backgroundman Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Καλησπέρα στη παρέα. Πολύ ενδιαφέρον θέμα και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα κουβέντα. Ασχολούμαι και εγώ αρκετά χρόνια με μακρο, κυρίως με στατικά θέματα (λουλούδια/φυτά, still-life, abstract, κτλ). Όσες φορές προσπάθησα με ζωντανό θέμα αντιμετώπισα το πρόβλημα του DoF και της σωστής εστίασης, αλλά ποτέ δε μου πέρασε από το μυαλό να θανατώσω το ζωύφιο απλά για να το βγάλω μια ή 100 φωτογραφίες. Όπως είπε και ο φίλος πώς είναι δυνατόν να σκέφτεσαι να το θανατώσεις για να κάνεις το χόμπι σου. Στα τεχνικά, νομίζω δεν έχει αναφερθεί από κάποιον η τεχνική του stacking/coupling των φακών. Χρησιμοποιείς έναν τηλεφακό (πχ 200mm η 300mm) και μπροστά του προσαρμόζεις (με δαχτυλίδι) ανάποδα ένα normal/wide φακό (πχ 50mm η 35mm). Αν τα θυμάμαι καλά ο 300άρης με ένα 50άρη μπροστά θα σε πάει περίπου στο 6:1 αλλά με αρκετά σκοτεινή έκθεση. Για τη συγκεκριμένη τεχνική είχα πάρει ένα nikon 50mm/1.8 Series-E (pancake) και έναν 200mm και έναν 300mm (Nikon manual) για ζευγάρωμα, αλλα το σεταπ είναι αρκετά δύσκολο να το δουλέψεις ακόμα και με τρίποδα, μπάρες, focus-rails, κτλ. λόγω της μεγάλης μεγέθυνσης και της ταλάντωσης που κάνει ο τηλεφακός Επιπλέον, μπορείς να “ανακατέψεις” τεχνικές, π.χ. ανεστραμμένο φακό + macro tubes. (*) Για τους ανεστραμμένους φακούς κάποιος ανέφερε ότι δε θα το έκανε με καλό φακό γιατι φοβάται μη κάνει ζημιά στο πίσω στοιχείο του φακού και έχει δίκιο, αλλα υπάρχουν ανταπτοράκια που τα βάζεις και μπορείς να προσαρμόσεις UV φίλτρο μπροστά από το πίσω στοιχείο και να το προστατεύσεις. Κατα τα άλλα έχω δουλέψει σχεδόν όλες τις τεχνικές, ακόμα και φακούς για μικροσκόπια (extreme macro), και θεωρώ τη πιο βολική με πολύ καλά αποτελέσματα το ζευγάρωμα μιας καλής FF μηχανής με ένα καλό μακρο-φακό και ένα raynox αν χρειαστείς παραπάνω από 1:1. Ενδεχομένως για ζωντανά θέματα να είναι και η μόνη λύση και μάλιστα με μακρο-φακό με αρκετά mm (90, 150, 180, 200). Στα 90mm που είμαι εγώ θεωρώ ότι είναι οριακά για ζωντανά θέματα που είναι πολύ ενεργά και θέλεις μεγάλη μεγέθυνση. Βρήκα πολύ ενδιαφέρον τη τεχνική με τη τροφή. Η αλήθεια είναι δε μου είχε περάσει από το μυαλό :). Για το focus stacking με το χέρι, έχω προσπαθήσει αρκετές φορές και οι μόνες περιπτώσεις που βγήκε κάτι καλύτερο από πιο μακρινή single-shot ήταν πάντα με σταθερά θέματα (λουλούδια κτλ). Με ζωντανά θέματα είναι πολύ δύσκολο γιατι εκτός της κίνησης που πρέπει να κάνεις εσύ με τη μηχανή, ενώ τραβάς συνέχεια, την ίδια ώρα θα πρέπει το θέμα σου να μη κουνήσει καθόλου. Τις περισσότερες φορές (αν όχι όλες) στα τελευταία καρέ το ζωύφιο είχε άλλη “πόζα” από τις πρώτες και έτσι το stacking έβγαζε μια θολούρα παντού σχεδόν στο θέμα. Ενδεχομένως με stacking 3-4 φωτό να μπορεσεις κάτι να βγάλεις αλλα δε κερδίζεις κάτι παραπάνω από μια πιο μακρινή single-shot με crop, ειδικά αν έχεις καλή FF με αρκετά MP. Το tilt-shift σε μάκρο δε θα κάνει μεγάλη διαφορά στο DoF αν είσαι κοντά στο 1:1, όπως είπε και ο φίλος παραπάνω. Αν είσαι με μικρότερη μεγέθυνση τότε ναί μπορεί να σου φέρει το θέμα σου στο DoF και να μη χρειαστείς 2-3 φώτο stacking. Υπάρχουν tilt-shift αντάπτορες για φακούς και δεδομένου ότι μιλάμε για μακρο/closeup (δε θέλουμε εστίαση στο άπειρο) είναι μια πολύ πιο οικονομική λύση απο τον tilt-shift macro φακό. Επεξ/σία 15 Δεκεμβρίου 2022 από backgroundman 4
stratigos24 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2022 22 ώρες πριν, backgroundman είπε (*) Για τους ανεστραμμένους φακούς κάποιος ανέφερε ότι δε θα το έκανε με καλό φακό γιατι φοβάται μη κάνει ζημιά στο πίσω στοιχείο του φακού και έχει δίκιο, αλλα υπάρχουν ανταπτοράκια που τα βάζεις και μπορείς να προσαρμόσεις UV φίλτρο μπροστά από το πίσω στοιχείο και να το προστατεύσεις. Μαγκιά!
Snorky.GR Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2022 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2022 (επεξεργασμένο) Στις 15/12/2022 στις 10:21 ΜΜ, backgroundman είπε Καλησπέρα στη παρέα. Πολύ ενδιαφέρον θέμα και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα κουβέντα. Ασχολούμαι και εγώ αρκετά χρόνια με μακρο, κυρίως με στατικά θέματα (λουλούδια/φυτά, still-life, abstract, κτλ). Όσες φορές προσπάθησα με ζωντανό θέμα αντιμετώπισα το πρόβλημα του DoF και της σωστής εστίασης, αλλά ποτέ δε μου πέρασε από το μυαλό να θανατώσω το ζωύφιο απλά για να το βγάλω μια ή 100 φωτογραφίες. Όπως είπε και ο φίλος πώς είναι δυνατόν να σκέφτεσαι να το θανατώσεις για να κάνεις το χόμπι σου. Στα τεχνικά, νομίζω δεν έχει αναφερθεί από κάποιον η τεχνική του stacking/coupling των φακών. Χρησιμοποιείς έναν τηλεφακό (πχ 200mm η 300mm) και μπροστά του προσαρμόζεις (με δαχτυλίδι) ανάποδα ένα normal/wide φακό (πχ 50mm η 35mm). Αν τα θυμάμαι καλά ο 300άρης με ένα 50άρη μπροστά θα σε πάει περίπου στο 6:1 αλλά με αρκετά σκοτεινή έκθεση. Για τη συγκεκριμένη τεχνική είχα πάρει ένα nikon 50mm/1.8 Series-E (pancake) και έναν 200mm και έναν 300mm (Nikon manual) για ζευγάρωμα, αλλα το σεταπ είναι αρκετά δύσκολο να το δουλέψεις ακόμα και με τρίποδα, μπάρες, focus-rails, κτλ. λόγω της μεγάλης μεγέθυνσης και της ταλάντωσης που κάνει ο τηλεφακός Επιπλέον, μπορείς να “ανακατέψεις” τεχνικές, π.