Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, Sugizo είπε

Για Ελλάδα δεν μπορώ να σκεφτώ, αλλά κεντρική και βόρεια Ευρώπη συνήθως μεγάλες εταιρίες έχουν δωρεάν φόρτιση για τους εργαζόμενους, στα πάρκινγκ τους.

Επισης, τώρα τελευταία έχει γίνει μόδα στην Αυστρία το χαμηλότερο όριο ταχύτητας λόγο καυσαερίων (στις Autobahn), το οποίο όριο φυσικά δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά (αυτό φαντάζομαι ώθησε και τις πωλήσεις τον ηλεκτρικών εδώ)

Για Ελλάδα ούτε εγώ μπορώ να σκεφτώ, πλην του να γλιτώσεις φόρους και τέλη κυκλοφορίας (για όσο ισχύει). Αλλά και στο εξωτερικό, θα ήθελα αυτοί που προτείνουν την αγορά υπερπολυτελών σπορ αυτοκινήτων ως τη σωτηρία του περιβάλλοντος να μας πουν α) τι ποσοστό του ρεύματος σήμερα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, β) τι γίνεται με τον κύκλο ζωής και τη δυνατότητα ανακύκλωσης των μπαταριών και γ) αν σηκώνουν τα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρισμού την 100% ηλεκτροκινηση.

Κακά τα ψέματα, θα φύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα. Αλλά το να λέμε ότι το τωρινό Φαρ Ουέστ των ηλεκτρικών θα βοηθήσει το περιβάλλον ή την τσέπη μας είναι σαν να λέω εγώ ότι μειώνω τις κοινωνικές ανισότητες γιατί δίνω ελεημοσύνη στα φανάρια.

  • Like 4
  • Απαντ. 70
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Στο Παρίσι πάντως που πηγα πρόσφατα πάνω απο το 50% των αυτοκινήτων ήταν η ηλεκτρικά ή hybrid. Και πάνω από το 80% ήταν αυτοκίνητα κατω των 10 ετών. Αποτέλεσμα, πολύ λιγότερος θόρυβος στους δρόμους και λιγότερο καυσαέριο. 

Βέβαια εκεί υπήρχαν κάθε 2-3 τετράγωνα και από καμία 10ρια charging stations...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, anonymous999 είπε

Μπορείς να μας πεις έναν λόγο να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα? Έναν μόνο, οποιονδήποτε, δεν με πειράζει, δεκτό και το να κάνω φιγούρα τα λεφτά μου.

Άντε πάλι... Με την 8.000€ επιδότηση ένα SUV τύπου ID4 φτάνει ~σχεδόν τιμή με ένα Peugeot 3008/Hyundai Tucson/VW Tiguan αντιστοίχων επιδόσεων.

Τα θερμικά καίνε περίπου 7λτ/100χλμ, δηλαδή ~14€/100χλμ. Το ηλεκτρικό καίει περίπου 17kWh/100χλμ, δηλαδή 3,60€/100χλμ 

Ανάμεσα στα 14€ και 4€ ανά 100χλμ εάν δε βλέπεις λόγο να το πάρεις τι να πω.

Ακόμα και διαφορά τιμής 15.000 να είχαν, θα τα πάρεις πίσω στην πορεία. Περίπου 2.000€/χρόνο θα είσαι κερδισμένος εάν κάνεις ~20.000χλμ τον χρόνο.

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 6
  • Thanks 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, papoys1 είπε

Στις εποχές που ο  Αθηναιος ψάχνει να βρει matiz του 2003 κάποιοι μιλούν  για ηλεκτρικά BMW  και tesla🤣

Είπες ισως την μεγαλύτερη αλήθεια.

θα το πήγαινα και ένα βήμα πιο πέρα. Εδώ δεν έχει κρέας πάνω στο τραπέζι μαλώνουν για την μάρκα της μουστάρδας.

  • Like 3
  • Thanks 2
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Άντε πάλι... Με την 8.000€ επιδότηση ένα SUV τύπου ID4 φτάνει ~σχεδόν τιμή με ένα Peugeot 3008/Hyundai Tucson/VW Tiguan αντιστοίχων επιδόσεων.

Τα θερμικά καίνε περίπου 7λτ/100χλμ, δηλαδή ~14€/100χλμ. Το ηλεκτρικό καίει περίπου 17kWh/100χλμ, δηλαδή 3,60€/100χλμ 

Ανάμεσα στα 14€ και 4€ ανά 100χλμ εάν δε βλέπεις λόγο να το πάρεις τι να πω.

Ακόμα και διαφορά τιμής 15.000 να είχαν, θα τα πάρεις πίσω στην πορεία. Περίπου 2.000€/χρόνο θα είσαι κερδισμένος εάν κάνεις ~20.000χλμ τον χρόνο.

Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά ξαναδιάβασε  αυτά που λες... να πάρω ηλεκτρικό γιατί έχει επιδότηση και το ρεύμα φόρτισης δεν έχει καπέλο από το κράτος (όπως τα καύσιμα). 

Το περιβάλλον που είναι εδώ; Και μια ρητορική ερώτηση για τις προτεραιότητες μας ως κοινωνία, πόσες κάρτες διαδρομών με τα ΜΜΜ θα "επιδοτουνταν" με τα 8 χιλιάρικα ενός ηλεκτρικού που είπες?

Επειδή περίμενα αυτή την απάντηση, να αναδιατυπωσω την ερώτηση: πείτε μου ένα λόγο να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό σήμερα (αύριο με ρεύμα από πράσινες πηγές οκ), εκτός από το ότι βοηθάει την τσέπη του λόγω των χαρατσιων που έχουν τα μη ηλεκτρικα σε αγορά και χρήση από το ελληνικό κράτος (και αν πιστεύει κάποιος ότι δεν θα βάλει φόρους κάποια στιγμή και στα ηλεκτρικά pm me, να του πουλήσω μια γέφυρα στο Ρίο Αντίρριο ευκαιρία).

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.reuters.com/article/us-toyota-recall-idUSKBN1ZL24H

Toyota recalls 361,000 vehicles for air bag inflator issue

Honda Motor Co 7267.T said on Tuesday it will recall 2.7 million older U.S. vehicles in North America for the same type of Takata inflator that Toyota is also recalling

Επεξ/σία από The_Judas
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, anonymous999 είπε

 Το περιβάλλον που είναι εδώ; Και μια ρητορική ερώτηση για τις προτεραιότητες μας ως κοινωνία, πόσες κάρτες διαδρομών με τα ΜΜΜ θα "επιδοτουνταν" με τα 8 χιλιάρικα ενός ηλεκτρικού που είπες?

Επειδή περίμενα αυτή την απάντηση, να αναδιατυπωσω την ερώτηση: πείτε μου ένα λόγο να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό σήμερα (αύριο με ρεύμα από πράσινες πηγές οκ), εκτός από το ότι βοηθάει την τσέπη του λόγω των χαρατσιων που έχουν τα μη ηλεκτρικα σε αγορά και χρήση από το ελληνικό κράτος (και αν πιστεύει κάποιος ότι δεν θα βάλει φόρους κάποια στιγμή και στα ηλεκτρικά pm me, να του πουλήσω μια γέφυρα στο Ρίο Αντίρριο ευκαιρία).

Το ζήτημα είναι ότι το ρεύμα μπορεί να παραχθεί με ανανεώσιμες πηγές ενώ η παραγωγή ορυκτών καυσίμων αλλά και η καύση τους σε καμιά περίπτωση. Μπορείς επίσης ο ίδιος να το παράξεις με μικρές ανεμογεννήτριες ή με ηλιακά στην ταράτσα σου ή στην σκεπή του parking και το κόστος τους μόνο για τις ανάγκες του αυτοκινήτου σου δεν είναι μεγάλο.

Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική το 37,5% της παραγωγής του ηλεκτρικού τον οκτώμβριο που μας πέρασε γίνεται ΑΠΕ

7 ώρες πριν, patentas11 είπε

Για να σταματάει - σε ταξίδια - να φορτίζει κανένα μισάωρο κάθε λίγα χιλιόμετρα αν είναι τυχερός και δεν περιμένουν άλλοι. Γενικά μην σου τύχει κάτι έκτακτο…

Να χαλάσει η μπαταρία σε καμία 12αρια χρόνια και να θέλει αντικατάσταση με αξία ίση με την αξία του αυτοκινήτου τότε.

Να φοβάται να μην κάνουν καμία ανάφλεξη οι μπαταρίες…

Ένα σωρό ωραία πράγματα. Με το ηλεκτρικό νιώθεις σιγουριά 😂

Αυτό που όλοι εδώ μέσα κάνουν τεράστια ταξίδια καθημερινά, αδυνατώ να το αντικρούσω 🤪

Να χαλάσει η μπαταρία σε ένα model X ας πούμε που κυκλοφορεί πάνω από 12 χρόνια; Δεν έχει χαλάσει. Βέβαια και η αντικατάσταση σε καμία περίπτωση δεν φτάνει την τιμή του αυτοκινήτου!

Σύμφωνα με την CM αυτά που κινδυνεύουν περισσότερο για φωτιά είναι τα υβριδικά και ακολουθούν τα εσωτερικής καύσης. Πολύ μακριά είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά

image.png.8621f2f091b3861710b8b5b797222c42.png

7 ώρες πριν, anonymous999 είπε

Για Ελλάδα ούτε εγώ μπορώ να σκεφτώ, πλην του να γλιτώσεις φόρους και τέλη κυκλοφορίας (για όσο ισχύει). Αλλά και στο εξωτερικό, θα ήθελα αυτοί που προτείνουν την αγορά υπερπολυτελών σπορ αυτοκινήτων ως τη σωτηρία του περιβάλλοντος να μας πουν α) τι ποσοστό του ρεύματος σήμερα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, β) τι γίνεται με τον κύκλο ζωής και τη δυνατότητα ανακύκλωσης των μπαταριών και γ) αν σηκώνουν τα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρισμού την 100% ηλεκτροκινηση.

Κακά τα ψέματα, θα φύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα. Αλλά το να λέμε ότι το τωρινό Φαρ Ουέστ των ηλεκτρικών θα βοηθήσει το περιβάλλον ή την τσέπη μας είναι σαν να λέω εγώ ότι μειώνω τις κοινωνικές ανισότητες γιατί δίνω ελεημοσύνη στα φανάρια.

α) το είπα πιο πάνω, καθώς ανέφερα ότι μπορείς και μόνος σου να κατασκευάσεις φορτιστή από αυτές.

β) Είναι εφικτή και γίνεται. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές. Έχεις κάποια συγκεκριμένη απορία προς αυτό;

γ) Είναι δύσκολο να στο απαντήσω, καθώς πρέπει να βρω τις δυνατότητες του ηλεκτρικού μας δυκτίου, τις αποστάσεις που διανύουν οι Έλληνες και να τα συνδυάσω έτσι ώστε να βγάλω ένα ασφαλές συμπέρασμα. Βεβαίως είναι κάτι που θα κάνεις εσύ και θα μας το παρουσιάσεις, γιατί κακά τα ψέματα, αν καθόμαστε σε μια καρέκλα γραφείου και βγάζουμε συμπεράσματα με το τι πιστεύουμε, δεν βοηθάει ούτε την τσέπη μας, ούτε το περιβάλλον!

  • Like 3
Δημοσ.
7 ώρες πριν, rudd--o είπε

παρτε παρτε ηλεκτρικα  αααχαχααχαχαχαχαχαχαχ

 

carbs.png

Τι ειναι αυτο ρε παιδια; για μας που δεν ξερουμε απο αυτοκινητα😎

Δημοσ.

Το ηλεκτρικό ανέκδοτο συνεχίζεται .....
"που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ισχύος και αυξημένο κίνδυνο σύγκρουσης"
Αντί να τους σύρουν σε δικαστήρια,περιμενουν update αυτοί που βάζουν τις οικογένειες τους μέσα......
Αλλά και αυτοί που θα βρεθούν απέναντι απο την γερμανική  καρμανιόλα.....

*Σιγά μην ασχοληθεί με την ασφάλεια ο Έλληνας που ο Μονος λόγος αγορας ηλεκτρικού είναι να μπει στο μάτι του γείτονα .....

*Μιλάμε για άτομα που θα δωσουν 59.900€ για την i4,για να κάνουν........οικονομία 

😢🤣😂😅🤣😂😅🤣😂😅

  • Thanks 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, rudd--o είπε

παρτε παρτε ηλεκτρικα  αααχαχααχαχαχαχαχαχαχ

 

carbs.png

Αυτό είναι να έχεις ένα GOLF 2 16V με 2 διπλά WEBER .......ΑΑΑΑΑλλος αέρας και από ήχο τρέέέλα.

Δημοσ.

Ότι και να λέμε οποίος πάρει ηλεκτρικό καινούργιο ή μεταχειρισμένο, δύσκολα επιστρέφει σε συμβατικό. 

Το όφελος που έχεις είναι τεράστιο. 

1) Δε βάζεις νοθευμένα καύσιμα 

2)Δε βάζεις λιγότερα καύσιμα από αυτά που γράφει η μάνικα. 

3)Δεν κάνει θόρυβο. 

4)Έχει ελάχιστο κόστος συντήρησης. 

Πλέον και ταξίδι πας στην Ελλάδα. 

Στη τελική εμένα δε με πειράζει να κάνω ένα διάλειμμα 30' μετά από 4 ώρες ταξιδιού. 

Όπως και να έχει πάντως πρέπει  να κάνεις πάνω από 10000χλμ το χρόνο για να αξίζει να έχεις αμάξι. 

Διαφορετικά νοικιάζεις. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, anonymous999 είπε

Μπορείς να μας πεις έναν λόγο να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα? Έναν μόνο, οποιονδήποτε, δεν με πειράζει, δεκτό και το να κάνω φιγούρα τα λεφτά μου.

Εχοντας ηλεκτρικό εδώ και πανω από 2 χρόνια, τον πρώτο χρόνο με μικρά μοντέλα του 11' και του 13' και τον τελευταίο χρόνο το Renault Zoe του 18, μπορώ να σου πω πάρα πολλούς λόγους που όχι μόνο αγόρασα, αλλά δεν θα ξαναγύριζα με τίποτα σε θερμικό. Αλλά θα σου πω αυτούς που είναι οι βασικότεροι στην καθημερινότητα μου.

1) Οδηγική απόλαυση, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων (ούτε καν το σκορτσάρισμα στις αλλαγές των αυτόματων με αυτό το βουητό που πλεόν μου προκαλεί πονοκέφαλο), με ροπή από το 0 όπου ένα αυτοκίνητο με μόλις 90 άλογα στην επιτάχυνση ξεπερνάει το civic των 1800 κυβικών και 140 ίππων που είχα πριν. Βέβαια είμαι και 40+ και δεν θέλω πια τα βζουμ βζουμ και την "ψευτομαγκιά" των θερμικών, παίζει και αυτό τον ρόλο του.

2) Όταν βάζω καύσιμο με θερμικό αυτοκίνητο άλλων (πχ. λόγω δουλειάς), νιώθω ότι πετάω 20αρικα και 50αρικά στη φωτιά! Και αγχώνομαι να βρω ποιο βενζινάδικο δεν θα με κλέψει και δεν θα μου κάνει ζημιά στον κινητήρα με νοθευμένη βενζίνη.

3) Δεν με νοιάζει πόσο έχει η βενζίνη ή το πετρέλαιο, έχω διπλασιάσει τα χιλιόμετρα που κάνω με το αυτοκίνητο σε περιπτώσεις που βαριόμουν να οδηγήσω ή σκεφτόμουν το πόσο θα κάψω για βόλτες, εκδρομές, το ξεκίνα-σταμάτα μέσα στην πόλη, κλπ.

4) Έχω ξεχάσει τι είναι το σερβις. Θα το πάω μια φορά το χρόνο να δουν τα 3 υγρά που παίρνει και κοιτάω μόνο για λάστιχα και αναρτήσεις. Με λίγα λόγια ακόμα και ένας έλεγχος μια φορά στα 2 χρόνια στο Κτεο αρκεί!

5) Όταν έρχονται τα τέλη και σκέφτομαι τα 340€ που πλήρωνα νοιώθω να μου περισσεύουν χρήματα από το πουθενά. Ξέρω ότι θα αλλάξει σύντομα, αλλά το απολαμβάνω όσο το έχω!

6) Σκέφτομαι πόσο ωραία θα είναι -αν προλάβω να δω- μια πόλη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς βαβούρα και χωρίς πνίξιμο από καυσαέρια. Δεν θα μπω σε διαδικασίες να εξηγώ για το αν μολύνουν περισσότερο ή όχι, υπάρχουν άπειρες έρευνες για αυτό το θέμα, και μόνο που δεν θα είναι η ρύπανση και η βαβούρα μαζεμένη μέσα στην πόλη μου αρκεί.

Και κάποια πράγματα για όσους λένε πολλά χωρίς να γνωρίζουν:

1) Οι μπαταρίες δεν χαλάνε (τουλάχιστον όχι ευκολότερα απ'ότι θα χαλάσει πχ ένας κινητήρας σε ένα θερμικό), απλά πέφτει η αυτονομία τους μετά από πολλά χρόνια, για παράδειγμα οχήματα του 11' και του 13' είχαν μια πτώση της τάξης του 15-20% σε μια δεκαετία και ήταν μπαταρίες παλιάς τεχνολογίας! Το δικό μου ας πούμε που βγάζει 250+χλμ τώρα και είναι 4ετίας υπολογίζω ότι σε 10 χρόνια θα βγάζει περίπου 220-230 και σε 20 χρόνια 180-200. Αυτό.

2) Δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά ακριβά. Πήρα το ZOE με κάτω από 20.000€. 3 ετών αυτοκίνητο που ΔΕΝ παλιώνει τίποτα πέραν της μπαταρίας. Δεν έχεις δλδ να δεις αν καίει λάδια, αν έχει ταλαιπωρηθεί ο κινητήρας, τι σερβις έχει κάνει, τι καύσιμο έχει περάσει από μέσα του και πόσο καθαρός είναι ο κινητήρας ! Σε ένα ηλεκτρικό αν σου κάνει η αυτονομία είσαι κομπλέ! Μόνο το αμάξωμα κοιτάς για σκουριές, ζημιές, κλπ.. Που ακόμα και ελαφρώς τρακαρισμένο να είναι, δεν έχει πολλά πράγματα να επηρεάσει μηχανολογικά, ουτέ καν σύστημα μετάδοσης κίνησης σε πολλές περιπτώσεις.

Δεν είναι φυσικά όλα ρόδινα, έχει αρκετά αρνητικά με βασικότερο το θέμα φόρτισης! Αν δεν έχεις σταθερό πάρκινγκ με πρόσβαση σε ρεύμα δεν παίρνεις ηλεκτρικό. Οι φορτίσεις έξω είναι αρκετά ακριβές και χρονοβόρες. Επίσης αν το αμάξι δεν έχει ταχυφόρτιση δεν είναι για μεγάλα ταξίδια. Το δικό μου ας πούμε στην καλύτερη φορτίζει σε 2 ώρες, αλλά πιο πιθανό είναι να βρω φορτιστή που θα το φορτίσει σε 4 ώρες! Προφανώς δεν μπορώ να πάω εύκολα Θεσσαλονίκη (από Χαλκίδα που είμαι). Πάω όμως άνετα Αθήνα (που είναι ένας βασικός και συχνός προορισμός για εμένα), γυρίζω εύκολα την Έύβοια σε μικρά ταξιδάκια Νότια ή Βόρεια, και αν θέλω να κάνω 1-2 φορές το χρόνο ένα μεγάλο ταξίδι ή θα πάρω το θερμικό της συζύγου ή κάποιου άλλου συγγενή-φίλου ή θα νοικιάσω ένα θερμικό (με ένα μικρό ποσοστό από τα χρήματα που εξοικονομώ μέσα στον χρόνο) και θα κάνω τη δουλειά μου.

Μην είμαστε κοντόφθαλμοι και κυρίως να μην λέμε "εξυπνάδες" όταν δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε δοκιμάσει πράγματα. Όλα έχουν τη χρήση τους και ανθρώπους που μπορεί να τους καλύπτει το ένα ή το άλλο. Εγώ πάντως θερμικό δεν μπορώ πλέον να οδηγήσω, νομίζω ότι γυρίζω πολλά χρόνια πίσω, σαν από VDSL να γυρίζω σε Dial-up ένα πράμα! 😛

Επεξ/σία από nikosjc
  • Like 12
  • Thanks 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...