Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Την επόμενη εβδομάδα τίθεται σε ισχύ ένας νόμος που θα αλλάξει το Διαδίκτυο για πάντα και θα κάνει πιο δύσκολη τη ζωή των τεχνολογικών γιγάντων.

Συγκεκριμένα την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε ισχύ ο νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές αγορές (Digital Markets Act), ξεκινώντας την αντίστροφη μέτρηση μιας διαδικασίας που αναμένεται να αναγκάσει κολοσσούς όπως την Amazon, την Apple, τη Google και τη Meta να καταστήσουν τις πλατφόρμες τους πιο ανοικτές και διαλειτουργικές το 2023. Αυτό θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι με τις συσκευές και τις εφαρμογές τους, αποτελώντας μια νέα υπενθύμιση ότι η Ευρώπη επιβάλει όρια στις εταιρείες τεχνολογίας πολύ πιο ενεργά από ό,τι οι ΗΠΑ.

«Περιμένουμε ότι οι συνέπειες θα είναι σημαντικές», αναφέρει ο Gerard de Graaf, ένας βετεράνος αξιωματούχος της ΕΕ που βοήθησε στην ψήφιση του DMA στις αρχές του έτους. Τον περασμένο μήνα ο ίδιος έγινε διευθυντής ενός νέου γραφείου της ΕΕ στο San Francisco, το οποίο ιδρύθηκε εν μέρει για να εξηγήσει τις συνέπειες του νόμου στις εταιρείες Big Tech. Ο De Graaf λέει ότι αυτές οι εταιρείες θα αναγκαστούν να ανοίξουν τις πλατφόρμες τους, ενισχύοντας έτσι τον ανταγωνισμό και κάνοντας καλύτερη την κατάσταση για τον τελικό χρήστη.

«Αν έχετε ένα iPhone, θα πρέπει να μπορείτε να κατεβάζετε εφαρμογές όχι μόνο από το App Store αλλά και από τρίτα καταστήματα εφαρμογών ή από το Διαδίκτυο», δήλωσε ο De Graaf. Το Digital Markets Act (DMA) απαιτεί από τις κυρίαρχες πλατφόρμες να επιτρέψουν την είσοδο σε μικρότερους ανταγωνιστές. Για παράδειγμα θα μπορούσε να υποχρεώσει το WhatsApp της Meta να λαμβάνει μηνύματα από ανταγωνιστικές εφαρμογές όπως το Signal ή το Telegram ή να εμποδίσει την Amazon, την Apple και την Google να προτιμούν τις δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες.

Αν και το DMA τίθεται σε ισχύ την επόμενη εβδομάδα, οι τεχνολογικές πλατφόρμες δεν χρειάζεται να συμμορφωθούν άμεσα. Η ΕΕ πρέπει πρώτα να αποφασίσει ποιες εταιρείες είναι αρκετά μεγάλες και εδραιωμένες ώστε να χαρακτηριστούν ως "gatekeepers" που υπόκεινται στους αυστηρότερους κανόνες. Ο De Graaf αναμένει ότι περίπου δώδεκα εταιρείες θα ανήκουν σε αυτή την ομάδα, η οποία θα ανακοινωθεί την άνοιξη και στη συνέχεια αυτές θα έχουν έξι μήνες για να συμμορφωθούν.

Ο De Graaf προβλέπει ακόμα ένα κύμα αγωγών που θα αμφισβητήσουν τους νέους κανόνες της Ευρώπης για τις Big Tech εταιρείες, και αναφέρει ότι βρίσκεται στη California για να βοηθήσει στο να γίνει σαφές στους γίγαντες της Silicon Valley ότι οι κανόνες έχουν αλλάξει. Η ΕΕ έχει επιβάλει στο παρελθόν μεγάλα πρόστιμα κατά της Google, της Apple και άλλων εταιρειών μέσω αντιμονοπωλιακών ερευνών, ένας μηχανισμός που έθετε το βάρος της απόδειξης στους γραφειοκράτες. Στο πλαίσιο του DMA, το βάρος πέφτει στις επιχειρήσεις για να συμμορφωθούν. «Το βασικό μήνυμα είναι ότι οι διαπραγματεύσεις τελείωσαν, βρισκόμαστε σε κατάσταση συμμόρφωσης», αναφέρει ο de Graaf προσθέτοντας ότι «μπορεί να μην σας αρέσει, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα».

Όπως και με το “Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων” της ΕΕ, το γνωστό GDPR, έτσι και το DMA αναμένεται να οδηγήσει σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογικές πλατφόρμες εξυπηρετούν ανθρώπους πέραν των 400 εκατομμυρίων χρηστών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο λόγος είναι ότι ορισμένες λεπτομέρειες του νόμου για τις ψηφιακές αγορές που αφορούν τη συμμόρφωση, θα εφαρμοστούν ευκολότερα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει σύντομα ακόμα να «αντιμετωπίσουν» έναν δεύτερο πολύ σημαντικό νόμο της ΕΕ, την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act), η οποία καθορίζει ένα νέο πρότυπο για τη λογοδοσία των διαδικτυακών πλατφορμών όσον αφορά το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο. Ακόμα θα απαιτεί την αξιολόγηση κινδύνου για τη λειτουργία των αλγορίθμων αλλά και να γίνεται επεξήγηση στα κατάλληλα όργανα σχετικά με την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων που έχουν σχέση με το moderation. Ακόμα θα μπορούσε να αναγκάσει social media εφαρμογές όπως το TikTok να κάνουν διαθέσιμα τα δεδομένα τους σε εξωτερικό έλεγχο.

Ο νόμος πρόκειται επίσης να εφαρμοστεί σταδιακά, με τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες να πρέπει να συμμορφωθούν μέχρι τα μέσα του 2024. Η ΕΕ εξετάζει επίσης τη θέσπιση ειδικών κανόνων για την τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι θα μπορούσαν να απαγορεύσουν ορισμένα σενάρια χρήσης της τεχνολογίας.

Η ΕΕ υποστηρίζει ότι χρειάζονται αυστηρότεροι κανόνες για τους τεχνολογικούς κολοσσούς όχι μόνο για να βοηθήσουν στην προστασία των ανθρώπων και άλλων επιχειρήσεων από αθέμιτες πρακτικές, αλλά και για να μπορέσει η κοινωνία να εκμεταλλευτεί όλα τα οφέλη της τεχνολογίας. Ο ίδιος ο De Graaf έχει ασκήσει κριτική σε ένα μη δεσμευτικό νομοσχέδιο για τα δικαιώματα της τεχνητής νοημοσύνης που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον Λευκό Οίκο, λέγοντας ότι η έλλειψη αυστηρής ρύθμισης μπορεί να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη του κοινού στην τεχνολογία. «Αν οι πολίτες μας χάσουν την εμπιστοσύνη τους στην Τεχνητή Νοημοσύνη επειδή πιστεύουν ότι κάνει διακρίσεις εις βάρος τους και οδηγεί σε αποτελέσματα που είναι επιβλαβή για τη ζωή τους, θα την απαξιώσουν χωρίς ποτέ αυτή να επιτύχει».

Το νέο γραφείο της ΕΕ άνοιξε μετά τις πρόσφατες κινήσεις του μπλοκ και των ΗΠΑ να συνεργαστούν περισσότερο σε θέματα τεχνολογικής πολιτικής. Ο De Graaf λέει ότι και οι δύο πλευρές ενδιαφέρονται να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις τσιπ και τους τρόπους με τους οποίους οι αυταρχικές κυβερνήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία και το διαδίκτυο.

Σχεδιάζει επίσης ένα ταξίδι στο Sacramento για να συναντήσει νομοθέτες της πολιτείας της California, οι οποίοι, όπως αναφέρει υπήρξαν πρωτοπόροι στο να αντισταθούν στους τεχνολογικούς κολοσσούς. Τον περασμένο μήνα η πολιτεία πέρασε ένα νομοσχέδιο που απαιτεί αυστηρές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις απορρήτου για τα παιδιά και έλεγχο του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συλλέγουν για τα παιδιά. Το αμερικανικό Κογκρέσο έχει ψηφίσει σχετικά λίγα νομοσχέδια που επηρεάζουν τη βιομηχανία της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, εκτός από το νόμο CHIPS and Science Act ύψους 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη στήριξη της παραγωγής ημιαγωγών.

Η Marlena Wisniak, η οποία ηγείται των εργασιών σχετικά με την τεχνολογία στην ομάδα πολιτικών ελευθεριών "European Center for Not for Profit Law", εκλαμβάνει τη νέα παρουσία της ΕΕ στο χώρο που βρίσκονται οι τεχνολογικοί κολοσσοί ως μια ακόμα απόδειξη ότι η ΕΕ ασχολείται ενεργά με τη διαμόρφωση της τεχνολογικής πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο. Δηλώνει ακόμα ότι ο De Graaf θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μέρος αυτής της δύναμης προς όφελος των ανθρώπων που εξαρτώνται από τις πλατφόρμες των Big Tech εταιρειών εκτός των ΗΠΑ και της ΕΕ, οι οποίοι σπάνια εκπροσωπούνται στην τεχνολογική διπλωματία.

Η Wisniak ελπίζει επίσης ότι οι απεσταλμένοι της ΕΕ να αποφύγουν να πέσουν σε παγίδες όπως αυτές που εκτροχίασαν τα σχέδια ορισμένων προηγούμενων νεοεισερχόμενων στη Silicon Valley, ένα μέρος με πολύ περισσότερα στελέχη, επιχειρηματίες και επενδυτές από ό,τι εμπειρογνώμονες της πολιτικής. «Ελπίζω ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ δεν θαμπωθούν από το hype που ακολουθεί τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογία», λέει. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
  • Απαντ. 56
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
Αναφορά σε κείμενο

«Αν έχετε ένα iPhone, θα πρέπει να μπορείτε να κατεβάζετε εφαρμογές όχι μόνο από το App Store αλλά και από τρίτα καταστήματα εφαρμογών ή από το Διαδίκτυο», δήλωσε ο De Graaf. 

:D

Αμήν και πότε

  • Like 6
  • Sad 1
Δημοσ.

παίζει να δουμε και κανα νομο να περιορίσει το youtube τις διαφημίσεις ?

βλέπω ανε βιντεακι 10 λεπτά και κανει διακοπές 30 φορες ελεος 

  • Like 14
  • Thanks 4
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, kinitos είπε

παίζει να δουμε και κανα νομο να περιορίσει το youtube τις διαφημίσεις ?

βλέπω ανε βιντεακι 10 λεπτά και κανει διακοπές 30 φορες ελεος 

Δυστυχώς να ξέρεις οτι οι διαφημίσεις θα γίνουν περσότερες ακόμα και αν έχεις μηναία συνδρομή. Μια λυση προς το παρων ειναι το adblock.  

  • Like 2
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, Marios2410 είπε

Δυστυχώς να ξέρεις οτι οι διαφημίσεις θα γίνουν περσότερες ακόμα και αν έχεις μηναία συνδρομή. Μια λυση προς το παρων ειναι το adblock.  

δεν ειπαμε να μην εχει αλλα το .........με

Δημοσ.
Quote

Ο De Graaf αναμένει ότι περίπου δώδεκα εταιρείες θα ανήκουν σε αυτή την ομάδα, η οποία θα ανακοινωθεί την άνοιξη και στη συνέχεια αυτές θα έχουν έξι μήνες για να συμμορφωθούν.

Καλό Q4 2023 και βλέπουμε αλλά επιτέλους, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πια

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αρκετά ριζοσπαστικές αποφάσεις, μένει να δούμε πως θα αντιδράσουν σε αυτές όλες οι μεγάλες εταιρίες του χώρου…

Επεξ/σία από AtiX
Δημοσ.

Όταν ακούμε ΕΕ και επιτροπές, συμβούλια που συνεδριάζουν ξανά και ξανά (και ξανά και ξανά...), ξέρουμε πως μέχρι να πάρουν μια απόφαση έχουν ξεχάσει το λόγο για τον οποίο συνεδρίαζαν. Αν δούμε πχ πως λειτουργούν για πάρα πολύ σοβαρά θέματα, που αφορούν όλους τους πολίτες, όπως πχ τα θέματα κόστους ενέργειας... Για τα πολύ μικρότερου ενδιαφέροντος, έχουμε χρόνο, κι αν πάρουν μια χαλαρή απόφαση, πάντα υπάρχει το περιθώριο... παράτασης της εφαρμογής της.

  • Thanks 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, kinitos είπε

παίζει να δουμε και κανα νομο να περιορίσει το youtube τις διαφημίσεις ?

βλέπω ανε βιντεακι 10 λεπτά και κανει διακοπές 30 φορες ελεος 

Είναι εκνευριστικό όντως. Οπότε στο URL, - μετά το t στο youtube (yout-ube) Enter και ανανέωση.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...