Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αν και διέθεσε αρκετά νέα μοντέλα φέτος, η DJI δεν είχε πει την τελευταία της λέξη για τη χρονιά που σύντομα θα μας αποχαιρετίσει και έτσι ανακοίνωσε ένα ακόμη drone, το Mini 3, το οποίο αποτελεί μία «κομμένη» έκδοση του Mini 3 Pro.

Αυτό σημαίνει ότι δεν διαθέτει αισθητήρες ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και πίσω, δεν διαθέτει ActiveTrack και η εγγραφή βίντεο περιορίζεται στα 4K και στα 30fps. Οι παραπάνω συμβιβασμοί αντικατοπτρίζονται και στη τιμή του, με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να είναι €509 χωρίς το χειριστήριο, €599 με το χειριστήριο χωρίς οθόνη RC-N1 και €769 με το χειριστήριο RC της εταιρείας που ενσωματώνει και οθόνη.

DJI_Mini_3___Outdoor_KV_Standalone__with_RC_N1_.webp

To βάρος του Mini 3 δεν ξεπερνά τα 249 γρ. και επομένως δεν απαιτείται ειδική άδεια για να το πετάξεις σε ορισμένες χώρες. Μάλιστα, δεν έχει πρόβλημα με ανέμους ταχύτητας έως και 38 χλμ./ώρα και μπορεί να παραμείνει στον αέρα για έως και 38 λεπτά εκτός και αν χρησιμοποιηθεί ενισχυμένη μπαταρία τύπου Intelligent Flight Battery Plus που του παρέχει αυτονομία 51 λεπτών. Διαθέτει τον ίδιο 1/1.3” αισθητήρα με το μεγαλύτερο αδερφάκι του και φακό με διάφραγμα f:/1.7 υποστηρίζοντας HDR και φωτογραφίες έως και 48MP (συμπιεσμένες 12MP). Στη διάθεση του χειριστή του είναι FoV 180°, wide και sphere panorama λειτουργίες λήψης καθώς και ψηφιακό ζουμ 2x στα 4K στα 30 fps και 4x στα 1080p καθώς και 2x για φωτογραφίες 12MP. Διαθέσιμη είναι και η λειτουργία Quickshots, μία σουίτα με προ-προγραμματισμένες διαδρομές κινηματογράφησης ενώ με την τεχνολογία μετάδοσης ψηφιακού βίντεο μπορεί να μεταδώσει ζωντανή εικόνα ανάλυσης 720p στα 30 fps από απόσταση 10 χλμ.  

DJI_Mini_3___Outdoor_Promotional_Images__beach__7_of_11__1_.webp

Το DJI Mini 3 έρχεται εξοπλισμένο με διάφορα αυτόματα χαρακτηριστικά πτήσης όπως τα «Auto Takeoff» και «Return to Home» (RTH) με το τελευταίο να περιλαμβάνει αυτόματες λειτουργίες όπως το Smart RTH, Low Battery RTH και Failsafe RTH που οδηγεί το drone να επιστρέψει στο αρχικό σημείο όταν διαπιστωθούν ζητήματα όπως χαμηλό σήμα ή χαμηλή μπαταρία. Το DJI Mini 3 συνδυάζει πλοήγηση GNSS και στίγμα θέσης με υπέρυθρες για βελτιωμένη σταθερότητα hovering.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Ακριβά παιχνίδια σε ένα κοινό που δεν τα χρειάζεται. Και με το ρυθμιστικό πλαίσιο που υπάρχει (καλώς) δύσκολα κάποιος να ασχοληθεί.

Ο επαγγελματίας είναι εντελώς άλλη κατηγορία.

Ωραία τα drones και οι φωτογραφίες/video από αυτά αλλά μάλλον πέρασε η μόδα τους για τους πολλούς...

  • Like 14
  • Thanks 1
Δημοσ.

Ενδιαφέρον, αλλά η DJI ως συνήθως βαράει στα αυτιά στις τιμές.
Π.χ. στο επίσημο κατάστημα της DJI στην Ευρώπη προσφέρουν refurb 3pro με το RC-N1 για κάτι παραπάνω από 100€ περισσότερο από το 3 με το ίδιο πακέτο.
Στο πακέτο με το απλό 3+RC χειριστήριο, τα πράγματα είναι χειρότερα γιατί με 30 ευρώ παραπάνω παίρνεις refurb 3Pro με RC χειριστήριο.
Η καλύτερη επιλογή βέβαια είναι το mini 2 fly more (με δύο άλλες μπαταρίες), που είναι κάτω από τα 500.
Ένα drone που κάνει το 99% του απλού 3αριου.

Να μην αναφέρουμε το autel nano+ που με 800αρια παίρνεις πλήρες πακέτο και είναι παρεμφερές στις επιδόσεις με το 3pro.
Βέβαια το λογισμικό χωλαίνει, αλλά η τιμή είναι 200-300 ευρώ λιγότερα από την DJI...
 

1 λεπτό πριν, m3ltd0wn είπε

Ακριβά παιχνίδια σε ένα κοινό που δεν τα χρειάζεται. Και με το ρυθμιστικό πλαίσιο που υπάρχει (καλώς) δύσκολα κάποιος να ασχοληθεί.

Ο επαγγελματίας είναι εντελώς άλλη κατηγορία.

Ωραία τα drones και οι φωτογραφίες/video από αυτά αλλά μάλλον πέρασε η μόδα τους για τους πολλούς...

Μπερδεύεσαι με το άθλιο καθεστώς της ΕΛ πραγματικότητας με την διεθνή αγορά;
Γιατί αυτό είναι κάτω των <250γρ δεν χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από απλή εγγραφή στο εκάστοτε σάιτ Πολιτικής αεροπορίας (ή υπουργείου μεταφορών).
Αυτό θα ισχύει ακόμη και πέρα του '23, όταν τα Category γίνουν υποχρεωτικά στην ΕΕ.
Μια χαρά επίσης πουλάνε εξωτερικό.

Στην Ελλάδα δεν ξέρω, εφόσον ως συνήθως έχει σοβιετική γραφειοκρατία και οι τιμές είναι πολύ αλμυρές για τους περισσότερους πιθανούς χρήστες.

  • Like 1
Δημοσ.

Τελικώς γνωρίζει κανείς τι παίζει με τα <250 gr drones ως προς το νομικό πλαίσιο; Αν είναι δυνατό, με απλά λόγια... :)

Χρειάζεται registration; Μπορεί να πετάξει πάνω από κόσμο; Ισχύει ότι πρέπει να έχεις line of sight; Αν πέσει ένα drone και κάνει κάποια ζημιά, τι γίνεται;

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ακόμα 4Κ30 ? Και χωρίς follow ?

Έχει τουλάχιστον κάποιο cinelike color profile ή δεν έχει καμία ουσία στην αγορά ;

Ακόμα και το air 1 που έχω έχει active track ρε παιδιά, 4 χρονών drone.

Επεξ/σία από Chocobo
  • Thanks 1
Δημοσ.

Έχω το Mini 2, δεν βλέπω λόγο αναβάθμισης σε 3 όσο δεν έχει Active Track. Και αναφέρομαι σε κανονικό εργοστασιακό activetrack, όχι μαϊμουδιές τύπου Lichi app κλπ. 

Ουσιαστικά με αυτό το Mini 3 η DJI κάνει ευθέως γνωστό ότι στο low budget δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αυτή, που είναι ο ΜΟΝΟΣ ουσιαστικός λόγος να αγοράσει ένας ερασιτέχνης κάτι πιο advanced. Οι διαφορές στην ποιότητα βίντεο και φωτογραφίας δηλαδή για έναν ερασιτέχνη (επαναλλαμβάνω) είναι ασήμαντες. 

Πραγματικά είναι το μόνο που μου λείπει από το Spark, το οποίο και αυτό ήταν low budget τότε. 

47 λεπτά πριν, m3ltd0wn είπε

Ακριβά παιχνίδια σε ένα κοινό που δεν τα χρειάζεται. Και με το ρυθμιστικό πλαίσιο που υπάρχει (καλώς) δύσκολα κάποιος να ασχοληθεί.

Ο επαγγελματίας είναι εντελώς άλλη κατηγορία.

Ωραία τα drones και οι φωτογραφίες/video από αυτά αλλά μάλλον πέρασε η μόδα τους για τους πολλούς...

Δεν θα το έλεγα, ειδικά φέτος το καλοκαίρι είδα αρκετούς με μικρά drones (δεν μπορούσα να καταλάβω ενώ πετούσαν αν είναι το Mini ή οποιοδήποτε) και σε παραλίες αλλά και σε βουνό (πήγα και στα 2). Θα έλεγα σε σχέση με πέρισι σίγουρα είδα (ή άκουσα, ακόμα πιο σωστό) τα διπλάσια drones.

