akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 4 ώρες πριν, pnick είπε Έγινε ευχαριστώ. Με το αρνητικό offset είχα αστάθεια στο προηγούμενο σύστημα. Αλλά θα δω αν αυτός συμπεριφέρεται καλύτερα. 3 ώρες πριν, ICE-T είπε με τοσο μεγαλο αρνητικο offset φυσικα και θα εχεις ασταθεια, απο -0.040 εως - 0.065 παιξε . Αυτο που βλεπετε -0.110v δεν ειναι κατεβασμα απο το στοκ , ειμαι με llc6 αντι για 3 και εχω αλλαξει και το ac ,οποτε το να πας να βαλεις σε στοκ ρυθμισεις αρνητικο offset -0.11 θα σε στειλει για τσαγαλα. Αυτο που θελουμε ειναι σε allcore για 5.5Ghz να δινει γυρω στα 1.25v-1.27v καπου εκει ειναι σταθεροι οι περισσοτεροι 14700 @pnick και το βασικο αν θελεις να βλεπει σωστα watt ειναι το vcore σε Load να ειναι ιδιο με vid ,αν οχι ακριβως καπου εκει κοντα ,εμενα μου εχει ξεφυγει ενα τσικ. Αυτο ρυθμιζεται απο το dc loadline ανεβαζοντας η κατεβαζοντας το και βλεποντας πως αλλαζει το vid ,πρωτα πρεπει να βαλεις ομως το llc που θες γτ φτιαχνοντας πρωτα το dc loadline και αλλαζοντας μετα το Llc θα χαλασει το καλιμπραρισμα και θα πρεπει να ξανα φτιαξεις το dc Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από akoinonitos 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pnick Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Λοιπόν, κράτησα το LLC στο 4 όπως το είχε η μητρική και έβαλα offset -0.01 που είναι μεγαλούτσικο. Οι θερμοκρασίες έπεσαν 10-15°. Να πω επίσης ότι προσπάθησα να πειράξω τα power limits (η μητρική τα είχε στην μεγαλύτερη δυνατή τιμή, κάπου στα 4000+W) αλλά είχα αστάθεια. Μου πάγωνε το Cinebench 2024 και δεν προχωρούσε το render. Οπότε τα επανέφερα στις αρχικές τιμές τους. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 24 λεπτά πριν, pnick είπε Λοιπόν, κράτησα το LLC στο 4 όπως το είχε η μητρική και έβαλα offset -0.01 που είναι μεγαλούτσικο. Οι θερμοκρασίες έπεσαν 10-15°. Να πω επίσης ότι προσπάθησα να πειράξω τα power limits (η μητρική τα είχε στην μεγαλύτερη δυνατή τιμή, κάπου στα 4000+W) αλλά είχα αστάθεια. Μου πάγωνε το Cinebench 2024 και δεν προχωρούσε το render. Οπότε τα επανέφερα στις αρχικές τιμές τους. -0.01v ειναι πολυ λιγο ,μηπως εννοεις 0.1v ? Επισης δεν υπαρχει περιπτωση να οφειλεται η ασταθεια στα limits. Ποσο ηταν το vcore κατα τη διαρκεια του cinebench? Δεν χρειαζεται να βαλεις pl limits αρκει να βαλεις τα ampere στην στοκ τιμη δλδ 307A Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από akoinonitos Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
ICE-T Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 40 λεπτά πριν, akoinonitos είπε -0.01v ειναι πολυ λιγο ,μηπως εννοεις 0.1v ? Επισης δεν υπαρχει περιπτωση να οφειλεται η ασταθεια στα limits. Ποσο ηταν το vcore κατα τη διαρκεια του cinebench? Δεν χρειαζεται να βαλεις pl limits αρκει να βαλεις τα ampere στην στοκ τιμη δλδ 307A Εμένα με 307Α από στοκ 512Α έχω κοντά στους 700 με 800 πόντους λιγότερους σε cinebenchR23 ,με CPU Lite load 6 από 9 έχω το ίδιο σκορ με αρκετά καλές θερμοκρασίες MSI είναι η μητρική το ξέρεις νομίζω είπα να το γράψω μην το διαβάσει και και κανένας άλλος γιατί όλο Asus βλέπω εδώ μέσα. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από ICE-T 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 52 λεπτά πριν, ICE-T είπε Εμένα με 307Α από στοκ 512Α έχω κοντά στους 700 με 800 πόντους λιγότερους σε cinebenchR23 ,με CPU Lite load 6 από 9 έχω το ίδιο σκορ με αρκετά καλές θερμοκρασίες MSI είναι η μητρική το ξέρεις νομίζω είπα να το γράψω μην το διαβάσει και και κανένας άλλος γιατί όλο Asus βλέπω εδώ μέσα. Ρε το στοκ ειναι 307A ,512A ειναι το unlimited που βαζει η μητρικη σου. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από akoinonitos 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pnick Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 2 hours ago, akoinonitos said: μηπως εννοεις 0.1v Ναι ακριβώς 3 hours ago, akoinonitos said: Ποσο ηταν το vcore κατα τη διαρκεια του cinebench? Στο 1.26-1.28. Μέγιστο φαίνεται και στο screenshot που ανέβασα. Κάτω από 1.3 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 32 λεπτά πριν, pnick είπε Ναι ακριβώς Στο 1.26-1.28. Μέγιστο φαίνεται και στο screenshot που ανέβασα. Κάτω από 1.3 και εισαι unstable με αυτα? 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pnick Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 3 minutes ago, akoinonitos said: και εισαι unstable με αυτα? Όχι. Τώρα σταθερός είμαι. Άλλαξα τα power limits και τα ανέβασα ψηλά. Επίσης κατέβασα LLC από 5 στο 4, όπως είναι default. Αυτές είναι οι μόνες αλλαγές. Πριν δεν φορτωνε το cinebench καν. Πάγωνε στην αρχική οθόνη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 23 λεπτά πριν, pnick είπε Όχι. Τώρα σταθερός είμαι. Άλλαξα τα power limits και τα ανέβασα ψηλά. Επίσης κατέβασα LLC από 5 στο 4, όπως είναι default. Αυτές είναι οι μόνες αλλαγές. Πριν δεν φορτωνε το cinebench καν. Πάγωνε στην αρχική οθόνη Δεν εχει να κανει το pl ,το llc ηταν που σε εσωσε. Τσεκαρε για σταθεροτητα με: κατεβαζεις το benchmate και τρεχεις cb15 αρκετρς φορες και cb 23 και κοιτας στο hwinfo αν σου βγαζει whea κατω κατω. Κατεβαζεις ycruncher το τελευταιο και τρεχεις stress test τουλαχιστον 2 iterations με ολα τα test. Αν θες για να μην ξεφευγει πηγαινε και βαλε στο bios max 307A. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από akoinonitos 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
ICE-T Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, akoinonitos είπε Ρε το στοκ ειναι 307A ,512A ειναι το unlimited που βαζει η μητρικη σου. Το ξέρω βρε, είναι τα κόλπα της MSI τα 512Α . Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
giannisww Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Τα timings θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα? Αλλά εχει κάτσει σταθερο ετσι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 1 ώρα πριν, ICE-T είπε Το ξέρω βρε, είναι τα κόλπα της MSI τα 512Α . και εμενα αν βαλω manual το tweaking παει και το βαζει 511Α Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
prefuse Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) On 28/12/2023 at 21:13, akoinonitos said: Δεν εχει να κανει η gpu. Με 125watt limit τον επνιξες σαν το κουνελι ρε Δωσε εστω 185 watt δεν γνωρίζω αν διάβασες το αρθρο, αλλα αυτο που γράφει ειναι οτι μονο σε Cinebench multi-core (10 minute run), V-Ray in CPU mode, and building lighting in Unreal Engine υπάρχει αισθητή διαφορα. το αρθρο γραφτηκε Οκτώβριο του 2022 ισως καποια πράγματα να εχουν αλλάξει αλλα γιαυτο ειμαστε εδω, να χάνουμε χρόνο με άσκοπα bench και πειράγματα (οσοι τα επιχειρούν) αλλα και να επιβεβαιώνουμε ή να καταρίπτουμε ευρήματα/αρθρα, του puget στην συγκεκριμένη περίπτωση... In the chart above, we tested with MultiCore Enhancement (MCE) set to auto/enabled/disabled, and with the P1/P2 power limits either disabled or manually set to match Intel's specifications for the Core i9 13900K. Most of the testing was done with the Noctua 120mm cooler, but we also did a round of testing with MCE enabled and the power limits left open using the Fractal 2x140mm AIO liquid cooler in order to see if having additional cooling power would impact the results. On the whole, we were a bit surprised at how little of an impact these overclock settings made. All of our photo and video editing benchmarks saw virtually no difference in performance. The largest variance for these applications was just 3%, which is within the margin of error for this kind of real-world testing. Even the CineBench single core and compiling shaders in Unreal Engine tests were largely unaffected. The three cases that did see a difference were Cinebench multi-core (10 minute run), V-Ray in CPU mode, and building lighting in Unreal Engine, but in very different ways. V-Ray and Cinebench saw an 8-16% performance drop when we switched MCE from "Auto" to "Disabled" and enforced the power limits. Build lighting in Unreal Engine, however, only saw a performance boost when we switched MCE from "Auto" to "Enabled". Apparently, for this type of workload, the motherboard is not overclocking the CPU much when MCE is just on auto, so it needs to be forced on in order to see an increase in performance. As for the Fractal 2x140mm AIO liquid cooler, it appears to make no difference in terms of performance. We will again note that we are in an open-air test bed and that results may be different in an enclosed chassis. But for this set of performance testing, the Noctua 120mm cooler seems to be plenty adequate. Basically, this means that the biggest performance impact these overclock settings tend to make is on highly threaded workloads. The biggest difference was Cinebench which had about a 20% performance swing, while others were closer to 10-15%. For the rest of our workloads (photo and video editing), performance was largely unchanged. This brings us to our second question: how much do these settings impact the CPU temperature? ...... In these cases, disabling MCE and locking the P1/P2 power limits to match Intel's official specifications for the Core i9 13900K resulted in around a 10-20% drop in performance. In exchange, however, the CPU temperature dropped by a massive 30-40C. In other words, you can get a significant increase in performance (about the same as going one "model" up in Intel's product line) with these settings in their default configuration, but you pay for it with much higher power draw and CPU temperatures. This makes sense on the surface, but it is worth pointing out that similar testing we recently did with the AMD Ryzen 9 7950X showed a massive increase in CPU temperature across the board with auto overclocking, even when performance wasn't impacted. https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Intel-Core-i9-13900K-Impact-of-MultiCore-Enhancement-MCE-and-Long-Power-Duration-Limits-on-Thermals-and-Content-Creation-Performance-2375/ μολις βρω χρονο μεσα στις γιορτες θα δοκιμάσω ολα τα παραπάνω (εχω ίδιο hardware) για να χάσω πολύτιμο χρόνο και να καταλήξω (το πιο πιθανό) οτι ισχύουν αυτά που γράφουν... 🙃 αξίζει να σημειώσουμε οτι τα bench του puget ειναι πιο κοντά σε αληθινά σενάρια χρησης και όχι οπως τα διάφορα αλλα συνθετικά bench. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από prefuse Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, prefuse είπε δεν γνωρίζω αν διάβασες το αρθρο, αλλα αυτο που γράφει ειναι οτι μονο σε Cinebench multi-core (10 minute run), V-Ray in CPU mode, and building lighting in Unreal Engine υπάρχει αισθητή διαφορα. το αρθρο γραφτηκε Οκτώβριο του 2022 ισως καποια πράγματα να εχουν αλλάξει αλλα γιαυτο ειμαστε εδω, να χάνουμε χρόνο με άσκοπα bench και πειράγματα (οσοι τα επιχειρούν) αλλα και να επιβεβαιώνουμε ή να καταρίπτουμε ευρήματα/αρθρα, του puget στην συγκεκριμένη περίπτωση... In the chart above, we tested with MultiCore Enhancement (MCE) set to auto/enabled/disabled, and with the P1/P2 power limits either disabled or manually set to match Intel's specifications for the Core i9 13900K. Most of the testing was done with the Noctua 120mm cooler, but we also did a round of testing with MCE enabled and the power limits left open using the Fractal 2x140mm AIO liquid cooler in order to see if having additional cooling power would impact the results. On the whole, we were a bit surprised at how little of an impact these overclock settings made. All of our photo and video editing benchmarks saw virtually no difference in performance. The largest variance for these applications was just 3%, which is within the margin of error for this kind of real-world testing. Even the CineBench single core and compiling shaders in Unreal Engine tests were largely unaffected. The three cases that did see a difference were Cinebench multi-core (10 minute run), V-Ray in CPU mode, and building lighting in Unreal Engine, but in very different ways. V-Ray and Cinebench saw an 8-16% performance drop when we switched MCE from "Auto" to "Disabled" and enforced the power limits. Build lighting in Unreal Engine, however, only saw a performance boost when we switched MCE from "Auto" to "Enabled". Apparently, for this type of workload, the motherboard is not overclocking the CPU much when MCE is just on auto, so it needs to be forced on in order to see an increase in performance. As for the Fractal 2x140mm AIO liquid cooler, it appears to make no difference in terms of performance. We will again note that we are in an open-air test bed and that results may be different in an enclosed chassis. But for this set of performance testing, the Noctua 120mm cooler seems to be plenty adequate. Basically, this means that the biggest performance impact these overclock settings tend to make is on highly threaded workloads. The biggest difference was Cinebench which had about a 20% performance swing, while others were closer to 10-15%. For the rest of our workloads (photo and video editing), performance was largely unchanged. This brings us to our second question: how much do these settings impact the CPU temperature? ...... In these cases, disabling MCE and locking the P1/P2 power limits to match Intel's official specifications for the Core i9 13900K resulted in around a 10-20% drop in performance. In exchange, however, the CPU temperature dropped by a massive 30-40C. In other words, you can get a significant increase in performance (about the same as going one "model" up in Intel's product line) with these settings in their default configuration, but you pay for it with much higher power draw and CPU temperatures. This makes sense on the surface, but it is worth pointing out that similar testing we recently did with the AMD Ryzen 9 7950X showed a massive increase in CPU temperature across the board with auto overclocking, even when performance wasn't impacted. https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Intel-Core-i9-13900K-Impact-of-MultiCore-Enhancement-MCE-and-Long-Power-Duration-Limits-on-Thermals-and-Content-Creation-Performance-2375/ μολις βρω χρονο μεσα στις γιορτες θα δοκιμάσω ολα τα παραπάνω (εχω ίδιο hardware) για να χάσω πολύτιμο χρόνο και να καταλήξω (το πιο πιθανό) οτι ισχύουν αυτά που γράφουν... 🙃 αξίζει να σημειώσουμε οτι τα bench του puget ειναι πιο κοντά σε αληθινά σενάρια χρησης και όχι οπως τα διάφορα αλλα συνθετικά bench. Προφανως αυτα που τρεχει το puget δεν εχουν συνεχομενο Load για πολυ πανω απο 56sec που ειναι ο χρονος που κραταει το Pl2(253W). Οποτε αυτο δεν ειναι καθολου αντιπροσωπευτικο. Ας παρουμε το Vray ,τρεχει το benchmark. Το benchmark του Vray ειναι διακρειας 1ος λεπτου. Oποτε το ξεκιναει και για 56sec τρεχει με pl2(253w) και 4sec με Pl1(125W). Οταν θα παει ο "Κωστας" που ειδε το review του puget και βαλει το vray να κανει την δουλεια του με τις ρυθμισεις του puget και το project του για να γινει render ας πουμε θα θελει 1ωρα ,τοτε θα βγαλει 59λεπτα με PL1(125w) και 1 λεπτο με PL2(253w). Tοτε θα εχει ιδια αποδοση με 14600k ξερω γω αλλα θα εχει πληρωσει 13900k. To ιδιο θα γινεται και με το cinebench και με corona και με οποιοδηποτε προγραμμα που loadαρει ολους τους πυρηνες για ωρα. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2023 από akoinonitos Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
prefuse Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 30 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 hour ago, akoinonitos said: Προφανως αυτα που τρεχει το puget δεν εχουν συνεχομενο Load για πολυ πανω απο 56sec που ειναι ο χρονος που κραταει το Pl2(253W). Οποτε αυτο δεν ειναι καθολου αντιπροσωπευτικο. Ας παρουμε το Vray ,τρεχει το benchmark. Το benchmark του Vray ειναι διακρειας 1ος λεπτου. Oποτε το ξεκιναει και για 56sec τρεχει με pl2(253w) και 4sec με Pl1(125W). Οταν θα παει ο "Κωστας" που ειδε το review του puget και βαλει το vray να κανει την δουλεια του με τις ρυθμισεις του puget και το project του για να γινει render ας πουμε θα θελει 1ωρα ,τοτε θα βγαλει 59λεπτα με PL1(125w) και 1 λεπτο με PL2(253w). Tοτε θα εχει ιδια αποδοση με 14600k ξερω γω αλλα θα εχει πληρωσει 13900k. To ιδιο θα γινεται και με το cinebench και με corona και με οποιοδηποτε προγραμμα που loadαρει ολους τους πυρηνες για ωρα. δεν ξέρω αν διαβασες ολο το αρθρο αλλα αναφέρει. So, should you disable MCE and set the P1/P2 power limits to match Intel's specifications? To be honest, for most users it likely won't matter at all. CPU-based rendering is rapidly being replaced with GPU-based equivalents, and if your workflow is dependent on a CPU rendering engine, you are likely already investing in something like Threadripper PRO or Xeon W. There will be niche situations like game developers building lighting in Unreal Engine, but most of the primary use-cases for Intel Core processors are going to be completely unaffected. We are going to continue to disable MCE and enforce the P1/P2 power limits in our testing and workstations, but we want to make it clear that there is no right or wrong answer here. It is just a matter of tradeoffs, and the 30-40C temperature increase simply does not constitute an acceptable tradeoff for us as a workstation system integrator. με λίγα λόγια αν χρησιμοποιεις CPU rendering engine θα πας σε Threadripper για ολα τα άλλα δεν νομιζω οτι εχει ιδιαίτερο νόημα να εχεις 30+ βαθμούς παραπάνω για την ίδια αποδοση.. θα τρεξω καποια στιγμή τα puget bench για photoshop, premiere κτλ να το δώ και στην πράξη.. το photoshop απο οσο γνωρίζω χρησιμοποιει single core οποτε 99% δεν θα εχει κανενα όφελος. Επεξ/σία 30 Δεκεμβρίου 2023 από prefuse Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα