Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, James Bon είπε

Υποθέτω ότι αντί των Πανελλαδικών θα μπορούσαμε να έχουμε ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου αν κάποιος δεν κατορθώσει να βγάλει εγκαίρως το πρώτο έτος, τότε θ' αποβάλλεται από το αντίστοιχο τμήμα και δεν θα έχει δικαίωμα να ξαναεγγραφεί στο ίδιο ή σε ομότιμο αυτού για κάποιο διάστημα. 

Είμαι κατά αυτού του είδους ελεύθερης πρόσβασης, εξαιτίας της νοοτροπίας που έχουμε στην Ελλάδα γιατί εδώ κατατακτήριες πας και δίνεις, επιτυγχάνουν ας πούμε 10 άτομα και υπάρχουν ακόμα τουλάχιστον 2-3 που πέρασαν εκτός λίστας και το επιβεβαιώνουν οι ίδιοι από μόνοι τους, περήφανα κιόλας... φαντάσου αυτό να γίνει σε Πανελλαδική κλίμακα...

Πριν πολύ καιρό είχα ακούσει στη τηλεόραση ότι η σκέψη είναι να μπαίνεις με το βαθμό του απολυτηρίου στις σχολές χαμηλής ζήτησης και Πανελλαδικές να δίνουν μόνο όσοι ενδιαφέρονται για σχολή υψηλής ζήτησης π.χ. στρατιωτικές, ιατρική, νομική, κτλ. Αυτό καλό ακούγεται αλλά προκύπτει το εξής πρόβλημα με τις σχολές χαμηλής ζήτησης, ότι στην επαρχία (συγκεκριμένα όπου υπάρχει χαμηλός πληθυσμός, π.χ. νησιά) τα παιδιά παίρνουν υψηλότερες (κατά πολύ) βαθμολογίες σε σχέση με τα αντίστοιχα των μεγάλων πόλεων. Επίσης, αντίστοιχη διάκριση θα υπάρξει μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων...

Τέλος, αν γίνει αυτό με το πρώτο έτος που λες, τότε ουσιαστικά  όλο το βάρος των Πανελληνίων θα μεταφερθεί στα πανεπιστήμια και αυτό θα τα κάνει χειρότερα τα πράγματα. Οπότε, καταλήγω ότι για την Ελλάδα είναι μονόδρομος οι Πανελλήνιες.

Επεξ/σία από Stam123
  • Απαντ. 91
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πανελλήνιες αχρηστο παντελως σύστημα που προωθεί αποστήθιση, μη κριτική σκεψη και βεβαίως ο σημαντικότερος λογος υπαρξης του ειναι τα φροντιστήρια...Το σχολειο εχει απλα διαδικαστικό χαρακτηρα...

  • Sad 1
Δημοσ.

Οι πανελλήνιες θα υπάρχουν όσο υπάρχει και η υψηλή ζήτηση σίγουρα. 

Επίσης είναι μια ευκαιρία για τους μη έχοντες να σπουδάσουν, άσχετα αν αυτό οδηγεί σε σχολές με μεγάλο βαθμό ανύπαρκτης σύνδεσης με αγορά εργασίας. 

Καλώς ή κακώς (κακώς κατ εμέ) τα παιδιά που έχουν €, λύσεις έχουν πλέον πολλές (κολέγια, εξωτερικό, ιδιωτικά του κ#λου στο εξωτερικό, επί πληρωμή μεταπτυχιακα κλπ), οπότε δεν τα ακουμπά τόσο το... φίλτρο των πανελλαδικών. 

Το ζόρι πέφτει λοιπόν στην πλειοψηφία που θα διαγ(κ)ωνιστεί για τις καλές θέσεις και κατά πλειοψηφία θα πάρει κάτι που δεν το επιθυμεί λόγω υψ.ζητησης. Εκεί το φίλτρο των πανελλαδικών είναι μεν σκληρό αλλά αποδίδει δεδομένα ως θεσμός αρκετά αδιάβλητος. Μάλιστα απολαμβάνουν κ μεγάλου σεβασμού στην κοινωνία ως θεσμός διαχρονικά. 

Το μέτρο του φίλτρου στο Α έτος δεν θα είχε εφαρμογή στην Ελλάδα και σίγουρα θα προκαλούσε μια σπατάλη του προϋπολογισμού ανευ ουσίας, δεδομένου ότι κατ έτος ενας φοιτητής σε σχολή επιστημών/μηχανικών κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ στο κράτος ( εργαστήρια, εξοπλισμός, αναλώσιμα, βοηθοί εργαστηρίων κλπ). Δεν ισχύει στις θεωρητικές σχολές, εκεί και 10.000 άτομα θα μπορούσαν να παρακολουθούν εξ αποστάσεως πλέον τη διάλεξη. 

Αλήθεια όμως, ακόμα κ αν κάποιος επιλέξει να σπάσει αυγά και να κλείσει σχολές που είναι μη παραγωγικές προς όφελος των σχολών με απορρόφηση στην αγορά, θα ζήσει πάνω από διετία ως πολιτικός ενεργόςθεωρείτε; Ή θα τον φάει η πορεία/κατάληψη και τα... κονταροφορα πλήθη των "φοιτητών" του ΠΑΜΕ, των ακροαριστερων κλπ που έχουν κάνει ακόμα πιο μπουρδελο (συγνώμη δεν ήθελα να θίξω τα μπουρδελα), μεγάλο μέρος των σχολών; Εκεί φυσικά το φίλτρο πανελλαδικές θα γίνει ακόμα πιο σκληρό προφανώς κ ο ανταγωνισμός μεγαλύτερος. Αντέχει η ελληνική κοινωνία κάτι τέτοιο θεωρείτε; 

Η πράξη δείχνει πως ακόμα όχι. 

  • Like 1
Δημοσ.

Ήδη δε χωράνε οι φοιτητές και μπαίνουν με αστείους βαθμούς και πολλά επαγγέλματα είναι κορεσμένα . Που να μπουν και όλοι 

Η κάθε σχολή πρέπει να έχει δικές της εξετάσεις και να παίρνει όσους χρειάζονται 

  • Like 2
Δημοσ.
11 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Κάπως έτσι γινόταν έως το '73 - και μάλιστα έδιναν Σεπτέμβρη, οπότε είχαν όλο το καλοκαίρι να διαβάσουν.
Αλλά ούτε και τότε ήταν ευχαριστημένοι οι μαθητές.


-

κάτι θέλεις να μας πεις που οι περισσότεροι το αγνοούμε, μπορείς να το πεις πιο αναλυτικά? 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, adi32 είπε

Ήδη δε χωράνε οι φοιτητές και μπαίνουν με αστείους βαθμούς και πολλά επαγγέλματα είναι κορεσμένα . Που να μπουν και όλοι 

Η κάθε σχολή πρέπει να έχει δικές της εξετάσεις και να παίρνει όσους χρειάζονται 

Υπάρχουν σχολές που ο λόγος ύπαρξης τους είναι το να μη χάσουν οι καθηγητές τους τις έδρες. Όλα συμβάλουν σε αυτό το πράγμα.

Ο σκοπός των πανελλαδικών είναι να πετύχεις αλλά όχι σε καλή σχολή αλλά σε παροχημενη που δε θα σου δώσει εφόδια για το μέλλον.

Αν ήταν να περνάει ο άριστος και οι άλλοι να γίνονται υδραυλικοί θα είχαν αναβαθμίσεο τα επαγγελματικά λύκεια. Αντί για αυτό βλέπουμε ότι έχουν καταντήσει ένας κουβάς παραβατικών.

Τις θέλουν τις πανελλήνιες για να δίνουν δουλειά σε φροντιστήρια και να κρατάνε άχρηστες σχολές.

Όσο για την αριστεία, το ίδιο καλός είναι αυτός που θα γράψει 18.8 και θα μπει ιατρική με αυτόν που θα γράψει 18.7 και δε θα μπει. Ένα τυχαίο γεγονός αφήνει τον ένα εκτός και τον κάνει να ακολουθήσει κάτι άλλο.

Είναι τόσο ανίκανοι που ούτε τους άριστους δε μπορούν να διαχειριστούν τόσα χρόνια. Μάλλον δεν είναι ανίκανοι. Αδηφαγοι είναι 

Και τα παραπάνω αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και 40 χρονια, όχι τώρα (μη νομίζουμε ότι τα βάζω με κάποια συγκεκριμένη κυβέρνηση δηλαδή....όλες είχαν τη παραπαιδεια ως πρωταγωνίστρια)

Δημοσ.

Πολύ σημαντικό θέμα ανοίξατε και πραγματικά είναι πολύπλοκο.

Η άποψη μου εδώ και χρόνια έχει διαμορφωθει βάσει των εξής παραμέτρων:

α. Είναι σημαντικό να υπάρχει διαδρομή για όποιον θέλει να μορφωθεί και να σπουδάσει κάτι

β. Δεν είναι όλοι κατάλληλοι για όλα ανεξάρτητα αν για οικογενειακούς-κοινωνικούς λόγους προωθούνται προς κάποιες σπουδές

γ. Οι Πανελλαδικές είναι από τα ελάχιστα συστήματα στην Ελλάδα που έχει σε μεγάλο βαθμό αντικειμενικότητα (όχι αξιοκρατία γιατί δεν κρίνει πραγματικές αξίες ανθρώπων).

δ. Οι αποτυχόντες των Πανελλαδικών αν θέλουν και έχουν τα χρήματα μπορούν να σπουδάσουν σε μια οποιαδήποτε χώρα του εξωτερικου και να είναι ισότιμοι στην Ελλάδα, άρα το παλαιό σύστημα δεν υφίσταται πια.

ε. Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει για 70 χιλ φοιτητές κάθε χρόνο που οι 40-50 χιλ δεν θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν ή δεν μπορούν να ανταποκριθούν.

Με όλα τα παραπάνω το σύστημα που προτείνω είναι το εξής:

Πανελλήνιες που θα δίνουν πρόσβαση σε περι τους 25 χιλ μαθητές στα ΑΕΙ. Αυτοί θα είναι με πλήρη υποτροφία δηλ. θα έχουν τους ίδιους όρους με τώρα και επιπλέον στέγαση και φαγητό ώστε ακόμη και τα φτωχά παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν.

Οι υπόλοιποι θα μπορούν να πάνε σε Ελληνικά ΑΕΙ με πλήρηδίδακτρα και με προυποθέσεις εισαγωγής που θα θέτουν τα ιδρύματα όπως κάνουν τα ΑΕΙ του εξωτερικού.

Ετσι η κοινωνία μας θα επιδοτεί αυτούς που πρέπει και οι άλλοι θα μπορούν να σπουδάσουν αλλά με τα λεφτά τους και όχι των αλλων.

Δημοσ.
49 λεπτά πριν, nova_centurion είπε

 

γ. Οι Πανελλαδικές είναι από τα ελάχιστα συστήματα στην Ελλάδα που έχει σε μεγάλο βαθμό αντικειμενικότητα (όχι αξιοκρατία γιατί δεν κρίνει πραγματικές αξίες ανθρώπων).

ε. Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει για 70 χιλ φοιτητές κάθε χρόνο που οι 40-50 χιλ δεν θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν ή δεν μπορούν να ανταποκριθούν.

Aς τα πιάσουμε αυτά τα 2 διοτι τα έγραψε και ένας άλλος φιλος (στα υπόλοιπα συμφωνω)

γ. Που ακριβως ειναι η αντικειμενικότητα οταν κάποιος που δεν μπορει να πληρωσει φροντιστήριο έχει ελάχιστες πιθανότητες και ειναι εξαίρεση οσοι τα κατάφεραν χωρις φροντιστήρια να χτυπήσουν μια πολύ καλή σχολή?

Ναι οι εξετάσεις ειναι αδιάβλητες, οπως και του ΑΣΕΠ. Ωστόσο αντικειμενικές δεν ειναι. Δεν έχει την ιδια ευκαιρία να γράψει καλά κάποιος καλός μαθητής που προετοιμάζεται μονος, σε σχέση με έναν που πάει σε ένα ακριβο φροντιστήριο με μεγάλη επιτυχία.

Άρα, το πόσο καλός ειναι κάποιος και που θα μπορουσε να μπει, θα μπορουσε να ειναι δουλειά του σχολείου που φτιάχνει και το βιογραφικό. Εκεί, μέσα απο ένα σωρο καθηγητές, θα μπορουσαν να δουν τη κλήση του κάθε μαθητή.

Απο το να υπάρχουν χιλιάδες φροντιστήρια που διδάσκουν άχρηστα πράγματα που θα χρησιμοποιηθουν μονο σε μια εξεταση και θα τα ξανασυναντησουμε ποτέ στη ζωή μας, ας οργανωνόταν σε κάθε σχολείο μια ομάδα ανθρωπων που σκιαγραφουν τους μαθητές, τους φτιάχνουν το βιογραφικό τους και κάνουν τις προτάσεις τους για το που θα μπορούσε να πετυχει το παιδί.

Το οτι πχ κάποιος ειναι άριστος δε σημαινει οτι θα γινει και καλός γιατρός, ή μηχανικός. Εξετάζεται σε άχρηστα και ανουσια πράγματα για να μπει σε μια σχολή.

δ. Μα δε τα πληρωνει το κράτος αυτά. Οι γονείς πληρώνουν.

Ας φτιάξουν λοιπόν τη δευτεροβάθμια με τέτοιο τροπο που ο καθένας θα βρισκει τη κλιση του. 

Έφτιαξαν τα επαγγελματικά και τα έχουν αφησει στη μοιρα τους, ως κουβάς παραβατικών. Η ιδέα ειναι πολύ καλή. Αλλά τα έχουν υποβαθμισει.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 λεπτά πριν, pontez2 είπε

γ. Που ακριβως ειναι η αντικειμενικότητα οταν κάποιος που δεν μπορει να πληρωσει φροντιστήριο έχει ελάχιστες πιθανότητες και ειναι εξαίρεση οσοι τα κατάφεραν χωρις φροντιστήρια να χτυπήσουν μια πολύ καλή σχολή?

Ναι οι εξετάσεις ειναι αδιάβλητες, οπως και του ΑΣΕΠ. Ωστόσο αντικειμενικές δεν ειναι. Δεν έχει την ιδια ευκαιρία να γράψει καλά κάποιος καλός μαθητής που προετοιμάζεται μονος, σε σχέση με έναν που πάει σε ένα ακριβο φροντιστήριο με μεγάλη επιτυχία.

Άρα, το πόσο καλός ειναι κάποιος και που θα μπορουσε να μπει, θα μπορουσε να ειναι δουλειά του σχολείου που φτιάχνει και το βιογραφικό.

Στην ουσία συμφωνούμε. Στις λέξεις έχουμε διαφορά.

Ονομάζεις το σύστημα των Πανελληνίων αδιάβλητο δηλ. εννοείς ότι αυτό που γράφει ο καθένας αυτό παίρνει. Το ίδιο λέω και εγώ με τον όρο αντικειμενικό δηλ. παίρνεις βαθμό από το γραπτό σου χωρίς να παίζει ρόλο τίποτε υποκειμενικό όπως ποιός είσαι, ποιούς γνωστούς έχεις κλπ Επίτηδες χρησιμοποίησα τον όρο αντικειμενικό και όχι αξιοκρατικό καθώς οι εξετάσεις δεν μετράνε την πραγματική αξία κάποιου αλλά την επίδοση του στα θέματα που εξετάστηκε.

Φυσικά δεν έχουν τις ίδιες βοήθειες όλοι και δεν θα μπορούσαν να τις έχουν πχ. 

Κάποιος είναι φτωχός και δεν μπορεί να πάει φροντιστήριο

Κάποιος έχει γονείς που ενδιαφέρονται και τον βοηθούν στα μαθήματα από Α Δημοτικού ως Γ Λυκείου ενώ κάποιου άλλου οι γονείς μπορεί να είναι χωρίς μόρφωση ή να μην έχουν/διαθέτουν χρόνο.

Η ζωή ΔΕΝ δίνει τις ίδιες ευκαιρίες σ' όλους και αυτό είναι δύσκολο να αλλάξει.  

Αυτές τις ανισότητες θα έπρεπε να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα από το παρόν.

Επεξ/σία από nova_centurion
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπάρχουν ένα σωρό παραδείγματα μαθητών κάθε χρόνο που πέτυχαν στις εξετάσεις έχοντας πενιχρά οικονομικά μέσα ή/και δύσκολες οικογενειακές συνθήκες.
Πώς;  το αντιστάθμισαν καταβάλλοντας μεγαλύτερη προσπάθεια και καλλιεργώντας τον χαρακτήρα τους.
Ξαναγράφω ότι οι πανελλήνιες δεν μετράνε μόνο γνώσεις, αντίθετα απ' ότι νομίζετε. 
Είναι μια δοκιμασία που μετράει εμμέσως και ψυχολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία επίσης είναι απαραίτητα για την επιτυχία γενικότερα.

Τα περί ανισοτήτων λοιπόν είναι φούμαρα για τους φυγόπονους.
Κανένα σύστημα δεν θα έρθει ποτέ στα μέτρα που βολεύει τον καθένα, πάντα κάποιοι θα είναι δυσαρεστημένοι.
Όποιοι θέλουν να πετύχουν, ας στρωθούν να διαβάσουν με αυτοπειθαρχία, υπομονή, συνέπεια και προσήλωση.
Τη σήμερον ημέρα υπάρχουν πολύ περισσότερα μέσα απ' ότι στο παρελθόν, αρκεί να ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις.
Επί προσωπικού, πέτυχα δίχως φροντιστήρια. Πήρα κάποια φροντιστηριακά βιβλία και διάβασα μόνος μου, τα έχω πει κι άλλοτε.

Οι πανελλήνιες τέτοιες είναι, δύσκολες, εδώ και πάνω από 70 χρόνια, κι έχουν βγάλει εξαιρετικούς επιστήμονες σε όλους τους τομείς.
Σχεδόν πάντα οι αποτυχόντες μέμφονται το σύστημα και καθόλου τον εαυτό τους. 
"Δεν μπορώ ετούτο, δεν μπορώ εκείνο, δεν μ' αρέσει αυτό, το τάδε είναι άχρηστο και δεν θέλω να το μάθω, με αδικήσανε...."
Εκείνο που πρέπει να καταλάβουν είναι ότι πρωτίστως φταίει το κεφάλι κι ο ανεπαρκής χαρακτήρας τους, όχι οι εξετάσεις.

-
 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Υπάρχουν ένα σωρό παραδείγματα μαθητών κάθε χρόνο που πέτυχαν στις εξετάσεις έχοντας πενιχρά οικονομικά μέσα ή/και δύσκολες οικογενειακές συνθήκες.
Πώς;  το αντιστάθμισαν καταβάλλοντας μεγαλύτερη προσπάθεια και καλλιεργώντας τον χαρακτήρα τους.
Ξαναγράφω ότι οι πανελλήνιες δεν μετράνε μόνο γνώσεις, αντίθετα απ' ότι νομίζετε. 
Είναι μια δοκιμασία που μετράει εμμέσως και ψυχολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία επίσης είναι απαραίτητα για την επιτυχία γενικότερα.

Τα περί ανισοτήτων λοιπόν είναι φούμαρα για τους φυγόπονους.
Κανένα σύστημα δεν θα έρθει ποτέ στα μέτρα που βολεύει τον καθένα, πάντα κάποιοι θα είναι δυσαρεστημένοι.
Όποιοι θέλουν να πετύχουν, ας στρωθούν να διαβάσουν με αυτοπειθαρχία, υπομονή, συνέπεια και προσήλωση.
Τη σήμερον ημέρα υπάρχουν πολύ περισσότερα μέσα απ' ότι στο παρελθόν, αρκεί να ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις.
Επί προσωπικού, πέτυχα δίχως φροντιστήρια. Πήρα κάποια φροντιστηριακά βιβλία και διάβασα μόνος μου, τα έχω πει κι άλλοτε.

Οι πανελλήνιες τέτοιες είναι, εδώ και δεκαετίες, κι έχουν βγάλει εξαιρετικούς επιστήμονες σε όλους τους τομείς.
Σχεδόν πάντα οι αποτυχόντες μέμφονται το σύστημα και καθόλου τον εαυτό τους. 
"Δεν μπορώ τούτο, δεν μπορώ εκείνο, δεν μ' αρέσει αυτό, το τάδε είναι άχρηστο, με αδικήσανε...."
Εκείνο που πρέπει να καταλάβουν είναι ότι πρωτίστως φταίει το κεφάλι κι ο ανεπαρκής χαρακτήρας τους, όχι οι εξετάσεις.

-
 

Κι εγώ έκανα ελάχιστα φροντιστήριο και πέτυχα αλλα αυτό δεν μπορεί να είναι ο κανόνας. Ένα παιδί που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα δεν έχει τα ίδια εφόδια με ένα άλλο λιγότερο ικανό που την έχει. 

Οι εξετάσεις μπορεί να είναι ένα κριτήριο αλλά είναι πέρα για πέρα λάθος. Δεν μπορεί εσύ να ξεκινάς για δικηγόρος και να καταλήγεις να σπουδάσεις δάσκαλος επειδή εκεί μπήκες. 

Εξετάσεις η κάθε σχολή δικές της πάνω στο αντικείμενο της 

 

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, nova_centurion είπε

Πολύ σημαντικό θέμα ανοίξατε και πραγματικά είναι πολύπλοκο.

Η άποψη μου εδώ και χρόνια έχει διαμορφωθει βάσει των εξής παραμέτρων:

α. Είναι σημαντικό να υπάρχει διαδρομή για όποιον θέλει να μορφωθεί και να σπουδάσει κάτι

β. Δεν είναι όλοι κατάλληλοι για όλα ανεξάρτητα αν για οικογενειακούς-κοινωνικούς λόγους προωθούνται προς κάποιες σπουδές

γ. Οι Πανελλαδικές είναι από τα ελάχιστα συστήματα στην Ελλάδα που έχει σε μεγάλο βαθμό αντικειμενικότητα (όχι αξιοκρατία γιατί δεν κρίνει πραγματικές αξίες ανθρώπων).

δ. Οι αποτυχόντες των Πανελλαδικών αν θέλουν και έχουν τα χρήματα μπορούν να σπουδάσουν σε μια οποιαδήποτε χώρα του εξωτερικου και να είναι ισότιμοι στην Ελλάδα, άρα το παλαιό σύστημα δεν υφίσταται πια.

ε. Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει για 70 χιλ φοιτητές κάθε χρόνο που οι 40-50 χιλ δεν θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν ή δεν μπορούν να ανταποκριθούν.

Με όλα τα παραπάνω το σύστημα που προτείνω είναι το εξής:

Πανελλήνιες που θα δίνουν πρόσβαση σε περι τους 25 χιλ μαθητές στα ΑΕΙ. Αυτοί θα είναι με πλήρη υποτροφία δηλ. θα έχουν τους ίδιους όρους με τώρα και επιπλέον στέγαση και φαγητό ώστε ακόμη και τα φτωχά παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν.

Οι υπόλοιποι θα μπορούν να πάνε σε Ελληνικά ΑΕΙ με πλήρηδίδακτρα και με προυποθέσεις εισαγωγής που θα θέτουν τα ιδρύματα όπως κάνουν τα ΑΕΙ του εξωτερικού.

Ετσι η κοινωνία μας θα επιδοτεί αυτούς που πρέπει και οι άλλοι θα μπορούν να σπουδάσουν αλλά με τα λεφτά τους και όχι των αλλων.

Και πως ακριβώς θα πληρώνουν δίδακτρα αυτοί που είναι αρκετά καλοί, αλλα δεν είναι μέσα στους 25000?Και γιατί να επιβαρυνθεί το δημόσιο με κάποιους καλούς μεν, αλλά και πολύ πλούσιους φοιτητές?Με τρομάζει ο τρόπος που σκέπτεστε...Η δημόσια παιδεία( και η υγεία) πρέπει να είναι δωρεάν.

Από όσα διάβασα πιο πάνω, ο καλύτερος τρόπος μου φαίνεται ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά  με τα επαγγελματικά λύκεια , να δώσει διέξοδο στους λιγότερο καλούς που ίσως επιθυμούν να βγουν πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας..

Όσον αφορά στην κατάργηση των πανελλαδικών ή όχι ,είναι πιο ασφαλές να συνεχίσει αυτό το σύστημα, θεωρητικά είναι το πιο αδιάβλητο για την... Ελλαδάρα , θυμάμαι στα γυμνασιακά μου χρόνια του εξατάξιου γυμνασίου, είχε αρχίσει μια προσπάθεια διαχωρισμού στις 3 τελευταίες τάξεις σε κλασσικό και πρακτικό, όπου δινόταν βάρος στα ανάλογα μαθήματα.. Έτσι ο μαθητής της κάθε κατεύθυνσης ήταν καλύτερα προετοιμασμένος για τη σχολή της επιθυμίας του. Μια καλή λύση ,τα θέματα να υποδεικνύονται από τα πανεπιστήμια αλλά η βαθμολόγηση να γίνεται  με το ισχύον σύστημα....

 

Δημοσ.

πανελλαδικες σαν τρόπος λειτουργίας τους ειναι λάθος (περνάει καποιος στην σχολή και μετά τα ξύνει για τα καλά για πολλά χρονια)

το σωστό ειναι κάθε 6 μήνες να υπάρχει ενα είδος βαθμολογίας που αν δεν την πετύχεις σε πετάνε από την σχολή χωρίς πολλά πολλά ετσι αυτοματα και μαλιστα πάρα πολύ γρήγορα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο ποιος και τι μπορει να κανει

  • Like 1
Δημοσ.

Επίσης να πουμε ότι οι κατατακτήριες, που παλιά ήταν στα αζήτητα αλλά τώρα θα βρεις σύνδεσμο σε πολλές σχολές "κατατακτήριες εξετάσεις" απευθύνονται σε πολλούς που δεν πέτυχαν με πανελλήνιες.

Για σημαντικό αριθμό η μη επιτυχία στις πανελλήνιες είναι ένα τραύμα. Προσπαθούν να το ξεπεράσουν κάνοντας μεταπτυχιακά και διδακτορικά, σε μεγάλο βαθμό άχρηστα, γιατί  σου λέει ΤΕΙ + Μαστερ = Πολυτεχνείο (παράδειγμα λέω).

Υπάρχουν θεωρητικά συστήματα που θα ήταν καλύτερα από τις πανελλήνιες, θεωρώ πως  στην Ελλάδα τουλάχιστον τίποτα άλλο δεν μπορεί να υπάρξει.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, gina57 είπε

Και πως ακριβώς θα πληρώνουν δίδακτρα αυτοί που είναι αρκετά καλοί, αλλα δεν είναι μέσα στους 25000?Και γιατί να επιβαρυνθεί το δημόσιο με κάποιους καλούς μεν, αλλά και πολύ πλούσιους φοιτητές?Με τρομάζει ο τρόπος που σκέπτεστε...Η δημόσια παιδεία( και η υγεία) πρέπει να είναι δωρεάν.

To 25000 έχει προκύψει από μια στατιστική έννοια όπου συνήθως σ' ένα δείγμα το 20% είναι αυτό που ξεχωρίζει. Ετσι στις 100 χιλ αποφοίτους περί τις 20 χιλ είναι αυτοί που ΘΕΛΟΥΝ και ΜΠΟΡΟΥΝ (και τα δύο μαζί). Βάζω άλλες 5 χιλ ώστε να είναι πιο ελαστικό το σύστημα και να μην αφήνει απέξω κάποιους που μπορούν αλλά είχαν μια ατυχία στην επίδοση τους στις εξετάσεις.

Οσον αφορά τους πλούσιους θα πω ότι αφενός το σημερινό σύστημα έχει 70 χιλ ΔΩΡΕΑΝ χωρίς να λαμβάνει υπόψη του το οικονομικό υπόβαθρο. Αν θέλουμε να μην σπαταλάμε λεφτά τροποποιώ την πρόταση μου ώστε οι έχοντες να παίρνουν μερική υποτροφία (μόνο φοίτηση) και οι μη έχοντες πλήρη υποτροφία.

1 ώρα πριν, gina57 είπε

Από όσα διάβασα πιο πάνω, ο καλύτερος τρόπος μου φαίνεται ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά  με τα επαγγελματικά λύκεια , να δώσει διέξοδο στους λιγότερο καλούς που ίσως επιθυμούν να βγουν πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας..

Συμφωνώ απόλυτα

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...