο κουρμπετι και ξερω πολυ καλα τι γινεται σε πολλα πανεπιστημια στην Ελλαδα. Αυτο που περιεγραψα πιο πανω ειναι ο κανονας. Και το χειροτερο ειναι οτι αλλα σου υποσχονται και αλλα βγαινουν...

Επεξ/σία από OxiGiannisGiannakis
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν θυμάσαι καλά, δεν έκανα σε μαθηματικά (ποτέ δεν έχω αναφέρει σε τι ήταν), 
αλλά όντως δεν ήταν πειραματικό.

Όμως πέραν εμού, ξέρω ένα σωρό περιπτώσεις που έκαναν phd που απαιτούσε συνεχή πειράματα και εξοπλισμό και δεν αντιμετώπισαν τίποτε απ' όσα περιγράφετε.
Π.χ., στον τομέα Στερεάς Κατάστασης του Φυσικού ΕΚΠΑ ή στον Δημόκριτο. 
Να μην γίνω πιο συγκεκριμένος τώρα....
Προβλήματα υπάρχουν διάφορα, 
(π.χ. πρέπει να τηρηθεί αναμονή όταν πρέπει να χρησιμοποιήσουν πολλοί τον ίδιο εξοπλισμό)
αλλά όλα αυτά τα τόσο ζοφερά που περιγράφετε είτε δεν ισχύουν γενικά, 
είτε μπορούν να αποφευχθούν με σωστές επιλογές και κατάλληλη στάση.
Αν δεν επιλέγετε σωστά το θέμα και δεν ελέγχετε κάπως το περιβάλλον (λοιποί εμπλεκόμενοι/συνθήκες) δεν φταίει παρά το κεφάλι σας.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Thanks 1
Δημοσ.
17 λεπτά πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Καλα εσυ θα ξεκινησεις οποτε κρατα μια πισινη. Εχω πολλα χρονια στο κουρμπετι και ξερω πολυ καλα τι γινεται σε πολλα πανεπιστημια στην Ελλαδα. Αυτο που περιεγραψα πιο πανω ειναι ο κανονας. Και το χειροτερο ειναι οτι αλλα σου υποσχονται και αλλα βγαινουν...

Το οτι θα ξεκινησω σε μερικους μηνες δε σημαινει οτι δεν εχω ιδεα τι γινεται, οτι δεν εχω φαει χρονια μεσα σε πανεπιστημια κ οτι δεν εχω συναναστραφει με υ.δ., με κατοχους διδακτορικου - postdocs και με μελη δεπ.. Μην ισοπεδωνεις τις εμπειριες των αλλων επειδη οι δικες σου μπορει να μην ειναι οι καλυτερες. Το να επελεξες απλα λαθος επιβλεποντα ή τμημα, το εχεις σκεφτει?

Για οσους γνωριζεις εσυ που "υπεφεραν" στο διδακτορικο τους, αλλους τοσους γνωριζω εγω που ειχαν αριστες σχεσεις με τους επιβλεποντες τους, πηγαν ολα καλα (εβγαζαν κ λεφτα απο ερευνητικα προγραμματα) και τωρα κανουν μαθηματα στα τμηματα τους.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, filip123go είπε

1ον: Έξω, εαν θέλεις να κάνεις διδακτορικό, άπλα πηγαίνεις και κάνεις διδακτορικό. Εντάξει πρέπει να έχεις κάποια βασικά προσόντα, αλλά  δεν είναι όπως εδώ που πρέπει να περάσεις από face control, απο 10 καθηγητές. 

 

Στην Ελλάδα διδακτορικό από την εμπειρία μου κάνεις εύκολα (με την άποψη να σε πάρουν ως υποψήφιο)

2 ώρες πριν, filip123go είπε

2ον: Έξω (για Αγγλία και ΗΠΑ το ξέρω σίγουρα, δεν ξέρω τι γίνεται αλλού) εαν πας για διδακτορικό, εννοείται ότι θα ακολουθήσεις ακαδημαϊκή καριέρα. Οπότε Εάν πας πχ στα 27-28 σου, να πιάσεις πρώτη δουλεία σε μεγάλη εταιρεία, μην περιμένεις μεγάλο μισθό.

Δυστυχώς δεν εννοείται τίποτα. Και ας είναι αυτή η πρόθεση, οι θέσεις καθηγητών είναι πολύ λιγότερες. Τα πράγματα φαίνονται μαύρα και άραχνα. Αυτό το άρθρο (https://cheekyscientist.com/5-ways-a-postdoc-will-ruin-your-career/) που έχει τις πηγές για όποιον θέλει να το μελετήσει σε βάθος το θέμα λέει ότι το 0,45% των phds θα γίνουν καθηγητές (η έρευνα είναι παλιά αλλά δεν νομίζω ότι θα έχει φτάσει κάποιο σημαντικό ποσοστό).

 

2 ώρες πριν, filip123go είπε

Εδώ βέβαια είναι ακόμα χειρότερα, γιατί για να ακολουθήσεις ακαδημαϊκή καριέρα, δεν φτάνει μόνο να είσαι καλός στο αντικείμενο σου, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα politics (που εντάξει, παντού γίνεται αυτό, αλλά στον ακαδημαϊκό τομέα 1000 περισσότερο) . 

μεγάλη και πικρή αλήθεια αυτή

 

21 λεπτά πριν, Dark_panel είπε

Το οτι θα ξεκινησω σε μερικους μηνες δε σημαινει οτι δεν εχω ιδεα τι γινεται, οτι δεν εχω φαει χρονια μεσα σε πανεπιστημια κ οτι δεν εχω συναναστραφει με υ.δ., με κατοχους διδακτορικου - postdocs και με μελη δεπ.. Μην ισοπεδωνεις τις εμπειριες των αλλων επειδη οι δικες σου μπορει να μην ειναι οι καλυτερες. Το να επελεξες απλα λαθος επιβλεποντα ή τμημα, το εχεις σκεφτει?

Για οσους γνωριζεις εσυ που "υπεφεραν" στο διδακτορικο τους, αλλους τοσους γνωριζω εγω που ειχαν αριστες σχεσεις με τους επιβλεποντες τους, πηγαν ολα καλα (εβγαζαν κ λεφτα απο ερευνητικα προγραμματα) και τωρα κανουν μαθηματα στα τμηματα τους.

Εγώ που ξέρω για τις βιοϊατρικές επιστήμες (που ενδεχομένως τα πράγματα να ναι αλλιώς σε άλλες επιστήμες) έχω δει και έχω ακούσει τα τέρατα. Σαν υπ. διδάκτορας δεν είχα τέτοια θέματα, αλλά ήμουν η εξαίρεση όχι ο κανόνας.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...