Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
17 ώρες πριν, Ducatista είπε

Ρε παιδιά όσες φορές τα έχω βάλει κάτω εγω ποτε δεν βρήκα το λίζινγκ συμφέρον μήπως εγω δεν κάνω κάτι σωστα; οκ έξοδα στην επιχείρηση  το φπα του λίζινγκ κλπ σέρβις λάστιχα τέλη σχεδόν δεν τα υπολογίζω γιατί σε ένα αμάξι θα χρειαστούν λάστιχα μετά από 3 4 χρόνια σέρβις είναι τσ μικρα και τέλη ελάχιστα... για πείτε και εσείς την γνωμη σας

Καλα τα υπολογιζεις. Δεν συμφερει. Συμφερει μονο εταιριες που εχουν πολλα οχηματα, και δεν μπορουν να τα διαχειριστουν. Οποτε γλυτωνεις το κομματι της διαχερισης του στολου. 

  • Απαντ. 92
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, Ducatista είπε

Ρε παιδιά όσες φορές τα έχω βάλει κάτω εγω ποτε δεν βρήκα το λίζινγκ συμφέρον μήπως εγω δεν κάνω κάτι σωστα; οκ έξοδα στην επιχείρηση  το φπα του λίζινγκ κλπ σέρβις λάστιχα τέλη σχεδόν δεν τα υπολογίζω γιατί σε ένα αμάξι θα χρειαστούν λάστιχα μετά από 3 4 χρόνια σέρβις είναι τσ μικρα και τέλη ελάχιστα... για πείτε και εσείς την γνωμη σας

Leasing σε εταιρία / ελεύθερο επαγγελματία έχει νόημα μόνο όταν πρόκειται για ΦΙΧ (περνάς όλο το ποσό του leasing και τα έξοδα καυσίμου). Εάν κάνεις leasing σε ΙΧ δηλαδή το χρησιμοποιείς εν μέρη για την επιχείρηση και εν μέρη για προσωπική χρήση τότε το κόστος leasing και το καύσιμο πρέπει να το περνάς με ποσοστό ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στην επιχείρηση και την προσωπική χρήση (το ποσοστό πρέπει να είναι λογικό, π.χ. άλλη επαγγελματική χρήση θα κάνει κάποιος υδραυλικός που πηγαίνει πάντα στο χώρο του πελάτη και άλλη χρήση κάποιος γιατρός που το έχει να πηγαίνει στο ιατρείο του). Επίσης στη δεύτερη περίπτωση το ΦΠΑ δεν εκπίπτει ενώ στην πρώτη περίπτωση εκπίπτει.

Επομένως στη δεύτερη περίπτωση το κόστος είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με την πρώτη περίπτωση και το πιο πιο πιθανό είναι να μην συμφέρει το leasing. Βέβαια στην πράξη και όσοι είναι στην δεύτερη περίπτωση λένε στον λογιστή να τα περνάει όλα με κίνδυνο σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο να είναι εκτεθειμένοι.

Παραδείγματα:

1) Περίπτωση καθαρά επαγγελματικού: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε εταιρία που έχει φορολόγηση 22% έχουμε όφελος από καθαρή αξία 220 ευρώ και από ΦΠΑ 240 ευρώ = 460 ευρώ / μήνα.

2) Περίπτωση που γίνεται και προσωπική χρήση και ας υποθέσουμε ότι δικαιολογείται ως 50% για επαγγελματική χρήση: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε εταιρία που έχει φορολόγηση 22% έχουμε όφελος 110 ευρώ / μήνα.

3) Περίπτωση που γίνεται και προσωπική χρήση και ας υποθέσουμε ότι δικαιολογείται ως 50% για επαγγελματική χρήση: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε ελεύθερο επαγγελματία δηλώνει μικρά εισοδήματα και έχει φορολόγηση 9% έχουμε όφελος 45 ευρώ / μήνα.

Και στα παραπάνω πρέπει να γίνει σύγκριση του κόστος αγοράς ενός οχήματος σε σχέση με το leasing. Όπως επίσης και στην περίπτωση της αγοράς ότι μπορείς να πουλήσεις το όχημα μετά από κάποια χρόνια και να σου επιστραφεί κάποιο ποσό.

Η δικιά μου εκτίμηση χωρίς όμως να έχω κάνει συγκεκριμένους υπολογισμούς είναι ότι leasing "συμφέρει" μόνο όταν το έχεις ως ΦΙΧ και μόνο όταν η επιχείρηση δεν έχει την κατάλληλη ρευστότητα για να πληρώσει χωρίς δάνειο την αγορά του οχήματος.

Επεξ/σία από CyberCr33p
  • Like 10
Δημοσ.
Στις 3/1/2023 στις 1:15 ΠΜ, judge_manos είπε

Διαφωνώ σε αυτό το κομμάτι. Νομίζω ότι οι εταιρίες θα πάρουν και εμένα αλλά και τους άλλους 10, 100, 1000, ακόμα και αν έχουν μόνο 15 αμάξια να παραδώσουν.
 

Στην ουσία "φαγαμε" άκυρο γιατί είχε ήδη ζητήσει την ακύρωση του συμβολαίου και η απάντηση ήταν "οκ, αλλά χάνετε και την προκαταβολή". Δεν έγινε περαιτέρω συζήτηση μετά από αυτό.
 

Το τι θα περνάει σαν έξοδο και σε τι ποσοστό το καθορίζει ο λογιστής. Επίσης πάλι δεν βλέπω γιατί είναι αλλού η κοροϊδία αλλά θα χαλάσει το θέμα αν συνεχιστεί αυτή η κουβέντα.

Εκεί μπορείς να κινηθείς δικαστικά, αν υπάρχει γραπτά η ημερομηνία παραδώση (πάντα την ζητάμε γιατί μπορούν να την δώσουν ακόμη και στο περίπου από μέχρι), και δεν είναι μέσα σε αυτό το παράθυρο τα παίρνεις όλα πίσω και τα δικαστικά εξωδα και αποζημίωση.

Από την άλλη αν δεν είχες κάτι γραπτά.... Στα ελληνικά το λέμε από της 3 το ποιο μακρύ

Δημοσ.
5 ώρες πριν, CyberCr33p είπε

Leasing σε εταιρία / ελεύθερο επαγγελματία έχει νόημα μόνο όταν πρόκειται για ΦΙΧ (περνάς όλο το ποσό του leasing και τα έξοδα καυσίμου). Εάν κάνεις leasing σε ΙΧ δηλαδή το χρησιμοποιείς εν μέρη για την επιχείρηση και εν μέρη για προσωπική χρήση τότε το κόστος leasing και το καύσιμο πρέπει να το περνάς με ποσοστό ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στην επιχείρηση και την προσωπική χρήση (το ποσοστό πρέπει να είναι λογικό, π.χ. άλλη επαγγελματική χρήση θα κάνει κάποιος υδραυλικός που πηγαίνει πάντα στο χώρο του πελάτη και άλλη χρήση κάποιος γιατρός που το έχει να πηγαίνει στο ιατρείο του). Επίσης στη δεύτερη περίπτωση το ΦΠΑ δεν εκπίπτει ενώ στην πρώτη περίπτωση εκπίπτει.

Επομένως στη δεύτερη περίπτωση το κόστος είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με την πρώτη περίπτωση και το πιο πιο πιθανό είναι να μην συμφέρει το leasing. Βέβαια στην πράξη και όσοι είναι στην δεύτερη περίπτωση λένε στον λογιστή να τα περνάει όλα με κίνδυνο σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο να είναι εκτεθειμένοι.

Παραδείγματα:

1) Περίπτωση καθαρά επαγγελματικού: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε εταιρία που έχει φορολόγηση 22% έχουμε όφελος από καθαρή αξία 220 ευρώ και από ΦΠΑ 240 ευρώ = 460 ευρώ / μήνα.

2) Περίπτωση που γίνεται και προσωπική χρήση και ας υποθέσουμε ότι δικαιολογείται ως 50% για επαγγελματική χρήση: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε εταιρία που έχει φορολόγηση 22% έχουμε όφελος 110 ευρώ / μήνα.

3) Περίπτωση που γίνεται και προσωπική χρήση και ας υποθέσουμε ότι δικαιολογείται ως 50% για επαγγελματική χρήση: Κόστος leasing 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα και 500 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα καύσιμα σε ελεύθερο επαγγελματία δηλώνει μικρά εισοδήματα και έχει φορολόγηση 9% έχουμε όφελος 45 ευρώ / μήνα.

Και στα παραπάνω πρέπει να γίνει σύγκριση του κόστος αγοράς ενός οχήματος σε σχέση με το leasing. Όπως επίσης και στην περίπτωση της αγοράς ότι μπορείς να πουλήσεις το όχημα μετά από κάποια χρόνια και να σου επιστραφεί κάποιο ποσό.

Η δικιά μου εκτίμηση χωρίς όμως να έχω κάνει συγκεκριμένους υπολογισμούς είναι ότι leasing "συμφέρει" μόνο όταν το έχεις ως ΦΙΧ και μόνο όταν η επιχείρηση δεν έχει την κατάλληλη ρευστότητα για να πληρώσει χωρίς δάνειο την αγορά του οχήματος.

Μίλησα καθαρά για το κόστος του leasing τα καύσιμα κλπ σε όλες τις περιπτώσεις (προσωπική και επαγγελματική χρηση) μπορείς να τα βαλεις στα έξοδα ενός ιδιόκτητου οχηματος... άλλωστε και να το αγοράσεις το αμαξι για επαγγελματική χρήση πάλι το φπα δεν το περνάς στα εξοδα;  πέραν αυτού όμως μιλάμε μονο για το κόστος του leasing σε 5 6 χρόνια με τα χρήματα που ζητάνε είναι σαν να το αγοράζεις καινούριο  και δεν έχεις και τίποτα νομιζω εκτός και αν ισχύει κάτι αλλο

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Ducatista είπε

Μίλησα καθαρά για το κόστος του leasing τα καύσιμα κλπ σε όλες τις περιπτώσεις (προσωπική και επαγγελματική χρηση) μπορείς να τα βαλεις στα έξοδα ενός ιδιόκτητου οχηματος... άλλωστε και να το αγοράσεις το αμαξι για επαγγελματική χρήση πάλι το φπα δεν το περνάς στα εξοδα;  πέραν αυτού όμως μιλάμε μονο για το κόστος του leasing σε 5 6 χρόνια με τα χρήματα που ζητάνε είναι σαν να το αγοράζεις καινούριο  και δεν έχεις και τίποτα νομιζω εκτός και αν ισχύει κάτι αλλο

Εάν το αμάξι είναι για καθαρά επαγγελματική χρήση (ΦΙΧ) τότε εκπίπτει και η καθαρή αξία και το ΦΠΑ σε όλα τα έξοδα που υπάρχουν. Αυτό ισχύει είτε πρόκειται για leasing είτε εάν γίνει αγορά του οχήματος. Σε περίπτωση αγοράς τότε περνάς και τα service και το καύσιμο, και την ασφάλεια και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται.

Εάν πρόκειται και για προσωπική χρήση τότε το ΦΠΑ σε οτιδήποτε δεν εκπίπτει. Επίσης το ποσό σε όλα τα καθαρά έξοδα περνάει με ποσοστό ανάλογα με τη χρήση που γίνεται για επαγγελματικές ανάγκες.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
37 λεπτά πριν, CyberCr33p είπε

Εάν το αμάξι είναι για καθαρά επαγγελματική χρήση (ΦΙΧ) τότε εκπίπτει και η καθαρή αξία και το ΦΠΑ σε όλα τα έξοδα που υπάρχουν. Αυτό ισχύει είτε πρόκειται για leasing είτε εάν γίνει αγορά του οχήματος. Σε περίπτωση αγοράς τότε περνάς και τα service και το καύσιμο, και την ασφάλεια και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται.

Εάν πρόκειται και για προσωπική χρήση τότε το ΦΠΑ σε οτιδήποτε δεν εκπίπτει. Επίσης το ποσό σε όλα τα καθαρά έξοδα περνάει με ποσοστό ανάλογα με τη χρήση που γίνεται για επαγγελματικές ανάγκες.

Ναι οκ το καταλαβαίνω αυτό οπότε συμφέρει η οχι το leasing αφού σε 5 6 χρόνια θα εχεις πληρώσει ένα αμάξι που δεν έχεις? Το φπα του ενοικίου μπορει να εκπίπτει στα εξοδα αλλα μιλαω για το τελικο αποτελεσμα ( Εννοείται ότι με την αγορά αν θες να το δώσεις μετά από 6 χρόνια θα Πάρεις σίγουρα το 70% του αρχικού ποσού)

Επεξ/σία από Ducatista
Δημοσ.

Τη στιγμή που καταθέτεις λεφτά σε επιχείρηση, βγαίνει υποχρεωτικά παραστατικό. Και όχι, η τραπεζική κατάθεση, προφανεστατα δεν αποτελεί παραστατικό. Ο λογιστής της κοπέλας συμφώνησε να δώσει χρήματα στον αέρα χωρίς απόδειξη απλώς περιμένοντας το τελικό τιμολόγιο όταν έρθει το αυτοκίνητο; Κάθε έτος έχει τη δική του διαχειριστική περίοδο. Αν δώσεις λεφτά το 22 και κοπεί παραστατικό το 23, είναι φορολογικη παράβαση με πρόστιμο. 

Δημοσ.
Στις 4/1/2023 στις 12:41 ΠΜ, NTC Labs είπε

Τι λες μεγάλε? Για παρτο αλλιώς που δεν δικαιούται επιστροφή. Η επιστροφη προκαταβολης ειναι δικαιωμα απο τον νομο και υποχρεωση του πωλητη να την επιστρεψει εκτος και αν συντρεχουν συγκεκριμενοι λογοι. Και ΟΧΙ το θα στο φερω σε 1 μηνα αλλα εχουν περασει 6 ΔΕΝ αποτελει εναν απο αυτους τους λογους για να μην επιστραφει.

Χαλαρωσε ρε μεγαλε που μιλας κ με υφακι λες κ ειμαστε φιλαρακια.

Δημοσ.
13 ώρες πριν, Ducatista είπε

Ναι οκ το καταλαβαίνω αυτό οπότε συμφέρει η οχι το leasing αφού σε 5 6 χρόνια θα εχεις πληρώσει ένα αμάξι που δεν έχεις? Το φπα του ενοικίου μπορει να εκπίπτει στα εξοδα αλλα μιλαω για το τελικο αποτελεσμα ( Εννοείται ότι με την αγορά αν θες να το δώσεις μετά από 6 χρόνια θα Πάρεις σίγουρα το 70% του αρχικού ποσού)

Το έχω αναφέρει και πιο πάνω ότι χωρίς να κάνω συγκεκριμένους υπολογισμούς διότι η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική θεωρώ ότι ο μόνος λόγος για να πάρει κάποιος όχημα με leasing είναι εάν το έχει καθαρά για επαγγελματική χρήση και ταυτόχρονα δεν έχει την απαραίτητη ρευστότητα η επιχείρηση του για να το αγοράσει μετρητοίς. Σε όλες τις περιπτώσεις θα κοστίσει πιο ακριβά σε βάθος χρόνου το leasing.

12 ώρες πριν, BritGreek είπε

Τη στιγμή που καταθέτεις λεφτά σε επιχείρηση, βγαίνει υποχρεωτικά παραστατικό. Και όχι, η τραπεζική κατάθεση, προφανεστατα δεν αποτελεί παραστατικό. Ο λογιστής της κοπέλας συμφώνησε να δώσει χρήματα στον αέρα χωρίς απόδειξη απλώς περιμένοντας το τελικό τιμολόγιο όταν έρθει το αυτοκίνητο; Κάθε έτος έχει τη δική του διαχειριστική περίοδο. Αν δώσεις λεφτά το 22 και κοπεί παραστατικό το 23, είναι φορολογικη παράβαση με πρόστιμο. 

Τιμολόγιο κόβεται με την παροχή της υπηρεσίας που στη συγκεκριμένη περίπτωση σημαίνει κατά την παράδοση του οχήματος. Και εάν θέλεις και πιο συγκεκριμένα είναι μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την παράδοση. Το μόνο που μπορεί να ζητήσει τώρα είναι απόδειξη είσπραξης.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, CyberCr33p είπε

Το έχω αναφέρει και πιο πάνω ότι χωρίς να κάνω συγκεκριμένους υπολογισμούς διότι η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική θεωρώ ότι ο μόνος λόγος για να πάρει κάποιος όχημα με leasing είναι εάν το έχει καθαρά για επαγγελματική χρήση και ταυτόχρονα δεν έχει την απαραίτητη ρευστότητα η επιχείρηση του για να το αγοράσει μετρητοίς. Σε όλες τις περιπτώσεις θα κοστίσει πιο ακριβά σε βάθος χρόνου το leasing.

Δεν έχει απαραίτητη σχέση με τη ρευστότητα η επιλογή leasing. Σε πολλές περιπτώσεις σε επιχειρήσεις συμφέρει χρηματοοικονομικά το leasing, και για αυτό π.χ. απολύτως υγιείς εταιρείες χρησιμοποιούν το μοντέλο του sale and leaseback ακόμα και για assets που ήδη έχουν αγοράσει.

Για να το θέσω με ένα απλοϊκό παράδειγμα μια εταιρεία που έχει το κεφάλαιο για να αγοράσει τοις μετρητοίς ένα βανάκι για μεταφορές (επαγγελματικό) μπορεί χρηματοοικονομικά να τη συμφέρει να κάνει leasing το βανάκι ώστε η εταιρεία να χρησιμοποιήσει το κεφάλαιο αυτό για άλλους σκοπούς που θα της βγάλουν πολλά παραπάνω από το επιτόκιο + overhead της εταιρείας leasing. Ή μπορεί να τη συμφέρει να πάρει leasing και το ποσό του αυτοκινήτου να ξεπληρώσει πρόωρα υπάρχον δάνειο με μεγαλύτερο επιτόκιο. Κτλ.

Σε μια εταιρεία  η λογική του πληρώνω μετρητοίς ένα fix asset μεγάλου κόστους, συνήθως, χρηματοοικονομικά είναι λάθος επιλογή.

Προφανώς, για μη επαγγελματικά οχήματα μπαίνουν και άλλοι παράγοντες στην εξίσωση, όπως ότι ούτως ή αλλιώς θα πρέπει να δώσει κάποιας μορφής benefits για να έχει στελέχη. Οπότε και εκεί συμφέρει αντίστοιχα, γιατί δεν αυξάνει μισθοδοσία, αλλά έξοδα.

Επεξ/σία από Hik
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Hik είπε

Προφανώς, για μη επαγγελματικά οχήματα μπαίνουν και άλλοι παράγοντες στην εξίσωση, όπως ότι ούτως ή αλλιώς θα πρέπει να δώσει κάποιας μορφής benefits για να έχει στελέχη. Οπότε και εκεί συμφέρει αντίστοιχα, γιατί δεν αυξάνει μισθοδοσία, αλλά έξοδα.

Αυτό θεωρείται παροχή σε είδος και φορολογείται ο εργαζόμενος.

Δημοσ.
Στις 3/1/2023 στις 11:09 ΜΜ, Maurikycli είπε

Στο χωριό της ανηψιάς μου στο Χιούστουν, το ετοιμοπαράδοτο σημαίνει ότι είναι στη βιτρίνα το πληρώνεις το καβαλάς και φεύγεις . Ούτε προκαταβολές ούτε εκτελωνισμοί ούτε τίποτα πολιτισμένα πράματα. Χωριό εντελώς. Με κάτι μπότες κυκλοφορούν 😕

σοβαρά τώρα συγκρίνεις το Texas με το μπουρδέλο που ζούμε? Εκεί κυκλοφορούν με δερμάτινες μπότες όχι με τα πλαστικά nike made in china. Επίσης εκεί τα δίλιτρα είναι ο κανόνας.

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, CyberCr33p είπε

Αυτό θεωρείται παροχή σε είδος και φορολογείται ο εργαζόμενος.

Με αφορολόγητο έως 40k σε Λιανική Τιμή προ Φόρων για ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα.

Πρακτικά με τα μέχρι πριν μερικούς μήνες (γιατί αυξήθηκαν και άλλοι οι τιμές και έχουν περάσει τώρα το κατώφλι αυτό κάτι τις) μπορείς να οδηγάς σαν εργαζόμενος Mercedes GLA 250e PHEV ή Volvo XC40 T5 PHEV χωρίς φόρο.

Δημοσ.
26 λεπτά πριν, spooker είπε

σοβαρά τώρα συγκρίνεις το Texas με το μπουρδέλο που ζούμε? Εκεί κυκλοφορούν με δερμάτινες μπότες όχι με τα πλαστικά nike made in china. Επίσης εκεί τα δίλιτρα είναι ο κανόνας.

Δεν το πήρες από την αρχή και δεν είναι απαραίτητο

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...