Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ναι, και τα λένε πανεπιστήμια! Πώς πιστεύεις ότι δηλώνανε οι ελληνικές κυβερνήσεις τα ΤΕΙ μέχρι το 1998, οπότε δεν πήγαινε άλλο, στην ΕΕ;; Το μόνο σίγουρο είναι ΟΧΙ ως Πανεπιστήμια!!!

  • Απαντ. 62
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
43 λεπτά πριν, katsoul είπε

Ναι, και τα λένε πανεπιστήμια! Πώς πιστεύεις ότι δηλώνανε οι ελληνικές κυβερνήσεις τα ΤΕΙ μέχρι το 1998, οπότε δεν πήγαινε άλλο, στην ΕΕ;; Το μόνο σίγουρο είναι ΟΧΙ ως Πανεπιστήμια!!!

μα γι αυτό το 2001, τα ΤΕΙ μπήκαν στην Ανωτάτη Εκπαίδευση, και η συνθήκη της Μπολόνια όμως ανέκαθεν τα έβαζε στο επίπεδο 6

  • Like 1
Δημοσ.

Πολύ σωστά.. Στην πράξη, όμως, άστα να πάνε. Νοείται ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα (βλέπε Πανεπιστήμιο) χωρίς τη δυνατότητα εκπόνησης ερευνητικού έργου και με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς φοιτητές; Πότε νομίζεις ότι δόθηκε η δυνατότητα  από την πολιτεία για τα παραπάνω; Σίγουρα όχι το 2001... Δόθηκαν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να εξελιχθούν (φαντάσου καθηγητές πανεπιστημίου χωρίς καν μεταπτυχιακό τίτλο. Η φυσικοθεραπεία σίγουρα είχε 3-4 τέτοιους μόνιμους). Δόθηκαν ένα σωρό κίνητρα να πάρουν έστω ένα master. Κάποιοι το έκαναν, κάποιοι πήραν προσωποπαγείς θέσεις και πάει λέγοντας. Τώρα πλέον έχει έλθει το πλήρωμα του χρόνου. Κάποιες σχολές και διδάσκοντες θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, κάποιοι άλλοι όχι.. Σίγουρα κάποιοι έχουν ένα βασικό πλεονέκτημα λόγω του αντικείμενου σπουδών, το οποίο μπορεί να είναι εγνωσμένου πανεπιστημιακού επιπέδου στο εσωτερικό, ή και στο εξωτερικό (π.χ. φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, νοσηλευτική), αλλά και πάλι θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, katsoul είπε

Πολύ σωστά.. Στην πράξη, όμως, άστα να πάνε. Νοείται ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα (βλέπε Πανεπιστήμιο) χωρίς τη δυνατότητα εκπόνησης ερευνητικού έργου και με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς φοιτητές; Πότε νομίζεις ότι δόθηκε η δυνατότητα  από την πολιτεία για τα παραπάνω; Σίγουρα όχι το 2001... Δόθηκαν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να εξελιχθούν (φαντάσου καθηγητές πανεπιστημίου χωρίς καν μεταπτυχιακό τίτλο. Η φυσικοθεραπεία σίγουρα είχε 3-4 τέτοιους μόνιμους). Δόθηκαν ένα σωρό κίνητρα να πάρουν έστω ένα master. Κάποιοι το έκαναν, κάποιοι πήραν προσωποπαγείς θέσεις και πάει λέγοντας. Τώρα πλέον έχει έλθει το πλήρωμα του χρόνου. Κάποιες σχολές και διδάσκοντες θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, κάποιοι άλλοι όχι.. Σίγουρα κάποιοι έχουν ένα βασικό πλεονέκτημα λόγω του αντικείμενου σπουδών, το οποίο μπορεί να είναι εγνωσμένου πανεπιστημιακού επιπέδου στο εσωτερικό, ή και στο εξωτερικό (π.χ. φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, νοσηλευτική), αλλά και πάλι θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

nai αλλα ακομα και πριν γινουν ανωτατα τα ΤΕΙ, οσοι αποφοιτοι πηγαιναν στο Εξωτερικο για μεταπτυχιακο ή για δουλεια, το αναγνωριζαν ως bachelor

  • Like 3
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, katsoul είπε

Πολύ σωστά.. Στην πράξη, όμως, άστα να πάνε. Νοείται ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα (βλέπε Πανεπιστήμιο) χωρίς τη δυνατότητα εκπόνησης ερευνητικού έργου και με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς φοιτητές; Πότε νομίζεις ότι δόθηκε η δυνατότητα  από την πολιτεία για τα παραπάνω; Σίγουρα όχι το 2001... Δόθηκαν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να εξελιχθούν (φαντάσου καθηγητές πανεπιστημίου χωρίς καν μεταπτυχιακό τίτλο. Η φυσικοθεραπεία σίγουρα είχε 3-4 τέτοιους μόνιμους). Δόθηκαν ένα σωρό κίνητρα να πάρουν έστω ένα master. Κάποιοι το έκαναν, κάποιοι πήραν προσωποπαγείς θέσεις και πάει λέγοντας. Τώρα πλέον έχει έλθει το πλήρωμα του χρόνου. Κάποιες σχολές και διδάσκοντες θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, κάποιοι άλλοι όχι.. Σίγουρα κάποιοι έχουν ένα βασικό πλεονέκτημα λόγω του αντικείμενου σπουδών, το οποίο μπορεί να είναι εγνωσμένου πανεπιστημιακού επιπέδου στο εσωτερικό, ή και στο εξωτερικό (π.χ. φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, νοσηλευτική), αλλά και πάλι θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Απο ποια σχολη εισαι αν επιτρεπεται?

Δημοσ.

Απόφοιτος του τμήματος Φυσικοθεραπείας, ΤΕΙ ΑΘήνας, 1995. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε, σίγουρα προς το καλύτερο, τουλάχιστον όσον αφορά τη δική μου σχολή και επάγγελμα. Απλά έζησα διάφορα μεταβατικά στάδια και είμαι λίγο επιφυλακτικός. Δεν ξέρω αν θυμάστε την κίνηση Κοντογιαννόπουλου το 1992 για Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Εφαρμογών (ΠΙΕ). Να είσαι φοιτητής σε Γενική Συνέλευση, να λένε όλοι πάμε να γίνουμε Πανεπιστημιακή Σχολή και να μαθαίνεις ότι κάποιοι καθηγητές σαμποτάρισαν το όλο εγχείρημα γιατί που να τρέχουμε τώρα για μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Ευτυχώς όλα αυτά είναι πίσω μας, και οι νέες γενιές καθηγητών θεωρώ ότι έχουν τη δίψα και τα εχέγγυα να το προχωρήσουν

7 ώρες πριν, airtrelomike13 είπε

nai αλλα ακομα και πριν γινουν ανωτατα τα ΤΕΙ, οσοι αποφοιτοι πηγαιναν στο Εξωτερικο για μεταπτυχιακο ή για δουλεια, το αναγνωριζαν ως bachelor

Ξέρω άτομο που γύρισε με διδακτορικό από Αγγλία, νομίζω το 1994-5, και που ήταν ο πρώτος (χρονικά εννοώ) απόφοιτος ΤΕΙ που θέλησε να το αναγνωρίσει στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Απλά δεν το έκαναν, παρόλο που ο άνθρωπος είχε πάρει και υποτροφία από το ΙΚΥ. Χρειάστηκε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να γίνει με απίστευτη πίεση και με σχετική δημοσιότητα. Ακόμη θυμάμαι νεοδιόριστος σε νοσοκομείο το 2001 να συζητάω θεωρητικά στο Γραφείο Προσωπικού την πιθανότητα για άδεια για διδακτορικό (δεν το έκανα ποτέ) και να μου λένε με φυσικότητα, αφού είστε απόφοιτος ΤΕΙ, δεν γίνεται να κάνετε διδακτορικό! Όλα αυτά τα αναφέρω για να φανεί πώς τα ΤΕΙ έχουν διανύσει πάρα πολύ δρόμο, αλλά έχει ακόμη...

  • Like 1
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, katsoul είπε

Απόφοιτος του τμήματος Φυσικοθεραπείας, ΤΕΙ ΑΘήνας, 1995. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε, σίγουρα προς το καλύτερο, τουλάχιστον όσον αφορά τη δική μου σχολή και επάγγελμα. Απλά έζησα διάφορα μεταβατικά στάδια και είμαι λίγο επιφυλακτικός. Δεν ξέρω αν θυμάστε την κίνηση Κοντογιαννόπουλου το 1992 για Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Εφαρμογών (ΠΙΕ). Να είσαι φοιτητής σε Γενική Συνέλευση, να λένε όλοι πάμε να γίνουμε Πανεπιστημιακή Σχολή και να μαθαίνεις ότι κάποιοι καθηγητές σαμποτάρισαν το όλο εγχείρημα γιατί που να τρέχουμε τώρα για μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Ευτυχώς όλα αυτά είναι πίσω μας, και οι νέες γενιές καθηγητών θεωρώ ότι έχουν τη δίψα και τα εχέγγυα να το προχωρήσουν

Ξέρω άτομο που γύρισε με διδακτορικό από Αγγλία, νομίζω το 1994-5, και που ήταν ο πρώτος (χρονικά εννοώ) απόφοιτος ΤΕΙ που θέλησε να το αναγνωρίσει στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Απλά δεν το έκαναν, παρόλο που ο άνθρωπος είχε πάρει και υποτροφία από το ΙΚΥ. Χρειάστηκε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να γίνει με απίστευτη πίεση και με σχετική δημοσιότητα. Ακόμη θυμάμαι νεοδιόριστος σε νοσοκομείο το 2001 να συζητάω θεωρητικά στο Γραφείο Προσωπικού την πιθανότητα για άδεια για διδακτορικό (δεν το έκανα ποτέ) και να μου λένε με φυσικότητα, αφού είστε απόφοιτος ΤΕΙ, δεν γίνεται να κάνετε διδακτορικό! Όλα αυτά τα αναφέρω για να φανεί πώς τα ΤΕΙ έχουν διανύσει πάρα πολύ δρόμο, αλλά έχει ακόμη...

Και ομως ξερω αποφοιτο ΤΕΙ στην Ελλαδα που εκανε διδακτορικό. Και φυσικα στο Εξωτερικό. Αυτό το πρόβλημα το ειχε η θεια μου οταν τελειωσε τα τοτε ΚΑΤΕΕ στη Πατρα ως νοσηλευτρια, καπου στα τελη του 80 μπορει και πιο μπροστα. Στην Ελλαδα ειχε θεμα. Παει Αγγλια για μεταπτυχιακό στη διοικηση μοναδων υγειας και μια χαρα της το εκαναν δεκτο το προπτυχιακο και την πηραν και το εκανε. Μετα εγινε προισταμενη με αυτο σε ενα νοσοκομειο στην Αθηνα.

Θελω να σου πω οτι υπαρχουν αποφοιτοι ΤΕΙ , ειδικα στο Εξωτερικο που κανουν καριερα

34 λεπτά πριν, katsoul είπε

Δεν ξέρω αν θυμάστε την κίνηση Κοντογιαννόπουλου το 1992 για Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Εφαρμογών (ΠΙΕ)

δεν ηταν κακη ιδεα αυτο. αυτο παει να εφαρμοσει η Κεραμεως

  • Like 1
Δημοσ.
10 ώρες πριν, katsoul είπε

Απόφοιτος του τμήματος Φυσικοθεραπείας, ΤΕΙ ΑΘήνας, 1995.

[...]

Ξέρω άτομο που γύρισε με διδακτορικό από Αγγλία, νομίζω το 1994-5, και που ήταν ο πρώτος (χρονικά εννοώ) απόφοιτος ΤΕΙ που θέλησε να το αναγνωρίσει στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Απλά δεν το έκαναν, παρόλο που ο άνθρωπος είχε πάρει και υποτροφία από το ΙΚΥ. Χρειάστηκε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να γίνει με απίστευτη πίεση και με σχετική δημοσιότητα. Ακόμη θυμάμαι νεοδιόριστος σε νοσοκομείο το 2001 να συζητάω θεωρητικά στο Γραφείο Προσωπικού την πιθανότητα για άδεια για διδακτορικό (δεν το έκανα ποτέ) και να μου λένε με φυσικότητα, αφού είστε απόφοιτος ΤΕΙ, δεν γίνεται να κάνετε διδακτορικό! Όλα αυτά τα αναφέρω για να φανεί πώς τα ΤΕΙ έχουν διανύσει πάρα πολύ δρόμο, αλλά έχει ακόμη...

- Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα δεν είναι το αν κάποιος μπορεί να κάνει διδακτορικό αλλά πως μπορεί να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με συναδέλφους του ορισμένων καλά οργανωμένων Πανεπιστημίων του εξωτερικού, όχι όλων. Υπήρχαν από πολύ παλαιότερα στην ελληνική αγορά εργασίας-πριν το 1995-πτυχιούχοι Φυσικοθεραπευτές ξένων Σχολών 5ετούς φοίτησης. Εργάζονταν συνήθως σε Παιδαγωγικά κέντρα, σε μεγάλα κέντρα Φυσικοθεραπείας και σε ιδιωτικές Κλινικές. Ειδικά οι πτυχιούχοι Γερμανικών ΑΕΙ Φυσικοθεραπείας 5ετούς φοίτησης ήταν πάντα σε αυτούς τους χώρους εργασίας οι προϊστάμενοι των υπόλοιπων Φυσικοθεραπευτών των ελληνικών ΤΕΙ-ακόμα και αν είχαν 3-5 χρόνια προϋπηρεσίας και οι υφιστάμενοι πολλαπλάσια.

- Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι να μάθει επιτέλους ο πτυχιούχος των ελληνικών ΤΕΙ ή ΑΕΙ, τι σημαίνει εκπαίδευση γενικώς και τι τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα. Η Αγγλία, που αναφέρεις σαν παράδειγμα, τις τελευταίες εκατονταετίες είχε μερικά κορυφαία πανεπιστήμια αλλά συγχρόνως και τη χειρότερη γενικά Δημόσια εκπαίδευση από τα περισσότερα άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Αυτό δεν το υποστηρίζει ο filipN, αλλά ο Andy Green καθηγητής στο UCL Institute of Education στο βιβλίο του «Εκπαίδευση & Συγκρότηση του Κράτους» (Education and State Formation).

Spoiler

[Το UCL (IoE) κατατάσσεται #1 σε QS World University Rankings By Subject (Education & Training).]

 

Δημοσ.

Τα οποία κορυφαία πανεπιστήμια δέχονται φοιτητές από όλον τον κόσμο, οπότε η παραγωγή αποφοίτων λογικά δεν αντικατόπτριζε τη δημόσια παιδεία της χώρας..... Συνάδελφος αποφοίτησε από το ΤΕΙ Αθήνας, πήγε Λονδίνο, δούλεψε, πήρε μεταπτυχιακό και διδακτορικό από το UCL και τώρα διδάσκει στο King's College. Προφανώς η παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση της Αγγλίας ουδόλλως επηρεάσε την πορεία της. Σε κάθε περίπτωση, και για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας, η προσωπική πορεία του καθενός έχει να κάνει με τον καθένα μας κατά βάση. Το ζήτημα, πλέον, είναι ότι τα ΤΕΙ αναίμακτα μετέβησαν πλήρως σε καθεστώς ΑΕΙ. Αυτό που απομένει είναι να αποδείξουν ότι αξίζουν τη μετάβαση αυτή και ότι μπορούν να σταθούν ως ιδρύματα που παράγουν έρευνα και ένα επίπεδο σπουδών που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που γεννά το όνομά τους.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, katsoul είπε

Τα οποία κορυφαία πανεπιστήμια δέχονται φοιτητές από όλον τον κόσμο, οπότε η παραγωγή αποφοίτων λογικά δεν αντικατόπτριζε τη δημόσια παιδεία της χώρας..... Συνάδελφος αποφοίτησε από το ΤΕΙ Αθήνας, πήγε Λονδίνο, δούλεψε, πήρε μεταπτυχιακό και διδακτορικό από το UCL και τώρα διδάσκει στο King's College. Προφανώς η παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση της Αγγλίας ουδόλλως επηρεάσε την πορεία της. Σε κάθε περίπτωση, και για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας, η προσωπική πορεία του καθενός έχει να κάνει με τον καθένα μας κατά βάση. Το ζήτημα, πλέον, είναι ότι τα ΤΕΙ αναίμακτα μετέβησαν πλήρως σε καθεστώς ΑΕΙ. Αυτό που απομένει είναι να αποδείξουν ότι αξίζουν τη μετάβαση αυτή και ότι μπορούν να σταθούν ως ιδρύματα που παράγουν έρευνα και ένα επίπεδο σπουδών που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που γεννά το όνομά τους.

Δυστυχώς μας έχουν πάρει χαμπάρι μερικές χώρες έξω και βλεπουμε που βγαζουμε συνεχεια γιατρους, δικηγορους, καμια επαφη με τα πανεπιστημια εφαροσμενων επιστημων και χαιρονται γιατι θα σε παρουν εσενα , εμενα και το καθενα και θα μας αξιοποιησουν οταν η ιδια μας η χωρα δεν μπορει.

Ανεφερες καποια σημαντικα πραγματα, ωστοσο υπαρχουν χωρες στο Εξωτερικο που δεν δεχονται αποφοιτους ΤΕΙ για μαστερ στα ξενα πανεπστημια. Ελαχιστα ναι μεν αλλα.

Δημοσ.
41 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Για μενα τα ΤΕΙ εκτός από σχολές που σε βγάζουν κάτι συγκεκριμένο (κατά βάση παραϊατρικές) δεν αξίζουν.

Για σενα...ποια ειναι τα ΤΕΙ που σε βγαζουν κατι ΜΗ συγκεκριμενο?

Δημοσ.

Κολλατε σε ονομασιες και επαγγελματικα δικαιωματα και δεν κοιτατε την ουσια , το να συγκρινεις πανεπιστημια με τει ειναι ανουσιο διοτι μιλαμε για ενα μεγαλο ευρος σχολων που το καθε ενα αξιολογειται καθε χρονο απο καποια προτυπα με λιγα λογια ειναι το ιδιο το τει αθηνας με ενα πανεπιστημιο σε μια αποκαρυσμενη περιοχη η το αντιστροφο ? προφανως κ οχι το θεμα ειναι τη δουλεια γινεται και με τη γνωσεις εφοδιαζουν εναν φοιτητη... 

  • Like 2
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Gingerbread είπε

Για μενα τα ΤΕΙ εκτός από σχολές που σε βγάζουν κάτι συγκεκριμένο (κατά βάση παραϊατρικές) δεν αξίζουν.

ελπίζω στο Εξωτερικο να εχουν και την ίδια άποψη με σένα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, TangodownGr είπε

Κολλατε σε ονομασιες και επαγγελματικα δικαιωματα και δεν κοιτατε την ουσια , το να συγκρινεις πανεπιστημια με τει ειναι ανουσιο διοτι μιλαμε για ενα μεγαλο ευρος σχολων που το καθε ενα αξιολογειται καθε χρονο απο καποια προτυπα με λιγα λογια ειναι το ιδιο το τει αθηνας με ενα πανεπιστημιο σε μια αποκαρυσμενη περιοχη η το αντιστροφο ? προφανως κ οχι το θεμα ειναι τη δουλεια γινεται και με τη γνωσεις εφοδιαζουν εναν φοιτητη... 

- Η «δουλειά» που γίνεται σε μια Σχολή και οι «γνώσεις» που εφοδιάζεται ο φοιτητής από αυτή, δεν εξαρτώνται μόνο από την περιοχή που είναι η Σχολή και από τις ικανότητες των καθηγητών της ή τη γενικότερη οργάνωση της, αλλά και από το χρόνο των σπουδών και, κυρίως, την ορθολογική κατανομή του.

- Ο μελλοντικός επαγγελματίας στο χώρο της τεχνολογίας δεν χρειάζεται να αποκτήσει μόνο Γνώση (knowledge), δηλαδή να αφομοιώσει μέσω της μάθησης κάποιες πληροφορίες. Χρειάζεται να αποκτήσει και Δεξιότητα-ες (skill). Για την ακρίβεια, συγκεκριμένες «πρακτικές δεξιότητες» (των χεριών, της χρήσης υλικών, εργαλείων, οργάνων, κλπ). Από την απόκτηση αυτών των δύο (Γνώση-Δεξιότητα) εξαρτάται και η Ικανότητα (competence) του πτυχιούχου, η οποία θα είναι ανάλογη με την επάρκειά του σε συγκεκριμένες Γνωστικές και Πρακτικές δεξιότητες και σε μια ορθολογικά οργανωμένη κοινωνία, θα παίξει σημαντικό-αν όχι καθοριστικό-ρόλο στην επαγγελματική και στην προσωπική του ανάπτυξη.

- Εδώ μπαίνει ένα διπλό ερώτημα: Είναι ίδια η Ικανότητα του μέσου φοιτητή διαφορετικών ελληνικών Σχολών με χρόνο σπουδών 6 ή 7 ή 8 εξάμηνα (+1 εξάμηνο πρακτική);  Είναι ίδια η Ικανότητα του μέσου  έλληνα φοιτητή όλων των προηγούμενων Σχολών, με την Ικανότητα του μέσου φοιτητή μιας αντίστοιχης Σχολής του εξωτερικού με 10 εξάμηνα σπουδών για την ακρίβεια 10+1 και με διπλάσιο (ή παραπάνω) συνολικό χρόνο εργαστηριακών ωρών ή και κλινικής εκπαίδευσης (όπου χρειάζεται);

Επεξ/σία από filipN
  • Confused 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...