sattack Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Tο 2009 η RB με τον Newey ξεκινησε πισω αναρτησεις pull-rod το 2009 και σιγα σιγα την αντεγραψαν ολοι, ωστε απο το 2015-2021 ολες οι ομαδες ειχαν διαταξη εμπρος: push-rod, πισω: pull-rod. Ερχεται το 2022 με το ground effect και η RB το αντιστρέφει πλήρως και επισης και η McLaren, η μόνη άλλη! Οι αλλοι μεγάλοι κρατάνε την παλιά διάταξη! Βέβαια αυτό από μόνο του δεν φτανει, οπως φαινεται απο το γεγονος οτι η McLaren στην αρχη τα πηγαινε χαλια, αλλα μάλλον είναι απαραίτητο ώστε να "χτισουν" μετα σωστά επάνω την καλύτερη αεροδυναμική πλατφόρμα, πράγμα που έκανε η McLaren με ενα update ενώ οι άλλοι βολοδερνουν... Περιμένω να δω την παρακάτω λίστα (που ακόμα και το επίσημο site της F1 έκανε λάθος στην πίσω ανάρτηση της McLaren! push είναι τωρα πίσω), πόσο θα αλλάξει το 2024 και πόσο θα εναρμονιστουν όλοι με το σύστημα της RB (και McLaren). Βέβαια μετά πρέπει να βάλουν και σωστές antisquat ρυθμίσεις πίσω για να μην χαμηλώνει στις επιτάχυνσεις και κάνει porpoising και antidive μπροστά στο φρεναρισμα για να κρατάει συνέχεια σε σταθερό υψος το πάτωμα και να διατηρεί μεγάλο downforce συνεχώς. Και να φτιάξουν και venturi tunnels σαν της RB. Kαι να φτιάξουν και ότι καινούργιο φτιάξει η RB για του χρόνου... 😅 Α μωρή μουλαρα τι μ@λ@κιες μας βάζεις να ψάχνουμε βραδιάτικα...😅 Fix you f@cking cars! 4 3
mandos Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Ποια η διαφορά push/pull σε λίγες ελληνικές λέξεις; Επίσης, η ΑΜ (και η Mercedes τώρα) φαίνεται να είχαν καλό πακέτο ακόμα και με ανάποδη διάταξη. Όπως η Ferrari πέρσι. Όχι επιπέδου Newey/RBR, αλλά είχαν/έχουν κάτι αξιόλογο. Είναι σίγουρα πολλά που παίζουν ρόλο.
Δημοφιλής ανάρτηση sattack Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) H διαφορά είναι αυτή η ράβδος αναμεσα σε σασι και τροχό που έχω σημειώσει εδώ με το μπλε. Όλες οι λυσεις έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτηματα και μένει να φανεί ποσο καλύτερα μπορει κανεις να εκμεταλευτει τα μεν και να περιορίσει τα δε. Τώρα δε θα γίνουμε μηχανικοι στα γεράματα επειδή πάμε να καταλάβουμε που τα χει κάνει σκ@τ@ η μουλαρα, αλλά μερικά πολύ χοντρικά πράγματα μπορούμε να υποθέσουμε. Πρώτον, κάθε φορά όλες τις νέες αλλαγές τις έχει κάνει ο Newey και στο τέλος όλοι τρέχουν από πίσω να τις υιοθετήσουν. Όλοι! Αυτό κάτι λέει. Το 2009 έβαλε πίσω ανάρτηση pull-rod για πρωτη φορα μετα απο δεκαετιες στη F1 και στο τελος κατέληξαν όλες οι ομάδες να τρέχουν έτσι, ειδικα μολις καταργηθηκε το Double Diffuser. Από τα λιγα που καταλαβαίνω, τότε έδινε ετσι περισσότερο χώρο στο από πάνω μέρος του σασί, επειδή τότε το downforce δημιουργουταν κυριως απο την πάνω επιφάνεια του μονοθεσιου. Τώρα όμως το downforce δημιουργείται κυριως από κάτω, από το πατωμα, και ο Newey με push-rod (βλέπε σχημα) αφήνει περισσότερο χώρο από κάτω στην πίσω ανάρτηση. Αυτό το συνδυάζει με antisquat χαρακτηριστικά ωστε να μην βυθιζεται κατω το πίσω μερος κατα την επιτάχυνση. Δεν είμαι μηχανικός και δεν ξέρω πως ακριβως το κανει αυτό, αλλά το τελικό αποτέλεσμα αυτών των 2 είναι να έχει πίσω πολύ χώρο να περναει ο αερας, ακόμα και όταν βάζει το αυτοκίνητο σε πολύ χαμηλό ride height. Aντιθετα οι άλλοι έχουν λιγότερο χώρο για όγκο αέρα. Το πρόβλημα ειναι, ότι όσο πιο χαμηλά ειναι το πάτωμα τόσο πιο πολύ downforce έχεις, αλλά όταν μειωθεί κάτω από ενα κριτικό οριο ο όγκος του αέρα που φεύγει απο κάτω προς τα πισω, σκάει κάτω το μονοθεσιο, καταργούνται ολα τα αεροδυναμικα και ξανασηκωνεται μετα ψηλα, και ετσι αρχίζει το bouncing και το porpoising. Με βάση τα παραπάνω, η RB μπορεί και τρέχει με το πάτωμα πιο χαμηλα από τους άλλους χωρίς bouncing και porpoising και για αυτό εχει καλύτερο downforce από το πατωμα. Οι άλλοι αναγκαζονται να βάλουν μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα για να πάρουν λίγο περισσότερο downforce, αλλά η πίσω πτέρυγα δίνει και drag στην ευθεια. Από χέρι χαμένοι λοιπόν. Χαμηλότερο downforce, χαμηλότερες ταχύτητες στις στροφές, περισσότερο drag, χαμηλότερες ταχύτητες στις ευθείες. Μόνο όταν η πίστα έχει σαμαρακια και αναγκάζεται η RB να σηκώσει το πατωμα για να μη βρίσκει κάτω και φθείρεται το ξύλινο plank και ακυρωθεί, μόνο τότε χάνει απόδοση και την πλησιάζουν οι άλλοι. Στο Spa αυτό γινοταν μόνο στην Eau Rouge, οπότε αντί να σηκώσουν το πάτωμα είπαν στους οδηγούς να αφήνετε το γκάζι εκεί, ενω όλοι οι αλλοι την έπαιρναν με τέρμα γκάζι. Στη Σιγκαπούρη έχει πολλά σαμαρακια, σήκωσαν πολύ το μονοθεσιο, έχασαν όλο το πλεονέκτημα που είχαν από τους άλλους. Στο Austin ειχε καμποσα, το σήκωσαν αρκετά, οι άλλοι τους πλησίασαν, αλλά φαίνεται οι άλλοι δεν το σήκωσαν αρκετά και η μία Μerc και η μία Ferrari που ελέγχθηκαν είχαν φθειρει την ξύλινη σανίδα ενώ η RB όχι. Στη δε μπροστά συνάρτηση, τώρα ο Newey (και η McLaren) βάζει pull-rod. Αυτό χρειάζεται λίγο χώρο από κατω. Αλλά αυτό του αρέσει του Newey, μαλλον δινει αρκετο αερα στα venturi tunnels. Βάζει και antidive για να μην βουτάει το μπροστά στο φρενάρισμα. Ούτε αυτό ξέρω πως ακριβως γίνεται, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι όλη η πλατφόρμα παραμενη σταθερή, ούτε βουτάει το μπροστά στο φρεναρισμα, ούτε το πίσω στην επιτάχυνση. Οπότε δουλεύει φουλ το downforce σε όλη τη διάρκεια της στροφής και παίρνει τις γρηγορες στροφες ο Max με περισσότερη ταχύτητα από τους άλλους. Ο Perez δεν παίρνει τίποτα γιατί δεν μπορεί να κάνει τις απειρες μικρό διορθώσεις που κάνει ο Μax για να ελέγξει την υπερστροφη που εχει το μονοθεσιο. Ο Perez θέλει απότομες αργές στροφές, να φρενάρει τελευταίος, να στρίψει και να ξαναγκαζωσει, χωρις πολλα-πολλα, γι αυτό τα πάει καλά στα Street circuits με τις ορθές γωνιες. Το μόνο μειονέκτημα του antidive μπροστα είναι ότι δεν πιέζει πολύ τα εμπρός ελαστικά, δεν ανεβάζουν εύκολα θερμοκρασία. Γι αυτό η RB δυσκολεύεται να φέρει τα εμπρός σε καλή θερμοκρασία με ένα outlap, και είναι πιο ευάλωτη να χάσει στο Quali από τη Ferrari. Στον αγώνα όμως, μετά από λίγους γύρους τα φέρνει σε καλή θερμοκρασία και αρχίζει ο Max να βαράει γύρους σε υψηλα επίπεδα. Και ο Leclerc θα μπορούσε να βαράει γύρους σε υψηλά επίπεδα στον αγώνα, δεν είναι θέμα ικανότητας οδηγού, ανάμεσα σε αυτούς τους 2, για το race pace τους. Είναι ότι η RB αντέχει να το κάνει για πολλούς γύρους χωρίς να υπερθερμαινονται τα λαστιχα της, γιατί όλο αυτό το στήσιμο του μονοθεσιου με τις αναρτήσεις και το πάτωμα, κάνουν ακριβώς αυτό, δεν υπερθερμαινουν τα ελαστικά. Αν πήγαινε ο Leclerc να κάνει το ίδιο, μετά από 3-4 γύρους θα έχει κάψει τα λαστιχα, θα πέφτουν 1-2 sec σε απόδοση και θα χρειάζεται αλλαγή... Αυτά καταλαβαίνω εγώ, και περιμένω να δω του χρόνου ποσοι θα έχουν αλλάξει τελείως το setup τους για να ακολουθήσουν το δρόμο του Newey. Επεξ/σία 1 Νοεμβρίου 2023 από sattack 17 18
mandos Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Πρέπει να έγραψες το καλύτερο post σε οποιόδηποτε από τα F1 threads έχουν εμφανιστεί τόσα χρόνια εδώ μέσα. Ευχαριστώ! 1 1
ep1 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 4 ώρες πριν, sattack είπε H διαφορά είναι αυτή η ράβδος αναμεσα σε σασι και τροχό που έχω σημειώσει εδώ με το μπλε.... . Σε ευχαριστούμε πολύ για την αναλυτικότατη ανάρτηση! Απορία επειδή έχω χάσει την μπάλα με τις μετεγγραφές. Έχει πάει καποιο μεγάλο κεφάλι απο RBR σε McLaren? Μήπως οφείλεται και εκεί η θεαματική της βελτίωση.
ghostrider Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2023 6 λεπτά πριν, ep1 είπε Σε ευχαριστούμε πολύ για την αναλυτικότατη ανάρτηση! Απορία επειδή έχω χάσει την μπάλα με τις μετεγγραφές. Έχει πάει καποιο μεγάλο κεφάλι απο RBR σε McLaren? Μήπως οφείλεται και εκεί η θεαματική της βελτίωση. Δεν θυμαμε κατι. Αυτο που θυμαμε ειναι οτι απο Rb ειχε παει ο fallows (2ος η 3ος πισω απο newey) σε AM . Επισης καποιος απο RB σε φοραδα αλλα δεν ξερω αν ξεκινησε να δουλευει μιας και ειχε γινει αντικειμενο διαπραγματευσης το gardening leave του με αυτο του mekies που πηγε απο φοραδα σε AT (RB family).
JLEE Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 20 ώρες πριν, sattack είπε Τώρα δε θα γίνουμε μηχανικοι στα γεράματα επειδή πάμε να καταλάβουμε που τα χει κάνει σκ@τ@ η μουλαρα, αλλά μερικά πολύ χοντρικά πράγματα μπορούμε να υποθέσουμε. Παραδέξου οτι έχεις κάνει τόση μελέτη μόνο και μόνο για να βοηθήσεις τον κόκκινο σίφουνα να πάρει πρωτάθλημα του χρόνου!!
papp0us Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 https://www.facebook.com/watch?v=678712044027131 φαντάσου τώρα να έχει δώσει τόσο χρήμα και να είναι Ferrari 🤣🤣🤣🤣🤣 1
specre Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 @papp0us τώρα μας μ@μισες, ότι ομάδα και να είναι
mandos Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 οθόνες, gpu και hdmi καλώδια πρέπει να κάνουν όσο κάνει το σπίτι μου...
Gatilaras Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 2 hours ago, papp0us said: https://www.facebook.com/watch?v=678712044027131 φαντάσου τώρα να έχει δώσει τόσο χρήμα και να είναι Ferrari 🤣🤣🤣🤣🤣 Με τα πρωτα πετρελαια που θα βγαλω θα φτιαξω κ εγω ενα τετοιο🤣
papp0us Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 10 λεπτά πριν, Gatilaras είπε Με τα πρωτα πετρελαια που θα βγαλω θα φτιαξω κ εγω ενα τετοιο🤣 Με την οθόνη που έχει έξω απο το δωμάτιο, είμαι ήδη εκτός budget
Anubis13 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Από που ψωνιζει; Το θέλω και εγώ αυτό το συνολάκι 😆 Επεξ/σία 2 Νοεμβρίου 2023 από Anubis13
specre Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, ASFE είπε Εφθασε ο Λουης στην πιστα😍 Και από μπροστά: Επεξ/σία 2 Νοεμβρίου 2023 από specre 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις