Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2023


Diinekis21

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, papp0us είπε

At the 2022 Spa race, Formula 1 introduced technical directive ‘TD039’ to reduce porpoising (because Mercedes was pushing for changes to the cars) and to close a loophole in the technical regulations that was being exploited by Ferrari and Red Bull.

Το γράφει μέσα το άρθρο που ο ίδιος έστειλες. Δηλαδή το πρόβλημα σου ειναι οτι κλέβατε και σας πιάσανε; 

Βάση κανονισμού, το πάτωμα έπρεπε να ήταν άκαμπτο. Το οτι το τρέχατε λάστιχο μέχρι να σας πιάσουν, δε σημαίνει οτι πρέπει να νιώθετε αδικημένοι που σας έπιασαν. Σου είχα πει και τότε. Την ίδια κλεψιά είχε κάνει και η Redbull. Αυτοί όμως είχαν την τεχνογνωσία όχι μόνο να το φτιάξουν, αλλα να γίνουν και καλύτεροι απο πριν.

Αν ψάχνεις τον λόγο που η Ferrari είναι πλέον πιο πίσω και απο μια τραγική Mercedes, μπορώ με σιγουριά να σου πω οτι δε φταίει η αλλαγή τρόπου μέτρησης ενός χαρακτηριστικού που τα μονοθέσια ήταν εξαρχής αναγκασμένα να ακολουθούν για να θεωρούνται σύννομα για να αγωνιστούν.

Δεν τρέξατε με άδικο μειονέκτημα το δεύτερο μισό πρωτάθλημα, τρέξατε με άδικο πλεονέκτημα το πρώτο μισό.

Το οτι η Ferrari είχε βασίσει ολόκληρο το Sidepod Design της σε μια κλεψιά, δε μου προκαλεί έκπληξη. Είναι τόσο Ferrari κίνηση, που μου μοιάζει σχεδόν λογικό. Απο εκει και πέρα δεν καταλαβαίνω γιατι θα πρέπει να νιώσω άσχημα που σας έπιασαν.

Αν και μαλλον μιλαω σε τοιχο ουτε θελω να νοιωσεις ασχημα για την Ferrari ουτε με ενδιαφερει,ακομα μου απαντας με αοριστιες. Γιατι την πηραν πισω την οδηγια τοτε...? Μου λες οτι ειναι μερος των νεων κανονισμων κατι που δεν ισχυει... σου λεω οτι αν μια ομαδα βρει τροπο παλι να πεσει κατω απο το οριο που οριζουν θα επαναφερουν παλι την οδηγια..? Τωρα αν το βρισκεις σοβαρο ολο αυτο τοτε τι να πω, παω πασο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

33 λεπτά πριν, mtifosi είπε

Αν και μαλλον μιλαω σε τοιχο ουτε θελω να νοιωσεις ασχημα για την Ferrari ουτε με ενδιαφερει,ακομα μου απαντας με αοριστιες. Γιατι την πηραν πισω την οδηγια τοτε...? Μου λες οτι ειναι μερος των νεων κανονισμων κατι που δεν ισχυει... σου λεω οτι αν μια ομαδα βρει τροπο παλι να πεσει κατω απο το οριο που οριζουν θα επαναφερουν παλι την οδηγια..? Τωρα αν το βρισκεις σοβαρο ολο αυτο τοτε τι να πω, παω πασο...

Η οδηγία TD(technical directive)39 είχε εκδοθεί ώστε οι ομάδες να υποχρεωθούν να έχουν ένα μέγιστο εύρος αναπηδήσεων aka porpoising πάνω απο το οποίο ήταν υποχρεωμένες να ανεβάσουν το αυτοκίνητο πιο ψηλά, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο.

Το 2023 όλες οι ομάδες είναι αναγκασμένες να έχουν πιο ψηλά το αυτοκίνητο, αφου ο κανονισμός άλλαξε απο πέρσι για φέτος, (δεν σου έχει κάνει εντύπωση που κανένας δεν έχει πλέον θέμα αναπηδήσεων;) οπότε δεν υπάρχει λόγο να έχουν τον αισθητήρα που μέτραγε τις αναπηδήσεις.

Την ίδια ώρα με την ίδια TD, η FIA άλλαξε τον τρόπο ελέγχου του πάχους και της ακαμψίας του πατώματος, γιατι είχαν την υποψία πως ομάδες είναι εύκαμπτο πάτωμα, που τους επέτρεπε να τρέχουν πολύ πιο χαμηλά τα μονοθέσια τους, χωρίς να παρουσιάζουν ταλαντώσεις, κάτι που δε θα συνέβαινε αν ήταν άκαμπτα ώς όφειλαν.

Ο νέος τρόπος αυτός ελέγχου, με περισσότερα σημεία ελέγχου του πατώματος είναι ο default τρόπος μέτρησης, δε χρειάζετε την οδηγία εν ενεργεία. Ο τρόπος ελέγχου άλλαξε απο εκείνο το σημείο και μετά, και αυτό ήταν. Την ίδια ώρα, ΔΕΝ ελέγχουν πλέον το εύρος των αναπηδήσεων, γιατι πολύ απλά με το ανέβασμα του ύψους στα +15mm απο το έδαφος, τα μονοθέσια, δεν παρουσιάζουν Porpoising πλέον, οπότε δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει πλέον η TD.

Τώρα είναι αρκετά "ορισμένα" αυτά που σου λέω;

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η οδηγία στην ουσία πλέον έγινε κανονισμός. Αν κάποιος κλέψει και πάλι θα έχει αρχικά κυρώσεις βάση των κανονισμών και μετέπειτα θα βγει νέα τεχνική οδηγία για επιπλέον έλεγχο της εφαρμογής ή όχι του κανονισμού. Πέρσι αυτό δεν επέφερε κυρώσεις γιατί στην ουσία η Φερράρι και ρεντμπουλ ήταν συνομες με γράμμα του κανονισμού αλλά όχι με το πνεύμα. Αυτός ήταν ο λόγος εφαρμογής της τεχνικής οδηγίας (πέρα από μερσεντα )

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, papp0us είπε

Η οδηγία TD(technical directive)39 είχε εκδοθεί ώστε οι ομάδες να υποχρεωθούν να έχουν ένα μέγιστο εύρος αναπηδήσεων aka porpoising πάνω απο το οποίο ήταν υποχρεωμένες να ανεβάσουν το αυτοκίνητο πιο ψηλά, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο.

Το 2023 όλες οι ομάδες είναι αναγκασμένες να έχουν πιο ψηλά το αυτοκίνητο, αφου ο κανονισμός άλλαξε απο πέρσι για φέτος, (δεν σου έχει κάνει εντύπωση που κανένας δεν έχει πλέον θέμα αναπηδήσεων;) οπότε δεν υπάρχει λόγο να έχουν τον αισθητήρα που μέτραγε τις αναπηδήσεις.

Την ίδια ώρα με την ίδια TD, η FIA άλλαξε τον τρόπο ελέγχου του πάχους και της ακαμψίας του πατώματος, γιατι είχαν την υποψία πως ομάδες είναι εύκαμπτο πάτωμα, που τους επέτρεπε να τρέχουν πολύ πιο χαμηλά τα μονοθέσια τους, χωρίς να παρουσιάζουν ταλαντώσεις, κάτι που δε θα συνέβαινε αν ήταν άκαμπτα ώς όφειλαν.

Ο νέος τρόπος αυτός ελέγχου, με περισσότερα σημεία ελέγχου του πατώματος είναι ο default τρόπος μέτρησης, δε χρειάζετε την οδηγία εν ενεργεία. Ο τρόπος ελέγχου άλλαξε απο εκείνο το σημείο και μετά, και αυτό ήταν. Την ίδια ώρα, ΔΕΝ ελέγχουν πλέον το εύρος των αναπηδήσεων, γιατι πολύ απλά με το ανέβασμα του ύψους στα +15mm απο το έδαφος, τα μονοθέσια, δεν παρουσιάζουν Porpoising πλέον, οπότε δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει πλέον η TD.

Τώρα είναι αρκετά "ορισμένα" αυτά που σου λέω;

Και ποιος λεει πως δεν υπαρχει porpoising.? Μια χαρα εχουν ακομα ειδικα η Ferrari και η Alfa Romeo.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, papp0us είπε

Δηλαδή το πρόβλημα σου ειναι οτι κλέβατε και σας πιάσανε; 

Well said, ειλικρινά. Ωστόσο η λέξη "κλέβατε" εδώ δεν είναι σωστή θεωρώ. Δεδομένου ότι δεν ψάχνουμε και για ηθική ανάμεσα στις ομάδες, ειδικά στην F1 αλλά και σε κάθε άθλημα.

Δεν θα πω ότι έκλεψαν, όχι με βάση τους περσινούς κανονισμούς. Γι'αυτό και φέτος είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα, έτσι ώστε φέτος να θεωρείται κλέψιμο κάτι τέτοιο.

Αναφορά σε κείμενο

A loophole is a technicality that allows a person or business to avoid the scope of a law or restriction without directly violating the law.

Από κάτι τέτοια loopholes υπάρχει και εξέλιξη εξάλλου.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, mandos είπε

Well said, ειλικρινά. Ωστόσο η λέξη "κλέβατε" εδώ δεν είναι σωστή θεωρώ. Δεδομένου ότι δεν ψάχνουμε και για ηθική ανάμεσα στις ομάδες, ειδικά στην F1 αλλά και σε κάθε άθλημα.

Δεν θα πω ότι έκλεψαν, όχι με βάση τους περσινούς κανονισμούς. Γι'αυτό και φέτος είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα, έτσι ώστε φέτος να θεωρείται κλέψιμο κάτι τέτοιο.

Από κάτι τέτοια loopholes υπάρχει και εξέλιξη εξάλλου.

Ναι σωστά, έχεις δίκιο. Δε ψάχνω ηθική στους καρχαρίες. Μακάρι να "κλέβανε" όλοι μέχρι να τους πιάσουν. Η F1 δεν έχει νόημα αν δεν προσπαθούν να τεντώσουν τους κανονισμούς όσο και όπου τους παίρνει, και όλοι οι σχεδιαστές/μηχανικοί στις ομάδες για αυτό πληρώνονται. Για να βρουν αυτό που δεν έχουν βρει οι άλλοι, και δεν έχουν προβλέψει οι κανονισμοί.

Απο εκεί, μέχρι να υπάρχουν παράπονα όμως επειδή τους έπιασαν στα πράσα, και έχασε απόδοση το μονοθέσιο, είναι άλλη ιστορία.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, ep1 είπε

Πήραν πίσω την ΤD39;

πηραν πισω το monitoring . Δηλαδη το μετρημα που κανανε στα κατακορυφα g (και εμμεσα στο porpoising). 
Η TD39 επισημα δεν εχω δει να ανακληθηκε .. Απο την αλλη μπορει για το καλο του πρωταθληματος να την ανακαλεσουν :P sooner than later

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, Witcher1st είπε

Ελεγχος για τα οικονομικα του 2022 εχει γινει ή οχι;  Παντως με 400.000$ ανετα η Mercedes το επαιρνε στο Abu Dhabi.. Εναν κινητηρα εβαζε και τελος.

Θα μπορούσε να τον βάλει, δεν ήταν οικονομικό το θέμα, οι κινητήρες δε μετράνε στο cost cap. Έχουν απλα όριο στα χρήματα που μπορείς να δώσεις ανά PU, το οποίο δεν το θυμάμαι τώρα .

Ξεκόλλα και εσύ από το Αμπού Ντάμπι :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Witcher1st είπε

 ανετα η Mercedes το επαιρνε στο Abu Dhabi.. 

Έχει κολλήσει η βελόνα 

1 ώρα πριν, Witcher1st είπε

 ανετα η Mercedes το επαιρνε στο Abu Dhabi.. 

Έχει κολλήσει η βελόνα 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...