χ. ανεστραμμένο φακό + macro tubes. (*) Για τους ανεστραμμένους φακούς κάποιος ανέφερε ότι δε θα το έκανε με καλό φακό γιατι φοβάται μη κάνει ζημιά στο πίσω στοιχείο του φακού και έχει δίκιο, αλλα υπάρχουν ανταπτοράκια που τα βάζεις και μπορείς να προσαρμόσεις UV φίλτρο μπροστά από το πίσω στοιχείο και να το προστατεύσεις. Κατα τα άλλα έχω δουλέψει σχεδόν όλες τις τεχνικές, ακόμα και φακούς για μικροσκόπια (extreme macro), και θεωρώ τη πιο βολική με πολύ καλά αποτελέσματα το ζευγάρωμα μιας καλής FF μηχανής με ένα καλό μακρο-φακό και ένα raynox αν χρειαστείς παραπάνω από 1:1. Ενδεχομένως για ζωντανά θέματα να είναι και η μόνη λύση και μάλιστα με μακρο-φακό με αρκετά mm (90, 150, 180, 200). Στα 90mm που είμαι εγώ θεωρώ ότι είναι οριακά για ζωντανά θέματα που είναι πολύ ενεργά και θέλεις μεγάλη μεγέθυνση. Βρήκα πολύ ενδιαφέρον τη τεχνική με τη τροφή. Η αλήθεια είναι δε μου είχε περάσει από το μυαλό :). Για το focus stacking με το χέρι, έχω προσπαθήσει αρκετές φορές και οι μόνες περιπτώσεις που βγήκε κάτι καλύτερο από πιο μακρινή single-shot ήταν πάντα με σταθερά θέματα (λουλούδια κτλ). Με ζωντανά θέματα είναι πολύ δύσκολο γιατι εκτός της κίνησης που πρέπει να κάνεις εσύ με τη μηχανή, ενώ τραβάς συνέχεια, την ίδια ώρα θα πρέπει το θέμα σου να μη κουνήσει καθόλου. Τις περισσότερες φορές (αν όχι όλες) στα τελευταία καρέ το ζωύφιο είχε άλλη “πόζα” από τις πρώτες και έτσι το stacking έβγαζε μια θολούρα παντού σχεδόν στο θέμα. Ενδεχομένως με stacking 3-4 φωτό να μπορεσεις κάτι να βγάλεις αλλα δε κερδίζεις κάτι παραπάνω από μια πιο μακρινή single-shot με crop, ειδικά αν έχεις καλή FF με αρκετά MP. Το tilt-shift σε μάκρο δε θα κάνει μεγάλη διαφορά στο DoF αν είσαι κοντά στο 1:1, όπως είπε και ο φίλος παραπάνω. Αν είσαι με μικρότερη μεγέθυνση τότε ναί μπορεί να σου φέρει το θέμα σου στο DoF και να μη χρειαστείς 2-3 φώτο stacking. Υπάρχουν tilt-shift αντάπτορες για φακούς και δεδομένου ότι μιλάμε για μακρο/closeup (δε θέλουμε εστίαση στο άπειρο) είναι μια πολύ πιο οικονομική λύση απο τον tilt-shift macro φακό. Καλωσόρισες @backgroundman! ... από την δική μου μεριά, έχω καταλήξει σε FF camera με τον ανάλογο macro φακό. Όταν χρειάζεται να κάνω γρήγορα φωτογράφιση, χρησιμοποιώ MFT camera....όταν όμως δεν έχω περιορισμό χρόνου και χρειάζομαι ποιότητα, καταλήγω σχεδόν πάντα στην FF, με ή χωρίς Raynox 250 και manual control σε όλα. Τώρα όσο πιο περίπλοκο το setup, τόσο περισσότερο αυξάνεται το περιθώριο εισαγωγής λάθους μέσα και πιο δύσχρηστα, γι αυτό έχω καταλήξει σε όσο το δυνατόν πιο μινιμαλιστικά setup's. Όσο για τα έντομα που είπες, το μυστικό νομίζω είναι να μην τους ξυπνήσεις το alarm-modus( σκιάσεις/οσμές/δονήσεις). Επεξ/σία 17 Δεκεμβρίου 2022 από Snorky.GR 2
Snorky.GR Δημοσ. 7 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2023 Αυτοί οι δυο τεράστιοι ογκόλιθοι στην άκρη του γκρεμού, είναι μια πρώτη προσπάθεια για super-macro-photography. Είναι δυο μικροσκοπικά σποράκια από Salvia hispanica, με πραγματικές διαστάσεις L(μήκος) = 2mm B(πλάτος) = 1.2mm H(ύψος) = 0.8mm Παρκαρισμένα στην κόψη μιας φλούδας σημύδας. 8
sakis444 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2023 Ενδιαφέρον τοπικ (και αυτό). Τώρα το βλέπω ότι το μάκρο εχει δικό του χώρο. Να βάλω μερικές. Θαυμάζω το είδος κ τα αποτελεσματα που παράγουν ορισμένοι, αλλά δεν έχω σε καμμία περιπτωση την υπομονή για αυτό. Οι δύο πρώτες είναι πιο κοντά στο ψευδο-μακρο αφού είναι απλά φωτό με τηλεφακό στα 300mm. Τα πρώτα μυρμήγκια μου έκανε εντύπωση που τα τραβηξαν κάτι σταγόνες από αντισηπτικό σε ένα τραπέζι σε εξωτερικό χώρο εργασίας (ήταν η εποχή που το έβλεπες παντού, πλενονταν όλοι ασταματητα με αυτο κι όποιος περνούσε από εκεί πατούσε κι από μια με αποτέλεσμα να έχει σταγόνες διάσπαρτες πάνω στο τραπέζι. Δεν γνωρίζω αν τα συγκεκριμένα μυρμήγκια κόλλησαν τελικά κοβιντ. Ελπίζω τουλάχιστον να μην τους έκατσε βαρύ. Περίεργο πάντως που έκαναν σαν τρελά για αυτό... Η 3η είναι με sigma 105mm . 10
anarchy79 Δημοσ. 25 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 25 Μαρτίου 2023 Πολύ ενδιαφέρον θέμα, το διάβασα και φυσικά ήθελα να πω ότι όλοι πρέπει αν σεβόμαστε την φύση και τα πλάσματα της. Παρήγγειλα μια μηχανή σήμερα compact βέβαια, αλλά τόσο καιρό κυνηγούσα πεταλούδες με ένα απλό σμαρτφον και φυσικά οι 101/100 ήταν χάλια , ΑΛΛΑ σεβόμαστε την φύση και δεν πειράζουμε τίποτα. Πολύ ωραίο θέμα , πολύ ωραίο και μπράβο στο παλικάρι που το έθεσε και το σκέφτηκε προφανώς. Μπράβο φίλε. 1
ub40 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2023 Να μοιραστώ κι εγώ την εμπειρία μου πάνω στο macro. Αρχικά να πω ότι οι λήψεις μου έγιναν όσο είχα την sony a6300 κατά το λοκντάουν οπότε είπα να αξιοποιήσω την αυλή μου. Δοκίμασα και με macro tubes και με raynox 250 φίλτρο και με reverse ring (στον sigma 19mm f2.8 και sony kit 16-50) με τον tamron 18-300 που έχει δυνατότητες macro και με τον εξειδικευμένο macro ttartisan 40mm f2.8 Εδώ έκανα ένα φάκελο με κάποιες ενδεικτικές που είχα βγάλει. https://flic.kr/s/aHBqjAxcq7 Γράφω σε κάθε μια τι χρησιμοποιήθηκε. Πιο πολύ ευχαριστήθηκα τον ttartisan και τον reverse 19mm από άποψη ποιότητας που έλαβα. Βασικότερο στοιχείο όμως είναι το φλας με diffuser. Παίζει μεγάλο ρόλο στις εικόνες να μην είναι καμένες ή υποφωτισμένες. Έφτιαξα μια δική μου πατέντα λοιπόν από ένα βίντεο που είδα στο youtube. Και οι παρατηρήσεις μου γενικά είναι οι εξής. Με αναστροφή φακού, όσο πιο ευρυγώνιος τόσο πιο μεγεθυμένο το αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να πλησιάσεις χιλιοστά. Δε φωτογραφίζουμε σε μεγάλα διαφράγματα γιατί θα έχουμε ελάχιστη περιοχή εστιασμένη, συνήθως φωτογράφιζα σε f9/f11. Δεν το έκλεινα περισσότερο γιατί έχανε σε οξύτητα μετά. Προτιμούσα αυτούς τους μικρούς σε μέγεθος φακούς είτε με τα extension rings είτε με raynox, παρά τον ογκώδη tamron, ενώ δίνει πολύ καλή ποιότητα. Πεταλούδες επειδή φοβούνται μόνο στο ζευγάρωμα πέτυχα, βαριόμουν να τις κυνηγάω. Έντομα απασχολημένα σε φυτά ή με την τροφή τους βγαίνουν πιο εύκολα. Έντομα σε παλαβή κίνηση πχ μυρμήγκια που τρέχουν δεν είναι καλή ιδέα. Έντομα στο τέλος της ζωής τους που ηρεμούν σε αντίθεση με την αρχή της άνοιξης που είναι πάνω στη δράση, φωτογραφίζονται πιο εύκολα. Έχει πολλά που είναι φιλικά και ποζάρουν πχ αραχνούλες οι λεγόμενες jumping spiders και είναι και πολύ όμορφες. Έντομα που έχουν πεθάνει αλλά δεν έχουν μουμιοποιηθεί ακόμα, δεν καταλαβαίνεις διαφορά από ζωντανό, είναι καλή περίπτωση. Αλλά σε όλες τις λήψεις μου, δε θανάτωσα ποτέ και δεν το θεωρώ ηθικό. Ένα ήδη νεκρό εφόσον δεν το βεβηλώσεις και το βγάλεις εκεί που είναι το θεωρό αποδεκτό. Ποτέ δεν μπόρεσα να βρω υπομονή για να κάνω στάκινγκ, δοκίμασα μια φορά αλλά η παραμικρή μετατόπιση επιδρά αρνητικά και δε θέλω να βγάζω κατά ριπάς γενικά άσε που θέλει χέρι χειρουργικό ή τρίποδο και κυρίως ακίνητο έντομο. Γενικά το άθλημα θέλει υπομονή, αετίσιο μάτι να ψάχνεις και να τα εντοπίζεις, να μην τα φοβάσαι ούτε να τα ενοχλείς/βασανίζεις. Μου αρέσει να φαίνεται και το γύρω περιβάλλον τους στις φωτογραφίες, αλλά όποιος θέλει να εστιάζει σε λεπτομέρειες πχ μάτια κλπ ιδανικός θα ήταν ένας laowa με αναλογία 2 προς 1. Πάντως και με 1:1 μπορείς να βγάλεις ωραίο υλικό και να προσθέσεις raynox 250 ή extension tubes και να πλησιάσεις τρομερά. Πόσο πλησιάζεις με extension tubes? Ένα παράδειγμα εδώ με α6100 + samyang 35mm f2.8 που εστιάζει από 35cm Στις 3/8/2022 στις 9:41 ΠΜ, Snorky.GR είπε @Cntrl+X, να ρωτήσω όμως κι εγώ κάτι, Πως γίνεται να βρίσκεις τα ονόματα ( επιστημονική ονομασία) των εντόμων εύκολα?.......είναι κάτι που εμένα εδώ με δυσκολεύει αρκετά. Έχεις κάποια tips γι αυτό? Μπορείς να βγάλεις φωτογραφία το έντομό σου και να ανοίξεις τη google και να κάνεις αναζήτηση βάση εικόνας, φορτώνοντας τη δική σου. Σου βγάζει παραπλήσιες και συνήθως και την ονομασία. Εγώ έτυχε να ψάξω μερικές φορές έτσι και με βόλεψε, αν και μόνο τις jumping spider θυμάμαι 😂 5
Snorky.GR Δημοσ. 27 Μαρτίου 2023 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2023 Στις 26/3/2023 στις 11:47 ΠΜ, ub40 είπε Να μοιραστώ κι εγώ την εμπειρία μου πάνω στο macro. Αρχικά να πω ότι οι λήψεις μου έγιναν όσο είχα την sony a6300 κατά το λοκντάουν οπότε είπα να αξιοποιήσω την αυλή μου. Δοκίμασα και με macro tubes και με raynox 250 φίλτρο και με reverse ring (στον sigma 19mm f2.8 και sony kit 16-50) με τον tamron 18-300 που έχει δυνατότητες macro και με τον εξειδικευμένο macro ttartisan 40mm f2.8 Εδώ έκανα ένα φάκελο με κάποιες ενδεικτικές που είχα βγάλει. https://flic.kr/s/aHBqjAxcq7 Γράφω σε κάθε μια τι χρησιμοποιήθηκε. Πιο πολύ ευχαριστήθηκα τον ttartisan και τον reverse 19mm από άποψη ποιότητας που έλαβα. Βασικότερο στοιχείο όμως είναι το φλας με diffuser. Παίζει μεγάλο ρόλο στις εικόνες να μην είναι καμένες ή υποφωτισμένες. Έφτιαξα μια δική μου πατέντα λοιπόν από ένα βίντεο που είδα στο youtube. Και οι παρατηρήσεις μου γενικά είναι οι εξής. Με αναστροφή φακού, όσο πιο ευρυγώνιος τόσο πιο μεγεθυμένο το αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να πλησιάσεις χιλιοστά. Δε φωτογραφίζουμε σε μεγάλα διαφράγματα γιατί θα έχουμε ελάχιστη περιοχή εστιασμένη, συνήθως φωτογράφιζα σε f9/f11. Δεν το έκλεινα περισσότερο γιατί έχανε σε οξύτητα μετά. Προτιμούσα αυτούς τους μικρούς σε μέγεθος φακούς είτε με τα extension rings είτε με raynox, παρά τον ογκώδη tamron, ενώ δίνει πολύ καλή ποιότητα. Πεταλούδες επειδή φοβούνται μόνο στο ζευγάρωμα πέτυχα, βαριόμουν να τις κυνηγάω. Έντομα απασχολημένα σε φυτά ή με την τροφή τους βγαίνουν πιο εύκολα. Έντομα σε παλαβή κίνηση πχ μυρμήγκια που τρέχουν δεν είναι καλή ιδέα. Έντομα στο τέλος της ζωής τους που ηρεμούν σε αντίθεση με την αρχή της άνοιξης που είναι πάνω στη δράση, φωτογραφίζονται πιο εύκολα. Έχει πολλά που είναι φιλικά και ποζάρουν πχ αραχνούλες οι λεγόμενες jumping spiders και είναι και πολύ όμορφες. Έντομα που έχουν πεθάνει αλλά δεν έχουν μουμιοποιηθεί ακόμα, δεν καταλαβαίνεις διαφορά από ζωντανό, είναι καλή περίπτωση. Αλλά σε όλες τις λήψεις μου, δε θανάτωσα ποτέ και δεν το θεωρώ ηθικό. Ένα ήδη νεκρό εφόσον δεν το βεβηλώσεις και το βγάλεις εκεί που είναι το θεωρό αποδεκτό. Ποτέ δεν μπόρεσα να βρω υπομονή για να κάνω στάκινγκ, δοκίμασα μια φορά αλλά η παραμικρή μετατόπιση επιδρά αρνητικά και δε θέλω να βγάζω κατά ριπάς γενικά άσε που θέλει χέρι χειρουργικό ή τρίποδο και κυρίως ακίνητο έντομο. Γενικά το άθλημα θέλει υπομονή, αετίσιο μάτι να ψάχνεις και να τα εντοπίζεις, να μην τα φοβάσαι ούτε να τα ενοχλείς/βασανίζεις. Μου αρέσει να φαίνεται και το γύρω περιβάλλον τους στις φωτογραφίες, αλλά όποιος θέλει να εστιάζει σε λεπτομέρειες πχ μάτια κλπ ιδανικός θα ήταν ένας laowa με αναλογία 2 προς 1. Πάντως και με 1:1 μπορείς να βγάλεις ωραίο υλικό και να προσθέσεις raynox 250 ή extension tubes και να πλησιάσεις τρομερά. Πόσο πλησιάζεις με extension tubes? Ένα παράδειγμα εδώ με α6100 + samyang 35mm f2.8 που εστιάζει από 35cm Μπορείς να βγάλεις φωτογραφία το έντομό σου και να ανοίξεις τη google και να κάνεις αναζήτηση βάση εικόνας, φορτώνοντας τη δική σου. Σου βγάζει παραπλήσιες και συνήθως και την ονομασία. Εγώ έτυχε να ψάξω μερικές φορές έτσι και με βόλεψε, αν και μόνο τις jumping spider θυμάμαι 😂 1 λεπτό πριν, Snorky.GR είπε Στις 26/3/2023 στις 11:47 ΠΜ, ub40 είπε Να μοιραστώ κι εγώ την εμπειρία μου πάνω στο macro. Αρχικά να πω ότι οι λήψεις μου έγιναν όσο είχα την sony a6300 κατά το λοκντάουν οπότε είπα να αξιοποιήσω την αυλή μου. Δοκίμασα και με macro tubes και με raynox 250 φίλτρο και με reverse ring (στον sigma 19mm f2.8 και sony kit 16-50) με τον tamron 18-300 που έχει δυνατότητες macro και με τον εξειδικευμένο macro ttartisan 40mm f2.8 Εδώ έκανα ένα φάκελο με κάποιες ενδεικτικές που είχα βγάλει. https://flic.kr/s/aHBqjAxcq7 Γράφω σε κάθε μια τι χρησιμοποιήθηκε. Πιο πολύ ευχαριστήθηκα τον ttartisan και τον reverse 19mm από άποψη ποιότητας που έλαβα. Βασικότερο στοιχείο όμως είναι το φλας με diffuser. Παίζει μεγάλο ρόλο στις εικόνες να μην είναι καμένες ή υποφωτισμένες. Έφτιαξα μια δική μου πατέντα λοιπόν από ένα βίντεο που είδα στο youtube. Και οι παρατηρήσεις μου γενικά είναι οι εξής. Με αναστροφή φακού, όσο πιο ευρυγώνιος τόσο πιο μεγεθυμένο το αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να πλησιάσεις χιλιοστά. Δε φωτογραφίζουμε σε μεγάλα διαφράγματα γιατί θα έχουμε ελάχιστη περιοχή εστιασμένη, συνήθως φωτογράφιζα σε f9/f11. Δεν το έκλεινα περισσότερο γιατί έχανε σε οξύτητα μετά. Προτιμούσα αυτούς τους μικρούς σε μέγεθος φακούς είτε με τα extension rings είτε με raynox, παρά τον ογκώδη tamron, ενώ δίνει πολύ καλή ποιότητα. Πεταλούδες επειδή φοβούνται μόνο στο ζευγάρωμα πέτυχα, βαριόμουν να τις κυνηγάω. Έντομα απασχολημένα σε φυτά ή με την τροφή τους βγαίνουν πιο εύκολα. Έντομα σε παλαβή κίνηση πχ μυρμήγκια που τρέχουν δεν είναι καλή ιδέα. Έντομα στο τέλος της ζωής τους που ηρεμούν σε αντίθεση με την αρχή της άνοιξης που είναι πάνω στη δράση, φωτογραφίζονται πιο εύκολα. Έχει πολλά που είναι φιλικά και ποζάρουν πχ αραχνούλες οι λεγόμενες jumping spiders και είναι και πολύ όμορφες. Έντομα που έχουν πεθάνει αλλά δεν έχουν μουμιοποιηθεί ακόμα, δεν καταλαβαίνεις διαφορά από ζωντανό, είναι καλή περίπτωση. Αλλά σε όλες τις λήψεις μου, δε θανάτωσα ποτέ και δεν το θεωρώ ηθικό. Ένα ήδη νεκρό εφόσον δεν το βεβηλώσεις και το βγάλεις εκεί που είναι το θεωρό αποδεκτό. Ποτέ δεν μπόρεσα να βρω υπομονή για να κάνω στάκινγκ, δοκίμασα μια φορά αλλά η παραμικρή μετατόπιση επιδρά αρνητικά και δε θέλω να βγάζω κατά ριπάς γενικά άσε που θέλει χέρι χειρουργικό ή τρίποδο και κυρίως ακίνητο έντομο. Γενικά το άθλημα θέλει υπομονή, αετίσιο μάτι να ψάχνεις και να τα εντοπίζεις, να μην τα φοβάσαι ούτε να τα ενοχλείς/βασανίζεις. Μου αρέσει να φαίνεται και το γύρω περιβάλλον τους στις φωτογραφίες, αλλά όποιος θέλει να εστιάζει σε λεπτομέρειες πχ μάτια κλπ ιδανικός θα ήταν ένας laowa με αναλογία 2 προς 1. Πάντως και με 1:1 μπορείς να βγάλεις ωραίο υλικό και να προσθέσεις raynox 250 ή extension tubes και να πλησιάσεις τρομερά. Πόσο πλησιάζεις με extension tubes? Ένα παράδειγμα εδώ με α6100 + samyang 35mm f2.8 που εστιάζει από 35cm Μπορείς να βγάλεις φωτογραφία το έντομό σου και να ανοίξεις τη google και να κάνεις αναζήτηση βάση εικόνας, φορτώνοντας τη δική σου. Σου βγάζει παραπλήσιες και συνήθως και την ονομασία. Εγώ έτυχε να ψάξω μερικές φορές έτσι και με βόλεψε, αν και μόνο τις jumping spider θυμάμαι 😂 Επέκταση Ναι το γνωρίζω αυτό, ναι μεν βγάζει παραπλήσιες, και κάποιες φορές και τα λατινικά τους ονόματα, αλλά ζητάω και κάποια βάση δεδομένων για παραπάνω πληροφορίες για το έντομο........τα πανεπιστήμια έχουν συνήθως τέτοιες βάσεις δεδομένων....αλλά δεν έχω πρόσβαση. Any way, σε ΤΗΧ! 👍 1
D___G Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 (επεξεργασμένο) Ας βάλω κι εγώ δύο κοντινές, και αφού έρχεται άνοιξη ελπίζω να ανεβάσουμε αρκετές σε αυτό το θρεντ Επεξ/σία 4 Απριλίου 2023 από D___G 7
Yannis1976 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 Δημοσ. 4 Απριλίου 2023 (επεξεργασμένο) Το είχα ανεβάσει και σε άλλο νήμα εδώ, αλλά ταιριάζει εξίσου και εδώ νομίζω (ίσως και περισσότερο!): Επεξ/σία 4 Απριλίου 2023 από Yannis1976 10 1
Snorky.GR Δημοσ. 14 Απριλίου 2023 Δημοσ. 14 Απριλίου 2023 Μια καλοθρεμένη Dictyonema huaorani εδώ επάνω σε κλαδί Κράταιγου, με την Olympus OM-D E-M5 II + Zuiko 60mm + focus-Stacking. 7
Snorky.GR Δημοσ. 20 Απριλίου 2023 Δημοσ. 20 Απριλίου 2023 Κι εκει που κάθεσαι και πινεις τον καφε σου και δεν εχεις κάτι να φωτογραφισεις......ξαφνικα ανακαλυπτεις γιατι τοση ωρα η ματια σου αφηρημενα σχεδον, χαιδευε εκεινο το κλαδακι απεναντι... 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα