Προς το περιεχόμενο

Intel 13th +14th Gen Core, Raptor-Lake & Z790 (2022) [LGA1700]


Thresh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, Tambas91 είπε

σε normal σενάρια με καλογραμμένα games μπορεί να μην έχουν ούτε 10% διαφορα, το θέμα είναι ότι όπου χρειάζονται πυρήνες η το game είναι σαν να βρίσκετε σε αρχικό στάδιο πχ tlou, hogwarts, ratchet θυμάμαι ότι υπήρχαν διαφορες πάνω από 50% σε σημεία... βεβαια για εμενα αυτό δεν είναι αναγκαστικά πρόβλημα αν πχ ο ένας πιάνει 80 και ο άλλος 120 το πρόβλημα είναι όταν πέφτεις κάτω από 60 

Όπου θέλει ipc δηλαδή στα κακογραμμένα παιχνίδια τα intel είναι μπροστά και σε σημεία αρκετά. Όπου δουλεύει η 3d cache ο amd είναι μπροστά. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

5 λεπτά πριν, kkatzos είπε

Αυτά τα ακούς μόνο από τον Tambas ο οποίος:

1) μιλάει για κάποια παιχνίδια που έχουν θέμα με AMD (KCD, Dragon Dogma + κάποια της Insomniac οπως Spiderman/Ratchet) και κάποια που αξιοποιούν ΟΣΑ threads τους δώσεις (π.χ. TLOU).

Εκεί η διαφορά tuned vs tuned μπορεί να είναι πολύ μεγαλη.

2) νομίζει ότι επειδή ο 12900Κ έχει μικρή cache και παίρνει τρελά (30% +) από RAM tuning θα συμβαίνει το ίδιο και με τους 13th/14th gen. Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει (μεγαλύτερη cache και διαφορές στην αρχιτεκτονική) και το βλέπουμε σε πρόσφατο βίντεο του HWU, όπου οι 13/14th gen ανεβαίνουν λιγότερο από τους 12th gen με ταχύτερες μνήμες.

προφανώς μιλάω για συγκεκριμένα games.. αν πάρεις όλα αυτά που έχουν τέλειο optimize και τον 5820k που είχα θα έπαιζα τέλεια χωρίς να κάνει κιχ... εγώ πάντως στην αρχική έκδοση του flight simulator stock σε ένα σημείο έπεφτα στα 40, με αλλαγμένα timmings στις "κακές" μνήμες έφτασα 60 τώρα αν το πλάκωνα στα oc και είχα και άλλες μνήμες θα έπαιρνα κοντά στο 100% για να καταλάβουν μερικοί τι ακριβώς παίζει

το είπα και το ξαναλέω όταν μιλάμε για το απόλυτο είναι μέσα και αυτή η παράμετρος στα κακογραμμένα games και σε παιχνίδια που θέλουν πυρήνες δεν υπάρχει επαφή

16 λεπτά πριν, Arkin είπε

Όπου θέλει ipc δηλαδή στα κακογραμμένα παιχνίδια τα intel είναι μπροστά και σε σημεία αρκετά. Όπου δουλεύει η 3d cache ο amd είναι μπροστά. 

ναι γενικά τα intel φαίνεται να παίρνουν αρκετά από μνήμες αν είσαι μαέστρος και έχεις υπομονή είναι λες και έχεις πάρει άλλη γενιά cpu εγώ που δε σκαμπάζω και βαριέμαι να ψάχνω τόσο πολύ γιατί δεν έχω υπομονή μάλλον θα πάρω πάλι 3D

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, kkatzos είπε

Πριν από κάνα 3-μηνο τέτοιον έλεγα ν πάρω αλλά με τις πρόσφατες εξελίξεις δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

Ότι τον εξυπηρετεί τον καθένα.Σεβαστή η γνώμη σου και γενικά φάουλ της ιντελ. Τώρα αν δώσει ενα καλό ποσοστό (+15% gaming performance τουλάχιστον) πάνω από 7800Χ3d η ιντελ στους arrows δεν θα έχω λόγο να μην τους προτιμήσω εγώ. Stock τελείως ούτως ή άλλως δεν αφήνω κανέναν (amd/Intel) εγω εδώ,παντα ψιλοσκαλιζω bios. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, benign said:

Θα ελεγα το δευτερο.(Αν και η intel συμβουλευει το πρωτο.)

Κι εγώ εκεί κλίνω, είναι και i5 14gen, οπότε οι πιθανότητες να υπάρχει αστοχία είναι μικρότερη σε σύγκριση με τους high end της σειράς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, Arkin είπε

Όπου θέλει ipc δηλαδή στα κακογραμμένα παιχνίδια τα intel είναι μπροστά και σε σημεία αρκετά. Όπου δουλεύει η 3d cache ο amd είναι μπροστά. 

STP, όχι ipc.

Η διαφοροποίηση αυτή είναι σημαντική, από τη στιγμή που για να πιάσουν αυτό το stp ανεβάζουν κατανάλωση κλπ και ενδεχομένως φτάνουν να έχουν τα θέματα που βλέπουμε τώρα.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Arkin είπε

Όπου θέλει ipc δηλαδή στα κακογραμμένα παιχνίδια τα intel είναι μπροστά και σε σημεία αρκετά. Όπου δουλεύει η 3d cache ο amd είναι μπροστά. 

Από την στιγμή που η μπλε μπλατφόρμα είναι ακριβότερη, θα έπρεπε να είναι μπροστά σχεδόν σε όλα, όχι σε ορισμένα

Ας ξανατρέξουμε βέβαια τα benches με τους Intel στα νέα defaults που έρχονται και βλέπουμε. Ίσως να βρούμε, μετά από αρκετό ψάξιμο, κάποιο game που αν αν συνδυάσεις τον 14900Κ με μνήμες με 7200 και AIO των 200+ ευρώ θα είναι μπροστά😁

 

1 ώρα πριν, Tambas91 είπε

σε normal σενάρια με καλογραμμένα games μπορεί να μην έχουν ούτε 10% διαφορα, το θέμα είναι ότι όπου χρειάζονται πυρήνες η το game είναι σαν να βρίσκετε σε αρχικό στάδιο πχ tlou, hogwarts, ratchet θυμάμαι ότι υπήρχαν διαφορες πάνω από 50% σε σημεία... βεβαια για εμενα αυτό δεν είναι αναγκαστικά πρόβλημα αν πχ ο ένας πιάνει 80 και ο άλλος 120 το πρόβλημα είναι όταν πέφτεις κάτω από 60 

Και σε κάποια σημεία απλά κρασάρει όλο το σύστημα

https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/nvidia-blames-intel-for-gpu-vram-errors-tells-geforce-gamers-experiencing-13th-or-14th-gen-cpu-instability-to-contact-intel-support

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Πέτρος είπε

STP, όχι ipc

Πολύ σωστά, όπως επίσης δεν υπάρχει δουλεύει ή δε δουλεύει η 3dcache.

Είναι σα να πεις ότι θα πάρεις τα απλά zen και θα τα βάλεις να boostαρουν μέχρι τα 4.6-4.8 eff. που δουλεύουν οι 3d, και θα βρεις κάποιο παιχνίδι που θα είναι τα ίδια.

Δε θα βρεις, σε όλα θα είναι πίσω. Δεν υπάρχει λοιπόν παιχνίδι που να μη δουλεύει η cache.

Επεξ/σία από Xoroxronis
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, elkon87 είπε

Έχω πάρει pop corn και διαβάζω σχόλια για δήθεν κρυμμένα ταλέντα των intel που απλά εμείς οι κοινοί θνητοί που επιλέξαμε 7800x3d δεν είμαστε ικανοί να τα δούμε…

Μη ρε συ θα βαρυστομαχιάσεις. Άσε για λίγο τα pop corn και πάρε μέρος τρέχοντας μια δοκιμή στο παρακάτω. Όπως ο φίλος με τον 12900K. Όχι τίποτε άλλο. Θέλω να δω πόσες 100δες καρέ βγαίνεις μπροστά.

Spoiler

 

Έκδοση του game η "2.12". Και το link για το savefile :

edit: Για να μην είμαι άδικος διάλεξα game που το Intel friendly Tom's Hardware σε βγάζει μπροστά και από 14900K.

Spoiler

PV8FfNn37juSGDt5admJXc-1200-80.png.webp

 

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, Xoroxronis είπε

Πολύ σωστά, όπως επίσης δεν υπάρχει δουλεύει ή δε δουλεύει η 3dcache.

Είναι σα να πεις ότι θα πάρεις τα απλά zen και θα τα βάλεις να boostαρουν μέχρι τα 4.6-4.8 eff. που δουλεύουν οι 3d, και θα βρεις κάποιο παιχνίδι που θα είναι τα ίδια.

Δε θα βρεις, σε όλα θα είναι πίσω. Δεν υπάρχει λοιπόν παιχνίδι που να μη δουλεύει η cache.

Έχει σημεία σε πολλά παιχνίδια που είτε βάλεις 5800x η 5800x3d η 7700x η 7800x3d είναι στα ίδια γιατί δε δουλεύει η 3d cache σχεδόν καθόλου. Έχει και άλλα που ειναι 30% μπροστά λόγο δουλειάς 3d cache στο έπακρο. Δεν ισχύει ότι σε όλα είναι μπροστα τα cpu με 3d cache. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Arkin είπε

Έχει σημεία σε πολλά παιχνίδια που είτε βάλεις 5800x η 5800x3d η 7700x η 7800x3d είναι στα ίδια γιατί δε δουλεύει η 3d cache σχεδόν καθόλου. Έχει και άλλα που ειναι 30% μπροστά λόγο δουλειάς 3d cache στο έπακρο. Δεν ισχύει ότι σε όλα είναι μπροστα τα cpu με 3d cache. 

Για αρχή θέλω να ξαναδιαβάσεις τι έγραψα για να το καταλάβεις.

Μετά θέλω να μου βάλεις αυτά τα πολλά παιχνίδια οπού οι vanilla zen κλοκαρισμένοι σαν 3d είναι στα ίδια.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Πέτρος είπε

STP, όχι ipc.

Η διαφοροποίηση αυτή είναι σημαντική, από τη στιγμή που για να πιάσουν αυτό το stp ανεβάζουν κατανάλωση κλπ και ενδεχομένως φτάνουν να έχουν τα θέματα που βλέπουμε τώρα.

Υπερέχουν και σε STP και σε IPC τα Intel λόγω μεγαλύτερου πυρήνα και ρολογιών. Απλά στα games ο πυρήνας κάθεται αν δεν τον τροφοδοτεί γρήγορα η RAM. Αυτό λύνεις με την 3D Cache και το RAM tuning.

Με τη διαφορά ότι το RAM tuning είναι καθολικότερο. Αν ο κώδικας του game είναι μάπα ή αν κάνεις fast traversal σε open world(π.χ. spiderman) δεν λειτουργεί καλά το cache prefetching* και η cache γεμίζει με άχρηστα δεδομένα. Γι αυτό βλέπεις τα Intel με DDR5 να "πετάνε" σε τέτοια games και τα 3D να υποαποδίδουν.

*Data prefetching fetches data before it is needed. Because data access patterns show less regularity than instruction patterns, accurate data prefetching is generally more challenging than instruction prefetching.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cache_prefetching

Επεξ/σία από pirmen56
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, just_a_dude είπε

Σιγά τη διαφορά

spider-man-1280-720.png

Εξαρτάται τι τρέχεις από το κάθε game και με τι settings. Γι αυτό σας λέω μην κοιτάτε random διαγράμματα. Δες και αυτό εδώ πόσο κέρδος δείχνει από ασετάριστη κιόλας DDR5 RAM στα  ταπεινά 6400Mhz και high RT settings.

Με medium settings ο 5800X3D βγαίνει μπροστά.  Έτσι γίνεται το "μαγείρεμα" και λέτε "Πωωω, το θαύμα ο 3D!!!"

 

1440p-High.png

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...