Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
13 ώρες πριν, Volga είπε

Σε μερικές χώρες η μετάβαση έχει ήδη τελειώσει. Κάνε μια βόλτα σε Νορβηγία, Σουηδία κλπ. Παρόλαυτά...

Τα στατιστικά δεν επαληθεύουν αυτό που λες. Το κάνε μια βόλτα σε ένα πλούσιο δήμο του Όσλο ή του Μάλμε δεν είναι αντιπροσωπευτικό.

Νορβηγία:22,1%, Σουηδία:6%, Ολλανδία:4,3%, Καλιφόρνια των ΗΠΑ:3,85% και από εκεί και κάτω τα νούμερα είναι απλά αστεία.

13 ώρες πριν, Volga είπε

Δεν αλλάζει το γεγονός οτι σε 10 χρόνια θα βρίσκεις καινούριο ηλεκτροκίνητο με 13 χιλιάρικα πανω κάτω (όπως τώρα με τα εσωτερικής καύσης). Όλα τα βενζινάδικα θα έχουν φορτιστές, θα μπορείς και από το σπίτι να φορτίζεις και σε ορισμένες χώρες θα έχουν επαγωγικές λωρίδες φόρτισης για να φορτίζει εν κίνηση.

Δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει το κόστος μπαταριών στα 1500-2000€, κάτι που απαιτείται για να δούμε ηλεκτρικά με 13.000€. 

  • Like 1
  • Απαντ. 105
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Volga είπε

ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Μπορεί κάλλιστα ο πρόεδρος της Toyota να βγάλει οτι θέλει. Άλλωστε δεν απαγορεύει κανείς τις άλλες τεχνολογίες. Αυτό που αναφέρει η νομοθεσία είναι το προϊόν αυτό να έχει μηδενικούς ρύπους. Αν σκεφτεί κατι καλύτερο και φθηνότερο, μαζί του να το δούμε και να το αγκαλιάσουμε.

Μα πως είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος πως τα ηλεκτρικά εχουξ μηδενικού ρύπους; πραγματικά το πιστεύεις αυτό; έχεις ιδέα τι ενέργεια θα χρειαστεί εάν αύριο όλα τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά; η Ελλάδα καταναλωνει 120μυρια βαρέλια τον χρονο(στοιχεία 2015) Να πούμε πως το 30% (που είναι λίγο) πάει στα αυτοκίνητα; 1 βαρέλι είναι 1700 kwh, χρειαζεσαι 61.000 GWh τον χρόνο για να καλύψεις τα αυτοκίνητα. Το 2021 οι ΑΠΕ παραξαν ΣΥΝΟΛΙΚΆ 17.000 GWH. Δηλαδή για να καλύψουμε τα καύσιμα των αυτοκινήτων και μόνο, οι ΑΠΕ πρέπει να αυξήσουν την δυναμικότητα τους 4 φορές και να φτασουν τις 80.000 GWH. Και πες μου πως μπορεί να γίνει αυτό σε 10 χρόνια με παράλληλη ανάπτυξη του δικτύου. 

  • Like 2
Δημοσ.
8 ώρες πριν, james01gr είπε

Για αυτό και η λύση για το υδρογονο (που την ερευνούν εδώ και καμιά δεκαετία) ειναι η παραγωγή υδρογόνου από το ίδιο το όχημα. Φουλάρεις δηλαδή οινόπνευμα, και το αυτοκίνητο κάνει την διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου. Το οινόπνευμα προέρχεται είτε από καλλιέργειες (που σημαίνει πως δεν επιβαρύνεις με διοξείδιο την ατμόσφαιρα κατά την καύση του υδρογόνου) είτε συνθετικά στο εργαστήριο (που και πάλι είναι ουδέτερο περιβαλλοντικα). 

Για το κόστος φόρτισης δεν είδα να γράφει κάτι ούτε και για το πόσο εύκολο είναι να εγκατασταθουν σε νησιά πχ. Για φαντάσου να πας Ρόδο και να χρειαστεί να φορτισεις, η Σάμο. Ή σε ορεινές περιοχές που τον χειμώνα πέφτει η απόδοση των μπαταριών. Η ηλεκτροκινηση ειναι μια άθλια πρόχειρη λύση με τεράστιο κόστος και χρήσης αλλά και εγκατάστασης. Δεν μιλάμε καν για κόστος οχημάτων 

ουτε αυτο παιζει......... στης ποσοτητες που χρειαζεται κλπ καμια καλληεργια δεν μπορει να το καλυψει ετσι παλι αναγκαστικα θα παράγεται με χρηση πετρελαιου κλπ (ειναι το κλασσικό φτηνό υδρογόνο)

 

και πάντα μηλαμε για χρήση υδρογόνου της κυψέλες καυσίμων για να τροφοδοτεί μια μικρη μπαταρια η όποια με την σειρα της  ηλεκτρικούς κινητήρες

για χρηση καυσημο εσωτερικής καύσης δεν αξιζει ουτε για αστείο

Δημοσ.
9 ώρες πριν, james01gr είπε

Μα πως είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος πως τα ηλεκτρικά εχουξ μηδενικού ρύπους; πραγματικά το πιστεύεις αυτό; έχεις ιδέα τι ενέργεια θα χρειαστεί εάν αύριο όλα τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά; η Ελλάδα καταναλωνει 120μυρια βαρέλια τον χρονο(στοιχεία 2015) Να πούμε πως το 30% (που είναι λίγο) πάει στα αυτοκίνητα; 1 βαρέλι είναι 1700 kwh, χρειαζεσαι 61.000 GWh τον χρόνο για να καλύψεις τα αυτοκίνητα. Το 2021 οι ΑΠΕ παραξαν ΣΥΝΟΛΙΚΆ 17.000 GWH. Δηλαδή για να καλύψουμε τα καύσιμα των αυτοκινήτων και μόνο, οι ΑΠΕ πρέπει να αυξήσουν την δυναμικότητα τους 4 φορές και να φτασουν τις 80.000 GWH. Και πες μου πως μπορεί να γίνει αυτό σε 10 χρόνια με παράλληλη ανάπτυξη του δικτύου. 

Μηδενικούς ρύπους εκπομπής εννοώ  φιλε μου. Δεν μπορώ να γνωρίζω πως θα βρεθεί η ενέργεια και με τι τρόπο. Αυτό είναι επίσης δική τους δουλειά να ετοιμάσουν οικολογικούς τρόπους υλοποίησης. Να γεμίζουν τις κορφές ανεμογενήτριες τις θάλασσες με υδρογεννήτριες και τις σκεπές όλων των σπιτιών με ηλιακά πάνελ. 

Για κάθε μερσεντές που παίρνει ο κάθε υπουργός καθε τρεις και λίγο (και ειναι και πολλοί πανάθεμάτους), θα μπορούσαν να βάζουν ηλιακά πάνελ στα κτήρια.

9 ώρες πριν, michael92 είπε

Τα στατιστικά δεν επαληθεύουν αυτό που λες. Το κάνε μια βόλτα σε ένα πλούσιο δήμο του Όσλο ή του Μάλμε δεν είναι αντιπροσωπευτικό.

Νορβηγία:22,1%, Σουηδία:6%, Ολλανδία:4,3%, Καλιφόρνια των ΗΠΑ:3,85% και από εκεί και κάτω τα νούμερα είναι απλά αστεία.

Δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει το κόστος μπαταριών στα 1500-2000€, κάτι που απαιτείται για να δούμε ηλεκτρικά με 13.000€. 

Απο το Post που πόσταρες. σκολαρε λίγο παρακάτω να δεις αυτό. Το 2021 Στην Νορβηγια, το 86.2 των πωλήσεων ηταν ηλεκτρικά... Μάντεψε τώρα που τελειώνει 2022 τι θα ειναι οι πωλήσεις ηλεκτρικών...
image.png.c7272ccb600c1f1e64a96fb9921368de.png

Δημοσ.

Αkio ισωπεδωσε το ηλεκτρικα σκουπιδια και τους οικολογους του κωλου που θελουν να βαλουν ανεμογεννητριες παντου.Παλι πρωτη σε πωλησεις η toyota με τα υβριδικα, οπου ανακαλυψε το μελλον πριν 30 χρονια.Ασε τους ηλεκτρικους να φορτιζουν το τηλεκατευθυνομενα και να περνουν και powerbank μαζι, μην μεινουν σε καμια πλαγια των Αγραφων και τους φανε οι αρκουδες.

  • Like 2
Δημοσ.
Στις 27/12/2022 στις 3:28 ΜΜ, MetroStar είπε

Το μέλλον είναι λιγότερο ή και καθόλου αυτοκίνητο, και μέσα μαζικής μεταφοράς σε κάθε γωνιά των πόλεων μας και του πλανήτη. Με τα τόσα δισεκατομύρια που δίνονται παγκοσμίως για παραγωγή αυτοκινήτων και κατασκευή δρόμων θα είχαμε ήδη ένα δίκτυο που θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες μας. Μέσα να σε πηγαίνουν παντού, με δρομολόγια κάθε 5 λεπτά να ξεχνάς ότι υπάρχουν. ΜΜΜ και ποδήλατο. Αυτό είναι το μόνο βιώσιμο μέλλον.  

Το κάνουν ήδη στο Λονδίνο 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 28/12/2022 στις 11:52 ΠΜ, james01gr είπε

Βγαζοντας έξω το περιβάλλοντικο κόστος για την παραγωγή μπαταριών, εσένα σε αφήνει ικανοποιημένο το γεγονός πως για να πας Αθήνα Γιάννενα θα πρέπει να κάνεις δίωρη στάση (πληρώνοντας τα μαλλιοκεφαλα σου σε φορτιστή εθνικής και εάν θα βρίσκεις διαθέσιμο γιατί ηλεκτρικά δεν υπάρχουν). Για να πας Ζαγοροχώρια, δεν το συζητάω, θα πρέπει να κατεβαίνεις σε αστική περιοχή να φορτίζεις και να γυρνάς στο χωριό που έχεις νοικιάσει. Το ίδιο όταν πας Χαλκιδική, Μάνη, σε κάποιο μικρό νησί. 

Τα ηλεκτρικά είναι για; ποκλειστικη κίνηση στην πόλη, να πας τα παιδιά σχολείο, να πας στην δουλειά και τέρμα. 

Γιατί κοιτάς τη χειρότερη περίπτωση (=Ελλάδα) για να εξάγεις ένα γενικότερο συμπέρασμα; Τη στιγμή που τα δεδομένα δείχνουν άλλα στις προηγμένες χώρες (βλ. Β. Ευρώπη).  Που και ακόμα στην Ελλάδα, η κατάσταση θα είναι εντελώς διαφορετική σε 10-15 χρόνια.
Εξάλλου, γιατί δεν μπορείς στο χωριό να φορτίσεις το όχημά σου; 8KW μπορείς κάλλιστα να πάρεις από μια οικιακή παροχή, το 1/3 από έναν ταχυθερμοσίφωνα. Ας βάλει ο ξενοδόχος 2-3 φορτιστές να αυξήσει και το image της επιχείρησής του.

Η κατάσταση στην Ελλάδα θα φτιάξει ακόμα περισσότερο στα επόμενα χρόνια, όταν και οι ταχυφορτιστές πληθαίνουν και η μπαταρίες θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα >500Km αυτονομία. 

Επεξ/σία από hyperspaced
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 27/12/2022 στις 3:46 ΜΜ, CptBill είπε

εχει γινει ηδη ban η παραθεση links  του newsauto  στις διαφορες ομαδες ηλεκτροκινησης.

Εαν εχεις στοιχειώδης γνωσεις και κριτική ικανοτητα καταλαβαίνεις οτι κατι δεν παει καλα στα αρθρα τους. 

Η χαρα του clickbait ειναι. Αλλα δοξα το θεο, ακομα και αυτοι εχουν τους οπαδους τους. Το μεροκαματο να βγαινει.

 

Από όσο βλέπω σε προηγούμενα σχόλιά σου στα οποία αναφέρεσαι "στην Toyoda" [ενώ αγνοείς προφανώς ότι πρόκειται για τον επικεφαλής της Toyota] μάλλον στοιχειώδΕΙς γνώσεις λείπουν σε εσένα. 

Επί της ουσίας, δεν έχω παρατηρήσει κάποια λυσαλέα αντι-ηλεκτρική προπαγάνδα στο newsauto, εκτός και αν θεωρούμε πως αν κάποιος δεν ευλογεί τα γένια της ηλεκτροκίνησης, αυτό σημαίνει ότι "κάτι δεν πάει καλά στα άρθρα τους", "το μεροκάματο να βγαίνει" κλπ.

Δημοσ.
10 ώρες πριν, alexandrosbak είπε

Από όσο βλέπω σε προηγούμενα σχόλιά σου στα οποία αναφέρεσαι "στην Toyoda" [ενώ αγνοείς προφανώς ότι πρόκειται για τον επικεφαλής της Toyota] μάλλον στοιχειώδΕΙς γνώσεις λείπουν σε εσένα. 

Επί της ουσίας, δεν έχω παρατηρήσει κάποια λυσαλέα αντι-ηλεκτρική προπαγάνδα στο newsauto, εκτός και αν θεωρούμε πως αν κάποιος δεν ευλογεί τα γένια της ηλεκτροκίνησης, αυτό σημαίνει ότι "κάτι δεν πάει καλά στα άρθρα τους", "το μεροκάματο να βγαίνει" κλπ.

Θεέ μου!!! Είναι ο επικεφαλής της τογιοντα? Αυτό τα άλλαζει όλα!

Το yoda ftw!

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Στις 28/12/2022 στις 9:49 ΜΜ, james01gr είπε

Μα πως είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος πως τα ηλεκτρικά εχουξ μηδενικού ρύπους; πραγματικά το πιστεύεις αυτό; έχεις ιδέα τι ενέργεια θα χρειαστεί εάν αύριο όλα τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά; η Ελλάδα καταναλωνει 120μυρια βαρέλια τον χρονο(στοιχεία 2015) Να πούμε πως το 30% (που είναι λίγο) πάει στα αυτοκίνητα; 1 βαρέλι είναι 1700 kwh, χρειαζεσαι 61.000 GWh τον χρόνο για να καλύψεις τα αυτοκίνητα. Το 2021 οι ΑΠΕ παραξαν ΣΥΝΟΛΙΚΆ 17.000 GWH. Δηλαδή για να καλύψουμε τα καύσιμα των αυτοκινήτων και μόνο, οι ΑΠΕ πρέπει να αυξήσουν την δυναμικότητα τους 4 φορές και να φτασουν τις 80.000 GWH. Και πες μου πως μπορεί να γίνει αυτό σε 10 χρόνια με παράλληλη ανάπτυξη του δικτύου. 

Ο υπολογισμός είναι λάθος γιατί δεν έχει καμία (μα καμία) σχέση η τελική απόδοση της ΜΕΚ (50%?) με την απόδοση της ηλεκτροκίνησης. Άρα (ευτυχώς) δεν θα χρειαστούν 61000 GWh.

Χωρίς να σημαίνει αυτό πως η μετάβαση θα είναι απροβλημάτιστη όσον αφορά την παραγωγή και το δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Doubt είπε

Ο υπολογισμός είναι λάθος γιατί δεν έχει καμία (μα καμία) σχέση η τελική απόδοση της ΜΕΚ (50%?) με την απόδοση της ηλεκτροκίνησης. Άρα (ευτυχώς) δεν θα χρειαστούν 61000 GWh.

Χωρίς να σημαίνει αυτό πως η μετάβαση θα είναι απροβλημάτιστη όσον αφορά την παραγωγή και το δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Ναι αλλά και η εκτίμηση πως το 30% του πετρελαίου χρησιμοποιείται για παρασκευή βενζίνης και ντίζελ είναι μάλλον μετριοπαθης εξ αρχής. Σχετικά με την απόδοση, το ίδιο μπορείς να ισχυριστεί κάποιος και για τα ηλεκτρικά στο κρύο και στην ζέστη. Οκ δεν ειναι τόσο όσο στις ΜΕΚ αλλά 100% δεν είναι ενώ και στην φόρτιση των ηλεκτρικών  υπάρχουν πολλές απώλειες. Ούτε εκεί είναι 100%.

Δημοσ.

Μπορεί να μην είμαστε ειδικοί, όμως η φωνή της TOYOTA είναι (επιτέλους) φωνή λογικής. Και επειδή μπορούμε να πούμε πολλά, παραθέτω απλά ένα σύντομο βίντεο ενός καθηγητή (δε θυμάμαι όνομα, ούτε βρήκα ολόκληρη τη συνέντευξή του που είδα δει παλαιότερα στο youtube) το οποίο θέτει τις πρακτικές βάσεις του αντιλόγου στο γιατί ΔΕΝ είναι το μέλλον τα ηλεκτρικά οχήματα. Τουλάχιστον όχι το αποκλειστικό.

 

Δημοσ.
18 ώρες πριν, james01gr είπε

στην φόρτιση των ηλεκτρικών  υπάρχουν πολλές απώλειες. Ούτε εκεί είναι 100%.

Οι απώλειες είναι ελάχιστες.

Βάλε στην εξίσωση και το κόστος σε συνάλλαγμα, μια και τα ορυκτά καύσιμα είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου εισαγόμενα. Οι ανανεώσιμες θα είναι "ντόπιες" και δεν θα έχουμε ανάγκη κανένα (γκουχου γκουχου Ρώσο) παρά μόνο τον ήλιο.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...