jimis_vts Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 55 λεπτά πριν, majnun είπε Δε ξέρω, αλλά στη φωτογραφία δεν την εμπιστεύομαι τη Sony. Μιλάμε πάντα για τέτοια διάσταση να φανταστώ τύπου 4/3 και κόμπακτ αναφέρεσαι. Γιατί η sony σε κάτι a7s κλπ δεν έχει ανταγωνισμό... 3 ώρες πριν, highpriest είπε Να αντικαταστήσει την DSLR σε ποιότητα εικόνας, δεν θα το καταφέρει. Αλλά αξίζει να την έχεις σε ένα τσαντάκι, σε μια τσέπη, αντι για το κινητό. 12mpx και 180mm αντίστοιχο, θα σου δώσουν το κάτι παραπάνω απο ένα μεσαίας κατηγορίας κινητό. Είναι η εποχή που οι κομπακτ άρχισαν να γίνονται αξιόλογες. Το κακό με αυτής της εποχής τις κομπακτ είναι πως δεν τραβάνε RAW Έχω κι εγώ κάποιες αυτής της εποχής, αλλά χρησιμοποιώ μόνο μια τελευταία. Την Α650 powershot. Όχι επειδή είναι καλύτερη απο τις υπόλοιπες, αλλά επειδή την έχω χακάρει με το CHDK για τις Canon και μπορώ να τραβήξω σε DNG (που πρακτικά μου δίνει ένα αρχείο raw) https://chdk.fandom.com/wiki/CHDK Αυτή η μηχανή λόγο του σχετικά γρήγορου διαφράγματος (για την εποχή) σε συνδυασμό με το ζουμ που φτάνει τα 210mm αλλά κυρίως τον CCD αισθητήρα της δίνει πολύ αξιόλογα αποτελέσματα. Αλλά και πάλι αν δεν τραβούσε raw δεν θα ασχολιόμουν καν με παλιές κόμπακτ πλέον. Ναι έτσι τη θέλω για τσέπη αντί κινητού. Δεν έχω προσδοκίες αντί της dslr.. τουλάχιστον μην είναι στο συρτάρι
babisskg Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, majnun είπε Διάβασα το θέμα με ενδιαφέρον μιας και με απασχολεί μερικές φορές το θέμα φωτογραφία. Να πω οτι πρακτικά έχω τραβήξει μόνο με το κινητό και με κάτι πολύ παλιές DSLR που απλά δεν ήξερα τι έκανα και έπαιζα με τις ρυθμίσεις. Μου φάνηκε ωραία η πρόταση της Olympus των προηγούμενων σελίδων. Έχω σκεφτεί πολλές φορές την 100V της Fujifilm αλλά από ότι διάβασα έχει πάρει τα πάνω της ελέω social media άρα δεν την βρίσκεις ούτε για αγορά ούτε σε μεταχειρισμένη και λογικά είναι η ώρα της ανανέωσης. Επίσης τα πάνω από 1000 ευρώ που τη βρίσκεις, δεν είναι ελκυστικά για έναν εντελώς αρχάριο. Θα ήθελα και εγώ μια μηχανή για ταξίδια, τον καιρό που έψαξα για την 100V και πήρα την κρυάδα είδα ότι πρότειναν μια άλλη μηχανη της Fuji και έναν πολύ compact φακό ως μια πιο ευέλικτη εναλλακτική. Έχω ξεχάσει κιολας τι και πως. Ιδανικά θα ήθελα και εγώ μια μηχανή με μικρές διαστάσεις, για ταξίδια με κόστος ιδανικά κάτω από 1000ε. Oι Sony δε με τραβάνε καθώς είχα παλαιότερα μια δική της compact και το αποτέλεσμα ήταν αισχρό. Και η Ricoh GR III που πολλοί προτείνουν, δε μου αρέσει καθόλου αισθητικά (ξέρω ηλίθιο κριτήριο). Τι προτείνουν οι πιο σχετικοί με εμένα; Samsung ex2f ........ χωρίς να αγνοούμε την σειρά Powershot της Canon , την παλιά σειρά a . Εννοείται πως υπάρχουν κι' άλλες πολλές αξιόλογες και οικονομικές λύσεις , όπως οι Camedia της Olympus ......
udroxoos Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, majnun είπε Δε ξέρω, αλλά στη φωτογραφία δεν την εμπιστεύομαι τη Sony. Ακριβώς για αυτό δεν την εμπιστεύεσαι 2 ώρες πριν, majnun είπε Επίσης το κακό είναι οτι μοντέλα 7,8 χρονών 100-iii είναι στα ίδια λεφτά με όταν βγήκανε ή περισσότερα. Κάποιος λόγος θα υπάρχει, δε νομίζεις; Προσωπικά αν επέλεγα μηχανή χωρίς εναλλαξιμους φακούς, θα ήταν η Sony RX100VII 1
makis225 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Τελικά κάποια θέματα ανεβαλαν την αγορά αλλά τώρα είμαι έτοιμος να προχωρήσω. Προς το παρόν σε όλα τα ταξίδια χρησιμοποιούσα Ένα Huawei p40 pro. Αρχικά το budget ανέβηκε και μπορώ να φτάσω τα 1200€ περίπου. Ταξιδεύω 3 φορές το χρόνο εκτός Ευρώπης, landscape και portrait κυρίως φωτογραφίες και βίντεο. Το περιεχόμενο ανεβαίνει κυρίως instagram και σε προσωπικό blog. Μου άρεσαν αρκετές προτάσεις και μετά από ψάξιμο έχω σκεφτεί 3 ενδεχόμενα. 1)να πάω σε 4/3 λόγω μικρού μεγέθους και vfm σε τιμές φακών (πχ Olympus OM-D E-M5 Mark III και τον 12-40 2.8 PRO) 2)να πάω σε full frame Z5 με τον κιτ που φαίνεται καλός για κιτ στα 1200. Εδώ ξέρω ότι οι φακοί γενικά είναι πανάκριβοι και θα αργήσω να προχωρήσω σε επόμενη αγορά φακού. 3)να πάω σε ένα Iphone 15 pro στα 1200. Γνωρίζω ότι δεν μπορεί να συγκριθεί με τις 2 παραπάνω επιλογές αλλά βλέποντας περιεχόμενο σε prores log έμεινα εντυπωσιασμένος όσον αφορά το βίντεο του(αν και έχει θέμα με flare) Για τις φωτογραφίες ειδικά σε low light καταστάσεις δυσκολεύεται πολύ. Οι απορίες μου είναι αν οι διαφορές ανάμεσα στις 3 επιλογές θα είναι εμφανείς σε περιεχόμενο που ανεβαίνει σε social media ή blog, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μεγάλο μέρος των χρηστών τις βλέπει από το κινητό. Επίσης τα 4/3 και το full frame πόση διαφορά θα έχουν για τις δικές μου ανάγκες; Θέλω η επιλογή μου να μπορεί να ανταποκριθεί τόσο σε φωτογραφία όσο και σε βίντεο εξίσου. 1
highpriest Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Τις λύσεις 1 και 2 τις γνωρίζω απο πρώτο χέρι. Δούλευα μέχρι πρόσφατα και τα δύο συστήματα καθημερινά. Οποια και να επιλέξεις θα είσαι ευχαριστημένος. Επιγραμματικά αν έχεις σκοπό να επεκταθείς σε γκάμα φακών πάρε την Μ4/3, ενώ αν είναι να μείνεις με τον κιτ της Ζ5 (φαντάζομαι εννοείς τον 24-70 f/4) βλέπεις και την Ζ5 που θα σου δώσει άλλη ποιότητα εικόνας. Για blog και instagram είναι και οι δυο λύσεις παραπάνω απο ότι μπορεί να ζητήσει κανείς. Η τρίτη λύση για εμένα προσωπικά δεν είναι καν λύση για όποιον βέπει το θέμα φωτογραφία/βιντεο σοβαρά, οπότε δεν θα εκφέρω καν άποψη. 3
pifilos Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 49 λεπτά πριν, makis225 είπε Τελικά κάποια θέματα ανεβαλαν την αγορά αλλά τώρα είμαι έτοιμος να προχωρήσω. Προς το παρόν σε όλα τα ταξίδια χρησιμοποιούσα Ένα Huawei p40 pro. Αρχικά το budget ανέβηκε και μπορώ να φτάσω τα 1200€ περίπου. Ταξιδεύω 3 φορές το χρόνο εκτός Ευρώπης, landscape και portrait κυρίως φωτογραφίες και βίντεο. Το περιεχόμενο ανεβαίνει κυρίως instagram και σε προσωπικό blog. Μου άρεσαν αρκετές προτάσεις και μετά από ψάξιμο έχω σκεφτεί 3 ενδεχόμενα. Γενικά και οι 3 επιλογές σου είναι λογικές αναλόγως με το αν θες να θυσιάσεις βάρος ή ποιότητα εικόνας. Τώρα σχετικό είναι και αυτό με την ποιότητα εικόνας γιατί αν οι σκηνές ή η επεξεργασία που κάνεις μπορούν να καλύψουν τις τεχνικές αδυναμίας των θεωρητικά κατώτερων συσκευών τότε οι διαφορές μπορεί να είναι αμελητέες εώς ανύπαρκτες για τον σκοπό που έχεις κατά νου. 49 λεπτά πριν, makis225 είπε 1)να πάω σε 4/3 λόγω μικρού μεγέθους και vfm σε τιμές φακών (πχ Olympus OM-D E-M5 Mark III και τον 12-40 2.8 PRO) Από τις 3 για μένα η χρυσή τομή ως προς το μέσο για το οποίο προορίζονται. 49 λεπτά πριν, makis225 είπε 2)να πάω σε full frame Z5 με τον κιτ που φαίνεται καλός για κιτ στα 1200. Εδώ ξέρω ότι οι φακοί γενικά είναι πανάκριβοι και θα αργήσω να προχωρήσω σε επόμενη αγορά φακού. Ισχύει είναι ακριβοί αλλά μπορεί και να μη χρειαστείς κάποιον άλλον οπότε θα έχεις ένα τίμιο σύνολο. 49 λεπτά πριν, makis225 είπε 3)να πάω σε ένα Iphone 15 pro στα 1200. Γνωρίζω ότι δεν μπορεί να συγκριθεί με τις 2 παραπάνω επιλογές αλλά βλέποντας περιεχόμενο σε prores log έμεινα εντυπωσιασμένος όσον αφορά το βίντεο του(αν και έχει θέμα με flare) Για τις φωτογραφίες ειδικά σε low light καταστάσεις δυσκολεύεται πολύ. Προσωπικά δεν έχω δει κάτι το εξαιρετικό από αυτή τη συσκευή. Νομίζω πως το 12-13 ήταν ανώτερα ως προς το αποτέλεσμα. Ο βαθμός όξυνσης που έχει είναι ενοχλητικός. Αυτά ως προς τη φωτογραφία. Για το βίντεο δεν έχω άποψη. Είναι η πιο "περίεργη" επιλογή για μένα καθώς έχει το πλεονέκτημα της φορητότητας και της αμεσότητας ως προς τα social που θες αλλά ταυτόχρονα είναι ό,τι χειρότερο σε χρηστικότητα και εργονομία. 49 λεπτά πριν, makis225 είπε Οι απορίες μου είναι αν οι διαφορές ανάμεσα στις 3 επιλογές θα είναι εμφανείς σε περιεχόμενο που ανεβαίνει σε social media ή blog, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μεγάλο μέρος των χρηστών τις βλέπει από το κινητό. Επίσης τα 4/3 και το full frame πόση διαφορά θα έχουν για τις δικές μου ανάγκες; Θέλω η επιλογή μου να μπορεί να ανταποκριθεί τόσο σε φωτογραφία όσο και σε βίντεο εξίσου. Ως προς αυτό είπα δύο πράγματα και παραπάνω αλλά το ζήτημα είναι και το τι βγάζεις και σε τι συνθήκες. Δηλαδή ναι landscape και πορτραίτα αλλά π.χ. σε τι συνθήκες φωτισμού. Κατά την ταπεινή μου άποψη οι μόνοι που παρατηρούν διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά μεγέθη αισθητήρων είναι οι γκατζετάκηδες που λιώνουν σε φορουμ βάζοντας συγκριτικά και βλέποντας βίντεο αντίστοιχων ατόμων που ζουμάρουν στο 100%, κολλάνε το πρόσωπο τους στην οθόνη και λένε πως "ορίστε κοιτάξτε διαφορά στον θόρυβο". Ωστόσο, δεν εκτυπώνουν πότε και τίποτα και αδυνατούν να καταλάβουν πως κανένας φυσιολογικός άνθρωπος δεν κοιτάει μια φωτογραφία 1.5 επί 1 μέτρο από τα 30 εκατοστά αλλά οκ... Για να μη σε ζαλίζω για μένα όχι δε θα δεις διαφορά και σίγουρα δε θα δουν ούτε οι χρήστες του blog σου πόσο μάλλον από κινητό. Αυτό προϋποθέτει βέβαια και αρχικό σωστό αρχείο (σωστή έκθεση, όχι υπερβολικό crop, αν χρειάζεται exposure bracketing κλπ) Επεξ/σία 30 Δεκεμβρίου 2023 από pifilos 2
makis225 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις. Το iphone προφανώς θα φάει άκυρο. Αν υποθέσουμε ότι η full frame ίσως είναι overkill και μάλλον θα την αποφύγω, από άποψη μεγέθους και ποιότητας εικόνας υπάρχει κάτι άλλο στον ανταγωνισμό εκτός από αυτό που ανέφερα (πχ Olympus OM-D E-M5 Mark III και τον 12-40 2.8 PRO). Διαβάζω πχ καλες κριτικές για τις Ricoh GR III, GH5. Υπάρχει κάποια άλλη επιλογή; ΥΓ:Αν επεξεργαστείς μια raw φωτογραφία ή ένα video , αυτή μετά με τι ανάλυση θα ανέβει στα social; Μήπως η συμπίεση που θα φάει θα αλλοιώσει και θα ακυρώσει το πλεονέκτημα στην ποιότητα των full frame ή των 4/3; Συγνώμη για τις απορίες, μπορεί να φαίνονται απλοϊκές αλλά δε γνωρίζω σχετικά. Επεξ/σία 30 Δεκεμβρίου 2023 από makis225
highpriest Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 20 λεπτά πριν, makis225 είπε Ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις. Το iphone προφανώς θα φάει άκυρο. Αν υποθέσουμε ότι η full frame ίσως είναι overkill και μάλλον θα την αποφύγω, από άποψη μεγέθους και ποιότητας εικόνας υπάρχει κάτι άλλο στον ανταγωνισμό εκτός από αυτό που ανέφερα (πχ Olympus OM-D E-M5 Mark III και τον 12-40 2.8 PRO). Διαβάζω πχ καλες κριτικές για τις Ricoh GR III, GH5. Υπάρχει κάποια άλλη επιλογή; Απο Μ4/3 και απο την στιγμή που θες βίντεο, θα πας σε κάποια Olympus ή αν πας σε Panasonic θα κοιτάξεις μόνο σε G9ii που φεύγει απο το budget σου. Για να έχεις PDAF και όχι Contrast Detect. Η Ricoh GRiii έχει σταθερό φακό. Απέφυγε τέτοιες λύσεις, εκτός και αν ξέρεις πραγματικά και συνειδητά τι θέλεις. 24 λεπτά πριν, makis225 είπε ΥΓ:Αν επεξεργαστείς μια raw φωτογραφία ή ένα video , αυτή μετά με τι ανάλυση θα ανέβει στα social; Μήπως η συμπίεση που θα φάει θα αλλοιώσει και θα ακυρώσει το πλεονέκτημα στην ποιότητα των full frame ή των 4/3; Τραβάω 4k σχεδόν πάντα, αλλά ανεβάζω 1080p πάντα. Τραβάω σε υψηλότερη ανάλυση για να κροπάρω και να έχω χώρο για διάφορες ενέργειες στο edit που αν δεν έχω υψηλή ανάλυση, δεν θα μπορώ να τις κάνω. Σε προγράμματα επεξεργασίας μπορείς να κάνεις ότι θέλεις. Απο downscale ενός 4κ σε 720p μέχρι και upscale απο 1080p σε 4k (με κάποιες ιδιαιτερότητες ανα μοντέλο). Αυτά όμως είναι πράγματα που δεν πρέπει να σε απασχολήσουν αυτή τη στιγμή, και ειδικά σε αυτής της κατηγορίας τιμής μηχανών. Για την χρήση που θέλεις, το 1080p είναι ο κανόνας. Εξάλλου το instagram μέχρι 1080p δεχεται.
pifilos Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 45 λεπτά πριν, makis225 είπε Ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις. Το iphone προφανώς θα φάει άκυρο. Αν υποθέσουμε ότι η full frame ίσως είναι overkill και μάλλον θα την αποφύγω, από άποψη μεγέθους και ποιότητας εικόνας υπάρχει κάτι άλλο στον ανταγωνισμό εκτός από αυτό που ανέφερα (πχ Olympus OM-D E-M5 Mark III και τον 12-40 2.8 PRO). Διαβάζω πχ καλες κριτικές για τις Ricoh GR III, GH5. Υπάρχει κάποια άλλη επιλογή; Υπάρχει και η επιλογή κάποιες aps-c. Δε θα αναφέρω τη Fujifilm παρόλο που είμαι φανατικός χρήστης καθότι στις τιμές είναι πιο τσιμπημένη αλλά ενδεχομένως να σε βόλευε μια Sony a6 - - - αναλόγως με το τι μπορείς να βρεις σε τιμές και χαρακτηριστικά που να σε καλύπτουν. Πληθώρα φακών αλλά όχι στις τιμές των m4/3. 45 λεπτά πριν, makis225 είπε ΥΓ:Αν επεξεργαστείς μια raw φωτογραφία ή ένα video , αυτή μετά με τι ανάλυση θα ανέβει στα social; Μήπως η συμπίεση που θα φάει θα αλλοιώσει και θα ακυρώσει το πλεονέκτημα στην ποιότητα των full frame ή των 4/3; Συγνώμη για τις απορίες, μπορεί να φαίνονται απλοϊκές αλλά δε γνωρίζω σχετικά. Νομίζω η μέγιστη πιο νορμαλ ανάλυση για online προβολή σε blog - social είναι 2.048 στη μεγάλη πλευρά, άντε 3.000 άμα ας πούμε θέλει κάποιος να την ανοίξει για να δει κάτι συγκεκριμένο στην εικόνα. Σε αυτές τις διαστάσεις δεν υπερτερεί κάποιο μέγεθος αισθητήρα ως προς τη λεπτομέρεια - οξύτητα πες το όπως θες εφόσον η ποιότητα των φακών είναι ανάλογη. Ωστόσο σε μια σκηνή με μεγάλο δυναμικό εύρος ναι μπορεί τα highlights να είναι "χειρότερα" σε εικόνες από χαμηλότερου μεγέθους αισθητήρα αν δεν προσέξεις κατά τη λήψη και την επεξεργασία αλλά αυτό δεν επηρεάζεται από την ανάλυση. Είτε βλέπεις την εικόνα σε ανάλυση 2.048 επί κάτι, είτε σε 6.000 επί 4.000 το ίδιο καμένα μπορεί να είναι τα highlights. Για βίντεο δε γνωρίζω. Επεξ/σία 30 Δεκεμβρίου 2023 από pifilos
Makislolo Δημοσ. 8 Ιουλίου Δημοσ. 8 Ιουλίου Ποια θεωρείτε ότι έχει το καλύτερο jpeg για χρήση σε ταξίδια ; Olympus? Βλέπω Fujifilm x100v με τα έτοιμα presets να έχει κατακλύσει το ίντερνετ. Υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε πιο νορμάλ τιμές;
pifilos Δημοσ. 8 Ιουλίου Δημοσ. 8 Ιουλίου 41 λεπτά πριν, Makislolo είπε Ποια θεωρείτε ότι έχει το καλύτερο jpeg για χρήση σε ταξίδια ; Olympus? Βλέπω Fujifilm x100v με τα έτοιμα presets να έχει κατακλύσει το ίντερνετ. Υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε πιο νορμάλ τιμές; Σα χρήστης Fujifilm πάντως να σου πω την αλήθεια μια χαρά μου φαίνονται τα jpeg από όλες τις εταιρείες, ακόμα και της Sony που την κράζουν. Δεν ξέρω τι βαθμό παραμετροποίησης επιδέχονται τα jpeg των υπόλοιπων εταιρειών αλλά αν δεν έχεις σκοπό να ασχοληθείς ιδιαίτερα και θες απλώς ένα "ρεαλιστικό" αποτύπωμα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο στυλ, εκτιμώ πως όλες θα σε ικανοποιήσουν. Λόγω πληθώρας επιλογών όντως είναι αρκετά δημοφιλείς οι Fujifilm για αυτή τη χρήση, ειδικά τα νεότερα μοντέλα. Καθαρά υποκειμενικό αλλά αν ντε και καλά έπρεπε να τα βάλω σε σειρά βάσει αυτών που έχω δει συνολικά (μην πιάσω ανά μοντέλο) θα ήταν - Fujifilm και με Olympus αρκετά κοντά - Nikon και με Panasonic αρκετά κοντά - Canon - Sony Σε κάθε περίπτωση είναι αν σου κάθεται και στο χέρι. Αν π.χ. δε σε βολεύει η συνολική λειτουργικότητα ενός μοντέλου τι να το κάνεις το εξαιρετικό jpeg ;
Makislolo Δημοσ. 8 Ιουλίου Δημοσ. 8 Ιουλίου Σίγουρα η εργονομία και άλλοι παράγοντες όπως προστασια από καιρό τι φακούς μπορείς να βάλεις πάνω κ πόσο κοστίζουν κλπ, παίζουν ρόλο απλά δεν έχω κατανοήσει πως λειτουργούν τα έτοιμα presets. Πχ η fuji έχει τα δικά της που προσαρμόζονται πάνω σε μια jpeg που τραβάς; Και αντίστοιχα πχ η Olympus και οι άλλες εταιρίες έχουν τα δικά τους απλά δεν είναι τόσο δημοφιλή;
LongTom Δημοσ. 8 Ιουλίου Δημοσ. 8 Ιουλίου 1 hour ago, Makislolo said: Σίγουρα η εργονομία και άλλοι παράγοντες όπως προστασια από καιρό τι φακούς μπορείς να βάλεις πάνω κ πόσο κοστίζουν κλπ, παίζουν ρόλο απλά δεν έχω κατανοήσει πως λειτουργούν τα έτοιμα presets. Πχ η fuji έχει τα δικά της που προσαρμόζονται πάνω σε μια jpeg που τραβάς; Και αντίστοιχα πχ η Olympus και οι άλλες εταιρίες έχουν τα δικά τους απλά δεν είναι τόσο δημοφιλή; Τα presets είναι μέσα στη μηχανή. Επιλέγεις από το μενού της κάμερας το preset π.χ. Velvia και σε βγάζει το αντίστοιχο jpeg. Σε κάθε preset έχεις και preview στο μάτι/LCD πως θα είναι. Λίγο διαφορετικά είναι τα recipes που σε λέει τι ρυθμίσεις να αλλάξεις στα μενού για να επιτύχεις το αποτέλεσμα. Προσωπικά είδα ότι τα καλύτερα μανίσια jpeg είναι σε Fuji και έπειτα σε Leica (από άτομα στο φωτογραφικό κλάμπ που είμαι). Από την άλλη πολλοί ή οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν επιλογές να "φορτώσεις" δικά σου preset στη μηχανή (είτε αυτά που έφτιαξες εσύ ή βρήκες από σάιτ. Γενικά εάν θέλεις jpegερια που θα έχει καλά μανίσια jpeg δίχως να ασχοληθείς άλλο, η Fuji είναι η καλύτερη στα δικά μου μάτια. Αλλά οι τιμές σε μεταχειρισμένα τελευταία είναι απλά γελοίες λόγω hype και από καινούργια ίσως έχεις δυσκολίες να βρεις να αγοράσεις. Εάν αξίζει να δώσεις τόσα, εσύ το ξέρεις. Πιστεύω ότι εάν προσπαθήσεις/ψαχτείς λίγο για να κατεβάσεις/ρυθμίσεις μερικές "συνταγές"/presets ότι κάμερα και να πάρεις θα βρεις άκρη να τη φέρεις στα μέτρα σου για καλό jpeg. BTW: Τι είναι "νορμάλ" τιμές; Γιατί ο καθένας έχει άλλη αντίληψη της καλής τιμής.
pifilos Δημοσ. 8 Ιουλίου Δημοσ. 8 Ιουλίου (επεξεργασμένο) 4 ώρες πριν, Makislolo είπε Σίγουρα η εργονομία και άλλοι παράγοντες όπως προστασια από καιρό τι φακούς μπορείς να βάλεις πάνω κ πόσο κοστίζουν κλπ, παίζουν ρόλο απλά δεν έχω κατανοήσει πως λειτουργούν τα έτοιμα presets. Πχ η fuji έχει τα δικά της που προσαρμόζονται πάνω σε μια jpeg που τραβάς; Και αντίστοιχα πχ η Olympus και οι άλλες εταιρίες έχουν τα δικά τους απλά δεν είναι τόσο δημοφιλή; Θα σου πω γιατί όντως με τα film simulations και τα film recipes είναι μπερδεμένο για όποιον δεν έχει χρησιμοποιήσει fujifilm. Τα film simulations είναι τα κλασικά χρωματικά προφίλ ή όπως τα ονομάζει κάθε εταιρεία. Κάποιες έχουν τις δικές τους ονομασίες, άλλες μπορεί να τα έχουν με πιο γενικές περιγραφές δεν ξέρω γιατί δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με άλλα συστήματα. Η fujifilm αντί να έχει generic ονόματα τους έχει δώσει εκείνα από film stocks π.χ. provia, astia, velvia κλπ κλπ πλέον βέβαια έχει και πιο φαντεζί ονόματα χωρίς να αντιστοιχούν σε κάποιο παλιό φιλμ. Οπότε ας πούμε πως ανοίγεις μια καινούργια μηχανή. Τα πάντα είναι στο default και το χρωματικό προφιλ που χρησιμοποιεί σαν default είναι το provia, το οποίο το ονομάζει και standard για να καταλαβαινόμαστε. Μέσα από το μενού μπορείς να το αλλάξεις και να βάλεις κάποιο από τα άλλα film simulations. Μέχρι εδώ δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά από τις άλλες εταιρείες. Είναι απλώς χρωματικά προφίλ (ωραία) με φανταχτερές ονομασίες. Tα film recipes τώρα είναι μια ονομασία που φτιάχτηκε μέσα από την κοινότητα και όχι από την ίδια την εταιρεία. Μέσα στο μενού εκεί που επιλέγεις το film simulation που θες, υπάρχουν από κάτω και άλλες επιλογές όπως highlights, shadows, white ballance, grain, clarity κλπ αναλόγως και του μοντέλου. Τα recipes ουσιαστικά είναι αυτό που ο ευρύς κόσμος λέει presets και τα "φτιάχνεις" παραμετροποιώντας τις επιπλέον επιλογές. π.χ. αντί να βγάζεις απλώς σε Provia/standard να είναι ταυτόχρονα highlights : +2 shadows : -1 WB : auto +3 Red , - 2 Blue Clarity : -1 Grain : Large, Strong κ.ο.κ. τα οποία προφανώς αλλάζουν και το αποτέλεσμα, πολύ ή λίγο αναλόγως με το τι βάζεις film simulations : τα απλά χρωματικά προφίλ που έχει μέσα το κάθε σώμα film recipes : τα παραπάνω χρωματικά προφίλ με μεταβολές στις επιπλέον επιλογές Ελπίζω να μην τα έγραψα μπερδεμένα αν έχεις κάποια ερώτηση σε αυτά πες μου. Η παραμετροποιήση θα έλεγα πως είναι το ατού των Fujifilm συν ότι συγκεκριμένα από τα film simulations είναι πάρα πολύ ωραία ακόμα και χωρίς να αλλάξεις οποιαδήποτε άλλη παράμετρο και δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω. Υποκειμενικό πάντα. Υ.Γ. σχετικά με τις άλλες εταιρείες δεν ξέρω συγκεκριμένα, ίσως κάποιο άλλο μέλος να μπορεί να σου πει κάτι παραπάνω. Έχουν σίγουρα τα δικά τους προφιλ μπορεί απλώς να μην έχουν ασχοληθεί αρκετά αφού πιστεύουν πως εν τέλει οι περισσότεροι θα αχοληθούν με επεξεργασία των RAW. Επεξ/σία 8 Ιουλίου από pifilos
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα