csontheline Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Στις 6/12/2022 στις 6:22 ΜΜ, silve είπε Γεια χαρά σε όλους! Έχω την εξής απορία, καθώς ακούω και διαβάζω πολλές διαφορετικές απόψεις για το σύστημα start and stop και συμπέρασμα δεν βγάζω. Βλάπτει το κινητήρα, τη μίζα, την μπαταρία κλπ κλπ του αυτοκινήτου; Κάνει πραγματική κατανάλωση ή μόνο όταν είσαι σε μποτιλιάρισμα αξίζει να είναι ενεργοποιημένο; Εφόσον το αυτοκίνητο έχει τούρμπο επηρεάζει και βλάπτει την τουρμπίνα το συνεχές άναψε σβήσε της μηχανής; Το αυτοκίνητό μου είναι καινούργιο και δεν έχει μόνιμη απενεργοποίηση του συστήματος, παρά μόνο κάθε φορά που ξεκινάω πρέπει να πατάω το κουμπάκι για να μην ενεργοποιεί το start and stop. Τι γνώμη έχετε; Εσείς το απενεργοποιείτε; Αρχικά, ότι σου πω δεν ισχύει για το 100% των αυτοκινήτων, καθώς και των συνθηκών στις οποίες κινούνται αυτά. Είναι προσωπική άποψη από την χρήση του δικού μου αυτοκινήτου (Jazz 2017 auto), το manual του και μία 2ωρη αναζήτηση στο ίντερνετ "Start stop, does it worth it?". Το αυτοκίνητο έχει έξτρα μπαταρία λιθίου στο πορτ μπαγκάζ, για να μην ζορίζει την κανονική, όσο δεν λειτουργεί ο κινητήρας. Ο κινητήρας σβήνει μόνο όταν βρεθεί το όχημα σε πλήρη στάση και μόνο όταν αποφασίσει ο εγκέφαλος ότι είναι οκ για να τον σβήσει. ΔΕΝ σβήνει όταν (οι λόγοι είναι περισσότεροι, αυτούς θυμάμαι τώρα) - Λειτουργεί το Clima και υπάρχει ζήτηση για χρήση του συμπιεστή (πχ μεγάλη διαφορά πραγματικής θερμοκρασίας και ζητούμενης) - Είναι γυρισμένη η ροή του αέρα προς τον ανεμοθώρακα - Όταν η μπαταρία είναι αδύναμη (είτε χρειάζεται αλλαγή, είτε χρειάζεται να φορτιστεί από το αυτοκίνητο) - Είναι κρύος ο κινητήρας (εδώ να σημειωθεί ότι όσο γκάζι και να δίνεις, δεν πάει πάνω από τις ~2500 σ.α.λ.) Υπόψιν ότι ο εγκέφαλος μπορεί να ξεκινήσει τον κινητήρα, αν δει ότι μένει για ώρα κλειστός λόγω SS. Καθαρά στην ποσότητα του καυσίμου που χρησιμοποιείται, ο κινητήρας για μία εκκίνηση καίει τόση ποσότητα όσο να καθόταν στο ρελαντί για 7 δευτερόλεπτα. Από εκεί και πάνω, εξοικονομείς. Δεν φαίνεται να έχει σημασία το μέγεθος του κινητήρα, καθώς η συσχέτιση γίνεται ανάμεσα στην εκκίνηση και στο ρελαντί του ιδίου κινητήρα (έχει γίνει έρευνα, εξηγείται στο βίντεο) Επίσης, στα αυτοκίνητα με start stop, τα συστήματα που εμπλέκονται στην διαδικασία είναι ενισχυμένα. Ο κινητήρας (η μίζα?) ενός συμβατικού (Non SS) αντέχει 70-80.000 εκκινήσεις. Αντιθέτως, ενός SS αντέχει πάνω από 300.000. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορείς να συγκρίνεις το δικό σου με κάποιου που βρίσκεται συνέχεια σε μποτιλιάρισμα και απλά το αφήνει και ανοιγοκλείνει, ούτε με κάποιον που κάνει το 99% των χιλιομέτρων σε ανοιχτό δρόμο. Εσύ και ΜΟΝΟ ΕΣΥ, μπορείς να κρίνεις πότε σου κάνει καλό το SS. Προσωπικά, κρίνω την κίνηση μπροστά μου και το αφήνω ανοιχτό ή το απενεργοποιώ για λίγη ώρα. Μεικτός κύκλος περίπου 50-50, μετά από 10Κ χλμ, 5,8l/100km. Η μπαταρία του SS (νομίζω είναι agm τεχνολογία) έχει κάποια διάρκεια ζωής για το SS και μεγαλύτερη για την απλή εκκίνηση. Δηλαδή, όταν πέσει η απόδοσή της δεν θα λειτουργεί καθόλου το SS, αλλά θα αποδίδει κανονικά για την καθημερινή εκκίνηση. Τέλος, να θυμάσαι ότι για να οδηγείς εσύ ένα όχημα Χ προδιαγραφών, έχουν μελετήσει και σπάσει τα κεφάλια τους ομάδες μηχανικών (engineers) και συνεχίζουν και βελτιώνουν (ανακλήσεις, αναβαθμίσεις μέσω λογισμικού) το όχημα, ακόμα και μετά την έξοδο από το εργοστάσιο. Καλός, χρυσός ο κυρ Γιάννης/Δημήτρης/Τάσος (τυχαία ονόματα), ο μηχανικός της γειτονιάς μας/της καρδιάς μας, αλλά είναι mechanic. Αν δεν παρακολουθεί ασταμάτητα σεμινάρια και δεν εκπαιδεύεται συνεχώς, ΔΕΝ τα ξέρει καλύτερα γιατί "αυτός ξέρει, μιλάει στα αμάξια". 1 1
nova_centurion Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 16 ώρες πριν, Cyber_Spartacus είπε Οι αυτοκίνητο βιομηχανίες δεν φτιάχνουν μπαταριες δίνουν προδιαγραφές, επι της ουσιας δεν φτιάχνουν πολλα in house που λεμε στο χωριο μου, υπαρχουν χιλιαδες oem εταιρίες που κατασκευαζουν κομμάτια... Κανονικα συναρμολογηση κανουν και οχι κατασκευή αλλα τεσπα... Εγω στο Kadjar μετα απο 40 χιλιαδες περιπου ενεργοποιημενο το start & stop δεν εχω καποιο θεμα μεχρι στιγμης μου την σπαει πολλες φορες οταν σταματαω στα φαναρια και ανοιγουν γρηγορα και η μαλακια σβήνει ξεκιναει αμέσως Ισως δεν το είχα γράψει καλά. Δεν εννοούσα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μπαταρίες. Αυτό που έγραψα είναι ότι οι μπαταρίες με τις οποίες έρχονται τα αυτοκίνητα είναι καλύτερων προδιαγραφών από αυτές που αγοράζουμε μετά (ακόμη και αν είναι από τον ίδιο κατασκευαστή) και έτσι στην αρχή το start-stop δεν έχει κανένα θέμα. Μετά την αλλαγή μπαταρίας με κάποια του εμπορίου τα πράγματα αλλάζουν. 1
mechpanos Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 4 λεπτά πριν, nova_centurion είπε Ισως δεν το είχα γράψει καλά. Δεν εννοούσα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μπαταρίες. Αυτό που έγραψα είναι ότι οι μπαταρίες με τις οποίες έρχονται τα αυτοκίνητα είναι καλύτερων προδιαγραφών από αυτές που αγοράζουμε μετά (ακόμη και αν είναι από τον ίδιο κατασκευαστή) και έτσι στην αρχή το start-stop δεν έχει κανένα θέμα. Μετά την αλλαγή μπαταρίας με κάποια του εμπορίου τα πράγματα αλλάζουν. Όλες του εμπορίου είναι για κλωτσιές. Ότι και να έχω βάλει τα τελευταία χρόνια, πάνω από 2.5 χρόνια χρήση δεν βγάζουν. Παλιότερα με bosch είχα βγάλει και 7ετία!
armagedwnn Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 38 λεπτά πριν, nova_centurion είπε Ισως δεν το είχα γράψει καλά. Δεν εννοούσα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μπαταρίες. Αυτό που έγραψα είναι ότι οι μπαταρίες με τις οποίες έρχονται τα αυτοκίνητα είναι καλύτερων προδιαγραφών από αυτές που αγοράζουμε μετά (ακόμη και αν είναι από τον ίδιο κατασκευαστή) και έτσι στην αρχή το start-stop δεν έχει κανένα θέμα. Μετά την αλλαγή μπαταρίας με κάποια του εμπορίου τα πράγματα αλλάζουν. 32 λεπτά πριν, mechpanos είπε Όλες του εμπορίου είναι για κλωτσιές. Ότι και να έχω βάλει τα τελευταία χρόνια, πάνω από 2.5 χρόνια χρήση δεν βγάζουν. Παλιότερα με bosch είχα βγάλει και 7ετία! Κρατάω μια επιφύλαξη σε αυτά που λέτε. Μήπως υπάρχει η περίπτωση να υπάρχει μια μικροδιαροή και γι' αυτό να γίνεται αυτό? Ή μήπως να ζητάει περισσότερη ενέργεια γιαμια εκκίνηση απ' όταν είναι καινούργιο με αποτέλεσμα να καταπονείται περισσότερο η μπαταρία. Υ.Γ.: Αυτό είναι μια δική μου σκέψη γιατί δεν θεωρώ ότι όλοι οι κατασκευαστές ενώ έχουν την δυνατότητα να κατασκευάσουν μια καλή μπαταρία (όπως της αντιπροσωπείας) δεν το κάνουν.
RcManiac Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, nova_centurion είπε Ισως δεν το είχα γράψει καλά. Δεν εννοούσα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μπαταρίες. Αυτό που έγραψα είναι ότι οι μπαταρίες με τις οποίες έρχονται τα αυτοκίνητα είναι καλύτερων προδιαγραφών από αυτές που αγοράζουμε μετά (ακόμη και αν είναι από τον ίδιο κατασκευαστή) και έτσι στην αρχή το start-stop δεν έχει κανένα θέμα. Μετά την αλλαγή μπαταρίας με κάποια του εμπορίου τα πράγματα αλλάζουν. Οι αυτοβιομηχανίες στέλνουν κάποιες προδιαγραφές στους κατασκευαστές μπαταριών, οι κατασκευαστές στέλνουν τις προσφορές τους και επιλέγουν την πιο φτηνή. Κοιτάνε και το τελευταίο euro γιατί τα αυτοκίνητα αποτελούνται από χιλιάδες εξαρτήματα και αν αναλογιστείς τα χιλιάδες παραγόμενα αυτοκίνητα, μιλάμε για εκατομύρια. Τα λέει και στο παρακάτω video στο 16:45 Επεξ/σία 9 Δεκεμβρίου 2022 από RcManiac
jimis_vts Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Έχει μπαταρίες exide, banner, Hankook που είναι κορυφή. Μη πω για fullriver
Μάκαρος Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Στις 6/12/2022 στις 7:25 ΜΜ, dpolal είπε Η τουρμπίνα δεν λειτουργεί στο ρελαντί, αλλά πάνω από ορισμένες στροφές οπότε δεν έχουν σχέση τα δύο συστήματα μεταξύ τους. Μέγιστο λάθος. Το μόνο που δεν θες είναι να ενεργοποιηθεί το start stop σε περιπτωση που σταματήσεις το αμάξι μετά από σκίσιμο. Ασχετα αν το Τούρμπο είναι το εργοστασιακό ή Οχι, ασχετα αν το αμάξι είναι πειραγμένο ή Οχι. Πρέπει να παραμείνει στο ρελαντί να πέσει η θερμοκρασία στα λάδια, αλλιώς χαιρετάς την τουρμπίνα στο άμεσο μέλλον!
Black Demis Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 1 ώρα πριν, Μάκαρος είπε Μέγιστο λάθος. Το μόνο που δεν θες είναι να ενεργοποιηθεί το start stop σε περιπτωση που σταματήσεις το αμάξι μετά από σκίσιμο. Ασχετα αν το Τούρμπο είναι το εργοστασιακό ή Οχι, ασχετα αν το αμάξι είναι πειραγμένο ή Οχι. Πρέπει να παραμείνει στο ρελαντί να πέσει η θερμοκρασία στα λάδια, αλλιώς χαιρετάς την τουρμπίνα στο άμεσο μέλλον! στα περισσότερα αυτοκίνητα αν εχουν φαει ζωρια ακριβος πριν δεν ενερογπιιται (Σε καποια απο την αλλη ειναι αλλαν νταλλον )
getty Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Σε φανάρι με κατηφόρα με μεγάλη κλίση έχω κοντέψει να τρακάρω με το start-stop (νοικιάρικο renault clio diesel). Ανάβει το πράσινο, αφήνω φρένο αλλά επειδή είχα άλλον μπροστά δεν πάτησα γκάζι με αποτέλεσμα να μην ανάψει ο κινητήρας και να μην πιάνει το φρένο. Δεν θυμάμαι πώς τη γλίτωσα αλλά ήταν πολύ εκνευριστικό... Έχει τύχει σε κανέναν άλλο; Επεξ/σία 9 Δεκεμβρίου 2022 από getty
Black Demis Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 5 λεπτά πριν, getty είπε Σε φανάρι με κατηφόρα με μεγάλη κλίση έχω κοντέψει να τρακάρω με το start-stop (νοικιάρικο renault clio diesel). Ανάβει το πράσινο, αφήνω φρένο αλλά επειδή είχα άλλον μπροστά δεν πάτησα γκάζι με αποτέλεσμα να μην ανάψει ο κινητήρας και να μην πιάνει το φρένο. Δεν θυμάμαι πώς τη γλίτωσα αλλά ήταν πολύ εκνευριστικό... Έχει τύχει σε κανέναν άλλο; αυτο που εγραψα σε καποια αυτοκινιτα ειναι αλλαν νταλλον το start and stop πχ σε μενα αν γινοταν αυτο με το που δει οτι φρενο εχασε τιν πίεση του ανάβει αυτοκίνητο με το που δει οτι πήρε καποια ταχύτητα αναβει αυτοκίνητο με το που δει οτι εχει πολυ κατηφόρα δεν μπαινει καν μπρος (η ανηφόρα)
getty Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Μα αυτή θα έπρεπε να είναι η αναμενόμενη λειτουργία του. Αν επιτρέπεται ποια αυτοκίνητα κάνουν αυτά που λες; Επεξ/σία 9 Δεκεμβρίου 2022 από getty
Black Demis Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 9 Δεκεμβρίου 2022 52 λεπτά πριν, getty είπε Μα αυτή θα έπρεπε να είναι η αναμενόμενη λειτουργία του. Αν επιτρέπεται ποια αυτοκίνητα κάνουν αυτά που λες; το δικο μου κάνει πάντως και ειναι απο τα πρώτα start and stop (colt του 2012)
Μάκαρος Δημοσ. 10 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 10 Δεκεμβρίου 2022 3 ώρες πριν, Black Demis είπε στα περισσότερα αυτοκίνητα αν εχουν φαει ζωρια ακριβος πριν δεν ενερογπιιται (Σε καποια απο την αλλη ειναι αλλαν νταλλον ) Ακριβως επειδή υπάρχουν μικροδιαφορές ανάμεσα στις εταιρείες, δεν θέλω να μάθω αν θα λειτουργήσει μετά από ζόρια ή Οχι. 😂 Γι αυτό το σβήνω παντα με το που μπω, ασχετα αν θα το κυνηγήσω το αμάξι ή Οχι
andreaspA Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2022 Στις 7/12/2022 στις 3:09 ΜΜ, armagedwnn είπε Παιδιά ο Τάσος ξέρει μόνο, επειδή το είπε ο Τάσος. Όλοι οι υπόλοιποι να πάμε για βρούβες και να τα αφήσουμε στο φωτεινό παντογνώστη τα υπόλοιπα. ναι αυτο βλεπω. Εκτος απο ασφαλειες, ειναι γενικα φωτεινος παντογνώστης. Γνωρίζει τα πάντα και άριστα. Εχω γνωρισει πολλους τετοιους τυπους στην ζωη μου.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα