Προς το περιεχόμενο

Η BMW ανακαλεί πάνω από 14.000 ηλεκτρικά οχήματα iX, i4 και i7 για ελαττωματικό λογισμικό μπαταρίας


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μμμ, θυμήθηκα ότι μάλλον τα πιο σταθερά σαν λειτουργικό  ως τότε,  και για αρκετά χρόνια αργότερα (από το 2001 ώς το 2010 τουλάχιστον) ήταν τα windows xp.

Θυμάστε τα windows 3.0; ή τα  3.1; Μετα τα 95αρια και λοιπά... Πόσα ζόρια τραβήξαμε παγκοσμίως για να έχουμε ένα σταθερό (όσο το δυνατόν περισσότερο) λειτουργικό σύστημα;

Μπορεί να μοιάζει ατυχές το παράδειγμα, αλλά η εξέλιξη είναι μια αργή πορεία εν  γένει. Αν μας πήρε κοντά 10 χρόνια για να έχουμε ένα καλό και σταθερό λειτουργικό  σύστημα με παράθυρα (τωρα τα mac ας μην τρολάρουν εδω!!!), φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα αυτοκίνητα που έτσι κι αλλιώς έχουν καταντήσει να είναι περισσότερο υπολογιστές παρά μηχανές.

Δεν πέφτουμε απο τα σύννεφα για τις τόσες ανακλήσεις...  Τα bugs στον προγραμματισμό είναι αναποφευκτα, οπότε  όσο πιο πολλές πλακέτες και chips έχει ένα αυτοκίνητο τόσο πιο επισφαλές είναι σε βλάβη (σε σύγκριση πάντα με μια μηχανή παλιάς κοπής...) Το στοίχημα είναι για να κερδηθεί από τις ίδιες τις βιομηχανίες, από ότι φαίνεται όμως δεν φτάνουν οι μελέτες και τα διαγνωστικά τεστ που τρέχουν αυτές. Βιάζονται να βγάλουν το "καινούργιο" στο δρόμο και κάνουν πειραματόζωα εμας τους καταναλωτές. Δεν είναι κάτι καινούργιο, σε όλους τους τομείς γίνεται αυτό. Άλλο όμως να πειραματίζομαι με την καινούργια μητρική, server, cpu κλπ. όπου μπορώ να πάρω και ένα backup, στο όχημα τι γίνεται; Ενέχει ένα ρίσκο. Το αν θα το πάρεις είναι προσωπική υπόθεση. Εγώ δεν έχω τα φράγκα για κάτι τέτοιο, (αγορά πληρως ηλεκτρικού οχήματος) αλλά και να τα είχα και να μου περίσσευαν, στη χώρα που βρίσκομαι θα περίμενα μια 10ετια να έρθει η τεχνολογία-τεχνογνωσία στα συνεργεία και μετά θα έκανα κίνηση.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 70
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, Vaguras είπε

...η εξέλιξη είναι μια αργή πορεία εν  γένει. Αν μας πήρε κοντά 10 χρόνια για να έχουμε ένα καλό και σταθερό λειτουργικό  σύστημα με παράθυρα (τωρα τα mac ας μην τρολάρουν εδω!!!), φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα αυτοκίνητα που έτσι κι αλλιώς έχουν καταντήσει να είναι περισσότερο υπολογιστές παρά μηχανές.

... Τα bugs στον προγραμματισμό είναι αναποφευκτα, οπότε  όσο πιο πολλές πλακέτες και chips έχει ένα αυτοκίνητο τόσο πιο επισφαλές είναι σε βλάβη (σε σύγκριση πάντα με μια μηχανή παλιάς κοπής...) ..αλλά και να τα είχα και να μου περίσσευαν, στη χώρα που βρίσκομαι θα περίμενα μια 10ετια να έρθει η τεχνολογία-τεχνογνωσία στα συνεργεία και μετά θα έκανα κίνηση.