Το Mini είναι ένα πολύ οικονομικό gadget για αυτά που προσφέρει. Μην κρίνεις εξάλλου με βάση το μισθό της Ελλάδας και της Βουλγαρίας. Για έναν Γερμανό ή οποιονδήποτε ΒορειοΕυρωπαίο, το κόστος του Mini είναι σχεδόν ασήμαντο. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, gidi είπε

Τελικώς γνωρίζει κανείς τι παίζει με τα <250 gr drones ως προς το νομικό πλαίσιο; Αν είναι δυνατό, με απλά λόγια... :)

Χρειάζεται registration; Μπορεί να πετάξει πάνω από κόσμο; Ισχύει ότι πρέπει να έχεις line of sight; Αν πέσει ένα drone και κάνει κάποια ζημιά, τι γίνεται;

 

Δεν ξέρω για τα έξτρα στην Ελλάδα, αλλά ΕΕ μέχρι τέλη '23:

  • Μπορείς να πετάξεις μόνο με registration σε οιαδήποτε χώρα είσαι στην ΕΕ 
  • Εφόσον είναι κάτω των 250 δεν χρειάζεται να έχεις άδεια Α1/Α2/Α3
  • Κόσμος ως μπούγιο, ποτέ δίχως άδεια. Έχεις όμως δικαίωμα να πετάξεις πάνω από μεμονωμένα, εφόσον δεν το κρατάς πάνω από το κεφάλι τους (αυτό ΠΡΕΠΕΙ να το ελέγξεις ανάλογα τι drone πετάς και τι άδεια έχεις, αλλού ισχύουν νόμοι όπως έγραψα, με άλλη διαμόρφωση και άδεια μόνο μπορείς >50μ και ίσως και >150μ από οιαδήποτε άνθρωπο).
  • Πάντα LOS, ακόμη και με άδεια ερασιτέχνη.
  • Ανάλογα την ζημιά, χώρα, την ασφάλιση που έχεις και είδους drone. Εκεί ισχύουν πάρα πολύ διαφορετικά πράγματα. Πρέπει να ψαχτείς ανάλογα τι θέλεις να κάνεις.
  •  

Αυτά μέχρι να έρθουν οι νέοι νόμοι.
Από εκεί και πέρα, πρέπει να ξαναδείς τι ισχύει.
Αλλά όπως δείχνει η μέχρι τώρα κατάσταση, τα drone κάτω των 250, θα έχουν ελάχιστες αλλαγές στην υπάρχουσα νομοθεσία.

Πάντα, αυτά για ΕΕ, ΟΧΙ Ελλάδα που ξέρω ότι η ΥΠΑ και οι άλλοι οργανισμοί σε κάνουν την ζωή δύσκολη.

Επεξ/σία από LongTom
  • Like 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, BadIronTree είπε

DJI  Ukrainian edition ? 
Βλέπω  στο https://www.reddit.com/r/CombatFootage/ εχουν κάνει τρελές πατέντες με  3D printing  :D 

Έχει πολύ πράμα, κυρίως από δωρεές από ότι κατάλαβα και πέφτει πολύ μοντ.

Από ότι είδα πολλά είναι Mavic 3 με διπλό φακό, ένας εκ τον οποίων είναι τηλεφακός.
Επειδή έχουν και προσχεδιασμένη την ικανότητα για φορτίο (στις επγγελματικές εκδόσεις που έχουν και modules για χαρτογράφηση και IR), είναι πολύ διαδεδομένα.

  • Like 1
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, LongTom είπε

Δεν ξέρω για τα έξτρα στην Ελλάδα, αλλά ΕΕ μέχρι τέλη '23:

  • Μπορείς να πετάξεις μόνο με registration σε οιαδήποτε χώρα είσαι στην ΕΕ 
  • Εφόσον είναι κάτω των 250 δεν χρειάζεται να έχεις άδεια Α1/Α2/Α3
  • Κόσμος ως μπούγιο, ποτέ δίχως άδεια. Έχεις όμως δικαίωμα να πετάξεις πάνω από μεμονωμένα, εφόσον δεν το κρατάς πάνω από το κεφάλι τους (αυτό ΠΡΕΠΕΙ να το ελέγξεις ανάλογα τι drone πετάς και τι άδεια έχεις, αλλού ισχύουν νόμοι όπως έγραψα, με άλλη διαμόρφωση και άδεια μόνο μπορείς >50μ και ίσως και >150μ από οιαδήποτε άνθρωπο).
  • Πάντα LOS, ακόμη και με άδεια ερασιτέχνη.
  • Ανάλογα την ζημιά, χώρα, την ασφάλιση που έχεις και είδους drone. Εκεί ισχύουν πάρα πολύ διαφορετικά πράγματα. Πρέπει να ψαχτείς ανάλογα τι θέλεις να κάνεις.
  •  

Αυτά μέχρι να έρθουν οι νέοι νόμοι.
Από εκεί και πέρα, πρέπει να ξαναδείς τι ισχύει.
Αλλά όπως δείχνει η μέχρι τώρα κατάσταση, τα drone κάτω των 250, θα έχουν ελάχιστες αλλαγές στην υπάρχουσα νομοθεσία.

