Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα στην παρέα των ειδικών!

Πριν από μια δεκαετία περίπου είχα αγοράσει την πρώτη μου "σοβαρή", πάντα ως ερασιτέχνης, κάμερα. Olympus pen mini e-pm1. Την δούλεψα αρκετά πειραματιζόμενος τότε απο το 2013 μέχρι και το 2017, όπου ο κιτ φακός olympus m.zuiko 14-42 mm  1:3,5-5,6 άρχισε να κάνει νερά. Αρνιόταν αν δουλέψει πάνω απο τα 29mm εύρους. Ψάχνοντας τότε στο ιντερνετ είδα ότι ο συγκεκριμένος φακός ο οποίος σημειωτέον έμπαινε σας αρχικός κιτ φακός και στα ακριβά μοντέλα της σειράς αλλά και σε μεταγενέστερα απο το δικό μου, έχει απο κατασκευής θέμα με τους μικροσκοπικούς ιμάντες που εσωτερικά αλλάζουν το έυρος. Κόβονται έυκολα με την χρηση και ο φακός καταντάει μη χρηστικός. Να μην τα πολυλογώ γύρισα τότε τα φωτομάγαζα στην Αθήνα, βρήκα και έναν τεχνικό που μου σύστησαν για επισκευή, αλλά δεν ήθελε να αναλάβει την μικροχειρουργική του συγκεκριμένου φακού, αφού και νέους ιμάντες να βάζαμε, αργά ή γρήγοτα θα ξαναχαλούσε. Τότε μου ζητούσε (2017) 90€ για την επισκευή. Τον καταλαβα διότι επισκευάζω μηχανικά ρολόγια και ξέρω την δυσκολία τέτοιων micro επισκευών.

Η κάμερα λοιπόν είναι έτσι με τον παλιό φακό. Σήμερα την ξέθαψα και τράβηξα μερικές φωτογραφίες στο παρκο Τρίτση. Μέχρι τα 29mm δουλέυει άψογα. Μετά βγάζει το γνωστο σφάλμα ότι δεν μπορεί να εστιάσει.

Ρωτάω λοιπόν;

Αξίζει σε αυτό το παλιό σώμα mirrorless, που για τις δικές μου ανάγκες φαντάζι αρκετά καλό ακόμη, να αγοράσω έναν νέο φακό; Και αν ναι ποιον  ή ποιους προτείνετε;

Κυρίως φωτογραφίζω τοπία,  μετά ίσως κάποιες macro λήψεις πάλι με την φύση, και τέλος ελάχιστες φορές πορτραίτα. Άρα προτεραιότητα τοπία, 70% μέρα - 30% βράδυ.

budget λέω μέχρι 200€ (για μεταχειρισμένο προφανώς)

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

  • Like 1
  • Λύση
Δημοσ.

Ο πιο τίμιος φακός του συστηματος είναι ο 45άρης f/1.8. Όποιος έχει Μ4/3 μηχανη πρέπει να τον έχει στην συλλογή του. Παίζει μεταχειρισμένος απο 120 ευρώ 

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-ed-45mm-f-1-8

Με ένα τέτοιο και δουλευοντας τον χαλασμένο σου έως τα 29mm , έχεις καλυψει τοπία, πορτραίτα, αλλά και βραδυνά, μέχρι να μαζέψεις άλλα 100-150 ευρώ και να πάρεις

τον 25άρη f/1.8

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-ed-25mm-f-1-8

ή τον 17άρη f/2,8

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-17mm-f-2-8

Με ενα 45άρη και έναν απο τους άλλους δύο, έχεις σε συνδυασμό με την μικρή μηχανη σου ένα σύστηματάκι πολύ αξιόλογο, αλλά και κυριολεκτικά τσέπης μπουφάν! Μιλάμε για φακούς που χάνονται στην χούφτα σου και είναι ξυράφια απο απόδοση.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ το σύστημα . Οπότε δεν γνωρίζω και τους φακούς του ή τα προβλήματα που βγάζουν. Κοιτάζω στο γνωστό mpb μεταχειρισμένα , στην τιμή που λες. Ο Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ , δεν θα είναι καλός αντικαταστάτης του κιτ φακού σου ;

Εδώ 

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-ed-12-50mm-f-3-5-6-3-ez

Φαντάζομαι και ο χαλασμένος σου , μπορεί να πουληθεί 20€ με 40€ , για να μη πιάνει και χώρο . Πολλοί τα επισκευάζουν μόνοι τους 

και σίγουρα θα βρεθεί κάποιος ενδιαφερόμενος.  Με δεδομένο τον crop factor X 2 του συστήματος, το ότι το πιο ευρυγώνιό του είναι ισοδύναμο με 24mm σε full frame, έναντι 28mm αυτού που έχεις, για μένα , είναι μεγάλη διαφορά και πλεονέκτημα αυτό . 

 

Επεξ/σία από Dr_73
Δημοσ.
14 ώρες πριν, Vaguras είπε

Καλησπέρα στην παρέα των ειδικών!

Πριν από μια δεκαετία περίπου είχα αγοράσει την πρώτη μου "σοβαρή", πάντα ως ερασιτέχνης, κάμερα. Olympus pen mini e-pm1. Την δούλεψα αρκετά πειραματιζόμενος τότε απο το 2013 μέχρι και το 2017, όπου ο κιτ φακός olympus m.zuiko 14-42 mm  1:3,5-5,6 άρχισε να κάνει νερά. Αρνιόταν αν δουλέψει πάνω απο τα 29mm εύρους. Ψάχνοντας τότε στο ιντερνετ είδα ότι ο συγκεκριμένος φακός ο οποίος σημειωτέον έμπαινε σας αρχικός κιτ φακός και στα ακριβά μοντέλα της σειράς αλλά και σε μεταγενέστερα απο το δικό μου, έχει απο κατασκευής θέμα με τους μικροσκοπικούς ιμάντες που εσωτερικά αλλάζουν το έυρος. Κόβονται έυκολα με την χρηση και ο φακός καταντάει μη χρηστικός. Να μην τα πολυλογώ γύρισα τότε τα φωτομάγαζα στην Αθήνα, βρήκα και έναν τεχνικό που μου σύστησαν για επισκευή, αλλά δεν ήθελε να αναλάβει την μικροχειρουργική του συγκεκριμένου φακού, αφού και νέους ιμάντες να βάζαμε, αργά ή γρήγοτα θα ξαναχαλούσε. Τότε μου ζητούσε (2017) 90€ για την επισκευή. Τον καταλαβα διότι επισκευάζω μηχανικά ρολόγια και ξέρω την δυσκολία τέτοιων micro επισκευών.

Η κάμερα λοιπόν είναι έτσι με τον παλιό φακό. Σήμερα την ξέθαψα και τράβηξα μερικές φωτογραφίες στο παρκο Τρίτση. Μέχρι τα 29mm δουλέυει άψογα. Μετά βγάζει το γνωστο σφάλμα ότι δεν μπορεί να εστιάσει.

Ρωτάω λοιπόν;

Αξίζει σε αυτό το παλιό σώμα mirrorless, που για τις δικές μου ανάγκες φαντάζι αρκετά καλό ακόμη, να αγοράσω έναν νέο φακό; Και αν ναι ποιον  ή ποιους προτείνετε;

Κυρίως φωτογραφίζω τοπία,  μετά ίσως κάποιες macro λήψεις πάλι με την φύση, και τέλος ελάχιστες φορές πορτραίτα. Άρα προτεραιότητα τοπία, 70% μέρα - 30% βράδυ.

budget λέω μέχρι 200€ (για μεταχειρισμένο προφανώς)

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

      Καλημέρα και καλή εβδομάδα , μόνον ο συγκεκριμένος είναι γνωστός για το ζήτημα του και δεν συζητάμε για επισκευή αλλά ούτε και εκ νέου αγορά του ίδιου .

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, highpriest είπε

Ο πιο τίμιος φακός του συστηματος είναι ο 45άρης f/1.8. Όποιος έχει Μ4/3 μηχανη πρέπει να τον έχει στην συλλογή του. Παίζει μεταχειρισμένος απο 120 ευρώ 

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-ed-45mm-f-1-8

Με ένα τέτοιο και δουλευοντας τον χαλασμένο σου έως τα 29mm , έχεις καλυψει τοπία, πορτραίτα, αλλά και βραδυνά, μέχρι να μαζέψεις άλλα 100-150 ευρώ και να πάρεις

τον 25άρη f/1.8

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-ed-25mm-f-1-8

ή τον 17άρη f/2,8

https://www.mpb.com/en-eu/product/olympus-m-zuiko-digital-17mm-f-2-8

Με ενα 45άρη και έναν απο τους άλλους δύο, έχεις σε συνδυασμό με την μικρή μηχανη σου ένα σύστηματάκι πολύ αξιόλογο, αλλά και κυριολεκτικά τσέπης μπουφάν! Μιλάμε για φακούς που χάνονται στην χούφτα σου και είναι ξυράφια απο απόδοση.

Καλημέρα.

Έχω σκεφτεί αυτό το σενάριο με τους σταθερούς φακούς στην τσάντα ή τις τσέπες, να γυρνάω γύρω γύρω για φωτογράφιση και να είμαι στην φάση,

ξεκουμπώνω φακό,βάζω καπάκι, κουμπώνω τον επόμενο και τον επόμενο κ.ο.κ.

Δεν ξέρω πόσο είναι πρακτικό αυτό, όταν είσαι έξω χωρίς να έχεις κάπου να ακουμπήσεις και τι αρνητικά υπάρχουν για τον εξοπλισμό

(σκόνες,κίνδυνος πεσίματος κλπ.)

Θα με ενδιέφερε να ακούσω την εμπειρία σας .

Συγνώμη για το off topic.

Επεξ/σία από konkarien
  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, konkarien είπε

Καλημέρα.

Έχω σκεφτεί αυτό το σενάριο με τους σταθερούς φακούς στην τσάντα ή τις τσέπες, να γυρνάω γύρω γύρω για φωτογράφιση και να είμαι στην φάση,

ξεκουμπώνω φακό,βάζω καπάκι, κουμπώνω τον επόμενο και τον επόμενο κ.ο.κ.

Δεν ξέρω πόσο είναι πρακτικό αυτό, όταν είσαι έξω χωρίς να έχεις κάπου να ακουμπήσεις και τι αρνητικά υπάρχουν για τον εξοπλισμό

(σκόνες,κίνδυνος πεσίματος κλπ.)

Θα με ενδιέφερε να ακούσω την εμπειρία σας .

Συγνώμη για το off topic.

    Γιατί όχι , αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος και αιτία . Θα έβλεπα ένα τέτοιο σενάριο μέχρι 2 φακούς , αυτόν που δουλεύω εκείνη την στιγμή κι' έναν ακόμη , όχι όμως περισσότερους .

   Κάποιος που κουβαλάει τόσους φακούς σημαίνει ( no offense ) πως δεν έχει συγκεκριμένο πλάνο φωτογράφισης πχ macro , ακόμη πως δεν έχει κατασταλάξει σ' αυτή την εστιακή απόσταση που τον εκφράζει ......... εδώ θα πρέπει να είμαστε λίγο τσιγκούνηδες σε αντιλήψεις του είδους , θέλω να τραβάω κι' απ' αυτό κι' από κείνο κλπ ....... 

   Έχοντας μπεί πιο μέσα στην φωτογραφία , πιστεύω πως έχει βρεί το δρόμο του , πάνω κάτω ώστε να μην σκέφτεται και βλέπει φωτογραφικά από ....... έως ....... πχ 18 - 300 ........ ΟΚ . 

 

  • Like 1
Δημοσ.

Εποχές φιλμ. Είχα μία eos. Σε κάποια φάση κυκλοφορούσα με σταθερούς 28,35,85. Και σε κάποιες άλλες με έναν 28-80 . 

Με τους 3 σταθερούς, δεν τέλειωνα καν το πρώτο 36ρι . Με το ζουμ όταν έβγαινα, τελείωνα τα 4 36αρια που είχα μαζί μου και έψαχνα περίπτερα που να πουλάνε φιλμ.  Παρόμοια και με τη D610 . Με τον 50ρη έβγαζα 10-20 φωτογραφίες σε μια βόλτα. Με τον 35-105 , έβγαζα 100+ . 

Οι κίνδυνοι πεσίματος , εφόσον εξοικειωθείς με τον εξοπλισμό σου και δεν αλλάζεις φακούς σε ακραίες καταστάσεις, ξεπερνιόνται , δεν υπάρχουν.

Η σκόνη όμως, υπάρχει και δεν τη γλυτώνεις με τίποτε. Το θέμα είναι αν αποφασίσεις να ζήσεις με σκόνη παντού στον εξοπλισμό ή τον θες καθαρό , οπότε χρησιμοποιείς έναν φακό ανά έξοδο . 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, babisskg είπε

    Γιατί όχι , αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος και αιτία . Θα έβλεπα ένα τέτοιο σενάριο μέχρι 2 φακούς , αυτόν που δουλεύω εκείνη την στιγμή κι' έναν ακόμη , όχι όμως περισσότερους .

   Κάποιος που κουβαλάει τόσους φακούς σημαίνει ( no offense ) πως δεν έχει συγκεκριμένο πλάνο φωτογράφισης πχ macro , ακόμη πως δεν έχει κατασταλάξει σ' αυτή την εστιακή απόσταση που τον εκφράζει ......... εδώ θα πρέπει να είμαστε λίγο τσιγκούνηδες σε αντιλήψεις του είδους , θέλω να τραβάω κι' απ' αυτό κι' από κείνο κλπ ....... 

   Έχοντας μπεί πιο μέσα στην φωτογραφία , πιστεύω πως έχει βρεί το δρόμο του , πάνω κάτω ώστε να μην σκέφτεται και βλέπει φωτογραφικά από ....... έως ....... πχ 18 - 300 ........ ΟΚ . 

 

Εδώ που φτάσαμε σίγουρα τον δρόμο μας τον έχουμε βρει(;) για την ώρα.🙂

Επίσης δεν υπάρχει και καμμία παρεξήγηση.

Απλά μόνο 2 φακοί είναι πολλοί λίγοι.

Με 2 ζουμάκια από υπερευρυγώνιο έως μεσαίο τηλεφακό, που ήδη έχω, καλύπτομαι στο 85-95% των λήψεων που κάνω.

Σκεφτόμουν τους σταθερής εστιακής απόστασης για το κάτι παραπάνω στην ποιότητα και την φωτεινότητα.

Μάλλον όμως στην ζωή σε ότι κερδίζεις πάντα κάτι θα χάνεις....

31 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Εποχές φιλμ. Είχα μία eos. Σε κάποια φάση κυκλοφορούσα με σταθερούς 28,35,85. Και σε κάποιες άλλες με έναν 28-80 . 

Με τους 3 σταθερούς, δεν τέλειωνα καν το πρώτο 36ρι . Με το ζουμ όταν έβγαινα, τελείωνα τα 4 36αρια που είχα μαζί μου και έψαχνα περίπτερα που να πουλάνε φιλμ.  Παρόμοια και με τη D610 . Με τον 50ρη έβγαζα 10-20 φωτογραφίες σε μια βόλτα. Με τον 35-105 , έβγαζα 100+ . 

Οι κίνδυνοι πεσίματος , εφόσον εξοικειωθείς με τον εξοπλισμό σου και δεν αλλάζεις φακούς σε ακραίες καταστάσεις, ξεπερνιόνται , δεν υπάρχουν.

Η σκόνη όμως, υπάρχει και δεν τη γλυτώνεις με τίποτε. Το θέμα είναι αν αποφασίσεις να ζήσεις με σκόνη παντού στον εξοπλισμό ή τον θες καθαρό , οπότε χρησιμοποιείς έναν φακό ανά έξοδο . 

Τις ίδιες εποχές, με EOS γυρνούσα  και παρόμοιους φακούς (28/50/80-200).