 

Τα ηλεκτρικά έχουν ήδη μια πορεία 12+ ετών με τεράστια εξέλιξη σε τεχνολογία μπαταριών και κινητήρων και μάλιστα σε εποχές που ήταν 3-4 όλα κι όλα τα μοντέλα των ηλεκτρικών και με ελάχιστο κοινό. Πλέον η ανάπτυξη είναι πολύ ταχύτερη.

Τα θερμικά αυτοκίνητα έχουν εδώ και αρκετά χρόνια πολύ περισσότερα chips με ένα κάρο αισθητήρες για να ελέγχουν την πολυπλοκότητα ενός θερμικού κινητήρα από την καύση μέχρι την εξάτμιση, τη μετάδοση κίνησης, κλπ, πράγματα που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν! Έτσι ένα θερμικό αυτοκίνητο έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να βγάλει βλάβες απ'ότι ένα ηλεκτρικό και μάλιστα βλάβες που θέλουν μηχανολογική-hardware επισκευή, ενώ στα ηλεκτρικά οι βλάβες είναι σε πολλές περιπτώσεις software που διορθώνονται ακόμα και με ένα online update!

Επεξ/σία από nikosjc
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Titos301 είπε

Τι ειναι αυτο ρε παιδια; για μας που δεν ξερουμε απο αυτοκινητα😎

καρμπυρατέρ

1 ώρα πριν, toxoths73 είπε

Αυτό είναι να έχεις ένα GOLF 2 16V με 2 διπλά WEBER .......ΑΑΑΑΑλλος αέρας και από ήχο τρέέέλα.

ποσο το μετανιωσα που το δωσα... ( το χαρισα σχεδον..) Mk2 Euro με KR BlueTop απο corrado ξυριζε !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλό είναι που παραδέχονται για τα ελλατωματα που βγάζουν και ζητάνε να ανακαλεστουν. 

Το θέμα είναι να δίνουν μεγαλη εγγύηση ή να καλύπτουν το 50% στην αξιοπιστία της μπαταρίας. 

Φαναρτζοδουλεια και λοιπά βρίσκεις στο εμπόριο ή εξωτερικό. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Άντε πάλι... Με την 8.000€ επιδότηση ένα SUV τύπου ID4 φτάνει ~σχεδόν τιμή με ένα Peugeot 3008/Hyundai Tucson/VW Tiguan αντιστοίχων επιδόσεων.

Τα θερμικά καίνε περίπου 7λτ/100χλμ, δηλαδή ~14€/100χλμ. Το ηλεκτρικό καίει περίπου 17kWh/100χλμ, δηλαδή 3,60€/100χλμ 

Ανάμεσα στα 14€ και 4€ ανά 100χλμ εάν δε βλέπεις λόγο να το πάρεις τι να πω.

Ακόμα και διαφορά τιμής 15.000 να είχαν, θα τα πάρεις πίσω στην πορεία. Περίπου 2.000€/χρόνο θα είσαι κερδισμένος εάν κάνεις ~20.000χλμ τον χρόνο.

Ανακλησεις συνεβεναν, συμβαινουν και θα συμβαινουν. Ειναι απολυτα λογικο, θεμιτο και αναμενομενο. Ετσι διορθωνονται κακως κειμενα και βελτιωνονται οι γραμμες παραγωγης. Ας μην το κανουμε και αυτο εργαλειο προπαγανδας εναντιον των EV.  Μετα απο αρκετη ερευνα συνεθεσα ενα excel οπου σταθμιζω ενα θερμικο βασης και διπλα του βαζω οχηματα PHEV και BEV με ακριβως αντιστοιχο επιπεδο εξοπλισμου. Με 15,000χλμ/χρονο και ολα τα κοστη βενζινης, συντηρησης, σηματος και αντιστοιχα φορτισης στα ηλέκτρικα, προκυπτει οτι οποιος διαθετει την δυνατοτητα φορτισης με νυχτερινο ρευμα στο σπιτι του και φυσικα το budget, το να παει σε ηλεκτρικο οχημα ειναι μονοδρομος. Επισης οι επιλογες φορτισης στο εθνικο οδικο δικτυο αυξανονται συνεχως αφου οι φορεις παρακολουθουν τις ταξινομησεις και σχεδιαζουν τις τοποθετησεις φορτιστων αναλογα παντα μεσα στους στοχους που εχουν τεθει απο την ΕΕ. Πλεον ενα ταξιδι Αθηνα-Θεσσ/νικη δεν ειναι ανεφικτο. Η αποσβεση λογο διαφορας τιμης, ερχεται αναλογα το μοντελο σε 4-6 χρονια και μετα το ετησιο οφελος ειναι 2-2.5Κ σε σχεση με το βενζινοκινητο (παντα με αξονα τις εργοστασιακα ανακοινωμενες καταναλωσεις καυσιμου/ρευματος). Επισης δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι οι εταιρειες δινουν 7-8 χρονια εγγυηση για το 70% της μπαταριας. Μελετες εχουν δειξει οτι σε νεα οχηματα ειδικα, η μειωση στην αποδοση της μπαταριας προκυπτει κοντα στην δεκαετια και σε μικρο ποσοστο. Επιπλεον το κοστος αντικαταστασης δεν αντιστοιχει σε καινουργιο αυτοκινητο αλλα κυμαινεται απο 7-11,000 Ευρω σημερα. Ωστοσο με την ευρεια διαδοση της ηλεκτροκινησης, το κοστος αναμενεται να συμπιεστει και επιπλεον οι μπαταριες ειναι ανακυκλωσιμες. Ηδη εταιρειες στο εξωτερικο αγοραζουν μπαταριες απο ΕV για repurposing αφου τα περισσοτερα κελια τους ειναι καταλληλα για αλλες χρησεις. Συνεπως στο μελλον το battery pack ενος EV θα μπορει να πουληθει μειωνοντας και αλλο το κοστος μιας νεας μπαταριας. Ενα ρισκο που αντιμετωπιζουν σημερα οσοι αγοραζουν ηλεκτρικο οχημα ειναι τα αγνωστα νερα αναφορικα με την αξια μεταπωλησης σε 7-10 χρονια αφου αν η βιομηχανια στραφει μαζικα στα EVs οπως φαινεται, τοτε οι τιμες θα πεσουν και οι early adopters ισως παρουν πισω λιγοτερα αποτι υπολογιζαν. Επισης νεες τεχνολογιες μπαταριας στερεης καταστασης βρισκονται ηδη σε φαση δοκιμων, απο διαφορους κατασκευαστες, οι οποιες προσφερουν αυξημενη αυτονομια (μεγαλυτερη ενεργειακη αποδοση), χαμηλοτερο βαρος και πολυ μεγαλυτερη διαρκεια ζωης. Ειναι η αυγη μιας νεας εποχης στην αυτοκινηση οποτε μενει να δουμε πως θα διαμορφωθουν οι δυναμικες. Η οδηγικη αισθηση ειναι κατι υποκειμενικο αλλα προσωπικα η απαλλαγη απο επισκεψεις σε βενζιναδικα οπου πολλα εχουν νοθευμενα καυσιμα, το μηδενικο σχεδον service, η ησυχια στην καμπινα και η γενικοτερη βελουδινη αισθηση οδηγησης ενος ηλεκτρικου οχηματος (μερικα ισχυρα ειναι πραγματικα απολαυστικα λογο αμεσης ροπης) ειναι απο μονα τους λογος αγορας. Καλο ειναι να μην ειμαστε πολωμενοι.

Επεξ/σία από Bluedive
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Άντε πάλι... Με την 8.000€ επιδότηση ένα SUV τύπου ID4 φτάνει ~σχεδόν τιμή με ένα Peugeot 3008/Hyundai Tucson/VW Tiguan αντιστοίχων επιδόσεων.

Τα θερμικά καίνε περίπου 7λτ/100χλμ, δηλαδή ~14€/100χλμ. Το ηλεκτρικό καίει περίπου 17kWh/100χλμ, δηλαδή 3,60€/100χλμ 

Ανάμεσα στα 14€ και 4€ ανά 100χλμ εάν δε βλέπεις λόγο να το πάρεις τι να πω.

Ακόμα και διαφορά τιμής 15.000 να είχαν, θα τα πάρεις πίσω στην πορεία. Περίπου 2.000€/χρόνο θα είσαι κερδισμένος εάν κάνεις ~20.000χλμ τον χρόνο.

Βασική έκδοση id4 με επιδότηση και βασική tiguan έχουν 10κ διαφορά.

Πέραν αυτού η τιμή ρεύματος στο μέλλον με μαθηματική ακρίβεια θα αυξηθεί.Οπότε αυτή η απόσβεση είναι 50-50 αν θα γίνει ποτέ ακόμα και με τα 20.000 χλμ  το χρόνο τα οποία είναι πολλά.

Μη μιλήσουμε για το κόστος μπαταρίας στη 10ετία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Chocobo είπε

Βασική έκδοση id4 με επιδότηση και βασική tiguan έχουν 10κ διαφορά.

Πέραν αυτού η τιμή ρεύματος στο μέλλον με μαθηματική ακρίβεια θα αυξηθεί.Οπότε αυτή η απόσβεση είναι 50-50 αν θα γίνει ποτέ ακόμα και με τα 20.000 χλμ  το χρόνο τα οποία είναι πολλά.

Μη μιλήσουμε για το κόστος μπαταρίας στη 10ετία.

Ενώ η τιμή της βενζίνης θα παραμείνει ίδια;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, poulinos είπε

ενα update ειναι.μικρο το κακο.ωραια θα ηταν να γινοταν OTA ομως

Το OTA σε αυτοκίνητο θα ήταν επικίνδυνο, μιας και θα λειτουργούσε ως backdoor για χακάρισμα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, papoys1 είπε

Στις εποχές που ο  Αθηναιος ψάχνει να βρει matiz του 2003 κάποιοι μιλούν  για ηλεκτρικά BMW  και tesla🤣

Δεν εχουν ολοι την ιδια οικονομικη δυνατοτητα, ουτε διπλοπαρκαρουν πανω στο πεζοδρομιο στο παγκρατι γιατι "δεν εχει αλλου"

Καιρος λοιπον να αποσυμφορηθει αυτη η σκατοπολη απο τα αχρηστα ρυπογονα ερειπια που μονο προβληματα δημιουργουν στην κυκλοφορια

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Σε πιο καλοπληρωμένες χώρες πάντως τα ηλεκτρικά ξεπουλάνε

... ξεπουλάνε και μετά πάνε έξω από την εταιρεία και φωνάζουν για την απότομη και μεγάλη πτώση τιμής έχοντας διαπιστώσει πως η "μόστρα" που ήθελαν να κάνουν με ένα κουτί με ρόδες και μπαταρίες, τους βγήκε ... λιγάκι ακριβή. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Chocobo είπε

Βασική έκδοση id4 με επιδότηση και βασική tiguan έχουν 10κ διαφορά.

Πέραν αυτού η τιμή ρεύματος στο μέλλον με μαθηματική ακρίβεια θα αυξηθεί.Οπότε αυτή η απόσβεση είναι 50-50 αν θα γίνει ποτέ ακόμα και με τα 20.000 χλμ  το χρόνο τα οποία είναι πολλά.

Μη μιλήσουμε για το κόστος μπαταρίας στη 10ετία.

Με ποια λογική συγκρίνεις το id4 με το Tiguan και μάλιστα τις βασικές τους εκδόσεις; Σε επιδόσεις; Σε οδηγική άνεση (αυτόματο μιας σχέσης με χειροκίνητο κιβώτιο); Σε εξοπλισμό; Σε τι ακριβώς;

Το ρεύμα όσο και να αυξηθεί είναι είδος πρώτης ανάγκης! Αν ακριβύνει τόσο που να φτάσει ή να ξεπεράσει τη βενζίνη τότε το κόστος του ως καύσιμο στο αυτοκίνητό σου θα είναι το μικρότερο σου πρόβλημα, πίστεψε με!

Αυτό με τις μπαταρίες πως έχει προκύψει και το λένε όλοι; Έχεις ακούσει κάποιον να αλλάζει στα 10 χρόνια μπαταρία στο αυτοκίνητό του; Εδώ δίνουν 8 χρόνια εγγύηση για τις μπαταρίες, λες στη 10ετία να χαλάνε και να θέλουν άλλαγμα; Δηλαδή στα θερμικά που δίνουν 2-5 χρόνια εγγύηση στα 7 χρόνια θέλει αλλαγή ο κινητήρας τους; Μάθετε πέντε πράγματα πριν πετάξετε αερολογίες ως δεδομένα για να υποστηρίξετε τη γνώμη σας!

Επεξ/σία από nikosjc
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, anonymous999 είπε

Για Ελλάδα ούτε εγώ μπορώ να σκεφτώ, πλην του να γλιτώσεις φόρους και τέλη κυκλοφορίας (για όσο ισχύει). Αλλά και στο εξωτερικό, θα ήθελα αυτοί που προτείνουν την αγορά υπερπολυτελών σπορ αυτοκινήτων ως τη σωτηρία του περιβάλλοντος να μας πουν α) τι ποσοστό του ρεύματος σήμερα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, β) τι γίνεται με τον κύκλο ζωής και τη δυνατότητα ανακύκλωσης των μπαταριών και γ) αν σηκώνουν τα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρισμού την 100% ηλεκτροκινηση.

Κακά τα ψέματα, θα φύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα. Αλλά το να λέμε ότι το τωρινό Φαρ Ουέστ των ηλεκτρικών θα βοηθήσει το περιβάλλον ή την τσέπη μας είναι σαν να λέω εγώ ότι μειώνω τις κοινωνικές ανισότητες γιατί δίνω ελεημοσύνη στα φανάρια.

Για να εξετάσεις τι ποσοστό ρεύματος παράγεται από παγκόσμιες πηγές πρέπει να εξετάσεις το ενεργειακό ισοζύγιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με βάση την πηγή. Εκει η κάθε χώρα έχει το δικό της ισοζύγιο. 

Ψάξε για παγκόσμιο ενεργειακό ισοζύγιο και θα βρεις ποσοστά. 

Το ηλεκτρικό αμάξι είναι το μέλλον των ΙΧ, τώρα πότε θα παγιωθεί, θα περάσουν πολλά χρόνια ακόμα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απώλεια ισχύος είναι τεράστιο ζήτημα. Σαν να πατιναρει με λίγα λόγια και δεν έχεις ισχύ για προσπέραση ή ανηφόρες. Μέγα πρόβλημα και απίστευτα επικίνδυνο για την δυναμική ασφάλεια του αυτοκινήτου. 

Προσωπικά αν είχα θα έριχνα σίγουρα μήνυση για κάτι τέτοιο και ως ηλεκτρικό κιόλας θα ήταν και λόγος αντικατάστασης. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Jlaxy είπε

1) Δε βάζεις νοθευμένα καύσιμα 

2)Δε βάζεις λιγότερα καύσιμα από αυτά που γράφει η μάνικα. 

3)Δεν κάνει θόρυβο. 

4)Έχει ελάχιστο κόστος συντήρησης. 

Πλέον και ταξίδι πας στην Ελλάδα. 

Στη τελική εμένα δε με πειράζει να κάνω ένα διάλειμμα 30' μετά από 4 ώρες ταξιδιού. 

1) Δεν βάζω ούτως ή άλλως.

2) Μπα ? Και ο φορτιστής ότι θέλει ο ηλεκτροπώλης θα σου δείξει...

3)Κακό αυτό... Εχω γλυτώσει άπειρα δικαστήρια απο βλήματα  που κατέβηκαν απο το πεζοδρόμιο σκυμμένα πάνω απο το κινητό, άκουσαν το αυτοκίνητο και τραβήχτηκαν.

4)Το κόστος συντήρησης το πληρώνεις μαζεμένο όταν έρθει η ώρα αλλαγής μπαταρίας.

Επεξ/σία από Eloy
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...