Πάντα, αυτά για ΕΕ, ΟΧΙ Ελλάδα που ξέρω ότι η ΥΠΑ και οι άλλοι οργανισμοί σε κάνουν την ζωή δύσκολη.

Ευχαριστώ πολύ.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για κάποιον που έχει το mini2 δεν δικαιολογεί το κόστος απόκτησης του mini 3 (non pro) την αναβάθμιση. Οι διαφορές είναι ελάχιστες, και περισσότερο εστιάζονται στις νυχτερινές λήψεις λόγο καλύτερης κάμερας. Αλλά τίποτα που δεν μπορεί να γίνει με μία γρήγορη περασιά από lightroom. 

Προσωπικά έχω το mini2 και το hubsan zino mini pro, το οποίο έχει και αισθητήρες αποφυγής σύγκρουσης. Μετά από λίγο καιρό και αποκτώντας όλο και μεγαλύτερη εμπειρία πτήσης, οι αισθητήρες δεν σε πολυ νοιάζουν, οπότε κατέληξα να χρησιμοποιώ αποκλειστικά το mini2. Άλλωστε, τα ωραιότερα πλάνα γίνονται με τα drones να πετούν πλάγια, που εκεί δεν υπάρχει αισθητήρας σε αυτό το budget από καμμία αξιόλογη εταιρία. 

Η μπαταρία έχει μόνο αξιοσημείωτη διαφορά, αλλά όχι αυτή που έρχεται στην Ευρώπη, αλλά αυτή που πωλείται στην Αμερική, που μπορεί να δώσει ~51 λεπτά πτήσης, άρα περίπου ~42 λεπτά αληθινού χρόνου. Πρέπει φυσικά να έχεις τρόπο να την αποκτήσεις από Αμερική ή κάποια άλλη συμβατή χώρα. 

Προσωπική μου γνώμη, αν κάποιος αγοράζει πρώτη φορά, καλύτερα το mini 3 pro αν θέλει να τα σκάσει χοντρά, ή το mini2 αν θέλει πραγματικά να γλυτώσει χρήματα. Με το mini 2 έχω βγάλει φωτό που την έχω κάνει ποστερ που έχω καλύψει ολόκληρο τοίχο, χωρίς να pixelιάζει. Μόνο το πραγματικά έμπειρο μάτι θα καταλάβει διαφορά ανάμεσα στα mini 3 και mini 2. Φυσικά, όπως είπε κι ένας φίλος παραπάνω, όλα αυτά ισχύουν για ΜΗ επαγγελματική χρήση, αλλά για να κρατήσουμε στην μνήμη μας τις διακοπές και την εκδρομούλα που πήγαμε το Σαββατοκύριακο. Για επαγγελματική χρήση, οριακά θα πήγαινα στο mini 3 pro, ιδανικά σε κάτι ακόμα καλύτερο (μην ξεχνάμε και τα autel:). 

Επεξ/σία από kogos
  • Like 3
Δημοσ.

Πολύ οικονομικό θα έλεγα, να πάρουμε 2,3 να χουμε να πετάμε!!! Αηδίες. Παιδιά είχα τέτοιου είδους οικονομικά της DJI κανένα δεν άξιζε, εκτός αν ήθελες να πετάς γύρω από τον εαυτό σου, σημαντικά issues με την εμβέλεια και την ποιότητα σήματος ειδικά το mavic mini (επίσης οικονομικό) Ανέχετε ανάγκη από drone μόνο phantom  η  mavic, όλα τα άλλα χάσημο χρημάτων. (κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα)

Δημοσ.

Έχουν αλλάξει πολλά από την εποχή του mavic mini, ειδικά στο θέμα της εμβέλειας, με την εμφάνιση του occusync 2. Το mini2 το έχω πάει μέχρι 2.4km μέσα στην πόλη (Πειραιάς / Νίκαια) και περίπου 5km σε εξοχή. Και στις δύο περιπτώσεις δεν είχε χάσει σήμα, απλά δεν θα με έφτανε η μπαταρία για περισσότερο. Στην πόλη, ήμουν σε ταράτσα πολυκατοικείας.

Πλέον πας τόσο μακριά, που δεν σε σταματά η εμβέλεια, αλλά η διάρκεια της μπαταρίας. Το mavic mini που αναφέρεις είχε το παλαιότερο wifi σύστημα, το οποίο είχε πολλά μειωνεκτήματα με τις παρεμβολές. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Dts_Dimensions είπε

Πολύ οικονομικό θα έλεγα, να πάρουμε 2,3 να χουμε να πετάμε!!! Αηδίες. Παιδιά είχα τέτοιου είδους οικονομικά της DJI κανένα δεν άξιζε, εκτός αν ήθελες να πετάς γύρω από τον εαυτό σου, σημαντικά issues με την εμβέλεια και την ποιότητα σήματος ειδικά το mavic mini (επίσης οικονομικό) Ανέχετε ανάγκη από drone μόνο phantom  η  mavic, όλα τα άλλα χάσημο χρημάτων. (κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα)

όπως είπε και ο kogos, καμία σχέση το mini το πρώτο με το 2. Το 2 με occusync πραγματικά δεν έχει κανένα απολύτως θέμα με τη σύνδεση. 

Για να καταλάβεις, το πέταξα ενώ χιόνιζε πέρισι τον Ιανουάριο τιγκα στη χιονοθύελα και την πάλεψε 1,600 μέτρα απόσταση (Γλυφάδα προς Βούλα), χωρίς χιόνι το έχω πετάξει μέχρι 2.5χλμ. Η φωτό δεν είναι φουλ μέγεθος γιατί δεν με αφήνει το insomnia, αλλά πραγματικά για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το μηχάνημα πετάει (στην κυριολεξία!!). :D

Την παλεύει φουλ δηλαδή, δεν είναι όπως θυμάσαι το 1!

image.jpeg.31908cc91c1b03d9b4a0bd50909cea65.jpeg

Επεξ/σία από polaki
  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Dts_Dimensions είπε

Πολύ οικονομικό θα έλεγα, να πάρουμε 2,3 να χουμε να πετάμε!!! Αηδίες. Παιδιά είχα τέτοιου είδους οικονομικά της DJI κανένα δεν άξιζε, εκτός αν ήθελες να πετάς γύρω από τον εαυτό σου, σημαντικά issues με την εμβέλεια και την ποιότητα σήματος ειδικά το mavic mini (επίσης οικονομικό) Ανέχετε ανάγκη από drone μόνο phantom  η  mavic, όλα τα άλλα χάσημο χρημάτων. (κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα)

Αυτά που περιγράφεις ίσχυαν σε εποχές που είχαν WiFi (όχι μόνο η DJI, άλλα όλοι στις τιμές αυτές).

Το Air2S που έχω, με Ocusync 3, δεν είχε ποτέ πρόβλημα. 
Ακόμη και περιπτώσεις που ήμουν στο δάσος σε ξέφωτο και το drone μισό και χλμ μακριά.
Μερικό LOS και περιοχή κοντά με αρκετές κεραίες (τηλεόραση). 


To phantom επίσης εδώ και πολλά χρόνια δεν ανανεώνεται για ερασιτεχνική χρήση (και γενικά ως σκάφος). 
Προσφέρεται ως επαγγελματικό, αλλά ξεκινάει από το 3χιλιαρο και ανεβαίνει.

1 ώρα πριν, polaki είπε

όπως είπε και ο kogos, καμία σχέση το mini το πρώτο με το 2. Το 2 με occusync πραγματικά δεν έχει κανένα απολύτως θέμα με τη σύνδεση. 

Για να καταλάβεις, το πέταξα ενώ χιόνιζε πέρισι τον Ιανουάριο τιγκα στη χιονοθύελα και την πάλεψε 1,600 μέτρα απόσταση (Γλυφάδα προς Βούλα), χωρίς χιόνι το έχω πετάξει μέχρι 2.5χλμ. Η φωτό δεν είναι φουλ μέγεθος γιατί δεν με αφήνει το insomnia, αλλά πραγματικά για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το μηχάνημα πετάει (στην κυριολεξία!!). :D

Την παλεύει φουλ δηλαδή, δεν είναι όπως θυμάσαι το 1!

 

Μεγάλο ρίσκο αυτό βέβαια, ιδίως για το mini 2 που είναι πολύ ελαφρύ, και καλό είναι να αποφεύγεται. 
Οι νόμοι ήδη είναι δύσκολοι, να μην δώσουμε και άλλες αφορμές.

Σε τέτοιες συνθήκες με δυνατό και κυρίως απρόβλεπτο αέρα, κρύο ψηλά και εκεί που το χειρίζεσαι, icing στο σκάφος και στις λεπίδες, πόλη που έχει έντονες παρεμβολές, πολύ εύκολα το χάνεις λόγω καιρού, hardware ή απροσεξίας.

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...