Βέβαια αρκετά φειδωλός, ακόμη και με το zoom.🙂

Τι μου θύμισες.....!!!

Δημοσ.
4 ώρες πριν, konkarien είπε

Καλημέρα.

Έχω σκεφτεί αυτό το σενάριο με τους σταθερούς φακούς στην τσάντα ή τις τσέπες, να γυρνάω γύρω γύρω για φωτογράφιση και να είμαι στην φάση,

ξεκουμπώνω φακό,βάζω καπάκι, κουμπώνω τον επόμενο και τον επόμενο κ.ο.κ.

Δεν ξέρω πόσο είναι πρακτικό αυτό, όταν είσαι έξω χωρίς να έχεις κάπου να ακουμπήσεις και τι αρνητικά υπάρχουν για τον εξοπλισμό

(σκόνες,κίνδυνος πεσίματος κλπ.)

Θα με ενδιέφερε να ακούσω την εμπειρία σας .

Συγνώμη για το off topic.

Αν μιλάμε για M4/3 τότε με 2 φακούς έχεις καλύψει μεγάλο εύρος απο πιθανές λήψεις.

Ενας 17άρης ή 20άρης στο f/1,8 και ένας 45άρης στο ίδιο διάφραγμα και είσαι κομπλέ. Αντίστοιχα ένας 35άρης και ένας 85άρης σε FF.

Για τα κουμπώματα ξεκουμπώματα μην πολυ-ανησηχείς. Σε Μ4/3 όλα μπορούν να γίνουν εντός μικρής τσάντας. Κι όλο και κάπου θα έχεις να  σταθείς και να κάνεις την διαδικασία στα πόδια σου καθιστός. Κάποιο παγκάκι, κάποιο δέντρο, κάποιος βράχος, το κάθισμα του αυτοκίνητου κλπ. 

Για την σκόνη θα πάρεις ένα μικρό rocket blower και μετά απο κάθε έξοδο θα φυσάς τον σένσορα. Έτσι θα λυθεί το 95% της σκόνης. Με λίγο προσοχή κατα το βάλε βγάλε, το άλλο 4% της σκόνης. Πχ σε αμμοθύελλα δεν μας έρχεται όταν φυσάει 7 μποφόρ να αλλάξουμε φακό. Περιμένουμε να βρεθούμε σε ασφαλές σημείο.

Για την ποιότητα δεν το συζητάω. Ενας prime με έναν zoom είναι η μέρα με την νύχτα. Και δεν μιλάω καν για το πιο γρήγορο διάφραγμα. Τα γυαλιά είναι φτιαγμένα να δουλεύουν πχ στα 45mm και τέλος. Και φτιαγμένα εξαρχής για αυτό το μήκος. Όχι συμβιβασμοί για να δουλεύουν υποφερτά σε κάθε εστιακό μήκος απο 24mm σε 200mm.
Για κιτ ζουμ δεν θα αναφερθώ καν. Οι πλειοψηφία  πλην  (ακριβούτσικων) εξαιρέσεων είναι οπτική σαβούρα. Γι' αυτό και κοστίζουν στο mpb σε άριστη κατάσταση 30-50 ευρώ για πολλά μοντέλα. 

Ok, οι zoom είναι ευκολία,  ως εκεί. Αλλά για ποιοτικό ζουμ πρέπει να χώσεις λεφτά για επαγγελματική σειρά. Ενώ με έναν φτηνιάρικο prime στα 150-200 ευρώ θα πάρεις ίσως και καλύτερη ποιότητα εικόνας απο τον ακριβότερο ζουμ.

 

 

  • Like 2
Δημοσ.
8 ώρες πριν, konkarien είπε

Καλημέρα.

Έχω σκεφτεί αυτό το σενάριο με τους σταθερούς φακούς στην τσάντα ή τις τσέπες, να γυρνάω γύρω γύρω για φωτογράφιση και να είμαι στην φάση,

ξεκουμπώνω φακό,βάζω καπάκι, κουμπώνω τον επόμενο και τον επόμενο κ.ο.κ.

Δεν ξέρω πόσο είναι πρακτικό αυτό, όταν είσαι έξω χωρίς να έχεις κάπου να ακουμπήσεις και τι αρνητικά υπάρχουν για τον εξοπλισμό

(σκόνες,κίνδυνος πεσίματος κλπ.)

Θα με ενδιέφερε να ακούσω την εμπειρία σας .

Συγνώμη για το off topic.

Το έκανα στις αρχές γιατί ήθελα να δοκιμάσω διάφορα κλπ. Τελικά κατέληξα πως δε με βολεύει και επίσης είναι αντιπαραγωγικό γιατί καθόμουν και ασχολιόμουν με τις αλλαγές. Πήρα ένα δεύτερο σώμα (μεταχειρισμένο) για να μην ασχολούμαι καν με αλλαγές και ανάλογα με το που θα πάω και το τι έχω κατά νου να βγάλω μπορεί να το πάρω μπορεί και όχι. Στην παρούσα φάση με έχει βολέψει. 

4 ώρες πριν, konkarien είπε

Απλά μόνο 2 φακοί είναι πολλοί λίγοι.

Με 2 ζουμάκια από υπερευρυγώνιο έως μεσαίο τηλεφακό, που ήδη έχω, καλύπτομαι στο 85-95% των λήψεων που κάνω.

Σκεφτόμουν τους σταθερής εστιακής απόστασης για το κάτι παραπάνω στην ποιότητα και την φωτεινότητα.

Μάλλον όμως στην ζωή σε ότι κερδίζεις πάντα κάτι θα χάνεις....

Τόσο τα παραπάνω όσο και αυτά που θα γράψω είναι υποκειμενικά φυσικά αλλά κατ΄ εμέ δύο φακοί είναι αρκετοί ή και πολλοί :D . Σχετικά με τους σταθερούς ή όχι εγώ θα σου προτείνω να το δοκιμάσεις αν μπορείς. Για έναν μήνα να κυκλοφορείς μόνο με έναν σταθερό - άντε δύο μαξ - για να δεις αν σε βολεύει. Επίσης θα έλεγα πως με στους σταθερούς το κέρδος δεν είναι τόσο στην οξύτητα, απεικόνιση, φωτεινότητα αλλά στο ίδιο το καδράρισμα που είναι και το πιο βασικό αφού αλλάζει τελείως η προσέγγιση. Φυσικά αποδέχεσαι πως σίγουρα θα χάσεις λήψεις αφού θα είσαι μακριά / κοντά χωρίς να προλάβεις να μετακινηθείς κατάλληλα. 

Αναφέρομαι σε κλασικές μεσαίες εστιακές αποστάσεις όχι στα (υπερ)ευρυγώνια μήκη που οι διαφορές σε κοντινά mm είναι μεγάλες ως προς το τι μπαίνει στην εικόνα ούτε σε τηλεφακούς που θεωρώ περιοριστικά τα mm των σταθερών για αυτό που τους θέλω. 

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, pifilos είπε

Το έκανα στις αρχές γιατί ήθελα να δοκιμάσω διάφορα κλπ. Τελικά κατέληξα πως δε με βολεύει και επίσης είναι αντιπαραγωγικό γιατί καθόμουν και ασχολιόμουν με τις αλλαγές. Πήρα ένα δεύτερο σώμα (μεταχειρισμένο) για να μην ασχολούμαι καν με αλλαγές και ανάλογα με το που θα πάω και το τι έχω κατά νου να βγάλω μπορεί να το πάρω μπορεί και όχι. Στην παρούσα φάση με έχει βολέψει. 

Τόσο τα παραπάνω όσο και αυτά που θα γράψω είναι υποκειμενικά φυσικά αλλά κατ΄ εμέ δύο φακοί είναι αρκετοί ή και πολλοί :D . Σχετικά με τους σταθερούς ή όχι εγώ θα σου προτείνω να το δοκιμάσεις αν μπορείς. Για έναν μήνα να κυκλοφορείς μόνο με έναν σταθερό - άντε δύο μαξ - για να δεις αν σε βολεύει. Επίσης θα έλεγα πως με στους σταθερούς το κέρδος δεν είναι τόσο στην οξύτητα, απεικόνιση, φωτεινότητα αλλά στο ίδιο το καδράρισμα που είναι και το πιο βασικό αφού αλλάζει τελείως η προσέγγιση. Φυσικά αποδέχεσαι πως σίγουρα θα χάσεις λήψεις αφού θα είσαι μακριά / κοντά χωρίς να προλάβεις να μετακινηθείς κατάλληλα. 

Αναφέρομαι σε κλασικές μεσαίες εστιακές αποστάσεις όχι στα (υπερ)ευρυγώνια μήκη που οι διαφορές σε κοντινά mm είναι μεγάλες ως προς το τι μπαίνει στην εικόνα ούτε σε τηλεφακούς που θεωρώ περιοριστικά τα mm των σταθερών για αυτό που τους θέλω. 

 

    Καμία λήψη δεν πρόκειται να χαθεί εφόσον κάποιος βγήκε με συγκεκριμένο πλάνο φωτογράφισης . 

   Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο , τότε θα χαθούν όλες οι λήψεις κι' αυτές στα μακριά κι' οι άλλες στα κοντά και πάει λέγοντας κι' ακόμη περισσότερες από την σχετική καθυστέρηση στο να αλλαχτούν οι φακοί ........ ούτε αποτελεί λύση ένας φακός για όλα αφού θα είναι για ΛΙΓΟ απ' όλα ....... και τελικά για τίποτε . 

  Δεν γίνεται κάποιος να εξασκείται στην τεχνική λήψης με τηλεφακό και την ίδια στιγμή να σκέφτεται μήπως χάσει καμμιά λήψη macro . 

  Κι' ο σκύλος χορτάτος κι' η πίτα σωστή ........ 

  Είναι όντως αντιπαραγωγικό και μηχανιστικά αφού αντί να συγκεντρώνεσαι στο έργο , καταλήγεις να χαζεύεις από δώ κι' από κεί .

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Καμία λήψη δεν πρόκειται να χαθεί εφόσον κάποιος βγήκε με συγκεκριμένο πλάνο φωτογράφισης . 

   Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο , τότε θα χαθούν όλες οι λήψεις κι' αυτές στα μακριά κι' οι άλλες στα κοντά και πάει λέγοντας κι' ακόμη περισσότερες από την σχετική καθυστέρηση στο να αλλαχτούν οι φακοί ........ ούτε αποτελεί λύση ένας φακός για όλα αφού θα είναι για ΛΙΓΟ απ' όλα ....... και τελικά για τίποτε . 

  Δεν γίνεται κάποιος να εξασκείται στην τεχνική λήψης με τηλεφακό και την ίδια στιγμή να σκέφτεται μήπως χάσει καμμιά λήψη macro . 

  Κι' ο σκύλος χορτάτος κι' η πίτα σωστή ........ 

  Είναι όντως αντιπαραγωγικό και μηχανιστικά αφού αντί να συγκεντρώνεσαι στο έργο , καταλήγεις να χαζεύεις από δώ κι' από κεί .

Μεγάλη κουβέντα. 

Κάποια στιγμή θα γράψουμε κάτι επ αυτού μιας και μετά από ένα free workshop street photography μου μπήκαν τέτοιες σκέψεις και τις ανέλυσα μέσα μου καπως.

Και μάλιστα σε νέο θέμα θα γίνει αυτό για να εκφράσουμε τις απόψεις μας για το παραπάνω περί ενός ή παραπάνω φακών καθώς και περι συγκεκριμένου πλάνου κλπ 

  • Like 2
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Μεγάλη κουβέντα. 

Κάποια στιγμή θα γράψουμε κάτι επ αυτού μιας και μετά από ένα free workshop street photography μου μπήκαν τέτοιες σκέψεις και τις ανέλυσα μέσα μου καπως.

Και μάλιστα σε νέο θέμα θα γίνει αυτό για να εκφράσουμε τις απόψεις μας για το παραπάνω περί ενός ή παραπάνω φακών καθώς και περι συγκεκριμένου πλάνου κλπ 

    Μα φυσικά , όλοι μας περνάμε από διάφορα στάδια μέχρι να καταλήξουμε σε ένα προσωπικό στυλ , ακόμη κι' αν αυτό ονομάζεται " Μόνο με ένα φακό " .

 

Δημοσ.
38 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Καμία λήψη δεν πρόκειται να χαθεί εφόσον κάποιος βγήκε με συγκεκριμένο πλάνο φωτογράφισης . 

   Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο , τότε θα χαθούν όλες οι λήψεις κι' αυτές στα μακριά κι' οι άλλες στα κοντά και πάει λέγοντας κι' ακόμη περισσότερες από την σχετική καθυστέρηση στο να αλλαχτούν οι φακοί ........ ούτε αποτελεί λύση ένας φακός για όλα αφού θα είναι για ΛΙΓΟ απ' όλα ....... και τελικά για τίποτε . 

  Δεν γίνεται κάποιος να εξασκείται στην τεχνική λήψης με τηλεφακό και την ίδια στιγμή να σκέφτεται μήπως χάσει καμμιά λήψη macro . 

  Κι' ο σκύλος χορτάτος κι' η πίτα σωστή ........ 

  Είναι όντως αντιπαραγωγικό και μηχανιστικά αφού αντί να συγκεντρώνεσαι στο έργο , καταλήγεις να χαζεύεις από δώ κι' από κεί .

Εντάξει δεν είχα κατά νου τέτοιο ακραίο σενάριο. Αναφέρομαι στο κλασικό "μήπως να μη βγω με έναν 35mm και καλύτερα με τον 18-55mm"  για την περίπτωση που δω κάτι σχετικά ευρύ και δεν μπορώ να αποτυπώσω τη σκηνή με τον 35 αλλά θα μπορούσα με τα 18 και αντίστοιχα κάτι που θα είχε ενδιαφέρον στα 50 αλλά όχι με τα 35 που έχω τώρα πάνω μου. Για παράδειγμα 

20mm 


eg3g.jpeg.jpg.7e2568015dd258b085b1aa0b72858e52.jpg

 

 

55mm

DSCF6824.jpg.2261a6fd6615d35e0968dabd7c2c6d6b.jpg

 

Τον κιτ δεν το έχω πια. Εδώ και ένα μήνα βγαίνω μόνο με έναν 33mm που πήρα από την ανταλλαγή με τον κιτ. Ξέρω πως την πρώτη λήψη δε θα την κάνω ποτέ με αυτόν. Τη δεύτερη αν έχω τη δυνατότητα να πλησιάσω κοντά και προλάβω να το κάνω ίσως ναι οκ. Αυτό εννοώ  λέγοντας πως το ξέρεις πως θα χάσεις λήψεις. Ωστόσο ήδη μετά από μόλις ένα μήνα δε με απασχολεί καν. Δεν "βλέπω" ούτε τι υπάρχει σχετικά μακριά ούτε σχετικά κοντά αφου ξέρω πως λογικά δε θα μπορέσω να βγάλω κάτι και έχω στο μυαλό μου μια ψιλοστανταρ απόσταση. Είναι περιοριστικό στην αρχή αλλά πιστεύω πως με τον καιρό είναι λυτρωτικό. Θα δείξει... :D  Για αυτό ενίοτε άμα πιστεύω πως μπορεί να χρειστώ κάτι πιο ευρύ θα πάρω και το 2ο σώμα με τον 16mm αλλά προσπαθώ όσο μπορώ να το αποφεύγω γιατί πάλι αρχίζει το βάλε - βγάλε από την τσάντα και τελικά κουράζομαι. 

Υ.Γ. 1  σίγουρα δε θα πήγαινα μόνο με έναν σταθερό εκδρομή στη φύση. Οπότε έχει σημασία και το μέρος. 

Υ.Γ. 2 συγγνώμη από τον OP για την πορεία του thread αν και τουλάχιστον έλαβε κάποιες απαντήσεις ως προς το ερώτημα του. 
 

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...