Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, jmmys είπε

Και Ελλάδα έτσι ειναι στη συντριπτική πλειοψηφία των κύκλων. Υπάρχει σήμανση. Και εκεί οπου δεν υπάρχει, καλό είναι να σταματαμε,επειδή ο άλλος στον κύκλο ξέρει ότι έχει προτεραιότητα

αλλά δεν ξέρει αν υπάρχει σήμανση για αυτον που πάει να μπει στον κύκλο. Οπότε οδηγούμε με την λογική και τα μάτια, και δεν μπαίνουμε αέρα πατέρα στον κύκλο επειδή δεν υπάρχει σήμανση. 

Και είναι και το λογικό το πρακτικό να έχει προτεραιότητα ο κυκλος,αλλιώς θα μπλόκαρε επειδή εκεί μέσα χωράνε λίγα αυτοκίνητα σε σχέση με τον δρόμο που καταλήγει στον κύκλο. Γιαυτό και επικράτησε,να είναι ο κυκλικός κόμβος η εξαίρεση όπου δεν έχει ο εκ των δεξιά προτεραιότητα. 

Τώρα το τι γίνετε στην Αγγλία, δεν μας ενδιαφέρει, εκεί οδηγούν αριστερά, για τους δικούς τους στραβούς και ανάποδους λόγους. Συγκρίνουμε με την Ευρώπη. 

Δεν οδηγούμε σαν ρομπότ. Ούτε θέλει σελίδες ανάλυση. 

"Και Ελλάδα έτσι ειναι στη συντριπτική πλειοψηφία των κύκλων. Υπάρχει σήμανση. Και εκεί οπου δεν υπάρχει, καλό είναι να σταματαμε,επειδή ο άλλος στον κύκλο ξέρει ότι έχει προτεραιότητα"

 

Τι εννοεις ο αλλος στον κυκλο ξερει οτι εχει προτεραιοτητα, απο μονος του με δικους του κανονες? Αν δεν υπαρχει σημανση δεν εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι μεσα στον κυκλικο κομβο, εχει αυτος που εισερχεται. Και αυτος που ειναι στον κυκλικο κομβο βλεπει αν εχει σημανση ο αλλος  που εισερχεται οποτε ειναι ξεκαθαρο αν εχει προτεραιοτητα η οχι.

  • Απαντ. 102
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

αν ρωτησετε εναν παλιο δασκαλο οδηγησης θα θυμαται ποτε άλλαξε στην ελλαδα. νομιζω ηταν 1998-2002 αλλα δεν θυμαμαι ακριβως. πριν απο αυτο είχε προτεραιότητα οποιος ηταν ΕΝΤΟΣ του κομβου. 

Είναι πολύ παλιότερο, 10 χρόνια πιο πίσω σίγουρα, μπορεί και περισσότερο.

 

Επεξ/σία από Doubt
Δημοσ.
1 ώρα πριν, james01gr είπε

Εκτός από Μεταξουργείο και στο Μπουρνάζι γίνεται κόλαση παντως. Το κυριότερο πρόβλημα είναι πως πολλοί κάνουν 2 λωρίδες στον κόμβο με αποτέλεσμα όταν ο αριστερός να πρέπει να βγει να είναι εγκλωβισμενος από τον δεξιά που κινείται επίσης εντός του κόμβου. 

 

Δημοσ.
18 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Λοιπόν θα έκοβα τον λαιμό μου ότι όταν έκανα μαθήματα για το δίπλωμα ο δάσκαλος μου, μου έλεγε ότι προτεραιότητα στην κυκλική διάβαση έχουν οι εντός του κύκλου και να βγάλω φλας αριστερά πριν μπω (δίνοντας προτεραιότητα στους εντός του κύκλου)

Αλλά δεν τον κόβω γιατί πέρα ότι περάσανε πολλά χρόνια απο τότε είχα ψάξει πριν λίγα χρόνια  (επειδή με προβλημάτισε η αντίθετη συμπεριφορά σε επαρχιακή πόλη που ζω τα τελευταία χρόνια ) και ο ΚΟΚ όντως λέει πως ο εισερχόμενος απο δεξιά έχει προτεραιότητα στην κυκλική διασταύρωση εκτός αν υπάρχει σήμανση STOP 

Και μου φαίνεται πολύ περίεργο... 

Πέρα ότι σε άλλες χώρες (πρώτο χέρι ξέρω απο Γερμανία αλλά νομίζω ακόμη και Αγγλία και ΗΠΑ τουλάχιστον αν όχι σε όλες τις άλλες) προτεραιότητα έχουν οι εντός της κυκλικής διασταύρωσης δεν βγάζει νόημα για εμένα. 


Δηλαδή οκ αν είμαστε 3 και ο κούκος όποιος και αν έχει προτεραιότητα δεν έχει πρακτική σημασία αρκεί όλοι να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες... 

Αλλά τι γίνεται σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης;;;

Εδώ ειναι που γεννάται το παράξενο του ΚΟΚ στην ελλάδα. 

Δηλαδή έστω ότι ο κυκλικός κόμβος ειναι γεμάτος ή σχεδόν γεμάτος με αυτοκίνητα, το να δίνουν αυτά τα αυτοκίνητα προτεραιότητα στους απέξω που πάνε να εισέλθουν στο κύκλο μονο και μόνο επειδή ειναι απο τα δεξιά τους (όλοι οι δρόμοι που οδηγούν μέσα στο κύκλο θα έχουν αυτοκίνητα που σε αυτούς που ειναι μέσα στο κύκλο θα ειναι απο τα δεξιά τους)  το μόνο τέλος που μπορεί να έχει αυτό ειναι να "κολλήσει" η κίνηση μέσα στον κύκλο!!! 

Δίνοντας προτεραιότητα στους "απο αριστερά" δηλαδή ουσιαστικά σε αυτούς μέσα στον κύκλο το πρόβλημα επιλύεται γιατί έτσι αυτοί δεν σταματάνε και σε κάποιο σημείο του κύκλου θα βγουν οπότε μειώνεται η συμφόρηση και ο κύκλος πάντα θα κινείται η όποια μικρή συμφόρηση θα συμβαίνει στους δρόμους που οδηγούν μέσα στον κύκλο αλλά ειναι και λογικό αν υπάρχει μεγάλη κίνηση κατα την ταπεινή μου άποψη το σπουδαιότερο ειναι να μην μπλοκάρει η κίνηση ΜΕΣΑ στον κύκλο 

Κάνω κάπου λάθος και υπάρχει "μέθοδος στην τρέλα" αυτή; 

ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ. Χρόνια το λέω! Προτεραιότητα πρέπει να έχει αυτός που βγαίνει. Όταν το δεις στη Γερμανία πόσο καλά δουλεύει το καταλαβαίνεις αμέσως ότι έχει πολύ περισσότερο νόημα.

Το επιχείρημα ότι προφανώς υπάρχει συνεννόηση σε περίπτωση αυξημένης κίνησης είναι πολύ καλό στη θεωρία αλλά στην πράξη αποτυγχάνει παταγωδώς. Αν η συνεννόηση ήταν η λύση δεν θα χρειαζόμασταν φανάρια πουθενά.

Δημοσ.
18 hours ago, odys03 said:

Υπάρχει σοβαρό θέμα, γιατί δεν αποφασίζουν οι αρμόδιοι να αλλάξουν τον ΚΟΚ.

Πρέπει να ισχύει μόνο το ένα από τα δύο, και όχι άλλοι κόμβοι να λειτουργούν έτσι και άλλοι αλλιώς. 

Τι φταίνε οι οδηγοί;  Αν δεν έχει πινακίδες και πας να μπεις σε κόμβο έχεις προτεραιότητα, αλλά αν δεν σταματήσει ο άλλος που είναι μέσα;  Δηλαδή πρέπει να υπάρξουν νεκροί τραυματίες και υλικές ζημιές γιατί το κράτος δεν αποφασίζει να κάνει το αυτονόητο;  

Υπάρχουν μέρη στην ελλαδα που είναι δύο κόμβοι ο ένας μετά τον άλλο και στον ένα ισχύει το παλιό και στον άλλο το νέο.  Ακόμα και οι ντόπιοι μπερδεύονται.

Οι οδηγοί ακολουθούν τους νόμους κι όχι οι νόμοι τους οδηγούς.

Ισχύουν αυτά που ισχύουν και δεν χρειάζεται ανάλυση πως και γιατί, έτσι κι αλλιώς ούτε η εκ δεξιών προτεραιότητα έχει καμιά λογική. Έχει καθιερωθεί "εθιμικά" έστω κι αν ο οδηγός κάθεται αριστερά και είναι πιο εύκολο να ελέγξει την αριστερή του πλευρά παρά τη δεξιά.

 

Δημοσ.
1 hour ago, Doubt said:

Οι οδηγοί ακολουθούν τους νόμους κι όχι οι νόμοι τους οδηγούς.

Ισχύουν αυτά που ισχύουν και δεν χρειάζεται ανάλυση πως και γιατί, έτσι κι αλλιώς ούτε η εκ δεξιών προτεραιότητα έχει καμιά λογική. Έχει καθιερωθεί "εθιμικά" έστω κι αν ο οδηγός κάθεται αριστερά και είναι πιο εύκολο να ελέγξει την αριστερή του πλευρά παρά τη δεξιά.

Μερικοί χρειάζονται κάποιο χόμπυ επειγόντως.

 

Εγώ είπα ότι το καλυτερο αυτή τη στιγμή το έτος 2022 είναι να αποφασιστεί να ισχύει ενιαία σε όλη την ελλάδα, ένας τρόπος διέλευσης των κυκλικών κόμβων. Να καταργηθεί ο παλιός ώστε να είναι πιο απλά τα πράγματα για όλους.

 

 

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, mccrush2006 είπε

"Και Ελλάδα έτσι ειναι στη συντριπτική πλειοψηφία των κύκλων. Υπάρχει σήμανση. Και εκεί οπου δεν υπάρχει, καλό είναι να σταματαμε,επειδή ο άλλος στον κύκλο ξέρει ότι έχει προτεραιότητα"

 

Τι εννοεις ο αλλος στον κυκλο ξερει οτι εχει προτεραιοτητα, απο μονος του με δικους του κανονες? Αν δεν υπαρχει σημανση δεν εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι μεσα στον κυκλικο κομβο, εχει αυτος που εισερχεται. Και αυτος που ειναι στον κυκλικο κομβο βλεπει αν εχει σημανση ο αλλος  που εισερχεται οποτε ειναι ξεκαθαρο αν εχει προτεραιοτητα η οχι.

Είπα ότι καλό ειναι να κόβουμε ταχύτητα πριν μπούμε σε κομβο οπου δεν υπάρχει σήμανση και να προσέχουμε, επειδη στην συντριπτική πλειοψηφία έχει ο κύκλος προτεραιότητα και αυτος που ειναι μεσα αυτό θα νομίζει.

Αν τώρα εσύ θέλεις να μπεις αεροπορια μέσα σε κύκλο χωρίς σημανση, ενώ βλέπεις ότι έχει κίνηση μέσα στον κόμβο, και γίνει τρακάρισμα, δεν θα φταις μεν αλλά θα χάσεις χρόνο και ψυχολογία και πολλά άλλα. 

Εγώ θα προτίμησω να κόψω σε κύκλο χωρίς σημανση, άσχετα αν έχω προτεραιότητα και να μπω στον κύκλο όταν δεν έχει αμάξι ή σταματήσει κάποιο,από το να ρισκάρω στουκα, παρόλο που θα είχα προτεραιότητα. 

Πριν 2 μήνες μια θείτσα παραβίασε Stop και με χτύπησε ενώ πήγαινα κανονικά στην ευθεία.10 μέρες συνεργειο, με έδωσαν ένα yaris, μου έβγαλε τη ψυχή. Αν πήγαινα με 10-15 χλμ λιγότερο πιθανόν δεν θα χτυπούσα ή θα ήταν ελάχιστη η ζημιά. Είχα προτεραιότητα, και τι έγινε, χάθηκε η Κυριακή μου, χαλασε η ψυχολογία μου, τρεχάματα με ασφαλείες.

Πόσο μάλλον αν με άφηνε ανάπηρο, θα με πλήρωνε μεν αλλά τι να το κάνω. 

Γιαυτό αμυντική οδήγηση άσχετα αν έχουμε προτεραιότητα. 

 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.

Η προτεραιότητα είναι ορισμένη όπως καταλήγουμε και από τα προήγουμενα σχόλια.

Σχετικά με το θέμα φόρτου στον κόμβο, υπάρχει πρόβλεψη από τον Κ.Ο.Κ.

Άρθρo 26 Iσόπεδoι oδικoί κόμβoι και υπoχρέωση παραχώρησης πρoτεραιότητας 1. O oδηγός πoυ πλησιάζει σε ισόπεδo oδικό κόμβo υπoχρεoύται να καταβάλλει ιδιαίτερη πρoσoχή για να μην πρoκαλέσει επί τoυ κόμβoυ κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας, ρυθμίζoντας την ταχύτητα τoυ oχήματός τoυ, ώστε να μπoρεί να διακόψει την πoρεία αυτoύ, για να διέλθoυν τα oχήματα πoυ έχoυν πρoτεραιότητα. 2. O oδηγός απαγoρεύεται να εισέρχεται στoν κόμβo, έστω και αν oι τυχόν υπάρχoντες φωτεινoί σηματoδότες τo επιτρέπoυν, όταν η πυκνότητα της κυκλoφoρίας είναι τέτoια ώστε να υπoχρεωθεί ενδεχoμένως να παραμείνει στη διασταύρωση. 3. O oδηγός πoυ έχει εισέλθει στoν κόμβo όπoυ η κυκλoφoρία ρυθμίζεται με φωτεινoύς σηματoδότες, μπoρεί να εξέλθει αυτoύ και πριν δoθεί τo σήμα ελεύθερης κυκλoφoρίας πρoς την κατεύθυνση την oπoία θα ακoλoυθήσει, αν δεν θα παρεμπoδιστεί εκ τoύτoυ η διέλευση των λoιπών oχημάτων πoυ Κεφάλαιο Γ΄. Κανόνες οδικής συμπεριφοράς 69 χρησιμoπoιoύν την oδό και κινoύνται πρoς την ανoικτή κατεύθυνση. 4. Στoυς κόμβoυς η πρoτεραιότητα oρίζεται με κατάλληλη σήμανση. 5. Στoυς κόμβoυς χωρίς τέτoια σήμανση η πρoτεραιότητα ανήκει σε αυτόν πoυ έρχεται από τα δεξιά. Kατ’ εξαίρεση: α) Aυτoί πoυ κυκλoφoρoύν στoυς αυτoκινητόδρoμoυς, εθνικές οδούς και oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας έχoυν πρoτεραιότητα. β) Aυτoί πoυ εισέρχoνται σε oδό από χωματόδρoμo, μoνoπάτια, παρόδιo ιδιoκτησία, χώρo στάθμευσης και σταθμoύς ανεφoδιασμoύ και εξυπηρέτησης oφείλoυν να παραχωρoύν πρoτεραιότητα σε αυτoύς πoυ κινoύνται στην oδό. γ) Aυτoί πoυ εκκινoύν ή κινoύνται πρoς τα πίσω, όπoυ αυτό επιτρέπεται, oφείλoυν να παραχωρoύν πρoτεραιότητα. δ) Tα σιδηρoδρoμικά ή τρoχιoδρoμικά oχήματα έχoυν πρoτεραιότητα. 6. Oι ενδείξεις των φωτεινών σηματoδoτών κυκλoφoρίας υπερισχύoυν των ενδείξεων των πινακίδων σήμανσης, oι oπoίες καθoρίζoυν την πρoτεραιότητα. 7. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων πενήντα (350,00) ευρώ.

https://www.ioas.gr/uploads/docs/2016/05/397.pdf

Δημοσ.

Η προτεραιότητα για όποιον μπαίνει σε κυκλικό κόμβο είναι η κύρια απόδειξη ότι δεν υπάρχει άτομο στο Ελληνικό οδικό σύστημα με iq πάνω από θερμοκρασία δωματίου. 

Απορώ με όσους λένε "έρχεται από δεξιά και για αυτό". 

 

  • Like 2
Δημοσ.
1 hour ago, odys03 said:

Εγώ είπα ότι το καλυτερο αυτή τη στιγμή το έτος 2022 είναι να αποφασιστεί να ισχύει ενιαία σε όλη την ελλάδα, ένας τρόπος διέλευσης των κυκλικών κόμβων. Να καταργηθεί ο παλιός ώστε να είναι πιο απλά τα πράγματα για όλους.

Δεν υπάρχει νέος και παλιός παρά μόνο στο μυαλό σου.

Προτεραιότητα έχει ο εισερχόμενος, εκτός αν υπάρχει τροχονόμος - φανάρι - σήμα, με αυτή τη σειρά.

Απλά και συγκεκριμένα και χωρίς "γιατί αυτό έτσι;;;" 

 

48 λεπτά πριν, Razgriz είπε

Η προτεραιότητα για όποιον μπαίνει σε κυκλικό κόμβο είναι η κύρια απόδειξη ότι δεν υπάρχει άτομο στο Ελληνικό οδικό σύστημα με iq πάνω από θερμοκρασία δωματίου. 

Απορώ με όσους λένε "έρχεται από δεξιά και για αυτό". 

 

Ξέρεις κάτι παραπάνω από τους δικαστές του Αρείου πάγου;

http://www.areiospagos.gr/nomologia/apofaseis_DISPLAY.asp?cd=IDR3BXEE07L0VTI7NQD74VE2U0ALYZ&apof=641_2014&info=%D0%CF%CB%C9%D4%C9%CA%C5%D3%20-%20%20%C4

Επισκέπτης
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Doubt είπε

Προτεραιότητα έχει ο εισερχόμενος, εκτός αν υπάρχει τροχονόμος - φανάρι - σήμα, με αυτή τη σειρά

Στις ελάχιστες περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει σήμανση, ναι ισχύει αυτό. 

Αλλά και αυτό θα εξαλειφθεί, πιστεύω, θα μπούνε παντού σήματα για τον εισερχόμενο. Το ασφαλές και το πρακτικό για την ροή της κυκλοφορίας.

Δημοσ.

Μπέρδεψε το Άρειο Πάγο με την δική μου άποψη.

 

Έγραψα.

Δική μου άποψη είναι να γίνει καθολικά η κυκλοφορία στους κόμβους με προτεραιότητα πάντα σε όσους βρίσκονται ήδη μέσα στον κόμβο. 

 

Αυτή τη στιγμή στους παλιούς κόμβους ισχύει η πρωτεραιοτητα στους εισερχόμενους σε κόμβο.

 

Αυτό είναι δική άποψη γνώμη πρόταση, για να μη γίνεται αυτό που γίνεται τώρα άλλος φρενάρει εκεί που δεν πρέπει και άλλος χώνεται εκεί που δεν πρέπει.

Δεν έγραψα ούτε ότι δεν υπάρχουν νόμοι ούτε ότι δεν έχουν πινακίδες ούτε ότι θέλεις να φαντάζεσαι και να βάζεις στην άποψη μου εσύ.

 

Εσύ προφανώς έχεις απόψη ότι όλα είναι εντάξει και σωστά. Οπότε το παρόν νήμα δεν έχει νόημα, άρα τι μας ζαλίζεις;  Αφου είσαι νομοταγής και συνεπής με τον Άρειο Πάγο, άσε εμάς να έχουμε δική μας γνώμη και άποψη.  

Εσύ λες για αλλά 50 χρόνια, ως το 2080, να παραμείνει το ίδιο, εγώ προτείνω, να αλλάξει.

Όπως είπε και το άλλο μέλος εγώ θα προσέχω πάντα και θα κόβω τελείως με την πιθανοτητα ότι θα στουκαρει ο άλλος πάνω μου, και ας αργοπορω την κυκλοφορία.

  • Like 1
Δημοσ.

Το πιο σημαντικό το είπε ο φίλος @$Gkuts από πάνω. 

Προτεραιότητα έχει αυτός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο γιατί είναι από δεξιά. 
Για να μπει όμως ο οδηγός στον κόμβο πρέπει να είναι σίγουρος ότι δεν θα κολλήσει το όχημα του σε σημείο που παρεμποδίζει έξοδο/είσοδο του κόμβου. Έτσι όσοι βρίσκονται εντός του roundabout μπορούν τουλάχιστον να εξέλθουν.

Όλα αυτά στην θεωρία βέβαια οι περισσότεροι είτε δεν το ξέρουν, ή δεν τους νοιάζει. Όποιος οδηγεί μέσα σε πόλη βλέπει συνέχεια οχήματα φρακαρισμένα στην μέση διασταυρώσεων. 
 

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...