tzavardin Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2023 Share Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) Γεια σας, θέλω βοήθεια με το τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση του αδερφού μου. Μένει σε χωριό. Μέχρι πέρσι αρχές της χρονιάς είχε ADSL σε οκ ταχύτητα και ποιότητα γραμμής. Μέχρι τότε, επιβεβαιωμένα πλέον, είχε θέση στο DSLAM του διπλανού χωριού. Πέρσι, μόλις τελείωσε το συμβόλαιο, τον ενημέρωσαν ότι πλέον δεν έχει δυνατότητα για adsl, καθώς πλέον έχει DSLAM κοντά (στην πλατεία του χωριού 300-350) μέτρα απόσταση. Οπότε πέρασε σε 50άρι VDSL. Και εδώ ξεκινάει το πρόβλημα. Από εδώ και πέρα, έχω ίδια γνώση του προβλήματος, καθώς έμεινα εκεί για όλη την περσινή χρονιά. Γενικά υπήρχαν θέματα συγχρονισμού, όχι μόνιμα. Κυρίως όταν είχε κακοκαιρία, ή απλά αέρα, όταν γίνονταν δουλειές στο χωριό, ακόμα κι όταν πέρναγε μεγάλο όχημα (πχ φορτηγό, λεωφορείο). Δεν ήθελε και πολύ μυαλό να καταλάβουμε ότι φταίει η καλωδίωση. Τα καλώδια είναι εναέρια, κλασσικά από κολώνα σε κολώνα, και χρονολογούνται κυριολεκτικά από την χούντα. Όμως, τα πράγματα ήταν υποφερτά. Η ταχύτητα ήταν κάπου στα 40, απλά έπρεπε κανείς να υποφέρει 7-10 dc σε μια νορμάλ μέρα, και πολλά περισσότερα σε κακοκαιρία. Την δουλειά τους την έκαναν οι άνθρωποι, καθώς δεν έπαιζαν παιχνίδια. Όταν προσέφεραν δωρεάν διπλασίαση ταχύτητας (περίπου το Πάσχα) σε όλη την Ελλάδα, προσέφεραν και στον αδερφό μου, υποθέτω γιατι το dslam ήταν κοντά. Όπως καταλαβαίνετε το πρόβλημα έγινε χειρότερο. Τα ίδια θέματα, απλά παραπάνω dc, στην προσπάθεια να συγχρονίσει στα 100. Εκεί έγινε το πρώτο μεγάλο θέμα. Είχαμε πάρει ήδη να γκρινιάξουμε, στις μπαρούφες κάθε είδους που μας έλεγαν, τους υπενθύμιζα ότι δεν πρόκειται να λυθεί κάτι με αυτά τα καλώδια. Τέλος πάντων τους είπα να κάνουν κάτι, αλλιώς θα τερματιστεί η σύνδεση μετά από ένα μήνα, όπως προβλέπει ο νόμος. Τα πράγματα είχαν γίνει ανυπόφορα. Έφεραν τεχνικό χωρίς ραντεβού, ο οποίος είπε να συγχρονίσει στα 50 η σύνδεση, ακόμα και με 70 να βάλει, που είναι το νόμιμο μίνιμουμ, δεν ανταποκρίνεται η γραμμή. Οπότε μας πήραν για να κάνουμε downgrade από 30 ευρώ 100άρα, σε 28,99 ευρώ 50άρα στην αρχή για δύο χρόνια. Μετά από μπινελίκια που τους έριξα ότι δεν είναι υποχρεωμένος να δεσμευτεί από το νόμο εφόσον είναι δικό τους πρόβλημα, πήγαμε μέχρι το τέλος του συμβολαίου, που είναι Μάρτιος φέτος. Ταυτόχρονα, μέχρι να πάρουν, ήδη για κάποιες μέρες συγχρόνιζε στα 50, και όσον αφορά τα λάθη, δεν έβλεπα σημαντική διαφορά. Τους είπα ότι 1 ευρώ δεν είναι σοβαρή έκπτωση, και το πρόβλημα ΔΕΝ λύνεται ούτε με 50άρα πλέον. Θέλετε γιατί ήτνα φθινόπωρο και είχε βροχές, ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, οι αποσυνδέσεις ήταν πολλές. Να φτιάξουν την καλωδίωση. Δεν δέχτηκα, και τους είπα ότι θέλω η βλάβη να μείνει ανοιχτή, έτσι ώστε στον μήνα πάνω να φύγουμε. Η απάντησή τους ήταν να συγχρονίσουν στα 70 πάλι μετά από δύο μέρες, χωρίς ειδοποίηση, και να κλείσουν την βλάβη. Τους ξαναπήρα, ήρθε τεχνικός, τα ίδια. Γενικά απελπιστήκαμε από το αδιέξοδο, και είπα απλά στον αδερφό μου να το αφήσει, πιάσαμε και τον τεχνικό, που τον ήξερε κάποιος από το χωριό, και του είπαμε τουλάχιστον να το συγχρονίσει πιο κάτω κάπου στα 50 μόνος του, μπας και γλιτώσουμε κανά dc. Μέχρι να λήξει το συμβόλαιο, υπολείπονταν λίγοι μήνες. Μετά θα μπορούσε να δει ο αδεφός μου αν κάποιος άλλος πάροχος δίνει adsl. Η μόνη αλλαγή που είδα, ήταν ότι κανά μήνα μετ, ξανασυγχρόνισαν στα 70, προφανώς για να τους καλύπτει ο νόμος. Καμία αλλαγή στις αποσυνδέσεις, μίνιμουμ 10. Αλλά και περιπτώσεις, που έμενες ώρες χωρίς ίντερνετ. Φτάνουμε στο σήμερα. Δηλαδή την τελευταία βδομάδα. Στο μεσοδιάστημα έφυγα από το σπίτι, δεν μένω πια εκεί ο ίδιος. Ο αδερφός μου με ενημερώνει ότι δεν έχουν καθόλου ίντερνετ. Νάδα, καπούτ. Προφανώς κάποιο καλώδιο πήρε νερό, σκούριασε, παρέδωσε πνεύμα, δεν ξέρω τι, αλλά δεν είχε καθόλυο ίντερνετ για μέρες, με δυο τρεις επανασυνδέσεις. Πήρε τηλέφωνο, του κανόνισαν ραντεβού με τεχνικό. Δεν ήρθε ο ίδιος, που ερχόταν συνήθως και μάθαμε ενδιάμεσα. O άνθρωπος εξαρχής είδε και είπε ότι είναι θέμα καλωδίωσης του ΟΤΕ. Από αυτόν μάθαμε ότι είναι από το '70, τα εναέρια καλώδια του χωριού. Μέτρησε όλες τις κολόνες από την πλατεία μέχρι κι εμάς. Μέχρι τη μέση, που έχει έναν διαμοιραστή (κάτι τέτοιο κατάλαβε ο αδερφός μου, δεν ξέρω αν είναι σπασμένο τηλέφωνο), υπέθεσε ότι όλοι θα έπρεπε να παίρνουν 100. Από εκεί και πέρα το χάος. Άλλες μετρήσεις κάθε φορά, γενικά χάλια. Είπε ότι θα κάνει αίτημα για αλλαγή καλωδίων. Μόλις επικοινώνησε όμως, άλλαξε το παραμύθι. Προφανώς του είπαν ότι κάτι τέτοιο δεν παίζει, οπότε ξεκίνησε να λέει για αλλαγή θέσης στο dslam κλπ. Άλλαξε πέντε θέσεις μέχρι να συνδεθεί κατά τύχη ο αδερφός μου. Με το που συνδέθηκε και συγχρόνισε για πέντε λεπτά, εξαφανίστηκε τρέχοντας ο τεχνικός. Προφανώς, το ίντερνετ μετά από κανά τέταρτο μισάωρο ξαναέπεσε, μονίμως. ΄Έχει ανανήψει τρεις φορές από ότι με ενημερώνει ο αδερφός μου, για να ξαναπέσει άμεσα. Του έστειλαν το γνωστό πλέον μήνυμα, ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα και θα μιλήσουν για υποβάθμιση γραμμής, εκπτώσεις κλπ με υπεύθυνο (Λογικά θα πάρει αύριο). Η γραμμή ήδη από τον ΟΤΕ, τη μια στιγμή που πρόλαβε να δει, έχει μπει στα 50. Από εδώ και πέρα, είναι που χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Δεν ξέρω τι να του πω να κάνει. Έχω αντιμετωπίσει πολλά καφριλίκια από τους παρόχους, προσωπικά. Ψέματα, άρνηση δικαιώματος υπαναχώρησης, τεχνικά προβλήματα που δεν λύνονται, κι άλλα ψέμματα κοκ. Αλλά δεν γίνεται να είναι τόσο κάφροι μέχρι περίπτωσης αδιεξόδου. Είναι από μόνο του εξοργιστικό, ότι πληρώνω μέσα στον αστικό ιστό (Αθήνα), από τις υψηλότερες τιμές Ιντερνετ στην Ευρώπη, υποτίθεται γιατί είναι ακριβό στην Ελλάδα το κόστος συντήρησης και αναβάθμισης. Αλλά όταν έρχεται η στιγμή να αλλάξουν 100 μέτρα καλώδιο, σε περιοχή που δεν είναι καν δυσπρόσιτη (το χωριό είναι δίπλα στην Καλαμάτα) κάνουν τον Κινέζο. Πόσο να κοστίζει ο χαλκός; 1000 ευρώ; 2000; Σε αυτό το σπίτι έμενε η γιαγιά μου. Επειδή, δεν είχε ασχοληθεί, μόνο για δέκα χρόνια ( 2002-2012) πλήρωνε τηλεφωνική γραμμή 50 ευρώ το μήνα. 6000 ευρώ, μόνο από μια γιαγιά, μόνο για δέκα χρόνια. Και το θέμα αφορά ολόκληρη γειτονιά, 5-10 σπίτια. Απλά οι περισσότεροι είναι ηλικιωμένοι, και δεν έχουν βάλει ίντερνετ, ή δεν τους νοιάζει. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι να του προτείνω. Να κάνει καταγγελία στην ΕΕΤΤ; Nα γίνει τι; Στην καλύτερη να κοπεί η γραμμή. Που ούτως ή άλλως τελειώνει το συμβόλαιο σε κανά μήνα. Και μετά που να πάει; Και οι άλλοι στο dslam της cosmote θα τον συνδέσουν, οπότε υποχρεωτικά VDSL. Δεν αφήνουν καν να βάλει adsl γραμμή, τους ξαναπήρε. Ίντερνετ από κινητό δεν είναι λύση. Είναι πολλά τετραγωνικά το σπίτι, δύο όροφοι και ημιυπόγειο. Ζουν μαζί η γυναίκα του, και κάτω οι γονείς μου. Τέσσερα άτομα δεν μπορούν αν εξυπηρετηθούν από ένα κινητό. Δορυφορικό ίντερνετ; Δεν έχω ασχοληθεί, και δεν ξέρω αν αξίζει. Ή πόσο κάνει. Ξέρω ότι σε πολλούς θα φανεί αστείο rant, αλλά πραγματικά έχω σιχαθεί με το καρτέλ των παρόχων στην Ελλάδα. Επεξ/σία 1 Φεβρουαρίου 2023 από tzavardin Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
hln3 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2023 Share Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2023 2 ώρες πριν, tzavardin είπε Που ούτως ή άλλως τελειώνει το συμβόλαιο σε κανά μήνα. Και μετά που να πάει; Και οι άλλοι στο dslam της cosmote θα τον συνδέσουν, οπότε υποχρεωτικά VDSL. Αυτό μην το δένεις κόμπο αν δεν μιλήσεις με άλλο πάροχο πρώτα. Μπορεί να υπάρχει κανονικά adsl διαθέσιμη... Βέβαια δεν ξέρω αν θα σας λύσει το θέμα η adsl δεδομένου πως αναφέρεις για απαρχαιωμένο δίκτυο χαλκού. Την λύση με το κινητό με την υποτιμάς, ανάλογα βέβαια την κάλυψη, με ένα καλό ρούτερ 4g+ (προσοχή στο +) αν υπάρχει κάλυψη σωστή στην περιοχή μπορεί να έχεις καλύτερα αποτελέσματα. Δες όμως τι παίζει με το σήμα με κάποιο καρτοκινητό πριν πας σε συμβόλαιο για απεριόριστα. Βασικά έχει και καρτοκινητά με απεριόριστα πλέον οπότε δεν είναι απαραίτητο να δεσμευτείς σε συμβόλαιο. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα