Προς το περιεχόμενο

Intel 13th +14th Gen Core, Raptor-Lake & Z790 (2022) [LGA1700]


Thresh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 minutes ago, Tambas91 said:

ο 12900k πάνω από 7950x3D σε amd sponsored τίτλο... ενδιαφέρον

Δυστηχως δεν γίνεται να κάνεις optimize για συγκεκριμένο cpu. Γιαυτό δεν βγαίνουν drivers για cpu για συγκεκριμένα παιχνίδια. Ευτυχώς να λέμε αλλιώς κάτι tlou και starfield ούτε install δεν θα γινόταν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Herald είπε

Δυστηχως δεν γίνεται να κάνεις optimize για συγκεκριμένο cpu. Γιαυτό δεν βγαίνουν drivers για cpu για συγκεκριμένα παιχνίδια. Ευτυχώς να λέμε αλλιώς κάτι tlou και starfield ούτε install δεν θα γινόταν. 

θεωρητικά τα zen θα έπρεπε να τα πάνε καλύτερα από τη στιγμή που έχουν οι κονσόλες.. μια χαρά θα μπορούσαν να το κάνουν να τρέχει καλύτερα και σε amd αρχιτεκτονική άμα θέλαν!

μάλλον τα ψόφιο cores κάνουν δουλίτσα θέλω να δω σε σχέση με όταν αλλάξω....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 minutes ago, Tambas91 said:

θεωρητικά τα zen θα έπρεπε να τα πάνε καλύτερα από τη στιγμή που έχουν οι κονσόλες.. μια χαρά θα μπορούσαν να το κάνουν να τρέχει καλύτερα και σε amd αρχιτεκτονική άμα θέλαν!

μάλλον τα ψόφιο cores κάνουν δουλίτσα θέλω να δω σε σχέση με όταν αλλάξω....

Δεν γίνεται αυτό. Τα cpu είναι πιο απλοϊκά στη λειτουργία τους. Μπορεί ένα παιχνίδι να το κάνεις να ζητάει Cores η ρολόγια η cache η οτιδήποτε, αλλά όλα τα CPU με πολλά cores η μεγάλη cache κλπα θα ωφεληθούν, όχι μόνο αυτό το οποίο προσπαθείς να κάνεις optimize. 

 Ναι τα ecores κέντανε πάλι γιατί μπορείς να κλείσεις το HT. 

Επεξ/σία από Herald
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

εγώ βλέπω ότι οι devs τα έχουν φορτώσει στον κόκορα από τότε που βγήκαν τα upscalers το ένα παιχνίδι πιο βάρη και πιο unoptimize από το άλλο... αντί η τεχνολογία να χρησιμεύει προς όφελος μας την χρησιμοποιούν για να τεμπελιάσουν

5800x3d με 4090 το ένα παιχνίδι έχει stutters, το άλλο δε κρατάει 60 σε 4k χωρίς rt, το άλλο άμα ανοίξεις rt τρώει crash (harry potter) δε ξέρω ακόμα γιατί αγοράζω παιχνίδια και δε τα παίρνω απ τον θείο :P 

Άκρως ειρωνικός ήμουν.

34 λεπτά πριν, Herald είπε

Δεν γίνεται αυτό. Τα cpu είναι πιο απλοϊκά στη λειτουργία τους. Μπορεί ένα παιχνίδι να το κάνεις να ζητάει Cores η ρολόγια η cache η οτιδήποτε, αλλά όλα τα CPU με πολλά cores η μεγάλη cache κλπα θα ωφεληθούν, όχι μόνο αυτό το οποίο προσπαθείς να κάνεις optimize. 

 Ναι τα ecores κέντανε πάλι γιατί μπορείς να κλείσεις το HT. 

Τί πιο απλοϊκό στη λειτουργία κάνει ένας επεξεργαστής σε σχέση με μια γραφικών?

Ιδια μικροαρχιτεκτονική έχουν δηλαδή όλοι οι επεξεργαστές και αλλάζει μόνο ο αριθμός των πυρήνων και η συχνότητα?

Καινούργιο φρούτο αυτό.

Η αρχαία, όπως γράφτηκε κατά κόρον όταν η κουβέντα αφορούσε στις gpu, μηχανή γραφικών του παιγνιδιού είναι τελικά φουλ multicore enabled?

Μπράβο ρε, επιτέλους θα δούμε μεγάλα πράγματα!

Λες, βρε, να αλλάξει η εικόνα με patches, όπως και στις gpus?

Αν τα έβλεπα μονόπλευρα τα πράγματα, θα μπορούσα ακόμα-ακόμα να πω ότι "κάτι" στον κώδικα δεν αφήνει τους επεξεργαστές της αμδ να τα τρέξουν σωστά (ξέρεις, όπως στις πράσινες κάρτες).

Χρήση επεξεργαστή/πυρήνων σε μπλε/κόκκινους, έχουμε?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 minutes ago, Πέτρος said:

Άκρως ειρωνικός ήμουν.

Τί πιο απλοϊκό στη λειτουργία κάνει ένας επεξεργαστής σε σχέση με μια γραφικών?

Ιδια μικροαρχιτεκτονική έχουν δηλαδή όλοι οι επεξεργαστές και αλλάζει μόνο ο αριθμός των πυρήνων και η συχνότητα?

Καινούργιο φρούτο αυτό.

Η αρχαία, όπως γράφτηκε κατά κόρον όταν η κουβέντα αφορούσε στις gpu, μηχανή γραφικών του παιγνιδιού είναι τελικά φουλ multicore enabled?

Μπράβο ρε, επιτέλους θα δούμε μεγάλα πράγματα!

Λες, βρε, να αλλάξει η εικόνα με patches, όπως και στις gpus?

Αν τα έβλεπα μονόπλευρα τα πράγματα, θα μπορούσα ακόμα-ακόμα να πω ότι "κάτι" στον κώδικα δεν αφήνει τους επεξεργαστές της αμδ να τα τρέξουν σωστά (ξέρεις, όπως στις πράσινες κάρτες).

Χρήση επεξεργαστή/πυρήνων σε μπλε/κόκκινους, έχουμε?

Η ύπαρξη gpu drivers νομίζω απαντάει στο αυτονόητο ερώτημα. Έχεις δει ποτέ cpu drivers για συγκεκριμένο παιχνίδι? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Herald είπε

Η ύπαρξη gpu drivers νομίζω απαντάει στο αυτονόητο ερώτημα. Έχεις δει ποτέ cpu drivers για συγκεκριμένο παιχνίδι? 

Ναι, λέγεται HT on Ryzen @CP77.

Patchάρονται τα παιγνίδια συνήθως για ασυμβατότητες με επεξεργαστές/αρχιτεκτονικές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Πέτρος said:

Ναι, λέγεται HT on Ryzen @CP77.

Patchάρονται τα παιγνίδια συνήθως για ασυμβατότητες με επεξεργαστές/αρχιτεκτονικές.

Άμα πιστεύεις ότι έχει σχέση αυτό με optimization okay, θα περιμένουμε το HT patch για το starfield. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Herald είπε

Άμα πιστεύεις ότι έχει σχέση αυτό με optimization okay, θα περιμένουμε το HT patch για το starfield. 

Optimization ναι, χωρίς να έχω ιδέα για το ποιο κομμάτι.

Εννοείται ότι μπορεί να συνεχίσουν να είναι πολύ καλύτεροι οι μπλε, για τον οποιονδήποτε λόγο.

O 13100f, καλύτερος από 5600Χ, πχ, πώς διάλο?

Μιλάμε για 4/8 με 6/12...τί παραπάνω stp έχει, δηλαδή?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Herald είπε

Η ύπαρξη gpu drivers νομίζω απαντάει στο αυτονόητο ερώτημα. Έχεις δει ποτέ cpu drivers για συγκεκριμένο παιχνίδι? 

Τεχνικα μιλωντας και τα CPU εχουν drivers, απλως ειναι ενσωματωμενα στον kernel του καθε λειτουργικου. Ενας driver αυτο που κανει ειναι να φτιαχνει το λεγομενο HAL (Hardware Abstraction Layer). Τα OS προσφερουν αρκετα υψηλο επιπεδο abstraction, με τον kernel να κανει τον χρονοπρογραμματισμο αλλα και αντιστοιχα το optimization των διεργασιων σε γλωσσα μηχανης.

Οι GPU's απο την αλλη επειδη τρεχουν πανω απο το CPU, επικοινωνουνε μεσω API με αυτο (βλεπε OpenCL/GL, DirectX, Vulkan, CUDA etc). Ο driver αυτο που κανει ειναι ακριβως την ιδια δουλεια με τον kernel του λειτουργικου: Παιρνει τα high abstraction API's και τα φερνει σε γλωσσα μηχανης με τα καταλληλα optimization και χρονοπρογραμματισμους. Οι GPU βεβαια ειναι λιγο πιο πολυπλοκες στο ISA τους και λογω πολυ μεγαλου παραλληλισμου, υπαρχουν πολλες βελτιωσεις που μπορουν να γινουν στο optimization καθε διεργασιας. Γι αυτο και βγαινουν συχνα driver updates, σε αντιθεση με τα CPU που λιγο πολυ αντιμετωπιζουν ολες τις διεργασιες με πολυ συγκεκριμενους τροπους. 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 minutes ago, kostas_anes said:

Τεχνικα μιλωντας και τα CPU εχουν drivers, απλως ειναι ενσωματωμενα στον kernel του καθε λειτουργικου. Ενας driver αυτο που κανει ειναι να φτιαχνει το λεγομενο HAL (Hardware Abstraction Layer). Τα OS προσφερουν αρκετα υψηλο επιπεδο abstraction, με τον kernel να κανει τον χρονοπρογραμματισμο αλλα και αντιστοιχα το optimization των διεργασιων σε γλωσσα μηχανης.

Οι GPU's απο την αλλη επειδη τρεχουν πανω απο το CPU, επικοινωνουνε μεσω API με αυτο (βλεπε OpenCL/GL, DirectX, Vulkan, CUDA etc). Ο driver αυτο που κανει ειναι ακριβως την ιδια δουλεια με τον kernel του λειτουργικου: Παιρνει τα high abstraction API's και τα φερνει σε γλωσσα μηχανης με τα καταλληλα optimization και χρονοπρογραμματισμους. Οι GPU βεβαια ειναι λιγο πιο πολυπλοκες στο ISA τους και λογω πολυ μεγαλου παραλληλισμου, υπαρχουν πολλες βελτιωσεις που μπορουν να γινουν στο optimization καθε διεργασιας. Γι αυτο και βγαινουν συχνα driver updates, σε αντιθεση με τα CPU που λιγο πολυ αντιμετωπιζουν ολες τις διεργασιες με πολυ συγκεκριμενους τροπους. 

Εκεί είναι το θέμα. Γενικά αν πας να κάνεις optimize το X cpu γιατί έχει πολλούς πυρήνες, θα επωφεληθούν όλα τα CPU που έχουν πολλούς πυρήνες, ειτε είναι της amd είτε της intel. 

Έτσι τουλάχιστον το έχω κατά νου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Herald είπε

Τούτος εδώ τεσταρει και 12th gen 

 

 

Τισμουδιά στα σχόλια για κάτι futureproof ryzen 3700Χ και προς τα πίσω. Ειδικά 2700X και 1700, τα οποία διαπρέπουν στο "cinematic experience" :D. Φάπες και από 7700K σε game που scalaρει σε 8 cores. Γι αυτό δίνουν τα upgrade paths άλλωστε. Να αλλάζεις γρήγορα το CPU προτού καταλάβεις τι μάπα σου πούλησαν.

Θα πρεπε πάντως να έχουν κάποια στάνταρ στικάκια με tuned sumtimings στη μέγιστη σταθερή συχνότητα για το χειρότερο σε imc CPU κάθε πλατφόρμας. Το ότι φαίνεται-όπως τεστάρουν αυτοί- να μην "ακούει" σε memory bandwidth το SF δεν σημαίνει ότι η μνήμη γενικά είναι αμέτοχη. Το βλέπουμε από τη διαφορά 5800X με τον 3D. Είμαι σίγουρος ότι και ο 10900K με tuning φτάνει τουλάχιστον τον στοκ 12600K. Όπως έχω διαπιστώσει από δοκιμές του gamegpu με δημοσιευμένο test scene.

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, pirmen56 said:

Τισμουδιά στα σχόλια για κάτι futureproof ryzen 3700Χ και προς τα πίσω. Ειδικά 2700X και 1700, τα οποία διαπρέπουν στο "cinematic experience" :D. Φάπες και από 7700K σε game που scalaρει σε 8 cores. Γι αυτό δίνουν τα upgrade paths άλλωστε. Να αλλάζεις γρήγορα το CPU προτού καταλάβεις τι μάπα σου πούλησαν.

Θα πρεπε πάντως να έχουν κάποια στάνταρ στικάκια με tuned sumtimings στη μέγιστη σταθερή συχνότητα για το χειρότερο σε imc CPU κάθε πλατφόρμας. Το ότι φαίνεται-όπως τεστάρουν αυτοί- να μην "ακούει" σε memory bandwidth το SF δεν σημαίνει ότι η μνήμη γενικά είναι αμέτοχη. Το βλέπουμε από τη διαφορά 5800X με τον 3D. Είμαι σίγουρος ότι και ο 10900K με tuning φτάνει τουλάχιστον τον στοκ 12600K. Όπως έχω διαπιστώσει από δοκιμές του gamegpu με δημοσιευμένο test scene.

Το έχω πεί πολλές φορές αλλά δεν ακουεί κανείς. Τα Ryzen αλλά ειδικότερα τα 3d έχουν αυτό που αποκαλώ ανώμαλη απόδοση. Αλλού θα πιάνουν 17900k, αλλού θα χάνουν και από i7 2600k. Υπερβάλλω και στις 2 περιπτώσεις, αλλά you get the point. Το έχω δεί σε πάρα πολλά παιχνίδια αυτό. Αν δεν σε ενοχλεί αυτό, μια χαρά CPU είναι, βούρ στο πατσά. Εμένα με ενοχλεί, οπότε δεν βουράω στον πατσά :P 

32 minutes ago, Πέτρος said:

Optimization ναι, χωρίς να έχω ιδέα για το ποιο κομμάτι.

Εννοείται ότι μπορεί να συνεχίσουν να είναι πολύ καλύτεροι οι μπλε, για τον οποιονδήποτε λόγο.

O 13100f, καλύτερος από 5600Χ, πχ, πώς διάλο?

Μιλάμε για 4/8 με 6/12...τί παραπάνω stp έχει, δηλαδή?

O 13100f έχει τεράστιες διαφορές με τον 5600x πέρα απτο απλοικό 4/8 6/12. Τα cores της Intel είναι πολύ μεγαλύτερα σε μέγεθος όχι επειδή είναι άμπαλοι στην Intel και βρήκε η AMD την μαγική συνταγή, αλλά γιατί η Intel επιχείρησε / ρίσκαρε όπως θες πεστο να πάει σε 6 wide αρχιτεκτονική. Έχω διαβάσει από άτομα αρκετά πιο σχετικά από εμένα (πχ. chips and cheese) που είμαι άμπαλος ότι τα αποτέλεσματα τα βλέπεις σε κάποια παιχνίδια, ιδίως ότι έχει RT με βαρύ BVH. Δεν ξέρω αν είναι σχετικό ή άσχετο με το Starfield και αν ωφείλονται και εκεί οι διαφορές. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Herald είπε

Το έχω πεί πολλές φορές αλλά δεν ακουεί κανείς. Τα Ryzen αλλά ειδικότερα τα 3d έχουν αυτό που αποκαλώ ανώμαλη απόδοση. Αλλού θα πιάνουν 17900k, αλλού θα χάνουν και από i7 2600k. Υπερβάλλω και στις 2 περιπτώσεις, αλλά you get the point. Το έχω δεί σε πάρα πολλά παιχνίδια αυτό. Αν δεν σε ενοχλεί αυτό, μια χαρά CPU είναι, βούρ στο πατσά. Εμένα με ενοχλεί, οπότε δεν βουράω στον πατσά :P 

εγώ λέω να πάρεις έναν 7800x3D που είναι πύραυλος καμία 7900xtx και να παίζεις starfield και cyberpunk με το αγαπημένο σου fsr αλλά δε με ακούς ποτέ γιατί είσαι ξεροκέφαλος 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, Tambas91 said:

εγώ λέω να πάρεις έναν 7800x3D που είναι πύραυλος καμία 7900xtx και να παίζεις starfield και cyberpunk με το αγαπημένο σου fsr αλλά δε με ακούς ποτέ γιατί είσαι ξεροκέφαλος 

Πέρα απτην πλάκα τώρα, ούτα τα Intel γενικά τα πάνε καλά στο starfield. 3 CPU τα πάνε καλά, 13900k / 13700k / 13600k. Τα υπόλοιπα έχουν τραγικές διαφορές με τα προαναφερθέντα 3 που δεν τις βλέπεις σε άλλα παιχνίδια. Δεν με νοιάζει τι κάνουν τα AMD, τα Intel μεταξύ τους μόνο αν συγκρίνεις, το 21% μεταξύ 12900k και 13900k δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη διαφορά.  

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...