polemikos Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Η Tesla έχει ξεκινήσει την αφαίρεση των αισθητήρων υπερήχων από τα οχήματα Model 3 και Model Y, κάτι που αποτελεί το επόμενο βήμα στα σχέδια του CEO της εταιρείας Elon Musk που περιλαμβάνουν μόνο τη χρήση καμερών και λογισμικού για την υποστήριξη του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης του οδηγού και άλλων χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας. Από αυτόν τον μήνα, όλα τα οχήματα Model 3 και Model Y που κατασκευάζονται για τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ταϊβάν δεν θα περιλαμβάνουν πλέον τους 12 αισθητήρες υπερήχων που βρίσκονται τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες των οχημάτων. Οι αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι μετρούν την απόσταση χρησιμοποιώντας υπερήχους, χρησιμοποιούνται γενικά ως αισθητήρες εγγύτητας για την υποστήριξη των συστημάτων ασφαλείας κατά των συγκρούσεων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις χαμηλής ταχύτητας όπως είναι οι μανούβρες στάθμευσης. Η Tesla έκανε γνωστές τις αλλαγές στα οχήματα περίπου 17 μήνες αφότου έκανε γνωστό ότι θα αφαιρέσει και το ραντάρ από τα οχήματά της. Η απόφαση να παραλείψει από τον εξοπλισμό του συστήματος υποβοήθησης του οδηγού το ραντάρ ή αισθητήρες υπερήχων είναι μία προσέγγιση που βρίσκεται σε αντίθεση με την υπόλοιπη βιομηχανία, η οποία προσθέτει, δεν αφαιρεί, αισθητήρες από τα οχήματά της για την υποστήριξη του ADAS (Advanced Driver Assistance System). Οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν συνήθως έναν συνδυασμό ραντάρ και καμερών -πλέον ακόμη και lidar- για την παροχή χαρακτηριστικών ADAS όπως είναι το προσαρμοστικό cruise control, το οποίο «εξομοιώνει» την ταχύτητα του αυτοκινήτου με την κίνηση που υπάρχει τριγύρω, διατηρεί το όχημα σε μία λωρίδα ή πραγματοποιεί αλλαγή στη λωρίδα αυτόματα. Η Tesla ενδέχεται πάντως, για να αφαιρεί εξοπλισμό, να βρίσκεται πολύ πιο μπροστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες όσον αφορά στο σύστημα ADAS στα οχήματα της. Η Tesla ξεκίνησε το λεγόμενο σχέδιο Tesla Vision το 2021, όταν και αποφάσισε να αφαιρέσει το ραντάρ από τα οχήματα Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν στη Βόρεια Αμερική ενώ αργότερα ακολούθησαν και τα Model S και Model X το 2022. Στις αρχές της χρονιάς, η Tesla επέκτεινε τα σχέδια της για να συμπεριλάβουν και τα Model Y και Model 3 που απευθύνονται σε πελάτες στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή. Η Tesla έκανε γνωστό ότι η αφαίρεση των αισθητήρων υπερήχων (αλλιώς USS) θα ξεκινήσει με τα αυτοκίνητα Model 3 και Model Y και το 2023 θα επεκταθεί και στα οχήματα Model S και Model X. Παράλληλα με την αφαίρεση των αισθητήρα υπερήχων, η εταιρεία θα λανσάρει και ένα «vision-based occupancy network» το οποίο θα χρησιμοποιείται στο λογισμικό Full Self-Driving (FSD) Beta -το γνωστό πακέτο των $15.000 που αυξάνει τις δυνατότητες του συστήματος Autopilot αλλά ακόμη δεν μπορεί να προσφέρει πλήρη αυτονομία- για να αντικαταστήσει τα inputs από τους αισθητήρες υπερήχων. Η Tesla ισχυρίζεται ότι αυτή η προσέγγιση βελτιώνει το Autopilot παρέχοντας του ορατότητα μεγαλύτερης εμβέλειας και την ικανότητα να αναγνωρίζει και να διακρίνει διαφορετικά αντικείμενα. Η Tesla είπε ότι αρχικά κάθε όχημα που παραδίδεται σε πελάτες χωρίς το σύστημα υπερήχων θα έχει περιορισμένες ή ανενεργές λειτουργίες, όπως είναι η υποβοήθηση στάθμευσης και το χαρακτηριστικό «summon» (κάλεσμα) το οποίο επιτρέπει σε ένα άτομο να μετακινεί το όχημα του μέσω της εφαρμογής Tesla στο κινητό του. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά πάντως σε κάποια φάση θα αποκατασταθούν μέσω ενημερώσεων λογισμικού over-the-air. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
kurkosdr Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Πολύ πίστη δείχνει ο Elon Musk στο AI της εταιρίας του που υποτίθεται θα παίρνει δισδιάστατες εικόνες και θα δημιουργεί από αυτές ένα τρισδιάστατο χάρτη του περιβάλλοντος. Εν τω μεταξύ οι άλλοι κατασκευαστές βάζουν LIDAR. 1
mariosCS Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 33 λεπτά πριν, llabros είπε Μπήκα στα σχόλια για να ποστάρω αυτό. 2
Bourdoulas Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 "Η Tesla ενδέχεται πάντως, για να αφαιρεί εξοπλισμό, να βρίσκεται πολύ πιο μπροστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες όσον αφορά στο σύστημα ADAS στα οχήματα της."
LongTom Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2022 Δυστυχώς με τα χρόνια στην tesla βγάζουν πολύ πράμα και κυρίως αισθητήρες που είναι ασφάλεια, η ΑΙ παραμένει ψιλοίδια (τουλάχιστον σε ότι αφορά τα σημαντικά για την κατηγοριοποίηση) και οι τιμές των αμαξιών την τρελή ανιούσα. Φυσικά τα 15Κ που ζητούν για το "προνόμιο" να είσαι FSD-autopilot beta tester είναι απλά γελοίο. Επίσης κάτι Cybertruck-roadster που ολοένα και μυρίζουν vaporware. Πολύ απογοήτευση από το '20 και έπειτα αυτή η εταιρεία. Τουλάχιστον έδωσαν λαβή στους ιστορικούς ΟΕΜ να κάνουν κάτι καλύτερο με τα ηλεκτρικά/onboard software-infotainment, κάτι είναι και αυτό. 2 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα