Προς το περιεχόμενο

Αλλαγή διαμέτρου ζάντας


vkokkalisA57

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 ώρες πριν, DjTony είπε

Εγώ μπορώ από 205/55/16 να βάλω 205/60/16??

    Οριακά βρίσκεται η αλλαγή , αν δυσκολεύεσαι να βρίσκεις τα 55αρια και βρίσκεις πιο οικονομικά τα 60αρια γιατί όχι . Η διαφορά είναι ελάχιστα πιο πάνω από το απαιτούμενο , έως απειροελάχιστη . Θα ψηλώσεις ελάχιστα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, osalonikios1977 είπε

Άλλος σκέφτεται την οικονομία, άλλος την άνεση, άλλος την αισθητική κι αλλος την ασφάλεια. 

Άλλος είναι ΚΑΓΚΟΥΡΑΣ και άλλος σοβαρός άνθρωπος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα γίνω κυρα-Κατίνα να σχολιάζω τα υποκειμενικά χαρακτηριστικά της μετατροπής, αλλά θα περιοριστώ στα αντικειμενικά.

Ναι, η άνεση θα είναι χειρότερη. Αυτό θα πρέπει να το ζυγίσεις εσύ πόσο σε ενδιαφέρει. Προσωπικά φοράω 215/40/R17 στο Ibiza μου, ένα φάρδος μεγαλύτερο απο το εργοστασιακό 205 (επειδή τα Potenza Sport δεν βγαίνουν σε 205), και ακόμα και με ελατήρια χαμηλώματος Eibach και αμορτισέρ Bilstein B8, το αυτοκίνητο δεν σου βγάζει τη μέση. Ναι, δεν θα περνάς από χαντάκια με 50χλμ, αλλά ακόμα και με μπαλονολάστιχα δεν πρέπει το κάνεις αυτό.

Από πλευράς χώρου στον θόλο, στα φτερά και απόστασς από τα γόνατα της ανάρτησης, δεν θα έχεις πρόβλημα. Υπάρχει ένα εργαλειάκι που σε καθοδηγεί σε αυτό κάνοντας τους υπολογισμούς. Δες τη δική σου περίπτωση στο link.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=195-60-15X6ET45&wheel2=205-45-17X7ET45&wheel3=205-45-17X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 Τώρα, στο ζουμί της υπόθεσης, που είναι η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, θα έχεις τα παρακάτω:

Στα θετικά: Πολύ πιο άμεσο και πληροφοριακό τιμόνι. Μεγαλύτερη σταθερότητα και πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις στροφές. Καλύτερο φρενάρισμα στο στεγνό. Γενικά μια πιο "στιβαρή" αίσθηση του αμαξώματος κινούμενος με χαμηλές ταχύτητες, καθώς δεν θα πηγαίνει βάρκα-γυαλό πάνω στα μαμά μπαλόνια που φοράς. Εφόσον φορέσεις ελαστικά ανώτερης κατηγορίας (πχ Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport) που πλέον είναι διαθέσιμα λόγω της καινούργιας διάστασης,  θα κερδίσεις σε όλα τα παραπάνω ακόμα περισσότερο. Η διαθεσιμότητα υψηλής απόδοσης ελαστικών είναι ένας μεγάλος λόγος να αλλάξεις διάσταση, αν σε ενδιαφέρει η οδηγική συμπεριφορά του οχήματος.

Στα αρνητικά: Θα έχεις επίπτωση στην κατανάλωση. Όχι τόσο μεγάλη όσο βλέπεις να γράφουν, καθώς ανεβαίνεις μόνο ένα πλάτος, ενώ το βήμα δεν αλλάζει. Το αυξημένο βάρος της ζάντας (εκτός και αν δώσεις λεφτά για ακριβές ζάντες χαμηλού βάρους) είναι που θα φέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή στην κατανάλωση στην πόλη, γύρω στο 3-5%. Επίσης, τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων σε σχέση με τα απλά θα προσθέσουν ακόμα 2-3% στην κατανάλωση. Το παρκάρισμα παράλληλα με το πεζοδρόμιο θα χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή, καθώς δεν θα έχεις το μπαλόνι να χτυπάει κράσπεδο, αλλά τη ζάντα. Συμβουλή, μάθε καλα τον όγκο σου η κατέβαζε τον καθρέπτη του πεζοδρομίου για να βλέπεις τι κάνεις.

Αυτά από εμένα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάλι μεγάλωσα, είμαι της άνεσης κ για τους ελληνικούς καροδρομους σκέφτομαι από 17αρα με 50αρι προφίλ να πάω σε 60αρι. Μπαλόνι ξεμπαλονι δεν καταλαβαίνει jesus στις λακκούβες.

Στον καιρό των μνημονίων σε άλλο όχημα κατέβηκα από 225/45 17 σε 205/55 16. Έχασα σε ομορφιά, κέρδισα σε άνεση κ λόγω διαφοράς τιμής έιχα κάθε 2 χρονιά φρέσκο λαστιχακι. (Μεγααααλο πράγμα)

17αρα με 45αρι προφίλ και καμμένο ξερό λάστιχο από την πολυκαιρία=συνταγή αποτυχίας για την άνεση από κάθε άποψη.

Για την περίπτωσή σου νέε σε όχημα του 2005 -αν με το πιστόλι στον κρόταφο έπρεπε να του ρίξω λεφτα- θα προτιμούσα δερμaτινες σε σαλόνι, λεβιέ, τιμόνι, οθονη/multimedia κ κάνα διακριτικο κρυφό φωτισμό.

Ο λόγος είναι ότι προτιμώ να κάθομαι σε ένα τσιλικο εσωτερικό για 1-2 ώρες που οδηγώ από το να βλέπω όμορφες ζανταρες για 1-2 λεπτά πριν μπω στο αμάξι κ μέσα τσαντιρι. Your call.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 4/8/2022 στις 12:25 ΠΜ, ferongr είπε

Δεν θα γίνω κυρα-Κατίνα να σχολιάζω τα υποκειμενικά χαρακτηριστικά της μετατροπής, αλλά θα περιοριστώ στα αντικειμενικά.

Ναι, η άνεση θα είναι χειρότερη. Αυτό θα πρέπει να το ζυγίσεις εσύ πόσο σε ενδιαφέρει. Προσωπικά φοράω 215/40/R17 στο Ibiza μου, ένα φάρδος μεγαλύτερο απο το εργοστασιακό 205 (επειδή τα Potenza Sport δεν βγαίνουν σε 205), και ακόμα και με ελατήρια χαμηλώματος Eibach και αμορτισέρ Bilstein B8, το αυτοκίνητο δεν σου βγάζει τη μέση. Ναι, δεν θα περνάς από χαντάκια με 50χλμ, αλλά ακόμα και με μπαλονολάστιχα δεν πρέπει το κάνεις αυτό.

Από πλευράς χώρου στον θόλο, στα φτερά και απόστασς από τα γόνατα της ανάρτησης, δεν θα έχεις πρόβλημα. Υπάρχει ένα εργαλειάκι που σε καθοδηγεί σε αυτό κάνοντας τους υπολογισμούς. Δες τη δική σου περίπτωση στο link.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=195-60-15X6ET45&wheel2=205-45-17X7ET45&wheel3=205-45-17X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 Τώρα, στο ζουμί της υπόθεσης, που είναι η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, θα έχεις τα παρακάτω:

Στα θετικά: Πολύ πιο άμεσο και πληροφοριακό τιμόνι. Μεγαλύτερη σταθερότητα και πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις στροφές. Καλύτερο φρενάρισμα στο στεγνό. Γενικά μια πιο "στιβαρή" αίσθηση του αμαξώματος κινούμενος με χαμηλές ταχύτητες, καθώς δεν θα πηγαίνει βάρκα-γυαλό πάνω στα μαμά μπαλόνια που φοράς. Εφόσον φορέσεις ελαστικά ανώτερης κατηγορίας (πχ Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport) που πλέον είναι διαθέσιμα λόγω της καινούργιας διάστασης,  θα κερδίσεις σε όλα τα παραπάνω ακόμα περισσότερο. Η διαθεσιμότητα υψηλής απόδοσης ελαστικών είναι ένας μεγάλος λόγος να αλλάξεις διάσταση, αν σε ενδιαφέρει η οδηγική συμπεριφορά του οχήματος.

Στα αρνητικά: Θα έχεις επίπτωση στην κατανάλωση. Όχι τόσο μεγάλη όσο βλέπεις να γράφουν, καθώς ανεβαίνεις μόνο ένα πλάτος, ενώ το βήμα δεν αλλάζει. Το αυξημένο βάρος της ζάντας (εκτός και αν δώσεις λεφτά για ακριβές ζάντες χαμηλού βάρους) είναι που θα φέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή στην κατανάλωση στην πόλη, γύρω στο 3-5%. Επίσης, τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων σε σχέση με τα απλά θα προσθέσουν ακόμα 2-3% στην κατανάλωση. Το παρκάρισμα παράλληλα με το πεζοδρόμιο θα χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή, καθώς δεν θα έχεις το μπαλόνι να χτυπάει κράσπεδο, αλλά τη ζάντα. Συμβουλή, μάθε καλα τον όγκο σου η κατέβαζε τον καθρέπτη του πεζοδρομίου για να βλέπεις τι κάνεις.

Αυτά από εμένα.

    Εξαιρετικά σωστά , αν και αμφιβάλλω πως το θέμα θα πάει πιο πέρα από τον νηματοθέτη διότι μάλλον ήταν σκέψη της στιγμής , ως συνήθως , βάλε όμως μέσα και μία αυξημένη προσοχή στα βρεγμένα , αφού αυξάνεται ο όγκος του νερού που πρέπει να φύγει λόγω φάρδους .

    

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/8/2022 στις 1:04 ΜΜ, sphinxgr είπε

Δεν ξέρεις μάλλον ότι το 205 55 16 είναι απο τις πιο κοινές μαμα διαστάσεις αλουμινίου, για αυτοκίνητα μετά το 2010.

image.png.b352c61db8187ebd391d7cf1ae3ebea7.png

Mondeo 2001 τέτοια διάσταση φοράει και νιώθω ότι είμαι σε μαγικό χαλί νταξει δεν είναι η καλύτερη διάσταση για στρίψιμο αλλά πολύ άνετα και φθηνά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτο   που  δεν  ειπωθηκε   και  το   τονιζω   σχεδον  σε  ολες  τις  λαστιχοκουβεντες

ειναι   η   εντελως  αχρηστη. ανοητη  και  επικινδυνη   κατηγορια  δεικτη  

ταχυτητας που   φυσικα   δεν  δινει  κανενας  καγκουρας   σημασια....

Ολα  τα  ελαστικα  πανω  απο  16  ιντσες  εχουν   δεικτη  V  πλην  καποιων 

κατασκευαστων    που  τα  εφτιαξαν   για  smart.

Για  να  φτασει   θερμοκρασια   σωστης  λειτουργιας   αυτη  η  κατηγορια  ειδικα

χειμωνα  πρεπει  να  εχεις  φτασει  σχηματαρι.....

Ειναι  και  μια   παραμετρος  που  εξ  αιτιας   της   αγνοησης  της   εχει   σκοτωθει

κοσμος   ειδικα   με   δυνατα   αυτοκινητα   καθως  νομιζουν   οτι  μετα  απο  500μ

θα   κραταει  το   ακριβοπληρωμενο  σουργελο  σαν  τραινο.

Τουλαχιστον  3-4  θανατοι   την  τελευταια  5ετια....

 

Ας  αφησουμε  την  αισθητικη   απ  εξω   καθοτι   μοιαζουν  ολα  σαν

υπηρετρια  με  παντουφλες....

Και   ταμπουρα....🤩😂

Επεξ/σία από tigergreg
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O ανωτεροε δείκτης ταχυτη δεν επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις του ελαστικού σε χαμηλές ταχύτητες. Οι κύριες διαφορές είναι στο σκελετό του ελαστικού όπου τα λινά είναι ενισχυμένα για να αντέχουν στις καταπονήσεις των υψηλότερων ταχυτήτων. Από το FAQ της Pirelli:

Tyres with a higher speed rating usually, but not always, handle, corner and stop better, even at lower speeds (although many other factors, like tread, come into play). However, they also tend to wear out more quickly than tyres with a lower rating, and they can also make for a stiffer ride.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 6/8/2022 στις 12:43 ΜΜ, tigergreg είπε

Αυτο   που  δεν  ειπωθηκε   και  το   τονιζω   σχεδον  σε  ολες  τις  λαστιχοκουβεντες

ειναι   η   εντελως  αχρηστη. ανοητη  και  επικινδυνη   κατηγορια  δεικτη  

ταχυτητας που   φυσικα   δεν  δινει  κανενας  καγκουρας   σημασια....

Ολα  τα  ελαστικα  πανω  απο  16  ιντσες  εχουν   δεικτη  V  πλην  καποιων 

κατασκευαστων    που  τα  εφτιαξαν   για  smart.

Για  να  φτασει   θερμοκρασια   σωστης  λειτουργιας   αυτη  η  κατηγορια  ειδικα

χειμωνα  πρεπει  να  εχεις  φτασει  σχηματαρι.....

Ειναι  και  μια   παραμετρος  που  εξ  αιτιας   της   αγνοησης  της   εχει   σκοτωθει

κοσμος   ειδικα   με   δυνατα   αυτοκινητα   καθως  νομιζουν   οτι  μετα  απο  500μ

θα   κραταει  το   ακριβοπληρωμενο  σουργελο  σαν  τραινο.

Τουλαχιστον  3-4  θανατοι   την  τελευταια  5ετια....

 

Ας  αφησουμε  την  αισθητικη   απ  εξω   καθοτι   μοιαζουν  ολα  σαν

υπηρετρια  με  παντουφλες....

Και   ταμπουρα....🤩😂

 

7 ώρες πριν, ferongr είπε

O ανωτεροε δείκτης ταχυτη δεν επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις του ελαστικού σε χαμηλές ταχύτητες. Οι κύριες διαφορές είναι στο σκελετό του ελαστικού όπου τα λινά είναι ενισχυμένα για να αντέχουν στις καταπονήσεις των υψηλότερων ταχυτήτων. Από το FAQ της Pirelli:

Tyres with a higher speed rating usually, but not always, handle, corner and stop better, even at lower speeds (although many other factors, like tread, come into play). However, they also tend to wear out more quickly than tyres with a lower rating, and they can also make for a stiffer ride.

Τα ίδια ήξερα και εγώ με τον tiger. Την προηγούμενη εβδομάδα άλλαξα λάστιχα σε γνώστη λαστιχά όμως και μου είπε τα ίδια με τον fenongr.

Μου είπε ότι τα περί ζεστάματος / δείκτη ταχύτητας, ίσχυαν πριν 15+ χρόνια. Πλέον έχουν αλλάξει οι τεχνολογίες των ελαστικών και δεν ισχύουν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, sphinxgr είπε

 

Τα ίδια ήξερα και εγώ με τον tiger. Την προηγούμενη εβδομάδα άλλαξα λάστιχα σε γνώστη λαστιχά όμως και μου είπε τα ίδια με τον fenongr.

Μου είπε ότι τα περί ζεστάματος / δείκτη ταχύτητας, ίσχυαν πριν 15+ χρόνια. Πλέον έχουν αλλάξει οι τεχνολογίες των ελαστικών και δεν ισχύουν. 

Aσε  τις  θεωριες  του  καθε  καγκουρα   και  πιθανοτατα  αγραμματου  λαστιχα  που

οπως  ειναι  φυσικο  υποστηριζει   το  συμφερον  του.

Το  κειμενο  της  πιρελι   που  δεν  γνωριζουμε   που  αλιευτηκε  δεν  λεει  πουθενα  για

"θερμοκρασια  καλυτερης  λειτουργιας  ελαστικου".

Λεει  αυτο  μεταφρασμενο   που  το   θεωρω  αρκετα  ρευστο...

"Τα ελαστικά με υψηλότερη βαθμολογία ταχύτητας συνήθως, αλλά όχι πάντα, χειρίζονται, στρίβουν και σταματούν καλύτερα, ακόμη και σε χαμηλότερες ταχύτητες (αν και πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως το πέλμα, παίζουν ρόλο). Ωστόσο, τείνουν επίσης να φθείρονται πιο γρήγορα από τα ελαστικά με χαμηλότερη βαθμολογία και μπορούν επίσης να κάνουν πιο σκληρή οδήγηση."

Αλλωστε  τα   "μαλακα"  της  AVON   ειναι  τα   "σκληρα"  της  PIRELLI.

Συμβαινει  να  τα  εχω  δοκιμασει   και  τα   δυο  σετ   σε  AUDI  RS6  PLUS  συν

BRIDGESTONE  KAI  MICHELIN.

Καθε  30,000-35,000  ηθελε  νεο  σετ  αλλα  τα  AVON   αλλαχτηκαν  νωριτερα  ως

επικινδυνα.   Ηταν   επιλογη  ενος  καγκουρα  λαστιχα....

"ΒΑΛΕ  ΑΥΤΑ  ΚΑΙ  ΘΑ  ΜΕ  ΘΥΜΗΘΕΙΣ  ΕΛΕΓΕ  ΣΥΝΕΧΕΙΑ  Ο  ΒΛΑΞ...

Και  τον  θυμομουνα  οποτε   εβρεχε   γιατι  τον  γαμοσταυριζα....

 

Αλλωστε   αν  δεν  ισχυουν  τωρα  αυτα  ποιος  ο  λογος  να  συνεχιζεται   η  διαβαθμιση?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, tigergreg είπε

Αλλωστε   αν  δεν  ισχυουν  τωρα  αυτα  ποιος  ο  λογος  να  συνεχιζεται   η  διαβαθμιση?

 

10 ώρες πριν, ferongr είπε

Οι κύριες διαφορές είναι στο σκελετό του ελαστικού όπου τα λινά είναι ενισχυμένα για να αντέχουν στις καταπονήσεις των υψηλότερων ταχυτήτων.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγουρα  ισχυει  αυτο  αλλα  και  η  γομα  η  πελμα  πιστευω   οτι  αλλαζει.

Και  ειναι   αποδειξη  οτι  οι  κατασκευαστες   που  φτιαχνουν  λαστιχα  ειδικα  για

σμαρτ  τα   φτιαχνουν  με  δεικτη   T   παροτι   στις  ιδιες  διαστασεις  οι  υπολοιποι

βγαζουν   μονο  H  η   V. Επισης  εχουν  πολυ  χαμηλοτερο  δεικτη   βαρους.

Σε  πουντο  φιλου  που  η  αντιπροσωπεια  εβαζε  "φαρδια"   για  να  πουλησει

φουμαρα   θυμαμαι   η  γομα  ηταν  αθικτη   στα  80,000  χλμ!!!

Τα  αλλαξε   γιατι   ειχαν  "ραγισει"  απ  την  πολυκαιρια.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, tigergreg είπε

Σιγουρα  ισχυει  αυτο  αλλα  και  η  γομα  η  πελμα  πιστευω   οτι  αλλαζει.

Και  ειναι   αποδειξη  οτι  οι  κατασκευαστες   που  φτιαχνουν  λαστιχα  ειδικα  για

σμαρτ  τα   φτιαχνουν  με  δεικτη   T   παροτι   στις  ιδιες  διαστασεις  οι  υπολοιποι

βγαζουν   μονο  H  η   V. Επισης  εχουν  πολυ  χαμηλοτερο  δεικτη   βαρους.

Σε  πουντο  φιλου  που  η  αντιπροσωπεια  εβαζε  "φαρδια"   για  να  πουλησει

φουμαρα   θυμαμαι   η  γομα  ηταν  αθικτη   στα  80,000  χλμ!!!

Τα  αλλαξε   γιατι   ειχαν  "ραγισει"  απ  την  πολυκαιρια.....

Αλλάζει και πέλμα και το υλικό και η τεχνογνωσία κλπ.

Το ερώτημα ειναι, στα 5 χμ πορειας με ίδιο τύπο / μοντέλο ελαστικού, αλλά άλλο δείκτη ταχυτητας, ποιο έχει ζεσταθεί περισσότερο?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...