Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, εξαγόρασε την Luxexcel, μια ολλανδική startup που ειδικεύεται στα έξυπνα γυαλιά.

Η είδηση της εξαγοραάς αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την De Tijd και αργότερα επιβεβαιώθηκε από το TechCrunch. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που η ομάδα της Luxexcel εντάχθηκε στη Meta, εμβαθύνοντας την υπάρχουσα συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta στο πρακτορείο. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε τους οικονομικούς όρους της συμφωνίας.

Η Luxexcel ιδρύθηκε το 2009 και ξεκίνησε την πορεία της ως κατασκευαστής συνταγογραφούμενων φακών. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία έγινε γνωστή στον χώρο της επαυξημένης πραγματικότητας. Στις αρχές του 2021 συνεργάστηκε με την WaveOptics, τον κατασκευαστή οθονών που η Snap εξαγόρασε την ίδια χρονιά με το ποσό των 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Όπως επισημαίνει το TechCrunch, υπάρχουν επίσης φήμες ότι η Luxexcel είχε συνεργαστεί προηγουμένως με τη Meta στο AR project γυαλιών της εταιρείας με την ονομασία Aria.

Η εξαγορά έρχεται την περίοδο που η Meta αντιμετωπίζει ρυθμιστικό έλεγχο από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου σχετικά με την αγορά της εταιρείας ανάπτυξης Supernatural Within. Ο οργανισμός μήνυσε τη Meta τον Ιούλιο για να εμποδίσει τη συμφωνία. Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζει επίσης επικρίσεις σχετικά με το πόσα ακριβώς ξοδεύει για να προωθήσει τις φιλοδοξίες του για το metaverse. Τον Οκτώβριο, ένα μήνα δηλαδή πριν η εταιρεία απολύσει 11.000 υπαλλήλους, η Meta δήλωσε στους επενδυτές ότι η Reality Labs, το τμήμα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας, σημείωσε ζημιές που ξεπερνάνε τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια για ολόκληρο το 2022. Προέβλεψε μάλιστα ότι οι λειτουργικές απώλειες του τμήματος ήταν πιθανό να "αυξηθούν σημαντικά σε ετήσια βάση" το 2023.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Εε ναι... Φορώντας ήδη γυαλιά μυωπίας κάποιος μπορεί να βάλει άνετα! Και ίσως τελικά κ οι άνθρωποι που δεν φοράνε γυαλιά να κυκλοφορούν με αυτά λόγου στυλ και ψηφιακής ευκολίας υπηρεσιών AR κτλ Αναμένω με ενθουσιασμό 😎

  • Like 2
Δημοσ.
5 ώρες πριν, NiKoSmile είπε

Απλά ΟΥΑΟΥ... 

 

Για το άρθρο τώρα. Η meta κάνει τρελές προσπάθειες. Ένα μεγάλο μπράβο από εμένα. Ο κόσμος ΦΟΒΑΤΑΙ την νέα τεχνολογία. Και επειδή η συγεκκριμένη είναι ακριβή δεν είναι και το ποιο εύκολο να την δοκιμάσει κανείς. Παράλληλα η δυσκολία ταιριάσματος στο κεφάλι, το λεγόμενο sweet spot, η μυωπία, το μικρό fov το Motion sickness και άλλα που δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη καθώς και η παντελώς αμάθεια, αποτρέπουν πολύ κόσμο να το δοκιμάσει και να δει τα οφέλη και της εικονικής πραγματικότητας και της επαυξημένης πραγματικότητας.

Εγώ προσωπικά όπου γράφω και όπου μιλάω με φίλους σε παρόμοιες συζητήσεις, λέω πάντα το εξής... προτού δεις μην κρίνεις. Και το ΚΑΚΟ σε αυτό είναι ότι για να δεις πραγματικά πρέπει να το έχεις στην κατοχή σου τουλάχιστον μια βδομάδα για να καταλάβεις και πως λειτουργεί και για να βιώσεις την εμπειρία σωστά και όχι απλά βλέποντας για μερικά λεπτά στου φίλου η στο κατάστημα που το βρήκες σε ντέμο.

Σιγά σιγά όμως απλώνεται και ξέρει πολύ καλά η meta τι κάνει και γιατί το κάνει. Είναι το μέλλον και στην διασκέδαση και σε πολλούς άλλους τομείς.

Ξέρω πολλούς φίλους κολλητούς μου που κορόιδευαν που το αγόρασαν και πλέον είναι φανατικοί του είδους.

Κάντε λίγο υπομονή εσείς οι τεχνοφοβικοί και θα δείτε ότι όπως έχουμε μια τηλεόραση και ένα κινητό ( το ένα είναι το ελάχιστον) ο καθένας μας στο σπίτι του στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και ένα ζευγάρι γυαλιά. Ίσως και να βλέπουμε ανθρώπους στο μέλλον με κινητό στο χέρι και να γελάμε λέγοντάς τους οπισθοδρομικούς παπόυδες ;)

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, georgiosmag είπε

Απλά ΟΥΑΟΥ... 

 

Για το άρθρο τώρα. Η meta κάνει τρελές προσπάθειες. Ένα μεγάλο μπράβο από εμένα. Ο κόσμος ΦΟΒΑΤΑΙ την νέα τεχνολογία. Και επειδή η συγεκκριμένη είναι ακριβή δεν είναι και το ποιο εύκολο να την δοκιμάσει κανείς. Παράλληλα η δυσκολία ταιριάσματος στο κεφάλι, το λεγόμενο sweet spot, η μυωπία, το μικρό fov το Motion sickness και άλλα που δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη καθώς και η παντελώς αμάθεια, αποτρέπουν πολύ κόσμο να το δοκιμάσει και να δει τα οφέλη και της εικονικής πραγματικότητας και της επαυξημένης πραγματικότητας.

Εγώ προσωπικά όπου γράφω και όπου μιλάω με φίλους σε παρόμοιες συζητήσεις, λέω πάντα το εξής... προτού δεις μην κρίνεις. Και το ΚΑΚΟ σε αυτό είναι ότι για να δεις πραγματικά πρέπει να το έχεις στην κατοχή σου τουλάχιστον μια βδομάδα για να καταλάβεις και πως λειτουργεί και για να βιώσεις την εμπειρία σωστά και όχι απλά βλέποντας για μερικά λεπτά στου φίλου η στο κατάστημα που το βρήκες σε ντέμο.

Σιγά σιγά όμως απλώνεται και ξέρει πολύ καλά η meta τι κάνει και γιατί το κάνει. Είναι το μέλλον και στην διασκέδαση και σε πολλούς άλλους τομείς.

Ξέρω πολλούς φίλους κολλητούς μου που κορόιδευαν που το αγόρασαν και πλέον είναι φανατικοί του είδους.

Κάντε λίγο υπομονή εσείς οι τεχνοφοβικοί και θα δείτε ότι όπως έχουμε μια τηλεόραση και ένα κινητό ( το ένα είναι το ελάχιστον) ο καθένας μας στο σπίτι του στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και ένα ζευγάρι γυαλιά. Ίσως και να βλέπουμε ανθρώπους στο μέλλον με κινητό στο χέρι και να γελάμε λέγοντάς τους οπισθοδρομικούς παπόυδες ;)

Η πραγματικοτητα το προσωπικο της μετα, οι πωλησεις και οι μετοχη ομως αλλα λεει και προσωπικα εχω δοκιμασει και VR και AR και αμα δεν ξερεις ειδικα το vr γιατι δε θα δουλεψει ποτε οπως δεν εκανε 20 χρονια ,δ ιαβασε γιατι ειναι αδυνατο να μην εχεις ναυτια οταν εχει κινηση.  το προσωπικο της μετα το ξερει και ειναι εναντια σε αυτο και τους υποχρεωνουν να το φορανε. για αυτο και εχει κατρακυλησει η μετοχη

Επεξ/σία από klaftop
  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, klaftop είπε

Η πραγματικοτητα το προσωπικο της μετα, οι πωλησεις και οι μετοχη ομως αλλα λεει και προσωπικα εχω δοκιμασει και VR και AR και αμα δεν ξερεις ειδικα το vr γιατι δε θα δουλεψει ποτε οπως δεν εκανε 20 χρονια ,δ ιαβασε γιατι ειναι αδυνατο να μην εχεις ναυτια οταν εχει κινηση.  το προσωπικο της μετα το ξερει και ειναι εναντια σε αυτο και τους υποχρεωνουν να το φορανε. για αυτο και εχει κατρακυλησει η μετοχη

Αδύνατο να μην έχεις ναυτία όταν έχει κίνηση? Σόρρυ αλλά αυτά ειναι μαλακίες. Εγώ ποτέ δεν είχα ναυτία στο VR από την πρώτη μέρα, οκ ένα 70% αντιμετοπίζει κάποια  μικρή ναυτία τις πρώτες φορές που το φοράει, αλλά μετά από λίγες ώρες αυτό φεύγει. Ένα 10-20% έχει μόνιμο πρόβλημα , το οποίο θα λυθεί και σε αυτούς όταν τα fps θα ανέβουν στα 240 την επόμενη δεκαετία! 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, xenofonlive είπε

Αδύνατο να μην έχεις ναυτία όταν έχει κίνηση? Σόρρυ αλλά αυτά ειναι μαλακίες. Εγώ ποτέ δεν είχα ναυτία στο VR από την πρώτη μέρα, οκ ένα 70% αντιμετοπίζει κάποια  μικρή ναυτία τις πρώτες φορές που το φοράει, αλλά μετά από λίγες ώρες αυτό φεύγει. Ένα 10-20% έχει μόνιμο πρόβλημα , το οποίο θα λυθεί και σε αυτούς όταν τα fps θα ανέβουν στα 240 την επόμενη δεκαετία! 

Έχεις δίκιο.

Η ναυτία στα vr μάλλον είναι ξεχωριστή περίπτωση ανά άτομο.

Έχω πολλές περιπτώσεις φίλων που σχεδόν φτάνουν στα όρια εμετού μετά από μόλις μερικά  λεπτά χρήσης, ενώ άλλοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα.

 

Το διαδίκτυο βρίθει σχετικών αναφορών και μελετών:

https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_reality_sickness

https://trip.dokodemodoors.com/en/blog/vr-motion-sickness#:~:text=Virtual Reality sickness—also known,Disorientation

https://www.wired.com/story/how-to-reduce-motion-sickness-virtual-reality/

https://www.healthline.com/health/vr-motion-sickness#causes

κα...

 

 

  • Like 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, klaftop είπε

Η πραγματικοτητα το προσωπικο της μετα, οι πωλησεις και οι μετοχη ομως αλλα λεει και προσωπικα εχω δοκιμασει και VR και AR και αμα δεν ξερεις ειδικα το vr γιατι δε θα δουλεψει ποτε οπως δεν εκανε 20 χρονια ,δ ιαβασε γιατι ειναι αδυνατο να μην εχεις ναυτια οταν εχει κινηση.  το προσωπικο της μετα το ξερει και ειναι εναντια σε αυτο και τους υποχρεωνουν να το φορανε. για αυτο και εχει κατρακυλησει η μετοχη

Από περιέργεια για πες ποιο ήταν το ποιο τελευταίο headset που έχεις δοκιμάσει. Γιατί motion sickness στους περισσότερους νέους τίτλους δεν υπάρχει γιατί πολύ απλά έχουν δώσει έμφαση στην στατική θέση και παιχνίδια ακόμη και first person όπως το Alyx είναι φτιαγμένα να πηγαίνεις από σημείο σε σημείο σε στατικές θέσεις. Σε παιχνίδια γρίφων μυστηρίου κλπ τα πράγματα είναι ακόμη ποιο απλά. Σε παιχνίδια όπως τένις μποξ κλπ επίσης είναι απίστευτα ξεκούραστα. Αδειάζει η μπαταρία του headset μετά από 2-3 ώρες και αναρωτιέσαι πως πέρασε η ώρα.

Να αναφερθώ σε meditation εφαρμογές όπως trip? Σε ντοκιμαντέρ? Βασικά όπου και να αναφερθώ εκτός παλαιών τίτλων δεν υπάρχει ίχνος από motion sickness. Ακόμη και roler coaster με την τεχνκή του ότι φοράς κράνος ακόμη και εκεί κανένα πρόβλημα. Αν πάλι κάποιος έχει συνηθίσει το βγάζει το κράνος και πάει full imersion... 

Από περιέργεια λοιπόν για πες μου ποιο headset έχεις δοκιμάσει και ποιοι είναι οι τίτλοι που σου έφεραν Motion sickness... Το να διαβάσω που μου λες είναι περιττό... πριν 20 χρόνια που είχα αρχίσει να ασχολούμαι κάτι ψιλά είχα διαβάσει.. κατάλαβα τι πρέπει να αποφεύγω και με το πέρας του χρόνου μετά από καμιά 15αριά headset Που έχουν περάσει από τα χέρια μου θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να διαβάσω τίποτε άλλο. Όλο το πρόβλημα είναι στην οριζόντια κίνηση κυρίως γιατί απλά αν δεν δώσει την εντολή κίνησης ο εγκέφαλος και την δώσει κάποιος άλλος μπερδεύεται και παθαίνουμε αυτό που λέγετε motion sickness.. δεν είναι και τόσο δύσκολο να το καταλάβει κανείς... και σε μια σβούρα στις κούνιες αν σε βάλουν το ίδιο θα πάθεις είναι απλό.

Αυτό που με στεναχώρησε εμένα και που δεν κατάλαβα γιατί δεν το έχουμε δει ακόμη αφού δοκίμασα το quest pro που έχει κάμερες που παρακολουθούν τα μάτια γιατί δεν υπάρχει ακόμη το λογισμικό να τις εκμεταλευτεί παρά μόνον για χάρη του foveal rendering Για καλύτερα γραφικά.. μεγάλη βλακεία προσωπική μου άποψη. Κάποια στιγμή από πρόπερσυ διαβάζαμε ότι κοιτάζοντας κάπου αλλού αυτόματα αλλάζει και η γωνία της προοπτικής... αλλάζει δηλαδή η κάμερα τι βλέπουμε. Αλλά αυτό οκ.. ίσως είναι ακόμη δύσκολο να επιτευχθεί.. θα το κάνουν όμως και αυτό.. 

Και για το εξηγήσω λίγο ποιο απλά... όταν κοιτάζουμε το μόνιτορ του υπολογιστή μας την στιγμή που γράφουμε κάτι και γυρίσουμε να κοιτάξουμε κάπου αλλού δεν γυρίζουν τα μάτια μας ομαλά σε αυτό που πάμε να κοιτάξουμε αλλά "απότομα" και με ταχύτητα και τις περισσότερες φορές κάνοντας και blink... αυτό ακριβώς έχουν ως επιλογή και στο alyx... γυρίζεις το σώμα σου και γυρίζει απότομα. Όταν είσαι στατικά και κοιτάζεις αριστερά δεξιά γίνεται όπως και στην πραγματικότητα. Είτε ανοιγωκλείνοντας τα μάτια είτε το κάνουμε γρήγορα. το headset παραμένει σταθερό οπότε... συν τα 90-120Hz το αποτέλεσμα είναι ώρες ατελείωτες και τα μάτια είναι ποιο ξεκούραστα και από πριν φορέσουμε το headset. Μια τελευταία έρευνα μάλιστα έδειξε και βελτίωση της όρασης σε όσους φοράνε headset πολλές ώρες.

 

2 ώρες πριν, xenofonlive είπε

Αδύνατο να μην έχεις ναυτία όταν έχει κίνηση? Σόρρυ αλλά αυτά ειναι μαλακίες. Εγώ ποτέ δεν είχα ναυτία στο VR από την πρώτη μέρα, οκ ένα 70% αντιμετοπίζει κάποια  μικρή ναυτία τις πρώτες φορές που το φοράει, αλλά μετά από λίγες ώρες αυτό φεύγει. Ένα 10-20% έχει μόνιμο πρόβλημα , το οποίο θα λυθεί και σε αυτούς όταν τα fps θα ανέβουν στα 240 την επόμενη δεκαετία! 

Σωστός. Ξέχασα και αυτό. Το ότι δηλαδή δεν είναι για όλους το ίδιο. Αλλά να ξέρεις δεν έχει να κάνει με το refresh rate της οθόνης αλλά κυρίως με τον προγραμματισμό. Στο πως έχει γραφτεί δηλαδή η εφαρμογή. Οι κυρίως στατικές σκηνές όπως παιινίδια γρίφων αληλεπίδρασης παρακολούθησης ταινίας κλπ δεν έχουν καθόλου motion sickness. Τα παιχνίδια δράσης όμως έχουν... και αυτά προσπαθούν οι προγραμματιστές με διάφορες τεχνικές να το εξαλείψουν. Ειδικά παιχνίδια αγώνων έχουν αρκετό Motion sickness αλλά όπως σωστά είπες δεν είναι σε όλους το ίδιο... και αν κάτσουμε συνοδηγοί σε έναν οδηγό αγώνων και μας πάει μια βόλτα να κάνει drift σε μια πίστα θα κατέβουμε και θα ξεράσουμε τα άντερα μας.. γιατί εκτός του motion sickness των ματιών είναι και τα g που θα φάνε τα σωθικά μας... οπότε είναι ΟΝΤΩΣ και στον άνθρωπο αν το αντέχει... 

το έχω δώσει σε φίλο που κόντεψε να κάνει εμετό στο coaster και η μητέρα μου που είναι 78 ήθελε και άλλο.. ;)

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...