Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, chaosmaster είπε

Είδες τι έχω γράψει;;; 

Ναι.Που διαφωνεις;

Ακομα και να καθονται η διαφορα σε ασφαλειες+τελη θα καλυφθει απο αλλες αναγκες που κοστιζουν πιο πολυ στη μηχανη,οπως πχ τα λαστιχα που τα αλλαζεις ακομα και αν καθεται.

Εκτος και αν εννοεις να τα εχεις να σαπιζουν, να πληρωνεις μονο τελη και ασφαλειες και να μη σε νοιαζει τιποτα αλλο.Τοτε ναι ,βγαινουν οι αριθμοι σου.

Δημοσ.
23 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Τα περισσότερα από αυτά που ρωτάς - εκτός από την γενική συντήρηση που είναι κάτι εντελώς αόριστο - θα μπορούσες να τα είχες βρει άμεσα με μια απλή αναζήτηση στο ίντερνετ.

Και εσύ αν δεν είχες κομπλεξ κατωτερότητας που το βγάζεις σε κάθε θέμα, με κάθε ευκαιρία, θα πήγαινες παρακάτω χωρίς να χάνεις χρόνο να απαντήσεις.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, armagedwnn είπε

Και εσύ αν δεν είχες κομπλεξ κατωτερότητας που το βγάζεις σε κάθε θέμα, με κάθε ευκαιρία, θα πήγαινες παρακάτω χωρίς να χάνεις χρόνο να απαντήσεις.

Ένιωσες ανώτερος τώρα? Χαίρομαι!

Δημοσ.
42 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

τσαμπα το κουραζετε. για κατω απο 100χλμ την εβδομαδα σκουτερ μονο.

Το αντιθετο θα ελεγα. Για κατω απο 100χλμ τη βδομαδα παιρνεις και μηχανη. Για πανω απαραιτητα σκουτερ.

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, Dantε είπε

Το αντιθετο θα ελεγα. Για κατω απο 100χλμ τη βδομαδα παιρνεις και μηχανη. Για πανω απαραιτητα σκουτερ.

απο οικονομικης αποψης εννοεις. εγω λεω και απο θεμα χρησης. τι να το κανεις το μοτοσακο για σκαρτα 100χλμ την εβδομαδα? εκτος αμα γουσταρει και βολτουλες. 

Δημοσ.
Στις 18/9/2022 στις 7:12 ΠΜ, FishFIsh είπε

Καλημέρα! 

Σκέφτομαι κι εγώ σαν άνθρωπος να αγοράσω το πρώτο μου αυτοκίνητο ή μηχανή. Δεν έχω όμως ιδέα τι παίζει σε κόστοι μεταβίβασης αν πρόκειται για μεταχειρισμένο όχημα, κόστη ασφάλισης, κτέο, γενική συντήρηση του οχήματος και πάει λέγοντας... 

Θα ήθελα λοιπόν την συμβολή σας για να καθοριστεί το κόστος απόκτησης καθώς και γενικότερης ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου ή μηχανής. Ανάλογα με το αρχικό καθώς και ετήσιο κόστος θα αποφασίσω κι εγώ αν αξίζει το αυτοκίνητο ή η μηχανή και να τρώω βροχή στο κεφάλι 2 μήνες το χρόνο. 

Ας μην βάλουμε μέσα το κόστος καυσίμων μιας και οι τιμές είναι λίγο αλλού αυτήν την στιγμή, αλλά αν υπάρχει πρόχειρη κάποια αναλογία αυτοκινήτου/μηχανής σε κόστος καυσίμου, γιατί όχι... 

 

Ας πούμε ότι θέλω να αγοράσω μεταχειρισμένο ένα αυτοκίνητο με 4000-6000€, κάτι οικονομικό σε κατανάλωση ξέρω γω, ίσως ντίζελ αν τα καταφέρω. Πχ κάνα Toyota Yaris. Για σενάριο μηχανής ας βάλουμε μια περίπου 500cc γύρω στις 3000€ αγορά. Αν έχετε παραδείγματα πρόχειρα, πάλι ευπρόσδεκτοι είστε. 

Πέρα από το κόστος αγοράς που λίγο πολύ ξέρω τι θα δώσω, πόσο θεωρείτε ότι είναι το κόστος μεταβίβασης;

Επίσης πόσο πιστεύετε ότι είναι τα υπόλοιπα κόστη ιδιοκτησίας, όπως πχ ασφάλεια, κτεο, λάδια, σέρβις κλπ... 

Δεν θα κάνω μεγάλες μετακινήσεις. Καμιά 50-70αριά χιλιόμετρα την εβδομάδα. (το αναφέρω για σκοπούς συντήρησης) και θα έλεγα ότι είμαι λιγάκι "νευρικός" οδηγός, αλλά τίποτα το τρομερό, σε νορμάλ επίπεδα Έλληνα. Τίποτα που να ενοχλεί τους υπόλοιπους θα έλεγα. Απλά δεν πιάνω ποτέ δεξιά λωρίδα παρά μόνο για να στρίψω ή αν είναι άδεια και θέλω να γλιτώσω κίνηση 🤫

Το δίπλωμα το έχω εδώ και 6 χρόνια (αν υπάρχουν ειδήμονες στο θέμα ασφάλισης ανάμεσα μας 😋 ).

 

Ουσιαστικά λοιπόν. Πόσο περίπου θα κοστίσουν τα τέλη μεταβίβασης και πόσο νομίζετε ότι θα κοστίζει το αυτοκίνητο ή η μηχανή ετησίως (χωρίς καύσιμα, αλλά άμα θέλετε βάλτε τα κι αυτά μέσα). 

Να δούμε τελικά πόσους μισθούς θα ρουφάει το άτιμο 😅

Αχ....

Σε αυτό το budget, άρα όχημα 15ετίας, η μεταβίβαση είναι από 60 για 1400 εώς 145 για 2500 +75 για το τέλος άδειας. Η ασφάλεια, μια απλή με θραύση κρυστάλλων, παίζει στα 85-90 το 6μηνο, 140-150 το έτος. τέλη κυκλοφορίας, πάλι βάση των κυβικών.

Με περίπου 100, χονδρικά για το σέρβις, 250 τέλη, 150 ασφάλεια, είναι κοντα στα 500 το έτος στάνταρ έξοδα. Εγώ προσωπικά υπολογίζω έξοδα μετακίνησης κάθε μήνα περίπου 100-150 ευρώ είτε έχεις όχημα είτε όχι αν δεν δουλεύεις κοντά στο σπίτι σου.

Μετά είναι το άλλο ζήτημα. Αν δεν μένεις μέσα σε πόλη ή έστω κοντά σε σούπερ μάρκετ, τα 150 ευρώ που φαίνονται βουνό για βενζίνες θα σου φαίνονται λίγα. Τώρα αν είσαι κέντρο πόλης και έχεις όλα διαθέσιμα κοντά (δουλειά, μάρκετ, διασκέδαση, κτλ κτλ) τότε το μηχανάκι με τα πολύ λιγότερα έξοδα συντήρησης* είναι η καλύτερη λύση.

Εκτός από κατανάλωση/ασφάλειες κτλ τα ανταλλακτικά για ένα μηχανάκι είναι αρκετά φθηνότερα και πολύ λιγότερα. Ωστόσο δεν ξέρω κατά πόσο βολεύει τους χειμερινούς μήνες. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

απο οικονομικης αποψης εννοεις. εγω λεω και απο θεμα χρησης. τι να το κανεις το μοτοσακο για σκαρτα 100χλμ την εβδομαδα? εκτος αμα γουσταρει και βολτουλες. 

Οχι και απο χρησης το λεω. Πολυ πιο ξεκουραστο το σκουτερ, κουβαλας πραγματα πιο ευκολα κτλ.

Μηχανη για καθημερινη χρηση παλευεται μεχρι ενος σημειου. Απο κει και περα αρχιζει να κουραζει.

Δημοσ.

Για αμάξι 1500cc με βενζίνη και παπί 125cc, έχω υπολογίσει έξοδα κάπου 150€/μήνα.

Με έξοδα βενζίνης 80-100€/μήνα και για τα 2 και με φθηνές ασφάλειες με τα απαραίτητα.

Με αλλαγή ελαστικών κάθε 4 χρόνια για το αμάξι και κάθε 2 χρόνια για το παπί.

Η οποιαδήποτε ζημιά είναι extra, δεν μπορεί να υπολογιστεί.

 

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλους. Ευχαριστώ ειλικρινά για όλες τις απαντήσεις σας. Συγγνώμη που δεν ανταποκρίθηκα νωρίτερα, δεν το είχα κάπου συνδεδεμένο το insomnia και ξανά μπήκα σήμερα που θυμήθηκα ότι είχα ανοίξει το post. 

Μερικές διευκρινίσεις: Τα 70χλμ είναι το μέσο όρο αποστάσεων ανά εβδομάδα χωρίς βόλτες. Ήθελα να δω πόσο είναι το "απαραίτητο" κόστος καυσίμου.
Σε ό,τι αφορά το αν μου αρέσουν τα μηχανάκια and whatnot και το θέμα εμπειρίας... Είμαι από τους τρελούς που κυκλοφορούν με ηλεκτρικό πατίνι που πιάνει 90χλμ/ω. Δεν είναι πάρα πολύ γρήγορο, αλλά για πατίνι είναι στα όρια του πολύ επικίνδυνου... (έχω βάλει και σέλα, γιατί όρθιος δεν γίνεται).  Στο θέμα πρόβλεψης καταστάσεων, επειδή δεν με ακούει κανείς να έρχομαι (κι επειδή πριν το πατίνι κυκλοφορούσα με ποδήλατα (ηλεκτρικά ή μη) με ταχύτητες μέχρι και 65 χλμ/ω), έχω μάθει να κυκλοφορώ κυρίως προβλέποντας καταστάσεις 😅

Δυστυχώς το πατίνι όμως δεν είναι για βροχές και δεν είναι για πολλά χιλιόμετρα... Αν πηγαίνω σαν κότα, βγάζει 100χλμ οριακά... Αν τρέχω σε κανέναν κεντρικό, βγάζει 40-45 χλμ. Ένα μπάνιο στη θάλασσα να θέλω να πάω, δεν μπορώ... Θα με αφήσει στην επιστροφή... 
Τείνω λοιπόν λίγο προς το μηχανάκι. Ακόμα και με βροχή, αν είσαι εξοπλισμένος την βγάζεις κάπως καθαρή. Επίσης για Αθήνα, είναι λιγάκι no brainer με τόση κίνηση... 
Αλλά... Το αυτοκίνητο παίρνει κι άλλα 3 άτομα μέσα και είναι άνεση όταν δεν έχει κίνηση. Oh well... 
Όπως και να χει ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις. Θα εξετάσω τα ποσά, θα δω και τι μου μένει κάθε μήνα για να υπολογίσω τι αντέχω να συντηρώ. Θα ζυγιστούν οι περιπτώσεις με τα υπέρ και τα κατά και θα βγει το συμπέρασμα. Τα 70χλμ την εβδομάδα βγαίνουν ήδη με το πατίνι. Το θέμα είναι κάποιος πιο μακρινός προορισμός και η βροχή... Ειδικά με την βροχή δεν λέει να πάθει κάνα βραχυκύκλωμα και να πάρω φωτιά σε καμιά λεωφόρο με το πατίνι 🤣

Δημοσ.
Στις 18/9/2022 στις 7:12 ΠΜ, FishFIsh είπε

Ας μην βάλουμε μέσα το κόστος καυσίμων μιας και οι τιμές είναι λίγο αλλού αυτήν την στιγμή, αλλά αν υπάρχει πρόχειρη κάποια αναλογία αυτοκινήτου/μηχανής σε κόστος καυσίμου, γιατί όχι... 

Ας πούμε ότι θέλω να αγοράσω μεταχειρισμένο ένα αυτοκίνητο με 4000-6000€, κάτι οικονομικό σε κατανάλωση ξέρω γω, ίσως ντίζελ αν τα καταφέρω. Πχ κάνα Toyota Yaris. Για σενάριο μηχανής ας βάλουμε μια περίπου 500cc γύρω στις 3000€ αγορά. Αν έχετε παραδείγματα πρόχειρα, πάλι ευπρόσδεκτοι είστε. 

Ουσιαστικά λοιπόν. Πόσο περίπου θα κοστίσουν τα τέλη μεταβίβασης και πόσο νομίζετε ότι θα κοστίζει το αυτοκίνητο ή η μηχανή ετησίως (χωρίς καύσιμα, αλλά άμα θέλετε βάλτε τα κι αυτά μέσα). 

Να δούμε τελικά πόσους μισθούς θα ρουφάει το άτιμο 😅

Αχ....

Φίλε μου νομίζω πως κάνεις λάθος να μην θες να συνυπολογίσεις το κόστος καυσίμου. Και στις δυο περιπτώσεις είναι το σημαντικότερο,μεγαλύτερο και καθημερινό έξοδο. Έστω ότι συμφωνούμε όλοι με έναν μαγικό τρόπο ότι όλα τα υπόλοιπα βγαίνουν ίδια σε μηχανη-αμαξι κάθε χρόνο. Μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός ότι αν το ένα καιει 3/100 και το αλλο 6/100 σημαίνει διπλάσιο κόστος κάθε 100 χλμ. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό δηλαδή αν κάνεις 4χ7=280 χλμ το μήνα (περίπου 3 κατοσταδες) σημαίνει 9 λίτρα παραπάνω το μήνα. Τουτέστιν κοντά στο 20αρικο παραπάνω κάθε μήνα με το αμάξι με σημερινές τιμές (άντε να πέσουν να πας στο 15αρικο?) Δηλαδή το χρονο +240 ευρω μονο απο βενζίνες. Αν τώρα τύχει κάτι έκτακτο ή μια εκδρομή αυτό το ποσό όλο αυξάνει. Δεν είναι αμελητέο ποσό το καυσιμο. Και αν του χρόνου αλλάξουν οι ανάγκες σου και κάνεις παραπάνω χλμ?

Το ίδιο και με το κόστος αγοράς. Βάζεις δυο μπατζετ που διαφέρουν 1-3 χιλιάρικα. Αυτα τα 3 χιλιαρικα διαιρεμένα σε 4-5 χρόνια είναι κοντα στα +600-700 το χρόνο το αμάξι σε σχέση με τη μηχανή.

Τουτέστιν έχεις αφαιρέσει δυο κόστη τα οποία αθροιστικά είναι περίπου 1000 ευρώ παραπάνω τον χρόνο για το αμάξι. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν τα συνυπολογίζουμε. Αντε να πούμε ότι η διαφορά κατανάλωσης θα είναι μικρότερη. Άντε να πούμε ότι δεν θα δώσεις 6 αλλά 4 χιλιαρικα για το αμάξι. Πάλι 500 ευρω το χρόνο ΕΞΤΡΑ για 4-5 χρόνια δεν είναι και αμελητέο ποσό.

Aντίθετα θα έλεγα ότι τα εξοδα μεταβίβασης είναι στην πραγματικότητα αμελητέο ποσό. Αν θα ναι κανα 50αρι για μηχανη 500cc ή 60-90 για αμάξι 1000-1400cc δεν είναι τρομερό ποσό.

Τα υπόλοιπα είναι θα πω ισα βάρκα ίσα νερά με το αμάξι να είναι κάτι τις παραπάνω. Κανα 50αρι παραπάνω η ασφάλεια και κανα 70αρι παραπάνω τα τελη κυκλοφορίας το χρονο.Με εξαίρεση την συντήρηση και τα service. Οι μηχανές είναι πιο ''απαιτητικές'' με την έννοια ότι θέλουν πιο συχνές επισκέψεις. Δυσκολο να το υπολογίσω αλλά θα πω ότι σε αυτόν τον τομέα η μηχανή κοστίζει λίγο παραπάνω, αν και τα ανταλλακτικά συνήθως είναι πολύ φθηνότερα. Α και προφανώς στην μηχανή συνυπολόγισε (αν θες να είσαι σοβαρός και τίμιος) και ένα κόστος για τον εξοπλισμό σου (και ας σε κρατήσει 2-3 χρονια). Ενα decent κράνος, ένα decent χειμερινο και αδιάβροχο μπουφαν + αντίστοιχα γάντια θα δώσεις ενα 300αρι.

Συνοπτικά και επειδή κούρασα. Αν θες απλά να κάνεις τη δουλειά σου μέσα στην πόλη πάρε ένα scooter ή μια μηχανή σχετικά μικρή και οικονομική αλλά ψιλοδυνατή 200-400cc (να μην φοβάσαι να βγεις και μια αττική ή περιφερειακή) θα σε βγει πιο οικονομική HANDS DOWN. Αν θες να πάρεις μια μηχανή all around μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού να κάνεις και τα ταξιδάκια σου ή τις εκδρομές σου , ε εκεί ίσως να βγεις και ίσα βάρκα ίσα νερά αλλά εκεί πληρώνεις και το γούστο σου.

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Στις 27/9/2022 στις 2:37 ΜΜ, Svarniaris είπε

Φίλε μου νομίζω πως κάνεις λάθος να μην θες να συνυπολογίσεις το κόστος καυσίμου. Και στις δυο περιπτώσεις είναι το σημαντικότερο,μεγαλύτερο και καθημερινό έξοδο. Έστω ότι συμφωνούμε όλοι με έναν μαγικό τρόπο ότι όλα τα υπόλοιπα βγαίνουν ίδια σε μηχανη-αμαξι κάθε χρόνο. Μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός ότι αν το ένα καιει 3/100 και το αλλο 6/100 σημαίνει διπλάσιο κόστος κάθε 100 χλμ. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό δηλαδή αν κάνεις 4χ7=280 χλμ το μήνα (περίπου 3 κατοσταδες) σημαίνει 9 λίτρα παραπάνω το μήνα. Τουτέστιν κοντά στο 20αρικο παραπάνω κάθε μήνα με το αμάξι με σημερινές τιμές (άντε να πέσουν να πας στο 15αρικο?) Δηλαδή το χρονο +240 ευρω μονο απο βενζίνες. Αν τώρα τύχει κάτι έκτακτο ή μια εκδρομή αυτό το ποσό όλο αυξάνει. Δεν είναι αμελητέο ποσό το καυσιμο. Και αν του χρόνου αλλάξουν οι ανάγκες σου και κάνεις παραπάνω χλμ?

Το ίδιο και με το κόστος αγοράς. Βάζεις δυο μπατζετ που διαφέρουν 1-3 χιλιάρικα. Αυτα τα 3 χιλιαρικα διαιρεμένα σε 4-5 χρόνια είναι κοντα στα +600-700 το χρόνο το αμάξι σε σχέση με τη μηχανή.

Τουτέστιν έχεις αφαιρέσει δυο κόστη τα οποία αθροιστικά είναι περίπου 1000 ευρώ παραπάνω τον χρόνο για το αμάξι. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν τα συνυπολογίζουμε. Αντε να πούμε ότι η διαφορά κατανάλωσης θα είναι μικρότερη. Άντε να πούμε ότι δεν θα δώσεις 6 αλλά 4 χιλιαρικα για το αμάξι. Πάλι 500 ευρω το χρόνο ΕΞΤΡΑ για 4-5 χρόνια δεν είναι και αμελητέο ποσό.

Aντίθετα θα έλεγα ότι τα εξοδα μεταβίβασης είναι στην πραγματικότητα αμελητέο ποσό. Αν θα ναι κανα 50αρι για μηχανη 500cc ή 60-90 για αμάξι 1000-1400cc δεν είναι τρομερό ποσό.

Τα υπόλοιπα είναι θα πω ισα βάρκα ίσα νερά με το αμάξι να είναι κάτι τις παραπάνω. Κανα 50αρι παραπάνω η ασφάλεια και κανα 70αρι παραπάνω τα τελη κυκλοφορίας το χρονο.Με εξαίρεση την συντήρηση και τα service. Οι μηχανές είναι πιο ''απαιτητικές'' με την έννοια ότι θέλουν πιο συχνές επισκέψεις. Δυσκολο να το υπολογίσω αλλά θα πω ότι σε αυτόν τον τομέα η μηχανή κοστίζει λίγο παραπάνω, αν και τα ανταλλακτικά συνήθως είναι πολύ φθηνότερα. Α και προφανώς στην μηχανή συνυπολόγισε (αν θες να είσαι σοβαρός και τίμιος) και ένα κόστος για τον εξοπλισμό σου (και ας σε κρατήσει 2-3 χρονια). Ενα decent κράνος, ένα decent χειμερινο και αδιάβροχο μπουφαν + αντίστοιχα γάντια θα δώσεις ενα 300αρι.

Συνοπτικά και επειδή κούρασα. Αν θες απλά να κάνεις τη δουλειά σου μέσα στην πόλη πάρε ένα scooter ή μια μηχανή σχετικά μικρή και οικονομική αλλά ψιλοδυνατή 200-400cc (να μην φοβάσαι να βγεις και μια αττική ή περιφερειακή) θα σε βγει πιο οικονομική HANDS DOWN. Αν θες να πάρεις μια μηχανή all around μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού να κάνεις και τα ταξιδάκια σου ή τις εκδρομές σου , ε εκεί ίσως να βγεις και ίσα βάρκα ίσα νερά αλλά εκεί πληρώνεις και το γούστο σου.

Ευχαριστώ για το σχόλιο. Ο λόγος που δεν ρώτησα για το καύσιμο είναι βασικά επειδή μπορώ να βρω από στοιχεία κατασκευαστών (και χρηστών) πόσο περίπου καίει το κάθε όχημα. (ναι, το ξέρω οι κατασκευαστές λένε κατανάλωση σε τέλειες συνθήκες, βάζεις ένα +50% περίπου και είσαι μέσα όμως...). Θα συνυπολογιστεί φυσικά και το καύσιμο, αλλά δεν ήταν η απορία μου η κατανάλωση καυσίμου, τα υπόλοιπα δεν ήξερα. 
Άσχετα με το καύσιμο, thanks για τα suggestions 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...