Προς το περιεχόμενο

Το νέο Prius (2023) της Toyota είναι οικονομικότερο σε κατανάλωση καυσίμου από την περασμένη γενιά


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε μια εκδήλωση, λίγο πριν ανοίξει τις πύλες του το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες 2022, η Toyota αποκάλυψε την 5η γενιά του Prius, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για το οικονομικότερο μοντέλο όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό όχημα της Toyota (Plug-In Hybrid EV, PHEV) και με βάση τις εκτιμήσεις της ίδιας της αυτοκινητοβιομηχανίας, η βασική προσθιοκίνητη έκδοση έχει συνδυαστική βαθμολογία οικονομίας καυσίμου 57 mpg (US), που παρουσιάζεται βελτιωμένη (4,13 λίτρα/100 χλμ.) σε σχέση με τη βαθμολογία 56 mpg του απερχόμενου μοντέλου.

toyota-prius-2023-2.jpeg

Το 5ης γενιάς Prius βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-C, η οποία βοήθησε την Ιαπωνική εταιρεία να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, τη θέση οδήγησης καθώς και να μειώσει το ίδιο το βάρος του οχήματος σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο επίσης, το νέο Prius διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5 εκατοστά, είναι περίπου 5 εκατοστά χαμηλότερο και σχεδόν 2,2 εκατοστά φαρδύτερο στο πίσω μέρος. Επιπλέον, είναι αρκετά ομορφότερο με την Toyota να προσανατολίζεται σε μία περισσότερο σπορ και μοντέρνα εμφάνιση. Θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις LE, XLE και Limited με τις δύο τελευταίες να διαθέτουν μεγαλύτερους τροχούς   

toyota-prius-2023-3.jpeg

Φυσικά, το νέο Prius έρχεται με βελτιωμένες επιδόσεις αξιοποιώντας το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Ιαπωνικής εταιρείας και μία προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, που προσφέρει 15% αυξημένη απόδοση σε σύγκριση με την παλαιότερη τεχνολογία νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Η νέα μπαταρία 13,6 kWh είναι πιο συμπαγής, μικρότερη και ελαφρύτερη επίσης.

Δεδομένου πάντως ότι το Prius εξακολουθεί να είναι ένα plug-in hybrid όχημα, το οποίο δεν βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια, η Toyota προχώρησε και στην βελτίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που πλέον έχει χωρητικότητα 2 lt. Σύμφωνα με την Toyota, οι προσθιοκίνητες εκδόσεις έχουν απόδοση 194 ίππων και μπορούν να επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε περίπου 7,2 δευτερόλεπτα, όταν οι απερχόμενες εκδόσεις FWD μπορούσαν από στάση να φτάσουν τα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα. Τα μοντέλα AWD (All-Wheel Drive) έχουν απόδοση 196 ίππων και μπορούν να επιταχύνουν έως στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε περίπου 7 δευτερόλεπτα. Όλα οι εκδόσεις επίσης διαθέτουν τρεις λειτουργίες οδήγησης: ECO (βελτιωμένη οικονομία καυσίμου) POWER και SPORT, με τις δύο τελευταίες να αυξάνουν την απόκριση του γκαζιού.

toyota-prius-2023-4.jpeg

Στο εσωτερικό βλέπουμε έναν επανασχεδιασμένο διάκοσμο που χωρισμένος σε τρεις ζώνες και με την 7” οθόνη LCD να κυριαρχεί στο κέντρο της κονσόλας. Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του οχήματος περιλαμβάνονται αρκετές υποδοχές USB-C και το σύστημα Toyota Audio Multimedia που παρέχει συμβατότητα στα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto.

Το Connected Service Drive Connect της Toyota παρέχει επίσης στους κατόχους του οχήματος πρόσβαση σε έναν έξυπνο ψηφιακό βοηθό που μπορεί να ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές καθώς και σε cloud-based πλοήγηση, που μπορεί να κατεβάσει τις πιο πρόσφατες διαθέσιμες πληροφορίες/δεδομένα χαρτών, κίνησης και άλλες λεπτομέρειες από το cloud ώστε ο οδηγός να έχει πάντα την τελευταία ενημέρωση. Και στην περίπτωση που ο κάτοχος του οχήματος χαθεί ή δυσκολεύεται να βρει τον δρόμο για τον επόμενο προορισμό του, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία «Destination Assist» για να μιλήσει ζωντανά με κάποιον εκπρόσωπο της εταιρείας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

toyota-prius-2023-5.jpeg

Όσον αφορά το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, υπάρχει το σύστημα Monitor Blind Spot με Rear Cross Traffic Alert καθώς και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω με αυτόματο φρενάρισμα σε όλες τις εκδόσεις. Η έκδοση Limited διαθέτει επιπλέον Panoramic View Monitor που παρέχει μία ζωντανή εικόνα 360 μοιρών γύρω από το όχημα και σύστημα hands-free που μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς στην παράλληλη στάθμευση ή στην στάθμευση με την όπισθεν. Επιπλέον, το 5ης γενιάς Prius συνοδεύεται από την τελευταία έκδοση του συστήματος ενεργητικής ασφάλειας της Toyota, Safety Sense, ένα σύνολο από τεχνολογίες που αφορούν τις συγκρούσεις, την ανίχνευση πεζών, την υποβοήθηση, την αλλαγή λωρίδας ή το cruise control κ.ά.

Μια νέα προσθήκη στο σύστημα είναι η προληπτική υποβοήθηση οδήγησης που επιτρέπει το απαλό φρενάρισμα στις στροφές ή όταν αντιληφθεί μπροστά κάποιο άλλο όχημα, πεζό ή ποδηλάτη. Η Toyota δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τιμή και τη διαθεσιμότητα του 5ης γενιάς Prius (2023). Η εταιρεία θα αποκαλύψει περισσότερα στοιχεία πριν από το τέλος του έτους.

toyota-prius-2023-6.jpeg


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 63
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Φοβερό νέο, indeed 

Βασικά άξιο αναφοράς νέο θα ήταν εάν εταιρεία παρουσίαζε μοντέλο που θα είχε μεγαλύτερη κατανάλωση από το απερχόμενο…

  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έχει γίνει κάποια μελέτη που να περιλαμβάνει....

1. Διαφορά κόστους του PRIUS από ένα αντίστοιχο συμβατικό

2. Μείωση κατανάλωσης λογω υβριδικού

3. Κόστος αλλαγής μπαταρίας όταν περάσει το χρόνο της (κάτι ακούω για 6 χρόνια και κόστος αλλαγής κάτι χιλιάδες ευρώ).

ώστε να βγει μία σοβαρή απόφαση αν συμφέρει και πόσο; και επιπλέον σε πόσο χρόνο αποσβενεις το αυξημένο κόστος αγοράς; 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, Nakis93 είπε

57mpg = 4,13 l/100km. 

Ο αρθρογράφος νομίζει ότι απευθύνεται σε αμερικανάκια ή απλά βαριόταν να κάνει τη μετατροπή.

Και φυσικά η πραγματική κατανάλωση θα είναι της τάξης 6,5 με 7 l/km (τουλάχιστον)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, dchatz είπε

έχει γίνει κάποια μελέτη που να περιλαμβάνει....

1. Διαφορά κόστους του PRIUS από ένα αντίστοιχο συμβατικό

2. Μείωση κατανάλωσης λογω υβριδικού

3. Κόστος αλλαγής μπαταρίας όταν περάσει το χρόνο της (κάτι ακούω για 6 χρόνια και κόστος αλλαγής κάτι χιλιάδες ευρώ).

ώστε να βγει μία σοβαρή απόφαση αν συμφέρει και πόσο; και επιπλέον σε πόσο χρόνο αποσβενεις το αυξημένο κόστος αγοράς; 

Από όσο γνωρίζω στα προηγούμενα υβριδικά μπαταρία δεν αλλάζεις. Είναι ευ όρου ζωής. Τώρα για το μοτέρ. Θα σου αντέξει μόνο 240.000 χιλιόμετρα. 

Τα λεφτά του θα στα βγάλει μόνο στην πόλη. 

  • Confused 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

A ρε Τέσλα! Το Prius έπεσε 30% στο 0-100 και πλέον έχει επιδόσεις hot hatch!

(Αν δεν υπήρχε σοβαρός ανταγωνισμός δεν υπήρχε περίπτωση η Τουοτα να προσπαθήσει τόσο πολύ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, tsakvas είπε

Από όσο γνωρίζω στα προηγούμενα υβριδικά μπαταρία δεν αλλάζεις. Είναι ευ όρου ζωής. Τώρα για το μοτέρ. Θα σου αντέξει μόνο 240.000 χιλιόμετρα. 

Τα λεφτά του θα στα βγάλει μόνο στην πόλη. 

Eυ όρου ζωής μπαταρία λιθίου δε το κόβω. Αν ήταν ευ όρου ζωής θα είχε και εγγύηση ευ όρου ζωής. Καλό θα ήταν να μας έλεγε κάποιος ιδιοκτήτης τι παίζει, όχι μόνο τι ισχύει, τι προκύπτει στην πράξη είναι το θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 minutes ago, dchatz said:

έχει γίνει κάποια μελέτη που να περιλαμβάνει....

1. Διαφορά κόστους του PRIUS από ένα αντίστοιχο συμβατικό

2. Μείωση κατανάλωσης λογω υβριδικού

3. Κόστος αλλαγής μπαταρίας όταν περάσει το χρόνο της (κάτι ακούω για 6 χρόνια και κόστος αλλαγής κάτι χιλιάδες ευρώ).

ώστε να βγει μία σοβαρή απόφαση αν συμφέρει και πόσο; και επιπλέον σε πόσο χρόνο αποσβενεις το αυξημένο κόστος αγοράς; 

Επειδή κοιτάζω κάτι μεταχειρισμένα τώρα (Αγγλία όμως) ανά 6 χρόνια δεν παίζει. Νομίζω η Toyota λέει 10 χρόνια και 100Κ miles αλλά τουλάχιστον εδώ βλέπεις prius με 250Κ miles + (τα έχου πολύ οι uberάδες). Κόστος αλλαγής μπαταρίας δεν γνωρίζω (χθες είδα για το insight 2k+) αλλά νομίζω μέχρι τα 150-200Κ Km... είσαι οκ

32 minutes ago, fotisdra said:

To fiesta του 10 με υγραεριο που αγορασα προχθες 5κ ειναι μακραν πιο οικονομικό (και όμορφο)

ΑΝάλογα τι προβλήματα θα βγάλει (το απεύχομαι). Πάντως το Prius είναι και 2πλάσιο μέγεθος και 1-2 κατηγορίες πάνω

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, dchatz είπε

Eυ όρου ζωής μπαταρία λιθίου δε το κόβω. Αν ήταν ευ όρου ζωής θα είχε και εγγύηση ευ όρου ζωής. Καλό θα ήταν να μας έλεγε κάποιος ιδιοκτήτης τι παίζει, όχι μόνο τι ισχύει, τι προκύπτει στην πράξη είναι το θέμα.

11 χρόνια είναι η εγγύηση στις μπαταρίες. Επίσης 4.1 λτ/ 100χλμ έχω μέση πραγματική κατανάλωση (Yaris Hybrid).

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, panagi0tisgr είπε

Παίζει να ειναι το μοναδικό Toyota που μου αρέσει 🤣

Κι εμένα! Ιδίως μέσα είναι σούπερ! Δε ξέρω πως τα κατάφερε η Toyota κι έφτιαξε όμορφο αμάξι, για μία φορά! :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...