alion Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Δεκεμβρίου 2022 «Πονοκεφάλους» δημιουργούν στους κατασκευαστές οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες. Στόχος της Κομισιόν είναι η χρήση πιο βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον μπαταριών, κάτι που ευελπιστεί να πετύχει μέσω ενός νέου συνόλου κανονισμών οι οποίοι θα αφορούν κάθε τύπο μπαταρίας (φορητές μπαταρίες, μπαταρίες λιθίου που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικές συσκευές, μπαταρίες SLI οχημάτων, μπαταρίες πατινιών και EV, ακόμα και βιομηχανικές μπαταρίες) και θα καλύπτουν ολόκληρο το εύρος ζωής της, από την εξαγωγή των υλικών και την παραγωγή της, μέχρι την απόρριψή της. Όπως αναφέρουν πηγές της Κομισιόν, η νέα νομοθεσία αποτελεί σημαντικό βήμα, τόσο για τη μετάβαση της Ένωσης στην «πράσινη» εποχή, όσο και για την τόνωση του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη αγορά. Οι αλλαγές που επίκεινται πάντως βάζουν δύσκολα στους κατασκευαστές οι οποίοι θα πρέπει να υιοθετήσουν πλέον πολιτικές due diligence, έχοντας πλήρη εικόνα και της τελευταίας λεπτομέρειας που αφορά την εξόρυξη των υλικών, το εμπόριο πρώτων υλών και τη διαδικασία παραγωγής. Επιπρόσθετα, υποχρεούνται να χρησιμοποιούν πια ανακυκλωμένα υλικά σε συγκεκριμένα ποσοστά: 85% μόλυβδο, 16% κοβάλτιο, 6% λίθιο και 6% νικέλιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως και δεύτερο στόχο που αφορά τη συλλογή ανακυκλωμένων υλικών: για τις μπαταρίες ηλεκτρονικών συσκευών, αυτός ανέρχεται σε 45% για το 2023 και 73% για το 203, ενώ για τα EV, μιλάμε για πλήρη ανακύκλωση (ποσοστό 100%). Αυτό το τελευταίο θα υποχρεώσει μεταξύ άλλων τους κατασκευαστές να συνεργαστούν στενά με υπηρεσίες ανακύκλωσης, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο λειτουργίας αλλά και τις προτεραιότητές τους. Από εκεί και πέρα, οι μπαταρίες για τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές θα πρέπει να καθιστούν δυνατή την εύκολη αφαίρεση και αντικατάστασή τους από τους καταναλωτές, κάτι που δημιουργεί προβλήματα πρακτικά σε ολόκληρη την αγορά τεχνολογίας (σκέψου τώρα να πρέπει να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο σε συσκευές τύπου iPhone και Galaxy, laptops, tablets κλπ…). Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί πως οι καταναλωτές πρέπει να έχουν το δικαίωμα να επιδιορθώνουν οι ίδιοι εφ’ όσον το θελήσουν τις συσκευές τους, αντί να πρέπει να επισκεφθούν τεχνικό, με τις εταιρείες να αντιτάσσουν πως με την υπάρχουσα προσέγγιση επιτυγχάνονται λεπτά σχέδια. Το θέμα βρίσκεται εν εξελίξει και έως ότου η νομοθεσία περάσει και τυπικά, τα πάντα «παίζονται». Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Δημοφιλής ανάρτηση Errik Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Ποσο πολύ γουστάρω την ΕΕ. Δεν υπάρχει πιο αποτελεσματικός τρόπος planned obsolescence απο τις ενσωματωμένες μπαταρίες, ή τις proprietary μπαταρίες που μετά απο 2--3 χρόνια σταματάνε να παραάγονται. Και μετά οι εταιρείες πουλάνε περιβαλλοντική πολιτική μειώνοντας το μέγεθος του χάρτινου κουτιού. 42 1 1
KostasKri Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Για άλλη μια φορά η ΕΕ επεμβαίνει και βάζει κανονισμούς και "ε δεν μας νοιάζει, βρείτε πως". 3 1 9
james01gr Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 6 λεπτά πριν, KostasKri είπε Για άλλη μια φορά η ΕΕ επεμβαίνει και βάζει κανονισμούς και "ε δεν μας νοιάζει, βρείτε πως". Η ΕΕ χρηματοδοτεί ιδρύματα και επιχειρήσεις να βρουν λύσεις σε αυτούς τους τομείς. Όπως έχει κάνει και με καταλύτες, και με το υδρογόνο και πάρα πολλά άλλα. Δεν λέω πως είναι η ΕΕ είναι σωστή σε όλα αλλά όμως σε κάποια πράγματα... 17 1
tsifotis Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ελληνας Ευρωβουλευτης αρχες του νεου ετους: "Πρωτοποροι οι Κινεζοι κατασκευαστες μπαταριων. Ισως παραειναι πρασινες" Επεξ/σία 20 Δεκεμβρίου 2022 από tsifotis 1
mAs_81 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Αναφορά σε κείμενο Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί πως οι καταναλωτές πρέπει να έχουν το δικαίωμα να επιδιορθώνουν οι ίδιοι εφ’ όσον το θελήσουν τις συσκευές τους, αντί να πρέπει να επισκεφθούν τεχνικό, με τις εταιρείες να αντιτάσσουν πως με την υπάρχουσα προσέγγιση επιτυγχάνονται λεπτά σχέδια. Συμφωνώ και με τα δυο,αλλά δεν ξέρω αν είναι δυνατόν να επιτευχθούν πλήρως..Και το θέμα ειναι η προσβαση τόσο στη συσκευή την ίδια όσο και στη ύπαρξη φθηνών ανταλλακτικών από τις εν λόγω εταιρίες για να έχει σημασία το right to repair .. Τωρα η ΕΕ έχει κάνει τέτοιες βαρυσήμαντες δηλώσεις υπέρ του περιβάλλοντος και σε αλλά πράγματα , ο χρόνος θα δείξει κατά ποσό θα ισχύσουν 1
Dinos1973 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 καποιο lobby παλι δουλεύει για καποιο εργοστασιο...... 3
mistiri0 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ε ας τις βάψει στο χρώμα αυτό να τελειώνουμε, για να νιώθουν και ηθικά οι Ευρωπαίοι. Εύα Καιλή εσύ είσαι πίσω και από αυτό με τους λομπίστες? Να ξέρω δηλαδή πόσο βαθιά φτάνει το σκάνδαλο! Επεξ/σία 20 Δεκεμβρίου 2022 από mistiri0
Επισκέπτης Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να τις βάψει... (πράσινες)... 😇
me00016 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Σε μια ήπειρο που η βιομηχανική επανάσταση εμφανίστηκε πριν τρεις αιώνες όταν οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια και ήταν η κεντρική σκηνή των 2 παγκοσμίων πολέμων, οι άνθρωποι αντιλήφθηκαν* ότι χωρίς ορθή διαχείριση τα εδάφη της θα είχαν μετατραπεί σε κάτι μεταξύ Καζακστάν και Σαχάρας. *Σταδιακά, μετά το τέλος της εποχής της αποικιοκρατίας και την παύση του αρμέγματος του υπόλοιπου κόσμου. Επεξ/σία 20 Δεκεμβρίου 2022 από me00016 2
dchatz Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Υπάρχει και η λύση των κινητών με μανιβέλα. Πιο πράσινο δε γίνεται. 3
Conan2046 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 44 λεπτά πριν, mAs_81 είπε Συμφωνώ και με τα δυο,αλλά δεν ξέρω αν είναι δυνατόν να επιτευχθούν πλήρως..Και το θέμα ειναι η προσβαση τόσο στη συσκευή την ίδια όσο και στη ύπαρξη φθηνών ανταλλακτικών από τις εν λόγω εταιρίες για να έχει σημασία το right to repair .. Τωρα η ΕΕ έχει κάνει τέτοιες βαρυσήμαντες δηλώσεις υπέρ του περιβάλλοντος και σε αλλά πράγματα , ο χρόνος θα δείξει κατά ποσό θα ισχύσουν Αν μιλάμε για τις μπαταρίες ανταλλακτικά θα υπάρχουν σίγουρα από τρίτα μέρη. Μακάρι να προχωρήσει και ας είναι μερικά χιλιοστά λιγότερο λεπτή η κάθε συσκευή, πόσα κινητά δεν έχουν αγοραστεί απλώς επειδή ήταν ασύμφορο να αντικατασταθεί η μπαταρία ή επειδή κάποιος νόμιζε ότι δεν μπορούσε να βγει. 3
anax111 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Καλοί και άγιοι οι κανονισμοί της Ε.Ε. για το περιβάλλον αλλά το θέμα είναι να τηρούνται. Γιατί στην Ελλάδα.....δεν. 2 1 1
vorlon68 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 43 λεπτά πριν, dchatz είπε Υπάρχει και η λύση των κινητών με μανιβέλα. Πιο πράσινο δε γίνεται. Κάνεις και μπράτσα. Τσάμπα γυμναστική, που το πας αυτό. 🤣
lneam Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Δεκεμβρίου 2022 προσπαθω να καταλαβω γιατι η ΕΕ επεβαλε στην αυτοκινητοβιομηχανια να καταργηθουν οι κινητηρες εσω. καυσης 2025-2030, οταν η λυση των αυτοκ. με μπαταριες κανει αυτη την στιγμη ΚΑΚΟ στο περιβαλλον. Εχουν καποια γυαλινη σφαιρα και βλεπουν το μελλον, πως θα βρεθουν "καλες" μπαταριες 1 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα