pontez2 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 8 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Το σχολείο υποστηρίζει τον μαθητή για να το τελειώσει - και το τελειώνουν όλοι, άρα μια χαρά υποστηρίζει τους μαθητές. Δεν είναι η αποστολή του να σε βάλει στο πανεπιστήμιο σώνει και καλά. Απλώς την ύλη διδάσκει - και μέχρι εκεί. Κάποτε τα θέματα τα έβαζαν οι ίδιες σχολές και οι εισαγωγικές ήταν τον Σεπτέμβριο (έως το '73 αν θυμάμαι καλά). Και τότε υπήρχαν φροντιστηριακή υποστήριξη (βιβλία, μαθήματα κλπ) - αλλά ακριβώς επειδή οι εξετάσεις ήταν στην ευθύνη των σχολών, δεν μπορούσε να κατηγορηθεί το σχολείο για ανεπαρκή προετοιμασία των μαθητών. - Τότε γιατί χωρίζει τα παιδιά υποχρεωτικά σε κατευθύνσεις ανάλογα με το που θέλουν να δώσουν εξετάσεις; Ασφαλώς και είναι ρόλος του σχολείου να σε προετοιμάζει για τις πανελλαδικές. Αυτό θα σου δώσει τις γνώσεις για να μπεις στη τριτοβάθμια ή απλά να εργαστείς. Στο εξωτερικό και αν το σχολείο καθαρά προετοιμάζει τα παιδιά. Είναι μοναδική περίπτωση η Ελλάδα που τα παιδιά φτιάχνουν βιογραφικό στο φροντιστήριο αντί για το σχολείο. 6 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Η φιλοσοφία είναι ότι το σχολείο δεν πρέπει να αποτελεί προθάλαμο του πανεπιστημίου, έτσι δεν έχουν φαγωθεί να λένε κάποιοι ; Ασφαλώς και αποτελεί προθάλαμο. Παγκόσμιως το σχολείο είναι ο προθάλαμος για όλα. Εκεί φτιάχνει ένα παιδί το βιογραφικό του. Απλά εδώ βολεύει να έχουμε το φροντιστήριο.
V.I.Smirnov Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Λάθος το βλέπεις. Ο σκοπός του είναι να σε προετοιμάσει για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ως προς το γενικό υπόβαθρο, δηλ. να έχεις το υπόβαθρο για να ανταπεξέλθεις μέσα αν θελήσεις να συνεχίσεις εκεί. Οι εξετάσεις αυτές όμως δεν ελέγχουν αν έχεις απλώς το υπόβαθρο αλλά είναι πρωτίστως ένα φίλτρο για να ξεκαθαρίσουν τους περισσότερο ικανούς : επειδή δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνουν δεκτοί όλοι, αναγκαστικά θα ξεφύγουν σε δυσκολία για να αποκλειστούν κάποιοι. - Επεξ/σία 19 Νοεμβρίου 2022 από V.I.Smirnov 1
pontez2 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 9 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Λάθος το βλέπεις. Ο σκοπός του είναι να σε προετοιμάσει για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ως προς το γενικό υπόβαθρο, δηλ. να έχεις το υπόβαθρο για να ανταπεξέλθεις μέσα. Οι εξετάσεις αυτές όμως δεν ελέγχουν αν έχεις απλώς το υπόβαθρο αλλά είναι πρωτίστως ένα φίλτρο για να ξεκαθαρίσουν τους περισσότερο ικανούς : επειδή δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνουν δεκτοί όλοι, αναγκαστικά θα ξεφύγουν σε δυσκολία για να αποκλειστούν κάποιοι. - Δεν υπάρχει καν φίλτρο μέσα από αυτές τις εξετάσεις. Τι σχέση έχει πχ η ιατρική με τις ανούσιες ασκήσεις χημείας που δίνουν τα παιδιά για να μπουν στη σχολή αυτή; Μιλάμε για γνώσεις που δε θα χρησιμεύουν ποτέ στη ζωή σου, που δεν έχουν καμία εφαρμογή και ο λόγος ύπαρξης τους είναι να δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο το τοπίο ώστε να μπουν όσοι είχαν μεγαλύτερη εξωσχολική βοήθεια η αφιέρωσαν τη ζωή τους σε αυτή την άχρηστη γνώση. Συμφωνώ λοιπόν ότι οι εξετάσεις αυτές έχουν μοναδικό στόχο να μπεις με δυσκολότερο τρόπο στην εκάστοτε σχολή. Άρα το φίλτρο έχει αποτύχει από τη στιγμή που περνάει ο καλύτερος παπαγάλος ή αυτός που αφιέρωσε την έως τοτε ζωή του σε κάτι άχρηστο. 1
Bitbit Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 29 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Κάπως έτσι γινόταν έως το '73 - και μάλιστα έδιναν Σεπτέμβρη, οπότε είχαν όλο το καλοκαίρι να διαβάσουν. Αλλά ούτε και τότε ήταν ευχαριστημένοι οι μαθητές. - όποιο σύστημα και να εφαρμοστεί, θα υπάρχουν κάποιοι που θα είναι δυσαρεστημένοι. Γενικά όποιος δε πετύχει σε αυτό που θέλει, θα κατηγορεί το σύστημα. 1
FilipposMD Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση από προσφορά και ο τρόπος εισαγωγής είναι οι εξετάσεις υπάρχει παραπαιδεία, στρες και υπερβολική έμφαση στην προετοιμασία για εξετάσεις, ακριβώς γιατί αυτή η εξέταση καθορίζει την ακαδημαϊκή σου πορεία. Στο Ηνωμένο Βασίλειο που ζω αυτό παίζει πολύ στην εισαγωγή στο γυμνάσιο. Υπάρχουν τα λεγόμενα grammar schools (κάτι σαν "πρότυπα γυμνάσια"). Παιδιά 10 ετών κάνουν μαθήματα και διαβάζουν για μήνες ώστε να δώσουν εξετάσεις και να μπουν στο γυμνάσιο που θέλουν. Στην Ιαπωνία ξέρω ότι ισχύει κάτι αντίστοιχο και ξεκινάει ακόμα και από προετοιμασία για δημοτικό σχολείο. Η λύση γι' αυτό είναι προφανώς να λαμβάνονται κι άλλα πράγματα υπόψη. Γι' αυτό και στα τοπ πανεπιστήμια του εξωτερικού συνυπολογίζεται το συνολικό βιογραφικό και συχνά γίνεται και συνέντευξη. Έτσι, ακόμα κι αν στις εξετάσεις τα πας πολύ καλά αντί για άριστα, έχεις την ευκαιρία να διακριθείς από την συνολική σου πορεία και την επίδοσή σου στη συνέντευξη. Αλλά προφανώς στην Ελλάδα αυτό δεν μπορεί να γίνει λόγω διαφθοράς και νοοτροπίας. Δέκα χρόνια δουλεύω σε πανεπιστήμιο στο ΗΒ κι έχω δει εκατοντάδες αιτήσεις φοιτητών. Τρεις φορές μόνο με προσέγγισε κάποιος για να με "ενθαρρύνει" να πάρουμε κάποιον. Τις δυο φορές ήταν Έλληνες και την τρίτη Άραβας. Καταλαβαίνετε τι θα γινόταν στην Ελλάδα με τέτοιο σύστημα. 4 1 1
sokratismalamas Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Φανταστείτε έναν μετριο πλην τίμιο μαθητή που θέλει να μπει πχ στην Ιατρική. Γίνεται 18 ετών , τελειώνει το λύκειο και πάει στη σχολή για να προετοιμαστει για τις εξετάσεις μέσα εκεί. Εστω ότι για το χ,ψ λόγο δε τα καταφέρνει. Εστω ότι ξαναπάει σε μια σχολή υψηλής δημοτικοτητας και ανταγωνισμού ( Ιατρική σε αλλη πολη ή κάνει στροφή πχ προς ΕΜΠ) Και για κάποιο λόγο παλι δεν καταφέρνει να εισακτεί ούτε τη δεύτερη χρονιά. Τι έχουμε καταφέρει λοιπόν; ένας άνθρωπος έχει φτάσει 20 χρόνων και είναι ακόμα στο απολυτήριο λυκείου, καμία πρόοδος. Εχει χασει 2 από τα καλύτερα χρονια του για να αποτύχει σε εισαγωγικές εξετάσεις. Φυσικά και για να αποφύγει κανεις αυτό το τρομακτικό σενάριο εννοείται ότι θα κάνει τα πάντα να διαβάλλει τις κεντρικές εξετάσεις εισαγωγής που θα ελέγχονται από το εκάστοτε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Οι πανελλήνιες έχουν το καλό ότι είναι αδιάβλητες για ενα πολυ μεγαλο ποσοστό του κόσμου που διαγωνιζεται και όποιος παίρνει στα σοβαρά το μέλλον του θα προχωρήσει σε κάποιο πανεπιστήμιο/ ΤΕΙ. Μπορει οχι στις πρώτες του επιλογές αλλά θα καταφέρει να μπει στο δρόμο για ένα πρώτο πτυχίο
V.I.Smirnov Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) 43 λεπτά πριν, Bitbit είπε όποιο σύστημα και να εφαρμοστεί, θα υπάρχουν κάποιοι που θα είναι δυσαρεστημένοι. Γενικά όποιος δε πετύχει σε αυτό που θέλει, θα κατηγορεί το σύστημα. Έτσι ακριβώς. Ο καθένας θέλει ότι βολεύει εκείνον. Αμ δεν γίνεται έτσι όμως... Αντίθετα με ότι βλέπουν οι περισσότεροι, οι εξετάσεις αυτές δεν ελέγχουν μόνον τη γνώση των μαθητών. Ελέγχουν εμμέσως και την αυτοπειθαρχία, την υπομονή, τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται σε ψυχολογική πίεση επί μακρόν, την συστηματική αφοσίωση σε συγκεκριμένους στόχους κλπ. Κοντολογής, ελέγχουν την δυνατότητα να υποτάσσεις τον εαυτό σου, να διαπλάθεις τον χαρακτήρα σου και να κάνεις βήματα προς την ψυχολογική και πνευματική σου ωρίμανση. Αυτό χρειάζεται σε αυτή τη φάση της ζωής του ο μαθητής, όσο κι αν δεν αρέσει σε κάποιους να το ακούνε έτσι. Και αυτό ακριβώς είναι που λένε πάντα - εμμέσως ή όχι - οι αριστεύσαντες, και όσοι επιτυχόντες δεν πήγαν σε φροντιστήρια. Για συστηματικό διάβασμα μιλάνε, για πειθαρχία, και όλα αυτά. - Επεξ/σία 19 Νοεμβρίου 2022 από V.I.Smirnov 1
Macosj Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Στην Ελλάδα έως τώρα μόνο δύο αδιαβλητα πράγματα είχατε, τις πανελλήνιες και το ΑΣΕΠ. Από ότι έμαθα καταργήθηκε το σύστημα μορίων του ΑΣΕΠ και μπήκε συνέντευξη, οπότε μείνατε με ένα. Και αυτό θέλετε να καταργηθεί. Ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια δεν υπάρχει πουθενά, σε μπαχαλοχώρες ιδίως με 100% διαφθορά και νεποτισμό θα ήταν καταστροφή. Δεν υπάρχει κάτι πιο αντικειμενικά στην Ελλάδα από τις γραπτές εξετάσεις όπως γίνονται στις πανελλήνιες. Τώρα για παραπαιδεια και τέτοια. Αυτά παντού συμβαίνουν και είναι δικαιολογίες. Πλέον με το διαδίκτυο οποίος θέλει μαθαίνει. Φυσικά, είναι προφανές ότι θα ήταν καλύτερα ένα σύστημα χωρίς εξετάσεις, με συνεχής αξιολόγηση, αλλά αυτό θα έπρεπε να εφαρμοστεί σε μια ουτοπική κοινωνία όπου όλοι θα είχαν τις ίδιες ηθικές αρχές, όχι αδυναμίες ή γνωριμίες κτλ. Εως ότου επιτευχθεί αυτή η κοινωνία, οι εξετάσεις είναι ότι πιο δίκαιο υπάρχει Αντί να αγωνίζεστε οι άρρενες εκεί κάτω για το θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα της ελευθερίας, και να αντιτίθεστε στον υποχρεωτικό εγκλεισμό σας 12 μήνες ως καθαριστές των ΕΠΟΠ, θέλετε να καταργηθεί ο μόνος δίκαιος διαγωνισμός που έχει μείνει στην χώρα σας 8 ώρες πριν, James Bon είπε Υποθέτω ότι αντί των Πανελλαδικών θα μπορούσαμε να έχουμε ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου αν κάποιος δεν κατορθώσει να βγάλει εγκαίρως το πρώτο έτος, τότε θ' αποβάλλεται από το αντίστοιχο τμήμα και δεν θα έχει δικαίωμα να ξαναεγγραφεί στο ίδιο ή σε ομότιμο αυτού για κάποιο διάστημα Εγώ πιστεύω ότι θα έπρεπε το γυμνάσιο να είναι 4 χρόνια και μετά να έδιναν εξετάσεις για προαγωγή στο κολέγιο που θα ήταν 2 χρόνια. Εκεί ανάλογα με το πεδίο που θα είχε επιλέξει ο καθένας, θα έδιναν εξετάσεις για να μπουν στις σχολές του αντίστοιχου πεδίου με τα αντίστοιχα μαθήματα κορμού. Προφανώς, η σημερινή ύλη της τρίτης λυκείου έπρεπε προστεθεί μέσα στα 4ετη του γυμνασίου. Έτσι, θα πήγαιναν με καλές γνώσεις στις βασικές επιστήμες του πεδίου τους. Για παράδειγμα στις επιστήμες υγείας, 2 χρόνια θα έκαναν στο κολέγιο ανατομία, φυσιολογία, ιστολογια, βιοχημεία κτλ Επεξ/σία 19 Νοεμβρίου 2022 από Macosj 3
anavgous Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Έχουν ειπωθεί πολλά, μπερδεμένα και ανακατωμένα μέχρι στιγμής, οπότε ας γίνει ένας διαχωρισμός. Αρχικά, ποια είναι η έννοια της διαφωνίας με το σύστημα? Διαφωνούμε με τις εξετάσεις με κοινά θέματα σε όλη την επικράτεια? Γιατί το σύστημα όπως εννοείται, μέχρι εκεί φτάνει. Από εκεί και πέρα, στα όσα αναφέρθηκαν για την παραπαιδεία κλπ, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τις προς εξέταση ύλες των μαθημάτων, το οποίο είναι από μόνο του ένα ανεξάρτητο θέμα. Ποιο πρόβλημα θέτουμε εδώ προς επίλυση? Και τι προτείνουμε προς αντικατάσταση? Γιατί άλλο πράγμα η διαφωνία με το σύστημα (δηλαδή όχι εξετάσεις με ίδια θέματα σε όλη την επικράτεια, αλλά ανοιχτή πρόσβαση σε πρώτο έτος κλπ) και άλλο η τροποποίηση κάποιων παραμέτρων όπως η ύλη, ώστε το σύστημα να γίνει αποδοτικότερο. Και εκεί τίθεται ένα ακόμα ερώτημα: Με το επίπεδο που έχουν φτάσει τα θέματα των πανελληνίων, είναι δυνατόν ο οποιοσδήποτε να τα ευκολύνει τόσο ώστε να πεθάνει η παραπαιδεία? Τότε τι νόημα θα έχουν? Καλώς η κακώς, σε οποιοδήποτε οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης, δεν γίνεται αλλιώς, επιβραβεύεται και περνάει στη σχολή ο συνεπής, επιμελής, πεισμωμένος μαθητής. Το αν θα πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά άλλα πράγματα? Για τα κομμάτια των θετικών επιστημών που μπορώ να μιλήσω, για τη Φυσική και τα Μαθηματικά, σίγουρα, οι ύλες είναι ιδιαίτερα ανεπαρκείς για αυτά που θα συναντήσει ο νέος φοιτητής στα πρώτα έτη. Τέλος, η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα ορίζεται στα 9 έτη. Οπότε, βάσει νόμου, το λύκειο αποτελεί βαθμίδα προετοιμασίας για εξετάσεις, όχι εκπαίδευση παροχής γενικών και απαραίτητων γνώσεων. 1
V.I.Smirnov Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Η ύλη της φυσικής και των μαθηματικών δεν ήταν ανεπαρκής τα παλαιότερα χρόνια. Ειδικά στην εποχή των δεσμών, η πρώτη δέσμη έκανε πολύ προχωρημένα μαθηματικά και φυσική. Π.χ., στα μαθηματικά διδασκόταν θεωρία διανυσματικών χώρων και αλγεβρικές δομές (ομάδες, δακτύλιοι, σώματα). Οι μιγαδικοί ήταν από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της άλγεβρας. Τη σήμερον ημέρα περνάνε σε φυσικομαθηματικές σχολές και δεν ξέρουν την τύφλα τους από τέτοια πράγματα. Τους κάνουν πιο "μοντέρνα και χρήσιμα" πράγματα, κάτι οικονομικά και κάτι τέτοια 😂.... - Επεξ/σία 19 Νοεμβρίου 2022 από V.I.Smirnov
f3d0n Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 19 Νοεμβρίου 2022 1 ώρα πριν, filip123go είπε Ίσως μια πιο ρεαλιστική λύση να ήταν, να δίνεις πανελλαδικές, διαφορετικά μαθήματα για κάθε σχολή. Πχ εγώ ανέκαθεν ήθελα να γίνω software engineer και θυμάμαι πανελλαδικές έδωσα έκθεση, βιολογία, προγραμματισμό, φυσική, μαθηματικά και μια άλλη μαλακία μου απλά την μάθαινες απ έξω και πήγαινες και έγραφες. Τα 4 από τα 6 μαθήματα άχρηστα τελείως στη σχολή.!! Και αυτό ισχύει για το 99% των σχολών. Συμφωνώ 100% σε αυτό που λες. Για να περάσω ΤΕΦΑΑ έδωσα Μαθηματικά, Φυσική, Έκθεση, ΑΟΔΕ, προγραμματισμό και Στατιστική. Πραγματικά δεν μου χρειάστηκε ΚΑΝΕΝΑ από τα μαθήματα που διάβαζα τόσο καιρό για να περάσω στην σχολή. 1
Vigilante1319 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 κατατακτηριες με μαθηματα της αντιστοιχης σχολης και τελος . Αμα θελω να γινω γραφιστας γιατι να δωσω μαθηματικα και δν ξερω εγω τι αλλο και οχι ιστορια τεχνης η κατι εισαγωγικο σε αυτο το τομεα.
V.I.Smirnov Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) 31 λεπτά πριν, Vigilante1319 είπε κατατακτηριες με μαθηματα της αντιστοιχης σχολης και τελος . Αμα θελω να γινω γραφιστας γιατι να δωσω μαθηματικα και δν ξερω εγω τι αλλο και οχι ιστορια τεχνης η κατι εισαγωγικο σε αυτο το τομεα. Να δώσεις Παραστατική Γεωμετρία, ε, τι λες ; Και καμπύλες bezier και spline. Και από φυσική, Οπτική με έμφαση στην θεωρία χρωμάτων (χρωματομετρία). Το Corel και το Photοshop με αυτά δουλεύoυν. Πολύ περισσότερο χρειάζονται αυτά στη σχεδίαση παρά η ιστορία της τέχνης. Άρα τα μαθηματικά και τη φυσική μάλλον δεν τα γλυτώνεις ούτε σε ένα τέτοιο σύστημα καθώς οι εξετάσεις πρέπει να είναι δύσκολες, και αυτά ως ύλη είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξηθεί η δυσκολία τους χωρίς να αμφισβητείται έντονα η συνάφειά τους με το αντικείμενο. Μπορώ να σκεφτώ κι άλλα που "είναι συναφή και εισαγωγικά στο αντικείμενο του γραφίστα και χρειάζονται". Άρα ούτε και μ' αυτά θα σου αρέσει το σύστημα... - Επεξ/σία 20 Νοεμβρίου 2022 από V.I.Smirnov 1
cyberguy Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 Το Η.Β. έχει την μεγαλύτερη βιομηχανία εκπαίδευσης στον κόσμο (τουλάχιστον μέχρι πριν το Brexit). Πιστεύω ότι είναι η καλύτερη λύση και η πιο δίκαια. University Entry Requirements Each course in the UK sets it own entry, so they vary considerably. Most degree programs in the UK will require that the student have passed either A-levels and attained certain grades, for example 4 B grades, or equivalent grades in a BTEC or GNVQ. https://www.internationalstudent.com/study_uk/education_system/entry_requirements/#:~:text=University Entry Requirements,in a BTEC or GNVQ.
Vigilante1319 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2022 54 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Πολύ περισσότερο χρειάζονται αυτά στη σχεδίαση παρά η ιστορία της τέχνης. Kαλα ενα τυχαιο παραδειγμα εδωσα αλλα για εισαγωγικο γιατι οχι η και μερικα απο αυτα που ειπες επισης σαν γραφιστας εχει πολλους κλαδους αργοτερα να ασχοληθεις οποτε ολα ειναι σχετικα , θελει αναλυση μεγαλη.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα